بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
» جهانگردی » استانبول » پارک مینیاتورک استانبول کجاست؟ تماشای ۱۰۰+ جاذبه ترکیه
پارک مینیاتورک استانبول
استانبول

پارک مینیاتورک استانبول کجاست؟ تماشای ۱۰۰+ جاذبه ترکیه

۶ آذر ۱۴۰۱ 14۰1,825

ترکیه به عنوان یکی از توریستی ترین کشورهای دنیا دارای جاذبه ها و اماکن دیدنی فراوانی است که امکان بازدید از همه آنها در یک سفر شاید فراهم نشود. برای بازدید از جاذبه هایی همچون مسجد ایاصوفیه، صخره های کاپادوکیه، شهر سنگی ماردین، مساجد مختلف با معماری منحصربفرد و … نیاز به یک سفر طولانی و یا چندین سفر به ترکیه است. اما پارک مینیاتورک استانبول یکی از خاص ترین جاهای دیدنی استانبول محسوب می شود که بسیاری از آثار تاریخی و جاهای دیدنی را در خود جای داده است. در این پارک شگفت انگیز بسیاری از مکان های توریستی ترکیه به زیبایی هرچه تمام تر در ابعاد کوچک ساخته شده و به نمایش درآمده اند. شما می توانید با گشت و گذار در پارک مینیاتوری استانبول در عرض چند ساعت با تماشای ماکت ها و مجسمه ها و بناهای مختلف لذت سفر خود را دوچندان کنید.

اگر قصد سفر به ترکیه و بازدید از پارک مینیاتورک استانبول را دارید، پیشنهاد می کنیم تا انتهای این مطلب همراه اقامت ۲۴ باشید.

معرفی پارک مینیاتورک استانبول

ایده جذاب ساخت پارک مینیاتورک استانبول به سال ۲۰۰۳ باز می گردد. در آن زمان مسئولین صنعت گردشگری ترکیه تصمیم گرفتند مکانی خاص جهت نمایش آثار تاریخی و جاذبه های گردشگری متنوع را ایجاد کنند. از این رو این پارک منحصربفرد با زیربنای حدود ۶۰ هزار مترمربع افتتاح گردید. ۱۵ هزار مترمربع از پارک مینیاتوری استانبول ترکیه به ماکت ها، ۴۰ هزار مترمربع به فضای آزاد و فضای سبز، ۳ هزار مترمربع به فضای سرپوشیده و ۲ هزار مترمربع به استخر و پارکینگ اختصاص یافته است.

در Miniaturk Park استانبول می توانید ۱۲۸ جاذبه ترکیه را در ابعاد کوچک تماشا کنید و لذت ببرید. در این میان ۵۹ ماکت مربوط به جاهای دیدنی استانبول و مابقی مربوط به سایر اماکن دیدنی ترکیه است. در این پارک علاوه بر مجسمه ها، ساختمان ها و ماکت های دیدنی های ترکیه، امکانات رفاهی و تفریحی متنوعی نیز در نظر گرفته شده است.

بازدید از پارک مینیاتورک را به آن دسته از گردشگرانی که فرصت بازدید از همه جاذبه های ترکیه و استانبول را ندارند پیشنهاد می کنیم. شما می توانید با گردش در این پارک سفری چند ساعته به گوشه کنار این کشور توریستی داشته و با مکان های تاریخی و جاذبه های آن آشنا شوید.

پارک مینیاتورک استانبول کجاست؟

پارک مینیاتورک استانبول در شمال شرقی گلدن هورن (شاخ طلایی) و منطقه اروپایی بی اوغلو و سوتلوجه واقع شده است. برای رفتن به این پارک می توانید از مترو، اتوبوس، تاکسی و یا خودرو شخصی استفاده کنید.

آدرس: ترکیه، استانبول، بی اوغلو، ارنتکپه، خیابان امراهور.

چطور به پارک مینیاتورک استانبول برویم؟

از آنجایی که میدان تکسیم به عنوان شاهراه اصلی استانبول برای رفتن به نقاط مختلف محسوب می شود، بهترین و سریعترین راه برای رفتن به این پارک استفاده از اتوبوسهای میدان تکسیم است. شما می توانید با سوار شدن بر اتوبوس های خط T36 از میدان تکسیم در مدت زمان کوتاهی خود را به پارک مینیاتوری برسانید.

