» جهانگردی » استانبول » ‏۲۰+ از جاهای دیدنی استانبول آسیایی؛ عکس و اطلاعات بازدید
جاهای دیدنی استانبول آسیایی
استانبول

‏۲۰+ از جاهای دیدنی استانبول آسیایی؛ عکس و اطلاعات بازدید

۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ 2۰256

حتما همه شما می‌دانید که شهر استانبول، شهری با تنوع فرهنگی و طبیعی فراوان است که دو بخش آسیایی و اروپایی آن را به دو نیم تقسیم کرده‌اند. اگرچه اکثر گردشگران به سمت بخش اروپایی جذب می‌شوند، اما جاذبه‌های گردشگری و تفریحی بخش آسیایی نیز در نوع خود زیبا و کم‌نظیر است. از جاهای دیدنی استانبول آسیایی، تپه عشاق، کلیسا ایایورگی با معماری خیره‌کننده، مسجد شاکرین نماد اصالت دینی و موزه گازهانه را می‌توان نام برد. هر کدام از این جاذبه‌ها، به تنهایی روز شما را خواهند ساخت. اگر به دنبال طبیعت کمتر دیده شده بخش آسیایی و کشف راز نهفته در مکان‌های تاریخی هستید،‌ تا انتها همراه ما بمانید. ما به شما چهره متفاوتی از جاهای دیدنی استانبول را نشان خواهیم داد.

فهرست این مطلب

معرفی قسمت آسیایی استانبول

بخش آسیایی استانبول، تلفیقی از سنت و مدرنیته است، که مقصدی منحصر به فرد برای سفر، زندگی و سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود. به این قسمت، The Asian Side یا The Anatolian Side هم گفته می‌شود. این بخش استانبول با داشتن ۱۴ منطقه و ۲۹ محله، تنوع متعادلی را از نظر فرهنگی و طبیعی در خود دارد. جمعیت کمتر و محله‌های خلوت، حس اصالت و آرامش را توامان به گردشگران القا می‌کند. ساعاتی که در بخش اروپایی ترافیک سنگین است، در بخش آسیایی می‌توان به راحتی در خیابان‌ها به گشت و گذار پرداخت. همچنین طبیعت این بخش، به دلیل حضور کمتر گردشگران و ساخت و ساز کمتر، بکرتر و زیباتر مانده است.

در تصویر بالا قسمت‌هایی که با نقاط قرمز مشخص شده‌اند بخش آسیایی استانبول را نشان می دهند که دقیقا نقطه مقابل بخش اروپایی است.

نحوه رفتن به قسمت آسیایی استانبول

از همه چیز که بگذریم،‌ اولین سوالی که برای هر گردشگری پیش می‌آید،‌این است که چطور خود را به بخش آسیایی برسانم؟ باید در پاسخ گفت که راه‌های متنوعی برای این‌کار وجود دارد که عبارتند از:

کشتی

از هر نقطه استانبول از طریق دریا و حمل‌ونقل دریایی می‌توان به بخش آسیایی آن رسید. اسکله‌های مختلفی در بخش آسیایی نظیر کادیکوی و اسکودار وجود دارند. از منطقه سلطان احمد: برای رسیدن به اسکله کادیکوی، راحت‌ترین راه این است که با تراموای T1 Bağcılar-Kabataş به سمت آن حرکت کنید.

از تکسیم: از این نقطه، می‌توانید از کشتی‌های کادیکوی-بشیکتاش برای سفر به سمت بخش آسیایی استفاده کنید. ابتدا با مینی بوس‌های زرد رنگ دلموش dolmuş به بشیکتاش بروید و سپس با کشتی‌های کادیکوی-بشیکتاش سفر خود را شروع کنید. هزینه تقریبی این کشتی‌ها حدود ۳ لیر ترکیه است.

متروبوس

متروبوس‌ها به صورت ۲۴ ساعته در دسترس هستند. برای جابه‌جایی از طریق آن‌ها و رفتن به بخش آسیایی کافی است در یکی از ایستگاه‌ها سوار متروبوس شوید. بقیه کار شما آسان است؛ وقتی متروبوس به ایستگاه انتهایی رسید، پیاده شوید. به بخش آسیایی خوش آمدید!

