» راهنمای سفر به ایران » استان تهران » تهران » فرحزاد تهران کجاست؟ رستوران ها، پارک های اطراف، دیدنی های نزدیک
فرحزاد تهران
تهران

فرحزاد تهران کجاست؟ رستوران ها، پارک های اطراف، دیدنی های نزدیک

۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ 20۰3,150

فرحزاد تهران یکی از بهترین و معروف ترین تفرجگاه های پایتخت است که از محبوبیت بسیاری برخوردار می باشد. فرحزاد به عنوان یکی از جاهای دیدنی تهران، ییلاقی خوش آب و هوا و سرسبز با امکانات رفاهی و دیدنی های متنوع می باشد که به مقصدی عالی برای استراحت و رهایی از شلوغی و آلودگی پایتخت تبدیل شده است. ساکنین تهران و گردشگران زیادی در طول سال و مخصوصا در ایام آخر هفته و یا تعطیلات به بازدید فرحزاد تهران می روند. اگر قصد آشنایی بیشتر با این ییلاق زیبا در شهر تهران را دارید پیشنهاد می کنیم تا انتهای مطلب همراه اقامت ۲۴ باشید.

فرحزاد تهران

فهرست این مطلب

معرفی فرحزاد تهران

فرحزاد تهران یکی از ییلاق های بی نظیر منطقه شمیرانات است که در شمال غربی پایتخت قرار دارد. فرحزاد جزو مناطق خوش آب و هوای تهران محسوب می شود که همین امر موجب شده رستوران ها، کافه ها و باغچه های خانوادگی متعددی در این منطقه راه اندازی شوند. این امکانات رفاهی به یکی از گزینه های اصلی ساکنین تهران و گردشگران برای استراحت و تفریح تبدیل شده است.

فرحزاد دیدنی های مختلفی دارد و شما می توانید علاوه بر نوش جان کردن غذاهای لذیذ در فضایی سرسبز و دلنشین، از جاذبه های دیگری مانند دره فرحزاد، رودخانه، پارک نهج البلاغه و … نیز بازدید نموده و اوقات خوشی را سپری کنید.

بنر تبلیغاتی رزرو هتل های تهران با تخفیف

فرحزاد از سه محله «فرحزاد بالا»، «فرحزاد پایین» و «امامزاده» تشکیل شده است. ضلع شمالی منطقه فرحزاد به دامنه های رشته کوه البرز منتهی می گردد که دارای ارتفاع بیش از ۱۸۰۰ متر از سطح دریا است و محلی مناسب برای عاشقان کوهنوردی محسوب می گردد. ضلع غربی فرحزاد که امروزه تا بزرگراه یادگار امام وسعت دارد نیز به رودخانه و دره فرحزاد منتهی می شود و برای پیاده روی و طبیعت گردی گزینه ای مناسب به شمار می رود.

بهترین فصل فرحزاد تهران

تاریخچه فرحزاد تهران

در زمان های گذشته فرحزاد به عنوان یکی از روستاهای اطراف تهران شناخته می شد اما به مرور زمان و با توسعه شهری، این روستا به یکی از مناطق و محله های پایتخت تبدیل شد. ساخت روستای فرحزاد را به زمان حکومت ناصرالدین شاه قاجار نسبت می دهند که بنای اولیه آن توسط مستوفی الممالک پایه ریزی شده است. این روستای خوش آب و هوا در میان دره ای ییلاقی و در مسیر رفت و آمد اصلی زائران امامزاده داوود قرار داشت. از این رو مسافران بسیاری از آن می گذشتند و از این مکان زیبا برای استراحت استفاده می نمودند.

همچنین به دلیل آب و هوای مطبوع ساکنین تهران نیز در فصل های گرم فرحزاد را برای سپری کردن روزهای گرم تابستان انتخاب می کردند. با گذشت زمان و افزایش تعداد مسافران و گردشگران اتراق شبانه در این روستا زیاد شد و بسیاری از افراد خانه های روستایی را اجاره می نمودند. به این ترتیب رونق اقتصادی قابل توجهی در این منطقه به وجود آمد که موجب معروفیت بیشتر آن شد.

وجه تسمیه فرحزاد تهران

درباره نامگذاری این منطقه نظریه های مختلفی وجود دارد که یکی از موثق ترین آنها مربوط به کتاب تاریخی منتقله الطالبیه می باشد. در این کتاب نام «فره‌زاد» به معنی «توشه فراوان» برای این روستا انتخاب شده زیرا آب فراوان و منابع طبیعی غنی در این منطقه وجود دارد. به مرور زمان نام روستای فرحزاد به «فرزاد» و «فرحزاد» تغییر نمود. فرحزاد نیز از دو کلمه فرح به معنای شادی و نشاط و زاد به معنای مولد گرفته شده و اشاره به مکانی دارد که موجب شادی و نشاط می شود.

دره فرحزاد

بهترین زمان بازدید از فرحزاد تهران

ییلاق فرحزاد تهران به خاطر موقعیت جغرافیایی خود و قرار گرفتن در دامنه های البرز از آب و هوای مطبوعی برخوردار است. از این رو می توان بهترین زمان برای بازدید از این منطقه را فصول گرم در نظر گرفت. اگر می خواهید از گرمای تابستان پایتخت فرار کنید بهترین مقصد فرحزاد است. البته در فصل بهار ییلاق فرحزاد زیبایی منحصربفردی دارد زیرا همه درختان سرسبز و پوشیده از شکوفه های رنگارنگ می شوند.

