» راهنمای سفر به ایران » استان تهران » تهران » ۲۰+ از جاهای دیدنی تهران در بهار با عکس و اطلاعات کامل بازدید
جاهای دیدنی تهران در بهار
تهران

۲۰+ از جاهای دیدنی تهران در بهار با عکس و اطلاعات کامل بازدید

۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ 4۰132

تهران به‌عنوان پایتخت کشور و بزرگ‌ترین شهر ایران جاذبه‌های دیدنی و گردشگری فراوانی دارد که بازدید از هرکدام از آن‌ها در فصل خاصی از سال مناسب‌تر و تماشایی‌تر است. اگر قصد سفر به تهران در فصل خوش آب‌ورنگ بهار را دارید، بهتر است در اولین قدم با جاهای دیدنی تهران در بهار آشنا شوید تا گشت‌وگذاری لذت‌بخش و بهاری را در این شهر توریستی تجربه کنید. جاهای دیدنی تهران که می‌توانید در ماه‌های اول سال به بازدید از آن‌ها بروید، به‌قدری زیاد و متنوع است که هر نوع سلیقه و روحیه‌ای را دربرمی‌گیرد. به‌طور کلی سفر به شهر تهران با شگفتی‌ها و جذابیت‌های فراوانی همراه است که خاطره آن تا مدتها در ذهنتان باقی خواهد ماند. برای برنامه تهران گردی در بهار و گذران تعطیلاتی خوش و مفرح، پیشنهاداتی که در این مطلب ارائه خواهد شد را به خاطر بسپارید.

بوستان جمشیدیه

یکی از زیباترین و محبوب‌ترین جاهای دیدنی شهر تهران در بهار که مناظر خیره‌کننده‌ای از پایتخت را مقابل چشمانتان به‌تصویر می‌کشد، پارک جمشیدیه نام دارد. این پارک سرسبز با درختان متنوع، گیاهان منحصربه‌فرد و آبشار مصنوعی، بهترین گزینه برای کوهنوردی و تفریح محسوب می‌شود. بعد از ساعت‌ها پیاده‌روی و کوهنوردی می‌توانید به بالاترین قسمت از پارک بروید و از تماشای چشم‌انداز پیش‌رویتان درکنار تنفس هوای پاک لذت ببرید. بوستان جمشیدیه در بین دیگر پارک های ایران، بهترین گزینه برای پیاده‌روی بهاری است؛ چراکه محوطه سنگ‌فرش و مخصوص پیاده‌وری دارد.

آدرس: تهران، نیاوران، خیابان باهنر

بنر تبلیغاتی رزرو هتل های تهران با تخفیف

ساعت کاری: ۲۴ ساعته

قیمت بلیط: رایگان

بوستان جمشیدیه

کاخ سعدآباد

مگر می‌شود به تهران سفر کنید و فرصت بازدید از زیباترین و معروف‌ترین بنای تاریخی تهران به‌نام کاخ سعدآباد را از دست بدهید. کاخ سعدآباد از بهترین جاهای دیدنی تهران در بهار محسوب می‌شود که روزگاری محل زندگی محمدرضا پهلوی بوده است. البته باید بدانید که قدمت این کاخ به دوران قاجار بازمی‌گردد و درحال حاضر نیز به معروف‌ترین موزه ایران تبدیل شده است. باغ و محوطه سرسبز اطراف کاخ در فصل بهار بسیار تماشایی است و حال‌وهوای جذاب و آرامش‌بخشی دارد.

آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، خیابان شهید فلاحی، انتهای خیابان شهید کمال طاهری۱۲

ساعت کاری: ۹ الی ۱۷

قیمت بلیط: ۵۰۰۰ تومان(ورودی باغ)

کاخ سعدآباد

دربند تهران

از دیگر مکان های دیدنی در بهار که فرصت تنفس در هوای پاک و تماشای مناظر زیبا و کوهستانی را به شما می‌دهد، دربند تهران نام دارد. قدمت این منطقه تفریحی که در بخش شمالی تهران قرار دارد به دوران پهلوی می‌رسد و از آن زمان تاکنون محبوب‌ترین تفریحگاه در بین شهروندان و گردشگران محسوب می‌شود. در کنار قدم زدن در این منطقه زیبا و تفریحی می‌توانید از دکه‌های خوراکی و غرفه‌های صنایع دستی بازدید کنید و در رستوران‌های روباز آن، غذایی لذیذ و دلچسب میل کنید.

آدرس: تهران، میدان تجریش، دربند

ساعت کاری: ۲۴ ساعته

قیمت بلیط: رایگان

دربند تهران

کاخ نیاوران

در لیست تهران گردی در بهار از تماشای شکوه و صلابت کاخ نیاوران غافل نشوید. این باغ و ساختمان‌ها و عمارت‌های داخل آن یادگاری از دوران قاجار است که همچنان با اقتدار از گردشگران میزبانی می‌کند. درحال حاضر کاخ نیاوران به یک مجموعه فرهنگی و تاریخی تبدیل شده است که روایت‌ها و داستان‌های زیادی را از گذشته نقل می‌کند.

آدرس: تهران، میدان شهید باهنر

ساعت کاری: ۹ الی ۱۹

قیمت بلیط: ۵۰۰۰ تومان

کاخ نیاوران

خیابان ولیعصر تهران

از دیگر جاهای دیدنی شهر تهران در بهار که شما را به قلب بلندترین خیابان در ایران و خاورمیانه می‌برد و جذابیت‌های درختان تنومند و با قدمت زیاد را به‌رخ می‌کشد، خیابان ولیعصر نام دارد. از مهم‌ترین ویژگی‌های خیابان ولیعصر می‌توان به درختان چنار کهن که از بالا به یکدیگر متصل شده‌اند، اشاره کرد. همچنین این خیابان از اصلی‌ترین و توریستی‌ترین نقاط پایتخت است که برای شکم‌گردی، قدم زدن و همچنین بازدید از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری تهران بسیار مناسب است.

آدرس: تهران، خیابان ولیعصر

ساعت کاری: ۲۴ ساعته

قیمت بلیط: رایگان

خیابان ولیعصر تهران

باغ موزه نگارستان

در یکی از شناخته شده‌ترین بخش‌های تهران، باغ و عمارتی به‌جامانده از دوران قاجار قرار دارد که به‌ویژه در فصل بهار، بسیار زیبا و تماشایی است. باغ و عمارت نگارستان که به دستور فتحعلی شاه قاجار بنا شده است از اصلی‌ترین جاذبه‌های دیدنی پایتخت است که نباید فرصت بازدید از آن را از دست بدهید. البته باید بدانید که ساختمان موجود در باغ موزه نگارستان در دوره پهلوی به این مجموعه اضافه شده است و محل تحصیل شاعران و ادیبان به‎نام ایرانی بوده است.

آدرس: تهران، میدان بهارستان، خیابان دانشسرا، خیابان شریعتمدار رفیع

ساعت کاری: ۹ الی ۱۷

قیمت بلیط: ۳۰۰۰۰ تومان

باغ موزه نگارستان

پل طبیعت

تهران گردی در بهار با رفتن به خاص‌ترین و مدرن‌ترین سازه پایتخت به‌نام پل طبیعت کامل می‌شود. با قدم زدن برروی پلی زیبا و طولانی که چشم‌انداز فوق‌العاده‌ای دارد و با وجود کافه‌ها و رستوران‌های متعدد، لذت شکم‌گردی در سفر را به شما هدیه می‌دهد، می‌توانید لحظات خوش و به‌یادماندنی درکنار همسفرانتان سپری کنید.

