» راهنمای سفر به ایران » استان تهران » تهران » هیومن پارک (پارک اعضای بدن تهران)؛ ماجراجویی هیجان‌انگیز در بدن انسان
هیومن پارک؛ سفر هیجان‌انگیز به بدن انسان
تهران

هیومن پارک (پارک اعضای بدن تهران)؛ ماجراجویی هیجان‌انگیز در بدن انسان

۱۸ دی ۱۴۰۲ 85۰4,697

هیومن پارک یا پارک اعضای بدن تهران بزرگ‌‌ترین پارک موضوعی ایران و خاورمیانه است که کودکان و نوجوانان را با دنیای شگفت‌انگیز بدن انسان آشنا می‌کند. این پارک با بخش‌های متنوع خود، پذیرای گروه‌های مختلف سنی کودکان است تا یک گردش علمی جذاب را تجربه کنند. پارک هیومن با اینکه بیشتر مناسب سن کودکان و نوجوانان است اما برای بزرگسالان هم می‌تواند به عنوان یکی از جاهای دیدنی تهران سرگرم‌کننده باشد. با ما در اقامت۲۴ در این سفر دیدنی به این پارک همراه باشید تا دقیقا متوجه شوید که هیومن پارک تهران کجاست و اطلاعات بازدید از آن چیست.

معرفی هیومن پارک تهران

هیومن پارک (human park) در سال ۱۳۹۱ با بخش‌های مختلفی برای کودکان و نوجوانان ساخته شد تا موضوعات علمی را به شکلی متفاوت یاد بگیرند. به این پارک که وارد می‌شوید ابتدا یک فیلم پخش می‌شود که دوره جنینی و تولد انسان و جهان را به تصویر می‌کشد. علاوه بر این موضوعات، این فیلم توضیحاتی را درباره گشت‌وگذار در پارک هیومن نیز ارائه می‌دهد. در پارک هیومن تهران مولاژهایی (نوعی ماکت برای نشان‌دادن بدن انسان) را می‌بینید که نشان‌دهنده اندام‌های درونی و بیرونی بدن انسان هستند. راهنمایان و کارشناسانی با تحصیلات زیست‌شناسی و فیزیولوژی در پارک هیومن حضور دارند تا برای توضیح هر قسمت، بازدیدکنندگان را راهنمایی کنند. در پارک اعضای بدن تهران از فناوری‌های پیشرفته مثل ویدیو مپینگ (VIDEO MAPPING) و هولوگرام‌‌های چند بعدی استفاده شده تا بازدیدکننده درک بهتری از کارکرد اندام‌های بدن انسان داشته باشد و این موضوعات برایش جذاب‌تر و خاص‌تر تفهیم شود.

هیومن پارک تهران کجاست؟

هیومن پارک در منطقه آجودانیه واقع در محدوده شهرداری منطقه ۱ شهر تهران قرار دارد. بعد از آجودانیه در انتهای خیابان موزه می‌توانید این پارک را پیدا کنید.

بنر تبلیغاتی رزرو هتل های تهران با تخفیف

آدرس هیومن پارک: 

میدان نیاوران، خیابان دارآباد، بعد از آجودانیه، انتهای خیابان موزه، موزه حیات وحش دارآباد

شماره‌تماس: ۰۲۱۲۴۵۵۷

مسیر دسترسی به هیومن پارک با انواع وسایل نقلیه

خوشبختانه پارک هیومن در منطقه‌ای از تهران قرار گرفته که دسترسی به آن با وسایل حمل‌ونقل عمومی به راحتی امکان‌پذیر است. برای رفتن به هیومن پارک تهران با استفاده از مترو باید سوار خط ۲ مترو شده و در ایستگاه نوبنیاد پیاده شوید. از این ایستگاه مترو، تاکسی‌های خطی آجودانیه، شما را تا هیومن پارک می‌رسانند. علاوه بر خط دو، ایستگاه تجریش در خط یک مترو، شما را تا نزدیکی این پارک می‌رساند. بعد از پیاده‌شدن در ایستگاه تجریش باید سوار تاکسی‌های خطی تجریش به نیاوران شوید تا شما را به خیابان دارآباد در نزدیکی پارک ببرند. 

