» جهانگردی » استانبول » جزایر پرنس استانبول (Adalar) کجاست | معرفی ۹ جزیره اسرار آمیز
istanbul princes islands
استانبول

جزایر پرنس استانبول (Adalar) کجاست | معرفی ۹ جزیره اسرار آمیز

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ 19۰3,242

جزایر پرنس استانبول (Princes’ Islands) به ترکی Adalar جزو بهترین و معروفترین جاذبه های گردشگری ترکیه هستند که در منطقه آسیایی در نزدیکی شهر استانبول قرار داشته و حدود ۲۰ کیلومتر تا مرکز شهر فاصله دارند و برای عزیمت به آن ها در دریای مرمره باید بلیط کشتی تهیه کنید. این جزایر در گذشته محل تبعید شاهزادگان خطاکار بوده اما امروزه به یکی از جاهای دیدنی استانبول تبدیل شده اند. جزایر پرنس از محیطی دنج و آرام و طبیعتی سرسبز و بی نظیر برخوردارند و جاذبه ها، مکان های دیدنی، هتل ها و رستوران های جذابی دارند. اگر شما هم قصد سفر به ترکیه و بازدید از جزایر پرنس استانبول را دارید، پیشنهاد می کنیم تا از جزایر پرنس استانبول دیدن کرده و تا انتهای این مطلب همراه اقامت ۲۴ باشید.

معرفی مجموعه جزایر پرنس استانبول

جزایر پرنس ، از جزیره های استانبول، مجموعه جزایری متشکل از ۹ جزیره کوچک و بزرگ در دریای مرمره و در منطقه آسیایی نزدیک شهر استانبول هستند. از این تعداد فقط امکان دسترسی و بازدید از ۴ جزیره به نام های بیوک آدا، هیبلی آدا، بورگاز آدا و کینالی آدا وجود دارد. ۵ جزیره دیگر به نام های قاشیق آدا، تاوشان آدا، یاسسی آدا، سیوری آدا (معروف به جزیره بی فایده در ترکیه) و صدف آدا خصوصی بوده و به جز مالکان آنها کسی اجازه ورود ندارد.

سفر به جزایر پرنس ، یکی از جذاب ترین فعالیت های سفر به استانبول بوده که معمولا گزینه جذابی برای لاکچری گردها به خصوص توریسم بلاگر ها و فشن بلاگر های خوش ذوق است تا تصاویر به یادماندنی و پر لایک در شبکه های اجتماعی شکار کنند. لذا اطلاع از آدرس جزایر پرنس، راهکاری برای صرفه جویی در هزینه و زمان شما در زمان استانبول گردی خاطره انگیز خواهد بود.

برای دسترسی به هر جزیره، بایستی نحوه رفتن به جزایر پرنس را از طریق اینترنت یا راهنمایان محلی، جویا شوید. جزایر پرنس در استانبول ترکیه در سال های اخیر با استقبال گسترده گردشگران خوش سلیقه به خصوص طبیعت گردهای ایرانی همراه شده و بازدید از آن، حتما سفری متفاوت را برای شما رقم خواهد زد. جزایر پرنس در زمستان ترکیه معمولا بازدید کننده کمی دارد اما عاشقان اسکی و زمستان گردی، تصاویری باشکوه را از طبیعت سرد این مناطق ثبت کرده اند.

مجموعه جزایر پرنس استانبول خلوتگاهی دنج و آرام محسوب می شوند که می توان اوقات آرامش بخشی را در آنها سپری نمود. این جزایر از طبیعت شگفت انگیز، سکوت دلپذیر، خیابان های زیبا و اماکن توریستی و تاریخی مختلف برخوردارند. در این جزایر تردد وسایل نقلیه مانند ماشین و موتور ممنوع می باشد، از این رو ترافیک، آلودگی، شلوغی و هیاهوی شهری وجود ندارد. اگر می خواهید در این جزایر گشتی بزنید می توانید از دوچرخه و یا درشکه استفاده کنید.

