» جهانگردی » استانبول » موزه اسباب بازی استانبول کجاست؟ اطلاعات بازدید + قیمت بلیط
4
استانبول

موزه اسباب بازی استانبول کجاست؟ اطلاعات بازدید + قیمت بلیط

۲۰ آذر ۱۴۰۱ 19۰1,951

حتما شما هم مانند همه کودکان در سنین پایین عاشق اسباب بازی بوده و دوست داشتید همه وسایل بازی جهان متعلق به شما بود. اگر همچنان و در بزرگسالی نیز علاقمند به بازی هستید، بازدید از موزه اسباب بازی استانبول در سفر به ترکیه می تواند شما را هیجان زده کند. این موزه یکی از منحصربفردترین موزه های استانبول است که در آن وسایل مختلف بازی از گذشته تا کنون به نمایش درآمده اند. این موزه در کنار دیگر جاهای دیدنی استانبول مانند موزه پرا، مسجد ایاصوفیه، تنگه بسفر، مراکز خرید، پارک های آبی و … جزو محبوبترین جاذبه های توریستی این شهر محسوب می شود.

اگر قصد بازدید از این موزه و تجربه سفری لذت بخش به دوران کودکی را دارید، پیشنهاد می کنیم تا انتها همراه ما باشید. در این مقاله از اقامت ۲۴ به معرفی کامل و جامع موزه اسباب بازی ترکیه می پردازیم.

معرفی موزه اسباب بازی استانبول

موزه اسباب بازی ترکیه استانبول که در میان گردشگران از محبوبیت بسیاری برخوردار است، در سال ۲۰۰۵ افتتاح شد. این موزه شگفت انگیز به همت یکی از نویسندگان و شاعران معروف ترکیه به نام سونای آکین برای نمایش اسباب بازی های مختلف از سراسر جهان راه اندازه شده است.

وسایل بازی گوناگونی در این مجموعه وجود دارند که از قاره ها و کشورهای مختلف جمع آوری شده اند. در حدود ۴ هزار وسیله در موزه اسباب بازی استانبول ترکیه به چشم می خورد که قدمت برخی از آنها به ۲۰۰ سال قبل بازمی گردد. بسیاری از این اسباب بازی ها توسط سونای آکین گردآوری شده و در بخش های مختلفی با دسته بندی موضوعی قرار دارند. علاوه بر اسباب بازی های متنوع، شما می توانید در این موزه با انواع بازی های سنتی کشورها و ملل مختلف آشنا شوید.

ساختمان این موزه نیز از جذابیت خاصی برخوردار بوده و معماری و فضاسازی داخلی آن توسط ایهان دوقان، از معماران معروف ترک، طراحی و اجرا شده است. با گشت و گذار در ۶ طبقه ساختمان موزه اسباب بازی ترکیه انگار در تونل زمان سفر می کنید و می توانید لحظات به یادماندنی را داشته باشید.

موزه اسباب بازی ترکیه استانبول

موزه اسباب بازی ترکیه کجاست؟

موزه اسباب بازی به عنوان یکی از خاص ترین موزه های استانبول در منطقه آسیایی و محله کادیکوی واقع شده است. برای دسترسی به این موزه می توانید از مترو، اتوبوس و تاکسی استفاده کنید. بهترین و راحتترین راه رفتن به موزه اسباب بازی از میدان تکسیم سوار شدن بر کشتی ها و لنج های اسکله امینیو یا بشیکتاش است. همچنین از این میدان می توانید با استفاده از اتوبس های خطوط ۱۶، E14D و ۱۰B نیز خود را به ایستگاه Gtztepe و نزدیکی موزه اسباب بازی برسانید.

اگر قصد دارید با مترو به بازدید از این موزه بروید باید به سراغ مترو تازه افتتاح شده Kartal-Kadikoy رفته و در ایستگاه Yenisahra پیاده شوید. سپس با اندکی پیاده روی به ساختمان موزه خواهید رسید.

آدرس موزه اسباب بازی استانبول: منطقه گازتپه، محله کادیکوی.

بخش های مختلف موزه اسباب بازی

از آنجایی که یک طراح صحنه حرفه ای فضاسازی موزه اسباب بازی استانبول را بر عهده داشته است، بخش های مختلفی را برای آن در نظر گرفته است. در ساختمان ۶ طبقه این موزه ۱۰ اتاق وجود دارد که در این اتاق ها ۸۰ ویترین بسیار زیبا قرار گرفته است.

بازی ها و وسایل از دسته بندی های جالبی برخوردارند که مهمترین آنها براساس تاریخ است. سونای سعی کرده اسباب بازی های مربوط به هر دوره تاریخی را در کنار یکدیگر قرار دهد. برای مثال شما می توانید در موزه استانبول اسباب بازی، وسایل بازی مورد استفاده سرخپوستان را تماشا کنید. یا در یک بخش دیگر اسباب بازی های متعلق به دوره جنگ جهانی دوم به نمایش درآمده اند.