عاشقان طبیعت گردی و عکاسی نیز می توانند فصل پاییز را که درختان هزار رنگ شده و مناظر فوق العاده ای در فرحزاد خلق می شود، برای یک روز طبیعتگردی عالی و سپری کردن اوقاتی خوش انتخاب کنند.

فرحزاد تهران کجاست؟

فرحزاد منطقه چند تهران و کجای آن قرار دارد؟ همانطور که گفته شد فرحزاد در شمال غربی تهران و منطقه ۲ واقع شده است و دسترسی به آن از طریق بزرگراه یادگار امام به سادگی امکان پذیر است. این منطقه ییلاقی در تعطیلات و آخر هفته ها بسیار شلوغ می شود و می توانید به جای تردد با وسیله نقلیه شخصی از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید. اتوبوس های مناطق سعادت آباد و شهرک غرب به سمت سه راه فرحزادی و یا اتوبوس های بی آر تی مسیر بزرگراه اشرفی اصفهانی بهترین گزینه ها محسوب می شوند. همچنین در میدان صادقیه و پونک نیز تاکسی هایی به مقصد فرحزاد وجود دارند.

اگر برای دسترسی قصد استفاده از ایستگاه مترو فرحزاد تهران را دارید، باید خود را به ایستگاه میدان صنعت و یا ایستگاه میدان صادقیه برسانید و سپس از تاکسی های بلوار فرحزادی و یا تاکسی های بلوار صادقیه استفاده کنید. همچنین می توانید با خط ۷ مترو خود را به ایستگاه میدان کتاب برسانید. از این ایستگاه تا فرحزاد ۱ کیلومتر فاصله است که با پیاده روی نیم ساعت طول خواهد کشید.

رستوران های پارک فرحزاد تهران

در فرحزاد تهران، به علت جغرافیا و آب و هوای مناسب رستوران های متعددی وجود دارد و روز به روز هم به تعداد باغ رستوران های آن اضافه می شود. بیشتر شهرت منطقه فرحزاد به خاطر داشتن رستوران های متعدد و محبوب و نیز آب و هوای مطبوعش است.

رستوران های این منطقه شامل رستوران قائم فرحزاد، رستوران سالار، باغچه خانوادگی عرشیا، باغچه سنتی شکوفه، رستوران سنتی آبشار، رستوران پالیز، رستوران باغچه سنتی حسین، رستوران باغچه فدک، رستوران سبز، رستوران پیچک، رستوران گل یخ، رستوران ستاره، رستوران صحرا، رستوران امپراطوری، رستوران باغچه شاندیز، باغچه سنتی عیاران، رستوران باغ پایتخت، رستوران مزرعه فرحزاد، سفره خانه سنتی حافظیه، رستوران باغچه سنتی دایی اکبر، رستوران خانوادگی چهل ستون یا بیستون، رستوران باغ نور، رستوران درویش، رستوران دهکده، رستوران باغچه صفا و رستوران خانوادگی آلاچیق و تعدادی رستوران دیگر می باشد. در ادامه مهمترین و محبوب ترین آنها را از نظر مردم معرفی می کنیم:

رستوران قائم

رستوران قائم فرحزاد را بدون شک می­ توان در دسته بهترین رستوران های فرحزاد قرار داد. رستوران قائم در منطقه خوش آب و هوا و ییلاقی تهران، در حاشیه جنوبی رشته کور البرز قرار گرفته ­است. گذر رودخانه فرحزاد از این منطقه باعث سرسبزی بسیار و رشد درختان منطقه شده است. رستوران قائم با وسعت ۵۰۰۰ متر، دارای محیطی بسیار با صفا و آرام است. در این باغ رستوران علاوه برا انواع غذاهای سنتی و ایرانی می توانید از بخش کافه بار آن از محصولات متنوع کافه مثل انواع نوشیدنی ها و دسرها استفاده کنید.

منوی رستوران قائم دارای انواع غذاهای سنتی ایرانی مثل انواع کباب ها، پلوهای ایرانی و هم چنین انواع سوخاری و انواع غذاهای دریایی می باشد. امکانات این رستوران شامل پارکینگ، موسیقی زنده در هر شب، سرزمین بازی کودکان، امکان کشیدن قلیان و فضای باز می باشد. در روزهای خاص سال، به مناسبت های مختلف مثل شب یلدا مراسم ویژه در رستوران قائم فرحزاد اجرا می شود.  ساعات کاری رستوران قائم از ۹ صبح الی ۲۴ بامداد بوده و شماره تماس آن ۰۲۱۲۲۳۵۶۹۹۷ است. این رستوران در آدرس تهران، فرحزاد، خیابان آبشار واقع شده است.

