» جهانگردی » استانبول » کاخ دلما باغچه استانبول؛ بازدید از بزرگترین عمارت ترکیه!
کاخ دلما باغچه استانبول؛ بازدید از بزرگترین عمارت ترکیه!
استانبول

کاخ دلما باغچه استانبول؛ بازدید از بزرگترین عمارت ترکیه!

۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ 26۰2,214

نام یکی از مدرن ترین و شیک ترین جاذبه های گردشگری در کشور ترکیه، کاخ دلما باغچه استانبول است که بین مردم این شهر هم بسیار شناخته شده است. بیشتر مسافران و توریست هایی که به استانبول می روند، حتما برای بازدید از کاخ دلما باغچه، به کرانه شرقی تنگه بسفر می روند.

معماری بی نظیر بنای این کاخ و نمای چشم نواز آن در کنار وجود تزئینات مختلف بزرگ ‌ترین چلچراغ بوهمی در دنیا، مبلمان اعیان و‌ مجلل، فرش‌های دست ‌بافت بسیار مرغوب و همچنین سقف های روکش شده با طلای ۲۴ عیار، باعث شده است که کاخ دلما باغچه به یکی از پربازدیدترین جاهای دیدنی استانبول و البته بزرگ ترین کاخ در ترکیه تبدیل شود. در این مقاله از اقامت ۲۴، مطالب جامعی درباره عمارت دلما باغچه ترکیه و نحوه معماری آن در اختیار شما قرار می دهیم. اگر می خواهید بدانید که چگونه باید به این کاخ مجلل بروید، در ادامه با ما همراه باشید.

تاریخچه کاخ دلما باغچه استانبول

استانبول یکی از قدیمی ترین شهرهای ترکیه است که در زمان عثمانی، اهالی آن دغدغه ایجاد زندگی اروپایی و مدرن برای خودشان داشتند. منطقه «بی اوغلو» جایی بود که به عنوان پیشروی سایر مناطق در ایجاد این فرهنگ ها آغاز به فعالیت کرد. اهالی این منطقه اقدام به برگزاری مراسم های مختلف، جشن های باله و سایر رویدادهای هنری کردند و تا حدی پیش رفتند که از بی اوغلو با نام پاریس در شرق نام برده می شد.

اطراف تنگه بسفر هم که در نزدیکی محله بی اوغلو واقع شده بود، شاهد ایجاد تعداد زیادی از رستوران و کافه های مدل فرانسوی و ساختمان و باروک های نئوکلاسیک بود. این منطقه رفته رفته به محل استقرار و زندگی یهودیان، ارمنی ها، بازرگانان فرانسوی و ایتالیایی و عثمانی ها شد. این گونه بود که فرهنگ اروپایی ها کم کم جای خود را در بین اهالی بی اوغلو و شهر استانبول باز کرد. سلطان عبدالمجید اول که نام یکی از قدرتمندترین پادشاه عثمانی ها بود، با مشاهده این تغییرات دستور داد تا یک کاخ شیک و مجلل به جای کاخ سنتی توپکاپی ساخته شد. اینگونه بود که کاخ دلما باغچه استانبول در بین سال های ۱۸۴۳ تا ۱۸۵۶ ساخته شد و به مدت حدود ۴۰۰ سال محل استقرار پادشاهان عثمانی و بستگانشان بود.

تا زمان فرمانروایی آخرین پادشاه حکومت عثمانی، این قصر به عنوان مرکز فرمانروایی انتخاب شده بود. جالب است بدانید که هزینه ای معادل با ۳۵ تن طلا برای ساخت و معماری کاخ دلما باغچه استانبول خرج شد! همین خرج های زیاد بود که باعث وابستگی اقتصاد عثمانی ها به اروپا و در نهایت برانداز شدن این حکومت شد. از سال ۱۹۲۴ با تغییر قوانین اساسی در کشور ترکیه، میراث ملی جمهوری ترکیه، مالک رسمی و اصلی کاخ دلما باغچه استانبول شد. آتاتورک که اولین رئیس جمهور ترکیه و به نوعی بنیان گذار آن حساب می شد، بیشتر روزهای تابستان را در این کاخ می گذراند و تصمیمات مهم خودش را هم در این مکان می گرفت. این قصر محل مرگ مصطفی کمال آتاتورک هم می باشد.

