بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
» جهانگردی » استانبول » ۱۰۰+ جاهای دیدنی استانبول در بهار، تابستان، پاییز و زمستان
گشت‌وگذار در جاهای دیدنی استانبول
استانبول

۱۰۰+ جاهای دیدنی استانبول در بهار، تابستان، پاییز و زمستان

۱۲ دی ۱۴۰۲ 61۴3,651

استانبول یکی از معروف‌ترین شهرهای توریستی در دنیا است که هر سال میزبان هزاران هزار گردشگر می‌شود؛ می دانید چرا؟ پاسخش واضح است. جاهای دیدنی استانبول آن‌قدر متنوع و متعدد هستند که هر سلیقه‌ای را راضی نگه می‌دارند. مکان های دیدنی استانبول از مسجد و موزه گرفته تا پارک آبی و کاخ‌ها و بازارها هر کدام جذابیت مخصوص به خودشان را دارند. در سفر به این شهر اگر این سوال برای شما پیش آمده که استانبول کجا بریم، همراه ما در این مقاله از اقامت۲۴ باشید تا تمام دیدنی های استانبول با اطلاعات دقیق آن‌ها را به شما معرفی کنیم.

فهرست این مطلب

معرفی جاهای دیدنی استانبول

همان‌طور که گفتیم جاهای دیدنی استانبول تنوعی بی‌شمار دارند. حال برای اینکه کار شما در پیداکردن این مکان‌ها راحت‌تر شود، ما در این قسمت به معرفی معروف‌ترین جاهای دیدنی استانبول پرداخته‌ایم و بعد از آن سراغ دیدنی‌های دیگر مانند موزه‌ها، مساجد و جاهای تفریحی این شهر رفته‌ایم.

قصر توپکاپی Topkapi Palace Museum

قصر توپکاپی از جاهای دیدنی استانبول

با رفتن به کاخ توپکاپی دقیقا در دل تاریخ ترکیه قدم خواهید زد. این کاخ توسط سلطان محمد دوم در سال ۱۴۷۸ ساخته شد. امپراتوری عثمانی نیز از این کاخ به عنوان قلمرو سیاسی خود استفاده کرد تا اینکه در سال ۱۹۲۴ به دستور آتاتورک به عنوان موزه در معرض بازدید عموم قرار گرفت. قصر توپکاپی بسیار بزرگ بوده و هر بخش آن کاربری خاصی در گذشته‌ها داشته است. برای بازدید از تمام بخش‌های این کاخ که از جاهای دیدنی استانبول است؛ باید نصف روز زمان بگذارید. جالب است بدانید که این کاخ ۲۷ برج دیده‌بانی دارد و دور تا دور آن ۵ کیلومتر دیوار سنگی کشیده شده است که نشان از اهمیت ویژه آن در گذشته‌ها را دارد. با ایستادن روی برج‌های کاخ می‌توانید به چشم انداز بی نظیری از استانبول دست پیدا کنید.

آدرس قصر توپکاپی: 

استانبول، منطقه فاتح در بخش اروپایی، نزدیک میدان سلطان احمد، کنار پارک گولهانه

ساعات بازدید: 

هر روز هفته از ۱۰ صبح تا ۴ عصر

هزینه بازدید:

۹۵۰ لیر برای تمام قسمت‌های کاخ

شماره‌تماس:

۰۰۹۰۲۱۲۵۱۲۰۴۸۰

بازار بزرگ استانبول Grand Bazaar

بازار بزرگ از بهترین جاهای استانبول برای خرید

بازار بزرگ استانبول یا کاپالی چارشی، از جمله مهم‌ترین جاهای دیدنی استانبول است که  حدود ۵۰۰ سال قدمت دارد. علت نام‌گذاری بزرگ روی این بازار را زمانی متوجه می‌شوید که به فضای ۵۰ هزارمتری آن پا می‌گذارید. این بازار سرپوشیده به دستور سلطان محمد عثمانی ساخته شد و به مرور زمان گسترش پیدا کرد. در بازار بزرگ هر آنچه بخواهید از ادویه‌جات، خوراکی، ظرف، لوازم تزئینی و… را پیدا خواهید کرد. حتی اگر قصد خرید ندارید به این بازار سرزنده و پر از رنگ که از مکان های دیدنی استانبول است، سر بزنید.

آدرس بازار بزرگ: 

استانبول، منطقه فاتح، محله سلطان احمد، بین مسجد بایزید و مسجد نوروسمانیه 

ساعات بازدید: 

۸:۳۰ صبح تا ۷ عصر

یکشنبه‌ها: تعطیل

هزینه بازدید:

 رایگان

شماره‌تماس:

۰۰۹۰۲۱۲۵۱۹۱۲۴۸

حمام خرم سلطان Hurrem Sultan Hammam؛ از جاهای دیدنی استانبول با قدمت تاریخی

حمام خرم سلطان از مکان های دیدنی استانبول با قدمت طولانی

استانبول علاوه بر اینکه مساجد تاریخی متنوعی دارد، حمام‌های تاریخی زیادی را نیز در دل خود جای داده است. یکی از جاهای دیدنی و معروف استانبول، حمام خرم سلطان است. این حمام در قرن شانزدهم به دستور سلطان سلیمان ساخته شد. در واقع خرم سلطان که ملکه عثمانی بود، دستور ساخت یک حمام در نزدیکی مسجد ایاصوفیه استانبول را داد. درنهایت این حمام بین دو مسجد ایاصوفیه و آبی ساخته شد. معمار معروف به نام سنان، مسئول ساخت این حمام بود و شما می‌توانید به راحتی با رفتن به این حمام با سبک معماری اوایل دوره عثمانی آشنا شوید. در ضمن در این حمام می‌توانید به سبک سنتی ترک‌ها استحمام کنید و در رستوران حمام به استراحت بپردازید. این حمام امروزه بیشتر جایی برای ماساژ درمانی، خدمات حمام و… است.

آدرس حمام خرم سلطان: 

استانبول، منطقه فاتح، محله جانکورتاران، میدان ایاصوفیه

ساعت کاری: 

همه روزه از ۸ صبح تا ۱۰ شب

قیمت بلیط:

 خدمات این مجموعه از ۵۵ یورو تا ۲۱۵ یورو متغیر است.

شماره‌تماس:

۰۰۹۰۲۱۲۵۱۷۳۵۳۵

آب انبار باسیلیکا از مکان های دیدنی استانبول با ارزش تاریخی

آب انبار باسیلیکا از دیدنی های استانبول با معماری زیبا

حتما تاکنون، بارها اسم قسطنطنیه به گوشتان خورده است! قدمت آب انبار باسیلیکا که در نزدیکی مسجد ایاصوفیه و سلطان احمد قرار دارد، به دورانی باز می‌گردد که به استانبول، قسطنطنیه می‌گفتند. آب انبار باسیلیکا که از دیدنی های استانبول ترکیه است؛ در واقع در زمان امپراتوری بیزانس، با ۳۰۰ ستون طرح‌دار ساخته شد. امروزه این بنا یکی از ارزشمندترین مکان‌های تاریخی استانبول است که حتما باید از آن دیدن کنید؛ البته اگر به تاریخ علاقه‌مند هستید. این آب انبار در قرن ششم و به دستور امپراتور روم ساخته شد و در گذشته تامین‌کننده آب استانبول بوده است. در نظر داشته باشید که برای بازدید از این مکان باید حدود ۵۰ پله به زیر زمین بروید.

 آدرس آب انبار باسیلیکا:

 استانبول، بخش اروپایی، منطقه فاتح، محله علمدار، خیابان یرباتان، کنار مسجد ایاصوفیه

ساعات بازدید: 

همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۶:۳۰ عصر

هزینه بازدید:

۳۵۰ لیر

شماره‌تماس:

۰۰۹۰۲۱۲۵۱۲۱۵۷۰

کاخ دلما باغچه Dolmabahçe Palace

کاخ دلما باغچه از جاهای دیدنی استانبول با طراحی چشم‌نواز

یکی دیگر از جاهای دیدنی استانبول، کاخ دلما باغچه نام دارد. این کاخ که محل زندگی ۶ پادشاه آخر سلسله عثمانی بوده است؛ شکوه و عظمت سبک زندگی آن دوران را به تصویر می‌کشد. کاخ دلما باغچه حدود ۶۰۰ سال قدمت دارد و دارای ۶۸ سرویس بهداشتی، ۲۸۵ اتاق و ۴۴ تالار است. زیبایی و تزئینات این کاخ با حدود ۱۴ تن طلا در سقف و ۱۳۱ فرش ابریشمی روی زمین خودنمایی می‌کند. در ضمن بزرگترین لوستر جهان با ۷۵۰ حباب و ۴ تن وزن در این کاخ قرار دارد که اهدایی ملکه ویکتوریای انگلیس است. با وجود این توصیفات، در بازدید از جاهای تفریحی استانبول، سرزدن به کاخ دلما باغچه را از دست ندهید. 

آدرس دلما باغچه:

 استانبول، بشیکتاش، محله ویشنزاده، خیابان دلما باغچه

ساعات بازدید:

 همه روزه به غیر از دوشنبه‌ها از ۹ صبح تا ۴ عصر 

هزینه بازدید: 

۶۵۰ لیر برای بازدید از تمام قسمت‌های کاخ

شماره‌تماس:

۰۰۹۰۲۱۲۲۳۶۹۰۰۰

روملی حصار Rumeli Fortress

قلعه روملی حصار از جاذبه های گردشگری استانبول

اگر به دیدن قلعه‌های قدیمی علاقه دارید، بازدید از روملی حصار را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این بنا که در لیست جاهای دیدنی استانبول قرار می گیرد، در ساحل روملی و تنگه بسفر واقع شده است. قلعه تاریخی روملی حصار به دستور سلطان محمد دوم ساخته شد و برای کنترل تنگه بسفر و خبردار شدن هجوم دشمن مورد استفاده قرار می گرفت. 

آدرس روملی حصار:

 استانبول، بخش اروپایی، ساحل تنگه بسفر، منطقه ساری یر

ساعات بازدید: 

همه روزه به جز دوشنبه‌ها از ساعت ۹ صبح تا ۵ عصر

هزینه بازدید: 

۱۳۰ لیر

شماره‌تماس:

۰۰۹۰۲۱۲۲۶۳۵۳۰۵

کلیسای چورا Kariye Mosque

کلیسای چورا از جاهای دیدنی استانبول از دوران بیزانس

کلیسای چورا یکی از مکان های گردشگری استانبول است که قدمت آن به دوران بیزانس باز می‌گردد. این کلیسا تغییرات و تحولات زیادی را به خود دیده و ابتدا در قرن ۱۶ به مسجد تبدیل شد. سپس به موزه تغییر کاربری داد و هم اکنون نیز به عنوان موزه آماده پذیرایی از گردشگران است. در این کلیسا طرح‌هایی از زندگی حضرت عیسی (ع) و مریم مقدس، نقاشی‌های دیواری و موزاییک‌های آب‌رنگی از دوران قدیم به چشم می‌خورد که بازدید از آن‌ها خالی از لطف نیست.

آدرس کلیسای چورا:

 استانبول، منطقه فاتح، پنج کیلومتری شمال غربی در محله سلطان احمد

ساعات بازدید:

 همه روزه به غیر از چهارشنبه‌ها از ساعت ۹ صبح تا ۵ عصر

هزینه بازدید:

رایگان

شماره‌تماس:

۰۰۹۰۲۱۲۶۳۱۹۲۴۱

تنگه بسفر ترکیه؛ باریک‌ترین تنگه جهان

تنگه بسفر از جاهای دیدنی و زیبای استانبول

تنگه بسفر به دلیل اینکه دریای سیاه را به دریای مرمره متصل می‌کند و جداکننده مرز آسیا و اروپاست، در لیست جاهای دیدنی استانبول ترکیه قرار می‌گیرد. در ضمن تعداد زیادی کشتی لوکس در این ناحیه وجود دارد که جذابیت آن را دوچندان می‌کند. مردم محلی آن را به عنوان تنگه بوغاز نیز می‌شناسند. شما می‌توانید در این منطقه سوار بر کشتی کروز شده و به گشت‌و‌گذار بپردازید. در این تنگه پل‌های مختلفی برای اتصال دو بخش اروپایی و آسیایی شهر ساخته شده‌اند. برخی از این پل‌ها شامل پل بسفر، پل سلطان محمد فاتح و… می‌شود.

