» راهنمای سفر به ایران » استان تهران » تهران » جاهای دیدنی تهران در ماه رمضان ۱۴۰۳؛ افطار تا سحر کجا بریم؟
جاهای دیدنی تهران در ماه رمضان
تهران

جاهای دیدنی تهران در ماه رمضان ۱۴۰۳؛ افطار تا سحر کجا بریم؟

۲۴ اسفند ۱۴۰۲ 9۲463

با آغاز ماه مبارک رمضان، شب‌گردی در شهر تهران و مراکز استان‌ها بیشتر از قبل می‌شود. به همین خاطر به سراغ جاهای دیدنی تهران در ماه رمضان رفتیم تا اگر مسافرید یا مقیم، بتوانید برنامه‌ریزی بهتری برای افطار تا سحر داشته باشید.

در ماه مهمانی خدا سبک زندگی روزه‌داران نیز تغییر می‌کند. افراد سعی می‌کنند از افطار تا سحر، زمان بیشتری را بیدار باشند و در این خنکای بهاری از جاهای دیدنی تهران در ماه رمضان دیدن کنند. در حالی که در سایر ماه‌ها، ساعات پایانی شب در سکوت و خلوت شبانگاهی طی می‌شود، در ماه رمضان، بعد از افطار، خیابان‌ها شلوغ شده و مردم برای شب‌گردی و بازدید از جاهای دیدنی تهران در شب به خیابان‌ها می‌آیند.

دریاچه چیتگر

دریاچه چیتگر، به عنوان بزرگ‌ترین دریاچه مصنوعی کشور با مساحت ۱۳۰ هکتار، در منطقه ۲۲ شهرداری تهران واقع شده و چشم‌اندازهای زیبا، متنوع و هوای دلپذیرش، آن را به یک مقصد تفریحی-گردشگری عالی تبدیل کرده است. این مجموعه به دلیل مجاورت با پارک‌ها و مراکز تفریحی مختلفی همچون پارک جنگلی چیتگر، پارک جنگلی لتمال کن و پارک ارم تهران، می‌تواند یکی از بهترین مکان‌های تفریحی تهران در ماه رمضان باشد.

بنر تبلیغاتی رزرو هتل های تهران با تخفیف

دریاچه چیتگر تهران

تفریحات آبی مانند قایق‌سواری، جت اسکی، اسکی روی آب، والیبال ساحلی و… در دسترس بازدیدکنندگان از دریاچه چیتگر است. البته امکانات تفریحی این منطقه تنها به موارد اشاره شده ختم نمی‌شود، بلکه سافاری وحشت، سینما شش بعدی، هرم هیجان و پیست پرواز در آسمان، بسیاری از افراد را جذب دریاچه چیتگر می‌کند.

از دیگر امکانات جدید، ساحل سنگی است که فضایی جالب و خاطره‌انگیز برای گذراندن وقت ایجاد کرده است، به طوری که می‌توانید بدون جوراب و کفش، روی این ساحل سنگی پرآب قدم بزنید و از هوای تازه بهاری لذت ببرید. این ساحل سنگی در بخش شمالی دریاچه قرار دارد و می‌توانید به راحتی به نزدیکی آب بروید.

صرف غذا در رستوران‌های معروف

در روزهای ماه رمضان، به دلیل عدم امکان فعالیت رستوران های تهران و کافه‌ها، بسیاری از آن‌ها تلاش می‌کنند با اضافه کردن منوی افطار و تغییر ساعت کاری، جذابیت خاصی به کسب ‌و کار خود بدهند و از آغاز شب تا حوالی سحر فعالیت داشته باشند. می‌توانید در خنکای غروب برای افطار یا شام سری به رستوران‌ها و کافه‌های پایتخت بزنید و لحظات خوبی را با خانواده و دوستان خود سپری کنید.

