بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
» جهانگردی » استانبول » موزه مادام توسو استانبول یک بازدید هیجان انگیز از مجسمه های واقعی
موزه مادام توسو استانبول یک بازدید هیجان انگیز از مجسمه های واقعی
استانبول

موزه مادام توسو استانبول یک بازدید هیجان انگیز از مجسمه های واقعی

۲ تیر ۱۴۰۱ 16۰2,013

در کنار تمام جاذبه های گردشگری تاریخی و باستانی استانبول، چندین جاذبه هم هستند که هیجان و شوق شما را به بیشترین مقدار می رسانند. موزه مادام توسو استانبول یکی از جاهای دیدنی استانبول است که در خیابان استقلال این شهر محبوب توریستی واقع شده است. به جرات می توان گفت که در موزه مادام توسو، شما با مجسمه های واقعی از شخصیت های معروف روبرو می شوید که شما را انگشت به دهان می گذارد! اگر در سفرتان به ترکیه می خواهید با فرهنگ و هنر مردم این کشور به خوبی آشنا شوید، پیشنهاد می کنیم که در کنار بازدید از سایر جاهای دیدنی استانبول حتما از موزه مادام توسو هم بازدید کنید. شما می توانید مجسمه های باکیفیت و درجه یک شخصیت های مشهور مختلف از بازیکنان معروف در فوتبال گرفته تا شخصیت های سیاسی و فرهنگی را در این موزه مشاهده کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری درباره موزه مادام توسو استانبول و نحوه دسترسی به آن در اختیار شما قرار دهیم.

مادام توسو، مجسمه ساز ماهر جهانی

پیش از اینکه به معرفی کامل موزه مادام توسو استانبول پرداخته شود، بهتر است تا کمی درباره زنی به نام مادام توسو صحبت کنیم که پایه گذار این موزه ها بوده است. در اصل نام این زن هنرمند، ماری گروشوتس بود که در سال ۱۷۶۱ میلادی در پایتخت فرانسه متولد شد. علاقه وافر او به هنر مجسمه سازی، وی را تشویق کرد که این هنر را از دایی اش بیشتر فرا بگیرد. به طوری که گروشوتس توانست تا سن ۳۰ سالگی به یکی از ماهرترین اشخاص در این حرفه تبدیل شود.

کارهای حرفه ای او باعث شد تا به این زن لقب مادام توسو داده شود. بعد از سن ۳۰ سالگی، مادام توسو یک تصمیم عجیب و جذاب گرفت؛ او می خواست به سراسر جهان سفر کند و مسجمه های افراد بومی شهرهای مختلف را ساخته و در معرض بازدید عموم قرار دهد. مادام توسو این کار را با برپایی نمایشگاه های مختلف آغاز کرد و استقبال زیادی هم از آنها شد. اولین نمایشگاه او در شهر لندن برگزار شد که استقبال بی نظیری هم از آن به عمل آمد.

شما می توانید هنگام سفر به شهرهای مختلف اروپایی مانند فرانسه، لندن، آمستردام، برلین، استانبول و همین طور در واشنگتن و نیویورک آمریکا از نمایشگاه های مادام توسو بازدید کنید. علی رغم تمامی مشکلاتی که ماری گروشوتس در زندگی خود تجربه کرد، دقت و ظرافت او در ساخت مجسمه هایش هیچ گاه از بین نمی رفت. جالب است بدانید که مادام توسو قبل از ساختن مجسمه هر شخصیت، ساعت ها و روزها برای مطالعه بیوگرافی و زندگی نامه اشخاص زمان می گذاشت تا اثری که خلق می کند، نزدیک به واقعیت باشد.

مادام توسو، مجسمه ساز ماهر جهانی

مجسمه شخصیت ها و سلبریتی های معروف در موزه مادام توسو استانبول

مشابه شهرهای معروف اروپا و آمریکا، موزه مادام توسو استانبول هم بسیار مشهور بوده و سالانه میلیون ها نفر از مسافران و توریست های کشورهای مختلف از این موزه زیبا بازدید می کنند. حتما اسم سلبریتی های معروف ترکیه یا شخصیت های سیاسی معروف و در راس آنها آتاتورک را شنیده اید. در موزه مادام توسو استانبول که در سال ۲۰۱۶ تاسیس و در معرض بازدید عموم قرار گرفته است، مجسمه های بازیگران، هنرمندان، ورزشکاران معروف، در کنار سیاستمداران، و سلبریتی ها نگهداری می شوند. مطمئن باشید که اگر با دوربین گوشی در بالاترین کیفیت هم در کنار این مجسمه ها عکس بگیرید، دوستانتان تصور می کنند این شخصیت ها را واقعا از نزدیک دیده اید!

