» استان گیلان » جاذبه های گردشگری گیلان » جاهای دیدنی گیلان » معرفی قلعه رودخان فومن | راهنمای سفر+عکس+ویدئو
جاهای دیدنی گیلان

معرفی قلعه رودخان فومن | راهنمای سفر+عکس+ویدئو

۹ تیر ۱۴۰۰ 22۰1,853

در دل جنگل های گیلان در نزدیکی شهر فومن، قلعه ای تاریخی، با شکوه و عظمتی حیرت انگیز، قرن هاست که بر بلندای این جنگل پا برجا مانده و از دور ترین فاصله ها نیز، نگاه هر گردشگری را خیره می کند. این سازه عظیم همان قلعه رودخان است که نام پر آوازه و شهرتش را زیاد شنیده اید.

سفر به فومن شهر تاریخ و طبیعت گیلان فرصتی برای لذت بردن از تماشای صحنه ای است که تاریخ و طبیعت را با هم آمیخته و منظره شگفت انگیزی را پدید آورده است. در ادامه این مطلب با معرفی قلعه تاریخی رودخان همراه وبلاگ اقامت ۲۴  باشید.

در راه رسیدن به قلعه تاریخی رودخان چه تجربه هایی در انتظارتان است؟

مسیر رسیدن به قلعه رودخان، جاده ای پر پیچ و خم و آسفالت شده در حاشیه رودخانه ای است که در انتها به جنگلی شگفت انگیز می رسد. در انتهای جنگل در هنگام ورود به این سرسبزی وصف ناپذیر، بهتر است خودتان را برای پیاده روی هیجان انگیزی تا اعماق جنگلی آماده کنید که آغاز ماجراجویی به سوی قلعه ای خیره کننده در دل این جنگل زیباست. باید هزار پله معروف این قلعه را بپیمایید تا به بلندای این قلعه برسید. پله های سنگی متعددی که در کنار رودخانه های خروشان جنگل و انبوه درختان بلند سر به فلک کشیده، باید پیموده شوند. در ابتدای راه، شاید مسیر، سخت و دشوار به نظر برسد اما در کنار طبیعت و حال و هوای بی نظیر، چنان غرق در زیبایی منظره های پیش رویتان خواهید شد که خستگی راه را فراموش می کنید و تنها از لحظه هایتان لذت خواهید برد.

بنر دسکتاپ رزرو هتل های رشت از اقامت24

بیشتر بخوانید : “قلعه های ایران، سند افتخار و تاریخ ایران زمین

قلعه رودخان فومن
باید هزار پله معروف این قلعه را بپیمایید تا به بلندای این قلعه برسید

تماشای عظمت قلعه رودخان در میان طبیعتی بکر

برای تماشای همزمان تاریخ و طبیعت چه مکانی زیباتر از قلعه رودخان که خشت خشت بنایش نظاره گر سرنوشتی بوده که بر تاریخ این مرز و بوم گذشته و در دلش چه رازهای تاریخی که پنهان سر به مهر باقی مانده اند. برای رسیدن به این بنا از مسیر سرسبز و خوش آب و هوای جنگلی می گذرید که با زیبایی طبیعت خیره کننده اش، اثر هنری تمام عیاری است که نقاش طبیعت با ظرافت و خلاقیتی بی مانند به تصویر کشیده است. هر چه به اعماق جنگل و قلعه تاریخی رودخان نزدیکتر می شوید از منظره های بی نظیر پیش رویتان بیشتر از قبل حیرت زده خواهید شد.

قلعه رودخان

بزرگترین قلعه آجری ایران

قلعه مستحکمی که نمونه ای از معماری هوشمندانه و استراتژیک را از گذشته های دور به نمایش گذاشته و نمونه بی نقصی از دژهای نظامی متعلق به دوران حکومت ساسانیان است. جالب است بدانید که این قلعه مستحکم از تخریب دوران حمله اعراب به ایران جان سالم به در برده و با توجه به موقعیت مکانی فوق العاده و استراتژیکی که داشته، در دوره های مختلف محل فرمانروایی حاکمان گیلان بوده است. این بنای تاریخی در دوره سلجوقیان برای سلطان حسام الدین امیر دباج، باز سازی و تجدید بنا شده و به همین دلیل در آن زمان به قلعه حسامی نیز شهرت داشته است.

قلعه رودخان

بازدید از بخش های مختلف قلعه را از دست ندهید

قلعه رودخان از دو بخش ارگ و قورخانه تشکیل شده است. در بالاترین بخش قلعه که متعلق به ارگ قلعه است، می توانید بخش های مربوط به شاه نشین و حرمسرای این قلعه را ببینید و در قسمت های پایین تر، بخش قورخانه که بخش نظامی قلعه و محل زندگی سربازان، سیاهچاله ها و سایر بخش های نظامی قلعه را خواهید دید. دور تا دور قلعه ۴۲ برج دیدبانی برای نگهبانی و محافظت از ساکنین قلعه وجود دارد که درون دیوارها و برج های این قلعه روزنه هایی تعبیه شده که محلی برای تیر اندازی و ریختن مواد مذاب بر روی لشکر دشمن بوده اند.

قلعه رودخان
قلعه رودخان از دو بخش ارگ و قورخانه تشکیل شده است

رزرو هتل برای اقامت در نزدیکی این بنای تاریخی

این سوال اکثر گردشگرانی است که بازدید از قلعه رودخان را در برنامه سفرشان دارند، برای رزرو هتل در نزدیکی این بنای تاریخی آیا هتل مناسبی پیدا خواهیم کرد؟ جواب این سوال کاملا به خودتان و سبک سفرتان بستگی دارد.

در نزدیکی این قلعه، مکان هایی برای اقامت و کمپ زدن وجود دارند و اگر به دنبال گزینه های مناسب برای رزرو هتل در فومن هستید می توانید از طریق سامانه اقامت ۲۴، به عنوان اولین مرکز ملی رزرواسیون هتل ها و اماکن اقامتی کل کشور، هتل مورد نظرتان را انتخاب و در کمترین زمان ممکن و ارزان ترین قیمت، رزرو هتل تان را انجام دهید و با خیال راحت سفرتان را آغاز کنید.

آدرس قلعه رودخان روی نقشه

 

۴.۶/۵ - (۸ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×