» جهانگردی » استانبول » ۲۰+ از جاهای دیدنی استانبول نزدیک تکسیم با عکس و آدرس
جاهای دیدنی استانبول نزدیک تکسیم
استانبول

۲۰+ از جاهای دیدنی استانبول نزدیک تکسیم با عکس و آدرس

۲ بهمن ۱۴۰۲ 3۰922

میدان تکسیم را می‌توان پرچمدار گردشگری شهر استانبول به‌ویژه برای ایرانیان دانست. این میدان با جاذبه‌های دیدنی فراوانی که در اطراف خود دارد، شناخته می‌شود. جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی در نزدیکی میدان تکسیم شامل خیابان استقلال، یادبود جمهوریت،کاخ دولما باغچه و برج گالاتا و… را نام برد. هر کدام از این مکان‌ها به تنهایی قاب ماندگاری در خاطرات سفر به استانبول برای گردشگران به یادگار می‌گذارند. در این مقاله  قصد داریم به مرور تعداد بیشتری از جاهای دیدنی استانبول نزدیک تکسیم بپردازیم. پس تا انتها همراه ما بمانید.

فهرست این مطلب

میدان تکسیم یا تقسیم کجاست؟

میدان تکسیم یا همان تقسیم، در بخش اروپایی شهر استانبول قرار دارد. قرارگرفتن در محله بی اوغلو استانبول موقعیت استراتژیکی به لحاظ گردشگری برای این میدان ایجاد کرده است. با رسیدن به این میدان به بخش بزرگی از جاهای دیدنی استانبول نزدیک تکسیم دسترسی پیدا می‌کنید. اگر اهل خرید و بازارگردی هستید، بهترین مراکز خرید و بازارها را در نزدیکی این میدان پیدا می‌کنید. انواع سینماها، تئاترها، رستوران‌ها و کافه‌های اطراف میدان تکسیم نیز مکان‌های بسیار جذابی برای تجربه فرهنگ و هنر استانبول هستند.

همچنین، میدان تکسیم به عنوان مرکز اجتماعی شهر، میزبان جشن‌ها، کنسرت‌ها و رویدادهای مختلف است. حضور در این میدان در زمان برگزاری این رویدادها، تجربه‌ای فراموش‌نشدنی را برایتان رقم می‌زند. از آنجایی که میدان تکسیم در مرکز شهر استانبول قرار دارد، دسترسی آسان به وسایل حمل‌ونقل عمومی نیز فراهم است. اگر برای تبدیل ارز هنوز دست به کار نشدید، می‌توانید صرافی‌های معتبری را در این میدان پیدا کنید.

چگونه به میدان تکسیم برویم؟

گردشگران و مسافرانی که برنامه سفر خود را در محدوده میدان تقسیم و جاذبه‌های دیدنی اطراف آن چیده‌اند، برای شروع گردش، باید خود را به منطقه بی اوغلو برسانند. بی اوغلو دسترسی بسیار خوبی به ایستگاه‌های اتوبوس و مترو و سایر وسایل نقلیه عمومی دارد و یک منطقه ایده‌آل برای گردشگری اقتصادی است. انواع روش‌هایی که با استفاده از آن می‌توان به میدان تکسیم رسید، عبارتند از:

مترو

برای استفاده از مترو دو مسیر پیش رو دارید:

  • از فرودگاه آتاتورک خط قرمز M1A را انتخاب کرده و سوار شوید. در ایستگاه ینی کاپی که ایستگاه ۱۸ این خط است پیاده شده و مجددا سوار مترو خط M2 شوید. در ایستگاه شماره ۵ یعنی میدان تکسیم به مقصد رسیده‌اید.
  • از فرودگاه IST به ایستگاه Gayrettepe بروید و سپس وارد خط M2 شوید. فراموش نکنید که در ایستگاه میدان تکسیم پیاده شوید.

تراموا

استفاده از این وسیله نقلیه تنها برای گردشگرانی که در هتل‌های محله سلطان احمد سکونت دارند، امکان‌پذیر است.