رستوران قائم

رستوران باغچه حسین

رستوران باغچه حسین فرحزاد یکی از بهترین رستوران های موجود در این مجموعه می باشد. می توان گفت این رستوران نوعی سفره خانه ایرانی و سنتی است. محیط شیک و تمیز و داشتن فضای باز از مزیت های رستوران حسین فرحزاد می باشد. امکانات دیگر رستوران شامل پارکینگ مخصوص، فضای باز، محیط سنتی رستوران، کشیدن قلیان و امکان رزرو است. در منوی رستوران حسین فرحزاد انواع غذاهای ایرانی و انواع مختلف کباب با کیفیت بالا و قیمت نسبتا بالا ارائه می شود.

غذاهایی که در این رستوران سرو می شوند شامل انواع کباب، پلوهای اصیل ایرانی، ماهی قزل آلا، دیزی سنگی همراه انواع پیش غذا و سالاد است. در قسمت کافه رستوران حسین فرحزاد انواع قهوه، دمنوش های سنتی، بستنی و نوشیدنی های طبیعی ارائه می شود. ساعت کاری رستوران حسین فرحزاد از ۱۲ ظهر الی ۲۴ شب بوده و شماره تماس این رستوران ۰۲۱۲۲۱۳۵۰۰۳ و هم چنین ۰۹۱۴۰۲۴۴۱۶۸ است. این رستوران در یادگار امام جنوب، قسمت فرحزاد شمالی، خیابان محمد فرحزادی نرسیده به آبشار در پلاک ۴۳ واقع شده است.

رستوران باغچه حسین

رستوران باغ نور

رستوران باغ نور فرحزاد یکی از رستوران های زیبای مجموعه فرحزاد به شمار می رود. قیمت و کیفیت مطلوب غذاهای سرو شده در این رستوران به یکی از دلایل محبوبیت آن بدل شده است. امکانات رستوران شامل داشتن یک بخش جنگلی در فضای خارج رستوران، کشیدن قلیان بعد غذا، چای، اینترنت رایگان و امکان رزرو آن می باشد.

در منوی این رستوران انواع غذاهای ایرانی، صبحانه، نوشیدنی گرم یا سرد و قلیان ارائه می شود. ساعت کاری رستوران نور فرحزاد از ۹ الی ۲۴ شب بوده و شماره تلفن ۰۲۱۲۲۰۶۵۷۶۰ برای آن ثبت شده است. رستوران باغ نور فرحزاد در فرحزاد، کوچه آبشار در بن ­بست نور قرار گرفته است.

رستوران باغ نور

رستوران سنتی درویش

رستوران سنتی درویش فرحزاد که طرفداران بسیاری دارد، با امکانات بی نظیر خود روز خاطره­ انگیزی را برای مشتریان خود ایجاد می کند. این رستوران محبوب ۸۰۰ نفر ظرفیت دارد و امکاناتی نظیر پارکینگ، فضای باز، امکان کشیدن قلیان بعد غذا، امکان رزرو برای دورهمی و جشن­ها، قیمت بسیار مناسب، اینترنت رایگان و کیفیت بالای غذاهای ارائه شده را دارد. ساعت کاری رستوران از ساعت ۱۲ ظهر الی ۲۴ شب بوده و شماره تماس آن ۰۲۱۲۲۳۶۴۴۳۸ است. رستوران درویش فرحزاد در شهرک غرب، فرحزاد پایین، بلوار فرحزادی، بالاتر از میدان ایثارگران واقع شده است.

رستوران سنتی درویش

رستوران دهکده

رستوران دهکده فرحناز که در فرحزاد پایین، نرسیده به یادگار شمالی، جنب شهرداری، پلاک ۱۹۹ واقع شده­است، جزو رستوران های جذاب مجموعه از نظر تعدد امکانات ارائه شده می باشد. خدمات رستوران شامل ثبت آنلاین سفارش، امکان رزرو برای دورهمی های دوستانه و کاری، پارکینگ، سرزمین بازی کودکان، امکان صرف صبحانه گرم، موسیقی زنده، امکان کشیدن قلیان و محیط باز دلنشین آن می باشد.

فهرست غذاهای منو دارای انواع غذاهای سنتی ایرانی مثل انواع کباب، ماهی قزل آلا، پلوهای ایرانی، کوفته تبریزی و انواع سالاد، پیش غذا، سوپ و سالاد است. کافه رستوران دهکده فرحناز انواع بستنی ها و دسرهای مختلف را ارائه می دهد. ساعت کاری رستوران دهکده فرحناز از ۹ صبح الی ۲۴ شب بوده و شماره تماس ۰۲۱۲۲۱۴۱۰۷۰ و ۰۹۱۹۱۰۵۰۶۶۱ برای آن ثبت شده است.

رستوران دهکده

رستوران راه سلامت

رستوران تهیه غذا راه سلامت که در آدرس تهران، فرحزاد، خیابان ایثارگران و در خیابان البرز ششم واقع شده است، یکی از بهترین رستوران های بیرون بر شهر تهران می باشد. امکان سفارش آنلاین و اینترنتی غذا و هم چنین سفارش مقدار و نوع غذا، نوشیدنی و دسر از مزایای این رستوران می باشد. اگر مهمانی و یا جشن غیر منتظره ای برایتان پیش آمد و فرصت پختن و تهیه کردن غذا را نداشتید، پیشنهاد ما به شما ثبت سفارش از رستوران راه سلامت فرحزاد تهران می باشد. شماره تماس ۰۲۱۲۲۳۷۶۰۰۹ برای این رستوران بیرون بر ثبت شده است.