تاریخچه ای بر عمارت دلما باغچه استانبول

بیشتر کاربری کاخ دلما باغچه استانبول، به عنوان موزه باستانی می باشد. مهمان خانه کاخ نیز برای پذیرایی از مهمانان سیاسی خارجی و مهم ترکیه مورد استفاده قرار می‌گیرد. تقریبا همه قسمت های بنای کاخ مرمت و بازسازی شده و هم اکنون مورد بازدید تعداد زیادی از گردشگران است.

چرا نام دلما باغچه روی این کاخ بزرگ و زیبا گذاشته شده است؟

شاید برایتان این سوال پیش بیاید چرا این نام جالب برای کاخ دلما باغچه انتخاب شده است و معنی دولما باغچه چیست؟ دلما در زبان ترکی استانبولی و آذربایجانی به معنای پر شده و پر و هم چنین باغچه به معنای باغ می باشد. با ساخته شدن بنای این کاخ، بخش بزرگی از خلیج اطراف تنگه بسفر کاملا پر شد؛ از این رو نام دلما باغچه بر این کاخ گذاشته شده است.

جاهای دیدنی کاخ دلما باغچه استانبول

کاخ بزرگ دلما باغچه از بخش های مختلفی تشکیل شده است که هر کدام به نوبت خودشان، دارای وسایل بسیار مجلل و زیبا می باشند و جذابیت های خاصی دارند. اگر شما هم می خواهید قبل از بازدید از این مجموعه تاریخی و شگفت انگیز بدانید که کاخ دلما باغچه شامل چیست اجازه دهید در ابتدا به معرفی بخش های بیرونی کاخ دلما باغچه استانبول بپردازیم که در محوطه عمارت قرار دارند:

مسجد دلما باغچه

مسجد دلما باغچه

مادر سلطان عبدالمجید عثمانی دستور داد تا در بخش جنوبی کاخ دلما باغچه، به ساخت یک مسجد با مناره های شیک و بزرگ اقدام شود. مسجد دلما باغچه به سبک باروت اروپایی ها در محوطه کاخ به عنوان مکانی برای عبادت واقع شده است. این مسجد از ویژگی های معماری منحصربفردی مانند پنجره های مدور زیر گنبد برخوردار است که برای اولین بار در سبک معماری عثمانی به کار رفته است. در واقع این مسجد که به نام بزم عالم ولیده سلطان نیز شناخته می شود، به عنوان محل عبادت و مسجد اختصاصی کاخ دلما باغچه محسوب می شده است.

برج ساعت دلما باغچه

برج ساعت

دقیقا در بخش روبرویی عمارت اصلی کاخ دلما باغچه استانبول، می توانید برج ساعت این کاخ را مشاهده کنید. این برج چهار وجهی با چهار طبقه در ارتفاع ۲۷ متر به دستور یکی از سلاطین عثمانی به نام عبدالحمید دوم ساخته شده است. دروازه خزانه داری هم کنار برج ساعت واقع شده که از این مسیر به تنگه بسفر می رسید. این برج ساعت دارای سبک اروپایی می باشد و توسط پل گارنیر فرانسوی ساخته و توسط استاد ساعت سازی به نام «یوهان میار» ساخته و نصب شده است. در ساختار و مکانیسم این ساعت که در سال ۱۹۷۹ ساخته شده تعدادی از وسایل الکترونیکی هم به کار رفته اند.