  • خط T1 در ایستگاه سلطان احمد، مسافران را به ایستگاه دانشگاه معمار سینان می‌رساند. اگرچه این ایستگاه در یک کیلومتری میدان تکسیم قرار گرفته، اما مسیر پیاده‌روی جذابی در اختیارتان می‌گذارد.
  • با خط T1 خود را به ایستگاه کاتاباس برسانید و سپس سوار خط F1 فونیکولار شوید. فاصله این ایستگاه تا میدان تکسیم تنها ۲ دقیقه است.

تاکسی

تا می‌توانید از سوار شدن به تاکسی در استانبول اجتناب کنید. چرا که علاوه بر ترافیک زیاد، شاهد رانندگی‌ها پرخطر و خسته‌کننده خواهید شد. خطوط تاکسی که می‌توان از آن‌ها برای رسیدن به میدان تکسیم استفاده کرد:

  • شیشلی-آمینونو
  • تکسیم-آکسرای

اتوبوس

محبوب‌ترین وسیله نقلیه عمومی در استانبول همین اتوبوس‌ها هستند. در تمامی شهر ایستگاه‌های آن را می‌توانید ببینید. برای اینکه با اتوبوس خود را به میدان تکسیم برسانید کافی است از هر کجای شهر که هستید سوار اتوبوس شده و در ایستگاه خیابان جمهوریت پیاده شوید. با یک پیاده‌روی کوتاه به میدان تقسیم می‌رسید.

میدان تکسیم

بهترین جاهای دیدنی استانبول نزدیک میدان تکسیم (تقسیم) استانبول

برای همه ما سفر و بازدید جاذبه‌های تاریخی و گردشگری از رویدادهای خاطره‌انگیز زندگی است. آشنایی با جاذبه‌های محلی که قصد سفر به آن را داریم، بر بهبود کیفیت سفر و خاطرات ما تاثیر می‌گذارد. اغلب مسافران به ترکیه و استانبول برای اقامت خود هتل‌های نزدیک به میدان تکسیم را انتخاب می‌کنند. چرا که از گشت و گذار در جاهای دیدنی استانبول نزدیک تکسیم نمی‌توان گذشت. این مکان‌های دیدنی عبارتند از:

خیابان استقلال؛ Istiklal Caddesi

خیابان استقلال، یکی از جاهای دیدنی استانبول نزدیک به تکسیم است که به عنوان یکی از معروف‌ترین خیابان‌های این شهر شناخته می‌شود. این خیابان پر از زندگی، نشاط و جنب و جوش بوده و به عنوان محلی برای پیاده‌روی و گشت و گذار مردم استانبول و گردشگران محبوب است. تعداد زیادی از مراکز خرید، رستوران‌ها، فروشگاه‌ها و سینماها در این خیابان قرار دارد. این خیابان در بخش جنوبی میدان تقسیم واقع شده و ساختمان‌های قدیمی عثمانی را در امتداد آن می‌توان مشاهده کرد. یکی از ویژگی‌های جالب خیابان استقلال، سنگ‌فرش بودن آن است. این ویژگی به پیاده روی در این خیابان، جلوه خاصی می‌بخشد. بد نیست بدانید که جاهای دیدنی خیابان استقلال استانبول هم به تنهایی بهانه ای برای گشت و گذار هستند که در مقاله جداگانه به طور کامل به آن پرداخته‌ایم.

فاصله تا میدان تکسیم: ۹.۲ کیلومتر، حدود ۱۰ دقیقه

آدرس: استانبول، محله بی اوغلو، غرب میدان تکسیم، خیابان استقلال

خیابان استقلال استانبول

پارک تکسیم گزی؛ Taksim Gezi Park

در نزدیکی میدان تکسیم، پارک تکسیم گزی چون گوهری سبز و زیبا آرامش و خلوت را به گردشگران هدیه می‌کند. این پارک زیبا که در بخش شرقی میدان تقسیم قرار دارد، در گذشته به عنوان پادگان نظامی تقسیم شناخته می‌شده است. در سال ۱۹۰۹ خسارت‌های زیادی دید؛ پس از این حادثه، به دست معماران فرانسوی، در سال ۱۹۴۳ به شکل فعلی خود بازسازی شد.

پس از پیاده‌روی‌های طولانی در محله، پارک تکسیم گزی گوشه دنج سبز و از جاهای دیدنی استانبول نزدیک تکسیم است که می‌توانید در آن انرژی و آرامش خود را بازیابی کنید.

