» استان گیلان » جاذبه های گردشگری گیلان » جنگل گیسوم رشت؛ جاذبه‌ای دیدنی که شما را به دریا می‌رساند
جنگل گیسوم
جاذبه های گردشگری گیلان

جنگل گیسوم رشت؛ جاذبه‌ای دیدنی که شما را به دریا می‌رساند

۲۶ اسفند ۱۴۰۲ 3۰399

حضور در طبیعت اولین انتخاب ما ایرانی‌ها برای تعطیلات است. گویی زندگی شهری و نماهای ساختمانی شدیداً خسته‌مان می‌کند. اگر در تعطیلات پیش رو برنامه سفر به طبیعت دارید، پیشنهاد اقامت۲۴ به شما، جنگل گیسوم است. جنگلی که یکی از جاهای دیدنی رشت به حساب می‌آید و سفرتان در هر فصلی را فراموش نشدنی خواهد کرد.

فهرست این مطلب

معرفی جنگل گیسوم

منطقه تفریحی گیسوم را صرفاً یک منطقه جنگلی تصور نکنید، بلکه تونلی جنگلی است که یک ساحل بکر در انتهای آن، انتظارتان را می‌کشد. پس از گذر از این جنگل دیدنی، می‌توانید گوش‌هایتان را به صدای زیبای امواج دریا بسپارید و ریلکس کنید. 

توجه شهرداری تالش در دهه ۸۰ به این منطقه موجب شد تا سرمایه‌گذاری‌های قابل توجهی در این محدوده انجام شود. اتفاقی که جنگل گیسوم را به یکی از برترین مناطق تفریحی کشور تبدیل کرده است.

بنر دسکتاپ رزرو هتل های رشت از اقامت24

گیسوم به چه معناست؟

نام اکثر جاذبه‌های طبیعی معمولاً از روستا یا مکان‌های دیگر نزدیک به آنها گرفته شده است. جنگل گیسوم رشت نیز همین سرنوشت را دارد و نام آن برگرفته از یک روستا در این منطقه است که از زیباترین روستاهای ایران است. مردم محلی این روستا را به دو نام «گِسم» یا «گتگسر» می‌شناسند، اما تلفظ سختی برای عموم مردم دارد. از همین رو نام جایگزین «گیسوم» برگزیده شده است و جنگل این منطقه به نام گیسوم شناخته می‌شود.

جنگل کیسوم کجاست؟

در یک فاصله ۱۰ کیلومتری از جاده اصلی که از تالش به رشت می‌رود، پارک جنگلی گیسوم قرار دارد که از جمله زیبایی‌های ایران است. وقتی از دل این جنگل زیبا عبور کنید، با فاصله اندکی حدوداً ۵ کیلومتر به دریا می‌رسید. نزدیکی جنگل و دریا به یکدیگر، این منطقه را از سایر مناطق سرسبز شمال ایران مجزا کرده است که دیدن آن را نباید از دست داد.  مساحت جنگل گیسوم ۸۰ کیلومتر است و در آن بیش از ۷۰ گونه گیاهی و چندین نمونه از گونه‌های جانوری وجود دارد.

جنگل گیسوم روی نقشه

چگونه به جنگل گیسوم برویم؟

برای رسیدن به گیسوم زیبا، از رشت به سمت آستارا حرکت کنید. پس از رسیدن به پره‌سر، به سمت راست جاده منحرف شوید و بعد از طی کردن ۵ کیلومتر، ورودی جنگل گیسوم را مشاهده خواهید کرد. با ادامه دادن مسیر و رانندگی حدود ۳ کیلومتر، به ساحل خیره کننده جنگل گیسوم خواهید رسید. ساحلی که از دیدن آن بعد از عبور از جنگل شگفت‌زده خواهید شد.

بهترین راه رسیدن به جنگل گیسوم گیلان

بهترین راه سفر به روستای گیسوم، جاده اسالم به خلخال است. پس از طی کردن مسافتی حدود ۱۰ کیلومتر در این جاده، به روستا و جاده جنگلی گیسوم می‌رسید. از اینجا، با ادامه دادن مسیر، می‌توانید به ساحل زیبای گیسوم بروید و از امکانات و تفریحات دلپذیر ساحل لذت ببرید.