گویی به صدها سال پیش باز گشته اید. کالسکه های اسب همان طور که در عکس پایین مشاهده می کنید، به استقبال شما خواهند آمد و عروس و دامادهایی را بعضا در سطح جزایر مشاهده خواهید کرد که در لوکیشن و مناظر رویایی جزیره ، لحظات به یاد ماندنی برای خود ثبت می کنند. اگر به دنبال لوکیشن های فوق العاده برای لاکچری گردی در  اطراف استانبول هستید، جزایر پرنس را در نظر داشته باشید. شما می توانید از دوچرخه ها برای گردش در جزیره نیز استفاده کنید.

کالسکه گردی در جزایر پرنس استانبول

برای ثبت تصاویر کارت پستالی، همان طور که در تصویر زیبای زیر مشاهده می کنید، جزایر پرنس استانبول در بهار به خصوص پاییز هزار رنگ هزار نقش، مناظر چشم نوازی برای عکاسان و طبیعت گردها دارد.

کارت پستال جزایر پرنس

در جزیره گردی، معماری خانه ها و کلبه های قدیمی ، حس و  حال خاصی به شما خواهد داد و تماشای درختان کهنسال و وحشی شما را به وجد خواهد آورد. شنا، دوچرخه سواری، گردش در جزایر، بازدید از اماکن تاریخی جزیره ها، تماشای کنسرت های محلی و طبیعت گردی از جمله تفریحات این جزایر به شمار می رود که ردپایش را در هشتگ های استانبول در اینستاگرام مشاهده می کنید.

جزیره بیوک آدا استانبول

سفر به جزایر پرنس از خلیج شاخ طلایی (GOLDEN HORN) استانبول که یکی از مناطق دیدنی و توریستی شهر استانبول است آغاز می شود. همه ساله این خلیج زیبا با چشم اندازهای خیر کننده، میزبان مسافران زیادی از سراسر دنیاست. خلیج شاخ طلایی استانبول پیوندی به شکل شاخ در سمت اروپایی استانبول می باشد. در جنوب خاور اروپا و شمال باختر ترکیه دریای مرمره است.

خلیج شاخ طلایی، بهترین مکان برای قدم زدن و پیاده‌روی‌ است؛ مخصوصا که کلی رستوران خوب اطرافش هست که می‌توانید بعد از پیاده‌روی، در آن‌جا استراحت کرده و تماشای غروب خورشید بر فراز پل گلدن بریج را نیز تجربه کنید. پس اگز قصد عزیمت به جزایر پرنس را دارید، از طبیعت منطقه خلیج شاخ طلایی غافل نشوید. مخصوصا در زمان برگشت از جزایر پرنس، غروب منطقه خلیج طلایی را تماشا نمایید.

جزیره بیوک آدا (Büyükada)

از میان جزایر پرنس، جزیره بویوک آدا بزرگترین و معروف ترین آنها است. در زبان ترکی «بیوک» به معنای بزرگ و «آدا» به معنای جزیره است، از این رو این جزیره را بیوک آدا نامگذاری نمودند. این جزیره که لقب هایی همچون نگین جزایر پرنس استانبول و نگین سبز دریای مرمره را از آن خود کرده است، پر رفت و آمدترین و توریست پذیرترین جزیره نیز به شمار می رود.

تماشای نمای خیابان‌ها با ویلاهای جالب با سبک معماری قرن نوزدهم، پیاده روی در مسیر مخصوص جنگل‌های سرسبز و انبوه کاج و استنشاق هوای تازه جنگل، استراحت و آبتنی در سواحل درخشان و تمیز و به ویژه بازدید از صومعه ارتدکس یونانی که اثری تاریخی و ارزشمند است از دیگر جاذبه های جزیره بیوک آدا هستند.

بازدید از جزایر پرنس بیوک آدا در زمان سفر به پایتخت گردشگری ترکیه توصیه می شود. بازدید از این منطقه دیدنی، رایگان است و نیاز به پرداخت هزینه جداگانه یا اطلاع از قیمت بلیط جزایر پرنس استانبول نیست.

بیوک آدا یکی از زیباترین جاهای دیدنی استانبول محسوب می گردد که هنگام ورود به آن با قایق یا کشت می توانید منظره ای سرسبز و شگفت انگیز را مشاهده کنید؛ جزیره ای فوق العاده به همراه ویلاهایی پلکانی ساخته شده بر روی دامنه تپه ها، خیابان های سنگفرش شده، ساختمان های جذاب و سکوت و آرامش دلنشین.