کاخ ولیعهد

کاخ ولیعهد که به نام موزه ملی نقاش ها نیز شناخته می شود، در اصل اقامتگاه پادشاهان عثمانی در کاخ دلما باغچه بوده است. بنای این اقامتگاه خصوصی که با یک دیوار طلا از حرمسرا تفکیک شده است در سال ۲۰۱۴ به موزه ای برای به نمایش گذاشتن آثار هنری بسیار ارزشمند متعلق به قرن نوزدهم و بیستم تبدیل گردید.

موزه ملی نقاشی ها استانبول

علاوه بر قسمت های معرفی شده، خوابگاه خادمان و نگهبانان، اقامتگاه رییس خواجه ‌ها، آشپزخانه امپراتوری، اصطبل ‌ها، مرغدانی، گلخانه، آسیاب، کارگاه فرش هرکه، ریخته‌ گری و داروخانه هم در بخش بیرونی و در محوطه کاخ دلما باغچه استانبول قرار گرفته اند.

در ادامه به معرفی بخش های درونی کاخ اصلی می پردازیم:

مابینی همایون یا سلاملیک

اولین قسمتی که شما در داخل کاخ دلما باغچه استانبول با آن روبرو می شوید، بخش مابینی همایون است که در دو طبقه با ۴ سالن اصلی ساخته شده است. این بخش در اصل محلی بوده که امور دولتی در آن جریان داشته است و فقط آقایان حق ورود به آن را داشتند. بخش سلاملیک یا همان مابینی همایون، از نظر سیاسی و همچنین از نظر شکوه و زرق ‌و ‌برق مهم‌ترین قسمت کاخ محسوب می شود. از این رو در این بخش از کاخ دولما باغچه استانبول فرش های دستباف نفیس، تابلوهای ارزشمند، چهل چراغ های کریستالی منحصربفرد، مبلمان چوبی فوق العاده زیبا و گران قیمت و دیگر تزئینات سلطنتی و خاص به کار رفته است. همچنین در مابینی یا همان سلاملیک یک ورودی مخصوص به باغ در بخش غربی کاخ وجود دارد.

در این بخش، قسمت های مختلف زیر قرار دارند:

سالن مدحال

سالن مدحال اولین قسمت از کاخ دولما باغچه استانبول ترکیه است که به محض ورود آن را مشاهده می کنید. این سالن به عنوان محل انتظار مراجعان کاربرد داشته است که پس از دریافت اجازه می توانستند به بخش های دیگر وارد شوند.

اتاق دبیرخانه

از دیگر اتاق های بخش مابینی یا همان سلاملیک کاخ دلما باغچه در استانبول می توان به اتاق دبیرخانه اشاره نمود که در ابتدای ورودی قرار دارد. این اتاق زیبا دارای تزئینات مختلف مانند تابلوهای نقاشی چشم نواز است. در این اتاق می توانید تابلوهای مشهور «کاروان استانبول به مکه» و « پاریس در آتش» را مشاهده کنید. مبلمان نفیس فرانسوی از دیگر وسایل و تجهیزات اتاق دبیرخانه هستند که به شکوه آن افزوده اند.

تالار سفرا

سالن سفرا

سالن سفرا با تزئینات بسیار لوکس و شیک از دیگر سالن های مجلل بخش سلاملیک کاخ دولما باغچه در استانبول به شمار می رود. این سالن همانطور که از نامش پیداست محل استقرار و پذیرایی از سفرا، دولتمردان و مهمانان کشورهای خارجی بوده است.

اتاق سرخ

یکی از خاص ترین و مجلل ترین اتاق های بخش مابینی سلاملیک کاخ دلما باغچه اتاق سرخ نام دارد. این اتاق دارای دکوراسیونی به رنگ سرخ می باشد و از جلوه و زیبایی شگفت انگیزی برخوردار است. در این اتاق جذاب حتی چهلچراغ نیز به رنگ سرخ می باشد و نقشه ای از جهان در ابعاد بسیار بزرگ که هنرمندانه کشیده شده است بر روی دیوار مشاهده می شود.

