» استان گیلان » جاذبه های گردشگری گیلان » جاذبه های گردشگری ماسال » ییلاق اولسبلنگاه ماسال؛ تفریحات، امکانات و جاذبه‌های دیدنی
اولسبلنگاه ماسال
جاذبه های گردشگری ماسال

ییلاق اولسبلنگاه ماسال؛ تفریحات، امکانات و جاذبه‌های دیدنی

۱ فروردین ۱۴۰۳ 2۰452

در گیلان زیبا، روستاها و ییلاقات خیره‌ کننده‌ای وجود دارد. یکی از این نقاط دلربا، روستای اولسبلنگاه از شگفت‌انگیزترین جاهای دیدنی ماسال است که در در قلب طبیعت قرار دارد. اگر به دنبال تجربه‌ زیبایی‌های بکر گیلان و عاشق طبیعت هستید، سفر به اولسبلنگاه ماسال را به شما توصیه می‌کنیم. مطمئن باشید که این سفر، یکی از بهترین تجربیات زندگی شما خواهد بود.

فهرست این مطلب

اولسبلنگاه ماسال کجاست؟

اولسبلنگاه کجاست؟ روستای اولسبلنگاه گیلان در ییلاقات ماسال قرار داد و یکی از زیباترین مناطق ییلاقی است که پس از جاده گیلوان واقع شده است. این روستا در ۵۰ کیلومتری غرب رشت و ۲۷ کیلومتری غرب ماسال قرار دارد و به راحتی قابل دسترسی است. لوکیشن اولسبلنگاه را در نقشه زیر مشاهده می‌کنید:

چگونه به اولسبلنگاه برویم؟

برای رسیدن به ارتفاعات اولسبلنگاه از شهر رشت، باید ابتدا به ماسال بروید. سپس از ماسال به سمت روستای اولسبلنگاه، که حدود یک ساعت فاصله دارد، حرکت کنید. کل مسیر حدود دو ساعت و بیست دقیقه زمان می‌برد.

در صورتی که از تهران برای طبیعت اولسبلنگاه سفر می‌کنید، باید مسافتی حدود ۳۹۳ کیلومتر و شش ساعت زمان را در نظر بگیرید. برای این کار از اتوبان تهران – قزوین – رشت استفاده کرده و سپس وارد جاده فومن – سراوان شده و به طرف ماسال حرکت کنید.

اولسبلنگاه را چطور تلفظ کنیم؟

اولسبلنگاه از دو قسمت “اولَس” و “بِلَنگاه” تشکیل شده است. در زبان تالشی، ” اولَس” به معنی درخت ممرز و ” بِلَنگاه” به معنی مکان بلند است. برای تلفظ اولسبلنگاه به صورت دقیق، باید از عبارت “اولَسبِلَنگاه” استفاده کنید. البته، مردم محلی و برخی از گردشگران گیلانی ممکن است این ییلاق را به صورت “اولاسبلانکا” یا “اولسبلانگاه” نیز تلفظ کنند.

بهترین زمان سفر به اولسبلنگاه

بهترین زمان برای سفر به ییلاق اولسبلنگاه، فصل بهار و تابستان است. این منطقه ۱۴۸۹ متر بالاتر از سطح دریا قرار دارد، با افزایش ارتفاع از سطح دریا، دما به ازای هر ۱۰۰۰ متر تقریباً ۶ درجه کاهش می‌یابد. بنابراین، بهار و تابستان در این روستا هوا دلنشین و خنک است. آب و هوای اولسبلنگاه ماسال در فصول مختلف به شرح زیر هستند:

اولسبلنگاه در بهار

اگر در بهار به اولسبلنگاه سفر می‌کنید، باید بدانید که در فروردین هوا هنوز سرد است و حتی امکان بارش برف نیز وجود دارد؛ اما اردیبهشت و خرداد زمان مناسبی برای سفر است. در این ماه‌ها، زیبایی و تازگی طبیعت بیشتر از هر زمان دیگری قابل مشاهده خواهد بود. البته باید درنظر داشته باشید که در این فصل، اولسبلنگاه بسیار شلوغ است.