آدرس:

 استانبول، تنگه بسفر

هزینه بازدید:

 رایگان

ساعات بازدید: 

شبانه‌روزی

بازار محلی باکرکوی

باکرکوی یکی از بازارهای محلی استانبول در قسمت اروپایی است که هر آنچه بخواهید در آن پیدا می‌شود. در این بازار محلی، می‌توانید انواع فروشگاه‌ها را مشاهده کنید که اجناس را با قیمتی مناسب به فروش می رسانند. البته این منطقه به غیر از بازارهایی برای خرید روزانه، دارای مراکز خرید لوکس و مجلل نیز هست. 

آدرس شنبه بازار باکرکوی:

 استانبول، محله باکرکوی

ساعات بازدید:

 شنبه‌ها از ۱۱ صبح تا ۶ عصر

برج گالاتا Galata Tower

برج گالاتا از دیدنی های استانبول با قدمت ۷۰۰ ساله

یکی دیگر از جاهای دیدنی استانبول در قسمت اروپایی، برج گالاتا نام دارد. این برج حدود ۷۰۰ سال قدمت داشته و به منظور نظارت بر کشتی‌ها و جلوگیری از حملات دشمنان ساخته شده است. برج گالاتا چندین بار در طول تاریخ تغییر کاربری داده است. ابتدا به زندان تبدیل شد و بعدها به عنوان مکانی برای دیده‌بانی از آن استفاده می کردند. این برج بارها در طول تاریخ بازسازی شده و با ۶۷ متر ارتفاع، یک نماد مهم تاریخی و ارزشمند برای استانبول به حساب می‌آید.

در بالای برج یک رستوران قرار گرفته که غذاهای ترکی را سرو می‌کند. تماشای غروب آفتاب از بالای برج، هنگامی که غذای مورد علاقه خود را میل می‌کنید، بسیار لذت‌بخش خواهد بود. جالب است بدانید که این برج تا سال ۱۷۴۹ مرتفع‌ترین بنای استانبول بوده است.

آدرس برج گالاتا: 

استانبول، محله برکت‌زاده

ساعات بازدید: 

هر روز از ۸:۳۰ صبح تا ۱۰ شب

هزینه بازدید:

۶۵۰ لیر 

شماره‌تماس:

۰۰۹۰۲۱۲۲۴۹۰۳۴۴

تپه پیر لوتی

تپه پیرلوتی از مکان های دیدنی استانبول

اگر به فضای سبز و طبیعت‌گردی علاقه دارید، حتما به تپه پیر لوتی استانبول سر بزنید. این تپه با چشم‌انداز زیبا به سمت خلیج شاخ طلایی، یکی از بهترین جاهای دیدنی منطقه اروپایی استانبول برای گردشگران است. نام این تپه از رمان‌نویس مشهور فرانسوی (پیرلوتی) گرفته شده است. در این منطقه یک تله‌کابین وجود دارد که در انتهای مسیر آن، رستوران و طبیعت بکر زیبایی را خواهید دید؛ بنابراین می‌توان گفت تپه پیر لوتی در دسته جاهای تفریحی استانبول نیز قرار می‌گیرد. 

آدرس تپه پیر لوتی: 

استانبول، بخش اروپایی، تپه پیر لوتی

ساعت کاری تله‌کابین پیر لوتی:

از ۸ صبح تا ۱۰ شب 

محله باهچه شهیر استانبول

محله باهچه شهیر از دیدنی های استانبول در بخش اروپایی

محله باهچه شهیر حدود ۵ کیلومتر مربع وسعت دارد و در شهرستان باشاک شهیر واقع شده است. باهچه شهیر یک منطقه ییلاقی است که در شمال غربی استانبول و بخش اروپایی آن قرار دارد. این محله به دلیل جمعیت کم، آب و هوای خوبی داشته و اولین شهرک اقماری استانبول است که در سال ۱۹۹۴ ساخته شده است. خانه‌های این منطقه ۱۵ سال عمر دارند و اغلب ساکنان آن ترک‌ها، عرب‌ها و ایرانیان هستند. اگر قصد خرید ملک در استانبول را دارید، می‌توانید به این منطقه که از جمله مناطق دیدنی استانبول است، فکر کنید.

آدرس محله باهچه شهیر:

 استانبول، شمال غربی بخش اروپایی، شهرستان باشاک شهیر

برج دختر Maiden’s Tower

برج دختر از جاذبه های استانبول با داستان تاریخی جذاب

یکی از مکان‌های تاریخی استانبول که شهرت زیادی دارد، برج دختر است. درباره این برج، افسانه و داستان‌های مختلفی گفته شده که روایتگر داستان عاشقانه هیرو و لیندروس است. می‌گویند مردی به نام لیندروس عاشق زن راهبه‌ای به نام هیرو می‌شود که در این برج ساکن بوده است.

 برج دختر در جزیره کوچکی قرار گرفته که در گذشته محل کنترل بازرگانی بوده است. این برج با ۲۳ متر ارتفاع، حدود ۱۰۰۰ سال قدمت دارد و بارها در طول زمان تغییر کاربری پیدا کرده است. در این برج رستورانی قرار دارد که می‌توانید برای صرف صبحانه، ناهار و شام به آن‌جا مراجعه کنید. در ضمن برای رسیدن به این برج یادتان باشد که باید سوار قایق شوید. 

آدرس برج دختر:

 استانبول، بخش آسیایی، بخش سالاجاک در دریای مرمره

کاخ عادیله سلطان 

کاخ عادیله سلطان از دیدنی های استانبول از دوران عثمانی

کاخ عادیله سلطان در بخش آسیایی تنگه بسفر قرار گرفته و قدمت آن به دوران عثمانی باز می‌گردد. نام این کاخ از دختر سلطان محمود دوم گرفته شده است که در زمان قدیم تابستان خود را در این کاخ سپری می‌کرد. این عمارت اثر معمار معروف، سرکیس بالیان است و با توجه به موقعیت مکانی خود در دامنه‌ای سرسبز، از دیدنی های استانبول به حساب می‌آید.

آدرس کاخ عادیله سلطان:

 استانبول، بخش آسیایی، منطقه کندلی 

ساعات بازدید:

از شنبه تا دوشنبه از ۹ صبح تا ۶ عصر

یکشنبه و دوشنبه از ۱۰ صبح تا ۷ عصر

شماره‌تماس:

 ۰۰۹۰۲۱۶۳۳۲۲۳۳۳

تپه‌های چاملیجا

تپه های چاملیجا از جاهای دیدنی استانبول با چشم‌اندازی زیبا

تپه‌های چاملیجا یکی از جاهای گردشگری استانبول است که به بام استانبول شهرت دارد و با رفتن به آن می‌توانید زیباترین نمای شهر، تنگه بسفر و دهانه گلدن هورن را ببینید. در منطقه این تپه یکی دیگر از مکان های دیدنی استانبول به نام برج چاملیجا نیز قرار دارد. 

آدرس: 

اسکودار، جاده توریستی چاملیجا، خیابان چاملیجا تپه‌سی، محله کیسیکلی

ساعت بازدید:

شبانه‌روزی

هزینه بازدید: 

رایگان

کاخ بیلربیی Beylerbeyi Palace

کاخ بیلربیی از جاهای دیدنی استانبول از دوره عثمانی

کاخ بیلربیی یکی از بهترین جاهای دیدنی استانبول است که از دوره عثمانی به یادگار باقی مانده است. کاخ بیلربیی با درهم آمیختن سبک معماری شرقی و غربی، منظره زیبایی را پیش چشمان شما ظاهر می‌کند. نقش‌و‌نگارهای کاخ، اشیای عتیقه، زیبایی گل‌ها و… نظر هر کسی را به خود جلب می‌کند. در طول تاریخ مهمانان ویژه‌ای در این کاخ اقامت داشتند. به عنوان مثال ناصرالدین شاه قاجار نیز مدتی به عنوان مهمان در این کاخ بوده است. 

آدرس کاخ بیلربیی:

 استانبول، بخش آسیایی، اسکله بشیکتاش، منطقه اسکودار

ساعات بازدید: 

از ۹ صبح تا ۵ عصر

هزینه بازدید:

برای بزرگسالان: ۶۰ لیر 

 کودکان زیر هفت سال رایگان

(سال ۱۴۰۰)

شماره‌تماس:

۰۰۹۰۲۱۶۳۲۱۹۳۲۰

برج یاقوت کبود استانبول

اگر می‌خواهید از دومین ساختمان بلند اروپا دیدن کنید، به برج یاقوت کبود بروید. یاقوت کبود یکی از جاهای دیدنی استانبول در شب‌هنگام است که دیدن شهر از این برج جذابیت خاصی دارد. شما می‌توانید بر سکوی این برج ایستاده و کل استانبول را تماشا کنید. این برج ۲۳۸ متر ارتفاع دارد و هر روز از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب آماده پذیرایی از گردشگران است. 

آدرس برج یاقوت کبود:

 استانبول، بخش آسیایی، خیابان بویوکدره

ساعات بازدید: 

۱۰ صبح تا ۱۰ شب

جزایر رویایی پرنس؛ از جاهای دیدنی استانبول برای عکاسی و خاطره‌سازی

جزایر رویایی پرنس از بهترین مکان های دیدنی استانبول

برای اینکه خاطره‌ای خوش از استانبول در ذهن و قلب شما ثبت شود، رفتن به جزایر پرنس را فراموش نکنید. جزایر پرنس در بخش آسیایی استانبول قرار گرفته و خود شامل چهار جزیره بویوک‌ آدا، هیبلی‌ آدا، بوزقار آدا و کینالی آدا می‌شود.

لازم است بدانید که برای رسیدن به این جزایر باید مسافتی در حدود یک ساعت در خارج از استانبول را طی کنید. از نکات جالب توجه در این جزیره، ممنوع بودن هرگونه خودرو و وسایل نقلیه است. افراد ساکن در این جزیره هر مسافتی را با دوچرخه و کالسکه طی می‌کنند. اگر در بهار از این منطقه دیدن کنید، زیبایی‌های بیشتری را از طبیعت آن می‌توانید تماشا کنید.

آدرس جزایر پرنس: 

بخش آسیایی استانبول، دریای مرمر

ساعت بازدید:

شبانه‌روزی

هزینه بازدید:

رایگان

سواحل عمومی استانبول

سواحل از جاهای دیدنی استانبول در هوای گرم

رفتن به سواحل عمومی استانبول آن هم در فصل تابستان بسیار شیرین و جذاب است. در نظر داشته باشید که امکانات سواحل عمومی مانند سواحل خصوصی نیست و آخر هفته‌ها به خصوص در فصل تابستان شلوغ خواهند بود. همراه دوستان و خانواده خود می‌توانید به سواحل زیر در استانبول بروید و اوقات خوشی را سپری کنید:

  • ساحل جاده بستان
  •  ساحل ینیکوی جیروز 
  •  ساحل عمومی توزلا 
  • ساحل دالیا
  • ساحل نان‌استاپ

از بین موارد گفته‌شده در قسمت بالا، ساحل عمومی توزلا در روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه به بانوان اختصاص داده شده است. این ساحل مکانی تمیز و مناسب برای شناکردن و خوش‌گذرانی است و یکی از جاهای تفریحی استانبول به حساب می‌آید. شما می توانید لیست کامل سواحل استانبول را در مقاله ای جداگانه مطالعه کنید.