رستوران سنتی آبشار

رستوران سنتی آبشار فرحزاد، با داشتن محیطی آرامش بخش و دلگرم کننده، همواره مورد توجه مسافران و گردشگران بسیاری بوده ­است. کیفیت بالای غذاهای سنتی و ایرانی، امکان رزرو برای جشن و دورهمی های دوستانه و امکان کشیدن قلیان از امکانات موجود در رستوران آبشار می باشد. شماره تماس رستوران آبشار فرحزاد ۰۲۱۲۲۰۸۳۵۵۴ بوده و در آدرس تهران، خیابان فرحزادی واقع شده است.

رستوران سنتی آبشار

رستوران باغ طهرون

رستوران باغ طهرون فرحزاد از جمله بهترین رستوران­های تهران است که به دلیل نزدیک بودن به شمال تهران، هوای خوب و محیط سرسبزی را دارد. از امکانات رستوران باغ طهرون می توان به امکان رزرو، پارکینگ و غذاهای لذیذ سنتی و ایرانی و قیمت مناسب آن اشاره کرد. این رستوران در خیابان فرحزادی تهران واقع شده است و شماره تلفن آن ۰۲۱۲۲۰۶۳۰۹۴ است.

رستوران باغ طهرون

باغ رستوران حجت فرحناز

باغ رستوران حجت فرحناز با ارائه غذاهای ایرانی با کیفیت به یکی از محبوب ترین رستوران­های سطح شهر تهران تبدیل شده است. امکانات این رستوران شامل پارکینگ، محیط سنتی، امکان کشیدن قلیان و مصرف صبحانه گرم می باشد. ساعت کاری این رستوران از ساعت ۷ صبح الی ۲۴ شب بوده و شماره تماس ۰۲۱۲۲۰۹۱۶۱۱ برای آن ثبت گشته­ است. باغ رستوران حجت فرحناز در یادگار امام شمال به جنوب، در قسمت خروجی فرحزاد شمالی و رو به رو نمایندگی سایپا واقع شده است.

باغ رستوران حجت فرحناز

باغ رستوران شکوفه

باغ رستوران شکوفه فرحزاد، با دکوراسیون مدرن خود یکی از محبوب ترین رستوران های فرحزاد است. فضای روف گاردن زیبای این مجموعه محیط بسیار مناسبی برای برگزاری انواع جشن ها و مراسم های خاص مثل جشن عقد و یا جشن تولد می باشد. امکان تماشاهای بازی های ورزشی مهم نظیر فوتبال در این رستوران زیبا فراهم است.

منوی رستوران شکوفه شامل انواع غذاهای سنتی ایرانی، بین المللی و نیز عربی است. در قسمت کافه رستوران شکوفه انواع نوشیدنی های گوارا و طبیعی و نیز انواع دسرها ارائه می شود. از ویژگی های لازم به ذکر رستوران شکوفه، ارائه انواع قلیان های یکبار مصرف و شخصی به مشتریان خود می باشد. ساعات کاری رستوران از ۱۱:۳۰ صبح الی ۲۴ شب بوده و شماره تماس آن ۰۲۱۲۲۳۸۶۶۰۱۲ می باشد. آدرس رستوران شکوفه فرحزاد تهران، بزرگراه یادگار امام، صد متر بعد ورودی فرحناز، جنب اتوگالری ایمان است.

باغ رستوران شکوفه

سفره خانه اریکه

سفره خانه اریکه فرحزاد که در آدرس تهران، فرحزاد شمالی، نرسیده به میدان فرحزادی واقع شده است، یکی از رستوران های محبوب سنتی فرحزاد می باشد. در این رستوران انواع غذاهای ایرانی و سنتی، فست فود و نوشیدنی های گوارا سرو می شود. امکان قلیان کشیدن و سرو چای بعد از غذا در این رستوران فراهم است. نوع محیط رستوران اریکه کلاسیک بوده و موسیقی زنده و اینترنت رایگان نیز دارد. ساعات کاری مجموعه از ۱۲ ظهر الی ۲۴ شب می باشد. شماره تماس مدیریت ۰۹۳۶۴۶۷۸۴۵۴ برای رستوران سفره خانه اریکه فرحزاد ثبت شده است.

سفره خانه اریکه

رستوران بیستون

رستوران بیستون فرحزاد همچون سایر رستوران های موجود در فرحناز دارای سالن سرپوشیده و فضای باز با امکان کشیدن قلیان است. معماری این رستوران کاملا اصیل بوده و آلاچیق های چوبی در قسمت فضای باز باغ موجود است. غذاهای رستوران بیستون در ظروف مسی سرو می شود و دیزی از محبوب ترین غذاهای موجود در رستوران است.