جاذبه های جزیره بیوک آدا

جاذبه های جزایر پرنس بیوک آدا ، متنوع بوده و شما می توانید در سفر خود به استانبول یک روز را به بازدید از آنها اختصاص دهید. از مهمترین آنها می توان موارد زیر را نام برد:

  • موزه آدالار (Adalar Museum)

موزه بیوک آدا بهترین مکان برای آشنایی با سبک زندگی و سنت مردم محلی و بومی جزیره از گذشته های دور تا به امروز است. این موزه که جزو نخستین موزه های مردم شناسی استانبول و ترکیه محسوب می شود، آثار تاریخی و فرهنگی مختلفی را به نمایش گذاشته است. گردشگران می توانند در موزه آدالار بیش از ۶ هزار عکس، فیلم، ابزار و وسایل مکشوفه تاریخی و … را از نزدیک تماشا کنند.

  • یتیم‌خانه ارتودوکس یونانی پرینکیپو (Prinkipo Greek Orthodox Orphanage)

این یتیم خانه که قدمتی در حدود ۱۲۰ سال دارد یکی از جاذبه های منحصر بفرد جزایر پرنس استانبول به شمار می رود. یتیم خانه پرینکیپو از نخستین سازه های چوبی بزرگ در اروپا و جهان بوده و به دست معماران فرانسوی در زمان حکومت عثمانیان ساخته شده است. این ساختمان تاریخی در ابتدا به عنوان یک هتل در جزیره بیوک آدا فعالیت می نمود اما بعدها به یتیم خانه تبدیل شد.

کلیسا سنت جرج جزایر پرنس استانبول

  • کلیسا و صومعه سنت جورج کودوناس (Saint George Church)

از دیگر مکان های دیدنی جزیره بیوک آدا می توان به کلیسا و صومعه سنت جورج کودوناس اشاره نمود. این بنای تاریخی که جزو جاذبه های معروف جزایر پرنس استانبول به شمار می رود، مربوط به دوران امپراتوری بیزانس است. این کلیسا و صومعه دارای بخش های مختلفی مانند عبادتگاه های کوچک، قبرستان، محل تجمع مردم و … می باشد. کتیبه ‌ای تاریخی نیز در این صومعه وجود دارد که بیانگر اهدای این کلیسا از طرف زنی یونانی به سنت جورج است.

کودوناس (Koudonas) نامی یونانی به معنی «زنگ‌ ها» است و برگرفته از داستان چوپانی است که وقتی گله خود را برای چرا روی این تپه برده بود صدایی همانند زنگ شنید که از زیر زمین می‌ آمد؛ وقتی که زمین را حفر کرد با تعجب نمادی از سنت جورج را در آنجا یافت که او و مردمان ساکن آنجا آن نقطه را به صومعه اختصاص دادند و به مرور و با گذشت سال‌ ها این صومعه مورد بازسازی قرار گرفت و تبدیل به صومعه امروزی بیوک آدا شد.

کلیسا کودوناس

مجموعه حاضر شامل ۶ کلیسای جدا و عبادتگاه‌ های کوچکی در ۳ سطح مختلف هستند. محراب‌ های قدیمی ‎‌تر در سطوح پایین‌تر قرار دارند و در طبقه همکف خانه راهب و کلیسای اصلی سنت جورج است که در اوایل قرن ۲۰ ساخته شده است.

در کل مجموعه کلیساهای جزیره بیوک آدا ترکیه آثار تاریخی جالبی هستند که بازدید از آن حتما توصیه می‌ شود. هم چنین منظره جزایر پرنس و ساحل آسیایی دریای مرمره ترکیه از روی یوجه تپه (Yüce Tepe) واقعا شگفت‌انگیز است و می‌ توانید عکس‌های بی‌ نظیری را در آنجا بگیرید.

  • کلیسا آیا یورگی (Aya Yorgi Church)

قدیمی ترین کلیسای مجموعه جزایر پرنس استانبول، آیا یورگی نام دارد. قدمت این کلیسا که بالای یوجه تپه در جزیره بیوک آدا واقع شده، بیش از ۹۰۰ سال است. با اینکه کلیسای آیا یورگی در حدود ۳۰۰ سال قبل توسط عثمانیان مرمت گشته، اما باز هم در طول زمان بسیاری از بخش های آن دستخوش تغییرات مختلف و ویرانی شده است.