راه پله کریستالی

راه پله ای برای ارتباط بین طبقه اول و دوم بخش سلاملیک کاخ ساخته شده که به خاطر به کار بردن کریستال های درخشان برای نرده های آن، به راه پله کریستالی مشهور شده است.

راه پله کریستالی کاخ دلما باغچه

بخش زولوچین

بخش زولوچین یکی دیگر از سالن های سلاملیک محسوب می شود که در طبقه دوم قرار دارد و برا رسیدن به آن باید از راه پله کریستالی استفاده نمود. زولوچین به خاطر داشتن چشم اندازی زیبا از دو طرف جزو بخش های محبوب کاخ دلما باغچه به شمار می رود. این سالن از یک طرف دارای نمای باغ سرسبز و از طرف دیگر دارای چشم انداز تنگه بسفر می باشد.

حرم همایونی یا حرمسرا

حرم همایونی بخش خصوصی کاخ دلما باغچه استانبول است که متعلق به پادشاه و خانواده او بود. حرم ‌سرا از طریق یک راهروی باریک به سلاملیک وصل می‌شود. این بخش در گذشته به ‌صورت شبانه ‌روزی توسط گارد سلطنتی پادشاه، تحت نظارت بوده و بنا بر قانون، هیچ مردی ‌غیر از سلطان و خواجه‌ های حرم ‌سرا اجازه ورود به آن قسمت را نداشته اند.

حرمسرا در حدود دو سوم از قصر دلما باغچه استانبول را شامل می شود و از چندین تالار و اتاق تشکیل شده است. اتاق سلطان، اتاق والده یا همان مادر سلطان، اتاق همسران سلطان، اتاق شاهزادگان، اتاق های مخصوص سایر زنان و کنیز ها، اتاق های کار و استراحت و … از مهمترین قسمت های حرمسرای کاخ دلما باغچه محسوب می شوند.

حرمسرا دارای قسمت های مختلف زیر است:

تالار آبی

یکی از معروفترین تالارهای کاخ دولما باغچه، تالار آبی است که برای ملاقات سلطان با مردم کاربرد داشت. همچنین از این تالار به عنوان محل برگزاری جشن های مختلف مانند عید قربان نیز استفاده می شد. تالار آبی در مرکز حرم سلطان واقع شده و دارای تزئینات بسیار زیبا و مجلل به رنگ آبی می باشد.

تالار آبی دلما باغچه

تالار صورتی

در کنار تالار آبی تالار دیگری وجود دارد که از اندازه و ابعاد کوچکتری برخوردار است. تالار صورتی در واقع به عنوان محلی برای خوشامدگویی مادر سلطان و دیگر زنان اشرافی و سلطنتی به مهمانان مورد استفاده قرار می گرفت. تزئینات این تالار شامل فرش دستباف نفیس هرکه و تابلوهای نقاشی هنرمندان بزرگ و رنگ آمیزی صورتی ملایم می شود.

کتابخانه

از دیگر قسمت های حرمسرای کاخ دلما باغچه می توان به کتابخانه اشاره نمود که توسط عبدالمجید دوم، آخرین پادشاه عثمانی، افتتاح شده است. این کتابخانه دارای کتاب های مختلف و متنوعی است که توسط سلطان عبدالمجید عثمانی و اولین و دومین روسای جمهور ترکیه یعنی آتاتورک و اینانلو، جمع آوری شده اند. همچنین این مکان به عنوان محل ملاقات های آخرین پادشاه عثمانی نیز مورد استفاده قرار می گرفته است.

اتاق آتاتورک

قبل از جمهوری ترکیه کاخ دلما باغچه استانبول محل اقامت سلاطین و پادشاهان عثمانی بود و پس از آن مصطفی کمال آتاتورک به عنوان اولین رئیس جمهور ترکیه، هنگام بازدید از استانبول، در این کاخ و در این اتاق اقامت می نمود. آتاتورک در ساعت ۹:۵ روز ۱۰ نوامبر سال ۱۹۳۸ در یکی از اتاق های کاخ دلما باغچه درگذشت، از این رو ساعت های این اتاق و برخی دیگر از اتاق های کاخ بر روی ۹:۵ تنظیم و ثابت شده است.