صدای آب نمای فضای باز رستوران تاثیر بسزایی در  دلنشین کردن و آرام بخش کردن فضای رستوران داشته است. انواع دسرها مثل باقلوا و کنفه همراه با چای ذغالی در این رستوران محبوب سرو می شود. امکان تماشای مسابقات ورزشی مهم مثل فوتبال و والیبال در فضای باز رستوران وجود دارد. ساعات کاری رستوران بیستون از ۱۲ ظهر الی ۲۳ شب بوده و شماره تماس آن ۰۲۱۴۴۸۷۴۰۴۵ می باشد. آدرس این رستوران تهران، انتهای بزرگراه اشرفی اصفحانی، خیابان فرحزاد، خیابان آبشار است.

 در کنار رستوران های متعدد منطقه فرحزاد، گشت و گذار و شکم گردی در بساط های خیابانی فرحزاد نیز خالی از لطف نیست. در کنار خیابان انواع خوراکی ها از لبو و باقالی داغ گرفته تا آلوچه و لواشک و مغز گردو تا ساعت ۲ بامداد به فروش می رسد.

رستوران بیستون

پارک های اطراف فرحزاد تهران

یکی دیگر از دیدنی های منطقه فرحزاد تهران پارک فرحزاد تهران است. این پارک که در شمال غرب پایتخت و در امتداد دره فرحزاد قرار دارد، در سال ۸۸ افتتاح شده است. فاز دوم پارک نهج البلاغه نیز در سال ۹۲ به بهره برداری رسید و امکانات تفریحی متنوعی مانند مسیر پیاده روی و دوچرخه سواری، مجموعه بازی کودکان، آبشار، سینما، شهربازی، محل استراحت و … برای آن در نظر گرفته شد. این پارک زیبا به صورت پلکانی بوده و رودخانه فرحزاد تهران باعث تقسیم آن به دو قسمت شده است که توسط یک پل به یکدیگر متصل می باشند.

پارک های متعددی در اطراف منطقه فرحزاد وجود دارند، که بعد از سرو غذا در رستوران های متعدد فرحناز می توانید در آن ها پیاده روی کنید. پارک پردیسان، پارک پرواز، بوستان ۱۵ خرداد، بوستان سمیه، پارک ژوراسیک و نیز پارک نهج البلاغه از محبوب ترین پارک های اطراف فرحناز می باشند.

پارک پرواز تهران

پارک پرواز تهران که در آدرس تهران، سعادت آباد، میدان بهرود واقع شده است، به علت اینکه با شهر اختلاف ارتفاع دارد محل خوبی برای مشاهده منظره پایتخت و کوه های البرز از بالا است. دسترسی به این پارک به طرق مختلف مثل مترو، اتوبوس، تاکسی و خودروی شخصی امکان پذیر است. پارک پرواز ۱۳۱ متر مربع وسعت دارد و چشم انداز زیبای آن به خصوص در هوای عاری از آلودگی در هنگام شب بسیار دل انگیز می باشد.

امکانات رفاهی و جاذبه های موجود در پارک شامل مجسمه و المان های هنری، شهربازی روباز، زمین بازی کودک، لوازم و زمین ورزشی، فلای لند، یادمان دفاع مقدس، مزار شهدای گمنام، ایستگاه آتش نشانی، مسجد، سرویس بهداشتی و آلاچیق می باشد. مجموعه فلای لند پارک پرواز تهران دارای رستوران­ های متنوع با غذاهای بین المللی و ایرانی، انواع نوشیدنی گرم و سرد، انواع دسر و شیرینیجات مختلف است. همچنین این امکان وجود دارد که در تراس های بزرگ فلای لند با منظره بی نظیر شب های پایتخت غذای خود را میل کنید. پیست تیوپ سواری از دیگر امکانات فلای لند پارک پرواز تهران می باشد.

پارک پرواز تهران

پارک ژوراسیک تهران

پارک ژوراسیک تهران از جاذبه های نزدیک فرحزاد، در آدرس تهران، سعادت آباد، میدان بهرود، پایین تر از پارک پرواز واقع شده است. این پارک شما را به میلیون ها سال قبل، دوران حیات دایناسورها می برد. در ژوراسیک پارک تهران این امکانات برای علاقه مندان به تاریخ حیات جانوان و تاریخ فراهم شده است تا گونه های مختلف دایناسور را از نزدیک ببینند. این پارک در اسفند سال ۱۳۹۲ به بهره­ برداری رسید.

در پارک ژوراسیک تهران دایناسورها هنوز منقرض نشده اند و انواع مجسمه های گوناگون متحرک دایناسورها در ابعاد واقعی برای درک ملموس تر به نمایش گذاشته شده است. از جذابیت های این مجسمه ها حرکت پلک ها، صدای دایناسورها و حرکت دست های دایناسورها می باشد. با گشت و گذار در این پارک با یک تیر می توانید دو نشان یعنی هم تفریح و هم آموزش را با هم بزنید.

در ژراسیک پارک با نحوه به دنیا آمدن و سیر تکامل دایناسورها و جانوران مختلف آشنا می شوید و نیز نام علمی هر دایناسور، خوراک آن ها و روش زندگی آن ها را می آموزید. در این پارک علاوه بر مجسمه دایناسورها مجسمه های دیگری از حیواناتی مثل تمساح، فیل و خرس قطبی نیز وجود دارد.