فاصله تا میدان تکسیم: ۳۰۰ متر، حدود ۱ دقیقه

آدرس: شمال میدان تکسیم، بی اوغلو

پارک تکسیم گزی

کلیسای سنت آنتونی آو پادوا؛ Church of St. Anthony of Padua

در دل شهر استانبول، جایی که تاریخ و معماری به هم آمیخته، کلیسای سنت آنتونی آو پادوا به عنوان اثری برجسته خودنمایی می‌کند. این کلیسا، بزرگترین کلیسای کاتولیک شهر و کل کشور ترکیه است. که در سال ۱۷۲۵ ساخته شد. این بنا در سال ۱۹۱۲ تخریب و دوباره با دقت در شکوه و زیبایی تمام، ساخته شد. رنگ‌های چشم‌نواز، پنجره‌های گرد با منبت‌کاری‌های زیبا و جزئیات معماری قدیم، این کلیسا را به یک جواهر خوش‌تراش تبدیل کرده‌اند. جالب است بدانید که این کلیسا، ۱۰ سال محل زندگی پاپ بیست و سوم بوده است.

فاصله تا میدان تکسیم: ۲/۱ کیلومتر، حدود ۷ دقیقه

آدرس: منطقه بی اوغلو، خیابان استقلال و شماره ۱۷۱

کلیسای سنت آنتونی پادوا

برج گالاتا؛ Galata Tower

یکی از جاهای دیدنی استانبول نزدیک تکسیم که هر سفری را به یک تجربه فوق‌العاده تبدیل می‌کند، برج گالاتا است. این برج، یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری استانبول و حتی کل کشور ترکیه است که از بالای آن به نمای ۳۶۰ درجه از شهر دسترسی دارید. برج گالاتا در گذشته محلی نظامی بوده و برای نگهبانی و حفاظت از شهر کاربری داشته است. یکی از لحظات ماندگار در تاریخ برج گالاتا، پرواز جسورانه دانشمند ترک، احمد چلبی، بود که از بال‌های مصنوعی برای پرواز از ارتفاع این برج استفاده کرد. این اتفاق ماجراجویانه همچنان یکی از داستان‌های جذاب این برج است.

فاصله تا میدان تکسیم: ۳/۳  کیلومتر، حدود ۹ دقیقه

آدرس: محله برکتزاده

برج گالاتای استانبول نزدیک تکسیم

مرکز فرهنگی آتاتورک؛ Ataturk Cultural Center

مرکز فرهنگی آتاتورک، یکی از جاهای دیدنی استانبول نزدیک میدان تکسیم، همواره محلی دیدنی برای گردشگران و علاقه‌مندان به هنر و فرهنگ است. این مرکز هر ساله میزبان فستیوال‌ها و جشن‌های فراوانی است. از جمله رویدادهایی که در این مکان برگزار می‌شود، می‌توان به نمایش باله، تئاتر، کنسرت موسیقی و فستیوال‌های معروف ترکیه اشاره کرد. یکی از ویژگی‌های جذاب مرکز فرهنگی آتاتورک، معماری بی‌نظیر آن است. این ساختمان با جزئیات زیبای معماری و طراحی خاص خود، جلوه‌ای از ذوق و هنر معماری ترکیه را به نمایش می‌گذارد. طراحی شگفت‌انگیز ساختمان، حتی قبل از ورود به داخل، شما را شگفت‌زده می‌کند.

فاصله تا میدان تکسیم: ۱.۸ کیلومتر، حدود ۲ دقیقه

آدرس: خیابان گوموسویو، خیابان تاکی ظفر، منطقه بی اوغلو

مرکز فرهنگی آتاتورک

موزه اورهان کمال استانبول؛ Orhan Kemal Museum

موزه اورهان کمال، متعلق به آثار یکی از نام‌آورترین رمان‌نویسان ترکیه، اورهان کمال، است. این موزه که با حمایت مرکز فرهنگ و هنر اورهان کمال تاسیس شده است، در بنایی پنج طبقه در محله جهانگیر قرار دارد. اورهان کمال، نویسنده معروفی است که با آثار واقع‌گرایانه‌اش درباره زندگی مردم فقیر و فرودست استانبول شهرت یافته است. این موزه با نمایش عکس‌های شخصی و خانوادگی، نسخه‌های اولیه کتاب‌های کمال، نامه‌های خصوصی، رساله‌های کاری و دیگر وسایل شخصی وی، تصویر جامعی از زندگی و آثار این نویسنده معتبر را به نمایش می‌گذارد. علاوه بر آرشیو آثار، موزه اورهان کمال، یک کافه تریا با محیطی دنج و خلوت نیز دارد.