دلموش

اگر از میدان تکسیم قصد رفتن به جاهای دیدنی قسمت آسیایی استانبول را دارید، می‌توانید از مینی بوس‌های دلموش dolmuş به بشیکتاش بروید و از آنجا سفر دریایی کوتاهی با کشتی‌های اسکودار-بشیکتاش به سمت اسکله اسکودار انجام دهید. البته، اگر با قطارهای کابلی از تکسیم به کاباتاش رفته و سپس کشتی‌های کادیکوی-کاباتاش را سوار شوید، ممکن است هزینه سفر برایتان مقرون به صرفه‌تر شود.

مترو مارمارای

امروز تردد بین نقاط مختلف شهر با مترو، راه کم دردسرتر و سریع‌تری است. مترو مارمارای استانبول با داشتن ایستگاه‌ها متعدد نزدیک جاهای دیدنی و مراکز خرید،‌ جابه‌جایی به بخش آسیایی را بسیار آسان کرده است.

جاهای دیدنی قسمت آسیایی استانبول

قسمت آسیایی استانبول دارای دو منطقه بسیار مهم گردشگری به نام‌های اسکودار و کادیکوی است. پیش از آنکه تصمیم به سفر بگیرید، شناخت از مناطقی که قصد گردش در آن‌ها را دارید، نقش مهمی بر کیفیت تجربه شما خواهد گذاشت. بنابراین به بررسی و آشنایی بیشتر با جاهای دیدنی قسمت آسیایی استانبول می‌پردازیم.

محله کادیکوی

محله کادیکوی از دیرباز تاکنون با ویژگی‌ها و جاذبه‌های متنوع خود مقصد گردشگران فراوانی بوده است. این محله با خیابان‌هایی زنده با انواع فروشگاه‌ها از بزرگترین برندها تا فروشگاه‌های محلی، برای علاقمندان به خرید یک منطقه ایده‌آل است. اولین مسجد ساخته شده در استانبول و صومعه‌ها و کلیساهای تاریخی، یادگارهای مهمی از گذشته در این محله هستند. فضاهای سبز و طبیعت بکر کادیکوی از جاهای دیدنی قسمت آسیایی استانول هستند که آرامش و لذتی بی‌نظیر را به شما هدیه می‌کنند.

محله کادیکوی

آدرس: Altıyol Meydanı, Söğütlü Çeşme Cd, 34714 Kadıköy/İstanbul, Turkey

ساعت کاری: ۲۴ ساعته

قیمت بلیط: رایگان

محله اسکودار

محله اسکودار، یکی از زیباترین جاهای دیدنی استانبول آسیایی است. اسکودار با بیش از پنج هزار سال قدمت تاریخی، یکی از قدیمی‌ترین نقاط بخش آسیایی استانبول محسوب می‌شود. مرز مشترک وسیعی که این محله با خلیج شاخ طلایی دارد، علاوه بر ایجاد یک موقعیت جغرافیایی استراتژیک، چشم‌انداز باشکوهی به آن بخشیده است. این منطقه از تمامی نقاط شهر به راحتی قابل دسترسی است؛ از برج دختر و تپه چاملیجا گرفته تا رستوران‌های دریایی محلی.

محله اسکودار

آدرس: Kuzguncuk, Babanakkaş Sokağı No:14, 34674 Üsküdar/İstanbul, Türkiye

ساعت کاری: ۲۴ ساعته

قیمت بلیط: رایگان

مسجد شاکرین

به‌راستی که می‌توان استانبول را شهر مسجدهای کهن نامید. مسجد شاکرین تنها یکی از مسجدهای کشور ترکیه است که با معماری مدرن و ویژه خود جزو جاهای دیدنی منطقه آسیایی استانبول به شمار می‌آید. سبک معماری این مسجد نه تنها در ترکیه بلکه در تمام دنیا زبانزد است. ترکیب رنگ فیروزه‌ای به کار رفته در محراب آن با لوسترهای زینتی، منظره‌ای زیبا و معنوی در فضای آن ایجاد کرده است.

مسجد شاکرین

آدرس: Barbaros, Nuhkuyusu Cd No:2, 34662 Üsküdar/İstanbul, Türkiye

ساعت کاری: در زمان برگزاری مراسم نماز امکان بازدید ندارد.

قیمت بلیط: رایگان

کاخ عادیله سلطان

یکی دیگر از جاهای دیدنی منطقه آسیایی استانبول، کاخ عادیله سلطان است. این کاخ که از دوران حکومت عثمانی در دامنه‌های تنگه بسفر به یادگار مانده، به عادیله دختر سلطان محمود دوم تعلق داشته است. عدیله بانو در روزهای گرم تابستان به ییلاقات این کاخ دل می‌سپرده است. معمار معروف این کاخ زیبا، سرکیس بالیان با دقت در جزئیات توانسته شکوه خاصی به این قصر ببخشد. طبیعت سرسبز این کاخ برای اینکه چون شاهزاده‌ها قدم بزنید و عکاسی کنید، بسیار مناسب است.