جنگل بلگراد استانبول Belgrade Forest

جنگل بلگراد از دیدنی های استانبول در بهار

جنگل بلگراد یکی از جاهای دیدنی استانبول در روز است که با درختان سر به فلک کشیده بلوط، پوشیده شده و منظره شگفت‌انگیزی را ایجاد کرده است. جنگل بلگراد با طبیعت بکر و سرسبز خود، سوژه جذابی برای عکس‌های یادگاری شما خواهد بود. در سفر خود به مکان های تفریحی استانبول حتما به این جنگل سر بزنید و از تماشای هزاران گونه گیاهی لذت ببرید.

آدرس: 

۱۵ کیلومتری شمال غربی استانبول

هزینه ورودی:

براساس نوع وسیله نقلیه متفاوت است.

خودرو: ۱۰ لیر

ون: ۳۵ لیر در سال ۲۰۱۹

افراد پیاده لازم نیست هزینه‌ای را پرداخت کنند.

ساعت بازدید:

۲۴ساعته

یادبود جمهوریت Republic Monument

یادبود جمهوریت از جاهای دیدنی استانبول نزدیک تکسیم

مجسمه یادبود جمهوریت دقیقا در وسط میدان تکسیم قرار دارد و یکی از جاهای دیدنی استانبول برای تاریخ‌دوستان به حساب می‌آید. بسیاری از افراد بدون آنکه ماجرای این مجسمه را بدانند، برای بازدید و عکس‌گرفتن به میدان تکسیم می‌آیند؛ ما به توصیف دقیق از این مجسمه می‌پردازیم تا شما با آگاهی و لذت در کنار آن عکس بگیرید.

 این مجسمه در واقع تندیس مصطفی کمال آتاتورک، بنیانگذار جمهوری ترکیه نوین است که مردم ترکیه برای او احترام زیادی قائل هستند. مجسمه یادبود جمهوریت توسط پیترو کانونیکا ساخته شده و تندیسی از آتاتورک است که با غرور و لباس نظامی ایستاده و عده‌ای سرباز با در دست داشتن پرچم ترکیه، اطراف آن قرار گرفته‌اند. این مجسمه ساخته شده تا یادآور پیروزی ترکیه در جنگ استقلال باشد. 

آدرس: 

استانبول، میدان تکسیم

ساعت بازدید:

شبانه‌روزی

مرکز فرهنگی آتاتورک استانبول 

مرکز فرهنگی آتاتورک از جاهای دیدنی استانبول نزدیک تکسیم

یکی از جاهای دیدنی استانبول نزدیک میدان تکسیم، مرکز فرهنگی آتاتورک با ظرفیت بیش از هزار نفر است. هنگامی که به میدان تکسیم می‌روید، در همان حوالی نظرتان به یک ساختمان بزرگ جلب می‌شود. مرکز فرهنگی آتاتورک محل برگزاری بسیاری از کنسرت‌ها، همایش‌ها و مراسم‌های مهم است. فستیوال بین‌المللی ترکیه هر ساله در این ساختمان برگزار می‌شود و گردشگران زیادی برای شرکت در این جشن به ترکیه سفر می‌کنند.

آدرس: 

استانبول، منطقه بی‌اغلو، نزدیک میدان تکسیم

ساعت بازدید:

هر روز از ۱۰ صبح تا ۶ عصر

کلیسای سنت آنتونی پادوا St. Anthony of Padua Church

کلیسای سنت آنتونی پادوا از جاهای دیدنی استانبول با معماری خاص

این مکان مذهبی، معماری جالب و متفاوتی دارد که می‌تواند برای شما جذاب باشد. کلیسای سنت آنتونی پادوا که یکی از جاهای گردشگری استانبول است، توسط معماران ایتالیایی ساخته شده و قدمت آن به قرن ۱۸ می‌رسد. در منطقه این کلیسا، کلیساهای دیگری هم‌چون ارتدکس یونانی، کاتولیک رومی و کنیسهٔ یهودی قرار دارند که کلیسای سنت آنتونی معروف ترین آن‌ها است.

آدرس: 

استانبول، منطقه بی‌اغلو، خیابان استقلال 

ساعت بازدید:

 همه روزه از ۹ صبح تا ۷:۳۰ عصر

هزینه بازدید: 

رایگان

شماره‌تماس:

۰۰۹۰۲۱۲۲۴۴۰۹۳۵

میدان اسب دوانی یا هیپودروم Hippodrome Square

میدان هیپودرم از مکان های دیدنی استانبول برای پیاده‌روی

میدان اسب‌دوانی یا هیپودرم که به نام‌های آت میدانی یا سلطان احمد شناخته می‌شود، از جاهای دیدنی استانبول برای یک پیاده‌روی دل‌چسب است. علت نام‌گذاری این میدان به نام اسب‌دوانی این موضوع بوده که در سالیان دور محل برگزاری مسابقات اسب‌سواری بوده است. مسجد آبی، ایاصوفیه، حمام خرم سلطان و موزه هنرهای ترکی و اسلامی از دیدنی های استانبول در حوالی این میدان هستند. آنچه در این میدان نظر شما را جلب می‌کند، بخشی به نام ابلیسک تئودوسیوس است. این بخش درواقع ستونی است که روی چهار وجه آن تصاویری از حیوانات، کنده‌کاری شده و متن‌هایی به زبان لاتین و یونانی نوشته شده است. زمان ساخت این ستون به سال ۱۴۵۰ قبل از میلاد و زمان پادشاهی توتمس سوم فرعون مصر برمی‌گردد.

آدرس:

منطقه فاتح، میدان سلطان احمد، میدان هیپودروم

ساعت بازدید: 

شبانه‌روزی

هزینه ورودی:

رایگان

قلعه یدیکوله Yedikule Dungeons Museum؛ قلعه‌ای پررمزوراز

قلعه یدیکوله از جاهای دیدنی استانبول با قدم تاریخی

قلعه یدیکوله با نام قبلی «هپتاپیرگیون» در دوره امپراتوری رم شرقی ساخته شد. این قلعه را از این نظر پررمزوراز می‌گوییم که گفته شده در گذشته جایی به عنوان خزانه، زندان و سیاه‌چال بوده است. البته الان دیگر خبری از این مکان‌های ترسناک نیست و در تابستان مکانی برای برگزاری کنسرت است.

آدرس:

مقابل دریای مرمره، محله فاتح

ساعات بازدید:

هر روز به جز چهارشنبه‌ها از ۹:۳۰ صبح تا ۴:۳۰ عصر

هزینه بلیط:

۵ لیر

شماره‌تماس:

۰۰۹۰۲۱۲۴۵۳۱۴۵۳

موزه های استانبول؛ گشتی در میان تاریخ و هنر ترکیه

بازدید از موزه های استانبول تجربه‌ای شگفت‌انگیز از گشت‌وگذار در بناهای دوران قدیم مانند دوران عثمانی را برایتان رقم می‌زند. موزه‌هایی خاص در این شهر جاخوش کرده‌اند که شاید شبیه هیچ موزه‌ای در دنیا نباشند. در ادامه با انواع این موزه‌ها آشنا می‌شوید.

موزه هنر مدرن استانبول Istanbul Museum of Modern Art

موزه هنر مدرن از جاهای دیدنی استانبول با فضایی مدرن

یکی دیگر از مکان های دیدنی استانبول، موزه هنر مدرن است که بر خلاف سایر بناهای معرفی شده، تاریخی نیست؛ این موزه کاملا مدرن و به دست خانواده اجزاجباشه ساخته شده است. اگر به فضاهای هنری علاقه دارید یا دوست دارید درباره تاریخ هنر ترکیه اطلاعات به دست آورید، حتما از این موزه دیدن کنید. موزه هنر مدرن استانبول که در لیست جاهای دیدنی مدرن استانبول قرار دارد، هر روز در حال گسترش و تغییر است. این موزه در فضای وسیع خود بخش‌های مختلفی مانند کتابخانه، گالری عکاسی، سینما، رستوران، گالری موقت و دائمی نمایشگاهی و سالن برگزاری را جای داده است. 

آدرس:

منطقه بی‌ا­غلو، محله اسماعیل مسجد، خیابان مشروطیت

ساعات بازدید:

 همه روزه به غیر از دوشنبه‌ها از ساعت ۱۱ صبح تا ۵ عصر

جمعه‌ها: ۸ صبح تا ۱۰ شب

هزینه بلیط: 

۳۰۰ لیر

شماره‌تماس:

۰۰۹۰۲۱۲۳۳۴۷۳۰۰

موزه معصومیت استانبول The Museum of Innocence

موزه معصومیت از جاهای دیدنی استانبول با روایت داستان عشقی

احتمالا رمان موزه معصومیت را خوانده‌اید یا ممکن است اسم این کتاب را تاکنون شنیده باشید. این کتاب با روایتگری عشق دو جوان در سال ۲۰۰۸ منتشر شد و طرفداران پروپاقرص زیادی پیدا کرد. اورهان پاموک نویسنده این کتاب در سال ۲۰۱۲، موزه معصومیت را با الهام از کتاب خود تاسیس کرد. اگر این کتاب را خوانده‌اید یا دوست دارید به تماشای موزه‌ای خاص بروید، به موزه معصومیت بروید.

آدرس:

 منطقه بی‌اوغلو، بین خیابان استقلال و منطقه توپخانه، خیابان چوکورجوما، بن بست دالگیچ

ساعات بازدید:

 هر روز هفته از ساعت ۱۰ صبح تا ۶ عصر

هزینه بلیط: 

۷۵ لیر

شماره‌تماس:

۰۰۹۰۲۱۲۲۵۲۹۷۳۸

موزه هنرهای ترکی و اسلامی Turkish and Islamic Arts Museum

موزه هنرهای ترکی و اسلامی از مکان های دیدنی استانبول

موزه هنرهای ترکی و اسلامی استانبول موزه‌ای است که می‌توانید در آن ترکیبی از آثار هنری ترک و اسلامی را مشاهده کنید. در ضمن جالب است بدانید که این مکان آخرین موزه‌ای است که در دوران امپراتوری عثمانی ساخته شده و بخش‌های مختلفی همچون فرش، آثار چوبی، سرامیک و شیشه، آثار فلزی و سنگی، بخش خوشنویسی و… را دارد. این موزه در طول تاریخ بارها بازسازی شده و هم اکنون حدود ۴۰ هزار آثار هنری ارزشمند را در دل خود جای داده است. موزه هنرهای ترکی و اسلامی از بهترین جاهای دیدنی استانبول است برای اینکه شما بهترین فرش‌های دنیا را با قدمت طولانی در حد ۸۰۰ سال پیش را ببینید.

آدرس موزه هنرهای ترکی و اسلامی:

 استانبول، میدان سلطان احمد، محله بین بیر دیرک، منطقه فاتح

ساعات بازدید: 

نیمه اول سال از ساعت ۹ صبح تا ۷:۳۰ عصر 

 نیمه دوم سال از ساعت ۹ صبح الی ۶:۳۰ عصر

هزینه بازدید:

 ۱۰۰ لیر (سال ۲۰۲۲)

شماره تماس:۰۰۹۰۲۱۲۵۱۸۱۸۰۶ / ۰۰۹۰۲۱۲۵۱۸۱۸۰۵

موزه فرش و گلیم Carpet Museum

موزه فرش از جاهای دیدنی استانبول در مسجد آبی

اگر به مسجد آبی استانبول رفتید و وقت کافی داشتید به موزه فرش و گلیم واقع در عمارت سلطنتی این مسجد سر بزنید. در این موزه می‌توانید زیباترین فرش‌های ترک قدیمی را که از قرن ۱۳ تا ۲۰ میلادی به یادگار مانده، تماشا کنید.