فاصله تا میدان تکسیم: ۸۰۰ متر، حدود ۴ دقیقه

آدرس: منطقه کلیچ علی پاشا، خیابان آکارسو یوکوشو

موزه اورهان کمال استانبول

خیابان فرانسوی؛ French Street Culture Center

خیابان فرانسوی، یکی از زیباترین و پرهیجان‌ترین خیابان‌های نزدیک به میدان تکسیم، با قدمت تاریخی طولانی و جذاب است. تمام گردشگران و حتی اهالی استانبول از شیفتگان این خیابان هستند. خیابان فرانسوی که در قرن نوزدهم میلادی احداث شده، با نام خیابان الجزایر نیز شناخته می‌شود و جزو جاهای دیدنی استانبول نزدیک تکسیم محسوب می‌شود. به واسطه حضور هتل‌های معروف، تئاترها و سینماها، یکی از پرترددترین نقاط شهر است.

فاصله تا میدان تکسیم: ۲.۵ کیلومتر، حدود ۷ دقیقه

آدرس: پشت مدرسه گالاتاسرای معروف به الجزایر، انتهای خیابان استقلال

خیابان فرانسوی

موزه معصومیت؛ The Museum of Innocence

موزه معصومیت به عنوان یکی از جاهای دیدنی استانبول نزدیک تکسیم، مکانی است که بازدیدکنندگان را به دنیایی از عشق، داستان و تاریخ می‌برد. این موزه، تمام المان‌های شاهکار نویسندگی نویسنده‌ای ترک زبان که جایزه نوبل برده است، را شامل می‌شود. در واقع موزه معصومیت نمایشگاهی زنده از داستان عاشقانه‌ای معروف است. داستانی که در آن یک مرد ثروتمند از استانبول در دام عشق یک زن فقیر گرفتار می‌شود. تمام جزئیات داستان، از وسایل شخصی شخصیت‌ها گرفته تا محیط‌ها و شیوه زندگی، در این موزه با دقت طراحی شده‌اند.

فاصله تا میدان تکسیم: ۱ کیلومتر، حدود ۵ دقیقه

آدرس: منطقه بی اوغلو استانبول، بین خیابان استقلال و منطقه توپخانه، خیابان چوکورجوما، بن بست دالگیچ

موزه معصومیت یا بی گناهی در استانبول نزدیک تکسیم

کلیسای هاگیا تریادا؛ Hagia Triada Greek Orthodox Church

در بخش غربی میدان تقسیم جواهری در معماری ترکیه به نام کلیسای هاگیا ترادیا یا کلیسای تثلیث مقدس به چشم می‌خورد که از جاهای دیدنی استانبول نزدیک تکسیم به شمار می‌آید. این کلیسا، یکی از آثار تاریخی و مذهبی بسیار ارزشمند است که در سال ۱۸۸۰ اقدام به ساخت آن کرده‌اند. معماری آن از سبک نئو باروک الهام گرفته شده و جزو اثرهای برجسته هنری در این شهر، شهرت دارد.

فاصله تا میدان تکسیم: ۱۴۰ متر، حدود ۱ دقیقه

آدرس: ضلع جنوب غربی میدان تکسیم

کلیسای هاگیا تریادا

موزه پرا؛ Pera Museum

استانبول، شهری است که در هر گوشه‌ای از آن، گنجینه‌ای از فرهنگ و هنر نهفته است. یکی از این نقاط که در نزدیکی میدان تقسیم واقع شده و توانسته است با ارائه آثار ارزشمند، توجه گردشگران و علاقمندان به هنر را به خود جلب کند، موزه پرا است. این موزه که در سال ۲۰۰۵ تاسیس شده، یک گالری هنری بین‌المللی است.