اگر می‌خواهید با اتوبوس به هیومن پارک بروید، باید سوار اتوبوس‌‌های خط میدان رسالت، نیاوران یا اتوبوس‌های بی‌آرتی راه آهن_تجریش شوید. در صورتی که سوار اتوبوس‌های بی‌آرتی راه آهن_تجریش شدید، باید در ایستگاه میدان تجریش پیاده شوید و بعد با تاکسی‌های تجریش- نیاوران- دارآباد یا اتوبوس‌های خط تجریش – دارآباد خود را به پارک اعضای بدن تهران برسانید.

برای دسترسی به هیومن پارک با ماشین شخصی، ابتدا باید به سمت میدان نیاوران حرکت کنید و بعد به سمت خیابان دارآباد بروید. بعد از این مسیر باید به خیابان موزه حیات وحش بروید تا به پارک برسید.

سفر به اندام‌های بدن انسان در بازدید از هیومن پارک 

بازدید جذاب از اندام بدن انسان در هیومن پارک تهران

در این پارک شما ماکت‌هایی از اندام بدن انسان را در ابعادی بزرگ می‌بینید که به آن مولاژ می‌گویند. اولین اندامی که در این بخش با آن روبه‌رو می‌شوید، گوش و سیستم شنوایی است. بعد از این اندام، سفری جذاب به چشم، دهان، دندان، نای و قفسه سینه خواهید داشت. رگ‌های خونی، قلب، کبد، کلیه و معده مسیرهای بعدی بازدید شما هستند. آخرین عضوی که در قسمت ماکت‌ها می‌بینید، روده‌ها هستند.

ماکت اندام‌های بدن انسان در هیومن پارک، شما را با شگفتی‌های فراوانی روبه‌رو می‌کند. برای مثال هنگام ورود به اندام بینی می‌توانید مویرگ‌های داخلی این اندام را لمس کنید و حیرت‌انگیز است که می‌بینید فرایند عطسه رخ می‌دهد. اگر می‌خواهید عملکرد قلب را به طور شگفت‌انگیزی ببینید، حتما از ماکت این اندام دیدن کنید. با اینکه امکان لمس قلب در این قسمت وجود ندارد اما می‌توانید جریان خون در این عضو را مشاهده کنید و صدای تپش قلب را بشنوید. هر زمان حس کردید، در بخش ماکت اندام‌ها به راهنمایی نیاز دارید، حتما از کارشناسان این قسمت کمک بگیرید.

دیدنی‌هایی جذاب در چند قدمی پارک اعضای بدن تهران

در نزدیکی هیومن پارک، دقیق‌تر بخواهیم بگوییم در موزه حیات وحش دارآباد، بخش‌های متنوع و جذاب قرار گرفته که بازدید از آن‌ها برای کودکان و خانواده‌ها جذاب خواهد بود. در این قسمت به توضیح ویژگی‌های هر کدام از این بخش‌ها پرداخته‌ایم.

دکترلند

دکترلند از دیدنی‌های نزدیک به هیومن پارک

در نزدیکی پارک اعضای بدن، مکانی به نام دکترلند به چشم می‌خورد. دکترلند فضایی شبیه به بیمارستان است تا کودکان و نوجوانان با سن چهار تا چهارده سال با خدمات و وسایل پزشکی آشنا شوند. دکترلند هم‌چون یک بیمارستان واقعی دارای بخش‌های زیر است:

  • اورژانس
  • آزمایشگاه
  • رادیولوژی و سونوگرافی
  • اتاق عمل
  • بخش مراقبت‌های ویژه (ICU)
  • بخش اطفال و نوزادان
  • چشم‌پزشکی 
  • دندان‌پزشکی 

بازدید از این قسمت برای آن دسته از کودکانی که علاقه‌مند به شغل پزشکی هستند، حتما جذاب خواهد بود. برای مثال کودک شما در این بخش می‌تواند ماکت بند انسان را جراحی کند، در نقش یک دندان‌پزشک ظاهر شود و اقدامات اورژانسی را یاد بگیرد. ساعت کاری دکترلند، شنبه تا چهارشنبه از ۱۱ صبح تا ۸ شب و روزهای پنج‌شنبه، جمعه و تعطیلات از ۱۰ صبح تا ۹ شب است.