آدرس: 

استانبول، عمارت سلطنتی مسجد سلطان احمد

ساعت بازدید:

هر روز از ۹ صبح تا ۴ عصر

 هزینه بلیط:

 ۱۰ لیر

موزه راحمی کوچ Rahmi M. Koç Museum

موزه راحمی کوچ از جاهای دیدنی استانبول با وسایل حمل و نقل خاص

اگر به وسایل حمل‌ونقل، صنعت و ارتباطات علاقه دارید، به موزه راحمی کوچ یا کارخانه راحمی کوچ بروید. این موزه را فردی ثروتمند به نام رحمی ام کوچ در سال ۱۹۹۱ تاسیس کرد و انواع وسایل نقلیه مانند هواپیما و ماشین را در معرض نمایش گذاشت.

آدرس: 

منطقه بی‌اغلو استانبول

روزهای بازدید:

شنبه و یکشنبه: ۱۰ صبح تا ۶ عصر

دوشنبه تا شنبه: ۹:۳۰ صبح تا ۵ عصر

هزینه بلیط:

۴۰۰ لیر

شماره‌تماس:

۰۰۹۰۲۱۲۳۶۹۶۶۰۰

موزه ماشین های کلاسیک اورال آتامان Ural Ataman Classic Car Museum

موزه ماشین‌های کلاسیک از جاهای دیدنی استانبول برای طرفداران خودرو

موزه ماشین‌های کلاسیک یکی از جاهای دیدنی استانبول برای افرادی است که طرفدار خودروهایی به سبک کلاسیک هستند. در این موزه انواع خودروی سواری و باری و موتورسیکلت را می‌بینید، در حالی که صدای موزیکی خاص به گوشتان می‌رسد. وسایل نقلیه موزه ماشین‌های کلاسیک به سال‌های بین ۱۹۲۰ تا ۱۹۷۰ تعلق دارد.

آدرس:

منطقه ساحلی تاربیا

ساعت بازدید:

جمعه تا سه‌شنبه از ۱۱ ظهر تا ۶ عصر

هزینه بلیط:

۲۰ لیر

شماره‌تماس:

۰۰۹۰۲۱۲۲۹۹۴۵۳۹

موزه درویشان مسلمان

در ترکیه برای مولانا، احترام زیادی قائل هستند، به گونه‌ای که بسیاری از ترک‌های قدیمی، سبک زندگی مولانا را الگوی خود قرار می‌دادند. از پیروان مولانا، یک موزه به نام موزه درویشان در خیابان استقلال به جا مانده است. در این موزه که یکی از مکان های دیدنی استانبول است، وسایلی از مولانا به چشم می‌خورد. هم‌چنین در قسمتی از آن مراسم صوفیان و رقص سماع نیز برگزار می‌شود که تماشای آن جذاب خواهد بود.

آدرس موزه درویشان مسلمان:

استانبول، خیابان استقلال

ساعات بازدید:

همه روزه بجز دوشنبه ها (تعطیل) از ساعت ۹ صبح تا ۶:۳۰ عصر

هزینه بازدید:

۵۰ لیر

موزه مولوی Galata Mevlevihanesi Müzesi

موزه مولوی از جاهای دیدنی استانبول با برنامه‌های تماشایی

اگر حال‌وهوای قونیه را دوست دارید و در استانبول هستید، حتما به موزه مولوی سر بزنید. موزه مولوی یکی از جاهای دیدنی استانبول از این نظر است که می‌توانید مراسم سماع را در این مکان تماشا کنید، به همین دلیل به این موزه سماع‌خانه هم می‌گویند. 

آدرس:

 Şahkulu, Galip Dede Cd. No:15, 34420 Beyoğlu

منطقه بی‌اغلو

ساعت بازدید:

۹ صبح تا ۵:۳۰  عصر

هزینه بلیط:

۱۵۰ لیر

شماره‌تماس:

۰۰۹۰۲۱۲۲۴۵۴۱۴۱

موزه مادام توسو Madame Tussauds Istanbul

موزه مادام توسو از دیدنی های استانبول با تندیس مشاهیر

یکی از جاهای دیدنی استانبول در منطقه خیابان استقلال، موزه مادام توسو است. این موزه در ۲۰۱۶ میلادی افتتاح شد و یکی از نمونه‌های خوب موزه مشاهیر در جهان است. شما در این موزه می‌توانید تندیس‌هایی از مشاهیر معروف ترکیه و جهان را ببینید. به عنوان مثال تندیس بزرگانی هم‌چون مولانا، آلبرت انیشتین، مصطفی کمال آتاتورک، هنرپیشه‌ها و فوتبالیست‌های معروف و… در این موزه وجود دارد. 

آدرس موزه مادام توسو: 

منطقه بی‌اغلو، خیابان استقلال

ساعات بازدید: 

۱۱ صبح تا ۷ عصر

هزینه بازدید: 

۴۵۰ لیر

شماره‌تماس:

۰۰۹۰۴۴۴۳۲۵۳

موزه باریش مانچو Baris Manco House Museum

موزه باریش مانچو از مکان های دیدنی استانبول برای طرفداران موسیقی

موزه باریش مانچو یکی از جاهای دیدنی استانبول برای افرادی است که به دنیای موسیقی راک علاقه‌مند هستند. این موزه در واقع خانه باریش مانچو، راک استار ترک است که شامل بخش‌های مختلفی مانند باغ زمستانی و تابستانی می‌شود. به موزه باریش مانچو که رفتید، در حالی که صدای آهنگ‌های باریش پخش می‌شود، می‌توانید وسایل شخصی جالب او مانند لباس و انگشتر و دیسکوگرافی (آلبوم‌شناسی) را ببینید.  

آدرس:

کادیکو، منطقه یوسف کمال پاشا

ساعت بازدید:

هر روز از ۹ صبح تا ۴ عصر

هزینه بلیط:

۱۰ لیر

شماره‌تماس:

۰۰۹۰۲۱۶۳۳۷۹۴۱۳

موزه باستان‌شناسی Istanbul Archaeology Museum

موزه باستان‌شناسی از جاهای دیدنی استانبول با چند موزه مختلف

یکی از جاهای دیدنی ترکیه استانبول که نمایی از آثار تاریخی دوران باستان، امپراتوری عثمانی و دوره اسلامی را به تصویر کشیده، موزه باستان شناسی استانبول است. این موزه توسط عثمان حمدی در سال ۱۸۸۳ راه اندازی شد و شامل سه موزه باستان‌شناسی، شرق باستان و هنرهای اسلامی و ترکی می‌شود. با قدم‌زدن در این موزه علاوه بر معماری به سبک نئوکلاسیک، مکان‌ها و جاذبه‌های زیر نظرتان را جلب می‌کند:

  • مجسمه‌های تاریخی مربوط به دوره روم قدیم
  • سالن اصلی موزه با نوشته‌ها، مجسمه، سنگ قبر و تابوت‌هایی از دوران قدیم
  • عمارت کاشی‌کاری
  • تابوت پادشاهان
  • گالری تاریخی 
  • پارک گلخانه

آدرس:

 استانبول، خیابان فاتح، شماره ۳۴۱۲۲، قسمت جنوبی کاخ توپکاپی

ساعت بازدید:

هر روز ۹ صبح تا ۷ عصر

هزینه بلیط:

۲۰۰ لیر در سال ۲۰۲۳

شماره‌تماس:

۰۰۹۰۲۱۲۵۲۰۷۷۴۰

موزه گازهانه Gazhane Museum

موزه از دیدنی های استانبول ترکیه

یکی از جاهای دیدنی در استانبول، موزه گازهانه نام دارد که به آن موتورخانه حسن پاشا نیز می‌گویند. در این موزه بخش‌های مختلفی همچون کتابخانه، سالن کنسرت، کتاب‌فروشی، سالن تئاتر، مرکز آموزشی کودکان و… قرار دارد. این موتورخانه به مدت یک قرن سوخت استانبول را تامین می‌کرد و امروزه به یکی از جاهای دیدنی و مهم استانبول تبدیل شده است.

آدرس موزه گازهانه:

 استانبول، بخش آسیایی، محله کادیکوی، حسن پاشا

ساعات بازدید:

 ساعات کاری بخش‌های مختلف این مجموعه با یکدیگر متفاوت است.

کتابخانه‌: شبانه‌روزی

هزینه بلیط:

هزینه ورودی هر بخش از این موزه متفاوت است.

گالری: ۱۰ صبح تا ۶ عصر

سایر بخش‌های موزه مانند رستوران: ۱۰ صبح تا ۱۰ شب

موزه پرا Pera Museum

موزه پرا از جاهای دیدنی استانبول برای هنردوستان

موزه پرا استانبول یکی دیگر از جاهای دیدنی استانبول است که طرفداران زیادی در میان هنردوستان دارد. این موزه در سال ۲۰۰۵ ساخته شد و شما می‌توانید آثار ارزشمند زیادی همچون نقاشی‌ها، ابزارآلات اندازه‌گیری، کاشی‌ها، سرامیک‌ها و عکس‌های قدیمی از استانبول را در این موزه تماشا کنید. هم‌چنین به دلیل برگزاری نمایشگاه‌های مختلف هنری، عده زیادی از افراد به این موزه مراجعه می‌کنند. در ضمن جالب است بدانید که ساختمان موزه متعلق به هتل بریستول بوده و بعد از بازسازی به موزه تغییر کاربری داده است. 

آدرس موزه پرا استانبول:

منطقه اروپایی بی‌اغلو، خیابان مشروطیت، پلاک ۶۵

ساعت بازدید:

شنبه، دوشنبه، سه‌شنبه، چهارشنبه و پنج‌شنبه: ۱۰ صبح تا ۷ عصر

یکشنبه‌ها: ۱۲ ظهر تا ۶ عصر

جمعه‌ها: ۱۰ صبح تا ۱۰ شب

هزینه بلیط:

۸۰ لیر

روزهای جمعه: رایگان

شماره‌تماس:

۰۰۹۰۲۱۲۳۳۴۹۹۰۰

موزه اسباب‌بازی Istanbul Toy Museum

موزه اسباب‌بازی از جاهای دیدنی استانبول برای کودکان

موزه اسباب‌‌بازی استانبول با به نمایش گذاشتن بیشتر از ۴۰ هزار اسباب‌بازی قدیمی مانند میکی‌موس و چارلی چاپلین تصویر جدیدی از یک موزه را به شما نشان می‌دهد. شاعر و نویسنده ترک به نام سونای آکین این موزه را در سال ۲۰۰۵ تاسیس کرده است.

آدرس:

منطقه گازتپه، محله کادیکوی

ساعت بازدید:

هر روز از ۱۰ صبح تا ۶ عصر

هزینه بلیط:

۳۰۰ لیر

شماره‌تماس:

۰۰۹۰۲۱۶۳۵۹۴۵۵۰

موزه ثاقب سابانجی Sabancı University Sakıp Sabancı Museum

موزه ثاقب سابانجی از جاهای دیدنی استانبول با وسایل عتیقه

موزه ثاقب از جاهای گشتنی استانبول برای طرفداران تاریخ و هنر است که در آن می‌توان لوازم خانگی عتیقه، خطاطی‌های دوران امپراطوری عثمانی و نقاشی‌های قرن نوزدهم را تماشا کرد. 

آدرس:

استانبول، امیرگان

Emirgan, Sakıp Sabancı Cd. No:42, 34467 Sarıyer/

ساعت بازدید:

هر روز از ۱۰ صبح تا ۶ عصر

هزینه بلیط:

۳۰۰ لیر برای بزرگسالان 

شماره‌تماس:

۰۰۹۰۲۱۲۲۷۷۲۲۰۰

اگر دوست دارید از موزه‌های بیشتری از استانبول دیدن کنید، می‌توانید به موزه‌های لیست زیر سر بزنید و یک تفریح جذاب تاریخی را در این شهر تجربه کنید.

