بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
» راهنمای سفر به ایران » راهنمای سفر به هرمزگان » قشم » جزایر ناز قشم یا جزایر دو کرده؛ معروف به مسیر موسی
جزایر ناز قشم
قشم

جزایر ناز قشم یا جزایر دو کرده؛ معروف به مسیر موسی

۱۰ اسفند ۱۳۹۵ 14۰3,204

جزایر ناز یا جزایر دو کرده جزایر زیبا و رویایی قشم در خلیج فارس هستند جایی که شما می توانید بدون ترس قدم در آب بگذارید و حتی اگر شنا هم بلد نیستید جای نگرانی نیست چون خطر غرق شدن ندارد. جزایر ناز از جمله جاذبه های گردشگری زیبا و دیدنی جزیره قشم بوده و همه روزه گردشگران بسیاری که به قشم سفر می کنند از این جزایر هم بازدید می کنند. بد نیست بدانید که جزایر ناز به مسیر موسی هم شهرت دارند که دلیل آن را در ادامه کامل توضیح داده ایم.

روى این جزیره کاملاً مسطح است. در زمان جزر با پسروی کامل آب دریا، براى مدت کوتاهى، باریکه‌اى از خشکى، جزیره ناز را به ساحل قشم وصل مى‌کند. در این جزایر، کسی سکونت ندارد و تنها ماهیگیران محلی، چندین سایه بان برای محل استراحت خود در  این جزایر ایجاد کرده اند. همچنین لازم به ذکر است که این منطقه، جزو مناطق مورد علاقه گردشگران مخصوصا  در نیمه دوم سال در بازدید از جاهای دیدنی قشم نیز محسوب می شود.

معرفی جزایر ناز قشم

بومیان قشم، این جزایر را دو کرده نیز می نامند. دو کرده، یعنی جایی که نیمی از روز، درون آب قرار دارد و نیمی از روز نیز، به خشکی متصل است. همان طور که عنوان شد، در زمان جزر و با پس‌روى کامل آب دریا، براى مدت کوتاهى، باریکه‌اى از خشکی، جزیره ناز را به ساحل قشم وصل مى‌کند. هرچند زمان این اتفاق کوتاه است، اما در همین مدت مسافران با ورود به جزایر ناز می توانند از بلندای آن، تنگه هرمز، جزیره لارک و همه زیبایی های عالم خلقت را از دل پهنه آبی خلیج فارس نظاره و خدا را از بابت همه نعمت هایش ستایش کنند.

بنر تبلیغاتی رزرو هتل سینگو قشم با تخفیف

بر طبق توصیفات گردشگرانی که از این جزایر بی بدیل بازدید داشته اند؛ می توان گفت، آرامش و زیبایی که جزایر ناز دارند، از یک سو و وجود صدف ها و مرجان هایی که در طرح ها و رنگ های مختلف و متنوع در اطراف این جزایر دیده می شوند، نیز از سوی دیگر، بر زیبایی این سایت منحصر بفرد گردشگری در قشم افزوده است. بهترین زمان رفتن به این جزیره زیبا ، کمی قبل از غروب است که بتوانید خود شاهد این جزیره زیبا و غروب دل انگیز آن و همچنین شاهد زیر آب رفتن نیمی از جزیره ناز و راه شنی بین جزیره ناز و ساحل قشم، به دلیل مد در هنگام غروب باشید.

جزایر ناز کجاست؟

در بخش جنوبی جزیره قشم، دو جزیره زیبا با شرایط منحصر به فرد وجود داشته که با نام جزایر ناز شناخته می شوند. این جزایر در فاصله اندکی از ساحل جزیره قشم قرار داشته به نوعی که به آن وصل بوده و در هنگام جزر به ساحل وصل شده و در هنگام مد به شکل جزیره ای در آمده و از ساحل جدا می شوند. جزایر ناز از ژئوپارک های قشم بوده که شهرت جهانی داشته و به عنوان یکی از جزایر هفتگانه قشم به شمار می آیند.

جزایر ناز با حدود ۳ هکتار وسعت به عنوان دو جزیره کوچک اما دیدنی در جزیره کیش به شمار آمده که یک سوی آن همواره در آب بوده و سوی دیگر آن با جزر و مد آب زمانی در درون آب بوده و گاهی نیز به ساحل وصل می شود. این دو جزیره کاملا خالی از سکنه بوده و تنها چندین انبار کوچک و محل استراحت در آن دیده شده که ماهیگیران محلی از آنها بهره می برند. این جزایر، از روستای زیبای ریگو و صخره ی لاک پشت ها در شرق جزیره قشم، تا اسکله ی صیادی شهر سوزا در غرب، ادامه دارد و دارای دیواره های صخره ای بلند با ارتفاع بین ۵ تا ۱۰ متر است.

بنر هتل آرتا قشم

جزایر ناز، تا حدود ۵۰ سال قبل، جنبه مسکونی داشته و بیشتر به عنوان انبار ذخیره ی ماهیگیران کاربرد داشته است. اما به تدریج، این جنبه کاربری، کمتر شده و هم اکنون، فقط به عنوان محلی برای صیادی استفاده می شود.