کاخ عادیله سلطان

آدرس: Kandilli, Vaniköy Cd No : 12, 34684 Üsküdar/İstanbul, Türkiye

ساعت کاری: ۹ صبح تا ۶ عصر

قیمت بلیط: رایگان

مسجد عزیز محمد

این مسجد که در محله اسکودار استانبول قرار دارد به مسجد دوستی با حیوانات نیز شهرت دارد. دلیل این موضوع، مهر و محبت امام جماعت این مسجد نسبت به حیوانات و به ویژه گربه‌هاست. درهای مسجد عزیز محمد به روی گربه‌ها باز است و کسی حق آزار و اذیت آن‌ها را ندارد.

مسجد عزیز محمد

آدرس: Küçük Ayasofya, 34122 Fatih/İstanbul, Türkiye

ساعت کاری: در زمان برگزاری مراسم نماز امکان بازدید ندارد.

قیمت بلیط: رایگان

برج دختر

همیشه پای یک زن در میان است، حتی در جاذبه‌های گردشگری! بله، برج دختر که یکی از مشهورترین جاهای دیدنی آسیایی استاتبول است، داستان‌های زیبا و گاه عجیبی دارد. این برج با معماری خاص و چشم‌اندازی که به ساحل زیبای مرمره دارد، یادآور روایتی عاشقانه از عشق هیرو و لیندر است. اگر به شنیدن داستان این دو دلباخته علاقه‌مندید، حتما برج دختر را در لیست سفر خود قرار دهید.

برج دختر

آدرس: Salacak, 34668 Üsküdar/İstanbul, Türkiye

ساعت کاری: ۱۰ صبح تا ۶ عصر

قیمت بلیط: رایگان

موزه گازهانه

موتورخانه حسن پاشا که امروز به موزه تغییر کاربری داده،‌ از پرطرفدارترین جاهای دیدنی قسمت آسیایی استانبول است. موزه گازخانه استانبول در واقع از بخش‌های مهمی چون سالن کنسرت، سالن تئاتر، موزه آب و هوا، کتاب‌فروشی، کتابخانه بانو عفیفه باتور و مرکز علوم کودکان تشکیل شده است. اگر دوست دارید یک روز رایگان فرهنگی را در استانبول بگذرانید، این موزه بهترین انتخاب است.

موزه گازهانه

آدرس: Hasanpaşa, Kurbağalıdere Cd. No:125, 34722 Kadıköy/İstanbul, Türkiye

ساعت کاری: ۹ صبح تا ۶ عصر

قیمت بلیط: رایگان

مجسمه گاونر

این مجسمه از گذشته‌ای با قدمت ۱۵۰ سال روایتی از هنرمند فرانسوی به نام ایسیدور بونهور را در خود به یادگار دارد. جالب است که بدانید این مجسمه در همین مکان کنونی ساخته نشده، بلکه پس از گذر از مسیری طولانی و در طی سفرهایی به این نقطه رسیده است. مجسمه گاو نر در بین اهالی بومی ترکیه به نماد قدرت شناخته می‌شود و در ورودی خیابان بهاریه قرار دارد.

مجسمه گاونر

آدرس: Altıyol Meydanı, Söğütlü Çeşme Cd, 34714 Kadıköy/İstanbul, Turkey

ساعت کاری: ۲۴ ساعته

قیمت بلیط: رایگان

تپه های چاملیجا یا تپه عروس ها

حتما اصطلاح ویو ابدی را تا کنون بسیار شنیده‌اید، اما اگر تجربه دیدن آن را نداشته‌اید تپه‌های چاملیجا بهترین نقطه برای کسب این تجربه است. بر فراز این تپه‌ها، ابدی‌ترین چشم‌انداز از استانبول را در جلوی چشمان خود دارید. این نقطه یکی از روح‌نوازترین جاهای دیدنی قسمت آسیایی استانبول است که نباید آن را از دست داد. نام این تپه را تپه عروس‌ها گذاشته‌اند چرا که عکس‌های بسیاری از عروس‌های ترکیه و سایر کشورها در این مکان گرفته شده است. حتما یک عکس پانوراما از بخش جنوبی تنگه بسفر و دهانه گلدن هورن را در یک قاب، به آلبوم خاطراتتان اضافه کنید.