  • موزه موزاییک استانبول
  • موزه تاریخ علم و فناوری در اسلام
  • موزه شکلات استانبول
  • موزه هوانوردی استانبول
  • موزه نظامی استانبول
  • موزه اورهان کمال
  • موزه سدبرک حانیم
  • موزه آدام میکیوویچ
  • موزه پست استانبول
  • موزه نیرو دریایی

مساجد؛ مکان‌ های دیدنی استانبول برای گشت‌وگذار در میان معنویت، تاریخ و زیبایی

هنگامی که از مسجدهای استانبول به عنوان مکان دیدنی صحبت می‌شود، ممکن است این عنوان برای بعضی از افراد تعجب‌برانگیز باشد. اما زمانی که به این مسجدها مانند ایاصوفیه، سلطان احمد، اورتاکوی و… می‌روید و معماری زیبا و خاصشان را می‌بینید، با اطمینان این مسجدها را جزو جاهای دیدنی استانبول می‌دانید. برای بازدید از مساجد استانبول در نظر داشته باشید که باید پوشش شما مناسب باشد. اگر پوشش مناسب این مکان را ندارید می‌توانید آن را از مسجد بگیرید. در این قسمت با ویژگی‌ها و اطلاعات بازدید معروف‌ترین مسجدهای استانبول آشنا می‌شوید.

مسجد سلطان احمد یا مسجد آبی The Blue Mosque

مسجد آبی از جاهای دیدنی استانبول با شش مناره

مسجد آبی نامش کمی عجیب است اما واقعا این مسجد به نام آبی یا مسجد سلطان احمد، شناخته می‌شود. دیدن یک مسجد تاریخی با کاشی کاری‌های آبی رنگ، که حدود ۴۰۰ سال در جای خود باقی مانده، جذابیت خاصی دارد. این مسجد از معروف‌ترین بناهای استانبول است و کمتر کسی است که به این شهر سفر کند و نام این مسجد را نشنود. این مسجد به دستور سلطان احمد، توسط یک معمار عثمانی به نام محمد صدفکار، در قرن ۱۷ ساخته شد. مسجد آبی با معماری زیبا و باشکوه خود در رده مسجدهای معروف دیگر استانبول مانند ایاصوفیه قرار می‌گیرد. از ویژگی‌های خاص ظاهری مسجد آبی این است که شش مناره بزرگ در این مسجد خودنمایی می‌کنند.

آدرس مسجد سلطان احمد: 

استانبول، منطقه فاتح، محله سلطان احمد، خیابان ات میدانی، مسجد آبی

ساعات بازدید: 

از اذان صبح الی اذان مغرب

هزینه بازدید: 

رایگان

مسجد ایاصوفیه استانبول Hagia Sophia

مسجد ایاصوفیه از جاهای دیدنی استانبول با حال‌وهوای معنوی

برای دیدن یکی دیگر از جاهای دیدنی استانبول ترکیه که حال‌وهوایی معنوی دارد، به مسجد ایاصوفیه بروید. این مسجد فقط یک مکان مذهبی نیست و با معماری باشکوه خود در قسمت‌های مختلف مانند ستون‌ها، سرستون‌ها و راهروهایش شما را حیرت‌زده می‌کند. درباره تاریخچه مسجد ایاصوفیه باید بگوییم که به مدت ۱۰۰۰ سال، کلیسای امپراتوری روم شرقی بوده و بعد از آن توسط یک معمار عثمانی به نام سینان در قرن ۱۵ به مسجدی زیبا تبدیل شده است. این مسجد را به عنوان موزه ایاصوفیه نیز می‌شناسند و برای علاقه‌مندان به دیدن مکان‌های خاص از بهترین جاهای دیدنی استانبول به حساب می‌آید. 

آدرس مسجد ایاصوفیه: 

استانبول، بخش اروپایی، محله سلطان احمد، میدان ایاصوفیه، مسجد یا موزه ایاصوفیه

ساعات بازدید: 

شبانه‌روزی

هزینه بازدید: 

رایگان

شماره‌تماس:

۰۰۹۰۲۱۲۵۲۲۱۷۵۰

مسجد رستم پاشا استانبول Rustem Pasha Mosqueِ؛ مسجدی خاص با تزئینات شگفت‌انگیز 

مسجد رستم پاشا از جاهای دیدنی استانبول با تزیینات خاص

در لیست نام جاهای دیدنی استانبول، اسم مسجد رستم پاشا با معماری و تاریخچه کهن خود می‌درخشد. این مسجد به دستور رستم پاشا (وزیر دوره عثمانی) و با هنر معماری سینان، در سال ۱۵۶۱ در یکی از شلوغ‌ترین نقاط شهر ساخته شد. بنای داخلی این مسجد با طرح‌هایی از گل‌های میخک، لاله، زنبق و… تزیین شده‌اند و فضای دلنشینی را خلق کرده‌اند. مسجد رستم پاشا با کاشی‌کاری‌ها و تزئینات زیبای خود به عنوان یکی از خاص‌ترین مساجد عثمانی شناخته میشود. 

آدرس مسجد رستم پاشا:

 استانبول، منطقه فاتح، محله رستم پاشا، خیابان حصیرچیلار

ساعات بازدید: 

شبانه‌روزی

هزینه بازدید: 

رایگان

مسجد فاتح Fatih Mosque

مسجد فاتح از مکان های دیدنی استانبول با بنایی قدیمی

مسجد فاتح یکی از جاهای دیدنی استانبول و از قدیمی‌ترین بناهای تاریخی این شهر است که از زمان پادشاهی اولین سلطان عثمانی به یادگار باقی مانده است. این مسجد توسط معمار معروف به نام سینان‌الدین یوسف به دستور سلطان‌محمد فاتح ساخته شد. در واقع سلطان‌محمد فاتح برای انتقام‌گرفتن از رومیان دستور ساخت این مسجد را در محل کلیسای حواریون داد. البته هنوز هم بقایای کلیسا در این ناحیه دیده می‌شود و باعث شده تا مسجد فاتح شکل خاص‌تری پیدا کند. معماری زیبای این مسجد با پنجره‌های رنگی و دیوارهایی با نقش و نگار اسلامی به چشم می‌آید. 

آدرس مسجد فاتح: 

استانبول، خیابان فوزی پاشا (fevzi paşa)، محله حتات نظیف (Hattat Nafiz)

ساعات بازدید: 

هر روز از ساعت ۹ صبح تا ۶ عصر

هزینه بازدید:

 رایگان

مسجد شاکرین Şakirin Mosque

مسجد شاکرین از جاهای دیدنی و زیبای استانبول

مسجد شاکرین یکی از زیباترین مساجد مدرن جهان اسلام و از جاهای دیدنی منطقه آسیایی استانبول است که بین سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۹ ساخته شد. جالب است بدانید که یکی از معماران این مسجد، خانمی به نام زینب فادیللی اوغلو، یک مهندس معمار ترک است. طراحی مدرن و بخش‌های شیشه‌ای از ویژگی‌های منحصربه‌فرد مسجد شاکرین است.

آدرس مسجد شاکرین: 

استانبول، بخش آسیایی، محله اسکودار

هزینه بازدید: 

رایگان

ساعات بازدید:

شبانه‌روزی

مسجد اورتاکوی Ortaköy Mosque

مسجد اورتاکوی از دیدنی های استانبول به رنگ صورتی و سفید

مسجد اورتاکوی مسجدی شگفت‌انگیز است که رنگ آن در روز و شب تغییر می‌کند یعنی این مسجد را روز به رنگ سفید و شب به رنگ صورتی می‌بینید. این مسجد که از دوران عثمانی به جا مانده، در تنگه بسفر قرار دارد و همین موقعیت مکانی جذابیت بازدید از آن را چندبرابر کرده است.

آدرس مسجد اورتاکوی: 

استانبول، بخش آسیایی، تنگه بسفر، محله بشیکتاش

ساعات بازدید: 

۴ صبح تا ۱۰ شب

هزینه بازدید: 

رایگان

مسجد زیرک Molla Zeyrek Mosque

مسجد زیرک از جاهای دیدنی استانبول با وسعت زیاد

مسجد زیرک از جاهای دیدنی خاص استانبول است چرا که در آن می‌توانید فضاهای مختلفی مانند آرامگاه، کلیسا، مسجد و مدرسه را ببینید. آنچه نظر شما را در این مسجد جلب می‌کند، سبک معماری روم شرقی و گنبدهای کوچک و مرکزی و کاشی‌کاری‌های زیبای این فضاست. مسجد زیرک از نظر مساحت نیز وسیع است و دومین عمارت بزرگ مذهبی در استانبول به حساب می‌آید.

آدرس:

 منطقه فاتح، محله زیرک

ساعت بازدید:

شبانه‌روزی

هزینه ورودی:

رایگان

شماره‌تماس:

۰۰۹۰۲۱۲۵۱۲۲۳۲۰

مسجد عزیز محمد؛ پناهگاه گربه‌های بی‌خانمان

مسجد عزیز محمد از جاهای دیدنی استانبول و پناهگاه گربه‌ها

مسجد عزیز محمد نه فقط به خاطر قدمت طولانی و شبستان، گنبد و مناره‌های خاصش بلکه به دلیل رفتار انسانی امام جماعتش به یکی از جاهای دیدنی و زیبای استانبول معروف شده است. ماجرا از این قرار بوده که امام جماعت این مسجد فردی به نام «مصطفی افه» بوده و زمانی که هوا سرد می‌شده، درهای مسجد را به روی گربه‌‌های خیابانی باز می‌گذاشته تا این مسجد سرپناهی برای این حیوانات باشد. با وجود این توصیفات نمی‌توان از بازدید این مسجد در سفر به دیدنی های استانبول گذشت.

آدرس:

بخش آسیایی استانبول، منطقه اسکودار

ساعات بازدید:

شبانه‌روزی

هزینه بازدید:

رایگان

مسجد سلیمانیه Suleymaniye Mosque

مسجد سلیمانیه از مکان های دیدنی استانبول با تزئینات طلا

مسجد سلیمانیه با وسعتی حدود ۵ هکتار، موقعیت مکانی خود روی هفت تپه و چشم‌اندازی زیبا به تنگه بسفر یکی از بهترین جاهای دیدنی استانبول برای لذت‌بردن از یک مکان خاص است.  قدمت این مسجد به دوران عثمانی برمی‌گردد، به همین دلیل معماری آن هم به سبک دوران عثمانی است. جالب است بدانید که تذهیب‌هایی از خراسان ایران نیز در مسجد سلیمانیه به چشم می‌خورد. مسجد سلیمانیه که نمادی از حکومت قدرتمند عثمانی‌ها در گذشته بوده، حاصل تلاش ۳۵۰۰ صنعت‌گر و به‌کارگیری ۳۰۰۰ کیلوگرم طلاست. درضمن هنگام بازدید از مسجد سلیمانیه می‌توانید از دو مزار سلطان سلیمان و همسرش خرم سلطان که در باغ پشتی این مسجد قرار گرفته، دیدن کنید. 

آدرس مسجد سلیمانیه:

استانبول، محله فاتح، منطقه سلیمانیه، خیابان پروفسور صدیق سامی اونار

ساعات بازدید:

 هر روز از ۸:۳۰ صبح تا ۴:۴۵ عصر

جمعه‌ها: از  ۸:۳۰ صبح تا ۱:۳۰ ظهر

هزینه بازدید: 

رایگان

شماره تماس:

۰۰۹۰۲۱۲۴۵۸۰۰۰۰

اگر دوست دارید در سفر به جاهای دیدنی استانبول به مسجدهای بیشتری از این شهر سر بزنید، به مسجدهای ذکرشده در قسمت زیر بروید.

  • مسجد بایزید
  • مسجد نور عثمانیه
  • مسجد عرب
  • مسجد لاله لی
  • ایاصوفیه کوچک 

پارک‌های استانبول؛ جایی برای استراحت و تفریح و آرامش

در پارک های استانبول با پرداخت مبلغی کم می‌توانید ساعت‌ها در میان طبیعتی سرسبز و رنگارنگ قدم بزنید و از امکانات رفاهی مختلف آن‌ها مانند کافه و رستوران و زمین بازی استفاده کنید. در ادامه با این جاهای تفریحی استانبول آشنا می‌شوید.