اطلاعات بازدید پارک مینیاتورک استانبول

ساعت کاری

بازدید از پارک مینیاتورک استانبول از ۹ صبح الی ۷ بعد از ظهر امکان پذیر است.

قیمت بلیط

قیمت بلیط برای گردشگران خارجی نفری ۲۵۰ لیر است و برای ساکنین استانبول ۸۰ لیر است. اگر بلیط پارک را به همراه نمایشگاه مدل شبه جزیره تاریخی تهیه کنید قیمت بلیط برای گردشگران خارجی ۴۵۰ لیر و برای ساکنین استانبول ۱۶۰ لیر خواهد بود.

شماره تلفن

۲۱۲۲۲۲۲۸۸۲ ۹۰+

مینیاتورک استانبول

دیدنی های پارک مینیاتورک استانبول

مهمترین دیدنی های پارک مینیاتورک استانبول ماکت های فوق العاده زیبایی هستند که با ظرافت خاص و به شکلی هنرمندانه ۲۵ برابر کوچکتر از بنای اصلی ساخته شده اند.  در میان آثار تاریخی ساخته شده در پارک مینیاتوری استانبول تعدادی اثر نیز به چشم می خورد که امروزه در خارج از مرزهای ترکیه قرار دارند. این آثار در گذشته و در زمان حکومت عثمانیان جزء ترکیه محسوب می شدند، به همین خاطر در حال حاضر نیز از اهمیت و ارزش زیادی برای مردم این کشور برخوردار هستند.

یکی از نکات مهم درباره این پارک استفاده از مواد اولیه و مصالح مخصوص و بسیار با کیفیت برای ساخت ماکت ها می باشد. این پارک در نزدیکی دریا و در فضای باز قرار گرفته و ماکت ها در معرض تغییرات جوی در فصول مختلف مانند بارش، رطوبت هوا، تابش آفتاب و … قرار دارند. از این رو فایبرگلاس و مواد دیگری که مقاومت بالایی دارند بهره گرفته شده است. استفاده از مواد عالی و طراحی و ساخت استادانه با رعایت ریزترین جزئیات موجب شده شکوه بنای اصلی در ماکت نیز دیده شود.

دیدنی های پارک مینیاتوری استانبول

از مهمترین بناهای کشور ترکیه که در این پارک به صورت مینیاتوری به نمایش درآمده اند می توان موارد زیر را نام برد:

* مسجد سلطان احمد (مسجد آبی)

* مسجد ایاصوفیه

* قصر توپکاپی

* برج گالاتا

* قصر هیدیو

* مقبره مولانا

* صخره های گورمه و کاپادوکیا

* مسجد محمد علی پاشا

* ایستگاه راه آهن شام

* شهر سنگی ماردین

* استادیوم المپیک

ماکت جاذبه های گردشگری

* غار اصحاب کهف

* قصر بیلربی

* قلعه شام

* پل بسفر

* معبد آرتمیس

* مقبره سلطان مراد

* پل موتسار

* آرامگاه هالیکار ناسوس

* مقبره موسولوس

علاوه بر این ماکت ها و نمونه های کوچک شده بناها و آثار گردشگری ترکیه، موزه ظفر و موزه کریستال و شیشه نیز از دیگر دیدنی های پارک مینیاتورک استانبول محسوب می شوند. موزه ظفر مکانی مناسب برای علاقمندان به تاریخ ترکیه است که در آن تمامی مراحل نبرد چاناک چاله میان نیروهای عثمانی و متفقین و جانفشانی های مردم ترکیه به تصویر کشیده شده است. در موزه کریستال نیز اشیا و ظروف مختلفی را می توانید تماشا کنید که به شکلی خاص با کریستال و شیشه ساخته شده اند و با نورپردازی جلوه زیبایی پیدا کرده اند.

امکانات پارک مینیاتورک استانبول

اگر پارک مینیاتوری استانبول را برای سپری کردن یک روز خاطره انگیز انتخاب کنید، علاوه بر دیدنی ها و ماکت های شگفت انگیزش، می توانید از امکانات بی نظیری نیز بهره مند شوید و لذت سفر خود را دوچندان کنید. یکی از مهمترین این امکانات سالن آمفی تئاتر بزرگی با ظرفیت ۴۰۰ نفر است. این سالن مرکز مهم فرهنگی پارک مینیاتوری محسوب می شود و در آن برنامه های مختلفی مانند تئاتر، کنسرت موسیقی و … اجرا می گردد.