امکانات دیگر ژوراسیک پارک تهران شامل آتلیه عکاسی، سینما ۴ بعدی، کارگاه سفال و فروشگاه اسباب بازی و هدیه می باشد. در این پارک انواع رستوران ها، کافه ها و بوفه ها با ارائه انواع غذاها، نوشیدنی های سرد و گرم آماده پذیرایی از بازدیدکنندگان گرامی هستند. ژوراشاپ کافی شاپ معروف پارک ژوراسیک است که انواع نوشیدنی های گرم و دسر های متنوع را سرو می کند. اگر دوست داشتید که عکسی به یادگار از این پارک و محیط جذابش داشته باشید، کافی است به استودیو ژوراسیک رفته و در عرض چند دقیقه عکس چاپ شده خود را تحویل بگیرید. قیمت بلیط ورودی پارک به ازای نفری ۴۵ هزار تومان مصوب سال ۱۴۰۰ بود. با خرید بلیط پارک ژوراسیک تهران می توانید از پارک حشرات یا اسپایدر پارک تهران که در مجاورت ژوراسیک پارک  قرار دارد نیز بازدید کنید.

پارک ژوراسیک تهران

پارک پردیسان تهران

پارک پردیسان تهران که یکی از بوستان های قدیمی تهران است در نزدیکی منطقه فرحزاد واقع شده است. نزدیک بودن به اتوبان و دسترسی آسان به این پارک از علل محبوبیت آن به شمار می رود. ایده و طرح پارک پردیسان را ایان مک هارگ معمار برجسته جهان بر عهده داشت. در پارک جنگلی پردیسان تهران که ۳۰۰ هکتار مساحت دارد، ۳۲۰ گونه گیاهی وجود دارد. از دیدنی های این پارک می توان به باغ وحش پردیسان که محل تکثیر و بازپروری یوز آسیایی است اشاره کرد.

موزه تنوع زیستی پردیسان که ۱۸۰۰ متر وسعت دارد و موزه ذخایر ژنتیکی و موزه تاریخ طبیعی به شمار می رود نیز در این پارک واقع شده است.  در این موزه  به صورت تخصصی انواع گونه های جانوری، گیاهی، انواع نمونه های کانی ها و سنگ ها و فسیل های گوناگون به نمایش گذاشته شده اند. از سایر اماکن دیدنی پارک پردیسان می توان به سینما محیط زیست پردیسان، موزه ملی آب و پل معلق نهج البلاغه که بین بوستان نهج البلاغه و بوستان پردیس است و نیز مدرسه طبیعت اشاره کرد.

امکانات دیگر مجموعه شامل مسیرهای پیاده روی، زمین بدمینتون، زمین والیبال، زمین اسکیت، زمین بادبادک بازی، مبلمان پارکی، مسیر دوچرخه ­سواری، سالن اجتماعات سبز و سان همایش، سالن نمایش فیلم، سرویس بهداشتی، پارکینگ و بوفه های آن می باشد. طول مسیر پیاده ­روی و دوچرخه­ سواری پارک هفت کیلومتر می باشد.

پارک پردیسان تهران

بوستان ۱۵ خرداد

بوستان ۱۵ خرداد از دیگر پارک های نزدیک فرحزاد تهران، رو به روی تولید دارو واقع شده است. این بوستان در سال ۱۳۸۷ به بهره­ برداری رسید و ۲.۴ هکتار مساحت دارد. فرم منظرسازی و طراحی پارک بر اساس الگوی باغ ایرانی است. از ویژگی های مهم بوستان حرکت آب در قسمت محور اصلی شمالی-جنوبی می باشد. در بوستان ۱۵ خرداد امکانات بسیاری نظیر قرائت خانه و کتابخانه برای ارتقا سطح فرهنگی، سرویس بهداشتی، نمازخانه، ساختمان اداری، آلاچیق های متعدد، بوفه و زمین فوتبال وجود دارد.

بوستان سمیه، بوستان گفت و گو و پارک جوانمردان از دیگر پارک های اطراف منطقه فرحزاد می باشد.

بوستان 15 خرداد

دیدنی های نزدیک فرحزاد تهران

تفریحگاه فرحزاد تهران به خاطر جاذبه های مختلف و همچنین آب و هوای مطبوع و فضای دلنشین به یکی از مشهورترین تفرجگاه های پایتخت تبدیل شده است. ساکنین تهران و گردشگران می توانند برای سپری کردن ساعاتی دلپذیر فرحزاد را به عنوان مقصدی مناسب برای سفرهای نیمروزی و یا یکروزه و حتی دورهمی های دوستانه و خانوادگی انتخاب کنند. از مهمترین جاهای دیدنی فرحزاد می توان به موارد زیر اشاره نمود:

دره فرحزاد

دره فرحزاد در بخش غربی این منطقه واقع شده که محل مناسبی برای پیاده روی و طبیعت گردی محسوب می شود. این دره ییلاقی که رودخانه ای از میان آن می گذرد در دامنه های کوهستان البرز قرار دارد و از آب و هوای خنکی در فصول گرم برخوردار می باشد.

طول این دره ۱۰ کیلومتر است و از غرب به بزرگراه اشرفی اصفهانی و از جنوب به بزرگراه یادگار امام می رسد. وجود کافه ها، رستوران های سنتی و استراحتگاه های متنوع می تواند لذت پیاده روی و یا استراحت در این دره را دوچندان نماید. گشت و گذار در میان دره سرسبز فرحزاد که درختان میوه بسیار دارد در تمام فصول سال می تواند بسیار جذاب باشد و لحظاتی خاطره انگیز را برای گردشگران رقم بزند.

