» راهنمای سفر به ایران » استان تهران » تهران » پارک ملت تهران چه تفریحاتی دارد؟عکس ، آدرس و مسیر دسترسی
پارک ملت تهران
تهران

پارک ملت تهران چه تفریحاتی دارد؟عکس ، آدرس و مسیر دسترسی

۲۱ آذر ۱۴۰۰ 18۰5,058

پارک ملت تهران با فضایی بزرگ و دلنشین یکی از اصلی‌ترین تفرجگاه‌های پایتخت به شمار می‌رود. این پارک قدیمی و بزرگ در دوران پهلوی دوم ساخته شد و دارای بخش‌های مختلف و دیدنی‌ها و امکانات متنوعی است. علاوه بر ساکنین تهران گردشگران داخلی و خارجی زیادی در سفر به تهران از این پارک زیبا بازدید می‌کنند.

اگر شما هم قصد دارید از پارک ملت پایتخت بازدید نمایید و از زیبایی‌های آن لذت ببرید، پیشنهاد می‌کنیم پس از رزرو هتل تهران تا انتهای این مقاله با اقامت ۲۴ همراه باشید. در این مقاله به بررسی کامل و جامع پارک ملت تهران و بخش‌های مختلف آن می‌پردازیم.

پارک ملت تهران

معرفی پارک ملت تهران

پارک ملت تهران با مساحت ۳۴ هکتار یکی از بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین پارک‌های پایتخت به شمار می‌رود که در سال ۱۳۴۵ به دستور فرح پهلوی ساخت آن شروع شد و تا سال ۱۳۵۳ پایان یافت. بوستان ملت که در گذشته بوستان شاهنشاهی نام داشت، توسط شخصی به نام پوسن (Posen) به سبک پارک‌های انگلیسی طراحی شده است. بخش اعظم این پارک به چمن کاری اختصاص دارد و مابقی فضاها نیز جنگل کاری و گل کاری شده‌اند.

بنر تبلیغاتی رزرو هتل های تهران با تخفیف

پارک ملت هنگام شروع پروژه دارای دو فاز بوده که فاز اول آن به موازات خیابان ولیعصر در سال ۱۳۴۷ به بهره برداری رسیده است. فاز دوم پارک نیز در سال ۱۳۵۳ به اتمام رسید که در اطراف سازمان صدا و سیما و بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی و خیابان سئول است.

پارک ملت جزو ۱۰ پارک برتر پایتخت محسوب می‌شود و از امکانات خوبی برخوردار است. این بوستان یکی از تفرجگاه‌های دلنشین تهران می‌باشد که با فضای آرامش بخش و زیبای خود می‌تواند لحظات خوشی را برای بازدیدکنندگان فراهم کند.

در این پارک گونه‌های گیاهی مختلفی دیده می‌شوند که سبب زیبایی آن شده‌اند. در پارک ملت تهران درختانی همچون صنوبر، چنار، نارون، سدروس، اقاقیا، بید مجنون، سرو، زبان گنجشک و … وجود دارند. همچنین ۱۲۰ گونه درختچه و درخت میوه نیز در بخش جنگل کاری بوستان ملت کاشته شده‌اند. برای گل‌گاری‌های مختلف پارک ملت نیز از گل‌های دائمی و چندساله رعنا، شمعدانی، کوکب، گالانیا، رزهای مینیاتوری و … استفاده شده است.

بخش های دیدنی پارک ملت تهران

در این پارک بخش‌های مختلفی وجود دارد که بسیار دیدنی هستند. در این پارک امکانات و تفریحات متنوعی برای همه سنین وجود دارد که به معرفی و بررسی آنها می‌پردازیم.

۱- درب اصلی و ورودی پارک ملت تهران

یکی از زیباترین قسمت‌های بوستان ملت درب اصلی آن است که جنب خیابان ولیعصر قرار دارد. ورودی پارک ملت دارای مجسمه‌های هنری، گل کاری‌های بی‌نظیر، المان‌های شهری، آب نما و … است که فضایی تماشایی را ایجاد نموده‌اند. در این قسمت یک سطح صاف بزرگ نیز برای استفاده از ماشین‌های کنترلی، اسکوتر و اسکیت سواری ساخته شده است.

دریاچه مصنوعی پارک ملت

۲- دریاچه مصنوعی پارک ملت تهران

در قسمت شمالی این پارک بزرگ یک دریاچه مصنوعی با چشم‌اندازی بسیار زیبا وجود دارد. در کنار این دریاچه چندین رستوران و کافی شاپ با نمای رو به آب ساخته شده است. گردشگران و بازدیدکنندگان می‌توانند در این محیط چشم‌نواز یک وعده غذای دلچسب را نوش جان کنند. قدم زدن اطراف دریاچه و روی پل فلزی آن یکی از تفریحات جذاب در پارک ملت محسوب می‌شود.

مجسمه ها و سردیس های پارک ملت تهران

۳- مجسمه ها و سردیس های پارک ملت تهران

از دیگر دیدنی‌های بوستان ملت پایتخت می‌توان به مجسمه های بسیار معروف آن اشاره نمود. این مجسمه ها در نهایت زیبایی، دارای شکوه و جلوه خاصی هستند. مجسمه مادر و امیر کبیر از مهمترین مجسمه‌های پارک ملت به شمار می‌روند.

همچنین در سال‌های اخیر مجسمه‌های دیگری با سبک‌ها و موضوعات مختلف مانند امید به زندگی در پارک ملت جایگذاری شده که باعث افزایش جذابیت این بوستان شده‌اند. در بخش دیگری از پارک که کمی جلوتر از ورودی اصلی است، یک آبنمای پله‌ای زیبا قرار دارد؛ در اطراف این آب نما سردیس‌هایی از مشاهیر و بزرگان ایران زمین مانند فردوسی، شهریار، سعدی و … قرار گرفته‌اند.