اولسبلنگاه در بهار

اولسبلنگاه در تابستان

در تابستان، اگر از گرمای شهر خسته شده‌اید، به بهشت خنک اولسبلنگاه پناه بیاورید و از تنفس هوای تازه لذت ببرید. این روستا در تابستان نیز به اندازه‌ای خنک و دلپذیر است که لازم است لباس‌ گرم همراه خود داشته باشید. البته باید بدانید که در فصل تابستان، اولسبلنگاه به دلیل حجم بالای مسافر بسیار شلوغ است و پیدا کردن فضایی ساکت و دنج برای پیک نیک تقریبا غیرممکن می‌شود.

اولسبلنگاه در تابستان

اولسبلنگاه در پاییز

پاییز اولسبلنگاه بسیار رنگارنگ، دل‌انگیز و رویایی است. البته توجه داشته باشید که در اوایل پاییز، مثلا مهر ماه، سفر به این منطقه را پیشنهاد می‌کنیم، زیرا پس از آن هوا شروع به سرد شدن می‌کند و شرایط سفر ممکن است، دشوار باشد. به‌طور کلی، در فصل پاییز نیز تعداد کمتری گردشگر به این منطقه می‌رود.

اولسبلنگاه در پاییز

اولسبلنگاه در زمستان

در فصل زمستان، هوا بسیار سرد و برفی می‌شود، جاده‌ها لغزنده و خطرناک خواهند بود؛ به همین دلیل سفر به اولسبلنگاه ماسال در این فصل توصیه نمی‌شود. خود اهالی روستا نیز در زمستان‌ها به شهر ماسال می‌روند. البته فصل زمستان این منطقه هم زیبایی‌های خاص خودش را دارد و سرتاسر کوهستان از برف پوشیده می‌شود.

اولسبلنگاه در زمستان

نکات سفر به ییلاق اولسبلنگاه

پیش از سفر به اولسبلنگاه شمال، باتوجه به دور بودن این روستا از منطقه شهری و کمبود امکانات مختلف و دسترسی سخت به آن‌ها، باید به نکات و موارد زیر توجه کنید:

  • این منطقه برق ندارد و برای روشنایی از موتور برق استفاده می‌شود، بنابراین درصورت نیاز، برای شارژ تلفن همراه یا سایر لوازم الکترونیک خود، پاوربانک همراه خود داشته باشید.
  • این ییلاق آنتن برای ارتباطات موبایلی ندارد و کارتخوان برای پرداخت هزینه ورودی یا خرید سوغات و اجاره کلبه قابل استفاده نیست، پس حتما پول نقد با خودتان ببرید.
  • با توجه به بارش شدید باران و برف در فصل پاییز و زمستان، مسیر رسیدن به این ییلاق با ماشین بسیار دشوار است، بنابراین توصیه می‌شود با ماشین آفرود سفر کنید.
  • در ییلاق اولسبلنگاه، داروخانه یا درمانگاه وجود ندارد، لذا در صورت نیاز به دارو، حتما آن را از داخل شهر تهیه کنید.
  • اگر قصد کمپ زدن دارید، تمامی وسایل لازم را حتما با خودتان ببرید.

فاصله برخی شهرهای مهم تا اولسبلنگاه

دانستن فاصله شهرهای مهم از اولسبلنگاه ماسال خالی از لطف نیست، همه می‌دانیم که مناطق بکر شمال بسیار زیاد و شگفت انگیز هستند، بنابراین با توجه به فاصله شهرها شاید توانستید یکی دیگر از این زیبایی‌ها را از نزدیک ببینید.

