بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
» جاهای دیدنی مازندران » جاهای دیدنی مازندران ؛ فهرست کامل جاذبه های شمال با عکس و آدرس
جاهای دیدنی مازندران
جاهای دیدنی مازندران

جاهای دیدنی مازندران ؛ فهرست کامل جاذبه های شمال با عکس و آدرس

۱۳ اسفند ۱۳۹۹ 28۰2,012

جاهای دیدنی مازندران به دلیل طبیعت سبز و دل‌انگیزی که این منطقه دارد بسیار محبوب هستند و از حق نگذریم چنان سرشار از انرژی هستند که می‌توانند برای مدتی بسیار طولانی حال و حسی خوب به گردشگران منتقل کنند. انرژی مفید و مؤثری که سبب می‌شود تا چند ماه بعد از روزهای سفر همچنان شادابی و نشاط در قلب مهمانان مازندران موج بزند. استان مازندران یکی از سبزترین و زیباترین مناطق کشور عزیزمان ایران زیبا به شمار می‌رود، همچنین از لحاظ وسعت نیز در مقایسه با سایر استان‌های شمالی از گسترۀ پهناورتری برخوردار است. با این تفاسیر از شما همراهان صمیمی دعوت می‌کنیم با اقامت ۲۴ همراه باشید تا از دیدنی‌ترین جاذبه‌های این استان تماشایی بیشتر بخوانید.

دشت ناز

در استان پهناور مازندران، در حوالی شهر ساری، دشتی وسیع وجود دارد که زیستگاه و پناه‌گاه تعداد قابل توجهی از حیوانات به شمار می‌رود. در این دشت تماشایی بدون شک شکار ممنوع خواهد بود اما ورود گردشگران به این منطقه آزاد است. البته امید و صد امید که در هر قدمی که در دشت ناز برمی‌داریم مراقب ساکنان نازنین، لطیف و زودرنجش باشیم.

دشت شقایق لار

یکی دیگر از جذاب‌ترین جاهای دیدنی مازندران با عنوان دشت شقایق لار یا دشت لار شناخته می‌شود. دشت لار پس از جاده‌های هراز و در دامنۀ کوه دماوند جای گرفته است. در فصل بهار و مخصوصاً در اردیبهشت ماه شقایق‌های وحشی سر از خاک ناب این منطقه بیرون می‌آورند؛ به همین دلیل این دشت وسیع به نام دشت شقایق شهرت پیدا کرده است. دشت لار یا دشت شقایق لار از تهران بزرگ فاصلۀ زیادی ندارد به همین سبب ساکنان شهر تهران در کمترین زمان ممکن و به راحت‌ترین شیوه می‌توانند مهمان این دشت پهناور باشند.

بنر دسکتاپ رزرو هتل های ساری از اقامت24

مطلب مرتبط: دشت لار دماوند مقصدی برای طبیعت گردی در اطراف تهران

تالاب میانکاله

در استان پهناور مازندران در فاصله‌ای تقریباً ۴۵ کیلومتری از شهرستان به‌شهر تالابی مهم و ارزشمند و صد البته تماشایی وجود دارد که با نام تالاب میانکاله شناخته می‌شود. این تالاب به عنوان منطقه‌ای حفاظت‌شده مورد توجه مسئولین محیط زیست قرار دارد. در این تالاب انواع خاصی از پرندگان از جمله فلامینگو، پلیکان، قو، عقاب و چرخ‌ریسک‌ها زیست می‌کنند. به همین دلیل ورود به این محدوده برای عموم افراد آزاد نیست. گردشگرانی که بخواهند از این منطقۀ حفاظت‌شده دیدن کنند باید قبل از ورود از سازمان محیط زیست شهرستان به‌شهر مجوز ورود دریافت کنند. البته صدور این مجوز مراحل دشوار و طولانی نخواهد داشت و به سادگی قابل دستیابی خواهد بود.

برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به مقاله: ” تالاب میانکاله ؛ آدرس و تصاویر ” مراجعه کنید.

