» راهنمای سفر به ایران » استان اصفهان » اصفهان » چادگان اصفهان | آشنایی با جاذبه های شهر چادگان و دهکده تفریحی آن
2 2
اصفهان

چادگان اصفهان | آشنایی با جاذبه های شهر چادگان و دهکده تفریحی آن

۱۸ اسفند ۱۴۰۰ 23۱8,346

اگر قصد دارید در سفر به اصفهان به منطقه‌ای زیبا و خوش آب و هوا در کنار زاینده رود بروید، چادگان را به شما پیشنهاد می‌کنیم. چادگان اصفهان شهری دیدنی و مقصدی عالی برای روزهای گرم تابستان است. شهرستان چادگان بهشت گمشده اصفهان است و ما در اقامت ۲۴ قصد داریم این منطقه بی نظیر را به شما علاقمندان معرفی کنیم. در صورتی که می‌خواهید در برنامه سفر خود به اصفهان بازدید از چادگان را قرار دهید و از طبیعت ناب و دیگر امکانات و تفریحات این منطقه توریستی لذت ببرید، با ما همراه باشید.

5 2

تاریخچه چادگان اصفهان

در گذشته نام این شهر «پاراتاک» بوده که بعد ها به چادگان (چاد به معنی شیار و شکاف، گان به عنوان پسوند نسبت) تغییر می‌کند. اطلاعات دقیقی از تاریخچه این منطقه در دست نیست و طبق اسناد و روایات در زمان صفویه ترک زبانان توسط شاه عباس اول به این ناحیه کوچ می‌کنند. زیرا نزدیکی به زاینده رود و قرار گرفتن در میان کوه‌ها موقعیت طبیعی مناسبی بوجود آورده بود. به طور کلی نزدیکی به زاینده رود مهمترین عامل پیدایش چادگان محسوب می‌گردد و دلیل دیگری برای احداث این شهر وجود ندارد.

شهر قدیمی که با نام پاراتاک شناخته می‌شد بعد از سال‌ها تخریب و ویران شده و چادگان فعلی در دو کیلومتری شهر قدیمی بنا شده است. کشف آثار و بقایای مختلفی مانند ظروف سفالی، ستون‌های سنگی و آجری و … نشان دهنده تمدن کهن و وسیع این منطقه می‌باشد.

جاهای دیدنی چادگان اصفهان

وجود رودخانه و سد زاینده رود و همچنین قرار گرفتن در دره‌ای میان رشته کوه‌های زاگرس، چادگان را به مقصدی مناسب برای تفریح و مسافرت تبدیل نموده است. چادگان به خاطر طبیعت بکر و سرسبز خود مانند نگینی در استان اصفهان می‌درخشد و گردشگران زیادی برای بازدید از جاذبه‌ها و اماکن دیدنی آن به این منطقه سفر می‌کنند. از مهمترین جاهای دیدنی چادگان اصفهان می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

چادگان اصفهان

دهکده تفریحی زاینده رود

معروف‌ترین جاذبه چادگان دهکده تفریحی و توریستی زاینده رود است. این دهکده که جزو زیباترین و محبوب‌ترین تفرجگاه‌های اصفهان نیز شناخته می‌شود، در ساحل دریاچه پشت سد قرار دارد. وجود امکانات رفاهی و تفریحی متنوع باعث شده است علاقمندان زیادی در ایام مختلف سال و مخصوصا بهار و تابستان به چادگان سر کنند. در این دهکده می‌توانید از تفریحاتی نظیر قایقرانی، ماهیگیری، استخر شنا، باشگاه اسب سواری، تله کابین، زمین‌های ورزشی، کارتینگ و … استفاده نموده و خاطراتی فراموش نشدنی برای خود رقم بزنید.

برای رفاه بیشتر گردشگران و مخصوصا خانواده‌ها که در ایام مختلف و تعطیلات به چادگان سفر می‌کنند، استراحتگاه‌های ییلاقی، رستوران‌های متنوع و با کیفیت و … نیز در نظر گرفته شده است. شما می‌توانید در روزهای گرم تابستان به دهکده تفریحی چادگان اصفهان رفته و از آب و هوای مطبوع و خنک و امکانات بی نظیر آن برای سپری کردن اوقاتی خوش نهایت بهره را ببرید.

روستای آنالوچه چادگان اصفهان

روستای انالوجه

از دیگر جاهای دیدنی چادگان اصفهان می‌توان روستای کوهپایه‌ای انالوجه را نام برد. این روستا که جزو جاذبه‌های طبیعی چادگان به شمار می‌رود، در دامنه کوه‌های دالان کوه قرار گرفته است. طبیعت سرسبز، مناظر و چشم اندازهای شگفت انگیز و آب و هوای معتدل از دلایل محبوبیت انالوجه محسوب می‌شوند. دشت‌ها و کوه‌های اطراف انالوچه دارای چشمه‌های فراوانی بوده و مقصد مناسبی برای طبیعتگردان و کوهنوردان است.