  • فاصله رشت تا اولسبلنگاه ماسال: حدود ۸۰ کیلومتر
  • فاصله اولسبلنگاه تا سوئه چاله: حدود ۴ کیلومتر
  • فاصله اولسبلنگاه تا قلعه رودخان: حدود ۷۰ کیلومتر
  • فاصله اولسبلنگاه تا انزلی: حدود ۹۰ کیلومتر
  • فاصله اولسبلنگاه تا رامسر: حدود ۲۰۰ کیلومتر
  • فاصله اولسبلنگاه تا اسالم: حدود ۸۰ کیلومتر
  • فاصله اولسبلنگاه تا ماسوله: حدود ۷۱ کیلومتر
  • فاصله اولسبلنگاه تا شاندرمن: حدود ۳۴ کیلومتر

اولسبلنگاه از نمای بالا عکس هوایی

کارهایی که لذت سفر در اولسبلنگاه ماسال را دو چندان می‌کنند

در این منطقه زیبا، فرصت‌های فراوانی برای ارتباط با طبیعت وجود دارد که می‌تواند به شما لحظات شادی ببخشد و روحتان را تازه کند. برای اینکه سفری شگفت انگیز و رویایی را تجربه کنید و از این لذت‌های جا نمانید، تعدادی از آن‌ها را در ادمه برایتان آورده‌ایم.

گوش کردن صدای پرندگان و دیدن چرای گوسفندان

در سفر به اولسبلنگاه ماسال می‌توانید در آغوش طبیعت زیبای آن، به تماشای چرای گله‌های گاو و گوسفند بنشیند. جذاب است که این موجودات دوست‌ داشتنی چگونه بدون هیچ نگرانی‌ای در میان چمن‌زار‌ها حرکت می‌کنند. در دم‌‌دم‌های عصر، چشمانتان را ببندید تا با صدای موسیقی‌ای که از طرف پرنده‌ها می‌آید، آرامشی عمیق را در آغوش طبیعت احساس کنید.

دیدن چرای گوسفندان در اولسبلنگاه

لذت بردن از فضای روستای اولسبلنگاه

جنگل اولسبلنگاه، یکی از جذابیت‌های بکر و دست نخورده این روستا است. اینجا تنها اجازه ساخت خانه‌های چوبی داده می‌شود، بنابراین هیچ ویلای لوکسی را نمی‌بینید. همه خانه‌ها ساده هستند، اما این سادگی جذابیت خاصی برای گردشگران دارد.

تماشای کوه‌های پر از درخت و لذت بردن از اقیانوس ابر

سقف‌ شیب‌دار کلبه‌های چوبی روستای اولسبلنگاه به زیبایی کوه‌های پُر از درخت و مه غلیظی که گویی یک ابر ابریشمی است، می‌پیوندد. این منظره، چشم اندازی باورنکردنی است. هر کجا را نگاه کنید، اقیانوس ابر، کوه و دشت را در آغوش گرفته و همراه با هم، ما را به دنیای پر از آرامش و لذت می‌برند.

اولسبلنگاه و اقیانوس ابر

لذت بردن از محصولات دامی و چشیدن طعم واقعی آن‌ها

در ییلاق اولسبلنگاه غذاهای متنوع زیادی پیدا نمی‌کنید، اما آنچه که می‌خورند بسیار مغذی است. اکثر غذاهای محلی این منطقه از لبنیات تشکیل شده است. نان سنتی، عسل، کره، پنیر، شیر و دوغ و سرشیر از جمله خوراکی‌های محلی هستند که باید تجربه کنید.

نوشیدن آب چشمه‌های اطراف؛ طعم واقعی آب

در روستای اولسبلنگاه، سیستم آب لوله‌کشی وجود ندارد، بنابراین مردم از آب چشمه‌های اطراف استفاده می‌کنند. آب این چشمه‌ها با کیفیت و گوارا است، بنابراین اگر مشکلی با نوشیدن آب از چشمه ندارید، حتماً باید طعم خوب آن را تجربه کنید.

تفریحات اولسبلنگاه

در اولسبلنگاه، شما می‌توانید تجربه‌های متفاوتی از سرگرمی و تفریح را به دست آورید، که همگی بدون هزینه یا با هزینه کمی قابل دسترسی هستند. پس سعی کنید هیچ کدام را از دست ندهید، شاید این تفریحات را در جای دیگری هم تجربه کرده باشید، ولی لذت آن در ارتفاعات بی‌نظیر اولسبلنگاه حتما متفاوت خواهد بود.

