بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
» راهنمای سفر به ایران » استان اصفهان » اصفهان » امکانات تفریحی کوه صفه اصفهان
کوه صفه اصفهان
اصفهان

امکانات تفریحی کوه صفه اصفهان

۲۳ فروردین ۱۳۹۶ 24۰7,137

پارک کوهستانی صفه در جنوب شهر اصفهان، بر روی کوه صفه، در جنوب تقاطع بزرگراه های شهید اقارب پرست و شهدای صفه واقع شده است که دسترسی به آن بسیار آسان است. بلندترین نقطه ارتفاعی این مجموعه، ۲۲۵۷ متر می باشد. این کوه از شمال به جاده کمربندی، از غرب به کوه های تخت رستم و دره خان، از شرق به شهرک ها و مجتمع های مسکونی و از جنوب به اراضی باز و خط آهن منتهی می شود.  کوه صفه به دلیل موقعیت استقراری عالی در شهر و نیز اشراف کامل آن به رودخانه و جلگه سرسبز زاینده‌ رود، دارای شرایط استثنایی و منحصر به فردی است که از نظر چشم انداز شهری، طراحی محیطی و توسعه گردشگری اهمیت بسیار بالایی دارد.

کوه صفه اصفهان
آدرس: اصفهان، بزرگراه شهدای صفه

یکی از ویژگی های مهم کوهستان صفه، وجود صخره‌های عظیم و بلند در نقاط مختلف آن است که از نظر کوهنوردی تخصصی و آموزش سنگ نوردی ، امکان بسیار خوبی برای گسترش ورزش کوهنوردی در اصفهان به وجود آورده است. در سالهای اخیر، با تبدیل کافه خاچیک به پناهگاه و پایگاه کوهنوردی و اصلاح مسیرهای دشوار، خدمات مربوط به فعالیت های کوهنوردی، بهبود نسبی پیدا کرده است.

کوه صفه اصفهان
یکی از ویژگی های مهم کوهستان صفه، وجود صخره‌های عظیم و بلند در نقاط مختلف آن است

از جمله نقاط مشهور در کوه صفه، قلعه شاهدژ یا شاه دز می باشد که به قلعه دیو معروف شده است. این مکان به عنوان هسته مرکزی پارک کوهستانی صفه بوده و چشمه های موجود از جمله چشمه پاچنار و خاجیک به عنوان قلب تپنده این مجموعه شناخته می شوند که با وجود درختان کهنسال، همچون نگینی زیبا می درخشند. در فاصله صد متری شرق چشمه پاچنار، چشمه ای در ارتفاع تقریبی ۱۹۰۰ متر وجود دارد که چشمه درویش نام دارد که از نقاط دیدنی کوه صفه و از تفرجگاه های قدیمی محسوب می شود. این چشمه به دلیل داشتن آب و سبزه در دل یک حفره سنگی بزرگ و نیز به دلیل موقعیت استقراری در فاصله و مکان مناسب، مکانی دیدنی و استراحتگاهی آرام بخش برای استفاده کنندگان از کوهستان صفه به حساب می آید.

کوه صفه اصفهان
از جمله نقاط مشهور در کوه صفه، قلعه شاهدژ یا شاه دز می باشد که به قلعه دیو معروف شده است.

چشمه چاه درویش در ارتفاع ۱۸۰۰ متری، در فاصله تقریباً ۷۰۰ متری از چشمه درویش قرار دارد . به دلیل آنکه سطح این چشمه از اطرافش پایین‌ تر بوده و هیچوقت آب آن جاری نمی شود و همچنین در پاره ای از اوقات آب چشمه پاچنار و چشمه درویش خشک می شود، این چشمه از آب اندکی برخوردار بوده، به گونه ای که حتی نمی توان از این مکان، ظرفی را آب نمود. بعضی از کوهنوردان به واسطه آنکه این چشمه در زمینی آهکی قرار گرفته، به آن چشمه گچی نیز می گویند.

کوه صفه اصفهان

تله کابین صفه از جاذبه های گردشگری پارک صفه به حساب می آید که در دو خط طراحی شده است. خط اول آن از بزرگراه شهدای صفه تا گردنه باد، با طول ۱۸۵۰ متر بوده و با ۵۰ کابین ۴ نفره ، امکان بازدید از بام اصفهان را برای بازدیدکنندگان فراهم می آورد . مناظر کوه صفه نظیر قلعه شاهدز ، دیدنی های اطراف شهر و تنگه گردنه باد ، از جاذبه های طبیعی این مسیر به شمار می رود. همچنین خط دوم آن، از گردنه باد به سمت قله شاه دژ با طول ۶۵۰ متر و ۶ پایه میانی می­باشد.

کوه صفه اصفهان
تله کابین صفه از جاذبه های گردشگری پارک صفه به حساب می آید

علاوه بر این، امکاناتی نظیر رستوران، کافی شاپ، شهربازی ویژه کودکان و بزرگسالان و مرکز بولینگ اصفهان، با ظرفیت ۱۰ خط بازی، جهت اوقات فراغت بازدید کنندگان، در ایستگاه های تله کابین موجود است. این پارک کوهستانی زیبا، یکی از محبوب ترین جاهای دیدنی اصفهان به شمار می رود و به مسافران و گردشگرانی که به این استان سفر می کنند، بازدید از این پارک توصیه می شود .

منبع : وبلاگ اقامت ۲۴

۳.۸/۵ - (۱۳ امتیاز)
×