8 2

خانه تاریخی معظم الملک میرپنج

یکی از مهمترین اماکن تاریخی چادگان اصفهان خانه معظم الملک میرپنج است. این خانه تاریخی که در فهرست آثار ملی نیز به ثبت رسیده، از معماری منحصربفردی برخوردار است. معماری این خانه مطابق با اقلیم جغرافیایی سرد و کوهستانی این منطقه انجام شده است. برای جلوگیری از ورود هوای سرد، در جلو ایوان اتاق خواب‌ها جداره‌ای از شیشه‌های الوان به صورت قرینه به کار رفته‌اند. همچنین تزئینات خانه معظم الملک چادگان متاثر از سبک‌های اروپایی بوده و بسیار چشم نواز هستند.

9

آرامگاه کاوه آهنگر

اگر از علاقمندان به تاریخ و ایران باستان هستید حتما در سفر به چادگان اصفهان از آرامگاه کاوه آهنگر نیز بازدید کنید. این مقبره در روستای مشهد کاوه یکی از دهستان‌های چادگان قرار دارد و یکی از جاهای دیدنی چادگان محسوب می‌شود. مشهد کاوه در گذشته کودلیه نام داشته اما بعد از بخاطر قیام کاوه آهنگر و آرامگاه او و پسرش، به دهستان کاوه یا مشهد کاوه تغییر نام یافت.

دریاچه سد زاینده رود

دریاچه سد زاینده رود

یکی دیگر از جاهای دیدنی چادگان اصفهان دریاچه پشت سد زاینده رود است. سد زاینده رود در سال ۱۳۴۹ تاسیس شد و دریاچه آن ۴۵ کیلومترمربع مساحت دارد و در مجاورت چادگان و ۱۱۰ کیلومتری غرب اصفهان واقع شده است. این منطقه تفریحی یکی از تفرجگاه‌های محبوب مردم اصفهان محسوب شده و یکی از بهترین مکان‌ها برای ماهیگیری می‌باشد. ماهیان مختلفی مانند انواع قزل آلا در این دریاچه وجود دارند، از این رو ماهیگیری از تفریحات اصلی در این منطقه به شمار می‌رود. علاوه بر ماهیگیری می‌توان قایق سواری، عکاسی، برپایی کمپ، استراحت و تماشای منظره ای چشم نواز را در این منطقه تفریحی و توریستی تجربه نمود.

دسترسی به چادگان اصفهان

شهر چادگان یکی از شهرستان‌های استان اصفهان است و با مرکز استان یعنی شهر اصفهان در حدود ۱۱۵ کیلومتر فاصله دارد. این شهر توریستی در غرب اصفهان واقع شده است و شما می‌توانید از مسیرهای مختلفی به آن دسترسی داشته باشید. بهترین و اصلی‌ترین مسیر برای رفتن به چادگان جاده اصفهان به الیگودرز است.

همچنین می‌توانید برای رفتن به چادگان، زمانی که به شهر اصفهان رسیدید به طرف کوه صفه بروید و با در پیش گرفتن مسیر ذوب آهن خود را به این منطقه توریستی برسانید.

6 1

بهترین زمان سفر به چادگان اصفهان

به خاطر کوهستانی بودن منطقه و همچنین قرار گیری چادگان در مجاورت زاینده رود، آب و هوای این منطقه مطبوع و خنک است. از این رو بهترین زمان سفر به چادگان بهار و تابستان می‌باشد. شما می‌توانید برای رهایی از گرمای این فصول به چادگان رفته و از آب و هوای دلپذیر، طبیعت سرسبز و بکر و امکانات تفریحی و رفاهی آن استفاده کنید.

اما سفر به چادگان در فصول دیگر سال هم خالی از لطف نیست. در اوایل فصل پاییز و اواخر زمستان به دلیل بارش برف و باران‌ فراوان دریاچه و رودخانه زاینده رود پرآب است و تفریحات آبی مانند قایق‌سواری و… در دهکده تفریحی چادگان حال و هوای دیگری دارد.

دهکده تفریحی چادگان

هتل های نزدیک به چادگان اصفهان

اگر قصد دارید به جای رزرو هتل اصفهان ، در چادگان اصفهان اقامت داشته باشید، می‌توانید به سراغ مجتمع‌ رفاهی چادگان بروید. این مجتمع دارای واحدهای اقامتی بسیار تمیز و شیک بوده و از امکاناتی همچون پارکینگ، رستوران، سالن همایش، زمین بازی و ورزش، کافی شاپ و … برخوردار است.

همچنین در دهکده تفریحی زاینده رود چندین مجموعه اقامتی رفاهی و ویلاها و سوئیت‌هایی نیز برای ارائه خدمات به مسافران و گردشگران در نظر گرفته شده است.

لطفا به این مقاله امتیاز دهید ..

تعداد دیدگاهها: ۱

  1. انوش ملک زاده

    سلام
    عکس دوم مربوط به دریاچه کیو در خرم اباد هست لطفا اصلاح بفرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×