» جهانگردی » استانبول » تپه پیر لوتی استانبول یا تپه عشاق با نمای کامل به شهر استانبول
تپه پیرلوتی استانبول
استانبول

تپه پیر لوتی استانبول یا تپه عشاق با نمای کامل به شهر استانبول

۲۹ مرداد ۱۴۰۱ 15۰2,361

ترکیه به عنوان یکی از توریستی ترین کشورهای جهان دارای جاذبه ها و اماکن سیاحتی متعدد و متنوعی است. تپه پیر لوتی استانبول (Pierre Loti Hill یا به ترکی Pierre Loti Tepesi) یکی از جذاب ترین جاهای دیدنی استانبول ترکیه محسوب می شود که در قسمت اروپایی استانبول قرار دارد. این مکان که به تپه عشاق استانبول نیز شهرت یافته است، بر فراز خلیج شاخ طلایی (Golden Horn) واقع شده و چشم انداز بی نظیر و خیره کننده ای از شهر استانبول و دریاچه دارد.

اگر شما هم قصد بازدید از زیبایی های تپه پیر لوتی استانبول و استفاده از امکانات و تفریحات آن را دارید، پیشنهاد می کنیم تا انتهای این مطلب همراه اقامت ۲۴ باشید.

معرفی تپه پیر لوتی استانبول

استانبول به داشتن جاذبه های طبیعی و تاریخی متعدد و منحصربفرد مشهور است و می توان در نقاط مختلف این شهر زیبا از اماکن توریستی مختلفی بازدید نمود. یکی از جاهای دیدنی استانبول تپه پیر لوتی است که در بخش اروپایی و در محله ایوب قرار دارد. این تپه به خاطر چشم انداز تماشایی، جاذبه های تاریخی و فرهنگی، امکانات و تفریحات یکی از مکان های مورد علاقه مردم استانبول و گردشگران محسوب می شود.

تماشای خلیج گلدن هورن که محل تلاقی بخش آسیایی و اروپایی استانبول است و استراحت در کافه ها و رستوران های دنج و دوست داشتنی می تواند خاطره ای به یادماندنی از سفر به ترکیه و استانبول به ارمغان آورد.

تپه عشاق استانبول ترکیه

وجه تسمیه تپه پیر لوتی استانبول

پیر لوتی نام یکی از نویسندگان معروف فرانسوی است که در سال ۱۸۷۶ به عنوان افسر نیروی دریایی به استانبول سفر می کند. وی بیشتر اوقات خویش را در کافه ای به نام «قهوه خانه رابیا کادین» (Rabia Kadın Kahvesi) بر فراز این تپه سپری می کرد و به نویسندگی می پرداخت. پیر لوتی رمان معروف خود به نام آزیاده (Aziyadé) را در همین زمان و در این مکان نوشت و به همین دلیل نام این تپه از اسم او برگرفته شده است.

تپه عشاق نام دیگر تپه پیر لوتی استانبول است که به خاطر داستان زندگی عاشقانه این نویسنده فرانسوی می باشد. نقل شده که پیر در زمان زندگی در استانبول عاشق زنی می شود و محل دیدار آنها این تپه بوده است. از این رو این مکان را به نام تپه عشاق نیز نامگذاری نمودند.

امکانات تپه پیر لوتی استانبول

از آنجایی که تپه پیر لوتی یکی از مکان های محبوب مردم استانبول و گردشگران محسوب می شود و افراد زیادی از آن بازدید می کنند، امکانات مختلف و متنوعی برای آن در نظر گرفته شده است. این تپه علاوه بر منظره و چشم انداز منحصربفرد به خاطر این امکانات توریستی به محلی جذاب و دوست داشتنی تبدیل شده است. از مهمترین امکانات تپه پیر لوتی استانبول می توان به موارد زیر اشاره نمود:

کافه ها

از مهمترین امکانات این تپه می توان کافه های متنوع و متعدد را نام برد که هر کدام از ویژگی هایی برخوردارند. یکی از شاخص ترین این کافه ها کافه پیر لوتی نام دارد؛ این کافه همان مکانی است که نویسنده فرانسوی برای استراحت و نوشتن رمان ها و کتاب های خود از آن استفاده می نمود. اگر می خواهید بهترین منظره و چشم انداز از شاخ طلایی را تماشا کنید، بهترین گزینه این قهوه خانه تاریخی می باشد.

کافه های تپه پیر لوتی

رستوران ها

علاوه بر کافه های مختلف بر روی تپه پیر لوتی رستوران های جذابی وجود دارد که انتخابی ایده آل برای صرف یک وعده غذای ترکی لذیذ و تماشای چشم انداز شهر می باشند. در این رستوران ها انواع غذاهای ترکی و سنتی این منطقه سرو می شوند که از کیفیتی بی نظیر برخوردارند.

