بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
» استان تهران 2 » جاذبه های گردشگری تهران » باغ کتاب تهران باغی متفاوت در قلب تهران
book garden
جاذبه های گردشگری تهران

باغ کتاب تهران باغی متفاوت در قلب تهران

۱۴ مهر ۱۳۹۷ 24۰2,149

باغ ها همواره نشانه سرسبزی و شور زندگی بوده و افراد با حضور در باغ ها می توانند انرژی سرشاری را کسب کنند، اما در ایران باغ هایی نیز وجود داشته که به معنی واقعی با سایر باغ های تفاوت دارند و شاید در آنها کمتر خبری از سرسبزی و درخت باشد، باغ کتاب تهران نمونه یکی از این باغ ها بوده که در آن بجای درخت در آن قفسه کتابخانه سبز شده و بجای گل و گیاه نیز در این باغ کتاب های گوناگون وجود دارد.

با وبلاگ اقامت ۲۴ در معرفی و آشنایی با باغ کتاب تهران همراه باشید.

مقاله مرتبط: ” باغ پرندگان تهران ، بزرگترین باغ پرندگان ایران

بنر تبلیغاتی رزرو هتل های تهران با تخفیف

مقاله مرتبط:” بام لند تهران

باغ کتاب تهران
آدرس : میدان ونک، بزرگراه حقانی، مسیر غرب به شرق، بعد از تقاطع بزرگراه شهید مدرس، خروجی کتابخانه ملی، باغ کتاب ‏تهران .

باغ کتاب تهران فضایی مدرن و زیبا بوده که در منطقه عباس آباد این شهر و در زمینی به مساحت هفتاد هزار متر مربع واقع شده است.

باغ کتاب تهران که در حاشیه بزرگراه حقانی قرار گرفته، در سال ۱۳۸۲ به عنوان نمایشگاه دائمی کتاب تهران آغاز به کار کرده و اکنون همه روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب درب آن به روی علاقه مندان به مطالعه و کسب عمل و دانش باز است.

باغ کتاب تهران
نوستالژی های دوران کودکی

این باغ کتاب، بزرگترین مرکز کتاب ایران بوده و با برخورداری از ۲۵ هزار متر مربع زیر بنا، به عنوان بزرگترین مرکز فروش کتاب جهان نیز شناخته می شود.

در باغ کتاب تهران می توان چیزی بیش از ۴۰۰ هزار عنوان کتاب را یافته و در هر حوزه ای و با هر موضوعی در این باغ کتابی را پیدا کرد.

همچنین در باغ کتاب تهران شهربازی با عنوان پردیس علمی ویژه کودکان و نوجوانان به مساحت ۱۲ هزار متر مربع وجود داشته و فضایی علمی را برای مخاطبان خود به شیوه بازی فراهم ساخته است.

باغ کتاب تهران
مکانی شاد و مرفح برای علاقه مندان به کتاب

یکی دیگر از بخش هایی که در باغ کتاب تهران به چشم می خورد، گالری هنری ایجاد شده در آن بوده که با وسعتی بالغ بر ۱۷۰۰ متر مربع لقب بزرگترین گالری هنری کشور را به خود اختصاص داده و می توان آثار هنری نظیر نقاشی های زیبا و هنر های تجسمی منحصر به فردی را در آن نظاره کرد.

باغ کتاب تهران
هربخش ازین مکان یادآور حسی نوستالژیک از دوران کودکی است

ایجاد باغ کتاب تهران در فضای سرسبز و چشم نواز منطقه عباس آباد تهران، زیبایی خاصی به باغ کتاب بخشیده و افراد بسیاری برای بازدید از این باغ به آن همه روزه سر می زنند.

بخش ویژه و خاص این باغ،  بخش رباتیک آن بوده که در آن دوره های تخصصی هوش مصنوعی برگزار می شود.

شکل طراحی باغ کتاب به شکل ۴ فاز بوده و در فاز یک یا همان بلوک A می توان عنوان فروشگاه های دائمی و کتاب های تخصصی و موضوعی را یافت کرد.

امکانات باغ کتاب تهران

باغ کتاب تهران دارای بخش‌ها و امکانات مختلفی است که برای کودکان و بزرگسالان فراهم شده و خانواده‌ها می‌توانند ساعاتی را به تفریح در این فضای علمی و فرهنگی سپری کنند. از مهمترین امکانات باغ کتاب موارد زیر را می‌توان نام برد:

  1. پردیس تئاتر و موسیقی: پردیس تئاتر و موسیقی باغ کتاب تهران با داشتن ۳ سالن با امکانات متفاوت می‌تواند میزبان همایش‌ها و اجرا‌های تئاتر، تمرین تئاتر و ضبط موسیقی باشد.
  2. کافه کودک: این کافه منحصرا برای کودکان طراحی شده و در اصل یک پروژه پژوهشی به شمار می‌رود که هدفش پژوهش در حوزه‌ی تغذیه سلامت و در نظر گرفتن آسیب‌های تغذیه‌ای سنین مختلفو طراحی منو برای کودکان است.
  3. باشگاه همکارا: باشگاه همکارا یا میزهای پژوهش فضایی برای مطالعه و پژوهش‌های فردی و گروهی در باغ کتاب است.
  4. اتاق فرار: اتاق فرار یک بازی گروهی، فکری و هیجانی ۴ تا ۸ نفری است که برای گروه سنی ۱۰ سال به بالا در نظر گرفته شده است.

از دیگر امکانات باغ کتاب تهران می‌توان ماشین حمل کودک، اتاق کودک و مادر، خانه کودک، لمکده، نمازخانه، پارکینگ، کافه و رستوران را نام برد.

مسیر دسترسی به باغ کتاب تهران با مترو

ایستگاه مترو شهید حقانی و ایستگاه مترو شهید همت نزدیک‌ترین ایستگاه‌ها به باغ کتاب هستند و هر دو فاصله یکسانی تا باغ کتاب دارند. از مترو شهید حقانی تا باغ کتاب ۱۰ دقیقه فاصله است که می‌توانید پیاده‌روی کنید و یا از ون برای رفتن به باغ کتاب استفاده کنید.

ساعت کار باغ کتاب تهران در ایام کرونا

ساعت کاری باغ کتاب بر اساس تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا تعیین می‌شود. اما در حال حاضر تا اطلاع ثانوی به طور معمول همه روزه حتی روزهای تعطیل از ساعت ۹ صبح الی ۲۱ شب پذیرای بازدیدکنندگان است.

منبع: وبلاگ اقامت۲۴

لطفا به این مقاله امتیاز دهید ..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×