آدرس: تهران، میدان ونک، بزرگراه حقانی، بعد از چهار راه جهان کودک

ساعت کاری: ۶ الی ۰۰:۳۰

قیمت بلیط: رایگان

پل طبیعت

باغ گیاه شناسی ملی ایران

باغ گیاه شناسی ملی ایران، مجموعه‌ای غنی از گیاهان بومی و غیربومی است که در محیطی روباز و گلخانه‌ای قرار دارد. با رفتن به این مکان دیدنی می‌توانید ساعاتی را در طبیعت و درکنار گیاهان خاص و کمیاب سپری کنید و با نام، خواص، نحوه نگهداری و تکثیر آن‌ها آشنا شوید. بدون شک زیبایی‌های باغ گیاه شناسی ملی در فصل بهار دوچندان خواهد بود.

آدرس: تهران، بزرگراه تهران-کرج، خروجی پیکانشهر، شهرک سرو آزاد، خیابان شهید گودرزی، خیابان هشتم غربی

ساعت کاری: ۹ الی ۱۷

قیمت بلیط: ۲۳۰۰۰ تومان

باغ گیاه شناسی ملی ایران

درکه تهران

یکی دیگر از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین جاهای دیدنی شهر تهران در بهار که فرصت فاصله گرفتن از شلوغی و هیاهوی پایتخت را به شما می‌دهد، درکه تهران است. این منطقه کوهستانی و تفریحی در شمال پایتخت قرار گرفته و علاوه بر هوایی باطراوت، چشم‌انداز بی‌نظیری از طبیعت را به‌تصویر می‌کشد. درکه از ییلاقات قدیمی و تفریحگاه‌های محبوبی است که برای گردش، پیک‌نیک، پیاده‌روی و کوهنوردی مناسب است.

آدرس: تهران، بزرگراه شهید چمران، خیابان یمن، خیابان رشید الدین فضل الله، خیابان داوودیان

ساعت کاری: ۲۴ ساعته

قیمت بلیط: رایگان

درکه تهران

خانه موزه مقدم تهران

از جاهای دیدنی تهران در بهار که با استقبال زیادی در بین گردشگران روبه‌رو شده است، خانه موزه مقدم تهران است. این بنا در زمان قاجار، محل زندگی محمدتقی خان احتساب‌الملک بوده است که بعد از او، فرزندش به‌نام دکتر محسن مقدم در آن سکونت داشته است. معماری خاص این اثر تاریخی با کاشی‌های فیروزه‌ای درکنار حیاطی سرسبز و فواره‌ای قدیمی، بسیار تماشایی و دیدنی است.

آدرس: تهران، خیابان امام خمینی، بعد از خیابان شیخ هادی

ساعت کاری: ۹ الی ۱۷

قیمت بلیط: ۳۰۰۰ تومان

خانه موزه مقدم تهران

پارک قیطریه تهران

یکی از پارک‌های قدیمی و معروف تهران که با فضایی دلنشین و سرسبز، بهترین مکان را برای استراحت و تفریح ایجاد کرده است، پارک قیطریه نام دارد. درختان بلند و درهم تنیده، مسیر پیاده‌روی، وسایل بازی و ورزش، آب‌وهوای لطیف و گیاهان متنوع از ویژگی‌های اصلی پارک قیطریه تهران محسوب می‌شود.

آدرس: تهران، خیابان قیطریه، نزدیکی میدان پیروز

ساعت کاری: ۲۴ ساعته

قیمت بلیط: رایگان

پارک قیطریه تهران

برج میلاد تهران

از بهترین جاهای دیدنی تهران در بهار که فرصت تماشای جذابیت‌های پایتخت از بالاترین ارتفاع را به شما می‌دهد، برج میلاد تهران نام دارد. البته با رفتن به این مجموعه دیدنی و گردشگری باید برای انجام تفریحات مهیج، جذاب و متنوعی مانند پل معلق، سینما گیم، زیپ‌لاین، رستوران گردان و … آماده باشید.