فاصله تا میدان تکسیم: ۲.۸ کیلومتر، حدود ۷ دقیقه

آدرس: منطقه بی‌اوغلو، خیابان مشروطیت

موزه پرا و جمعی از دانش آموزان

یادبود جمهوریت؛ Republic Monument

یادبود جمهوریت، با طراحی شگفت‌انگیز یک مجسمه‌ساز ایتالیایی در میدان تکسیم به گردشگران خوش آمد می‌گوید. این یادبود که طراحی دو طرفه آن، چهره‌ی مصطفی کمال آتاتورک، بنیان‌گذار جمهوری ترکیه را به تصویر می‌کشد، از نمادهای استانبول به شمار می‌آید. خدمات این فرد به کشورش سبب شده تا یادبود او در یکی از جاهای دیدنی استانبول نزدیک تکسیم برای بازدید همگان قرار گیرد.

فاصله تا میدان تکسیم: واقع در میدان

یادبود جمهوریت

کاخ دولما باغچه؛ Dolmabache Palace

کاخ دولما باغچه، یک شاهکار هنر معماری در قرن نوزدهم میلادی است که می‌توان آن را از بهترین جاهای دیدنی استانبول نزدیک میدان تکسیم دانست. این کاخ زیبا که ۳۵ تن طلا در ساخت آن به کار رفته، با دستور سلطان عبدالمجید اول، سی و یکمین پادشاه عثمانی، ساخته شد.امروزه کاخ دلما باغچه به عنوان نمادی از فرهنگ و تاریخ غنی این کشور شناخته می‌شود. شکوه و زیبایی مجسمه‌ها، فرش‌های دستباف، شیشه‌کاری‌های هنرمندانه، دیوارها و سقف‌های طلاکاری شده این کاخ با زیبایی‌ خیره‌کننده‌ی خود، گردشگران را مات و مبهوت می‌کنند.

فاصله تا میدان تکسیم: ۱.۹ کیلومتر، حدود ۴ دقیقه

آدرس: ناحیه اروپایی بشیکتاش، محله ویشنزاده، خیابان دلمه باغچه

کاخ دولما باغچه استانبول

موزه توهمات استانبول؛ Museum of Illusions Istanbul – İstiklal

موزه توهم استانبول، جزو یکی از بهترین جاهای دیدنی استانبول نزدیک تکسیم است. این موزه اولین بار در سال ۲۰۱۵ در کشور کرواسی افتتاح شد و پس از آن در شانگهای، نیویورک، کوالالامپور، وین، دبی و استانبول شعبه‌های خود را راه‌اندازی کرد. این با بیش از ۶۰ بازی مبتنی بر ایجاد توهم، تجربه‌ای منحصر به فرد را برای بازدیدکنندگان خلق می‌کند.

فاصله تا میدان تکسیم: ۱.۸ کیلومتر، حدود ۱۰ دقیقه

آدرس: خیابان استقلال، محله Narmanli Han

موزه توهمات استانبول و اتاق برعکس

بازار بزرگ استانبول؛ Grand Bazaar

اگر به استانبول بیایید و از بازار بزرگ استانبول دیدن نکنید،گویا به این شهر سفر نکرده‌اید. این بازار یکی از جاذبه‌های دیدنی بی‌نظیر این شهر تاریخی است که با بیش از ۳۰۰۰ حجره و جلوه تاریخی خاص خود، مکانی فراتر از یک بازار سرپوشیده است. این بازار که از قدیمی‌ترین بازارهای جهان به‌شمار می‌آید، اصلی‌ترین مرکز خرید شهر استانبول محسوب می‌شود. با قرارگیری در مسیر مسجد ایاصوفیه و مسجد آبی، بازار بزرگ استانبول فرصتی ناب برای تجربه خرید در کنار گشت و گذار تاریخی در این شهر را فراهم می‌کند.