پارک نهج البلاغه

امامزاده داوود

از دیگر جاذبه های منطقه فرحزاد می توان بارگاه مطهر امامزاده داوود یکی از معروفترین امامزادگان پایتخت را نام برد. امامزاده داوود از نوادگان امام حسن مجتبی (ع) است که همراه امام رضا (ع) به ایران سفر کرده و پس از مدتی به شهادت می رسد. بارگاه این امامزاده در دوران صفویه ساخته شده و در زمان حکومت فتحعلی شاه قاجار توسعه یافته است.

منطقه فرحزاد در گذشته های دور مسیر اصلی دسترسی به امامزاده داوود محسوب می شده است. امروزه نیز افراد زیادی که برای زیارت این امامزاده به حرم ایشان مشرف می شوند در مسیر رفت و یا برگشت به فرحزاد تهران رفته و از محیط دلنشین آن برای استراحتی کوتاه و کسب لحظات آرامش بخش استفاده می کنند.

امامزاده داوود در منطقه کن واقع شده ­است. امامزاده داوود (ع) با ۱۱ پشت به حضرت امام حسن مجتبی (ع) می رسد. نام این آرامگاه در لیست آثار ملی ایران به ­ثبت رسیده است. بنای اولیه امامزاده در زمان حکومت صفویان بنا شده­ ولی بنای اصلی و کنونی آرامگاه در واقع در زمان قاجار به آن اضافه شده است. در نزدیکی این امامزاده، امام زاده های دیگری به نام های امامزاده علاء الدین، امامزاده عماالدین پدر امامزاده داوود، امامزاده عقیل برادر امامزاده داوود و امامزاده قاسم واقع شده اند. در صورت زیارت این آرامگاه، گشت و گذار در بازارچه محلی کن خالی از لطف نیست.

امامزاده داوود تهران

روستای ییلاقی کن و سولقان

روستای ییلاقی کن و سولقان از جاذبه های با ظرفیت گردشگری بالای اطراف فرحزاد می باشند. طبیعت زیبا و رودخانه های جاری و آرامش بخش، آبشار سنگان، دره کشار و غار بیوک از دیدنی های این منطقه است.

سفره خانه ها و رستوران های معروفی در این دو روستای گردشگری فرحزاد تهران واقع شده اند. کن و سولقان با آب و هوای عالی و تمیز خود، بهار و تابستان خنک و زمستان های به شدت سردی دارد. اغلب نقاط مختلف این دو روستا به عنوان جاذبه دیدنی شناخته می شوند. غار بیوک یا همان هتل های معروف آقا بیوک مجموعه ای از ۳ غار است که توسط آقا بیوک تبریزی به عنوان محلی برای جان پناه بودن کوهنوردان حفر گردیده است. این غار و غار سنگان به وسیله ابزارهایی مثل تیشه و درفش طی ۱۱ تا ۲۳ سال حفر گردیده است و دیدن این مجموعه سه غار خالی از لطف نمی باشد.

رودخانه زیبای کن از دیگر جاذبه های روستان کن سولقان است. این رود ۳۳ کیلومتری از ارتفاعات تهران نشات می گیرد و جزو پر آب ترین و بزرگ ترین رود­های تهران شناخته می شود. در طول مسیر رود کن، ۵ امامزاده واقع شده است، که هر کدام به تنهایی یک جاذبه دیدنی به شمار می رود.

دره کشار با درختان بسیار سرسبز و سر به فلک کشیده خود و رستوران های خوب کن یکی دیگر از جاذبه های روستای کن سولقون می باشد. آبشار رندان که دومین آبشار مرتفع تهران است، در این دو روستا واقع شده است. هر ساله تعداد زیادی گردشگر خارجی و ایرانی از این آبشار مرتفع دیدن می کنند. پارک کوهسار کن سولقان، با امکانات متعدد خود نظیر پیست اسکی و موتور سیکلت، آب سالم، پارکینگ، سوپر مارکت، سرویس بهداشتی و آموزشگاه بالن سازی از جاذبه های زیبای منطقه است. امکان دسترسی به این پارک بسیار راحت بوده و توسط خودروی شخصی و هم­چنین مترو امکان پذیر می باشد.

روستای ییلاقی کن و سولقان

رودخانه پارک فرحزاد تهران

رودخانه پارک فرحزاد تهران یکی از جاذبه های تفریحی فرحزاد تهران به شمار می رود. رودخانه فرحزاد از کنار بزرگراه همت شرق  جاری است و در انتها به رود کن ملحق می شود. این رود علاوه بر ارزش طبیعی، ارزش فرهنگی هم دارد، زیرا از یک سو از راه قدیمی امامزاده داوود می گذرد و از سمت دیگر تا نماد میدان آزادی امتداد دارد. از عوامل مهم سرسبزی باغ ها و بوستان های فرحزاد رود آن می­باشد که متاسفانه همچون سایر رودهای کشور وضعیت مطلوبی ندارد. به علت کم شدن آب رود فرحزاد بخشی از باغ­های زیبای فرحناز خشک گشته اند.