همچنین این رستوران ها یکی از بهترین مکان ها برای برگزاری مراسمات و جشن ها مختلف مانند نامزدی، عروسی، تولد، دورهمی های خانوادگی و دوستانه و … محسوب می شوند.

رستوران های تپه پیر لوتی استانبول

هتل

برای آن دسته از گردشگرانی که قصد دارند یک اقامت رویایی و فراموش نشدنی را بر فراز تپه پیر لوتی استانبول تجربه کنند، یک هتل سنتی دوست داشتنی وجود دارد. هتل Turquhouse در سال ۲۰۰۲ ساخته شده و دارای ۶ اتاق با بهترین امکانات و خدمات رفاهی می باشد.

تله کابین

یکی دیگر از امکانات تپه پیر لوتی تله کابین است. علاوه بر جاده مخصوص تله کابین راه دیگر دسترسی به این تپه معروف به شمار می رود. این خط تله کابین در سال ۲۰۰۵ توسط شرکتی ایتالیایی ساخته شده و ۳۸۴ متر طول دارد. ایستگاه اول آن در محله ایوب قرار دارد و مسافران را در عرض ۳ دقیقه به بالای تپه و ایستگاه پیر لوتی می رساند. تله کابین تپه پیر لوتی دارای کابین های ۸ نفره بوده و در ایام تابستان از ساعت ۸ الی ۲۳ و در ایام زمستان از ساعت ۸ الی ۲۲ فعال می باشد.

تله کابین تپه عشاق استانبول

جاذبه های تپه پیر لوتی استانبول

قطعا مهمترین و اصلی ترین جاذبه این تپه، چشم انداز شگفت انگیز و خیره کننده آن از شهر استانبول و خلیج شاخ طلایی است. علاوه بر این چشم انداز و کافه ها و رستوران های دلنشین، جاذبه های دیگری نیز در این مکان توریستی وجود دارد. شما می توانید در مسیر رسیدن به بالای تپه از قبرستانی تاریخی دیدن کنید که محل دفن برخی از افراد مشهور و معروف ترکیه مانند فوزی چاکماک (از فرماندهان مهم جنگ استقلال)، نسیپ فاضل کیساکورک (نویسنده ادبی) و … می باشد.

همچنین در این منطقه یک آب انبار تاریخی و یک مدرسه یا مکتب خانه متعلق به سال های دور وجود دارد که آثار و بقایایی از آنها به جا مانده است. از دیگر جاذبه های تپه پیر لوتی استانبول می توان به غرفه ها و فروشگاه های مختلف سوغات و صنایع دستی، سکوی رصد با تلسکوپ جهت تماشای مناظر پانوراما از شهر و … اشاره نمود.

دیدنی های تپه عشاق ترکیه

دسترسی به تپه پیر لوتی استانبول

دسترسی به این تپه توریستی راحت بوده و شما می توانید از هر نقطه شهر با استفاده از وسایل مختلف حمل و نقل عمومی خود را به این مکان برسانید. اگر قصد استفاده از اتوبوس را دارید باید از خطوطی که به منطقه ایوب سلطان می روند مانند خط ۳۹Y استفاده کنید و در ایستگاه تله کابین ایوب سلطان پیاده شوید.

در صورت استفاده از متروبوس نیز باید به نزدیکترین ایستگاه متروبوس رفته و پس از سوار شدن در ایستگاه Edirnekapi پیاده شوید و ادامه مسیر را پیاده و یا با تراموا تا ایستگاه اول تله کابین در محله ایوب طی کنید.

جاهای دیدنی نزدیک تپه پیر لوتی استانبول

اگر قصد دارید پس از بازدید از تپه پیر لوتی استانبول از دیگر جاذبه ها و جاهای دیدنی این منطقه از شهر نیز دیدن کنید می توانید به سراغ اماکن جذابی بروید. از مهمترین جاهای دیدنی استانبول که در فاصله کمی از تپه پیر لوتی قرار دارند، می توان به مسجد ایوب سلطان به عنوان چهارمین مکان مقدس ترکیه، پارک مینیاتورک، میدان سلطان احمد، برج گالاتا، مسجد ایاصوفیه، گرند بازار یا بازار بزرگ استانبول، کاخ موزه توپکاپی، موزه پرا، مسجد ظل محمود پاشا، مسجد کاریه و دلفیناریوم استانبول اشاره نمود.

مسجد ایوب سلطان استانبول

هتل های نزدیک تپه پیر لوتی استانبول

هتل های مختلفی در نزدیکی تپه پیر لوتی قرار دارند که از امکانات، خدمات و ویژگی های متفاوت و متنوعی برخوردارند. از بهترین و نزدیکترین هتل های استانبول برای گردشگرانی که می خواهند اقامتی دلنشین با دسترسی راحت به تپه عشاق را تجربه کنند، می توان به Ayvansaray، Sütlüce، Eyüp، Balat، Hasköy و Fener اشاره کرد.

۴.۱/۵ - (۱۵ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×