تپه های چاملیجا یا تپه عروس ها

آدرس: Kısıklı, Çamlıca Tepesi yl No:25/10, 34692 Üsküdar/İstanbul, Türkiye

ساعت کاری: ۱۰ صبح تا ۹:۳۰ شب

قیمت بلیط: رایگان

پارک ساحلی مودا

اگر در محله مودا اقامت دارید، بازدید از پارک ساحلی مودا را از دست ندهید. این پارک که مسیر قدم‌زنی فوق‌العاده‌ای را در کنار آب‌ها مرمره دارد، یکی از زیباترین سواحل و جاهای دیدنی استانبول در قسمت آسیایی است. در نزدیکی این ساحل باغ چای مودا، خانه اپرا ثریا و بازار محلی قرار دارد که گشت و گذار در آن‌ها خالی از لطف نیست.

پارک ساحلی مودا

آدرس: Kadıköy/İstanbul, Türkiye

ساعت کاری: ۲۴ ساعته

قیمت بلیط: رایگان

کاخ بیلربی

در دوره حکومت عثمانی، کاخ‌های بسیاری در استانبول ساخته شده است که یکی از آن‌ها کاخ بیلربی نام دارد. در معماری شگفت‌انگیز این قصر، سبک غربی و شرقی به هم آمیخته و اثری زیبا آفریده است. گل‌آرایی و آرایش درختان در فضای این کاخ در کنار اشیای زینتی و گرانبهای آن، حس شکوه و نشاط را در بازدیدکنندگان برمی‌انگیزد.

کاخ بیلربی

آدرس: Beylerbeyi, Abdullahağa Cd., 34676 Üsküdar/İstanbul, Türkiye

ساعت کاری: ۹ صبح تا ۵ عصر

قیمت بلیط: ۳۵۰ لیر

کلیسای ایایورگی

برای بازدید از کلیسای ایایورگی باید به جزیره بیوک آدا سفر کنید. همزمانی سفر به یک جزیره و بازدید از یک کلیسای قدیمی هیجان خاصی را برای اکثر گردشگران به همراه دارد. به ویژه که داستان‌ها و باورهای عجیب و جالبی نیز در مورد این کلیسا در بین اهالی ترکیه رواج پیدا کرده است. اگر علاقه‌مند به شنیدن این داستان‌ها و تماشای مناظر بی‌نظیر جزیره بیوک آدا هستید، این فرصت را از دست ندهید.

کلیسای ایایورگی

آدرس: Büyükada-nizam, Insel Büyükada, 34970 Adalar/İstanbul, Türkiye

ساعت کاری: ۱۰ صبح تا ۴ عصر

قیمت بلیط: رایگان

بیشه زار مهر آباد

 نام بیشه‌زار ذهن همه ما را به داستان‌های زمان کودکی‌مان می‌برد. شاید رویای حضور در بیشه‌زار را در ذهنمان بارها تصور کرده‌ایم. اگر قصد تحقق این رویا را در سر دارید، بیشه زار مهرآباد با مساحت ۲۵ هزار هکتاری در انتظار شماست. این منطقه یکی از سرسبزترین پارک‌های طبیعی و از جاهای دیدنی استانبول آسیایی است.

بیشه زار مهر آباد

آدرس: Kanlıca, Mihrabat cad, Mihrabat Korusu No:50, 34810 Beykoz, Türkiye

ساعت کاری: ۸ صبح تا ۱۲ شب

قیمت بلیط: ۷۷۰ لیر

موزه باریش مانچو

باریش مانچو ستاره موسیقی راک ترکیه است که خانه او به موزه آثار و وسایل شخصی‌اش تبدیل شده است. علاقه‌مندان به فرهنگ و موسیقی به این خانه بسیار رفت و آمد می‌کنند. اگر از دوست‌داران سبک راک در موسیقی هستید،‌ موزه باریش مانچو محل جالبی برای شماست.