البته بعضی از رستوران‌ها و کافه‌ها در زمان افطار به قدری شلوغ می‌شوند که باید از قبل میز رزرو کنید، اما بیشتر آن‌ها تا ساعت ۳ بامداد باز و پذیرای مشتریان خود هستند. رستوارن‌های معروف تهران برای صرف افطار عبارتند از:

  • رستوران رزمیلو
  • رستوران ارکیده
  • رستوران‌ حسین فرحزاد
  • سفره‌خانه سنتی عالی قاپو
  • کافه باغ کاریز

پاساژ کوروش

الان که نزدیک به سال جدید هستیم، پس از افطار فرصت مناسبی برای بازارگردی است. پاساژ کوروش انتخاب خوبی برای بازارگردی شبانه در ماه رمضان است که به عنوان یکی از بهترین مراکز خرید تهران به حساب می‌آید. این پاساژ در اتوبان ستاری واقع شده و با فضاهای پذیرایی و تفریحی، یکی از جاهای دیدنی تهران در ماه رمضان ۱۴۰۳ است. شهربازی در طبقه دوم این پاساژ نیز می‌تواند کودکانتان را سرگرم کند.

در همین طبقه یکی از بهترین فودکورت‌های تهران قرار دارد که برای صرف افطار یا شام، محیطی ایده‌آلی را برای خانواده‌ها فراهم می‌کند. چشم‌انداز زیبای این بخش از طریق پنجره‌های بلندی که وجود دارد، جذابیت این طبقه را افزایش می‌دهد. همچنین، می‌توانید از سالن‌های سینمایی مجهز به سیستم‌های صوتی و تصویری مدرن که در این مجتمع وجود دارد، برای تماشای فیلم‌های روز سینما و ویژه نوروز استفاده کنید.

افطار تا سحر فرصت مناسبی برای خرید نوروز است

تماشای فیلم در سینما

در ماه رمضان معمولاً قیمت بلیط‌ سینما تا ساعت قبل از افطار نیم ‌بها می‌شود، اما از افطار تا سحر، قیمت بلیط به همان رقم عادی خود باز می‌گردد. با این حال هر مجموعه سینمایی، بر اساس موقعیت جغرافیایی و مقررات، می‌تواند سانس فوق‌العاده تا سحر داشته باشد که بسیار هم مورد اقبال عموم قرار می‌گیرد. بنابراین در این ایام می‌توانید خود را به یک فیلم کمدی یا هنری دعوت کنید و پاسی از شب را در سینما بگذرانید.

باغ پرندگان تهران

باغ پرندگان تهران، واقع در شمال‌شرق شهر و نزدیک به اتوبان بابایی، با مساحت حدود ۲۲ هکتار، یکی از جاهای دیدنی تهران در ماه رمضان است، به‌ویژه برای خانواده‌هایی که کودک دارند. در ورودی این باغ، طوطی‌های سخنگو از شما استقبال می‌کنند و از همان ابتدا محو شگفتی‌های باغ پرندگان می‌شوید.

این باغ دارای انواع مختلف پرندگان از جمله گرمسیری، شکاری و … است. علاوه بر این، وجود گونه‌های مختلف گیاهی آن را به یک باغ گیاه‌شناسی نیز تبدیل کرده است. یکی دیگر از ویژگی‌های بارز باغ پرندگان تهران، طراحی زیبا و منحصربه‌فرد محوطه آن است، مسیرهای سنگ‌فرش ‌شده آن از میان درختان و گل‌های زیبا عبور می‌کند. فضاهای تفریحی، ورزشی، رستوران و کافی‌شاپ نیز در این باغ موجود است که همه این‌ها می‌توانند برای بازدیدکنندگان، یک شب آرام، زیبا و دور از هیاهو را در ماه مبارک رمضان به ارمغان بیاورند.

برج میلاد تهران

برج میلاد تهران، به‌عنوان بلندترین برج ایران، همواره در مناسبت‌های مختلف، برنامه‌های ویژه و منحصربه‌فردی را برگزار می‌کند. مشاهده جشنواره‌های رمضانی و نوروزی در این برج می‌تواند لحظات دلچسبی برایتان بسازد. معمولاً هرساله جشنواره شهر رمضان با برنامه‌هایی همچون نغمه‌های آسمانی و ختم قرآن توسط شهروندان و قاریان برتر جهان اسلام، در بخش نمایشگاهی برج میلاد برپا می‌شود. در گالری شرقی برج میلاد، نمایشگاه آثار قرآنی به‌همراه استارتاپ‌های قرآنی برگزار می‌شود. همچنین، در غرفه‌های دیگر بخش نمایشگاهی، نمایشگاه عفاف و حجاب، سوغات و صنایع دستی با هدف آشنایی با سنت‌ها، هنر و فرهنگ مردمان ایران ‌زمین برگزار می‌شود.