رودخانه پارک فرحزاد تهران

قبرستان های فرحزاد

قبرستان و یا آرامستان فرحزاد با قدمت ۲۰۰ ساله خود یکی از بخش های دیگر پارک فرحزاد می باشد. سنگ قبر قبرستان های فرحزاد، به صورت عمودی در قسمت بالایی قبرها قرار گرفته است. قبرهای این آرامستان متعلق به ساکنین بومی منطقه فرحزاد می باشد.

قبرستان های فرحزاد

امامزاده صالح

امامزاده صالح که از مشهور­ترین امامزاده های تهران است، در فرحزاد تهران واقع شده است. امامزاده صالح برادر امام رضا (ع) و در واقع یکی از پسران امام موسی کاظم (ع) است. این امامزاده که هر ساله عده بسیاری برای برآورده شدن حاجتشان به آن متوسل می شوند، در سال ۱۳۵۱ در لیست آثار ملی به ثبت رسید. ساختمان امامزاده صالح در حدود قرن ۷ و یا ۸ ساخته شده است. سپس پس از سال ها پسر ششم فتحعلی شاه یعنی شجاع السلطنه در سال ۱۲۰۰ هجری قمری زمین وسیعی را وقت آن کرد تا مسجد، حمام و حسینیه برای زائران امامزاده ساخته شود.

امامزاده صالح

زورخانه فرحزاد

زورخانه شهدای فرحزاد که از قدیمی ترین سالن های ورزشی تهران است در این منطقه واقع شده است. زورخانه فرحناز تهران که قدمت ۵۰ ساله داشته است، در سال های اخیر به طور کامل بازسازی شده است. گود این زورخانه قدیمی در زمان های گذشته خاکی بود ولی با گذشت سال ها به سالن ورزش های باستانی تبدیل شد.

زورخانه فرحزاد

امامزاده ابوطالب

امامزاده ابوطالب (ع) از دیگر اماکن متبرکه تهران در منطقه فرحزاد است. نسبت امامزاده ابوطالب به امام زین العابدین بر می گردد و احتمال می رود ابوطالب محمد (ع) در آن مدفون باشد. این امامزاده در قسمت منتهی الیه شمالی فرحزاد واقع شده و از بیرون باغ سرسبز و کوچکی است، که درونش بنای امامزاده قرار گرفته است. بنای اصلی امامزاده مربوط به دوران قبل از صفویه بوده و ایوان آن متعلق به زمان ناصرالدین شاه است. ضریح بقعه امامزاده ابوطالب (ع)  قدمتی بیشتر از ۱۰۰ سال دارد و تنها تغییرات آن، نصب حصار فلزی پشت پنجره های ضریح است.

امامزاده ابوطالب

حمام تاریخی فرحزاد تهران

حمام تاریخی فرحزاد تهران که سیصد سال قدمت دارد، در مقابل حسینیه اعظم فرحزاد قرار گرفته است. دیوارهای این حمام تاریخی از کاهگل و ساروج ساخته شده و سقف بلند و گنبدی آن معماری اصیل ایرانی و سنتی دارد. در نوک گنبد نورگیر سقف قرار گرفته است. بخش های دیگر این حمام شامل حوضچه، رختکن و خزینه می باشد.

حمام تاریخی فرحزاد تهران

هتل های نزدیک فرحزاد تهران

گردشگرانی که به پایتخت سفر می کنند اگر به دنبال رزرو هتل تهران برای اقامت در نزدیکی فرحزاد هستند می توانند به سراغ هتل ۵ ستاره لوکس اسپیناس پالاس، هتل ۵ ستاره آزادی، هتل ۴ ستاره اوین و هتل آپارتمان پردیس بروند. این مراکز اقامتی نزدیکترین هتل ها به منطقه ییلاقی و تفریحی فرحزاد محسوب می شوند و علاوه بر دسترسی راحت به این منطقه، دارای بهترین امکانات و خدمات رفاهی می باشند.

سؤالات متداول

فرحزاد تهران کجاست؟

منطقه فرحزاد تهران، منطقه ۲ تهران و در محله شمیرانات است.

بهترین رستوران های فرحزاد تهران کدامند؟

رستوران خانواده باغچه حسین، رستوران باغ نور و رستوران قائم از بهترین رستوران های فرحزاد تهران هستند.

ساعت کاری فرحزاد تهران چگونه است؟

برای بازدید می توانید از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۲ شب مراجعه کنید. البته برای رستوران، پاساژ و مراکز خرید ساعت کاری متفاوت خواهد بود.

آب و هوای فرحزاد تهران چگونه است؟

آب و هوای این منطقه به دلیل موقعیت جغرافیایی که دارد بسیار مطبوع و دلپذیر بوده و فصل بهار و تابستان بهترین زمان بازدید فرحزاد است. با این حال پاییز و زمستان هم زیبایی وصف نشدنی دارند.

نزدیکترین ایستگاه مترو فرحزاد تهران کدام است؟

نزدیکترین ایستگاه مترو، ایستگاه میدان کتاب و سپس میدان صادقیه و میدان صنعت هستند.

۴.۶/۵ - (۷ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×