مسیر دسترسی به این کلیسای تاریخی و شگفت انگیز که از میان خانه های قدیمی و مناظر زیبا می گذرد نیز بسیار جذاب است. شما می توانید در این مسیر از خانه تاریخی «رشاد نوری گونتکین» که یکی از ادیبان معروف ترکیه است، بازدید نمایید. همچنین از بالای تپه و محل کلیسا می توانید چشم انداز رویایی و فوق العاده ای از زمین ها و جنگل های پایین دست را مشاهده نموده و لذت ببرید.

  • خانه های تاریخی

از دیگر جذابیت های بیوک آدا وجود خانه های قدیمی و تاریخی بسیار زیبا در این جزیره است. اگر به معماری و تاریخ علاقه دارید، پیشنهاد می کنیم گشت و گذاری در کوچه و پس کوچه های بافت قدیمی جزیره بزنید. تماشای خانه هایی با معماری اصیل دوران عثمانی که برخی از آنها مورد بازسازی و مرمت قرار گرفتند، می تواند خاطرات خوشی از سفر به جزایر پرنس استانبول برایتان رقم بزند. از معروفترین این عمارت ها می توان به خانه های «جان کایا» و «کوسکو میزی» اشاره نمود.

در منطقه جزایر پرنس ، آن چه که بیش از هر چیز خودنمایی می کند، معماری و دکوراسیون خاص خانه های تاریخی منطقه بود که در شکل گیری معماری منظر باشکوه این مناطق، تاثیر گذار است.

  • مسجد حمیدیه (Yıldız Hamidiye Mosque)

مسجد حمیدیه یکی از آثار به جای مانده از دوران پادشاهی عثمانی در جزیره بیوک آدا است. این مسجد تاریخی از معماری منحصربفرد و جذابی برخوردار بوده و گردشگران زیادی در سفر به استانبول و جزایر پرنس از آن بازدید می کنند از دیگر جاذبه های دیدنی جزایر پرنس به شمار می رود.

  • کلیسای آیروس نیکولاس والدگریک (Iglesia Ortodoxa Griega San Nicolás)

اگر به بخش قدیمی بیوک آدا، بزرگترین جزیره از مجموعه جزایر پرنس استانبول بروید، می توانید کلیسایی خاص را مشاهده کنید. کلیسای آیروس نیکولاس والدگریک مانند سایر بناهای تاریخی این جزیره از معماری زیبا و جذابی برخوردار است. این کلیسا در حال حاضر نیز فعال بوده و علاوه بر یک مکان توریستی، محل برگزاری مراسمات مذهبی مختلف نیز می باشد و از جاهای دیدنی جزایر پرنس به شمار می رود. در جزیره های پرنس استانبول نیز شاهد مقصدهای مذهبی گردی تاریخی هستیم که در نوع خود، جالب توجه است.

  • جنگل کاج

جاذبه های گردشگری جزیره بیوک آدا به آثار و مکان های تاریخی محدود نمی شود. این جزیره دارای طبیعتی بکر و بی نظیر است که یکی از دلایل اصلی جذب توریست محسوب می گردد. جنگل کاج مکانی مناسب برای قدم زدن در میان درختان سرسبز و استشمام هوای مطبوع است. شما می توانید در جزیره بیوک آدا ساعاتی را به گشت و گذار و استراحت در جنگل کاج اختصاص دهید و آرامشی به یاد ماندنی را تجربه کنید.

تفریحات جزایر پرنس استانبول

تفریحات جزیره بیوک آدا

جزیره بیوک آدا به عنوان بهترین منطقه جزایر پرنس استانبول علاوه بر جاذبه های توریستی از تفریحات متنوعی نیز برخوردار است. گردشگران می توانند لحظات خوشی را در این جزیره سپری کرده و خاطرات فراموش نشدنی از سفر به جزایر پرنس برای خود رقم بزنند. از مهمترین تفریحات جزایر پرنس بیوک آدا می توان موارد زیر را نام برد:

  • دوچرخه سواری و کالسکه سواری

تردد ماشین و دیگر وسایل نقلیه موتوری در جزیره بیوک آدا ممنوع است؛ از این رو برای رفت و آمد و گشت و گذار در این جزیره می توان از دوچرخه و یا درشکه های جذاب استفاده نمود. دوچرخه سواری در میان خیابان های زیبا و سرسبز بیوک آدا از تفریحات محبوب و پر طرفدار این جزیره محسوب می گردد.