برج میلاد تهران

این جشنواره حتی برای کودکان و نوجوانان نیز برنامه‌های مخصوصی دارد از جمله غرفه بازی و سرگرمی برای گروه سنی کودک و غرفه‌های رصد نجوم و گریم کودک و اوریگامی برای گروه سنی نوجوان. همچنین، بازدید از دلفیناریوم و بازی هیجان‌انگیز زیپ‌ لاین نیز از فعالیت‌های جذابی است که خانواده‌ها، به‌ویژه کودکان، از آن‌ها در برج میلاد لذت می‌برند.

شنا در استخر و ریلکس کردن

در ماه رمضان، بسیاری از استخرها ساعت کاری خود را تغییر می‌دهند و از افطار تا پاسی از نیمه‌شب، به استقبال شهروندان تهرانی و مسافران می‌روند. شنا کردن و تفریح در آب می‌تواند خستگی یک روز شلوغ را برایتان کاهش دهد و باعث آرامش بیشتر شود. مجموعه‌های آبی در ماه رمضان اکثراً یک روز در میان، سانس بانوان را تا ساعت ۲۳ به روال روز‌های عادی ادامه می‌دهند، در حالی که سانس آقایان تا دو بامداد ادامه دارد. همچنین برخی استخرها در روزهای تعطیل نیز، دو سانس بعد از افطار را برگزار می‌کنند.

دربند و سورتمه سواری

یکی از مقصدهای معروف برای افطار و تفریحات بعد از آن، مناطق دربند و سورتمه تهران هستند. این دو محل با فاصله کمی از هم واقع شده‌اند و می‌توانند از بهترین جاهای دیدنی تهران در ماه رمضان باشند. دربند، یکی از محله‌های تاریخی شمیران در شمال باغ سعدآباد است. وجود انواع رستوران‌های مختلف با انواع قیمت و کیفیت در این منطقه، به همراه طبیعت زیبایش، آن را به یکی از بهترین مقصدهای شب‌گردی تبدیل کرده است. در روزهای عادی، شلوغی دربند از غروب تا نیمه‌شب ادامه دارد و در شب‌های ماه رمضان، می‌توان شلوغی جمعیتی که برای تفریح به این منطقه می‌آیند را تا صبح دید.

در حوالی دربند، مکان تفریحی دیگری به نام «سورتمه تهران» اخیراً افتتاح شده است و در کوتاه‌ترین زمان، مورد استقبال افراد زیادی قرار گرفته است. با سورتمه تهران، با سرعت حداکثر ۴۰ کیلومتر در ساعت، می‌توانید از چشم‌انداز شهر لذت ببرید. این وسیله تفریحی با الهام از مونوریل طراحی شده است و امکان تنظیم سرعت و افزایش آن را به شما می‌دهد. از امکانات سورتمه می‌توان به آبشار ۳۰ متری، آلاچیق خانوادگی، زمین بازی کودکان، پیست دوچرخه‌سواری، فضای سبز کم نظیر و … اشاره کرد.

پارک آب و آتش

پارک‌های طالقانی و آب و آتش در منطقه عباس‌آباد واقع شده‌اند و در طول چند سال گذشته، یکی از جاهای دیدنی تهران برای کودکان در ماه مبارک رمضان بوده‌اند. پارک آب و آتش با مساحت بیش از ۲۴ هزار متر مربع، امکانات تفریحی فراوانی از جمله سینمای ۷ بعدی، رصدخانه، زمین اسکیت، پل ابریشم، لانه کبوتر، کالسکه‌رانی، آب‌نما و برج آتش را دارد.