اگر می خواهید واقعی ترین مجسمه ها از بردپیت، دیوید بکهام، راجر فدرر، لیونل مسی، استیو جابز، البرت انیشتین و آنجلینا جولی را در ترکیه ببینید و در کنار همه آنها عکس بگیرید، در اولین فرصت به موزه مادام توسو استانبول بروید. در این موزه بیشتر از ۶۰ مجسمه از شخصیت های معروف جهانی و شخصیت های معروف ترکیه نگهداری می شوند که بازدید از آنها طرفداران زیادی دارد.

آتاتورک، رجب طیب اردوغان، کیوانچ تاتلیتوع، تولگا تویچ و فوتبالیست معروف ترک یعنی آردا توران از جمله محبوب ترین شخصیت هایی هستند که مجسمه آنها در موزه مادام توسو استانبول نگهداری می شود. در میان مجسمه های مختلف موزه مادام توسو، یک مجسمه باارزش هم برای ایرانیان وجود دارد که مایه افتخار است. این مجسمه مربوط به مولانا جلال الدین بلخی است که عارف و شاعر مشهور بزرگ ایرانی بوده و در میان مردم ترکیه هم بسیار محبوب است.

مجسمه شخصیت ها و سلبریتی های معروف در موزه مادام توسو استانبول

خرید بلیط موزه مادام توسو

به منظور وارد شدن به موزه مادام توسو، باید هزینه ورودی و تهیه بلیت را پرداخت کنید. بدین منظور سه انتخاب پیش رو خواهید داشت؛ بلیت های سطح ۱ تنها اجازه بازدید شما از مجسمه های تمامی شخصیت ها را می دهد؛ از طرفی اگر بلیت سطح دوم را خریداری کنید، اجازه دو بار ورود به موزه و بازدید از آکواریوم سی لایف را نیز خواهید داشت. بلیت های سطح سوم هم بلیت های VIP هستند که ورود شما را بدون انتظار در صف طولانی این موزه ممکن می سازند. ساعات بازدید روزانه از موزه مادام توسو استانبول، از ساعت ۱۰ صبح تا ۸ شب است و شما می توانید به مدت ۱ تا ۱ و نیم ساعت از مجسمه های با ارزش این موزه بازدید کنید و لذت ببرید.

نحوه دسترسی به موزه مادام توسو استانبول

اگر حتی یکبار هم به استانبول سفر کرده باشید، نام میدان تکسیم حتما به گوشتان خورده است. موزه مادام توسو در یکی از بهترین نقاط استانبول در نزدیکی این میدان در منطقه بی اوغلو و خیابان استقلال واقع شده است. با سوار شدن به اتوبوس یا مترو و پیاده شدن در ایستگاه آقاکامی، فاصله بسیار نزدیکی با موزه مادام توسو خواهید داشت. از میدان تکسیم هم تنها ۸ دقیقه راه پیاده با ورودی موزه مادام توسو استانبول خواهید داشت.

نحوه دسترسی به موزه مادام توسو استانبول

جاهای دیدنی نزدیک

همانطور که اشاره کردیم، موقعیت جغرافیایی موزه مادام توسو در یکی از بهترین نقاط استانبول و نزدیک به میدان تکسیم است. بیشترین جاهای دیدنی شهر استانبول در مناطق اطراف میدان تکسیم قرار دارند. در نزدیکی این موزه مدرن، جاذبه هایی مانند کاخ توپکاپی، موزه مولوی خانه گالاتا، بازار تاریخی و سرپوشیده MISRI، مسجد اورتاکوی، کاخ دلما باغچه، دلفیناریوم استانبول، آب انبار باسیلیکا، کاخ بوکولئون، بازار بزرگ استانبول، موزه پرا، موزه معصومیت استانبول، موزه دوگانچای، کلیسای سنت آنتوان، مسجد حسین آقا و مسجد تاریخی رنگونی ها از دیدنی ترین جاذبه های نزدیک به موزه مادام توسو استانبول محسوب می شوند.

هتل های نزدیک

اگر دلتان می خواهد که در بهترین منطقه استانبول و نزدیک به میدان تکسیم مستقر شوید، این فرصت طلایی را با رزرو هتل های استانبول نزدیک به مرکز شهر و در اطراف موزه مادام توسو خواهید داشت؛ هتل هایی مانند هتل میاپرا، هتل ریچموند، هتل میدتاون، هتل آینه ها، هتل پتروس ترکیه، سوئیت آپارتمانی مسافر ترکیه، هتل تانگو تکسیم ترکیه، هتل قصر تکسیم استانبول و هتل میراکل، نزدیکترین هتل ها به موزه مادام توسو استانبول هستند.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×