بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
فشم تهران
جاذبه های گردشگری تهران

معرفی فشم تهران

۷ بهمن ۱۳۹۷ 20۰6,934

فشم تهران یکی از زیباترین و سرسبزترین مناطق ییلاقی در پایتخت کشورمان می باشد که بخاطر فاصله ی کم با این شهر، در روزهای تعطیل میزبان مسافران زیادی می باشد. محبوبیت این منطقه علاوه بر داشتن جاذبه های طبیعی، به داشتن امکانات تفریحی و رفاهی نیز مربوط میباشد که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.


سفر به یاد ماندنی یک روزه به فشم تهران را با وبلاگ اقامت ۲۴ تجربه کنید.

مقاله مرتبط : “درکه تهران

بنر تبلیغاتی رزرو هتل های تهران با تخفیف

مقاله مرتبط : “جاذبه های گردشگری اطراف تهران

فشم تهران
Photo By : Masoud Mehri

معرفی فشم تهران

اگر شناخت کمی از تهران داشته باشید، قطعا با نام شمیرانات و چهار بخش معروف آن که شامل تجریش، فشم، لواسان و شمشک می باشد، آشنا هستید و چه بسا تجربه ی لذت بردن از تفریحات این مناطق را داشته باشید. فشم تهران که تنها ۲۵ کیلومتر از شمال شرق آن فاصله دارد، یکی از توابع شمیران بوده و بخاطر داشتن آب و هوای کوهستانی، باغ های سرشار از درختان میوه و طبیعت منحصر به فرد، طرفداران زیادی دارد. نام دیگر این منطقه اوشان-فشم-میگون بوده که بیشتر به اوشون-فشم شناخته شده است و زبان گفتاری بومیان آن دیلمی می باشد.

بهترین زمان برای سفر به فشم تهران

انتخاب معیارهای بهترین زمان برای سفر به هر منطقه و شهر برای افراد مختلف با هم فرق دارد و اگر دوست دارید بیشتر از سایه ی درختان فشم در روز های گرم تهران لذت ببرید و چند ساعت را در طبیعت آرام سپری کنید، قطعا بهار و تابستان می تواند زمان خوبی باشد. در مقابل، افراد زیادی هستند که ورزش های زمستانی را ترجیح می دهند که در این صورت، آب و هوای کوهستانی و وجود پیست اسکی در نزدیکی فشم تهران، شرایط را برای داشتن روزهای فوق العاده زیبا فراهم میکنند. اما اگر دوست دارید آلبومی بی نظیر از چهره ی پاییزی طبیعت داشته باشید، کافیست دوربین عکاسی تان را بردارید و پاییز به فشم بروید. شک نکنید که تجربیات خارق العاده ای در انتظارتان خواهد بود.

 فشم تهران
Photo By : Mohammad Reza Boozary

جاهای دیدنی فشم تهران

فشم که در دامنه ی رشته کوه البرز واقع شده است، دارای تنوع بالایی در دشت و آبشار می باشد و هر یک می توانند دلیلی برای داشتن سفرهای یک روزه به آن باشند.

آبشار لاوان

یکی از بهترین جاذبه های این منطقه، آبشار لاوان است که حدود ۱۲ کیلومتر از شرق فشم فاصله داشته و در دره ای به همین نام قرار گرفته است. در این دره علاوه بر تماشای آبشار، می توانید از صعود به قله ی ۴۲۰۰ متری، استراحت در کنار باغ های زیبا و نوشیدن آب معدنی از چشمه های روان لذت ببرید.

آبشار لارمحله

آبشار لارمحله یکی دیگر از آبشارهای معروف منطقه ی فشم بوده و حدود ۱۳ کیلومتر از شرق آن فاصله دارد. بهترین زمان برای رفتن به این آبشار فصل بهار می باشد، چون طبیعت کوه کاسونک که آبشار لارمحله از آن سرچشمه میگیرد، در این فصل بسیار زیبا و سرسبز است و شرایط مناسبی برای طبیعت گردی های خانوادگی دارد.

دشت جانستون

یکی از مکان‌‌‌‌‌‌های دیدنی و بی‌‌‌‌‌‌نظیر فشم، دشت جانستون است. این دشت که در شمال شرقی فشم قرار دارد، دارای مسیر سخت و با شیب‌‌‌‌‌‌های تندی برای رسیدن به آن است، ولی لذت دیدن منظره زیبای این مکان، ارزش گذر از این مسیر کوهستانی را دارد.
به طور کل برای این که بتوانید به جانستون برسید می‌‌‌‌‌‌توانید از دو مسیر استفاده کنید. طی کردن روستای زایگان و رسیدن به ورودی روستای لالون یکی از مسیرهای رسیدن به جانستون است. این مسیر زمان‌‌‌‌‌‌برتر بوده ولی به دلیل وجود امکانات رفاهی مانند رستوران در طول آن، نگرانی شما را از این بابت از بین خواهد برد. مسیر دیگری که برای رسیدن به این مکان از آن استفاده می‌‌‌‌‌‌شود، پس از روستای زایگان و به سمت روستای آبنیک است. این مسیر مناظر زیبایی را به پیش چشم شما به تصویر خواهد کشید ولی در عین حال مسیر سخت‌‌‌‌‌‌تری به حساب می‌‌‌‌‌‌آید.