عکاسی در دل طبیعت

در اولسبلنگاه، علاوه بر تفریحات متنوع، عکاسی یک فعالیت ساده و بدون هزینه است که می‌توانید از آن لذت ببرید. از زیبایی‌های طبیعی این منطقه مانند گله‌های اسب وحشی، خانه‌ها و کلبه‌های چوبی، اقیانوس ابر، کوه‌های پوشیده از مه و جمعیت محلی عکس بگیرید تا لحظات خاص سفرتان را با خود به یادگار بیاورید.

اسب سواری

اسب‌های این منطقه اغلب وحشی هستند، اما برخی از آن‌ها توسط مردم محلی اهلی شده‌اند، پس با اجازه روستایی‌ها می‌توانید اسب‌سواری کنید. بخش‌هایی از ییلاق دارای شیب تندی است، پس در زمان اسب‌سواری بسیار مراقب باشید.

اسب سواری در اولسبلنگاه

طبیعت گردی

گردش در طبیعت یکی از تفریحاتی است که می‌توانید در اولسبلنگاه ماسال به آن بپردازید. با دوستانتان، بخش‌های مختلف این منطقه زیبا را بپیمایید و لحظات خاص خود را با گرفتن عکس‌های زیبا ثبت کنید.

دوچرخه سواری

اگر دوچرخه با خودتان آورده‌اید، ییلاق اولسبلنگاه مکان عالی برای این کار است. اما به یاد داشته باشید که برخی از قسمت‌ها، زمین‌هایی با شیب تند دارند، پس اگر مهارت کافی در دوچرخه سواری دارید، می‌توانید از این ورزش در روستا اولسبلنگاه لذت ببرید.

پهن کردن بساط پیک نیک

پیک‌نیک یکی از ساده‌ترین تجربیاتی است که می‌توانید در روستا امتحان کنید. می‌توانید وسایل لازم را برداشته و یک پیک‌نیک دلنشین را در کنار دوستانتان، در طبیعت ناب اولسبلنگاه ماسال برگزار کنید.

پهن کردن بساط پیک نیک در روستای اولسبلنگاه

جاذبه‌های گردشگری اولسبلنگاه

گیلان و شهر ماسال دارای جاذبه‌های دیدنی فراوانی هستند که می‌توانید در طول چند روز سفرتان، به آن‌ها سر بزنید. رفتن به اولسبلنگاه و جاذبه‌های گردشگری اطراف آن، می‌تواند سفری خاطره انگیز برایتان به وجود آورد، پس برای آشنایی با جاذبه‌های گردشگری اولسبلنگاه با ما همراه باشید.

رودخانه خالکایی

رودخانه خالکایی، از نزدیکی منطقه اولسبلنگاه جاری می‌شود و از دامنه کوه شاه معلم سرچشمه می‌گیرد. کوه شاه معلم با ارتفاع ۳۱۵۰ متر، یکی از بلندترین قله‌های این منطقه است و یکی از منابع اصلی رودخانه خالکایی را تشکیل می‌دهد. این رود از ماسال عبور کرده و سپس به تالاب انزلی می‌ریزد.

رودخانه خالکایی در نزدیکی اولسبلنگاه

روستای طالب دره

روستای طالب دره، یکی از روستاهای دیدنی و زیبای نزدیک به شاندرمن است. در این روستا، یک امامزاده به نام امامزاده شفیع که محل زیارت محلی‌ها است، قرار دارد. علاوه بر این، می‌توانید در اینجا کلبه‌های چوبی اجاره کنید و از زیبایی‌های طبیعی شاندرمن لذت ببرید.

آبشار وزن

آبشار وَزن‌ِ بِن، یکی از جاذبه‌های دیدنی نزدیک به منطقه سفیدمزگی، ماسال و اولسبلنگاه است. این آبشار در مسیر جاده قدیمی گنجار به امامزاده اسحاق واقع شده است. یکی از نقاط جذاب در نزدیکی آبشار وزن‌بن، منطقه گندم‌آرد است و در فاصله ۲ کیلومتری از جاده گنجار به امامزاده اسحاق قرار دارد.