پارک فنر باغچه

پارک فنر باغچه از مکان های تفریحی استانبول با فضایی زیبا

پارک فنر باغچه از مکان های تفریحی استانبول است که چشم‌اندازی زیبا به سمت دریای مدیترانه دارد. بهترین زمان برای بازدید از این پارک فصل بهار است تا زیبایی طبیعت و گل‌هایش را با رنگ و لعاب بیشتری ببینید. یکی از ویژگی‌های پارک فنر باغچه این است که امکانات متنوعی مانند کافه، رستوران، پیست دوچرخه‌سواری، زمین بازی و تفرجگاه ساحلی دارد.

آدرس:

منطقه آسیایی کادیکوی، خیابان تور یولو، محله فنرباغچه

ساعت بازدید:

شبانه‌روزی

هزینه ورود: 

رایگان

پارک ساحلی مودا

پارک ساحلی مودا از جاهای تفریحی استانبول

پارک ساحلی مودا از بهترین مکان های تفریحی استانبول برای گردش در محیطی زیبا و خوش‌آب‌وهواست. در این پارک از زیبایی‌هایی مانند ساحل مرمره و جنگل سبز لذت خواهید برد. به زیبایی‌های این پارک، اجرای موسیقی زنده گوش‌نواز ترکی را هم اضافه کنید. اگر زمانی هوس کردید نوشیدنی میل کنید، برای سفارش خود به باغ زیبایی به نام «باغچه سی» واقع در پارک مودا بروید. دسترسی به اینترنت، پارکینگ، کافه و رستوران از امکانات موجود در این پارک است.

آدرس:

بخش آسیایی استانبول، منطقه کادیکوی، خیابان مودا

پارک برفی یا اسنو پارک Snowpark

پارک برفی از جاهای دیدنی استانبول برای کودک

اگر شما یا کودکتان علاقه‌مند به تفریحات زمستانی هستید، بی‌شک پارک برفی با تفریحاتی مانند تیوپ‌سواری و اسکی شما را سرگرم می‌کند. برای استفاده از تفریحات این پارک باید از این مجموعه، دستکش و چکمه بگیرید که بابت آن‌ها لازم نیست هزینه‌ای را پرداخت کنید. 

آدرس:

مرکز خرید توریوم، محله تورگات اوزل 

ساعت کاری:

۱۱ صبح تا ۱۰ شب

هزینه بلیط:

بسته به نوع بلیط متفاوت است. بین ۱۱۰ تا ۲۸۵ لیر

پارک مینیاتوری ترکیه (مینیاتورک) Miniatürk Park

پارک مینیاتوری ترکیه از جاهای دیدنی استانبول

یکی از شگفتی‌های استانبول، پارک مینیاتوری یا پارک مینیاتورک است که امکان بازدید تعداد زیادی از جاهای دیدنی ترکیه را در زمانی کوتاه به شما می‌دهد. در این پارک می‌توانید بیش از ۱۰۵ عدد از جاذبه های گردشگری استانبول و ترکیه مانند قلعه آناتولی، ایستگاه قطار حیدرپاشا، پل بسفر و… را در ابعاد کوچک تماشا کنید. این پارک با بیش از ۶۰۰۰۰ مساحت، یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های مینیاتوری جهان به شمار می‌رود.  فصل بهار بهترین زمان بازدید از پارک مینیاتوری است تا زیبایی آن را در آب‌وهوایی دلپذیر ببینید. شهربازی، قایق‌سواری، موزه، کافه‌رستوران و فروشگاه از جمله امکانات و تفریحات این پارک هستند.

آدرس:

 استانبول، منطقه اروپایی بی‌اوغلو، محله ارنتکپه، خیابان امراهور

ساعات بازدید: 

از ۹ صبح تا ۷ عصر

هزینه بلیط: 

۲۰۰ لیر

پارک تکسیم گزی

پارک تکسیم گزی از مکان های تفریحی استانبول

یکی از جاهای دیدنی تکسیم استانبول، پارک تکسیم گزی نام دارد. با وجود اینکه این پارک چندان بزرگ نیست اما اگر محل اقامت شما در تکسیم باشد، مکان مناسبی برای تفریح و استراحت‌کردن است. 

آدرس:

استانبول، منطقه بی اوغلو، نزدیک به میدان تکسیم

ساعت بازدید:

 شبانه‌روزی

جاهای تفریحی استانبول؛ تجربه تفریح و هیجان برای هر سنی

خوشبختانه جاهای تفریحی استانبول طوری طراحی شده‌اند که برای هر سنی سرگرم‌کننده و لذت‌بخش هستند. شما با تجربه تفریحات استانبول، خاطره‌ای فراموش‌نشدنی را کوله‌بار سفر خود می‌کنید. با تهیه بلیط تفریحات استانبول می‌توانید از مکان‌های تفریحی در قسمت زیر بازدید کنید.  

پارک آبی ویالند VIALAND Tema Park از جاهای تفریحی استانبول برای کودک و بزرگسال 

پارک آبی ویالند از بهترین جاهای تفریحی استانبول برای کودک و بزرگسال

پارک آبی ویالند یکی از بهترین جاهای تفریحی استانبول برای کودکان و بزرگسالان به خصوص در فصل تابستان است. این پارک یکی از بزرگ‌ترین پارک های موضوعی ترکیه است که به دلیل طراحی خود به نام دیزنی‌لند شهرت یافته است. در پارک آبی ویالند می‌توانید تفریحات متنوعی همچون ترن هوایی، رودخانه وحشی، سرسره وایکینگ‌ها و … را تجربه کنید.

آدرس: 

 منطقه ایوب، محله یشیلپینار، خیابان شهیت متین کایا

ساعات بازدید: 

هر روز از ۱۰ صبح تا ۶ عصر

شنبه‌ها: ۱۱ صبح تا ۸ شب

دوشنبه‌ها: ۱ ظهر تا ۷ شب

هزینه بلیط: 

شروع قیمت از ۵۶ دلار 

آکواریوم سی لایف SEA LIFE ISTANBUL

آکواریوم سی لایف از جاهای دیدنی و زیبای استانبول

آکواریوم سی لایف یکی از دیدنی ترین جاهای استانبول است که در نزدیکی مرکز خرید فروم قرار دارد. با رفتن به این آکواریوم می‌توانید حدود ۱۵۰۰۰ گونه دریایی مانند کوسه، ستاره دریایی، میگو و خرچنگ را ببینید. هنگام بازدید از این آکواریوم با مسیرهای زیبایی همچون جنگل گرمسیری و تونل کوسه‌ها روبه‌رو می‌شوید. درضمن این آکواریوم تونلی به طول ۸۳ متر دارد که بلندترین تونل در اروپا به حساب می‌آید. 

آدرس:

منطقه بایرام پاشا، محله کوجاتپه، خیابان پاشا، نزدیک به مرکز خرید فروم

ساعت بازدید:

هر روز از ۱۰ صبح تا ۷ عصر

هزینه بلیط:

شروع قیمت بلیط‌ها از ۱۶ دلار

شماره‌تماس:

۰۰۹۰۴۴۴۳۲۵۳

شهربازی لگولند دیسکاوری legoland discovery centre

لگولند از بهترین مکان های تفریحی استانبول برای کودکان

اگر کودک همراهتان است، شهربازی لگولند دیسکاوری از بهترین مکان های تفریحی استانبول برای شما و کودکتان خواهد بود. در این شهربازی کودک شما می‌تواند در دنیایی از جنس لگو غرق بازی و تماشا شود. این شهربازی به فروشگاه و کافی‌شاپ نیز مجهز است و در مرکز خرید فروم قرار دارد.

آدرس:

منطقه بایرام پاشا، محله کوجاتپه، خیابان پاشا، مرکز خرید فروم

ساعت بازدید:

هر روز از ۱۰ صبح تا ۷ عصر

هزینه بلیط:

شروع قیمت از ۵۸۵ لیر

شماره‌تماس:

۰۰۹۰۴۴۴۳۲۵۳

مرکز تفریحی کیدزانیا KidZania Istanbul

کیدزانیا از بهترین جاهای تفریحی استانبول برای کودک

مرکز تفریحی کیدزانیا از بهترین جاهای تفریحی استانبول برای کودکان با گروه سنی ۱ تا ۱۴ سال است. این مرکز تفریحی به شکل یک شهر طراحی شده و کودکان در این شهر می‌توانند شغل دلخواهشان را به صورت یک بازی انتخاب و تجربه کنند.

آدرس:

اسکودار، آجیبادام، مرکز خرید آکاسیا

ساعت بازدید:

۱۰ صبح تا ۴ عصر

هزینه بلیط:

شروع قیمت از ۹۰۰ لیر

شماره‌تماس:

۰۰۹۰۸۵۰۲۰۰۵۴۳۹

دلفیناریوم Istanbul Dolphinarium

دلفیناریوم از جاهای تفریحی استانبول برای دوستداران دلفین

دلفیناریوم یکی از جاهای تفریحی استانبول برای علاقه‌مندان به دنیای پستانداران دریایی است. در این مکان تفریحی از نمایش‌های موجودات دوست‌داشتنی مانند نهنگ و دلفین و شیرماهی لذت می‌برید. اگر به حد کافی در شناکردن مهارت داشته باشید، می‌توانید در کنار دلفین‌ها شنا کنید.  

آدرس:

منطقه ایوپ استانبول، خیابان صلاح تارگا

ساعت بازدید:

۱۰ صبح تا ۶ عصر

هزینه بلیط:

برای بزرگسالان: ۱۱۰۰ لیر

شماره‌تماس:

۰۰۹۰۵۳۰۵۱۱۴۵۱۶

باغ وحش بسفر Bosphorus Zoo

باغ وحش بوسفر یکی از جاهای تفریحی استانبول با صدها موجود زنده

باغ وحش بسفر، شما را با حدود ۳۰۰ گونه از جانوران مختلف مانند خرس، شیر، میمون، گوزن و کرکودیل آشنا می‌کند. البته در این باغ وحش علاوه بر جانوران با گونه‌هایی زیبا و متنوع از گیاهان نیز آشنا می‌شوید. 

آدرس:

کوجائلی، داریکا، محله پیری رئیس، خیابان توزلا شماره ۲۹۷

ساعت بازدید:

۹ صبح تا ۵ عصر

هزینه بلیط:

بزرگسالان: ۳۲ لیر

کودکان: ۲۵ لیر

باغ وحش پولونزکوی

باغ وحش پولونزی از جاهای تفریحی استانبول برای گشت‌وگذار

اگر می‌‌خواهید یکی از مکان های تفریحی استانبول را در قالب باغ وحشی جذاب و متفاوت ببینید، به باغ وحش پولونزکوی بروید. این باغ وحش به امکانات خاصی مانند استخر، اقامتگاه، زمین ورزشی، پارکینگ، سرویس بهداشتی، آلاچیق، پیست دوچرخه‌سواری و… مجهز است. باغ وحش پولونزکوی با مساحت ۳۰۰۰ هکتاری خود فضایی شبیه به پارک دارد و انواع پرندگان و خزندگان و پستانداران را در خود جای داده است.

آدرس:

منطقه بیکوز، خیابان ۷۵ ییل، پارک حیات طبیعی پولونزکوی

ساعت بازدید:

۹ صبح تا ۷ عصر

روزهای تعطیل: ۱۲:۳۰ ظهر تا ۹:۳۰ شب

هزینه بلیط:

بزرگسالان: ۹۰ لیر

کودکان: ۵۰ لیر

این هزینه مربوط به سال ۲۰۲۲ است.

شماره‌تماس:

۰۰۹۰۵۴۱۴۳۲۳۰۵۵

آکواریوم فلوریا استانبول

آکواریوم فلوریا از بهترین مکان های تفریحی استانبول برای ماجراجویی

آکواریوم فلوریا از بهترین مکان های تفریحی استانبول برای ماجراجویی در دنیای موجودات آبزی است. هنگام رفتن به این آکواریوم می‌توانید از قسمت‌های مختلف زیر بازدید کنید.