آدرس: تهران، بزرگراه شیخ فضل الله نوری، ورودی بزرگراه شهید همت

ساعت کاری: ۱۰ الی ۲۳

قیمت بلیط: ۶۰۰۰۰ تومان

برج میلاد تهران

کتابخانه و موزه ملی ملک تهران

یکی دیگر از بهترین گزینه‌های تهران گردی در بهار که هم فرصت تماشای طبیعت و هم شنیدن داستان‌ها و روایت‌های تاریخی را به شما می‌دهد، کتابخانه و موزه ملی ملک تهران است. جالب است بدانید که این مجموعه، اولین موزه وقفی در ایران محسوب می‌شود که فردی به‌نام آقا ملک موسس آن بوده است. آثار قدیمی و کتب خطی موجود در این موزه شما را به دل تاریخ می‌برد و با فرهنگ، تاریخ، هنر و آداب‌ورسوم گذشتگان آشنا می‌کند. محوطه این مجموعه گردشگری نیز بسیار سرسبز و زیبا است.

آدرس: تهران، خیابان امام خمینی، خیابان ملل متحد، جنب وزارت امور خارجه

ساعت کاری: ۸:۳۰ الی ۱۷

قیمت بلیط: ۵۰۰۰ تومان

کتابخانه و موزه ملی ملک تهران

موزه سینمای ایران؛ باغ فردوس تهران

در عمارت تاریخی باغ فردوس تهران، موزه سینما قرار دارد که بازدید از آن به‌ویژه به دوستداران فیلم و سینما توصیه می‌شود. موزه سینمای ایران از جاهای دیدنی شهر تهران در بهار است که شما را با تاریخ سینمای ایران، افراد موثر در پیشرفت سینما و همچنین رشد و توسعه تجهیزات سینمایی از گذشته تا به امروز آشنا می‌کند. لازم به ذکر است که این موزه در یک بنای تاریخی و با محوطه‌ای سرسبز و خوش منظره قرار دارد.

آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، باغ فردوس

ساعت کاری: ۱۰ الی ۱۸

قیمت بلیط: ۵۰۰۰ تومان

موزه سینمای ایران؛ باغ فردوس تهران

دریاچه چیتگر تهران

در بین جاهای دیدنی تهران در بهار، نوبت به دریاچه چیتگر و جذابیت‌های تفریحی آن به‌ویژه در ماه‌های اول سال رسیده است. دریاچه چیتگر تهران فرصت گذران اوقاتی خوش را با امکان قایق‌سواری، کافه و رستوران گردی، تماشای مناظر طبیعی، قدم زدن، پیک‌نیک و بسیاری تفریحات دیگر را به شما می‌دهد. این مجموعه گردشگری برای تفریحات خانوادگی و دوستانه بسیار مناسب است.

آدرس: تهران، منطقه چیتگر

ساعت کاری: ۲۴ ساعته

قیمت بلیط: رایگان

دریاچه چیتگر تهران

توچال تهران

در بین جاهای دیدنی شهر تهران در بهار نباید از جذابیت‌های تفریحی توچال غافل شوید. توچال تهران که به بام تهران نیز شهرت دارد، بهترین منطقه برای گذران یک روز بهاری مفرح درکنار دوستان و اعضای خانواده محسوب می‌شود. سورتمه سواری، باشگاه تنیس، زیپ‌لاین، شهربازی کودکان، مسیر کوهنوردی، تله سیژ، کافه، رستوران و تله کابین، تنها بخشی از جاذبه‌های تفریحی توچال محسوب می‌شود.

آدرس: تهران، بزرگراه شهید چمران، خیابان یمن، انتهای خیابان ولنجک

ساعت کاری: ۲۴ ساعته

ساعت کاری تله کابین توچال: ۷ الی ۱۷

قیمت بلیط: رایگان

توچال تهران

موزه زمان تهران

یکی دیگر از پرطرفدارترین و بهترین جاهای دیدنی تهران در بهار که با معماری اصیل ایرانی شما را به دوران قاجار می‌برد، موزه زمان تهران نام دارد. در این موزه می‌توانید از انواع ساعت‌های عتیقه، قدیمی و آنتیک که برخی از آن‌ها متعلق به قرن ۱۵ میلادی است، دیدن کنید. همچنین محوطه موزه زمان با درختان سرسبز و کهن و گیاهان متنوع تزئین شده است.

آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، ابتدای خیابان سرلشگر فلاحی (زعفرانیه)، نبش چهارراه پرزین بغدادی، پلاک ۱۲

ساعت کاری: ۹ الی ۱۷

قیمت بلیط: ۱۲۰۰۰ تومان

موزه زمان تهران

موزه حیات وحش دارآباد تهران

در شمالی‌ترین بخش پایتخت و در منطقه‌ای خوش آب‌وهوا، مجموعه‌ای دیدنی و تفریحی به‌نام موزه حیات وحش دارآباد تهران قرار دارد که متعلق به خاندان پهلوی بوده است. این موزه از بهترین گزینه‌ها برای تهران گردی در بهار محسوب می‌شود، به‌ویژه اگر به همراه کودکانتان به تهران سفر کرده‌اید. در این مجموعه تفریحی و گردشگری آمفی تئاتر روباز، هیومن پارک، سینما ۶ بعدی، آموزشگاه تاکسیدرمی، آموزشگاه گیاه شناسی و… قرار دارد که می‌توانید از آن‌ها بازدید کنید.

آدرس: تهران، میدان نیاوران، خیابان دارآباد، خیابان موزه

ساعت کاری: ۸ الی ۲۰

قیمت بلیط: ۵۰۰۰ تومان

موزه حیات وحش دارآباد تهران

پارک لویزان تهران

از دیگر جاهای دیدنی تهران در بهار که برای دوستداران طبیعت، بهترین گزینه تفریحی محسوب می‌شود، پارک جنگلی لویزان است. این پارک جنگلی در بخش شمال شرقی پایتخت قرار دارد و درکنار بافت کوهستانی، مناظر سرسبز و تماشایی را به‌تصویر کشیده است. آب‌وهوای خوش، جاده کوهستانی و باغات وسیع از جذابیت‌های دیدنی این منطقه ییلاقی محسوب می‌شود.

آدرس: تهران، بزرگراه زین‌الدین شرق، بعد از امام علی، خروجی هنگام جنوب

ساعت کاری: ۷ الی ۲۲

قیمت بلیط: رایگان

پارک لویزان تهران

خیابان سی تیر

نام خیابان سی تیر در لیست خیابان‌های دیدنی و فرهنگی پایتخت به‌چشم می‌خورد که نباید فرصت تماشای آن را به‌ویژه در سفر بهاری به تهران از دست بدهید. خیابان سی تیر از جاهای دیدنی شهر تهران در بهار است که تمام آن از سنگ‌فرش پوشیده شده و در مسیری زیبا و چشم‌نواز، انواع کافه‌ها، دکه‌های غذای خیابانی و غرفه‌ها را در دل خود جای داده است. گشت‌وگذاری شبانه با تجربه شکم‌گردی دلچسب از جذابیت‌های خیابان سی تیر به‌ویژه در بهار محسوب می‌شود.

آدرس: تهران، خیابان جمهوری، خیابان سی تیر

ساعت کاری: ۲۴ ساعته

قیمت بلیط: رایگان

خیابان سی تیر

کاخ گلستان

در بین جاهای دیدنی تهران در بهار نوبت به معرفی کاخ گلستان به‌عنوان زیباترین و معروف‌ترین کاخ‌های ایران رسیده است. قدمت کاخ باشکوه گلستان به دوران قاجار بازمی‌گردد و با به‌تصویر کشیدن شگفتی‌های معماری اصیل ایرانی، در فهرست میراث یونسکو ثبت شده است. بخش‌های مختلفی مانند تالار الماس، تالار آینه، ایوان تخت مرمر و… در کاخ گلستان قرار دارد که بازدید از هرکدام از آن‌ها، جذاب و فراموش نشدنی است.