فاصله تا میدان تکسیم: ۶.۲ کیلومتر، حدود ۱۴ دقیقه

آدرس: فاتیح، محله بایزید، بین مسجد نور عثمانیه و مسجد بایزید

بازار بزرگ استانبول در نزدیکی تکسیم

مسجد سلیمانیه؛ Suleymaniye Mosque

مسجد سلیمانیه استانبول یکی از پروژه‌های استثنایی است که به دستور سلطان سلیمان در قرن شانزدهم بر روی یکی از هفت‌تپه شهر ساخته شد. این اثر هنری با تراسی فوق‌العاده که در پشت مسجد قرار دارد، منظره‌ای فوق‌العاده به شاخ طلایی و تنگه بسفر دارد. این انتخاب مکان مسجد داستان‌های جالبی دارد.گفته می‌شود که سلطان برای زیرپا داشتن زمین‌های امپراتوری و نزدیکی به آسمان برای سرعت مستجاب‌شدن دعاها، این مکان را انتخاب کرده است. گنبد این مسجد، با ارتفاع ۵۳ متر، یکی از بزرگترین گنبدها در تاریخ معماری است. سینان، معمار مسجد، با ترکیبی از معماری اسلامی و بیزانس، مسجدی خلق کرد که از نظر مساحت تا آن زمان بزرگ‌ترین مسجد شهر بود.

فاصله تا میدان تکسیم: ۵.۱ کیلومتر، حدود ۱۱ دقیقه

آدرس: قسمت اروپایی استانبول، منطقه فاتح، محله سلیمانیه، خیابان پروفسور صدیق سامی اون

مسجد سلیمانیه استانبول نزدیک تکسیم فضای معماری داخلی

موزه دوگانچای استانبول؛ Dogancay Museum

موزه Dogancay، در ساختمانی ۵ طبقه به قدمت ۱۵۰ سال قرار دارد. این موزه، محلی برای نمایش آثار هنری برهان دوگانچای، یکی از هنرمندان برجسته ترکیه و از جاهای دیدنی استانبول نزدیک تکسیم است. این مجموعه هنری به ارائه پنج دهه هنر بی‌نظیر دوگانچای می‌پردازد، از نقاشی‌های فیگوراتیو اولیه تا آثار الهام‌گرفته از دیوار و عکس‌های شخصی اش. در اتاقی از این موزه، آثاری از پدر این هنرمند، عادل دوگانچای، را نیز می‌توان دید.

فاصله تا میدان تکسیم: ۱.۲ کیلومتر، حدود ۶ دقیقه

آدرس: محله حسین آقا، منطقه بی اوغلو

موزه دوگانچای استانبول

کاخ توپکاپی؛ Topkapi Palace Museum

کاخ توپکاپی، یکی از نمادهای مهم تاریخ باستان استانبول است که در قلب بافت قدیمی شهر و در منطقه فاتح قرار دارد و یقینا یکی از بهترین مکان های دیدنی استانبول نزدیک میدان تکسیم است. این گوهر کمیاب را در محله سلطان محمد، نزدیک به امینونو، در فاصله‌ای کمی از دریای مرمره و خلیج شاخ طلایی می‌توان یافت. کاخ توپکاپی در بلندترین نقطه زمینی کوهپایه‌ای و با منظره‌ای رویایی به دریای مرمره و خلیج شاخ طلایی، موقعیتی استراتژیک دارد. این شاهکار معماری، در نزدیکی دیگر جاذبه‌های مهم استانبول واقع شده است، از جمله مسجد سلطان احمد، آب‌انبار باسیلیکا، ایاصوفیه و موزه باستان‌شناسی. همسایگی با منطقه سلطان احمد که انبوهی از بناهای کهن و معماری‌های منحصربه‌فرد را در خود دارد،‌ تنها یکی از امتیازات کاخ توپکاپی است.

فاصله تا میدان تکسیم: ۵.۵ کیلومتر، حدود ۲۲ دقیقه

آدرس: بافت قدیمی شهر استانبول؛ شرق منطقه فاتح، بخش اروپایی

کاخ موزه توپکاپی نزدیک میدان تکسیم

موزه راحمی ام. کوچ؛ Rahmi M. Koç Museum

موزه راحمی ام.کوچ، را می‌توان یکی از گنجینه‌های فرهنگی شهر استانبول دانست که سفری جذاب به تاریخ حمل و نقل و صنعت ارتباطات را تدارک دیده است. این موزه که در سال ۱۹۹۱بنا شد به عنوان یکی از جاهای دیدنی استانبول نزدیک تکسیم، از سال ۱۹۹۴ فعالیت خود را در خدمت‌رسانی به گردشگران آغاز کرد. این موزه که در نزدیکی هاسکوی واقع شده، به گردشگران این امکان را می‌دهد تا در کنار لذت دیدن از منظره زیبای گلدن هورن، به این موزه برسند. موزه از دو بنای باشکوه تشکیل شده که در هر کدام از اتومبیل‌های مسابقه‌ای گرفته تا انواع قایق‌ها و کشتی‌ها، موتورسیکلت‌ها و اجناس متنوع دیگر را می‌توان مشاهده کرد.