موزه باریش مانچو

آدرس: Caferağa, Yusuf Kamil Paşa Sk. No:5, 34710 Kadıköy/İstanbul, Türkiye

ساعت کاری: ۹ صبح تا ۴ عصر

قیمت بلیط: ۱۰ لیر

چشمه سلطان احمد سوم

چشمه‌های تاریخی در همه جای دنیا جزو مکان‌های پرطرفدار گردشگری به شمار می‌آیند. چشمه سلطان احمد سوم نیز یکی از آن‌هاست که در سال ۱۷۲۹ میلادی بنایی زیبا روی آن ساخته شده است. معماری خاص این بنا که به سبک روکو ترکی نزدیک است، با نورپردازی هنرمندانه‌ای در شب، جلوه بسیار زیبا و دیدنی در محیط پیرامون خود ایجاد می‌کند. کاربری اصلی این مکان، تامین آب آشامیدنی گردشگران و مسافران است.

چشمه سلطان احمد سوم

آدرس: Mimar Sinan, 34664 Üsküdar/İstanbul, Türkiye

ساعت کاری: ۹ صبح تا ۴ عصر

قیمت بلیط: ۱۵ لیر

ایستگاه راه آهن حیدر پاشا

حیدر پاشا یکی از پادشاهان عثمانی بود که به دستور وی ایستگاه راه آهنی در خلیج کادیکوی احداث شد. معماری خاص این ایستگاه که به سبک عثمانی است، یکی از قدیمی‌ترین بناهای ترکیه به شمار می‌آید و شهرت جهانی دارد.

ایستگاه راه آهن حیدر پاشا

آدرس: Rasimpaşa, 34716 Kadıköy/İstanbul, Türkiye

ساعت کاری: ۲۴ ساعته

قیمت بلیط: رایگان

لونا پارک بوستانجی

یکی دیگر از جاهای دیدنی بخش آسیایی استانبول، لونا پارک بوستانچی از شهربازی‌های پرطرفدار این منطقه است. این پارک که محل مناسبی برای تفریح خانوادگی است،‌ می‌تواند یک روز خاطره‌انگیز و پرهیجان را برای شما و همراهانتان بسازد.

لونا پارک بوستانجی

آدرس: Bostancı, Mehmet Şevki Paşa Cd. No:8, 34744 Kadıköy/İstanbul, Türkiye

ساعت کاری: ۱:۳۰ عصر تا ۱۲ شب

قیمت بلیط: رایگان

خیابان بغداد

محال است در بخش آسیایی قدم بزنید و نام خیابان بغداد، به عنوان یکی از جاهای دیدنی آسیایی استانبول به گوشتان نخورد. این خیابان بسیار قدیمی در کنار فضای تاریخی‌ای که دارد، فروشگاه‌های برند را در کنار مراکز خرید محلی، در خود جای داده است. اگر به دنبال خرید لباس‌های مارک ولی با قیمت منصفانه‌تر هستید، خیابان بغداد را به حال خود رها نکنید.

خیابان بغداد

آدرس: Suadiye, Bağdat Cad. No:432, 34740 Kadıköy/İstanbul, Türkiye

ساعت کاری: ۲۴ ساعته

قیمت بلیط: رایگان

جزایر پرنس

 دریای مرمره علاوه بر ساحل کم‌نظیری که دارد،‌ حدود ۹ جزیره را در خود جای داده است که به جزایر پرنس شهرت دارند. این جزیره‌ها که تا کنون بکر و دست‌نخورده باقی مانده‌اند در زمان امپراتوری بیزانس، تبعیدگاه شاهزادگان به شمار می‌آمده‌اند. از این ۹ جزیره تنها ۴ جزیره، قابلیت بازدید دارند که بزرگترین آن‌ها،‌جزیره بویوک آدا است. نام سه جزیره دیگر عبارتند از:

  • بورگاز آدا
  • هیبلی آدا
  • کینالی آدا

جزایر پرنس

آدرس: Nizam Mahallesi, Dilburnu Mevkii Sk., 34970 Adalar/İstanbul, Türkiye

ساعت کاری: ۲۴ ساعته

قیمت بلیط: رایگان

موزه اسباب بازی استانبول

این موزه که از جاهای دیدنی قسمت آسیایی استانبول است در سال ۲۰۰۵ شروع به کار کرد. حدود ۴ هزار اسباب‌بازی گوناگون از کشورهای مختلف جهان در موزه اسباب‌ بازی استانبول گردآوری شده که برخی ۲۰۰ سال قدمت دارند.

