بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
» جهانگردی » استانبول » خیابان استقلال استانبول | دیدنی ها، تفریحات و جاذبه های اطراف
خیابان استقلال استانبول، یک اروپاگردی جذاب
استانبول

خیابان استقلال استانبول | دیدنی ها، تفریحات و جاذبه های اطراف

۳۰ تیر ۱۴۰۱ 20۰1,737

اگر دنبال زیباترین و در عین حال شلوغ ترین خیابان شهر استانبول در قسمت اروپایی هستید، حتما باید خیابان استقلال استانبول را از نزدیک ببینید. باورتان می شود که هر روز ۳ میلیون نفر از مردم محلی یا مسافرین خارجی از این خیابان عبور کنند؟

البته اگر حتی یکبار به زیباترین شهر ترکیه سفر کرده باشید، خودتان می دانید که خیابان استقلال استانبول تا چه اندازه اهمیت دارد و همیشه پر از مسافرانی است که برای تفریح و خرید و شکم گردی به این خیابان می آیند. اگر می خواهید با قسمت خاصی از جاهای دیدنی استانبول آشنا شوید اطلاعات کاملی درباره این گذرگاه مشهور و جذاب ترکیه داشته باشید و با جاهای دیدنی استانبول نزدیک خیابان استقلال آشنا شوید، ادامه این مقاله از اقامت ۲۴ را بخوانید.

موقعیت جغرافیایی خیابان استقلال و نحوه دسترسی به آن

اشاره کردیم که خیابان استقلال در قسمت اروپایی این شهر در منطقه بی اوغلو واقع شده است. این خیابان به طور کامل سنگفرش شده و نماهای بسیار زیبایی هم دارد. خیابان استقلال با طول ۱.۵ کیلومتر از یک جهت به معروف ترین میدان استانبول یعنی میدان تکسیم و از سمت دیگر به ایستگاه مترو شیشانه می رسد.

موقعیت جغرافیایی مناسب خیابان استقلال استانبول باعث شده است تا دسترسی به آن هم بسیار راحت باشد. ایستگاه متروی تکسیم و ایستگاه متروی شیشانه نزدیکترین ایستگاه های رفت و آمد عمومی به این خیابان هستند و اگر خودتان را به میدان تکسیم برسانید با چند دقیقه پیاده روی قدم در خیابان زیبای استقلال استانبول خواهید گذاشت.

موقعیت جغرافیایی خیابان استقلال و نحوه دسترسی به آن

کمی بیشتر درباره خیابان استقلال استانبول بدانید

این خیابان یک فضای جالب و هیجان انگیز مناسب گردشگری دارد. در اطراف خیابان استقلال استانبول تعداد زیادی از مراکز خرید و بوتیک های شیک وجود دارند که اجناس مشهورترین برندها هم در آنها پیدا می شوند. می توانید بعد از اینکه دلتان از خرید سیر شد، به کافه و رستوران های زیبای این خیابان بروید و لذت کباب و قهوه ترک را هم بچشید.

دیدن تراموای قرمز استانبول که خیلی هم طرفدار دارد، از دیگر جذابیت هایی است که در خیابان استقلال با آن روبرو می شوید. همچنین می توانید به تماشای اجراهای خیابانی پرانرژی و دیدن فیلم و تئاتر مورد علاقه تان در سینماهای مجهز خیابان استقلال استانبول اقدام کنید. لحظه لحظه گردشتان در خیابان استقلال لحظات شادی را برای شما و خانواده تان به ارمغان خواهد داشت.

اگر به بناهای اطراف خیابان استقلال بیشتر دقت کنید، متوجه می شوید که در ساختن این بناها از معماری نئوگوتیک، نئورنسانس، هنر نو و همینطور نئوکلاسیک استفاده شده است؛ همچنین اغلب بناهای سنتی اطراف این خیابان دارای معمار زیبای عثمانی هستند که چشمان شما را خیره خواهند کرد؛ البته در کنار بناهای تاریخی و سنتی تعداد زیادی از بناهای مدرن و شیک هم در نزدیکی این خیابان هستند که جلوه آن را زیباتر کرده اند.

کمی بیشتر درباره خیابان استقلال استانبول بخوانید

دیدنی ها و تفریح های مختلف در خیابان استقلال

در ادامه به صورت جزئی تر تمام تفریح های جذاب خیابان استقلال استانبول را که می تواند سفرتان به ترکیه را لذت بخش تر کند، معرفی می کنیم.

  • باکیفیت ترین اجناس را با قیمت مناسب بخرید

وجود تعداد زیادی از مراکز خرید در خیابان استقلال این امکان را به شما می دهد تا بتوانید اجناس موردنظرتان را با هر سلیقه ای که دارید انتخاب کنید؛ اگر می خواهید تمام فروشگاه ها و مراکز خرید این خیابان را بگردید باید نزدیک به ۵ ساعت وقت بگذارید که البته دقیقه به دقیقه آن برایتان لذت بخش خواهد بود.