آبشار وزن بن نزدیک اولسبلنگاه

بام سبز ماسال

بام سبز ماسال، یکی از جاذبه‌های دیدنی و خاص در جنوب غربی این شهر و روستای اولسبلنگاه است و در طول مسیر این بام سبز، می‌توانید کافه‌ها و رستوران‌ها بسیاری را مشاهده کنید.

باغ پرندگان ماسال

باغ پرندگان ماسال که به آقای تمجیدی تعلق دارد، در ییلاق ماسال و منطقه اسب ریسه واقع شده است. در این مکان، می‌توانید انواع مختلفی از پرندگان را مشاهده کنید و حتی در ویلاهای اطراف این باغ می‌توانید اقامت داشته باشید.

منطقه بهشتی ماسال

ماسال، یکی از شهرهای زیبای استان گیلان است که در نزدیکی کوه‌های تالش قرار دارد و دارای از آب ‌و هوایی بی‌نظیر است. ییلاق ماسال، یکی از بهترین گزینه‌های شما برای تابستان است، زیرا در اکثر روزهای سال از ابر احاطه شده و منظره‌ای بسیار زیبا به ارمغان می‌آورد.

شاندرمن

شاندرمن، یکی از مناطق شهرستان ماسال است و به دلیل داشتن پهناورترین روستاهای گیلان شناخته می‌شود. این روستا که به نام “سیاهمرد” نیز شناخته می‌شود، دارای جمعیتی حدود ۴ هزار نفر است.

شاندرمن

ییلاق واشیار

ییلاق واشیار، یکی از جاذبه‌های طبیعی منطقه ماسال است که در میان کوهستان‌های سرسبز این منطقه قرار دارد. یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در این ییلاق، آبشار واشیار است. این آبشار، با آب خنک و شفاف خود، یکی از بهترین گزینه‌های شما برای سفرهای تابستانی و روزهای گرم است.

سوئه چاله

سوئه چاله، یکی از جاذبه‌های طبیعی دورافتاده در نزدیکی اولسبلنگاه است. این ییلاق در فاصله ۶۰ کیلومتری شهر تالش و ۵۵ کیلومتری شمال‌غرب شهر رشت قرار دارد و تا تهران حدود ۳۷۰ کیلومتر فاصله دارد. سوئه چاله پس از رودبار، دومین شهر بلند از نظر ارتفاع در استان گیلان است.

ییلاق اسپی دشت

ییلاق اسپی دشت از جمله جاذبه‌های فوق‌العاده ماسال است که به دلیل وجود تعداد زیادی اسب وحشی، در میان گردشگران شهرت دارد. این اسب‌های وحشی در طبیعت زیبای این ییلاق در حال گردش و بازی هستند و همچنین می‌توانید در این منطقه نیز منظره زیبای اقیانوس ابر را ببینید.

ییلاق ماسال چوسه

ییلاق ماسال چوسه یکی از جاذبه‌های دیدنی و زیبای منطقه ماسال است که در آن می‌توانید خانه‌های روستایی رنگارنگ را مشاهده کنید. این روستا به دلیل آب‌ و هوایی مناسب در فصل گرم سال، طبیعت زیبا و خانه‌هایی پر از رنگ و زیبایی شناخته شده است.

غار آویشوی

غار آویشوی ماسال، یکی از مناطق بکر شمال است که در نزدیکی اولسبلنگاه واقع شده است. این غار که در منطقه‌ای با همین نام، در فاصله ۴۰ کیلومتری جنوب غربی شاندرمن قرار دارد و یکی از بزرگ‌ترین غارهای طبیعی ماسال است. این غار در ارتفاع ۱۳۰۰ متری از سطح دریا و بین منطقه‌های انده‌چو، تائی‌بنه و خماسون واقع شده است.

غار آویشوی نزدیک اولسبلنگاه

ییلاق خشکه دریا

ییلاق خشکه دریا در ارتفاع ۱۵۰۰ متری از سطح دریا و در میان کوه‌های دشته قرار دارد. برای دسترسی به این ییلاق، باید چندین ساعت رانندگی و پیاده‌روی کنید، اما هنگامی که به این منطقه می‌رسیدید، متوجه می‌شوید که واقعاً ارزش طی کردن مسیر را دارد.