یکی از اصلی ترین ویژگی های موزه اسباب بازی ترکیه استانبول، مناسب بودن آن برای نسل های مختلف با تفاوت سنی است. در قسمت های جداگانه این موزه اسباب بازی های متفاوتی به نمایش در آمده اند که بزرگسالان با تماشای آنها خاطرات دوران کودکیشان زنده می شود و کودکان سرشار از ذوق و هیجان می شوند و لذت می برند.

علاوه بر اتاق های اسباب بازی، یک کافه منحصربفرد نیز در این موزه وجود دارد که طراحی آن مانند قصرهای افسانه ای است. این کافه جادویی با دکوراسیون فوق العاده تماشایی خود گردشگران را مجذوب خود می کند تا لحظاتی را به استراحت و صرف انواع نوشیدنی ها و دسرهای ترکی لذیذ بپردازند.

موزه اسباب بازی

اطلاعات بازدید موزه اسباب بازی استانبول

بازدید از این موزه در روزهای سه شنبه تا جمعه از ساعت ۱۰ الی ۱۸ و در روزهای شنبه و یکشنبه از ساعت ۱۰ تا ۱۸:۳۰ امکان پذیر است. مدت زمان لازم برای تماشای بخش های مختلف و اسباب بازی های دوست داشتنی این موزه حدود ۱ ساعت زمان لازم خواهید داشت. بنابراین سعی کنید در روزهای خلوت و ساعت های ابتدایی فعالیت موزه از آن بازدید کنید تا بتوانید در خلوتی به خوبی گشت و گذاری در تونل زمان این مجموعه داشته باشید.

طبق اطلاعات مندرج در وب سایت رسمی موزه اسباب بازی استانبول، قیمت بلیط موزه اسباب بازی استانبول نیز نفری ۱۱۵ لیر است که البته برای کودکان بالای ۳ سال و دانش آموزان، معلمین، اساتید و افراد بالای ۶۵ سال، نفری ۶۵ لیر خواهد بود. قیمت بلیط برای افراد معلول، کودکان زیر ۳ سال، اعضای MMDK، اعضا و دارندگان کارت ICOM، تورلیدرها و اعضای رسانه های رسمی ترکیه رایگان است. برای بازدید در گروه های بیش از ۱۰ نفر باید تلفنی هماهنگی و رزرو انجام دهید.

نکته: کارت موزه استانبول یا موزه پاس (Istanbul Museum Pass) در این موزه معتبر نیست.

شماره تماس موزه اسباب بازی استانبول: ۹۰۲۱۶۳۵۹۴۵۵۰+ الی ۵۱

موزه اسباب بازی ترکیه

بهترین فصل بازدید

بازدید از موزه اسباب بازی استانبول در هر فصلی از سال مناسب است و محدودیتی ندارد. بنابراین توصیه می کنیم موقعی که با تور استانبول به این شهر زیبا سفر کردید بازدید از این موزه را حتما در برنامه های خودتان بگذارید.

جاهای دیدنی نزدیک

شما می توانید پس از تماشای اسباب بازی های جذاب این موزه به سراغ بازدید دیگر جاذبه های گردشگری استانبول بروید و لذت سفر خود را دو چندان کنید. از مهمترین جاهای دیدنی استانبول ترکیه که در نزدیکی موزه اسباب بازی قرار دارند می توان به

اشاره کرد.

هتل های نزدیک

استانبول به عنوان توریستی ترین شهر ترکیه دارای هتل های متعدد و متنوعی است. اگر جزو آن دسته از گردشگرانی هستید که به دنبال بهترین هتل استانبول در نزدیکی موزه اسباب بازی بوده تا دسترسی راحتتری به این جاذبه داشته باشید، باید به سراغ هتل های زیر بروید:

هتل مودا، هتل هیلتون، هتل دیلا، هتل رادیسون بلو و هتل شرایتون سیتی سنتر.

سؤالات متداول

موزه اسباب بازی استانبول چه روزی بسته است؟

دوشنبه ها

با موزه پاس استانبول چقدر تخفیف دارد؟

کارت موزه استانبول یا موزه پاس قابل استفاده نیست.

گفته شده ورودی موزه برای کسانی که در همان خیابان موزه باشند رایگان است درسته؟

برای کسانی که در همان خیابان زندگی می کنند بله اما برای کسانی که در هتل های همان خیابان اقامت دارند خیر.

داخل موزه میشه عکس گرفت؟

بله موردی نداره.

بازدید از موزه اسباب بازی استانبول چقدر طول میکشه؟

حدود ۱ ساعت.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×