» راهنمای سفر به ایران » استان تهران » تهران » معرفی تفریحات تهران
تفریحات تهران
تهران

معرفی تفریحات تهران

۱۲ بهمن ۱۳۹۷ 11۰1,723

علاوه بر اهمیت شهر تهران از نظر اقتصادی و سیاسی، این شهر از نظر جاذبه های گردشگری و فرصت های خوشگذرانی و تفریح نیز از جایگاه مطلوبی برخوردار می باشد. با نگاهی به تفریحات تهران کاملا متوجه تنوع بسیار بالا در آنها و تفاوت در سطح قیمت و میزان هیجان هر یک خواهید شد و قطعا نگاهتان به این شهر تغییر خواهد کرد. جاهای دیدنی تهران ترکیب شده با تفریحات این شهر تجربه عالی را رقم خواهند زد.

تفاوتی ندارد که در کدام گروه سنی هستید و چه نوع سلیقه ای دارید، در هر صورت تفریحات تهران برایتان خارق العاده خواهد بود. برای سفری هیجان انگیز با تفریحات تهران، در ادامه با وبلاگ اقامت ۲۴ همراه باشید.

مقاله مرتبط : “گشت یک روزه در تهران

مقاله مرتبط : “جاذبه های گردشگری اطراف تهران

بنر تبلیغاتی رزرو هتل های تهران با تخفیف

تفریحات تهران

تفریحات تهران؛ اسکی

یکی از عوامل موثر در انتخاب نوع تفریح، بدون شک زمان و شرایط آب و هوایی می باشد و نمی توان بدون توجه به آن، کوله بار سفر و تفریح را برداشت. برای مثال اگر اواخر پاییز و در فصل زمستان به این شهر سفر کرده اید، هیچ چیز به اندازه ی اسکی نمی تواند برایتان هیجان انگیز باشد. با توجه به شرایط آب و هوایی پایتخت کشورمان، در حال حاضر ۶ پیست اسکی بسیار مجهز در اطراف تهران دایر می باشد که عبارتند از پیست توچال، دیزین، شمشک و دربندسر، آبعلی و خور که همگی مطابق با استانداردهای جهانی هستند.
اگر نگران نداشتن مهارت در اسکی هستید، لازم است بدانید که مربیان مجرب و با تجربه در پیست های اسکی تهران وجود دارند که فرآیند یادگیری را برایتان کاملا آسان خواهند کرد.

آدرس پیست های اسکی تهران

پیست توچال: تهران، بزرگراه شهید چمران، خیابان یمن، انتهای خیابان ولنجک
پیست دیزین: استان البرز، شهرستان کرج، منطقه گاجره
پیست آبعلی: تهران، شهرستان دماوند، رودهن، دهستان آبعلی، جاده هراز
پیست شمشک: بزرگراه بابایی، جاده لشکرک، جاده اوشان فشم، شمشک
پیست خور: البرز، نزدیک به سد کرج، روستای خور
پیست دربندسر: تهران، رودبار قصران، شهر شمشک

تفریحات تهران

تفریحات تهران، ورزش های آبی

فصل بهار و تابستان که گرمای کلافه کننده ی تهران به مرور خودنمایی می کند، ورزش های آبی و شنا به شدت طرفدار پیدا میکنند و بهترین انتخاب خواهند بود. درست است که تهران دریا ندارد، اما امکانات و شرایط بسیار خوبی برای ورزش های آبی در آن به چشم می خورد و نمی توان از دریاچه های مصنوعی در آن غافل شد. برای مثال، دریاچه خلیج فارس که در منطقه ی خوش آب و هوای چیتگر قرار دارد، شرایط خوبی در آن برای قایقرانی های تک نفره و گروهی، تماشای آب نمای موزیکال، خوردن غذا و نوشیدنی در رستوران ها و کافه فراهم شده است. مجموعه ی دهکده ی آبی پارس و دریاچه ی مصنوعی فشافویه و اسنپ رفتینگ از جمله تفریحات آبی تهران هستند که هر کدام طرفدران خاص خودشان را دارند.

تفریحات تهران

هیجان انگیزترین تفریحات تهران

خیلی از افراد، مخصوصا جوان ها علاقه ی زیادی به تفریحات هیجان انگیز و بالا بردن آدرنالین خون دارند و بر همین اساس به دنبال گزینه های مناسب برای تفریح و خوشگذرانی هستند. در لا به لای تفریحات تهران اگر درست دقت کنید، قطعا با نمونه های فوق العاده ای روبرو خواهید شد که در این بین می توان به کارتینگ استادیوم آزادی، سورتمه سواری دربند، باشگاه های بولینگ در مناطق مختلف شهر، بانجی جامپینگ، زیپ لاین، جت اسکی در دریاچه فشافویه، اسکیت یو در دریاچه خلیج فارس و سرسره لوپ در دهکده آبی پارس اشاره نمود.