ارتفاعات آلاله

برای دست‌یابی به ارتفاعات آلاله، ابتدا باید از ییلاق اولسبلنگاه عبور کنید. ارتفاعات آلاله، یک بهشت کوچک در میان ابرهاست که با دیدن مناظر زیبا و بکر آن، احساس آرامش خواهید کرد. همچنین در این ییلاق، می‌توانید سنگ یادبود میرزا کوچک خان جنگلی را نیز مشاهده کنید.

ییلاق تلارگاه

ییلاق تلارگاه همه زیبایی‌های طبیعت از جمله دره‌، جنگل‌، ابر و مه‌ را در خود جای داده است. این ییلاق در نزدیکی اولسبلنگاه واقع شده است. دشت‌های سرسبز از جمله زیباترین بخش‌های این منطقه هستند که می‌توانید در میان آن‌ها خانه‌های روستایی را ببینید.

جاده ماسال به گیلوان

یکی از بخش‌هایی که در سفر به روستای اولسبلنگاه باید حتماً ببینید، جاده ماسال به گیلوان است. اما لذت سفر فقط در رسیدن به مقصد نهفته نیست؛ در طول این مسیر، می‌توانید از زیبایی‌ جاده‌های سرسبز گیلان لذت ببرید.

روستای گیلوانه

گیلوانه، یکی از روستاهای توابع بخش شاهرود در شهرستان خلخال است که در نزدیکی اولسبلنگاه واقع شده است. مردم این روستا اغلب به زبان تاتی صحبت می‌کنند. ارتفاع این روستا حدود ۱۰۸۰ متر از سطح دریا است و آب ‌و هوای آن در فصل تابستان بسیار دلپذیر است.

از اولسبلنگاه سوغاتی چی بخریم؟

در سفر به روستای اولسبلنگاه ماسال، می‌توانید از محصولات طبیعی و تازه این منطقه بهره‌مند شوید و حتی آن‌ها را به‌عنوان سوغاتی به خانه ببرید. اگر فاصله خانه‌تان تا ماسال نزدیک است، می‌توانید لبنیات نیز خریداری کنید. اما بهترین گزینه برای سوغاتی، عسل و نان سنتی می‌باشد که دارای ماندگاری بیشتری هستند. عسل اینجا با شهد گل‌های وحشی تهیه می‌شود و مزه‌ای متفاوت و خاص دارد.

غذاهای محلی ییلاق اولسبلنگاه

منطقه اولسبلنگاه با غذاهای محلی خود شهرت دارد که بسیاری از آن‌ها در استان گیلان رایج هستند. به دلیل فعالیت زیاد در زمینه دامپروری و پرورش ماهی، بیشتر غذاها با استفاده از گوشت و ماهی تهیه می‌شوند. برخی از غذاهای محلی این منطقه عبارتند از:

  • فسنجان ماهی
  • ماهی مالاتا
  • ماهی شکم پر
  • انار مسما
  • شوید خوالی
  • کته کباب
  • کباب ترش
  • خورشت شاه بلوط
  • میرزا قاسمی

خورشت شاط بلوط

رستوران‌های اولسبلنگاه

در ییلاق اولسبلنگاه، اگر از تجهیزات پخت کباب به همراه خود دارید، می‌توانید از محلی‌های این ییلاق گوشت تازه گوساله یا گوسفند را تهیه کرده و از طعم یک کباب تازه در دل طبیعت بکر لذت ببرید. اما اگر وقت و تجهیزات لازم برای پخت غذا را ندارید، می‌توانید به رستوران‌های محلی در مسیر اولسبلنگاه سر بزنید.