رصدخانه دارآباد

رصدخانه دارآباد از دیدنی‌های هیومن پارک

اگر می‌خواهید بزرگترین رصدخانه خورشیدی در تهران را ببینید، به رصدخانه دارآباد بروید. این رصدخانه در محوطه حیات وحش دارآباد قرار گرفته و به شکل کروی و با نمای آجری ساخته شده است. شما در این رصدخانه با وجود دو تلسکوپ بزرگ و مدرن، تجربه‌هایی خاص از رصد خورشید و ماه و سایر سیاره‌ها را خواهید داشت. درضمن در رصدخانه دارآباد می‌توانید از تنها موزه شهاب‌سنگ کشور نیز بازدید کنید.

رویاپارک؛ اولین پارک جادویی ایران

رویاپارک از جاهای دیدنی نزدیک به پارک اعضای بدن تهران

رویاپارک مکانی عجیب و دیدنی در موزه حیات وحش دارآباد است که حواس پنچ‌گانه شما را درگیر می‌کند. این پارک لقب‌های فراوانی را هم‌چون اولین موزه خطای دید ایران و اولین پارک جادویی را به خود اختصاص داده است. این پارک در فضای تفریحی و علمی و سه‌بعدی خود شما را با بخش‌های بی‌نهایت، پرسپکتیو، جاذبه، ترفند و تاریک سرگرم می‌کند. در رویاپارک شما ماجراجویی‌های هیجان‌انگیزی مثل سوارشدن روی قالیچه پرنده، تماشای آرش کمانگیر و حضور در اتاقی وارونه را تجربه می‌کنید. ساعت کاری این پارک، شنبه تا چهارشنبه از ۱۱ صبح تا ۸ شب و روزهای پنج‌شنبه، جمعه و تعطیلات از ۱۰ صبح تا ۹ شب است.

امکانات رفاهی هیومن پارک

پارک اعضای بدن به امکانات رفاهی مختلفی مجهز است تا بازدیدکنندگان با خیالی آسوده و آرامش خاطر بتوانند به گشت‌وگذار در این پارک مشغول شوند. امکانات رفاهی این مجموعه شامل موارد زیر می‌شود:

  • فودکورت، رستوران و کافی‌شاپ
  • بخش عکاسی
  • پارکینگ

اطلاعات بازدید از پارک هیومن

هیومن پارک شرایط و قوانینی برای بازدید دارد که مهم است قبل از رفتن از آن‌ها مطلع شوید. در ادامه با شرایط بازدید از این پارک آشنا می‌شوید.

  • ساعت کاری این پارک در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۱ صبح تا ۷ عصر و روزهای پنج‌شنبه، جمعه و تعطیلات از ۱۰ صبح تا ۸ شب است.
  • حدود ۴۵ دقیقه تا یک ساعت زمان لازم است تا از بخش‌های مختلف هیومن پارک بازدید کنید.
  • افراد با سن بیشتر از ۳ سال باید برای ورود به پارک اعضای بدن تهران بلیط تهیه کنند.
  • امکان تهیه بلیط این پارک به صورت آنلاین و حضوری وجود دارد.
  • قیمت بلیط هیومن پارک تهران در روزهای چهارشنبه به صورت آنلاین، نسبت به بقیه روزهای هفته کمتر است.
  • بازدیدکنندگان در هیومن پارک اجازه ندارند عکاسی و فیلم‌برداری کنند.

جاهای دیدنی نزدیک به پارک هیومن تهران

هنگام بازدید از هیومن پارک با رفتن به چند مکان دیدنی تهران که در حوالی این پارک قرار گرفته، می‌توانید گشت‌وگذار خود را جذاب‌تر و کامل‌تر کنید. در قسمت زیر با چند جای دیدنی در نزدیکی این پارک آشنا می‌شوید.

کاخ نیاوران

کاخ نیاوران از جاهای دیدنی نزدیک به هیومن پارک

کاخ نیاوران یک مکان تاریخی نام‌آشنا در شمال شرقی باغ نیاوران تهران است. این کاخ با وسعت حدود ۱۱ هکتار، در گذشته اقامتگاه تابستانی محمدرضا پهلوی بوده است. در این کاخ می‌توانید از جاذبه‌ها و بخش‌های متنوع زیر دیدن کنید:

  • کتابخانه و مدرسه اختصاصی
  • موزه جهان‌نما
  • کوشک احمدشاهی
  • کاخ صاحب‌قرانیه
  • باغ کتیبه‌ها
  • موزه خودروهای کاخ نیاوران

کاخ نیاوران در میدان نیاوران قرار گرفته و تنها حدود ۳ کیلومتر با هیومن پارک فاصله دارد. ساعت بازدید از این مجموعه تاریخی در نیمه اول سال از ۹ صبح تا ۷ عصر و نیمه دوم سال از ۸ صبح تا ۵ عصر است.