  • هر چقدر که دلتان می خواهد از خودتان عکس بگیرید

چه جایی بهتر از خیابان استقلال را می توانید برای عکاسی پیدا کنید؛ اجراها و تئاترهای خیابانی و رقص  شادی های هیجان انگیز و حضور پرشور مردم می تواند تجربه خوبی از عکاسی را از دیدنی های این خیابان در اختیارتان قرار بدهد.

  • فیلم مورد علاقه تان را ببینید

تئاترها و سینماهای خیابان استقلال هم معمولا شلوغ و پر از جمعیتی است که با شوق و ذوق زیاد، تماشای فیلم مورد علاقه شان را ترجیح می دهند. شما هم از این لذت بی نصیب نمانید و چند ساعت از وقتتان را برای این کار اختصاص دهید.

  • در کافه و رستوران های خیابان استقلال، شکم گردی کنید

بعد از گردش و خرید و عکاسی و همه این تفریح ها، نوبت این است که در صندلی دنج کافه های خیابان استقلال استانبول بنشینید و با نوشیدن یک فنجان قهوه ترک، خستگی را از تنتان خارج کنید. هم چنین چندین رستوران با غذاهای ترکی لذیذ و خوشمزه در انتظار شما هستند.

در کافه و رستوران های خیابان استقلال، شکم گردی کنید

  • تماشای گرافیتی های جذاب را فراموش نکنید

قدم به قدم در خیابان استقلال استانبول که راه می روید، در روی دیوارها یا نماهای دیگر می توانید گرافیتی های رنگی و جذاب را ببینید که رنگ و لعاب خاصی به محیط این خیابان داده اند و انرژی شما را برای گردش در این خیابان بیشتر می کنند.

بناها و جاذبه های دیدنی در اطراف خیابان اروپایی

حالا نوبت به معرفی جاذبه ها بناهای سنتی یا جدید معروفی است که در نزدیکی خیابان استقلال استانبول هستند و نباید بازدید آنها را از دست دهید.

  • کلیسای سنت آنتوان استانبول

این کلیسا یکی از معروف ترین جاذبه های شهر استانبول با رنگ نمای سفید و قرمز است که بازدیدکنندگان زیادی هم دارد؛ قدمت این کلیسا به قرن هجدهم برمی گردد و توسط معماران ایتالیایی بنا شده است.

کلیسای سنت آنتوان استانبول

  • موزه مادام توسو استانبول

اگر می خواهید مجسمه های معروف ترین افراد جهان از فوتبالیست هایی مانند مسی و رونالدو گرفته تا شخصیت های سیاسی و هنرمندان معروف را ببینید، به موزه مادام توسو بروید. با دیدن این مجسمه ها حتما شگفت زده خواهید شد.

  • موزه گالاتاسرای استانبول

اگر مانند میلیون ها هوادار ترک، شما هم طرفدار تیم محبوب گالاتاسرای هستید، حتما سری به این موزه بزنید.

موزه گالاتاسرای استانبول

  • خیابان زیبای فرانسوی استانبول

در نزدیکی خیابان استقلال استانبول، یک خیابان دیگر با بناهای رنگی و جذاب وجود دارد که شبیه به خیابان های عاشقانه پاریس است؛ خودتان باید از نزدیک شکوه و زیبایی این خیابان را ببینید تا لذت ببرید.

جاهای دیدنی نزدیک

علاوه بر جاذبه های دیدنی که در قسمت قبلی معرفی کردیم، برخی دیگر جاهای دیدنی استانبول هم فاصله چندانی با خیابان استقلال استانبول ندارند؛ با توجه به اینکه این خیابان بسیار نزدیک به میدان تکسیم و مرکز شهر استانبول است، می توانید در کنار گردش در این خیابان از سایر جاذبه ها مانند برج گالاتا، موزه هنرهای معاصر استانبول، مجسمه استقلال، کاخ دلما باغچه، میدان تکسیم، دلفیناریوم استانبول، مسجد ایاصوفیه، آب انبار باسیلیکا، کاخ بوکولئون، مسجد آبی، موزه پرا، موزه معصومیت یا بی گناهی و حمام تاریخی گالاتاسرای هم بازدید کنید.

هتل های نزدیک

خوشبختانه برای اینکه هتل شما در نزدیکی خیابان استقلال استانبول باشد، با گزینه های زیادی روبرو هستید؛ رزرو هتل های استانبول در مرکز شهر و نزدیک به میدان تکسیم این امکان را برای شما فراهم می کند. البته همانطور که اشاره کردیم، دسترسی از سایر مناطق استانبول به خیابان استقلال هم کار چندان سختی نیست.

هتل آیسا، هتل آپارتمانی آکا، هتل تانگو تکسیم، هتل مارا استانبول، هتل قصر تکسیم استانبول و هتل میراکل چند نمونه از شیک ترین هتل های استانبول هستند که در نزدیکی خیابان استقلال قرار دارند.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×