تالارهای کاخ دولما باغچه

تالار ویژه تشریفات

می توان گفت لوکس ترین و بلندترین سالن و تالار در کاخ دلما باغچه استانبول، تالار ویژه تشریفات است که در میان دو بخش سلاملیک و حرمسرا قرار دارد. این تالار مجلل دارای ۲ هزار متر مساحت می باشد که ارتفاع سقف آن ۳۶ متر است. در این تالار ۵۶ ستون با تزئینات بسیار زیبا و چلچراغی با ۴.۵ تن وزن وجود دارد.

این چلچراغ بزرگترین لوستر کریستالی دنیا محسوب می شود که هدیه ای از طرف ملکه ویکتوریا به دولت عثمانی است. فرش های دست بافت نفیس، تابلوهای ارزشمند، تزئینات و رنگ آمیزی های هنرمندانه و … بر شکوه و جلال تالار تشریفات افزودند. این تالار به عنوان محل برگزاری مراسمات مذهبی و دولتی و جشن های سنتی مورد استفاده قرار می گرفته است.

حقایق جالب در مورد کاخ دلما باغچه

حقایق جالبی درباره کاخ دلما باغچه به عنوان یکی از جاهای دیدنی استانبول وجود دارد که دانستن آنها می تواند برایتان جذاب باشد.

۱- کاخ دولما باغچه دارای ۲۸۵ اتاق، ۴۴ سالن، ۶۸ سرویس بهداشتی و ۶ حمام ترکی است.

۲- برای تزئینات سقفهای بخش های مختلف این کاخ مجموعا از ۱۴ تن طلا استفاده شده است.

۳- کاخ دولما باغچه محل زندگی شش پادشاه آخر امپراتوری عثمانی بوده است.

۴- در این کاخ ۱۳۱ فرش نفیس دستباف وجود دارد که به صورت سفارشی در شهر هرکه بافته شده اند.

۵- دولما باغچه با ۴۵۰۰۰ مترمربع به عنوان بزرگترین کاخ ترکیه شناخته می شود.

۶- گردشگران اجازه عکاسی و فیلمبرداری در قسمت های داخلی کاخ دولما باغچه را ندارند.

۷- چهل چراغ تالار تشریفات با ۴.۵ تن وزن و ۵۰ لامپ بزرگترین لوستر کریستالی جهان است.

۸- برای تزئینات کاخ از سنگ های بسیار قیمتی و گران مانند سنگ سماق شهر پرگاموم، سنگ مرمر مصری، رخام گچی آلاباستر و سنگ مرمر مرمره استفاده شده است.

۹- در این کاخ فرش هایی اهدایی از طرف تزار روسیه به دولت عثمان وجود دارد که از پوست خرس می باشند.

۱۰- به خاطر طراحی داخلی این کاخ توسط هنرمندان فرانسوی و به ویژه «ام سشان»، شباهت هایی بین کاخ دولما باغچه و کاخ ورسای فرانسه وجود دارد.

۱۱- اتاق های رو به دریا در این کاخ توسط مقامات برجسته عثمانی و وزرای ایالتی مورد استفاده قرار می گرفت.

۱۲- هزینه ساخت کاخ دلما باغچه پنج میلیون سکه طلای عثمانی معادل با ۱.۵ میلیارد دلار با ارزش سال ۲۰۱۳ تخمین زده شده است.

۱۳- در موزه ملی نقاش ها یا همان کاخ ولیعهد ۲۰۲ نقاشی ارزشمند از هنرمندان مشهوری همچون ایوان آیوازوفسکی، فلیکس زیم، استینسلاو چلوبوسکی، سندرو سابودا و … وجود دارد.