  • دریای سیاه ترکیه با انواع موجودات و گیاهان دریایی
  • ماکتی از تنگه بسفر با نمایش حرکت ماهی‌ها
  • مخزن دریای مرمره با انواع ماهی و کوسه
  • دریای اژه با مجسمه‌های تاریخی یونانی
  • ماکت‌های کانال سوئز
  • دریای سرخ با صخره‌های مرجانی
  • قاره جنوبگان با پنگوئن و کوه‌های یخی
  • دریای مدیترانه
  • اقیانوس اطلس با ماهی و گونه‌های گیاهی و کشتی‌های شبیه‌سازی‌شده
  • جنگل‌های بارانی آمازون

از نظر امکانات رفاهی آکواریوم فلوریا خیالتان راحت باشد چراکه از کافه و رستوران و فروشگاه برخوردار است.

آدرس:

منطقه باکیرکوی، فلوریا، محله شنلیکوی، خیابان یشیلکوی هالکالی

ساعات کاری:

شنبه و یکشنبه: ۱۰ صبح تا ۸ شب

دوشنبه تا جمعه: ۱۰ صبح تا ۷ عصر

هزینه بلیط:

بلیط اینترنتی برای بزرگسالان: ۲۴۷ لیر

بلیط حضوری برای بزرگسالان: ۲۷۵ لیر

بلیط اینترنتی برای کودکان ۲ تا ۱۲ سال: ۲۱۶ لیر

بلیط حضوری برای کودکان ۲ تا ۱۲ سال: ۲۴۰ لیر

شماره‌تماس:

۰۰۹۰۲۱۲۴۴۴۹۷۴۴

آنادولو کاوایی؛ از جاهای تفریحی استانبول برای چشیدن طعم آرامش

آنادولو کاوایی از جاهای تفریحی استانبول برای کسب آرامش

آنادولو کاوایی دهکده کوچک ماهی‌گیری است که روی سواحل آسیایی قرار دارد. قدم‌زدن در این دهکده که چشم‌اندازی رو به دریا دارد و با فروشگاه‌های بستنی و کلوچه پر شده، آرامش و لذتی فراموش‌نشدنی را برای شما به دنبال خواهد داشت.

آدرس:

منطقه آنادولو کاوایی

هزینه ورود: 

رایگان

شهربازی سرپوشیده موی پارک استانبول

شهربازی موی از جاهای تفریحی استانبول برای کودکان

یکی از جاهای دیدنی جدید استانبول که به راحتی در فصل زمستان می‌توانید به آنجا بروید، شهربازی سرپوشیده موی پارک Moipark است. این شهربازی با مساحت ۱۲ هزار مترمربع در مرکز خریدی هم‌نام خودش قرار گرفته است. شهربازی موی پارک دارای دو طبقه است که تفریحات طبقه اول مخصوص کودکان ۳ تا ۱۵ سال و تفریحات طبقه دوم آن به بزرگسالان اختصاص دارد. هتل وحشت، قطار سواری، پرواز علاءالدین و پینت‌بال از بخش‌های مختلف این شهربازی هستند.

آدرس شهربازی موی پارک:
استانبول، منطقه باشاکشهیر، مرکز خرید استانبول‌مال
ساعات بازدید:
هر روز از ۱۲ ظهر تا ۱۰ شب

هزینه بلیط:

برای ورودی: ۴ لیر

هزینه بلیط هر وسیله تفریحی متفاوت است.

شماره‌تماس:

۰۰۹۰۲۱۲۸۰۱۱۰۶۰

جاهای دیدنی استانبول با قیمت

بعضی از جاهای دیدنی استانبول مانند بسیاری از مساجد نیازی به پرداخت ورودی ندارند اما برای بازدید از بعضی دیگر مانند موزه‌ها باید بلیط تهیه کنید. در این جدول آن دسته از مکان های دیدنی استانبول را به همراه هزینه بلیطشان معرفی کرده‌ایم. در نظر داشته باشید که قیمت بلیط  بعضی از این مکان‌ها ممکن است اخیرا گران‌تر شده باشند.

نام جاذبه گردشگری هزینه بلیط
قصر توپکاپی ۹۵۰ لیر
حمام خرم سلطان بین ۵۵ تا ۲۱۵ یورو
کاخ دلما باغچه ۶۵۰ لیر
قلعه روملی حصار ۱۳۰ لیر
برج گالاتا ۶۵۰ لیر
کاخ بیلربیی ۶۰ لیر
قلعه یدیکوله ۵ لیر
موزه هنر مدرن ۳۰۰ لیر
موزه مولوی ۱۵۰ لیر
موزه پرا ۸۰ لیر
موزه ثاقب ۳۰۰ لیر
موزه معصومیت ۷۵ لیر
موزه اسباب‌بازی ۳۰۰ لیر
موزه مادام توسو ۴۵۰ لیر
موزه باستان‌شناسی ۲۰۰ لیر
موزه ماشین‌های کلاسیک ۲۰ لیر
موزه راحمی کوچ ۴۰۰ لیر
موزه هنرهای ترکی و اسلامی ۱۰۰ لیر
دلفیناریوم ۱۱۰۰ لیر
پارک مینیاتوری ۲۰۰ لیر
آکواریوم فلوریا بین ۲۴۷ تا ۲۷۵ لیر
باغ وحش پولونزکوی بین ۵۰ تا ۹۰ لیر
باغ وحش بسفر بین ۲۵ تا ۳۲ لیر
مرکز تفریحی کیدزانیا شروع قیمت از ۹۰۰ لیر
شهربازی لگولند دیسکاوری شروع قیمت از ۵۸۵ لیر
آکواریوم سی لایف شروع قیمت از ۱۶ دلار
پارک برفی بین ۱۱۰ تا ۲۸۵ لیر

جاهای دیدنی استانبول در بهار 

جاهای دیدنی استانبول در بهار

اگر در فصل بهار قصد بازدید از جاهای دیدنی استانبول را دارید، به مکان‌های زیر سر بزنید تا در آب‌وهوایی مطبوع و طبیعتی زیبا، لذت بیشتری را تجربه کنید.

  • جزایر پرنس
  • پارک فنر باغچه
  • پارک مینیاتوری
  • کاخ دلما باغچه
  • تنگه بسفر
  • پارک امیرگان
  • مسجد اورتاکوی
  • کاخ توپکاپی
  • جنگل بلگراد

جاهای دیدنی استانبول در تابستان

با توجه به اینکه هوای استانبول در تابستان گرم می‌شود، قاعدتا باید سراغ آن دسته از جاهای دیدنی بروید که گرمای هوا شما را اذیت نکند. در لیست زیر با بهترین جاهای دیدنی استانبول در تابستان آشنا می‌شوید.

  • شهربازی لگولند دیسکاوری
  • سواحل حاشیه دریای مرمره و سیاه
  • ساحل دالیا، نان استاپ، بابیلون، ریوا و ترو بلو
  • تنگه بسفر
  • پارک آبی ویالند
  • آکواریوم فلوریا
  • دلفیناریوم
  • پارک مینیاتوری
  • جزایر پرنس
  • محله امینونو (Eminönü)
  • پارک آبی آکوا مارین
  • پارک آبی کالسیوم

جاهای دیدنی استانبول در پاییز 

جاهای دیدنی استانبول در پاییز

اگر در فصل پاییز زمانی آزاد برای مسافرت داشتید، بازدید از جاهای دیدنی استانبول را در این فصل با زیبایی رنگارنگ طبیعت از دست ندهید. دیدن جاهای تفریحی استانبول در فصل پاییز این مزیت را دارد که مانند فصل بهار و تابستان شلوغ نیست و آرامش بیشتری را به همراه دارد. بهترین مکان های دیدنی استانبول در فصل پاییز را در لیست زیر آورده‌ایم:

  • باغ وحش پولونزکوی
  • کاخ دلما باغچه
  • پارک مینیاتوری
  • مسجد ایاصوفیه
  • کاخ توپکاپی
  • جنگل بلگراد
  • تپه پیر لوتی
  • خیابان استقلال
  • موزه پرا
  • موزه مادام توسو
  • آنادولو کاوایی
  • جزایر پرنس

جاهای دیدنی استانبول در زمستان

بازدید از جاهای دیدنی استانبول با وجود هوای سرد و سوزان با اینکه کمی دشوار است اما زیبایی‌ بعضی از این مکان‌ها در این فصل دو چندان می‌شود. دیدنی های استانبول در فصل زمستان را در قسمت زیر معرفی کرده‌ایم:

  • اسکی کارتپه (Katepe)
  • بازار بزرگ استانبول
  • شهربازی سرپوشیده موی پارک
  • برج گالاتا
  • مسجد آبی
  • مسجد ایاصوفیه
  • مسجد اورتاکوی
  • کاخ توپکاپی
  • کاخ دلما باغچه
  • حمام خرم سلطان
  • مرکز خرید فروم
  • وادی استانبول
  • موزه پرا
  • موزه اسباب‌بازی

جاهای دیدنی استانبول نزدیک تکسیم 

جاهای دیدنی استانبول نزدیک تکسیم 

تکسیم همان جایی است که نامش برای بسیاری از گردشگران و اهالی استانبول آشناست. بسیاری از مسافران هتل خود را در نزدیکی تکسیم انتخاب می‌کنند تا دسترسی مناسبی به حمل‌ونقل عمومی و سایر نقاط شهر داشته باشند. اگر شما نیز چنین شرایطی داشتید یا دوست داشتید به جاهای دیدنی استانبول نزدیک تکسیم سر بزنید، پیشنهاد ما مکان‌های زیر است:

  • پارک تکسیم گزی
  • خیابان استقلال
  • برج گالاتا
  • مجسمه یادبود جمهوریت
  • مرکز فرهنگی آتاتورک
  • مسجد تکسیم
  • محله‌های جهانگیر و چوکورجوما
  • کاخ دلما باغچه
  • کلیسای سنت آنتونی پادوا
  • موزه پرا
  • موزه معصومیت
  • مسجد سلیمانیه

جاهای دیدنی خیابان استقلال استانبول

خیابان استقلال استانبول از کافه، رستوران، جاهای تاریخی، مراکز خرید و… پر شده که ساعت‌ها شما را سرگرم می‌کند. در لیست زیر به مهم‌ترین جاهای دیدنی استانبول در خیابان استقلال اشاره کرده‌ایم که به شکلی کامل در مطلبی جداگانه توضیح داده شده اند:

  • کلیسای سنت آنتونی پادوا
  • موزه معصومیت
  • موزه درویشان مسلمان
  • موزه مادام توسو
  • برج گالاتا
  • موزه پرا
  • موزه مولوی
  • دومین ایستگاه ریلی جهان و تراموای قدیمی
  • گذرگاه اطلس
  • فروشگاه‌های برندهای معروف مانند ال سی وایکیکی، کوتون، گپ، مانگو، زارا و آدیداس
  • حمام تاریخی گالاتاسرای
  • بازار بزرگ استانبول
  • کلیسای سانتا ماریا
  • پاساژ چیچک

جاهای دیدنی استانبول در شب

جاهای دیدنی استانبول در شب

 روشنی روز که در استانبول محو می‌شود و تاریکی شب فرا می‌رسد، مکان‌های زیر در این شهر دیدنی‌تر می‌شوند:

  • تپه‌های چاملیجا
  • برج یاقوت کبود استانبول
  • مسجد اورتاکوی
  • خیابان استقلال
  • تنگه بسفر
  • بازار بزرگ استانبول
  • پارک سلطان احمد
  • حمام تاریخی جالوغلو

جاهای دیدنی استانبول با مترو 

به تعداد زیادی از جاهای دیدنی استانبول می‌توانید با مترو دسترسی پیدا کنید. در قسمت زیر دسترسی به هر کدام از این مکان‌ها را به وسیله مترو ذکر کرده‌ایم.