سواحل جزایر پرنس

  • سواحل و پلاژها

از دیگر تفریحات این جزیره توریستی می توان به سواحل جذاب و پلاژهای مختلف اشاره نمود. اگر در فصل تابستان راهی ترکیه و استانبول شوید می توانید در سواحل بیوک آدا تجربه لذت بخشی از آب بتنی و آفتاب گرفتن داشته باشید. از میان سواحل محبوب جزایر پرنس که در بیوک آدا قرار دارند می‌توان ساحل هالیک بی (Halik Bay Beach)، هاجیا نیکولا (Hagia Nikola Beach) و ساحل پرنسس بی (Princess Bay Beach) را نام برد.

  • شکم گردی

رستوران ها و کافه های بیوک آدا جزو محبوب ترین مکان های این جزیره محسوب می شوند. تنوع رستوران ها و غذاها در این جزیره بالا بوده و شما می توانید انواع غذاها مطابق با سلیقه تان را نوش جان کنید. از غذاهای محلی و سنتی در رستوران‌ های دنج ارزان گرفته تا انواع غذاهای بین‌المللی در رستوران ‌های لوکس و گران قیمت، انتخاب را برای شما آسان کرده ‌اند. کافه های این جزیره نیز با محیطی دلنشین و جذاب انواع چای و قهوه، بستنی و دسرهای ترکی را سرو می کنند.

prince 9

غذاهای دریایی در رستوران‌های کنار دریا طرفداران خیلی زیادی دارد، البته ناگفته نماند که غذاهای ترکی هم در میان گردشگران بسیار پر طرفدار هستند و اغلب گردشگرانی که به استانبول و بیوک آدا سفر می‌کنند ترجیح می‌دهند که غذاهای محلی و سنتی را امتحان کنند. در سفر به بیوک آدا، بستنی های خوشمزه این جزیره را از دست ندهید!

بستنی‌های بیوک آدا در بین توریست ها شهرت زیادی دارند. پس در بازدید از بیوک آدا حتما فراموش نکنید. بستنی‌های بیوک آدا را امتحان کنید. یکی از دلایل محبوبیت بستنی‌های بیوک آدا تنها طعم خوب آن نیست، بلکه وقتی بستنی را سفارش می‌ دهید می‌ توانید بستنی را با هر چیزی که دوست دارید مثل عکس زیر ، تزیین کنید؛ مثلا می‌توانید بستنی را با سس شکلات، پسته، فندق و یا هر چیز دیگری که دوست دارید تزئین کرده و نوش جان نمایید.

prince 10

از معروف‌ترین کافه و رستوران‌های جزیره بیوک آدا می‌توان رستوران‌های پاستانه سی، فیستیک احمد مکانی، اسکی باغ، پالیا بالیک،‌ سکرت گاردن، کوشم، کوناک و میلانو را نام برد.

جزیره هیبلی آدا استانبول

توصیه های زیر را در بیوک آدا گردی در نظر داشته باشید:

  • برای بازدید از بیوک آدا بهتر است که صبح زود حرکت کرده تا بتوانید با خیال راحت از وقت خود استفاده کنید و بدون نگرانی از همه دیدنی‌ های جزیره بیوک آدا استانبول بازدید کنید.
  •  کرم ضد آفتاب فراموش نشود.  عینک آفتابی و کلاه آفتابی حتما همراه شما باشد تا آفتاب زده نشوید؛ چون قرار است مسیر را از استانبول تا جزیره با کشتی طی کنید و هم چنین هنگام گشت و گذار در جزیره و دوچرخه سواری امکان آفتاب سوختگی زیاد است.
  • از جالب‌ترین دیدنی‌ ها در سفر به بیوک آدا ، مرغ‌های دریایی هستند که به دنبال کشتی پرواز کنان شما را همراهی می‌ کنند. معمولا این مرغ‌ های دریایی نظر همه مسافران در سفر به بیوک آدا جلب می‌کنند. حتی اگر در رستوران‌ های کنار آب غذا می‌ خورید این مرغ‌ های دریایی را در فاصله خیلی نزدیکی می‌ بینید و اگر کمی نان به آن‌ ها بدهید خیلی هم استقبال می‌کنند! از غذا دادن به حیوانات خودداری کنید تا نظم و بهداشت اکوسیستم طبیعی مختل نشود.
  • اگر خودتان با کشتی به بیوک آدا می‌ روید، حتما ساعت حرکت کشتی‌ ها را بررسی کرده و بهتر است که نیم ساعت قبل از حرکت در اسکله بوده چون احتمال دارد در صورت دیر رسیدن، از کشتی جا نمانید و یا ظرفیت آن پر شود.