فیلم جنگل گیسوم تا ساحل

فاصله شهرهای مهم تا جنگل گیسوم

برای اینکه بتوانید زمان‌بندی درستی بابت رسیدن به جنگل گیسوم داشته باشید، فاصله شهرهای مهم تا این جنگل زیبا را برایتان گردآوری کردیم.

  • فاصله رشت تا جنگل گیسوم: حدود ۸۶ کیلومتر
  • فاصله ماسال تا جنگل گیسوم: حدود ۴۶ کیلومتر
  • فاصله لاهیجان تا جنگل گیسوم: ۱۲۵ کیلومتر
  • فاصله آستارا تا جنگل گیسوم: حدود ۹۳ کیلومتر
  • فاصله انزلی تا جنگل گیسوم: حدود ۵۸ کیلومتر
  • فاصله رامسر تا جنگل گیسوم: حدود ۲۰۰ کیلومتر
  • فاصله پره سر تا جنگل گیسوم: حدود ۱۳ کیلومتر
  • فاصله قلعه رودخان تا جنگل گیسوم: حدود ۹۲ کیلومتر
  • فاصله تهران تا جنگل گیسوم: حدود ۴۰۰ کیلومتر
  • فاصله چالوس تا جنگل گیسوم: حدود ۲۸۰ کیلومتر
  • فاصله چمخاله تا جنگل گیسوم: حدود ۱۴۵ کیلومتر
  • فاصله سیاهکل تا جنگل گیسوم: ۱۲۰ کیلومتر
  • فاصله گردنه حیران تا جنگل گیسوم: حدود ۲۴۵ کیلومتر
  • فاصله کرج تا جنگل گیسوم: حدود ۳۶۵ کیلومتر
  • فاصله محمود آباد تا جنگل گیسوم: حدود ۳۶۰ کیلومتر
  • فاصله نمک آبرود تا جنگل گیسوم: حدود ۲۶۵ کیلومتر
  • فاصله ویسادار تا جنگل گیسوم: حدود ۲۶ کیلومتر

جنگل گیسوم در شب

رانندگی در جاده جنگل گیسوم در شب جنگل گیسوم در شب تاریکی بر جنگل گیسوم زیبایی جنگل گیسوم در شب با ویو به ساحل

آب و هوای جنگل گیسوم در ۴ فصل

آب و هوای جنگل از زمین تا آسمان با آب و هوای شهری فرق می‌کند. درختان در هم تنیده در بهار و تابستان مانع نور خورشید می‌شوند و هوا را دلچسب می‌کنند.

جنگل گیسوم در بهار

در فصل بهار درختان جنگل، جان دوباره‌ای می‌گیرند و برگ‌های آنها جوانه می‌زنند. رفته‌رفته با فرا رسیدن اردیبهشت، زیبایی جنگل دوچندان می‌شود. همین زیبایی گردشگران را بیش از پیش جذب خود می‌کند، بنابراین از دیدن شلوغی جنگل گیسوم شگفت‌زده نشوید.

جنگل گیسوم در بهار

جنگل گیسوم در تابستان

وقتی تابستان فرا می‌رسد، همه درختان لباس‌های سبز خود را پوشیده و روی جاده سایه افکنده‌اند. شمال در این فصل از سال، گرم و شرجی است، اما درخت‌ها از این گرما کاسته و تحمل آدم را بیشتر می‌کنند. به یاد داشته باشید تابستان فصل سفر است و شهرهای شمالی کشور یکی از پرطرفدارترین مقاصد بین مردم است.

جنگل گیسوم در تابستان

جنگل گیسوم در پاییز

پاییز، پادشاه فصل‌ها است که زیبایی آن در گیسوم به منصه ظهور گذاشته می‌شود. در این فصل، تمام درختان در عرض چند هفته به رنگ‌های زرد، نارنجی و قرمز تبدیل می‌شوند و برگ‌هایشان را بر روی جاده گیسوم پخش می‌کنند. هوای پاییز در اینجا سرد و بارانی است، پس بهتر است با خود لباس‌های گرم و چتر بردارید.