موزه حیات وحش دارآباد

موزه حیات وحش دارآباد در چند قدمی هیومن پارک

موزه حیات وحش مانند هیومن پارک در خیابان دارآباد قرار گرفته است. موزه حیات وحش دارآباد در فضای ۱۲ هزار متر مربعی خود دو طبقه دارد که دارای بخش‌های مختلف زیر هستند:

  • سالن مخصوص نگهداری از آبزیان و پرندگان و پستانداران
  • بخش زمین‌شناسی با نمایش صدها نمونه از سنگ و کانی و سنگواره
  • سالن پروانه‌ها، عنکبوت، رتیل و عقرب
  • کارگاه تاکسیدرمی

موزه حیات وحش کمتر از پنج دقیقه با پارک اعضای بدن تهران فاصله دارد و ساعت کاری آن در نیمه اول سال از ۸ صبح تا ۸ شب و در نیمه دوم سال از ۸ صبح تا ۶ عصر است.

مجتمع تفریحی و تجاری آجودانیه

آجودانیه از مراکز خرید نزدیک به هیومن پارک

اگر در محدوده هیومن پارک تهران بودید و قصد خرید داشتید، به مجموعه تفریحی و تجاری آجودانیه سر بزنید. از این مرکز خرید بزرگ می‌توانید انواع پوشاک، کیف و کفش، طلا و جواهر، لوازم خانگی، لوازم آرایشی و بهداشتی، موبایل و… را بخرید. یکی از ویژگی‌های مرکز خرید آجودانیه این است که به امکانات رفاهی و تفریحی متنوعی هم‌چون فودکورت، شهربازی، هایپرمارکت و پارکینگ مجهز است.

هتل‌های نزدیک به هیومن پارک

اگر شما به عنوان مسافر از هیومن پارک بازدید می‌کنید و دوست دارید در منطقه همین پارک اقامت داشته باشید، پیشنهاد ما انتخاب یکی از هتل های تهران از لیست زیر است. 

  • هتل پنج ستاره ویستریا
  • هتل پنج ستاره پارسیان آزادی
  • هتل پنج ستاره استقلال
  • هتل چهار ستاره الماس زعفرانیه
  • هتل چهار ستاره آرامیس
  • هتل سه ستاره دیاموند
  • هتل سه ستاره پاریز
  • هتل آپارتمان سپهر تهران
  • هتل آپارتمان بانی تهران

صحبت پایانی

بازدید از هیومن پارک تجربه‌ای جذاب و شگفت‌انگیز برای کودکان و نوجوانان است تا با اندام‌های بدن انسان به شکلی متفاوت آشنا شوند. بازدیدکنندگان در این پارک، سفری هیجان‌انگیز به اندام‌های درونی و بیرونی بدن انسان خواهند داشت و می‌توانند از راهنمایی کارشناسان برای درک عمیق‌تر بدن انسان کمک بگیرند. پارک اعضای بدن تهران در نزدیکی چند جای دیدنی از جمله رصدخانه دارآباد، رویاپارک و دکتر لند قرار گرفته است. در پاسخ به این سوال که هیومن پارک تهران کجاست، باید بگوییم که در یکی از مناطق شمال تهران یعنی نیاوران قرار گرفته و با انواع وسایل نقلیه عمومی می‌توان به آن دسترسی پیدا کرد.

سوالات متداول

هیومن پارک تهران کجاست؟

آدرس هیومن پارک در تهران، میدان نیاوران، خیابان دارآباد بعد از آجودانیه، انتهای خیابان موزه است.

ساعت کاری هیومن پارک چه زمانی است؟

ساعت کاری این پارک در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۱ صبح تا ۷ عصر و روزهای پنج‌شنبه، جمعه و تعطیلات از ۱۰ صبح تا ۸ شب است.

بازدید از پارک اعضای بدن تهران برای چه گروه سنی مناسب است؟

هر فرد بالای ۳ سال می‌تواند از این پارک بازدید کند و سرگرم شود. به طور کلی بازه سنی مناسب برای بازدید از این پارک بین ۴ تا ۱۴ سال است.

۴/۵ - (۴۴ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×