تفریحات تهران

آرام بخش ترین تفریحات تهران

همیشه تفریح به معنای شور و شوق و رسیدن به هیجان نیست و گاهی نشستن در کافه ای دنج یا قدم زدن در پارک و بوستانی خوش آب و هوا و خلوت می تواند انرژی دوباره ای را به همه ببخشد. اگر شما هم اینطور فکر میکنید، لازم است بدانید که در هر منطقه و محله از تهران که باشید گزینه های زیادی برایتان وجود دارد که از سطح قیمت و کیفیت متفاوتی برخوردار هستند. برای مثال اگر اهل کافه گردی هستید، کافه ی سرشار از خاطره و نوستالوژی نادری، اوریانت، شوکا، باغ فردوس و کافه گل رضاییه برای طرفدران سبک های کلاسیک مناسب هستند و در مقابل کافه زندگی زیبا، موگه، دستساز، لینک، مهتاب و کافه ویکولو محیط لوکس تری دارند.

تفریحات تهران برای کودکان

کودکان در طول سفر و گشت و گذار در مراکز خرید و بازار خیلی زود خسته میشوند و این کاملا طبیعی است که در هر لحظه به دنبال کوچکترین فرصت برای بازی خواهند بود. خوشبختانه در بین تفریحات تهران، موارد بسیار خوبی برای کودکان وجود دارد که برخی از آنها شرایط مطلوبی را برای بازی افراد بزرگسال نیز به همراه دارند. برای مثال می توان به موارد زیر اشاره کرد:

باغ کتاب تهران

باغ کودک تهران مجموعه ی کاملا شاد و کودکانه از سینما، زمین بازی، عروسک، مجسمه ی شخصیت های کارتونی و محبوب و قفسه های پر از کتاب های مختلف می باشد. برای رفتن به این باغ باید در ایستگاه حقانی از مترو پیاده شوید که بعد از ۱۰ دقیقه پیاده روی به مقصد خواهید رسید.

تفریحات تهران

پارک دلفین

دلفیناریوم یا پارک دلفین تهران که مرتفع ترین دلفیناریوم در دنیا محسوب میشود، در برج میلاد قرار گرفته و علاوه بر دلفین های دوست داشتنی، می توانید بازی شیردریایی را در آن مشاهده کنید. شک نکنید که این پارک برای کودکان با تماشای حرکات آکروباتیک دلفین ها و عکس گرفتن در کنار آنها، می تواند یکی از بهترین تفریحات تهران به شمار آید.

پارک ژوراسیک

کودکان علاقه ی خاصی به دایناسورها و آشنایی با سبک زندگی آنها دارند و این را می توانید از نوع انیمیشن های مورد علاقه ی آنها احساس کنید. در چند سال اخیر و با تاسیس پارک ژوراسیک شرایط مناسبی برای پیاده روی و قدم زدن در کنار دایناسورها و مشاهده ی گونه های مختلف آنها که گاهی متحرک هستند، فراهم شده است. این پارک در سال ۱۳۹۲ در منطقه ی سعادت آباد تهران ساخته شد و در حال حاضر دارای سینما سه بعدی، کارگاه های آموزشی و فیلم، کافی شاپ می باشد.
قلعه ی سحرآمیز ارم، باغ پرندگان، شهربازی بیلینو، موزه عروسک های ملل و سرزمین عجایب از جمله مکان های هیجان انگیز برای کودکان می باشند و نمیتوان آنها را از دست داد.

تفریحات تهران

موزه گردی در تهران

تاریخ پر از فراز و نشیب ایران و همراهی هنر و معماری در تمام دوره ها و حکومت های این کشور، باعث شده اند تا در تمام شهرهای کشورمان موزه های متعددی را ببینیم و دقایقی را با قدم گذاشتن به آنها، به گذشته سفر کنیم. یکی از اصلی ترین تفریحات تهران که به هیچ عنوان نباید از دست داد، موزه گردی می باشد و البته با انتخاب آنها، در واقع با یک تیر دو نشان زده اید. طبیعت زیبا و سرسبز کاخ موزه های سعدآباد، نیاوران و گلستان و آثار زیبای موزه ی هنرهای معاصر و موزه ملی ایران همان چیزی هستند که گذر به تاریخ را برایتان زیباتر خواهند کرد.

گران ترین تفریحات تهران

اگر دوست دارید تفریحات لاکچری و البته گران قیمتی را در زندگی تجربه کنید، لازم است بدانید که سفر به تهران قطعا یکی از بهترین انتخاب هایتان خواهد بود. از بالن سواری در دشت ری گرفته تا غواصی اسکوبا، اسکی روی آب، پاراگلایدر و آفرود هر کدام به شدت بین قشر مرفه تهران مورد توجه قرار گرفته اند و می توانند لحظات بسیار خوشی را برایتان به ارمغان بیاورند.

شما می توانید برای رزرو هتل تهران از سایت اقامت ۲۴ اقدام کنید که همیشه تخفیف های عالی برای شما در نظر گرفته است.

منبع : وبلاگ اقامت ۲۴

لطفا به این مقاله امتیاز دهید ..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×