جنگل گیسوم در پاییز

جنگل گیسوم در زمستان

در زمستان‌های قدیم که بارش برف بیشتر بود، جنگل گیسوم به مدت سه ماه لباس سفید برتن می‌کرد. این سال‌ها اما کمتر روزی است که این جنگل را به رنگ سفید می‌بینید و بیشتر اوقات با تن لخت درخت‌ها روبه رو خواهید شد. اگر تصمیم به دیدن زیبایی‌های این جنگل در زمستان بگیرید، باید به حیوانات وحشی توجه کنید؛ زیرا در این فصل، آن‌ها به دنبال غذا می‌گردند و این باعث می‌شود به چادرهای گردشگران نزدیک‌ شوند.

جنگل گیسوم در زمستان

حیوانات جنگل گیسوم

جنگل و ساحل گیسوم دارای تنوع زیادی در گونه‌های جانوری هستند. طبیعت منحصر به فرد گیسوم، این منطقه را به زیستگاهی مناسب برای پرندگان تبدیل کرده است. اگر وقت کافی داشته باشید و بخواهید ساعت‌ها در جنگل سر کنید، ممکن است بز کوهی، خرگوش و قرقاول را ببینید. قورباغه و اسب‌های زیبای وحشی از جمله دیگر حیواناتی هستند که در این منطقه زندگی می‌کنند. دریاچه گیسوم در دل جنگل، یکی از آبشخورهای حیوانات در این منطقه است. به همین خاطر رفتن به سمت این دریاچه با فردی آشنا به مسیر، احتمال دیدن برخی از حیوانات جنگل گیسوم را بالا می‌برد.

تصاویر جنگل گیسوم

جاده بی نهایت زیبای جنگل گیسوم درختان سرسبز جنگل گیسوم محیط جنگل گیسوم جنگل گیسوم و زیبایی ابرها جنگل گیسوم

جاهای دیدنی جنگل گیسوم

هر چقدر هم که سعی کنیم جذابیت‌ها و جاهای دیدنی پارک جنگلی گیسوم را توصیف کنیم، باز هم نمی‌توانیم آنچه را که با چشم باید دید را به زبان بیاوریم. با این حال بد نیست مروری بر این مناطق داشته باشیم تا در سفرتان برنامه بازدید را بچینید.

روستای گیسوم

روستای گیسوم اولین مقصد گردشگری مهم در این منطقه پس از جنگل و ساحل گیسوم است. همانطور که قبلاً گفتم، جنگل نام خود را از این روستا گرفته است. در اینجا می‌توانید خانه‌های قدیمی را ببینید که اهالی از سال‌ها پیش در آن‌ها زندگی می‌کنند.

ساحل گیسوم

یکی از جذابیت‌های منحصر به فرد جنگل گیسوم این است که به دریا می‌رسد. ساحل گیسوم نقطه‌ی اتصال جنگل و دریاست، بنابراین هنگامی که از جنگل خارج می‌شوید، به سمت ساحل حرکت می‌کنید. این لحظه زیبا فقط در اینجا تجربه می‌شود و بسیار شگفت‌انگیز است.

آسمان شب

وقتی هوا صاف و بیابان آسمان خالی از ابر است، شب تصویری زیبا و دلفریب را برای شما خلق خواهد کرد. ستارگانی که در هر نقطه‌ای از آسمان می‌درخشند و هر طرفی که سرتان را بگردانید، گروهی از آن‌ها را خواهید دید که با شکوه خود به نمایش درآمده‌اند. اگر شب را در جنگل گیسوم می‌مانید، حتماً زمانی را برای تماشای آسمان به همراه دوستانتان اختصاص دهید.

جاده و تونل جنگلی

جاده گیسوم به دلیل درختانی که از هر دو طرف آن را فرا گرفته‌اند، مثل یک تونل جنگلی طبیعی به نظر می‌رسد. این تونل جنگلی در هر فصل سال شگفت‌انگیز است؛ گاهی با سبزی و پرپوشیدگی و گاهی با زرد و نارنجی شدن برگ‌ها. برگ‌هایی که یکی یکی روی آسفالت جاده را می‌پوشانند، به نظر می‌رسد که کسی یک فرش طبیعی و رنگارنگ را بر روی کف جاده گیسوم پهن کرده است.