فشم تهران
Photo By: Ehsan Soroush

روستاهای فشم

رهایی از شلوغی و هیاهوی زندگی شهری امروز برای هر یک از ما لازم است و چه انتخابی بهتر از روستاهایی که چیزی جز زیبایی و آرامش را در دل خود حفظ نکرده اند؟ با سفر به فشم تهران حق انتخاب بالایی در روستاهای آن دارید و هر کدام خوبی های خاص خودشان را دارند. از بهترین روستاهای این منطقه می توان به گرمابدر، آبنیک، جیرود، دورود و روته، زایگان و روستای امامه اشاره کرد.

رستوران های فشم تهران

با توجه به وجود گردشگرانی که فشم را برای تفریح در هر فصل از سال انتخاب می کنند، در نتیجه امکانات تفریحی و رفاهی خوبی در این منطقه در نظر گرفته شده است. برای مثال می توان به انواع رستوران و سفره خانه و کافی شاپ اشاره کرد. معروف ترین رستوران های فشم عبارتند از:

رستوران سفیر

در ۳ کیلومتری فشم، رستوران سفیر بخاطر داشتن فضای عالی و کباب و ماهی های خوشمزه اش شهرت دارد. درست است که قیمت ها در این رستوران کمی بالاست، اما کیفیت خوب غذا و همچنین چشم انداز رو به رودخانه ارزشش را دارند.

رستوران های فشم تهران

رستوران باغ بهشت

در همان ابتدای جاده ی فشم اگر دقت کنید، رستورانی با معماری باغ های پله ای و آلاچیق های شیشه ای با نام باغ بهشت توجهتان را جلب خواهد کرد. مانند اکثر رستوران های سنتی ایران، در باغ بهشت می توانید چای ذغالی سفارش دهید و کباب های ناب بخورید والبته باید حواستان به قیمت سفارش تان باشد!

رستوران زاگرس

اغلب افرادی که به دنبال طبیعت گردی هستند، در بین انواع رستوران بدون شک نوع سنتی و ایرانی را انتخاب می کنند. رستوران زاگرس یکی از انتخاب های عالی برای این دسته از افراد می باشد که شرایط کاملا ایده آلی را برای سفرهای خانوادگی فراهم کرده و سرو چای با مخلفات در کنار غذاهای با کیفیت از جمله ویژگی های خوب این رستوران می باشد.

مجتمع رفاهی و گردشگری باغ ایرانی

باغ ایرانی بیشتر از اینکه یک رستوران در فشم تهران باشد، مجموعه ای فوق العاده از سالن کتابخانه و بیلیارد، رستوران های مدرن و لوکس و سنتی و اتاق بازی کودکان است، که یک انتخاب عالی برای سفرهای خانوادگی محسوب میشود. این رستوران در ۷ کیلومتری فشم واقع شده و پیشنهاد می کنیم خوردن یک وعده غذاهای خوشمزه در آن را از دست ندهید.
رستوران بابا کوهی با ارائه ی انواع کباب های با کیفیت در فضایی کاملا سنتی و صمیمانه، رستوران رو به کوه و جنگل مدیترانه و رستوران کنار رودخانه ی کاکتوس از دیگر رستوران های قدیمی و معروف منطقه ی فشم می باشند که هر کدام مزایای خاص خودشان را دارند.

فشم تهران
Photo By : sero

راه های دسترسی به فشم تهران

همان طور که قبلا نیز اشاره کردیم، فشم در شمال شرق تهران واقع شده است و برای رفتن به آن در مرحله ی اول باید خودتان را با تاکسی، اتوبوس یا خودروی شخصی به بزرگراه شهید بابایی برسانید. در ادامه ی راه بعد از پشت سر گذاشتن شهرک امید و لشکرک، در نهایت به لواسان رفته و وارد منطقه ی اوشون-فشم شوید و طبیعت گردی خارق العاده ای را در آن تجربه کنید.

اقامتگاه های فشم تهران

اقامتگاه های فشم تهران

تنوع جاذبه های دیدنی در فشم بسیار زیاد می باشد و برای دیدن همه ی آنها قطعا به چند روز زمان نیاز دارید. در نتیجه رزرو هتل یا سوئیت یکی از اصلی ترین کارهایی می باشد که در این شرایط باید انجام دهید و خوشبختانه در این منطقه گزینه هایی خوبی برای انتخاب خواهید داشت. برای مثال، هتل جهانگردی میگون بخاطر داشتن شرایط عالی از نظر موقعیت جغرافیایی و همچنین امکانات رفاهی از بهترین هتل های این منطقه به شمار می آیند. از جمله ویژگی های منحصر به فرد این هتل می توان به چشم انداز عالی و رو به کوه رستوران آن اشاره کرد که لحظات متفاوتی را برایتان به همراه خواهد داشت.

منبع : وبلاگ اقامت ۲۴

۳.۴/۵ - (۱۳ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×