بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
درکه تهران
جاذبه های گردشگری تهران

درکه تهران

۵ بهمن ۱۳۹۷ 35۰2,797

برخلاف شهر تهران که شلوغی و آلودگی هوا بخش جدایی ناپذیر آن می باشد، مناطق ییلاقی مانند درکه تهران به این شهر حال و هوای دیگری بخشیده  است و طبیعت گردی یک روزه ی فوق العاده ای را به ارمغان می آورد. کوهنوردی، رستوران گردی و گشت و گذار در دل طبیعت و رفتن به جنگل و دره ای زیبا و سرسبز توصیف کوتاهی از رفتن به درکه تهران می باشد.

برای سفری کوتاه به درکه تهران با وبلاگ اقامت۲۴ همراه باشید.

درکه تهران
Photo By : Mahdi Jamakloo

معرفی درکه

در شمال غربی تهران و در دامنه ی رشته کوه البرز، درکه با کوچه باغ های رویایی، آب و هوای پاک، رودخانه ی زلال و رستوران و سفره خانه های سنتی، میزبان گردشگران و کوهنوردان زیادی در روزهای پایانی هفته می باشد. در جنوب این منطقه بزرگراه اوین، در غرب محله کوهسار، شمال آن کوه های سر به فلک کشیده ی البرز و در شرق آن رودخانه ی درکه واقع شده است. هر چند این منطقه مانند گذشته دیگر چهره ی روستایی ساده ندارد و ویلا های ساخته شده در باغ های آن، چهره ی دیگری به این منطقه داده است، اما هنوز هم مانند گذشته به عنوان یکی از اصلی ترین مناطق ییلاقی تهران محسوب میشود.

بنر تبلیغاتی رزرو هتل های تهران با تخفیف

جالب است بدانید که بین درکه و اوین از گذشته تا امروز رابطه ی دوستانه و خوبی وجود داشته و همچنین وجود روخانه ی اشتراکی بین این دو، باعث شده است تا اغلب افراد به این منطقه درکه-اوین بگویند.

درکه تهران
Photo By : Behnam Salmani

طبیعت درکه تهران

تفاوتی ندارد که در چه ماه و روزی از سال تصمیم بگیرید به سفر کوتاه و یک روزه در تهران بروید، در هر صورت درکه می تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد. طبیعت این روستا تنها به باغ های پر از درختان گیلاس و شاتوت و ازگیل ختم نمیشود و نمی توان از جنگل کوچک اما به یادماندنی کارا در این منطقه چشم پوشی کرد. جنگل کارا یکی از اصلی ترین جاهایی می باشد که می توانید در کنار کوهنوردی تجربه کنید و برای رفتن به آن باید حدود ۴۰ دقیقه از میدان درکه به سمت پلنگ چال بروید و بعد از رسیدن به کلبه کارا، حدود ۴۰ دقیقه به سمت چپ حرکت کنید و بعد از طی مسیر پرشیب در نهایت به جنگلی کوچک، اما آرام و زیبا با درختان ازگیل وحشی و رودخانه ای زلال برسید.

از جمله جاذبه های درکه می توان به پلنگ چال، آبشار بند عبدالله، آبشار جوزک، هفت حوض، هفت چشمه، اسپینو، کفو و جنگل کارا اشاره کرد. البته لازم به ذکر است که یکی از دلایلی که بسیاری از افراد این منطقه را برای تفریح انتخاب می کنند، طبیعت گردی در کنار زیارت امامزاده سید محمد والی می باشد.

درکه تهران
Photo By : Fatem Hatami

کوهپیمایی

تفاوتی ندارد که یک کوهنورد حرفه ای باشید یا فردی عاشق قدم زدن در طبیعت، در هر صورت می تونید درکه را برای کوهنوردی ساده و راحت انتخاب کنید. روزهای پنجشنبه و جمعه گروه های طبیعت گردی و کوهنوردی زیادی از تهران و شهرهای اطراف به این منطقه می آیند و چند ساعت از زندگی را بدور از هیاهو سپری می کنند. شما هم دوست دارید چند ساعت کوهنوردی در این منطقه را تجربه کنید؟ اگر پاسختان مثبت است، کافیست بعد از رسیدن به محله درکه، کوله بارتان را بردارید و از کنار رودخانه ای که صدای عبور آب در آن گوشتان را نوازش می هد، حدود دو کیلومتر و به سمت شمال حرکت کنید. بعد از طی این مسیر دو انتخاب پیش رو دارید؛ رفتن به پلنگ چال یا جنگ کارا؟ اگر مسیر اول را انتخاب کنید، می توانید بعد از طی تقریبا ۴ کیلومتر به ایستگاه ۵ تله کابین توچال برسید و در غیر این صورت، به جنگ کارا میروید و می توانید چادر بزنید و چند ساعتی را در سایه ی درختان استراحت کنید.

درکه تهران
Photo by : Hadi Nikkhah

بهترین رستوران های درکه تهران

بعد از ساعتها پیاده روی در دل طبیعت و کوهنوردی در منطقه ای سرسبز، هیچ چیز به اندازه ی خوردن غذاهای خوشمزه و استراحت روی تخت های فرش شده در مکانی خنک و عالی نمی تواند حال دلتان را خوب کند. خوشبختانه در درکه تهران با تنوع بسیار بالایی از انواع رستوران های سنتی و ایرانی با رنج قیمتی مختلف روبرو خواهید بود و می توانید با توجه به خواسته و سلیقه تان هر کدام را که دوست داشتید انتخاب کنید. برای مثال اگر عاشق کباب و غذاهای ترکی هستید، رستوران اجاق باشی می تواند گزینه ی مناسبی باشد، فقط حواستان به قیمت ها باشد، چون در این رستوران کمی نرخ ها بالا می باشد.