۱۴- آتاتورک در یکی از اتاق های همین کاخ درگذشت.

معماری کاخ دلما باغچه استانبول

همانطور که اشاره کردیم، عمارت کاخ دلما باغچه استانبول، بزرگترین و شیک ترین کاخ ترکیه است که در ۳ طبقه با مساحت ۴۵ هزار متر مربع بنا شده است. این کاخ دارای ۲۸۵ اتاق، ۴۴ سالن، ۶ حمام ترکی و ۶۸ سرویس بهداشتی است و متراژ اسکله آن به ۶۰۰ متر می رسد. کاخ دلما باغچه بر پایه معماری اروپایی ها بنا شده است و بیشتر قسمت های آن با کریستال و طلا پوشش و تزئین داده شده است.

معماری کاخ

طراحی کاخ دلما باغچه ترکیبی از سبک های متفاوت باروک، روکوکو و نئوکلاسیک با معماری عثمانی است که شکوه و زیبایی بی نظیری را به نمایش می گذارد. برای دیوارهای خارجی کاخ از سنگ، برای دیوارهای داخلی از آجر و برای کفپوش از چوب استفاده های زیادی شده است.

در این کاخ سه بخش اصلی حرمسرای امپراتوری، سرسرای تشریفات و آپارتمان های اداری ساخته شده است که هر کدام از معماری، دکوراسیون، طراحی و تزئینات منحصربفرد و مخصوص به خود برخوردارند. برخی از تجهیزات به کار رفته در این کاخ بالاتر از زمان خود بودند که از مهمترین آنها می توان به چراغ های گازی، سیستم گرمایش مرکزی، تکنولوژی سرویس بهداشتی و … اشاره نمود.

کاخ دولما باغچه استانبول کجاست؟

کاخ دلما باغچه در استانبول، ناحیه اروپایی بشیکتاش، محله ویشنزاده، خیابان دلمه باغچه واقع شده است.

چگونه به کاخ دلما باغچه برویم

اگر در منطقه سلطان احمد استانبول قرار دارید می توانید به راحتی و با استفاده از تراموا خود را به کاخ دلما باغچه برسانید. در منطقه سلطان احمد باید سوار تراموا باغجی لار-کاباتاش شده و پس از عبور از ایستگاه های امینونو، شاخ طلایی و … در آخرین ایستگاه پیاده شوید. ایستگاه آخر تراموا کاباتاش نام دارد که از فاصله بسیار نزدیکی تا کاخ دولما باغچه برخوردار است. و می توانید با ۱۰ دقیقه پیاده روی خود را به کاخ برسانید.

اگر قصد دارید با اتوبوس به بازدید کاخ دولما باغچه بروید باید بدانید که نزدیکترین ایستگاه اتوبوس به این جاذبه گردشگری ایستگاه بشیکتاش استادیومو در خیابان کدیرگالار است. اگر در منطقه تکسیم اقامت دارید و برایتان این سوال پیش امده که چگونه از تکسیم به کاخ دلما باغچه برویم؟ می توانید از میدان تکسیم با استفاده از مترو، اتوبوس و یا تاکسی خود را به کاخ دلما باغچه برسانید.

در میدان تکسیم سوار مترو شده و در ایستگاه کاباتاش پیاده شوید و با ۱۵ دقیقه پیاده روی خود را در جلوی درب کاخ ببینید. همچنین می توانید در میدان تکسیم سوار اتوبوس خط ۴۲T شده و در ایستگاه بشیکتاش پیاده شوید و با پیاده روی کوتاهی به کاخ برسید.

مزیت اصلی استفاده از تاکسی برای رفتن به کاخ دلما باغچه این است که می توانید از هر نقطه از شهر استانبول به راحتی خود را به کاخ دلما باغچه برسانید. البته هزینه تاکسی بیشتر از مترو، اتوبوس و تراموا می باشد و پیشنهاد می شود در مکان ها و خیابان های شلوغ تاکسی کرایه نکنید.