تونل جنگلی گیسوم

دیدنی‌های اطراف جنگل گیسوم

علاوه بر زیبایی‌های فراوانی که جنگل گیسوم ارائه می‌دهد، دیدنی‌های فراوانی دیگری نیز در استان گیلان، در انتظار گردشگران و ماجراجویان است. اطراف این جنگل، مجموعه‌ای از جاذبه‌های طبیعی و فرهنگی فراوانی وجود دارد که هر کدام دارای جذابیت و منحصر به فردی هستند. همراه ما بیایید به دنبال این دیدنی‌های فراموش‌نشدنی برویم و از شگفتی‌هایی در هر نقطه گیلان پنهان شده‌اند، لذت ببریم.

پارک سیاه داران و سورتمه تالش

اگر به دنبال تجربه هیجان و سرعت در دل جنگل هستید، حتماً باید پارک جنگلی سیاه داران را امتحان کنید. این پارک فقط ۴ کیلومتر فاصله دارد و با ۱۲ دقیقه رانندگی از تالش به آن می‌رسید. در اینجا، علاوه بر هیجان سورتمه ریلی، می‌توانید گوزن‌های مارال قرمز را هم مشاهده کنید.

دریاچه سراگاه تالش

اگر به دنبال مکانی بکر در نزدیکی جنگل گیسوم برای گذراندن یک عصر خنک هستید، کافی است یک کوله پشتی کوچک بردارید و به سمت دریاچه سراگاه حرکت کنید. این دریاچه زمردی واقع در دهستان جوکندان، روستای سراگاه و فاصله آن تا تالش حدود ۱۰ کیلومتر است.

دریاچه سراگاه تالش

جاده اسالم به خلخال

یکی از جاده‌های زیبا و به یاد ماندنی در ایران، جاده اسالم به خلخال است که از منطقه اسالم در استان گیلان شروع شده و تا شهر خلخال در استان اردبیل ادامه دارد. این مسیر طولانی حدود ۷۰ کیلومتر دارد و در طول سفر، شما با چشم‌اندازهای متنوعی روبرو خواهید شد.

آبشار ویسادار رضوانشهر

آبشار ویسادار یکی از جاذبه‌های طبیعی استثنایی در نزدیکی جنگل گیسوم، در مسیر رودخانه پرآب لمیر واقع شده است. شکل خاص دیواره‌های آن این آبشار را به یکی از زیباترین و متفاوت‌ترین آبشارهای گیلان تبدیل کرده است. آب زلال این آبشار از لایه‌های سنگی سرازیر شده و یک منظره شگفت‌انگیز و دیدنی را ایجاد می‌کند.

قلعه رودخان

بازدید از قلعه رودخان به تنهایی یک تجربه فراتر از مشاهده بنای تاریخی است. در این منطقه، امکانات تفریحی دیگری نیز وجود دارد که می‌توانید از آنها لذت ببرید. پس از رسیدن به پارکینگ، باید مسیر باقیمانده را پیاده طی کنید. در ابتدای مسیر، از گذرگاه سنگ‌فرش شده عبور می‌کنید که در دو طرف آن مغازه‌های سوغاتی و رستوران‌های محلی واقع شده‌اند.

قلعه رودخان

خانه میرزاکوچک خان

این خانه، مساحت ۳۰۰ متر مربع و تاریخی بیش از ۲۰۰ سال دارد. پیمودن کف چوبی این خانه و مطالعه داستان‌های دوران گذشته، همراه با دیدن وسایل و آلاتی که به میرزا کوچک خان و یارانش تعلق داشته‌اند، تجربه‌ای شگفت‌آور از تاریخ سیاسی گیلان را به شما ارمغان می‌آورد.

منطقه ییلاقی دوخاله کوه

در این نواحی، صدای دود و خودروها جایی ندارد. حتی برای گشت و گذار، باید وسیله نقلیه‌تان را در جایی پارک کنید و با پای پیاده، در مسیرهای مال رو قدم بزنید. انسان در اینجا برای زندگی شهری ساخته نشده است.

دریاچه دیگه سرا

دریاچه سرا سیاه بیل از جمله مناطق بکر استان گیلان در نزدیکی جنگل گیسوم واقع شده است. این دریاچه که در دل جنگل‌های منطقه پیدا می‌شود، برای کسانی که از شلوغی خوششان نمی‌آید، فضای دنج و خلوتی فراهم کرده است.