جزیره هیبلی آدا (Heybeliada)

بعد از بیوک آدا دومین جزیره از نظر وسعت جزیره هیبلی آدا است. این جزیره نیز در منطقه آدالار واقع شده و جزو جزایر پرنس استانبول به شمار می رود. در هیبلی آدا نیز جاذبه های گردشگری مختلفی همچون مدرسه تاریخی نیروی دریایی، کلیساهای تاریخی نظیر کلیسای صخره ای آیا یورگی، قبر ادوارد باتون سفیر انگلیس، سواحل جذاب، خانه موزه اینونو، عمارت عباس پاشا، رستوران ها و کافه های متنوع و … وجود دارد. این جزیره از جمعیت کمتری نسبت به بیوک آدا برخوردار بوده اما در فصل تابستان و با ورود گردشگران جمعیت آن بیشتر می شود.

جزیره بورگاز آدا (Burgaz Island)

سومین جزیره از مجموعه جزایر پرنس در استانبول جزیره بورگاز آدا نام دارد. این جزیره نیز همانند سایر جزایر از مناظر تماشایی، جاذبه های مختلف و آرامشی فوق العاده برخوردار است. بیشتر ساکنین این جزیره یونانی هستند که البته در سال های اخیر برخی از آنها برای زندگی استانبول را انتخاب نمودند.

تپه باراک به آن بام بورگاز آدا هم می گویند و محل زندگی ادیب بزرگ ترکیه سعید فائق است که در حال حاضر به موزه تبدیل شده و از معروفترین جاهای دیدنی این جزیره به شمار می رود. قدم زدن در ساحل بورگاز آدا نیز می تواند لذت سفر شما به ترکیه و جزایر پرنس استانبول را دوچندان نماید و خاطره خوشی برایتان به یادگار بگذارد.

جزیره بورگاز آدا استانبول

جزیره کینالی آدا (Kinaliada Island)

کینالی آدا چهارمین جزیره از مجموعه جزیره های پرنس در استانبول ترکیه است. اگر قصد خرید از مراکز تجاری و بازارهای مختلف را دارید می توانید به سراغ این جزیره بروید. شما می توانید علاوه بر بازارگردی از دیگر جاذبه های کینالی نیز بازدید نمایید. آثار تاریخی به جای مانده از امپراتوری های روم و عثمانی و همچنین سواحل جذاب از مهمترین مکان های محبوب گردشگران این جزیره ی پرنس استانبول محسوب می گردند.

جزیره سیوری آدا (Sivriada)

جزایر سیوری آدا از جمله جزیره های استانبول واقع در دریای مرمره بوده و مساحتی حدود نیم کیلومتر مربع دارد. سیوری آدا Sivriada که با نام هایسیز آدا Haysızada به معنی جزیره بی فایده شناخته می شود ، کوچک ترین مجمع الجزایر جزیره پرنس به شمار می آید. چنانچه تمایل داشتید می توانید برای گذراندن اوقات فراغت و بر پا کردن پیک نیک خانوادگی با قایق به این جزیره بروید. از محله های منطقه آدالار استانبول به شمار می رود. سیوری آدا در عصر بیزانس، مرکز عبادت بوده و برای زندانی کردن و بازداشت افراد شاخص نیز استفاده می شد. بازدید از جزیره سیوری آدا، در برنامه تور استانبول معمولا جای دارد.