  • پارک ینی‌کاپی، قلعه دختر، محله کادیکوی و ساحل مال‌تپه با متروی مارمارای
  • بازار بزرگ استانبول، برج گالاتا، میدان تکسیم، تپه پیرلوتی، مسجد ایوب سلطان و محله بالات با خط دو مترو
  • موزه اسباب‌بازی، مرکز خرید پالادیوم و شهربازی بوستانچی با متروی خط M4

جاهای دیدنی استانبول در منطقه آسیایی

جاهای دیدنی استانبول در منطقه آسیایی

همان طور که احتمالا می‌دانید استانبول دارای دو بخش آسیایی و اروپایی است. قسمت آسیایی در بخش شرقی و قسمت اروپایی در بخش غربی این شهر قرار دارد. در این قسمت جاهای دیدنی استانبول در منطقه آسیایی را معرفی می‌کنیم:

  • پارک ساحلی مودا
  • پارک فنر باغچه
  • باغ وحش پولونزکوی
  • کاخ مسلک
  • عمارت کوچوک سو
  • قلعه یوروس
  • قلعه آناتولی
  • روستای کانلیکا
  • کاخ عادیله سلطان
  • برج دختر
  • کاخ بیلربیی
  • برج یاقوت کبود
  • موزه گازهانه
  • جزایر پرنس
  • مسجد شاکرین
  • مسجد اورتاکوی
  • مسجد عزیز محمد
  • آنادولو کاوایی

جاهای دیدنی استانبول در منطقه اروپایی

اگر می‌خواهید به دیدنی های استانبول در قسمت اروپایی یا همان بخش غربی این شهر بروید، از لیست زیر کمک بگیرید:

  • قصر آینالیکاواک کاخ
  • کاخ چراغان
  • عمارت احلامور
  • آبراهه والنس
  • محله ببک
  • منطقه سرابورنو
  • محله بالات
  • قصر توپکاپی
  • مسجد ایاصوفیه
  • آب انبار باسیلیکا
  • برج گالاتا
  • قلعه روملی حصار
  • تپه پر لوتی
  • موزه پرا

جاهای دیدنی استانبول برای کودکان 

جاهای دیدنی استانبول برای کودکان

جاهای تفریحی متنوعی در استانبول با سرگرمی‌ها و بازی‌های مختلف طراحی شده‌اند که می‌توانند کودکان شما را غرق در لذت و شادی کنند. در این قسمت جاهای تفریحی استانبول مخصوص کودکان را گلچین کرده‌ایم:

  • مرکز تفریحی کیدزانیا
  • موزه گازهانه
  • موزه شکلات ترکیه
  • سرزمین ژوراسیک
  • موزه اسباب‌بازی
  • پارک آبی ویالند
  • باغ وحش بسفر
  • شهربازی لگولند دیسکاوری
  • آکواریوم سی لایف
  • دلفیناریوم
  • شهربازی سرپوشیده موی پارک
  • باغ وحش پولونزکوی
  • پارک مینیاتورک

جاهای دیدنی رایگان استانبول

از بعضی از جاهای دیدنی استانبول می‌توان بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای دیدن کرد و لذت برد. جاهای دیدنی رایگان در استانبول شامل موارد زیر می‌شوند:

  • کلیسای چورا
  • پارک ایلدیز
  • پل گالاتا
  • بازار بزرگ استانبول
  • تنگه بسفر
  • تپه‌های چاملیجا
  • جزایر پرنس
  • کلیسای سنت آنتونی پادوا
  • میدان اسب‌دوانی
  • مسجد سلطان احمد
  • مسجد ایاصوفیه
  • مسجد رستم پاشا
  • مسجد فاتح
  • مسجد شاکرین
  • آنادولو کاوایی
  • پارک فنر باغچه

اقامت در بهترین هتل های استانبول

سفر به جاهای دیدنی استانبول زمانی لذت‌بخش‌تر می‌شود که در هتلی با امکانات و قیمت مناسب اقامت داشته باشید. خوشبختانه هتل های استانبول از تنوع قابل قبولی برخوردار هستند؛ بنابراین دست شما برای انتخاب هتل دلخواهتان باز است. در لیست زیر همه مدل از هتل‌های استانبول را معرفی کرده‌ایم تا درباره محل اقامت خود در این شهر راحت‌تر تصمیم بگیرید.

  • هتل پنج ستاره آکگون (Akgun)
  • هتل پنج ستاره رادیسون بلو (Radisson Blu)
  • هتل پنج ستاره رامادا مرتر (Ramada Merter)
  • هتل چهار ستاره تکسیم اکسپرس (Taksim Express)
  • هتل چهار ستاره رادیسون (Radisson)
  • هتل چهار ستاره سنترال پالاس (Central Palace)
  • هتل سه ستاره هوبی (The Hubi)
  • هتل سه ستاره گرند امین (Grand Emin)
  • هتل سه ستاره آترو (Atro)

 سفر به جاهای دیدنی استانبول با خیالی آسوده و هزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه

خیال خوش سفر به استانبول را می‌توانید با انتخاب یک روش مناسب سفر به واقعیت تبدیل کنید. چند روش مختلف پیش روی شماست. یک روش این است که خودتان صفر تا صد سفرتان را به عهده بگیرید اما روش دیگری هم هست که بی‌دردسر بلیط هواپیمای شما را تهیه و هتل دلخواهتان را رزرو می‌کند؛ منظورمان سفر با تور استانبول است. چنین سفری از نظر صرفه‌جویی در وقت و هزینه به نفع شماست و فرصت و انرژی کافی برایتان فراهم می‌کند تا با فراغ بال به گشت‌وگذار بپردازید.

آنچه درباره جاهای دیدنی استانبول گفتیم…

با یک نگاه کلی و سریع به این مقاله می‌توانید متوجه شوید که تنوع جاهای دیدنی استانبول چقدر زیاد هستند. مکان های دیدنی استانبول شامل مسجدهایی با معماری زیبا، موزه‌هایی ارزشمند، پارک‌های سرسبز و مکان‌های تفریحی شگفت‌انگیز و… می‌شوند. ساعت‌ها می‌توان برای گشت‌وگذار در دیدنی های استانبول وقت گذاشت و لذتی عمیق را تجربه کرد. ما در این مقاله به معرفی جاهای تفریحی استانبول و مکان‌های دیدنی این شهر پرداختیم تا شما بتوانید کوله‌بار سفرتان را با آگاهی پر کنید و سمت این شهر روانه شوید. اگر به این شهر سفر کرده‌اید برای ما بگویید، کدام یک از دیدنی های استانبول شما را شگفت‌زده کرد؟

سوالات متداول

جاهای دیدنی استانبول در منطقه آسیایی کدام هستند؟

از بهترین مناطق دیدنی قسمت آسیایی استانبول می‌توان به برج دختر، کاخ عادیله سلطان، مسجد شاکرین، موزه گازهانه، تپه های چاملیجا و کاخ بیلربیی اشاره کرد.

جاهای دیدنی استانبول در بخش اروپایی کدام هستند؟

از جمله جاهای دیدنی استانبول در بخش اروپایی می‌توان به بازار محلی باکرکوی، برج گالاتا، تپه پیرلوتی، محله باهچه شهیر، آب انبار باسیلیکا، مسجد ایاصوفیه، مسجد آبی، موزه پرا، قلعه روملی حصار، کاخ توپکاپی و کاخ دلما باغچه اشاره کرد.

مراکز خرید معروف استانبول کدام پاساژها هستند؟

مال اف، کاپیتول، فروم، استار سیتی، جواهیر، چیچک و مراکز خرید خیابان استقلال از جمله پاساژهای معروف استانبول هستند.

بهترین زمان سفر به استانبول چه وقتی است؟

فصل بهار از نظر خوش آب‌وهوایی بهترین زمان سفر به استانبول است.

جاهای معروف استانبول به نظر شما کدام هستند؟

جاهای معروف استانبول با توجه به میزان بازدید سالانه مسجد سلطان احمد یا آبی، مسجد ایاصوفیه، قصر توپکاپی، بازار بزرگ، کاخ دلما باغچه، حمام خرم سلطان و جزایر پرنس هستند.

۴.۲/۵ - (۵۳ امتیاز)

تعداد دیدگاهها: ۴

  1. اکبر

    با سلام و سپاس فراوان از جناب آقای قانع و وبسایت اقامت ۲۴ برای اشتراک گذاری این مطلب .
    پیشنهاد می کنم در مقاله بعدی و یا تکمیلی ، بعد از نام هر یک از این اماکن ، راه های مختلف دسترسی به آنجا را بهمراه جزئیات هزینه ای هر کدام نیز بیان نمایید.

    همچنین نکته مهمی که باید مد نظر مسافرانی که برای نوبت اول به استانبول سفر می کنند باشد این است که در صورت مسافرت با تور مراقب کلاهبرداری برخی از تور لیدرهائی که شما را در مسیر فرودگاه به هتل همراهی کرده و در بین مسیر تبلیغ تورهای بازدید شهری و اماکن مورد اشاره را می کنند باشید. چون در همان زمان ورود افراد به استابول و در شرایطی که هنوز مسافران بی اطلاع از قیمت ها می باشند، کل هزینه این تورها را تا سه یا چهار برابر نرخ معمول با شما حساب کرده و بعد از اطلاع شما از جزئیات هزینه ها در روزهای بعدی و اعتراض به مبالغ ، به هیچ عنوان پول اضافه دریافت کرده را باز نمی گردانند.و آژانس های مسافرتی در ایران نیز با قید یک سطر در قرارداد تور با شما ( مبنی بر اینکه صرفا پاسخگوی موارد مندرج در تعهدات خود می باشند) پاسخگوی اقدامات تور لیدرهای خود نمی باشند.
    پیشنهاد : مسافران بهیچ عنوان این تورها را بلافاصله در بدو ورود انتخاب نکنند (حتی اگر تور لیدر گفت اگر الان انتخاب نکنید ظرفیت پر می شود و …) . قبل از شروع سفر و یا روز اول با جستجوی دقیق در اینترنت با این اماکن و نحوه دسترسی و هزینه بازدید هر یک از آنها آشنا شوید و یا اینکه با یک گشت کوتاه در اطراف هتل خود با دفاتر ایرانی و افراد ایرانی ارائه دهنده این تورها (که به صورت رسمی نیز فعالیت می کنند ) و یا پرس و جو از دیگر مسافران با نحوه رفتن و جزئیات هزینه ها آشنا و بعد اقدام به انتخاب کنند.. مثلا برای تور جزایر سه گانه می توانید با هزینه بسیار کم با مترو از میدان تکسیم به اسکله بروید و در آنجا به جای پرداختن ۵۰ دلار به تور لیدرها ، صرفا با حدود ۲ دلار بلیط را از همان اسکله تهیه و به بازدید بروید (در این روش فقط یک ناهار بین راهی و تماشای آوازخوانی داخل کشتی را ندارد)
    نکته بعدی اینکه مردم استانبول اکثرا انگلیسی صحبت نمی کنند و یا به سختی صحبت می کنند (حتی کارکنان هتل ها و پذیرش) . ضروری است قبل از سفر با مکالمات روزمره به زبان ترکی استانبولی حتی به صورت مختصر آشنا گردید تا بهتر بتوانید از سفر استفاده نمایید.
    موفق باشید.

    • علیرضا قانع

      سلام خدمت شما و تشکر از محبتی که دارید
      در خصوص پیشنهادی که برای توسعه این مطلب داشتید، هدف ما این بوده که این مقاله خیلی طولانی نشه و اطلاعات تکمیلی هر جاذبه در مقاله ای مجزا بیان بشن
      ممنونم از به اشتراک گذاری این اطلاعات که بسیار مهم بودند

  2. یاسمن جدیدی

    خیلی عالی بود مقاله تون واقعا لذت بردم. مجسد سلطان احمد رو توی مجله اقتصاد آفرین هم خونده بودم راجبش، خیلی توضیحات خوبی توی رپورتاژ داده بود واقعا داستان خوبی هم پشت ساختش داره.
    ممنون از مقاله خوبتون ❤️

    • علیرضا قانع

      خواهش میکنم ممنون از نگاه پر مهرتون.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×