غار گنج خانه

این غار عجیب و غریب در روستای سوباتان واقع شده است. مردمان این روستا باور دارند که این غار یک گنج خانه طلسم‌زده است. البته داستان‌های زیادی از زبان اهالی این روستا درباره این غار روایت شده است، از دیدن شمشیرهای معلق تا شنیدن داستان‌های انسان‌هایی که با ورود به این غار به سنگ تبدیل شده‌اند. به دلیل همین باورهاست که تاکنون هیچکس جرات ورود به این غار را نداشته است.

ییلاق سوباتان

ارتفاع روستای سوباتان از سطح دریا بین ۱۹۰۰ تا ۲۵۰۰ متر است، به همین دلیل زمستان‌های بسیار سرد و برفی دارد و حتی در تابستان‌ها نیز در برخی نقاط بلند، لکه‌های برف همچنان دیده می‌شود. این روستا به خاطر دشت‌های شقایقش نیز مشهور است.

سوباتان

گردنه حیران

گردنه حیران در اواسط جاده‌ای که آستارا و اردبیل را به هم متصل می‌کند، واقع شده است. این گردنه از یک سو توسط جنگل احاطه شده و از سوی دیگر به یک دره نسبتاً عمیق است؛ بنابراین، موقعیت جغرافیایی ویژه‌ای دارد.

آبشار لاتون

در حاشیه کوه استوار اسپیناس و در میان جنگلی پراز گیاهان سرسبز، آبشاری بلند و دیدنی به نام آبشار لاتون وجود دارد. این آبشار با درختانی همچون آلو، به، گلابی، گردو، فندق و سیب وحشی، یک طبیعت زیبا و فراوان را به همراه دارد. آبشار لاتون از فاصله ۵۰۰ متری دیده می‌شود.

تفریحات جنگل گیسوم

در پارک جنگلی و ساحل گیسوم، امکانات تفریحی فراوانی به صورت فردی یا گروهی وجود دارد که شما می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

دوچرخه سواری

اگر می‌خواهید دوچرخه‌سواری در جنگل گیسوم را تجربه ‌کنید، باید بدانید که این کار آسان نیست. برای دوچرخه‌سواران حرفه‌ای، وارد جنگل شدن پیشنهاد می‌شود. اما اگر ورزش دوچرخه‌سواری را دوست دارید، بهترین گزینه برای شما مسیرهای جاده‌ای و ساحل گیسوم است.

شاتل سواری

یکی از فعالیت‌های جذاب در پارک جنگلی گیسوم و ساحل گیسوم، شاتل‌سواری است. این ورزش آبی با هیجان زیادی همراه است، اما بهتر است مواظب هیجان‌زده شدن بیش از حد در میان آب باشید و وسط آب پرت نشوید.

پاراسل سواری

تجربه‌ای بی‌نظیر از زیبایی دریا و هیجان ارتفاع گرفتن، با پاراسل‌سواری رقم می‌خورد. این ورزش جذاب در سواحل گیسوم توسط افراد حرفه‌ای انجام می‌شود. پس اگر تاکنون این تجربه را نداشته‌اید، بهترین فرصت برای تجربه آن را دست آوردید.

اسب سواری

در بخش‌هایی از جنگل گیسوم و همچنین ساحل گیسوم، امکان اجاره اسب و تجربه اسب‌سواری وجود دارد. اگر علاقه‌مند به سواری هستید، این فرصت برای شما فراهم است؛ زیرا با همراهی راهنما، اسب‌سواری را تجربه خواهید کرد و زیبایی طبیعت اطرافتان را هم خواهید دید.

اسب سواری در جنگل گیسوم

عکاسی از جنگل

عکاسی یکی از فعالیت‌های بدون هزینه در سفر به جنگل گیسوم است که می‌توانید با وجود زیبایی‌های اطراف، خاطرات خوشی را به یادگار بیاورید. اینجا فرصت فراوانی برای عکاسی دارید؛ زیرا زمان به نظر طولانی‌تر می‌رسد.