  • رستوران راتینس: این رستوران با فضای زیبا و دید مناسب به کوهستان‌های سرسبز، علاوه بر لذت بردن از طعم‌های متنوع، شما را به گرفتن عکس‌های شگفت‌انگیزی وادار می‌کند. انواع غذاهای سنتی و فرنگی، همچنین وعده‌های صبحانه، ناهار و شام، همگی در این رستوران منتظر شما هستند.
  • رستوران هاراشید: رستوران هاراشید، یکی از بهترین و محبوب‌ترین رستوران‌های منطقه است که در بام سبز ماسال واقع شده است. این رستوران با چشم انداز زیبا و نگاهی به بام سبز ماسال، گردشگران و طبیعت ‌دوستان را به خود جذب می‌کند.
  • رستوران کاج: رستوران کاج یک فضای آرام و دلنشین در کنار کوهستان‌های ماسال است. این رستوران به دور از هیاهوی شهر، در یک موقعیت ایده‌آل قرار دارد که برای رسیدن به اولسبلنگاه باید از کنار آن عبور کنید. در این رستوران تنها غذاهای محلی و ایرانی سرور می‌شوند.
  • رستوران سنتی اولسبلنگاه: در رستوران سنتی اولسبلنگاه، طعم غذاهای محلی منطقه به یادتان می‌ماند. این رستوران تنوع بالایی از غذاهای ایرانی و محلی را در منوی خود دارد. از خورشت‌های گوناگون گرفته تا انواع چلوکباب، پیش‌ غذاها، ماهی و خوراک‌های مختلف، همه چیز در این رستوران یافت می‌شود.

رستوران سنتی اولسبلنگاه

اقامت در اولسبلنگاه

در ییلاق اولسبلنگاه، امکانات فراوانی برای اقامت شما فراهم شده است، که این سفر را بی‌نظیرتر می‌کند. از لوکس‌ترین هتل ماسال گرفته تا اقامتگاه‌های سنتی و کلبه‌های چوبی، در این منطقه یافت می‌شود. با رزرو هتل و اقامتگاه در این منطقه، شبی را در آغوش زیبایی‌های طبیعت گذرانده و یک صبحانه دلچسب با محصولات محلی مانند شیر، پنیر و کره را در دکه‌های کوچک منطقه تجربه کنید.

سفر با تور

مناطق ییلاقی ماسال همچون اولسبلنگاه به دلیل زیبایی‌های طبیعی خود در ایران شهرت دارند. وسعت اولسبلنگاه و جاذبه‌های آن به قدری است که یک روز برای دیدن همه آن‌ها کافی نیست. با رزرو تور از اقامت ۲۴ می‌توانید بدون فکر به مشکلاتی که برای سفر به این منطقه کوهستانی وجود دارد، فقط از زیبایی‌های آن لذت ببرید و مسائل مربوط حمل و نقل و اقامت را به برگزار کنندگان تور بسپارید.

جمع بندی مطالب

اگر برای سفر در فصل بهار و تابستان، به دنبال مقصدی آرام و دلنشین هستید، ییلاق خنک و دلپذیر انتخاب بسیار عالی خواهد بود. ییلاقی مانند اولسبلنگاه در ماسال، که مجموعه‌ای از زیبایی‌های طبیعی در خود جای داده است، به عنوان یکی از بهترین مقاصد برای سفر شما خواهد بود. مقصدی که مطمئناً به آن توجه خواهید کرد و شاید در همین بهار یا تابستان پیش رو، آماده‌ی سفر به آن شوید.

سؤالات متداول

فاصله اولسبلنگاه تا دریا چقدر است؟

حدود ۴۳۷ کیلومتر

اولسبلنگاه یعنی چه؟

"اولَس" به معنی درخت ممرز و " بِلَنگاه" به معنی مکان بلند است.

کی بریم اولسبلنگاه؟

بهار و تابستان

اولسبلنگاه چی داره؟

طبیعت کوهستانی ناب، هوای خنک در تابستان، درختان ممرز، اقیانوس ابر و ...

نزدیکترین جای دیدنی به اولسبلنگاه کجاست؟

سوئه چاله نزدیکترین جای دیدنی به اولسبلنگاه است که حدود ۱۵ دقیقه فاصله دارد.

لطفا به این مقاله امتیاز دهید ..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×