فاصله تا میدان تکسیم: ۶.۴ کیلومتر، حدود ۱۳ دقیقه

آدرس: منطقه بی اوغلو، خیابان هاسکوی، محله پیری پاشا

موزه راحمی ام. کوچ

مسجد جهانگیر استانبول؛ Cihangir Mosque

مسجد جهانگیر یکی دیگر از جاذبه‌های استانبول است که بر روی تپه‌ای سرسبز با منظره‌ای دلپذیر به تنگه بسفر واقع شده است. این مسجد توسط معمار بزرگ عثمانی، سینان، که یکی از بزرگترین معماران تاریخ امپراتوری عثمانی بود، طراحی شده است. ساختمان با چلچراغ‌های بزرگ عثمانی، کنده‌کاری‌های ماهرانه، منبت‌کاری‌های بی‌نظیر روی چوب و شیشه‌های رنگی زیبا آراسته شده است. از جمله دیدنی‌های اطراف مسجد می‌توان به کاخ دولما باغچه، حمام ترکی قلیچ علی پاشا، موزه دنیز، موزه مدرن صنعت استانبول، میدان سیاسی تکسیم و تپه گالاتا اشاره کرد.

فاصله تا میدان تکسیم: ۱.۸ کیلومتر، حدود ۵ دقیقه

آدرس: منطقه بی اوغلو بین میدان تکسیم و کاباتاش

مسجد جهانگیر استانبول

خانه – موزه مولوی گالاتا؛ Galata Mevlevihanesi

موزه مولوی خانه گالاتا، گنجینه‌ای ارزشمند از تاریخ و هنر در شهر استانبول است که به عنوان محلی برای سماع دراویش و برگزاری مراسم مذهبی شناخته می‌شود. این موزه به نام سماع‌خانه هم شهرت دارد و از جاهای دیدنی استانبول نزدیک تکسیم به حساب می‌آید. ساختمان موزه، که در سال ۱۴۹۱ توسط دراویش نامی عثمانی بنا شده، آثاری از دراویش ، از جمله لباس‌ها، پوشش‌ها، ابزار موسیقی و کتب خطی ارزشمند را در خود جای داده است. این مکان به ویژه در ایام جمعه از ساعت ۵ تا ۷ عصر، محل برگزاری مراسم سماع است، که خبر از بهترین زمان برای بازدید می‌دهد.

فاصله تا میدان تکسیم: ۲ کیلومتر، حدود ۸ دقیقه

آدرس: خیابان استقلال، نزدیک برج گالاتا

خانه – موزه مولوی گالاتا

موزه هنر مدرن استانبول؛ Istanbul Museum of Modern Art

موزه هنر مدرن استانبول، به عنوان نمادی از هنر معاصر در سال ۱۹۸۷، در استانبول آغاز به کار کرد و اکنون یکی از جذاب‌ترین جاهای دیدنی نزدیک تکسیم استانبول است. اگرچه افتتاح رسمی این موزه در سال ۲۰۰۴ انجام شد، اما این وقفه مانع از دیده شدن و استقبال اهالی این شهر و گردشگران از آثار ارزشمند آن نشده است. در موزه هنر مدرن با آثاری از هنرمندان معاصر استانبول، از جمله نقاشی‌ها و انواع هنرهای تجسمی، آشنا می‌شوید. کتابخانه این موزه محتوایی غنی در زمینه هنرهای معاصر دارد. که منبعی عالی برای تحقیقات و آموزش در زمینه هنر معاصر است. سالن پخش فیلم این موزه نیز فضای جذاب  و ایده‌آلی برای تماشای آثار سینمای معاصر فراهم می‌کند.