ترامپولین

ترامپولین یک ورزش هیجان‌انگیز است که در ساحل و جنگل گیسوم قابل انجام است. در این ورزش جذاب، شما بر روی یک تشک ارتجاعی بالا و پایین می‌پرید و تا زمانی که در حال پرش هستید، احساس می‌کنید قلبتان با شدت می‌زند.

پاراگلایدر

بی‌شک، یکی از جذاب‌ترین فعالیت‌ها در هم‌تنیده جنگل و ساحل گیسوم، پاراگلایدر سواری است. این ورزش مفرح، که با استفاده از یک بالن کوچک انجام می‌شود، به شما فرصت می‌دهد تا جنگل گیسوم را از بالا مشاهده کنید.

آفرودسواری

در این جنگل زیبا و پر از درختان شمالی، امکان آفرودسواری وجود ندارد؛ زیرا درختان به صورت نامنظم رشد کرده‌اند و فضای کافی برای عبور ماشین فراهم نیست. اما در ساحل گیسوم، فرصت عالی برای آفرودسواری وجود دارد.

آفرود سواری در ساحل گیسوم

پارک بادی

در پارک جنگلی گیسوم، یک پارک بازی کوچک برای کودکان وجود دارد که آن‌ها می‌توانند از بازی و سرگرمی در آن لذت ببرند. این پارک بازی، فضایی فراهم کرده که یک خانواده کامل بتوانند انواع تفریحات متنوع را در جنگل گیسوم تجربه کنند.

پیاده روی و عکاسی

پیاده‌روی همانند عکاسی یکی از فعالیت‌های سالم و بدون هزینه در جنگل و ساحل گیسوم است. اما بهتر است تنها پیاده‌روی نکنید؛ زیرا جنگل گیسوم، به عنوان خانه برای حیوانات وحشی مانند گرگ، پلنگ و خرس شناخته می‌شود.

قایق سواری

این جنگل شمالی سرسبز و زیبا به سواحل دریا می‌رسد، بنابراین تماشای آب‌های بی‌کران از مهم‌ترین تفریحات در این منطقه است. قایق‌سواری نیز از فعالیت‌هایی است که بسیار محبوب برای بسیاری از مردم است و لذت بردن از آب‌های دریا، یکی از تجربه‌های روح‌نوازی است که افراد از آن لذت می‌برند.

شنا

خوشبختانه، طرحی برای بهبود شرایط شنا در سواحل گیسوم اجرا شده است که به علاقمندان اجازه می‌دهد از شنا در این منطقه لذت ببرند.

جت اسکی

اگر دنبال تجربه‌ای پر از سرعت و هیجان هستید، حتما باید جت اسکی را امتحان کنید. در این ورزش هیجان‌انگیز، شما بر روی یک جت‌سکی قرار می‌گیرید و بر روی آب حرکت می‌کنید.

امکانات رفاهی جنگل گیسوم

همان طور که در ابتدای مطلب به آن اشاره کردیم، شهرداری تالش با سرمایه‌گذاری در این منطقه، سعی کرده است امکانات گسترده‌ای برای گردشگران فراهم کند. این امکانات شامل پارکینگ، سرویس بهداشتی، فروشگاه، نانوایی، رستوران، آلاچیق، سکوهای چادر، پیست دوچرخه‌سواری و انواع فعالیت‌های تفریحی از جمله شهربازی، اسب‌سواری، پاراگلایدر و… است. چنین امکاناتی می‌تواند یک شبانه روز شما و همراهانتان را سرگرم کند.

سوغات جنگل گیسوم

با توجه به استقبال بالای گردشگران از این منطقه، بازارچه‌ای کوچک در آنجا فعال است که می‌توانید هدایا و سوغاتی‌های سفرتان را از این بازارچه تهیه کنید. از جمله کالاهای این بازارچه می‌توان به انواع صنایع دستی حصیری و چوبی، خوراکی‌های خوشمزه مانند آلوچه و مربا اشاره کرد. جنگل گیسوم و شمال را می‌توان بهشت دخترها و عاشقان ترشی دانست که امکان ندارد در مقابل انواع آلوچه مقاومت کنند. علاوه بر این در طول جاده‌های اطراف ساحل و جاده جنگلی، دست‌فروشانی نیز فعال‌اند و لباس‌ها و روسری‌های رنگارنگ را می‌فروشند.