قیمت بلیط جزایر پرنس

خطوط اسکله های استانبول به سمت جزایر پرنس استانبول یا آدالار شامل خطوط (Bostanci – Adalar)، (Eminönü – Adalar)، (Kadıköy – Adalar) و (Beşiktaş – Adalar) است. آخرین اطلاعات در مورد هزینه حمل و نقل در ترکیه، هزینه رفتن به جزایر پرنس استانبول از این نقاط، با استانبول کارت عادی و تخفیف دار بین ۳ تا ۱۰ لیر متغیر است. اطلاعات تکمیلی به روز را از سامانه های رسمی فروش استانبول کارت و راهنمایان گردشگری اخذ کنید.

علت نامگذاری جزایر پرنس استانبول

در زمان امپراطوری های بیزانس و عثمانی، شاهزادگان و پرنس هایی که خطایی می نمودند به این جزیره تبعید می شدند. در آن زمان برای دور کردن این شاهزادگان از دربار و جلوگیری از بروز اختلافات و مشکلات گوناگون، جزایر پرنس به عنوان محلی مناسب جهت تبعیدگاه انتخاب گشتند. از آن زمان به این جزایر نام پرنس داده شد.

چگونه به جزایر پرنس استانبول برویم؟

پس از کسب اطلاعات لازم درباره این جزایر می توانید از تور استانبول برای بازدید از آنها استفاده کنید. همانطور که گفته شد جزایر پرنس جزو جاهای دیدنی استانبول محسوب می شوند و در بخش آسیایی ترکیه قرار دارند؛ از این رو دسترسی به آنها چندان دشوار نیست. همچنین شما می توانید خودتان را با پرواز و یا به صورت زمینی به ترکیه و استانبول رفته و از آنجا با استفاده از قایق ها و کشتی های مخصوص و با توجه به شرایط و سلیقه، بازدید چند ساعته یا نیم روزی و چند روزه از این جزایر را انتخاب کنید.

فاصله میدان تکسیم تا جزیره بیوک آدا استانبول

فاصله جزایر پرنس تا استانبول، زیاد نیست و همان طور که در تصویر بالا مشاهده می کنید، فاصله میدان تکسیم تا جزیره بیوک آدا، با ترکیبی از سفر با مترو و تراموا و کشتی، حدود ۲ ساعت است. به منظور عزیمت به جزایر پرنس استانبول (آدالار) از میدان تکسیم (تقسیم)، می توانید از مترو استفاده کنید. برای این کار از متروی ایستگاه میدان تکسیم با خط F1، خود را به ایستگاه کاباتاش برسانید. البته اگر در بخش قدیم اروپایی مانند آکسارای و لاله لی ساکن هستید، می توانید با خط T1 تراموا خود را به این اسکله برسانید.

کشتی های عازم جزایر پرنس

عزیمت با کشتی های تفریحی که در طول روز مطابق با وضعیت آب و هوایی، عازم جزایر پرنس می شوند، آسان است و مشکلی برای مسافران در گروه های مختلف سن، ایجاد نمی کند. لذا نیازی به مصرف قرص ضد تهوع نداشته و از مصرف آن بدون تجویز پزشک معالج، پرهیز کنید. فضای دوست داشتنی کشتی ها، شبیه عکس زیر است.

اتوبوس های دریایی سریع ترین گزینه هستند ، اما آن ها در زمان های نامنظمی کار می کنند و تمرکز خود را بر روی افراد محلی می گذارند تا به سر کار رفت و از محل کار خود به خانه برگردند. اگر در تمام جزایر توقف داشته باشند ، این سفر حداکثر ۵۵ دقیقه خواهد بود. کشتی های معمولی بسیار کند تر هستند و گاهی می تواند تا ۱۰۰ دقیقه طول بکشد. شما ۲ ساعت را برای عزیمت در نظر بگیرید.

prince 7

سپس، در اسکله کاباتاش، باید برای کشتی، بلیط تهیه کنید و یا از همان استانبول کارت استفاده کنید. خطوط اسکله های استانبول به سمت آدالار یا برای انواع تور کشتی در استانبول شامل خطوط (Bostanci – Adalar)، (Eminönü – Adalar)، (Kadıköy – Adalar) و (Beşiktaş – Adalar) است. گردشگران به منظور استفاده از تورهای بغاز و جزایر استانبول (Adalar)، معمولا از اسکله های کاباتاش (Kabataş) و منطقه بشیکتاش (Beşiktaş) باید استفاده کنند.

prince 1

فاصله میدان تکسیم تا جزیره پرنس هیبی آدا کم تر از فاصله میدان تکسیم تا جزیره بیوک آدا است که در عکس بالا نیز مشاهده می کنید.

prince 2

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید، راه های مختلفی برای دسترسی به جزیره بورگاز از میدان تکسیم، در دسترس گردشگران قرار دارد.