پارک آب و آتش تهران یکی از دیدنی‌های تهران است

همچنین شما می‌توانید از بالای ساختمان فانوس دریایی منظره‌ای زیبا از تپه‌های عباس‌آباد را ببینید. در روزهای گرم، فواره‌های آب این پارک، به عنوان مکانی ایده‌آل برای سرگرمی کودکان شناخته می‌شود. هر شب در هنگام غروب خورشید، برج‌های آتش از آسمان شعله‌هایی با ارتفاع یک تا هشت متر فرستاده و همه را شگفت‌زده می‌کنند.

پارک آب و آتش همچنین حاوی چند فودکورت است که شامل مجموعه رستوران‌های مختلفی مانند سیاوش و راه چوبی است. جذاب‌ترین بخش این پارک، وجود پل طبیعت است که به بزرگراه مدرس متصل شده و چشم انداز زیبایی از شهر را به نمایش می‌گذارد. پل طبیعت یکی از جاهای دیدنی تهران در ماه رمضان است، زیرا معمولاً جشنواره باغ رمضان در این پارک است و برنامه‌های ویژه‌ای نظیر سفره‌های آسمانی، برنامه تلویزیونی باغ رمضان، مناجات‌خوانی اقوام ایرانی و جشن‌های مردمی برگزار می‌شود. این برنامه‌ها از ساعت حدود ۲۰:۳۰ هم‌زمان با افطار شروع شده و تا ساعت ۲۳ ادامه خواهند داشت، تا روزه‌داران عزیز بتوانند به راحتی در محیطی دلپذیر افطار کنند.

بام تهران

منطقه بالایی ولنجک و ابتدای تله‌کابین توچال تهران به عنوان بام تهران شناخته می‌شود، جایی که جاده‌ای آسفالتی از پارکینگ تله‌کابین به ایستگاه اول آن کشیده شده است. این جاده زیبا، با مناظر کوهستانی و دید زیبایی که از بالاترین نقطه شهر تهران به شما می‌دهد، از جاهای دیدنی تهران در ماه رمضان برای پیاده‌روی و تفریح در طبیعت است.

بام تهران در ماه مهمانی خدا نیز به عنوان مقصدی مناسب برای گشت و گذار شبانه محسوب می‌شود. همچنین، امکاناتی مانند زیپ لاین و بانجی جامپینگ، تجربه هیجان‌انگیزی را برای علاقه‌مندان فراهم می‌کنند. یکی از زیپ لاین های تهران، در جاده سلامتی توچال واقع شده و از روی رود دره ولنجک عبور می‌کند.

پارک‌های معروف تهران

تهران، به جز جاذبه‌های گردشگری آن، پارک‌ها و فضاهای سبز فوق‌العاده‌ای دارد که در ماه مبارک رمضان، توجه مردم زیادی را به خود جلب می‌کنند. در این مقاله به برخی از آنها اشاره کردیم، اگر قصد سفر به این شهر را دارید، حتماً پارک های تهران را در برنامه خود قرار دهید. حتی اگر ساکن تهران هستید، فصل بهار و تابستان می‌تواند فرصتی عالی باشد تا به همراه دوستانتان به دیدن این فضاهای زیبا بروید و از طبیعت در دل شهر لذت ببرید. در ادامه برخی از پارک‌های زیبای شهر تهران را نام برده‌ایم.

  • پارک لاله
  • پارک ساعی
  • پارک ملت
  • پارک جمشیدیه
  • پارک قیطریه

پل طبیعت

پل طبیعت تهران به سرعت به یکی از نمادهای شهر و مقصدی پر رفت ‌و آمد تبدیل شده است. این پل، پارک طالقانی را به پارک آب و آتش متصل و از بالای اتوبان مدرس عبور می‌کند. طراحی ارگانیک این سازه، شبیه به یک درخت است. پل طبیعت شامل سه طبقه است؛ یک طبقه برای شکم‌گردی، یک طبقه با نیمکت‌ها و دیوارهای شیشه‌ای برای استراحت و طبقه آخر برای پیاده‌روی و تماشای غروب خورشید مناسب است.