آدرس: تهران، خیابان ۱۵ خرداد، ضلع شمالی میدان ارگ، خیابان داور

ساعت کاری: ۷ الی ۱۷

قیمت بلیط: ۵۰۰۰ تومان

کاخ گلستان

موزه آبگینه و سفالینه تهران

لیست تهران گردی در بهار را با معرفی موزه آبگینه و سفالینه تهران به اتمام می‌رسانیم. این موزه در ساختمانی تاریخی و با معماری خاص و منحصربه‌فرد قرار دارد که قدمت آن به دوران قاجار بازمی‌گردد. در این موزه معروف و دیدنی انواع آثار باستانی و وسایل سفالی که برخی از آن‌ها به هزاران سال پیش تعلق دارند، نگه‌داری می‌شود.

آدرس: تهران، خیابان امام خمینی، خیابان سی تیر، نرسیده به خیابان جمهوری، پلاک ۵۹

ساعت کاری: ۸ الی ۱۸

قیمت بلیط: ۵۰۰۰ تومان

موزه آبگینه و سفالینه تهران

رزرو هتل و اقامتی خاطره انگیز در سفر به تهران

اگر برای سفر به تهران و گذران تعطیلاتی بهاری در پایتخت کشور برنامه‌ریزی می‌کنید، باید درکنار آشنایی با بهترین جاهای دیدنی تهران در بهار، برای ررزو هتل تهران نیز اقدام کنید. به‌طور کلی ررزو اقامتگاه از مهم‌ترین و اصلی‌ترین اقداماتی است که باید پیش از هر سفری آن را انجام دهید تا به این شکل بتوانید لذت و راحتی سفرتان را دوچندان کنید. خوشبختانه در هر منطقه از تهران، هتل‌ها و اقامتگاه‌های متنوعی وجود دارد که با توجه به موقعیت مکانی مدنظرتان، بودجه، روحیه و الویت‌هایتان می‌توانید دست به انتخاب بزنید و روزهای خوش و خاطره‌انگیزی را در زیباترین و بزرگ‌ترین شهر ایران سپری کنید.

جمع بندی مطالب

در این مطلب به معرفی لیست بلندبالایی از بهترین و معروف‌ترین جاهای دیدنی تهران در بهار پرداختیم تا به این شکل بتوانید برای روزهای حضورتان در پایتخت، برنامه گردشگری مفرح و هیجان‌انگیزی را تهیه کنید. به‌طور کلی زیبایی‌ها و جذابیت‌های تهران در فصل بهار دوچندان می‌شود و گشت‌وگذار در آن بسیار دلچسب و لذت‌بخش است. اگر می‌خواهید تعطیلاتی به‌یادماندنی و بهاری را در سفر به تهران سپری کنید، لیست جاهای دیدنی شهر تهران در بهار که در این مطلب ذکر شده است را به خاطر بسپارید.

سؤالات متداول

کدام کاخ های تهران را در بهار ببینیم؟

کاخ سعدآباد، کاخ نیاوران و کاخ گلستان در فصل بهار بسیار تماشایی هستند.‏

بهترین پارک های تهران برای فصل بهار کدامند؟

بوستان جمشیدیه، پارک قیطریه و پارک لویزان از بهترین پارک‌های تهران در فصل بهار هستند.‏

کدام موزه های تهران را در فصل بهار ببینیم؟

از خانه موزه مقدم، موزه سینمای ایران، موزه زمان، موزه حیات وحش دارآباد و موزه آبگینه و سفالینه در فصل ‏بهار دیدن کنید.‏

بهترین گزینه های طبیعت گردی و تفریحی برای فصل بهار تهران کدامند؟

دربند، پل طبیعت، درکه، دریاچه چیتگر، خیابان ولیعصر و خیابان سی تیر از بهترین گزینه‌های طبیعت‌گردی و ‏تفریحی در بهار تهران محسوب می‌شوند.‏

۵/۵ - (۲ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×