به منظور عزیمت به جزایر پرنس استانبول، بایستی سفری ترکیبی را در نظر داشته باشید. یعنی از هتل یا محل اقامت خود با تاکسی یا مترو یا تراموا، به اسکله رفته و از آنجا با کشتی یک سفر دریایی کوتاه مدت را تجربه کنید که معمولا در طول روز برگزار می شود. البته تورهای گردشگری دریایی شبانه استانبول نیز در اختیار هیجان گردهای شهر قرار دارد. سعی کنید بهترین زمان رفتن به جزایر پرنس را انتخاب کرده تا سفری خاطره انگیز برای شما و خانواده و همراهان رقم بخورد.

جاهای دیدنی نزدیک

جزایر پرنس استانبول علاوه بر زیبایی ها و مهمترین جاذبه های گردشگری که در داخل خود دارند، در نزدیکی با بسیاری از جاذبه های گردشگری استانبول هم هستند. شما می توانید پس از بازدید کامل این جزایر، سایر جاذبه های گردشگری بافت شهری و نزدیک به آنها را مانند کاخ موزه توپکاپی، موزه باستان شناسی استانبول، آب انبار باسیلیکا، مسجد ایاصوفیه، مسجد آبی، کاخ بوکولئون، بازار بزرگ استانبول، حمام و مسجد سلیمانیه، موزه اسباب بازی استانبول، برج گالاتا، کاخ دلما باغچه و موزه مادام توسو استانبول دیدن کنید.

هتل های جزایر پرنس استانبول

هتل های جزایر پرنس استانبول

برای اقامت در جزایر پرنس استانبول پایتخت ترکیه ، گزینه های متنوعی پیش رو دارید. شما می توانید ویلاهای دلنشین در میان جنگل های سرسبز با منظره دریا را انتخاب کنید و یا به سراغ هتل های لوکس و مجلل بروید. همچنین سوئیت های ساحلی در کنار دریا نیز گزینه ای جذاب برای اقامت در یکی از این جزایر ۴ گانه به شمار می روند. بهترین هتل ها در جزیره بیوک آدا که جزیره اصلی محسوب می شود قرار دارند. از مهمترین و بهترین هتل های جزایر پرنس استانبول می توان Splendid Palace و Princess و Ada Palace در جزیره بیوک آدا و Manzaraada Merkez در جزیره هیبلی آدا و Gorkemli در جزیره بورگاز آدا را نام برد.

سؤالات متداول

[toggle title=”جزایر پرنس آدا شامل چه جزایری هستند؟” state=”close”]۹ جزیره کوچک و بزرگ در دریای مرمره و در منطقه آسیایی نزدیک شهر استانبول که ۴ جزیره شامل بیوک آدا، هیبلی آدا، بورگاز آدا و کینالی آدا امکان بازدید برای عموم دارند. اما ۵ جزیره با مالک خصوصی آن شامل سیوری آدا، قاشیق آدا، تاوشان آدا، یاسسی آدا و صدف آدا امکان بازدید برای عموم ندارند.[/toggle]

[toggle title=”جزایر پرنس استانبول کجا هستند؟” state=”close”]این جزایر در دریای مرمره و در منطقه آسیایی نزدیک استانبول قرار گرفته اند که به صورت هوایی یا از طریق قایق می توانید خودتان را به این جزایر برسانید.[/toggle]

[toggle title=”کدام جزیره به جزیره بی فایده در ترکیه معروف شده است؟” state=”close”]جزیره سیوری آدا به جزیره بی فایده در ترکیه معروف است و نام دیگر آن هایسیز آدا Haysızada هم هست.[/toggle]

[toggle title=”فاصله جزایر پرنس تا استانبول چقدر است؟” state=”close”]اگر فاصله این جزایر تا میدان تکسیم را در نظر بگیریم حدود ۲ ساعت است که به دلیل زمینی بودن و استفاده از کشتی برای عبور از آب طول می کشد.[/toggle]

۵/۵ - (۹ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×