آبنماهای پارک ملت تهران

۴- آب نماهای پارک ملت تهران

در قسمت‌های مختلف این پارک و تفرجگاه زیبا آب نماهای متعددی وجود دارد که یکی از زیباترین و خاص‌ترین آنها آب نمای موزیکال دریاچه مصنوعی است. این آب نمای منحصر بفرد تلفیقی از نورپردازی، موسیقی و رقص آب می‌باشد که می‌تواند نگاه بازدیدکنندگان را به خود جذب نماید. تماشای این آب نما در شب‌ها بسیار لذت بخش است.

پردیس سینمایی پارک ملت

۵- پردیس سینمایی پارک ملت تهران

یکی از مهمترین بخش‌های پارک ملت در تهران پردیس سینمایی است. این مجموعه که در فضایی ۶ هکتاری احداث شده یکی از معروف‌ترین پردیس‌های کشور است. در این مجموعه چندن سینما، رستوران، فروشگاه، پارکینگ و کافه کتاب وجود دارد و یکی از مکان‌های محبوب علاقمندان به سینما به شمار می‌رود.

۶- باغ وحش پارک ملت تهران

از دیدنی‌های جذاب و پرطرفدار پارک ملت می‌توان به باغ وحش اشاره نمود. در این باغ وحش که در قسمت غربی پارک واقع شده حیوانات مختلفی مانند شتر مرغ، میمون، بز کوهی، مارال، گوزن، عقاب، کرکس، طوطی و … نگهداری می‌شوند. این بخش از پارک ملت تهران در بین کودکان و نوجوانان بسیار محبوب است.

المان های پارک ملت تهران

۷- المان های پارک ملت تهران

در گوشه کنار یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های تهران، المان‌ها و سازه‌های جالب و خاصی قرار دارند که باعث زیبایی بیشتر فضای این پارک شده‌اند. یکی از مهمترین این المان‌ها، سازه تعاملی در نزدیکی پردیش سینمایی است که اثری از مهدی کامبوزیا و شاگردانش می‌باشد. این المان از تکه‌های فولادی بزرگی تشکیل شده است  که در نهایت زیبایی و با مهندسی و طراحی خاصی به وسیله کابل‌های متعددی در هوا معلق نگاه داشته شده‌اند.

امکانات تفریحی، ورزشی و رفاهی پارک ملت

در کنار دیدنی های پارک ملت امکانات مختلفی نیز برای ورزش و تفریح وجود دارد. چندین زمین بازی و ورزش برای کودکان و بزرگسالان در بخش‌های مختلف پارک ساخته شده است. از مهمترین امکانات ورزشی و تفریحی این بوستان می‌توان زمین‌های بدمینتون، والیبال، اسکیت، پیست اسکیت، میزهای پینگ پنگ و شطرنج، مسیرهای پیاده روی و دوچرخه سواری، وسایل ورزشی و فضای ورزش‌ صبحگاهی را نام برد.

امکانات رفاهی مختلفی نیز برای رفاه حال گردشگران و بازدیدکنندگان در پارک ملت تهران فراهم شده است. رستوران‌ها، کافی شاپ‌ها، کتابخانه، نمازخانه، پارکینگ، سرویس بهداشتی، نیمکت، آلاچیق و … از جمله این امکانات هستند.

امکانات تفریحی، ورزشی و رفاهی پارک ملت تهران

بهترین زمان بازدید

شما در طول سال در ایام مختلفی می‌توانید به بوستان ملت بروید و از حضور در این فضای دلنشین و زیبا استفاده نمایید. پارک ملت در هر یک از فصل‌های سال جذابیت خاص خود را دارد اما بهار و پاییز دیدنی‌ترین اوقات برای تماشا و بازدید از این پارک هستند.

در فصل بهار درختان سر به فلک کشیده سبز شده و گل کاری‌های چشم نواز و رنگارنگی در بخش‌های مختلف پارک به چشم می‌خورند. آب و هوا در بهار نیز بسیار خنک و مطبوع است که گردش و قدم زدن در پارک ملت به یکی از محبوب‌ترین تفریحات تبدیل می‌کند.

اگر از علاقمندان به عکاسی هستید به شما پیشنهاد می‌کنیم در روزهای پاییزی به پارک ملت سر بزنید. زیرا در پاییز به خاطر تغییر رنگ برگ درختان و ریزش برگ‌ها، فضای پارک فوق‌العاده دیدنی و بی نهایت زیبا می‌شود. قدم زدن در هوای بارانی فصل پاییز و تماشای درختان رنگارنگ و خش خش برگ‌ها در زیر پا، خاطرات فراموش نشدنی از پارک ملت در تهران برای شما رقم می زند.

بهترین زمان بازدید از پارک ملت تهران

مسیر دسترسی به پارک ملت تهران

پارک ملت در خیابان ولیعصر پایتخت و بالاتر از بلوار نیایش قرار دارد. اگر قصد دارید با اتوبوس به این پارک بروید، باید از خط هفت اتوبوس‌های BRT استفاده کنید و در ایستگاه نیایش یا پارک ملت پیاده شوید. همچنین می‌توانید با استفاده از تاکسی‌های خطی میدان ونک به تجریش خود را به پارک ملت برسانید.

اگر با خودروی شخصی به بازدید از پارک ملت می‌روید، باید خود را به ابتدای بزرگراه نیایش و خیابان ولیعصر رسانده و در آنجا خودرو خود را در پارکینگ مخصوص پارک قرار دهید.

لطفا به این مقاله امتیاز دهید ..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×