بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
» راهنمای سفر به ایران » استان تهران » تهران » باغ پرندگان تهران ، بزرگترین باغ پرندگان ایران
باغ پرندگان تهران
تهران

باغ پرندگان تهران ، بزرگترین باغ پرندگان ایران

۱۳ شهریور ۱۳۹۷ 33۰2,234

شهر تهران پایتخت ایران و شهر همیشه بیدار کشور بوده و همه روزه سفرهای بسیاری به دلایل گوناگون به این شهر انجام می شود. اما دلیل سفر به تهران هرچه باشد، نباید از مکان های تفریحی و دیدنی این شهر غافل شد و بی تردید باید زمانی را برای دوری از شلوغی تهران، به بازدید از جاهای دیدنی تهران و تفریحی آن اختصاص داد.

با وبلاگ اقامت ۲۴ در معرفی و آشنایی باغ پرندگان تهران همراه باشید.

مقاله مرتبط : “بام لند تهران

باغ پرندگان تهران کجاست؟

در شمال شرق تهران و در دل جنگل های لویزان این شهر، باغی بزرگ و زیبا با نام باغ پرندگان وجود دارد که به عنوان یکی از بزرگترین باغ های پرندگان کشور شناخته می شود.

باغ پرندگان تهران
آدرس: در شمال شرق تهران و در دل جنگل های لویزان

باغ پرندگان تهران چیزی در حدود ۲۰ هکتار وسعت داشته و بیش از ۲۵۰ گونه پرنده را در خود جای داده است.

ساخت این باغ با الهام گرفتن از طبیعت انجام شده تا ۲۰۰۰ بال پرنده ای که در آن زیست می کنند، در شرایطی پاک و طبیعی به زندگی خود ادامه دهند.

در فاز اول این باغ که با نام دشتچر شناخته می شود پرندگانی وجود دارد که قابلیت پرواز را نداشته و یا در قفس نگهداری می شوند.

همچنین در فاز دوم باغ پرندگان تهران که آبچر نامیده می شود، پرندگانی نگهداری می شوند که قابلیت پرواز را داشته و می توانند آزادانه در محیط باغ پرواز کنند.

شکل محوطه باغ نیز از زیبایی و طراحی منحصر به فردی برخوردار بوده و مسیر تردد بازدید کنندگان به طور کامل سنگ فرش شده و همچنین وجود درختان و گل کاری های زیبا، منظره ویژه ای را خلق کرده است.

باغ پرندگان تهران
باغ پرندگان تهران در حدود ۲۰ هکتار وسعت داشته و بیش از ۲۵۰ گونه پرنده را در خود جای داده است.

وجود سایه بان هایی از جنس چوب، نی و پوشال، نیکن و آلاچیق های چوبی، آبشارها، برکه و پل های چوبی کوچک به زیبایی محوطه باغ افزوده و شرایط را برای سپری کردن روزی به دور از آلودگی و شلوغی فراهم ساخته است.

باغ پرندگان تهران از بخش های گوناگونی نظیر ورودی باغ، ماکیان سانان، گنجشک سانان، پرندگان شکاری، پرندگان گرمسیری، پرندگان برکه، کبوتر سانان و بخش طاوس ها و شتر مرغ ها، تشکیل شده که می توان گونه های مختلفی از این گونه پرندگان را در هر بخش به صورت مجزا مشاهده کرد.

ورودی باغ پرندگان در بالاترین بخش باغ قرار داشته و تقریبا نمای کاملی از باغ را به تصویر می کشد.

همچنین در هنگام رسیدن به درب ورودی دو مسیر در مقابل شما ظاهر شده که بنا به علایق خود می توانید بازدید را از هر کدام از بخش های پرندگان شکاری و گرمسیری و یا ماکیان آغاز کنید.

باغ پرندگان تهران

در بخش ماکیان انواع مرغ و خروس ها نگهداری شده و نژادهای گوناگون و متفاوت با آنچه تا کنون از مرغ و خروس می شناختید به نمایش گذاشته شده است.

بخش گنجشک سانان یکی از قسمت های جذاب و پر سر و صدای باغ پرندگان بوده و تنوع فراوانی از پرندگان را در رنگ و نژادهای گوناگون در خود جای داده است.

در این بخش شما می توانید از پرندگانی نظیر ملنگو اسکندر کوچک، کوکاتیل، عروس هلندی، جیجاق ارواسیایی، انواع سهره ها، فنچ، قناری و تعدادی از طوطی سانان بازدید کنید.

با ورود به بخش پرندگان شکاری شما وارد دنیای پر ابهت باغ پرندگان تهران شده و می توانید در این بخش شکارچیان قدرت مند دنیای پرندگان را تماشا کنید.

در این بخش پرندگانی مانند عقاب، شاهین، باز و کرکس نگهداری می شوند.

محل نگهداری پرندگان گرمسیری، بخش گرم و مرطوب باغ پرندگان بوده و با استفاده از پوشش پلاستیک، محفظه ای سر بسته برای نگهداری اینگونه پرندگان ایجاد شده است.

باغ پرندگان تهران
در بخش پرندگان برکه ای، انواع پرندگان آبزی به صورت آزادانه وجود دارند

در این قسمت رودخانه ای ایجاد شده که تصویر شنا کردن پرندگان در آن، منظره ای زیبا را خلق کرده است.

توکان، قوی گردن سیاه و انواع طوطیان، از جمله پرندگانی هستند که با حضور در این بخش از باغ وحش می توان به تماشای آنها نشست.

در بخش پرندگان برکه ای، انواع پرندگان آبزی به صورت آزادانه وجود دارند و می توان با حضور در این بخش پرندگانی مانند قوی سپید و سیاه، پلیکان، فلامینگو و غاز را نظاره کرده و به قدرت خالق پی برد.

در باغ به منظور رفاه حال بازدید کنندگان امکانات فراوانی نظیر پارکینگ، رستوران و کافه، آلاچیق و نیمکت و عکاسی فراهم شده و می توان با بازدید از باغ پرندگان تهران روزی خاطره انگیز را خلق کرد.

توصیه می کنیم برای بازدید از جاذبه های تهران و نزدیکی به آنها به سراغ رزرو هتل تهران بروید که در نزدیکی این جاذبه ها هستند. ضمنا تخفیف های همیشگی ما بر روی هتل های تهران به اقامت مقرون به صرفه شما کمک خواهند کرد.

منبع : وبلاگ اقامت ۲۴

لطفا به این مقاله امتیاز دهید ..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×