اطلاعات بازدید از کاخ دلما باغچه

قیمت بلیط کاخ دولما باغچه استانبول در سال ۲۰۲۲، ۳۰۰ لیر ترکیه می باشد و در صورتی که گردشگران نیاز به راهنمای تور داشته باشند باید ۳۰ الی ۴۰ یورو دیگر نیز بپردازند. همچنین برای بازدید از این کاخ زیبا نیاز به ۲ الی ۳ ساعت زمان می باشد. ساعت کاری کاخ دلما باغچه استانبول همه روزه به جز دوشنبه ها از ۹ صبح الی ۶.۵ عصر است؛ دوشنبه ها این مجموعه تعطیل می باشد.

 شماره تلفن کاخ دلما باغچه استانبول : ۹۰۲۱۲۲۳۶۹۰۰+

کاخ دولما باغچه ترکیه

بهترین زمان بازدید از کاخ دولما باغچه استانبول

اگر می خواهید کاخ دولما باغچه را در زیباترین حالت ممکن تماشا کنید باید در فصل های بهار و تابستان به بازدید آن بروید. در این زمان باغ های اطراف سرسبز و بسیار زیبا بوده و آب و هوا مطبوع و دل انگیز است. همچنین در عصرهای روزهای سه شنبه فصل تابستان نیز گارد سلطنتی در این کاخ رژه مخصوص خود را اجرا می کنند. اگر می خواهید بازدید لذت بخشی را تجربه کنید باید در ساعات اولیه صبح به کاخ دلما باغچه بروید.

جاهای دیدنی نزدیک

در کنار کاخ دلما باغچه یا موزه کاخ نقاشی ها، جاهای دیدنی دیگری از استانبول هم قرار دارند که شما می توانید از آن ها هم بازدید کنید. برج میدان استانبول، مسجد اورتاکوی، پارک Macka، مجسمه سلطان روی اسب، برج گالاتا، موزه آتاتورک، میدان سلطان همت، موزه نیروی دریایی، برج ساعت دولما باغچه، مسجد دولما باغچه، موزه آتش نشانان، مقبره یحیی افندی و موزه دنیز از جاهای دیدنی معروف در استانبول هستند که در نزدیک این کاخ قرار دارند.

هتل های نزدیک

اگر قصد دارید که در نزدیکی معروف ترین کاخ استانبول و گذرگاه های معروف این شهر مستقر شوید، می توانید چندین هتل و اقامتگاه را انتخاب کنید. هتل هتل نیپون، هتل میدتاون، هتل متروپولیتن بسفروس، هتل سوفیتل تکسیم، هتل میدان تکسیم، هتل هیلتون بسفروس، هتل پوینت تکسیم، هتل شانگریلا بسفر، هتل ریتز کارلتون و سویس هتل بسفر از جمله نزدیکترین هتل ها به کاخ دلما باغچه هستند.

سؤالات متداول

[toggle title=”آدرس کاخ دلما باغچه کجاست؟” state=”close”]ناحیه اروپایی بشیکتاش، محله ویشنزاده، خیابان دلمه باغچه[/toggle]

[toggle title=”هزینه بازدید کاخ دلما باغچه استانبول چقدر است؟” state=”close”]ورودی کاخ در سال ۲۰۲۲، ۳۰۰ لیر ترکیه است.[/toggle]

[toggle title=”معنی دولما باغچه چیست؟” state=”close”]در زبان ترکی کلمه دلما به معنی پر شده و باغچه به معنی باغ است و چون بخش بزرگی از خلیج اطراف تنگه بسفر به واسطه ساخت آن کاملا پر شد این اسم را انتخاب کردند[/toggle]

[toggle title=”ساعت بازدید کاخ دلما باغچه چه زمانی است؟” state=”close”]همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۱۸:۳۰ بعد از ظهر است بجز دوشنبه ها که تعطیل است.[/toggle]

۵/۵ - (۴ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×