مرکز فروش صنایع دستی و سوغاتی نیز از دیگر امکانات این پارک جذاب به شمار می رود. شما می توانید انواع سوغات استانبول و ترکیه مانند مجسمه ها و نمونه های کوچک از بناهای موجود در پارک، پارچه های نفیس، ظروف منحصربفرد، شیرینی ها و خوراکی های لذیذ و … را از این مکان تهیه کنید.

قایق سواری، شهربازی، زمین بازی کودکان، زمین شطرنج و رستوران های متنوع از دیگر امکانات این پارک استانبول هستند. اگر دوست داشتید پس از گذشت و گذار و بازدید از دیدنی های پارک مینیاتورک یک وعده غذای خوش طعم و لذیذ میل کنید، می توانید به سراغ رستوران های آدا، لیمان، میکا، ماهان، ریحون، خیام و … بروید.

سالن کنسرت و اپرا

نمونه های مشابه پارک مینیاتورک استانبول در ایران

پارک مینیاتورک استانبول نمونه های جذاب و پربازدیدی هم در داخل کشورمان دارد که شما می توانید از آنها بازدید کنید. نمونه این نوع پارک ها در ایران و در پارک مینیاتوری مشهد، باغ راه ایرانی کیش و باغ موزه هنر ایرانی تهران وجود دارند که جاذبه های گردشگری مختلف کشورمان را در مقیاس کوچکتر به نمایش گذاشته اند.

جاهای دیدنی نزدیک

به خاطر موقعیت مکانی مناسب پارک مینیاتورک استانبول، شما می توانید پس از بازدید این پارک زیبا، به سراغ دیگر اماکن دیدنی استانبول نیز بروید. از شناخته شده ترین جاهای دیدنی و جاذبه های استانبول که فاصله کمی با پارک مینیاتورک دارند می توان موارد زیر را نام برد که حتما توصیه می کنیم در برنامه سفر تور استانبول خود یادداشت کنید:

  • برج گالاتا
  • موزه رقص
  • مسجد ایوب سلطان
  • دلفیناریوم استانبول
  • موزه هنرهای معاصر
  • تپه پیر لوتی استانبول
  • کاخ دلما باغچه
  • موزه نیروی دریایی استانبول
  • موزه آتاتورک
  • مسجد فتحیه یا کلیسای پاماکاریستوس
  • موزه نظامی استانبول
  • مسجد کاریا استانبول

هتل های نزدیک

استانبول به عنوان توریستی ترین شهر ترکیه دارای هتل های متنوع و متعددی است. انتخاب یک هتل مناسب در سفر به استانبول به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد. اما اگر دوست دارید در نزدیکی پارک مینیاتورک اقامتی جذاب و دلنشین را تجربه کنید و دسترسی راحتی به این پارک داشته باشید، پیشنهاد می کنیم به سراغ هتل های استانبول زیر بروید:

  • هتل کلاریون گلدن هورن
  • هتل هیلتون گاردن
  • هتل آستان گالاتا
  • هتل پرا
  • هتل پارادایس
  • هتل پتروس
  • هتل لازونی
  • هتل پیر لوتی

سؤالات متداول

رستوران و کافه هم داخل پارک مینیاتورک هست؟

بله و حتی امکان خرید هدیه برای دوستانتان هم فراهم است.

بازدید از این پارک ارزش وقت گذاشتن دارد؟

بله اکثر گردشگرانی که به این پارک مینیاتوری رفته اند رضایت زیادی داشته اند و پیشنهاد کرده اند.

داخل پارک جایی برای نشستن هست؟

بله بجز صندلی های کافه مکان عمومی برای نشستن هم وجود دارد.

کافه و رستوران داخل پارک کیفیت خوبی دارند؟

طبق نظر افرادی که تا کنون استفاده کرده اند، چندان کیفیت خوبی ندارند و توصیه نمی کنیم.

ماکت ها سالم هستند؟

بله.

۵/۵ - (۲ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×