بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
» دانستنی‌های سفر » سفر کجا برویم؟ راهنمای انتخاب مقصد سفر
سفر کجا بریم
دانستنی‌های سفر

سفر کجا برویم؟ راهنمای انتخاب مقصد سفر

۵ تیر ۱۳۹۹ 11۰1,696

این روز ها فصل سفر تابستان است و همه به دنبال ایده برای سفر. اغلب اولین سوالی که در رابطه با سفر به ذهنمان می رسد این است که “سفر کجا برویم؟” حتما تا به حال پیش آمده که قصد سفر داشته اید و از میان چندین مقصد سفر، انتخاب برایتان سخت می شود.

گاهی گزینه های سفر زیاد هستند و هر کدام هم از برخی جوانب جذابیت دارند. در این شرایط چه مواردی را باید اولویت داد و کدام یک بیشتر اهمیت دارد؟ ممکن است اولویت های هر کسی با دیگری متفاوت باشد. بنابراین نمی توان مقصد مشخصی را به همه پیشنهاد داد. علاقه مندی ها و محدودیت ها افراد متفاوت است.

سفر کجا بریم
سفر کجا بریم

مطلب مرتبط: “چک لیست سفر، وسائل ضروری یادت نره!

در بررسی اولویت ها، عوامل متعددی را باید در نظر گرفت. این عوامل شامل: فصل و زمان سفر، آب و هوای مقصد، مسیر سفر، روش های حمل و نقل، همسفر ها، هزینه های سفر، امکانات مقصد، مواردی که باید  برای مقدمات سفر آماده کرد، وسایلی که باید همراه داشت، مسافت، هدف از سفر و غیره. در ادامه مقاله هر مورد را به تفصیل بررسی کنیم:

راهنمای انتخاب مقصد
راهنمای انتخاب مقصد

سفر کجا برویم؟

برای پاسخ به سوال “سفر کجا برویم؟” باید عواملی را در نظر بگیرید و پیش از انتخاب مقصد سفر، باید نکاتی را برای خودتان روشن کنید. این موارد شامل فاکتور های زیر است:

  • هدف از سفر

این که به چه منظور قصد سفر دارید در تعیین مقصد سفر تاثیر دارد. ممکن است سفر را برای طبیعت گردی و ایجاد حس آرامش انتخاب کنید، یا برای بازدید از موزه ها و آثار باستانی، یا این که قصد استفاده از امکانات تفریحی و لوکس یک هتل را دارید. مثلا الان که فصل سفر تابستان است احتمالا منطقه ای ییلاقی مطلوب تر است. شاید هم می خواهید از بازار های متنوع یک مکان خرید کنید و به عبارتی نیاز سالانه تان را از میان اجناس آن محل تامین کنید. به هر حال هر شهر و منطقه ای دارای مزیت هایی است که گردشگران را به منظور خاصی به سمت خود جلب می کند. مشخص کردن هدف از سفر، باعث می شود که نگاه واضح‌تری برای انتخاب مقصد خود داشته باشید.

هزینه سفر
هزینه سفر
  • هزینه سفر

این که چقدر پول لازم است تا بتوانید به مقصد مورد نظر سفر کنید و در آن مقصد هم لذت کافی را از سفر ببرید، بحثی است که بخش عمده ای از بررسی های ما را در بر می گیرد. برخی از مقاصد سفر، در مقایسه با دیگر جاها، پرهزینه تر هستند. البته در همان مکان های اصطلاحا گران هم می توان با هزینه کمتر سفر خوبی داشت و این بستگی به روحیات، تجربیات و سلیقه شما دارد. برخی شهر ها هم امکانات متنوعی با هزینه های متنفاوت دارند که می توانید متناسب با بودجه تان، در آنجا اقمت راحتی داشته باشید. به هر حال این مورد بستگی دارد به سبک زندگی شما و همراهانتان.

انتخاب مقصد سفر
انتخاب مقصد سفر
  • زمان سفر

مدت زمان سفر، متغیری است که بر سایر موارد نیز تاثیرگذار است. اگر شاغل و یا دانشجو باشید، و یا بچه دارید، محدودیت های بیشتری برای سفر دارید. زمان سفر می تواند در هدف از سفر و هزینه هایتان دخیل باشد. برای مثال اگر محدودیت زمانی بیشتری داشته باشید، احتمالا وسیله سفر هم گرانتر خواهد بود، چون باید برای استفاده بهتر از زمان سفر و خستگی کمتر حتما با هواپیما سفر کنید و ترجیح می دهید مقصد نزدیک تر باشد. همچنین احتمالا مجبور هستید در یک بازه تعطیلی به سفر بروید که اصطلاحا دوران پیک سفر است و قیمت امکانات اقامتی بیشتر از زمان معمول است. به همین دلیل شاید مقصد کم هزینه تری را انتخاب کنید. بنابراین زمان سفر بر انتخاب مقصد موثر است.

مقدمات سفر
مقدمات سفر
  • مقدمات سفر

برای برخی از سفر ها نیاز به مقدمه چینی بیشتری است. برای مثال، سفر های خارجی نیاز به دریافت ویزا و تمدید پاسپورت و تبدیل پول، آشنایی باحداقل یکی از زبان های بین المللی و غیره است. بنابراین پرهزینه تر و زمان بر تر است. پس لازم است باحوصله تر باشید و پول بیشتری بپردازید. اما شاید هم بخواهید سریع تصمیم بگیرید و دغدغه کمتری برای سفر داشته باشید.

مطلب مرتبط: “بهترین اپلیکیشن های مترجم سفر

بررسی آب و هوا پیش از سفر
بررسی آب و هوا پیش از سفر
  • فصل سفر و وضعیت آب و هوایی

مقصد سفر، اغلب بر اساس وضعیت آب و هوایی انتخاب می شود. آب و هوای شهر مقصد به ویژه اگر قصد کمپ زدن داشته باشید، اهمیت پیدا می کند. برخی از مقاصد سفر در فصل خاصی مطلوب تر هستند و در برخی فصل ها هم امکان سفر به آن ها نیست.

برای رزرو هتل به سایت اقامت۲۴، مراجعه کنید.

با توجه به عواملی که مطرح شد و عوامل دیگری که ممکن است برای شما اهمیت داشته باشد، لیستی از مطلوب ترین مقاصد سفر را تهیه کنید و از میان آن ها، بهترین گزینه را انتخاب کنید. انتخاب مقصد هنگامیکه دقیقا میدانید به دنبال چه می گردید، می تواند فرایندی لذت بخش و خوشایند باشد.

منبع: وبلاگ اقامت۲۴

۵/۵ - (۲ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×