رستوران‌های نزدیک جنگل گیسوم

در سفر به شمال ایران به ویژه استان گیلان، به هیچ عنوان نباید شانس تجربه غذاهای محلی را از دست داد. اگر قصد بازدید از جنگل گیسوم را دارید، پیشنهاد می‌کنیم حتماً برنامه رستوران‌گردی را در سفر خود بگنجانید. البته حواستان باشد به رستوران‌های باکیفیت و بهداشتی بروید تا خدای ناکرده، مریض نشوید. در این راستا، تعدادی از بهترین رستوران‌های نزدیک پارک جنگلی گیسوم را به شما معرفی خواهیم کرد تا در زمانی که به این جنگل سر می‌زنید، نگران ناهار و شام نباشید.

  • رستوران گیلار: گیلان، تالش، خالسرا ۵۷، جاده ساحلی گیسوم، جنب استخر ماهی
  • باغ و رستوران سنتی عمو شجاع: گیلان، اسالم، کنارگذر اسالم
  • رستوران غذای خانگی توبا: گیلان، خیابان امام خمینی، بین خیابان نور و کوچه حجت
  • کبابی مادر: گیلان، اسالم، خیابان امام خمینی، بین کوچه دانش و بن بست ناورود
  • مجموعه رستوران میجمع: گیلان، تالش، کیلومتر ۲ تالش به رشت
  • رستوران باغ تالشان: گیلان، اسالم، بوار امام رضا، بعد از میدان امام خمینی

اقامت در پارک جنگلی گیسوم

اگر قصد اقامت در پارک جنگلی گیسوم را دارید، می توانید به دنبال اقامتگاه‌هایی که امکان دسترسی آسان به جنگل را فراهم می‌کنند، بگردید. این اقامتگاه‌ها می‌توانند شامل ویلا، بوم‌گردی یا مهمانسرای محلی باشند که به شما امکان ارتباط مستقیم با طبیعت و زیبایی‌های اطراف را ارائه می‌دهند. در غیر این صورت، اگر تمایل به اقامت در هتل دارید، توصیه می‌شود با رزرو هتل‌ رشت در این شهر اقامت گزینید، سپس با خودرو شخصی یا تاکسی سری به جنگل گیسوم بزنید و ساعت‌ها در زیبایی آن غرق شوید.

جمع بندی مطالب

جنگل گیسوم به عنوان یک جاذبه‌ طبیعی برجسته با زیبایی‌های گوناگونی مورد توجه گردشگران و علاقه‌مندان به طبیعت قرار دارد. شما در سفر به این منطقه می توانید از تفریحات مختلف بهره ببرید و با سر زدن به دینی های اطراف، نهایت استفاده را از زمان خود داشته باشید اقامت مچنین، اقامتگاه‌ها و رستوران‌های نزدیک به این جنگل، فرصتی فراهم می‌کنند تا با تمامی لذت‌های فراوانی که ای برای کمک به اقامت راحت شما در خدمت است.

هر چقدر هم که سعی کنیم جذابیت‌ها و جاهای دیدنی پارک جنگلی گیسوم را توصیف کنیم، باز هم نمی‌توانیم آنچه را که با چشم باید دید را به زبان بیاوریم.

سؤالات متداول کاربران

جنگل گیسوم در کدام شهر است؟

در نزدیکی شهر تالش

چه موقعی بریم جنگل گیسوم ببینیم؟

بازدید از جنگل گیسوم در طول سال امکان‌پذیر است، اما بهترین زمان برای بازدید از آن بهار یا پاییز است. اگر عاشق سرسبزی هستید در ابتدای سال و اگر منظره‌ای رنگارنگ را می‌پسندید در پاییز به این جنگل سفر کنید.

از تهران تا جنگل گیسوم چند ساعت راه است؟

فاصله تهران تا گیسوم ۴۰۷ کیلومتر است که حدود ۵ ساعت زمان می‌برد.

برای بازدید از جنگل گیسوم لباس با خودمان چی ببریم؟

پاسخ به این سؤال بستگی به فصل سفر شما دارد. سعی کنید لباس مناسب و راحت همراه داشته باشید.

نزدیکترین شهر به جنگل گیسوم کجاست؟

ماسال

لطفا به این مقاله امتیاز دهید ..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×