موزه اسباب بازی استانبول

آدرس: Göztepe, Dr. Zeki Zeren Sk No:17, 34730 Kadıköy/İstanbul, Türkiye

ساعت کاری: ۱۰ صبح تا ۶ عصر

قیمت بلیط: ۶.۹۸ دلار

مسجد عثمان آقا

مسجد عثمان آقا با بنای چوبی خود در سال ۱۶۱۲ طراحی و ساخته شده است. به دلیل تخریب بنای آن مجددا در سال ۱۸۱۱، سلطان دوم عثمانی دستور مرمت و ترمیم آن را صادر کرد. درخت قدیمی و ۲۰۰ ساله‌ای که در حیاط این مسجد قرار دارد، محلی برای اجتماع و گاه استراحت بازدیدکنندگان است.

مسجد عثمان آقا

آدرس: Osmanağa, Söğütlü Çeşme Cd No:36, 34714 Kadıköy/İstanbul, Türkiye

ساعت کاری: ۲۴ ساعته

قیمت بلیط: رایگان

محله مودا

این محله یکی از محله‌های بسیار قدیمی ترکیه است، اما تحولات اقتصادی و سرمایه‌گذاری‌های در حال توسعه بخش آسیایی، چهره آن را مدرن کرده است. آنچه که در مورد رستوران‌ها، کافه‌ها و حتی میخانه‌های معروف ترکیه شنیده‌اید در گوشه گوشه این منطقه و ساحل مرمره می‌توانید پیدا کنید. گردشگران اغلب به خاطر زنده بودن شب‌های محله مودا، از آن سراغ می‌گیرند.

محله مودا

آدرس: Kadıköy/İstanbul, Türkiye

ساعت کاری: ۲۴ ساعته

قیمت بلیط: رایگان

خیابان بهاریه

خیابان بهاریه به دلیل حضور مراکز خرید، جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی و مجسمه گاو نر در ورودی آن، محبوبیت فراوانی بین گردشگران پیدا کرده است. این خیابان برای تفریح و شکم‌گردی نیز حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد.

خیابان بهاریه

آدرس: Osmanağa, 34714 Kadıköy/İstanbul, Türkiye

ساعت کاری: ۲۴ ساعته

قیمت بلیط: رایگان

رزرو هتل در بخش آسیایی- اقامتی اقتصادی

همیشه انتخاب محل اقامت در سفر یکی از ارکان اصلی است که می‌تواند کیفیت سفر شما را از این رو به آن رو کند. برای رزرو هتل استانبول باید به این نکته توجه کنید که در بخش آسیایی عموما قیمت‌ها بسیار اقتصادی‌تر از بخش اروپایی است. از سوی دیگر، اگر قصد بازدید از جاهای دیدنی استانبول آسیایی را دارید، اقامت در نزدیکی آن‌ها نیز برایتان مزیت است.

با رزرو تور استانبول، جاهای دیدنی استانبول آسیایی را ارزان بگرد

برنامه‌ریزی در سفر و انتخاب مناسب وسایل  نقلیه برای تردد داخل شهر، یکی از امتیازاتی است که با رزرو تور استانبول نصیب‌تان می‌شود. با اطمینان به شرکت‌های معتبر گردشگری بهتر است که کار را به کاردان بسپارید.

جمع بندی

استانبول آسیایی، با تاریخچه غنی، فرهنگ متنوع، و طبیعت بکر، یک مقصد فوق‌العاده برای زندگی و گردشگری است. با در نظر گرفتن تفاوت‌ها و شباهت‌ها، انتخاب بین دو قسمت از استانبول وابسته به سلیقه شماست. آیا شما به دنبال فرهنگ و تاریخ غنی هستید؟ یا طبیعت بکر و ارامش؟ جاهای دیدنی قسمت آسیایی استانبول به شما این امکان را می‌دهد که هر دو را با هم تجربه کنید و لذت ببرید.

سؤالات متداول

بهترین آثار تاریخی قسمت آسیایی استانبول کدامند؟

موزه باریش مانچو، برج دختر، تپه عروس‌ها و کاخ بیلربی ‏

زیباترین مساجد استانبول در قسمت آسیایی چیست؟

مسجد شاکرین، مسجد بیلربی، مسجد چاملیجا

بهترین جای استانبول در منطقه آسیایی برای گشت و بازدید خانوادگی کدامند؟

تپه عروس، خیابان بغداد، لونا پارک بوستانچی

قسمت آسیایی استانبول کجاست؟

بخش آسیایی در واقع قسمت شرقی استانبول به شمار می‌آید. یک کانال آبی میان دریای سیاه و دریای مرمره ‏استانبول را به بخش شرقی و غربی تقسیم کرده است.‏

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×