دوست داران رستوران های ایرانی می توانند رستوران البرز، پاسیالیز، گلنار، SUP، حاج عمو، سبز، صفا، فراهان، کوچه باغ و مانلی را انتخاب کنند، اما اگر دلتان تجربه ی خوردن فست فود در دل طبیعت می خواهد، پیشنهاد می کنیم به دلی دنج و فست فود آفر بروید و از سفر یک روزه تان لذت ببرید.

درکه تهران
Photo by : Ehsan Dadvar

راه های دسترسی

با توجه به اهمیت بالای درکه در طبیعت گردی های یک روزه و کوتاه مدت برای پایتخت نشینان از گذشته تا امروز و همچنین فاصله ی کوتاه آن با شمال تهران، راه های مختلفی برای دسترسی به این منطقه وجود دارد. برای مثال اگر قصد دارید با مترو بخشی از مسیر را طی کنید، باید با خط یک متروی تهران خودتان را به ایستگاه تجریش برسانید و سپس به میدان تجریش بروید. در این میدان می توانید با تاکسی یا مینی بوس به سمت مقصدتان حرکت کنید و از مسیر سفر لذت ببرید. اگر میخواهید با ماشین شخصی به این منطقه ی خوش آب و هوا بروید، لازم است تا صبح زود حرکت کنید و مسیر رسیدن به پمپ بنزین ولنجک را طی کرده و بعد از میدان دانشجو، به سمت درکه بروید.

برای افرادی که در مسیرشان می توانند به اتوبوس های تندرو خط ۴ دسترسی داشته باشند، رفتن به درکه راحت است، چون باید سوار این اتوبوس ها شوند و در ایستگاه نمایشگاه بین المللی پیاده شده و با یکی از تاکسی های کنار پمپ بنزین ولنجک خودشان را به درکه برسانند.

درکه تهران
Photo By : Amirhossein Yvr

اقامت گاه های نزدیک به درکه

اگر در سایر شهرهای ایران زندگی می کنید و دوست دارید در هتل های نزدیک به درکه اقامت داشته باشید، می توانید هتل استقلال، آزادی، اسپیناس پالاس، اوین، هما، هویزه، برج سفید، سیمرغ و هتل مروارید را انتخاب و رزرو کنید. با توجه به موقعیت مکانی این هتل ها براحتی می توانید به این منطقه ی ییلاقی و سرسبز بروید و در هوای پاک و طبیعت ناب آن نفس بکشید و غرق در لذت شوید.

غرق در طبیعت باشید

این روزها همه ی ما در هر شهر و دیاری که ساکن باشیم، عادت کرده ایم که در میان ساختمان های بلند و گاه شاید حتی آسمان خراش در رفت و آمد باشیم. یا از صندوقی آهنین به صندوق آهنین دیگر برویم. غافل از این که روح و جان ما به طبیعت تعلق دارد. قلب ما عاشق و شیفته ی گل های رازقی و اطلسی است. چشم های ما به دنبال رنگ های متفاوت لاله های سرخ دشت و زردی خاص و منحصر به فرد آفتابگردان های بی نظیر است. ما نفس می خواهیم و این نفس را فقط و فقط در دل دشت های سبز پیدا خواهیم کرد. می خواهم بگویم وقت آن رسیده که اندکی بیشتر به خودمان اهمیت بدهیم. می خواهم بگویم به قلب های خودمان بیشتر عشق بورزیم. اجازه دهیم قلب ما زندگی کند. طبیعتی که دوست دارد را ببیند. بنابراین اکیداً توصیه می شود حتی اگر شده فقط و فقط در فواصل زمانی بلند مدت، یا فقط در تعطیلات، یا شاید حتی در کمترین حالت سالی یک بار، دل به راه بزنید؛ از ساختمان ها، ماشین ها، شهرها و خیابان های شلوغ و آلودگی هوا و آلودگی صوتی دور شوید و به منطقه ای ییلاقی بروید. جایی که هنوز در و نشانی از طبیعت بکر داشته باشد. بعد نفس عمیق بکشید، رنگ ها و منظره های مختلف را با جان و دل ببینید. اجازه دهید چشم های شما از دیدن و تماشای اطراف خودشان لذت ببرند. البته برای تجربه ی چنین لحظات حیرت برانگیزی لازم است چند روزی از زنگی شغلی و گرفتاری های شهری مرخصی بگیرید. گر چه که نه تنها قلب و روح و نگاه و احساس بلکه حتی مغز و فکر و اعصاب هم به این آرامش نابِ عمیق نیاز دارند. در واقع این روزهای آرام برای بالا بردن کیفیت انجام وظایف شغلی و شهری هم توصیه می شود چون هر چقدر حال دلتان بهتر باشد، بدون شک ثمر و نتیجه ی زحمات شما هم بهتر خواهد بود.

منبع : وبلاگ اقامت ۲۴

لطفا به این مقاله امتیاز دهید ..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×