پل طبیعت تهران در شب های ماه رمضان شما را سرگرم میکند

شاه عبدالعظیم

بازدید از حرم شاه‌ عبدالعظیم تهران علاوه بر سیاحت مذهبی، زمینه تاریخی نیز دارد. این حرم متعلق به شاه ‌عبدالعظیم حسنی، فرزند امام حسن مجتبی، واقع در منطقه ری است و به مرور زمان، در طول سال‌ها و دوره‌های مختلف تاریخی از جمله دوره‌های ایلخانی، صفوی و قاجار، بازسازی و مرمت شده است. در این حرم، آرامگاه افراد مشهوری همچون ستارخان، شیخ محمد خیابانی، محمد قزوینی و ناصرالدین شاه قاجار نیز قرار دارد که این مکان را به یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های دیدنی تهران تبدیل کرده است.

رزرو هتل‌‌های تهران برای اقامت به یادماندنی در ماه رمضان

در صورتی که قصد سفر به پایتخت را دارید و به دنبال راهی سریع، آسان و ایمن برای رزرو مناسب‌ترین هتل تهران در ماه مبارک رمضان هستید، می‌توانید به این کار را به صورت آنلاین انجام داده و پیش از سفر، خیالتان را بابت مکان اقامتتان راحت کنید. بنابراین کافیست به اقامت ۲۴ مراجعه و هتل‌ مورد نظرتان را بسیار ساده و سریع رزرو کنید.

تور تهران گردی در ماه رمضان

تور تهران گزینه مناسبی برای علاقمندان به پایتخت‌گردی به ویژه در ماه رمضان است. این تورها کمک می‌کنند تا مسافران به صورت سازماندهی شده و با راهنمای متخصص، به دیدن جاذبه‌های گردشگری مهم تهران بروند و از مزایایی همچون حمل و نقل راحت، دسترسی به اطلاعات مفید و ایجاد ارتباط با مسافران دیگر بهره‌مند شوند.

جمع بندی

شب‌های ماه رمضان شور و حال خاصی به شهرهای مرکزی کشور می‌دهد و مناسب برای شب‌زنده‌داران است. در این ماه، می‌توانید برای افطار تا سحر خود برنامه‌ریزی ویژه‌ای داشته باشید و به جاهای دیدنی تهران در ماه رمضان مراجعه کنید.

سؤالات متداول کاربران

بهترین تفریحات تهران در ماه رمضان چیست؟

خرید، تماشای فیلم، سورتمه سواری، زیپ لاین و...

بهترین رستوران‌های تهران کجاست؟ بعد از افطار کجا بریم؟

رستوران رزمیلو، رستوران ارکیده، رستوران‌ حسین فرحزاد، سفره‌خانه سنتی عالی قاپو، کافه باغ کاریز و...

بهترین پارک‌های تهران در ماه رمضان کدامند؟

پارک لاله، پارک ساعی، پارک ملت، پارک جمشیدیه، پارک قیطریه و...

مکان‌های گردشگری تهران در ماه رمضان باز است؟

بله، اکثر مکان‌های گردشگری باز هستند و حتی برنامه‌های ویژه‌ای نیز دارند.

۳.۸/۵ - (۱۱ امتیاز)

تعداد دیدگاهها: ۲

  1. مجتبی

    من عاشق شبگردی تهران در ماه رمضان هستم. حلیم یا آش خوشمزه در تهران واسه افطار از کجا بخریم؟

    • علیرضا قانع

      اگر شمال تهران ساکن هستید، آش و حلیم سیدمهدی و پسران در میدان تجریش را امتحان کنید. اگر ساکن شرق تهران هستید، حلیم و آش شله قلمکار معنوی واقع در محله پیروزی را بچشید. برای کسانی که تقریبا نزدیک به مرکز تهران هستند، آش و حلیم فروشی نیکوصفت در میدان انقلاب را پیشنهاد می کنیم. برای عزیزانی هم که در غرب تهران هستند آش و حلیم کولاژین در گیشا را پیشنهاد می کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×