آدرس:

بهترین زمان و فصل بازدید

درباره ی ساعات مجاز بازدید از این جزایر، باید بگوییم که به دلیل پدیده ی جزر و مد، فقط بین ۴ تا ۶ ساعت در روز، امکان بازدید از این جزایر برای گردشگران وجود دارد. در صورت پایین آمدن آب دریا، می توان با پای پیاده، و حتی اتومبیل شخصی خود، وارد این جزایر شد. فکرش را بکنید. بتوانید با اتومبیل خود وارد دریای خلیج فارس شوید. وقتی در کنار صخره های جزایر ناز، قدم می زنید، می توانید از آنجا، جزیره لارک و جزیره ی هرمز را نظاره کنید و از تماشای غروب زیبا و دل انگیز جزیره فارس نیز لذت ببرید.

بهترین زمان بازدید از جزایر زیبا، در فصول پاییز، زمستان و بهار است. برای بازدید هم هیچگونه محدودیت و مبلغ ورودی وجود ندارد. اما پیشنهاد اقامت ۲۴ اینست که با خودروها و راننده های محلی، به بازدید از جزایر ناز بروید تا دچار مشکلاتی از قبیل ماندن در دریا و یا حتی گیر افتادن در هنگام مد آب دریا نشوید.

ساحل جزایر ناز قشم
سواحل جزایر ناز، یکی از منحصر به فردترین و بکرترین نقاط غواصی در خلیج فارس

تفریحات جزایر ناز

شاید شنیدن امکان سافاری کردن درون آب اتفاقی عجیب و باور نکردی باشد اما باید این را گفت که بر روی جزایر ناز و پستی بلندی های امکان سافاری کردن وجود داشته و می توان با خودرو های مناسب برای این کار اقدام کرد. پیاده روی بر روی بستر دریا از دیگر تفریحاتی بوده که می توان با سفر به جزایر ناز تجربه کرده و همچنین می توان تصاویر و عکس های زیبایی را به ثبت رساند.

شتر سواری و سوارکاری را نیز می توان بر روی آب های نیلگون خلیج فارس در جزایر ناز تجربه کرده و سوار بر اسب از چشم انداز های زیبای سواحل این جزایر لذت برد. از دیگر تفریحات و امکاناتی که در جزایر ناز ایجاد شده تا گردشگران و مسافران خاطرات به یاد ماندنی را در این جا به یادگار ثبت کنند، جت اسکی، قایق سواری و غواصی است.

سواحل جزایر ناز، یکی از منحصر به فردترین و بکرترین نقاط غواصی در خلیج فارس به شمار می رود. وجود صدف ها و مرجان های زیبا و رنگارنگ در طرح های مختلف، این منطقه را به یکی از جذاب ترین مناطق برای گردشگران مبدل نموده است.

پرندگان در جزایر ناز در قشم

جاهای دیدنی نزدیک

بازدید از جزایر ناز قشم که شما را یاد معجزه عصای حضرت موسی می اندازند تجربه ای خارق العاده است که به این زودی فراموش نخواهید کرد. اما قصد داریم با معرفی چند جاذبه نزدیک، برنامه امروز شما را تکمیل کنیم تا از وقت خودتان بهترین استفاده را ببرید. نزدیکترین جاهای دیدنی به جزایر ناز عبارتند از:

اقامت در جزایر ناز

اقامت در جزایر ناز به دلیل نبود هتل و یا اقامتگاه های سنتی و بومگردی امکان پذیر نیست و شما باید به دنبال رزرو هتل قشم باشید. اقامت ۲۴ با ارائه تخفیف های همیشگی روی هتل های قشم و همکاری با هتل هایی که بیشترین میزان رضایت را طبق نظر مسافران قبلی داشته اند مثل هتل آرتمیس قشم و هتل ساحل سینگو قشم خود را متعهد می داند تا بهترین اقامت را در قشم برای شما عزیزان رقم بزند. پس همین حالا برای رزرو اقدام کنید.

جمع بندی مطالب

جزایر ناز به جزایر دو کرده معروف هستند که بخاطر وصل شدن آنها در نیمی از روز به دریا و در نیمی دیگر به خشکی است ضمن اینکه بخاطر یادآوری معجزه حضرت موسی (ع) به مسیر موسی هم شهرت دارند. شما می توانید علاوه بر بازدید از این جاذبه طبیعی و بسیار زیبا از تفریحات و جاهای دیدنی نزدیک آن هم لذت ببرید. پیشنهاد می کنیم برای اینکه سفر راحت و بدون دغدغه ای داشته باشید با رزرو تور قشم براساس هتل انتخابی، هم در هزینه ها صرفه جویی کنید و هم اینکه سفری خوش و خاطره انگیز را تجربه کنید.

سؤالات متداول

جزایر ناز کجاست؟

در ساحل جنوب شرقی قشم، نزدیکی اسکله روستای سوزا و جاده ساحلی است.

چرا به جزایر ناز معروف هستند؟

به دلیل اینکه در نیمی از روز به خشکی وصل است و در نیمی دیگر به دریا متصل می شود و رفتار ناز مانندی از خود نشان می دهد مردم بومی به آن جزایر ناز می گویند.

بهترین موقع برای بازدید از جزایر ناز چه فصلی از سال است؟

نیمه دوم سال.

تفریحات خاصی هم در جزایر ناز وجود دارد؟

بله پیاده روی بر روی آب، آفرود سواری، کرایه اسب و شتر، تفریحات هوایی و تفریحات آبی از جمله تفریحات جزایر ناز در قشم هستند.

۵/۵ - (۱ امتیاز)
×