فاصله تا میدان تکسیم: ۲ کیلومتر، حدود ۸ دقیقه

آدرس: منطقه بی اوغلو، محله آسمالی مسجد، خیابان مشروطیت

موزه هنر مدرن استانبول

موزه مادام توسو استانبول؛ Madame Tussauds Museum

موزه مادام توسو یکی از جاهای دیدنی استانبول نزدیک میدان تقسیم است که باید با دقت بازدید شود. مادام توسو، نام یک زن هنرمند و مجسمه‌ساز بزرگ اهل فرانسه است. ماری گروشوتس استراسبورگ، که در سال ۱۷۶۱ در پاریس به دنیا آمد، از جوانی با دایی خود، فیلیپ کورتیوس، به شهر ورسای رفت در حوزه‌ی مجسمه‌سازی کار خود را شروع کرد. پس از سال‌ها تلاش و تحصیل، مادام توسو به عنوان یک هنرمند حرفه‌ای در زمینه مجسمه‌سازی شناخته شد و تصمیم به برگزاری نمایشگاه‌هایی از آثار خود در شهرها و کشورهای مختلف گرفت. این موزه به بازدیدکنندگان فرصت می‌دهد تا با زندگی و داستان هنری مادام توسو، این هنرمند بزرگ، آشنا شوند.

فاصله تا میدان تکسیم: ۹۰۰ متر، حدود ۶ دقیقه

آدرس: بین منطقه بی اوغلو و خیابان استقلال

موزه مادام توسو استانبول نزدیک تکسیم

اقامت در نزدیکی بهترین جاذبه‌های استانبول

اقامت در محدوده جاهای دیدنی استانبول نزدیک میدان تکسیم، مزیت‌های فوق‌العاده‌ای را در اختیارتان می‌گذارد. در میدان تکسیم به تمامی وسیله‌ نقلیه‌های عمومی دسترسی داشته و به راحتی می‌توانید به هر نقطه از شهر که اراده کنید، خود را برسانید. همچنین با رزرو هتل استانبول در این میدان در وقت خود صرفه جویی می‌کنید. بهترین هتل‌های این منطقه عبارتند از:

  • هتل اکسیدنتال
  • هتل نیپون
  • هتل لامارتین
  • هتل سنترال پالاس

سفری خاطره‌انگیز با تور استانبول

سفر با تور استانبول به ویژه زمانی که شناخت کافی از مقصد سفرتان ندارید، بهترین انتخاب است. می‌توانید تمام تمرکزتان را بر آرامش و لذت بردن از تک تک لحظات سفرتان بگذارید. اقامت ۲۴ با ارائه خدمات تور استانبول در هتلی که خودتان می پسندید بهترین لحظات را برای شما رقم خواهد زد.

جمع‌بندی

استانبول شهری تاریخی و زیباست که در دل دو قاره اروپا و آسیا واقع شده است. این شهر جاذبه‌های گردشگری فراوانی است اما مهم‌ترین جاهای دیدنی استانبول نزدیک تکسیم قرار دارند. میدان تکسیم به نوعی نقطه شروع تمام خیابان‌های اصلی استانبول محسوب می‌شود و از آنجا که در منطقه بی‌اوغلو قرار دارد، دسترسی به جاذبه‌های گردشگری نزدیک به آن بسیار آسان است. همچنین بسیاری از رویدادهای مهم تاریخی و فرهنگی در این میدان رخ می‌دهد. با در دست داشتن لیست جاذبه‌هایی که در این مقاله مرور شد،‌ بهترین برنامه را برای سفری پرخاطره بچینید.

سؤالات متداول

فاصله جاهای دیدنی استانبول نزدیک تکسیم چند دقیقه است؟

شما می‌توانید از بهترین مکان‌های استانبول نهایتا در فاصله ۳۰-۲۰ دقیقه‌ای از میدان تکسیم، دیدن کنید.

آیا برای رسیدن به میدان تکسیم می‌توان از مترو استفاده کرد؟

بله، وسایل نقلیه عمومی از جمله مترو می‌توانند شما را به این میدان برسانند.

نزدیکترین جاذبه ها به میدان تکسیم کدامند؟

یادبود جمهوریت واقع در خود میدان تکسیم، پارک تکسیم گزی، مرکز فرهنگی آتاتورک، کلیسای هاگیا تریادا، موزه معصومیت و مسجد جهانگیر که همگی نهایتا ۵ دقیقه فاصله دارند.

۵/۵ - (۳ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×