پل ورسک

یکی از جذاب‌ترین و تماشایی‌ترین جاهای دیدنی مازندران بدون تردید پل ورسک است. این پل زیبا، جادویی، چشم‌نواز و البته تاریخی در حدّفاصل میان جادۀ فیروزکوه و شهر زیراب جای گرفته است. این پل در دورۀ پهلوی اول احداث شد. نقش مهم این پل خوش‌منظره در تاریخ معطوف است به پیروزی سپاه متفقین در جنگ جهانی، این تأثیر چنان ارزشمند بود که لقب پل پیروزی به آن داده شد. اما در حال حاضر زیبایی و شکوه مناظر طبیعی آن دلیل بسیار مهمی است برای جذب گردشگران به این منطقۀ خاص جغرافیایی. از روی این پل خط راه‌آهن عبور می‌کند؛ خیلی از مشتاقان طبیعت فقط برای تماشای منظرۀ خارق‌العادۀ پل ورسک سفر به استان مازندران با قطار را انتخاب می‌کنند تا بتوانند به این وسیله پل زیبای ورسک را از نزدیک ببینند یا از فراز آن عبور کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به مقاله: ” پل ورسک ” مراجعه کنید.

دریاچه شورمست

در استان زیبا و چشم‌نواز مازندران، در دل جنگل‌های توسکا دریاچه‌ای آرام و زیبا خفته است. این دریاچۀ دلبرانه با نام شورمست شناخته می‌شود، همیشه زیبا است و همیشه پذیرای مهمانان ناخوانده خواهد بود. پس هر زمان دوست داشتید مهمانش شوید.

مجموعه عباس‌آباد بهشهر

یکی دیگر از تماشایی‌ترین جاهای دیدنی مازندران با نام مجموعۀ عباس‌آباد بهشهر شناخته می‌شود. این مجموعه نه تنها طبیعی و سرسبز است بلکه تاریخی و خاطراتی نیز هست. گفته می‌شود مجموعۀ بزرگ عباس‌آباد در سه قرن پیش و به دستور شاه عباس صفوی بنا شده است. اتفاقاً به همین دلیل هم نام عباس‌آباد بر آن نهاده شده است. مجموعۀ طبیعی، تاریخی و ملی عباس‌آباد به قدری اهمیت و شکوه و زیبایی دارد. عباس آباد در فهرست یونسکو به ثبت رسیده است و توانسته گردشگران خارجی را از سراسر دنیا به مازندران زیبا جذب کند. مجموعۀ بی‌نظیر عباس‌آباد پس از شهر ساری و در حوالی شهر به‌شهر واقع شده است. خوشبختانه دسترسی به این منطقۀ سبز و تاریخی بسیار راحت است.

هفت آبشار

در مرز شهرستان بابل و سوادکوه در روستای درازکلا تکه‌ای از بهشت پنهان شده است. در این تکّه از زمین سرسبزی و طراوت به اوج خودش رسیده و حیات به صورت قطره‌های باران از آسمان آبی روی زمین پاشیده می‌شود. در این زمین سبز، هفت آبشار با فاصله‌هایی اندک درست در کنار هم قرار گرفته‌اند. حضور این آبشارها سبب شده است که جنگل‌هایی باشکوه، سبز تمام پهنه را در بر بگیرد.

اطلاعات بیشتر در مورد این جاذبه را می‌توانید در مقاله:”هفت آبشار سواد کوه” مطالعه نمایید.

باداب سورت

یکی دیگر از ناب‌ترین جاهای دیدنی مازندران با نام باداب سورت شناخته می‌شود. باداب سورت در واقع چشمه‌هایی جوشان از قلب زمین هستند که به صورت پلکانی بر سطح زمین جریان پیدا می‌کنند. در آب جاری این چشمه‌های پلکانی، کانی‌های خاص و منحصر به فردی وجود دارد. این کانی ها سبب می‌شود رنگ آب متفاوت باشد و به رنگ‌های مختلف بروز و ظهور پیدا کند. شاید هم همین کانی‌های خاص موجود در آب این چشمه‌ها سبب شده باشند که سطح زمین به صورت پلکانی در آید.

مطلب مرتبط: باداب سورت ساری ، چشمه های رنگارنگ در دل البرز

در چند سال اخیر کمبود آب سبب شده بود که باداب سورت خشک باشد و دیگر جلوۀ پیشین خود را نداشته باشد. اما امید که بارش‌ها باری دیگر جریان آب را در این چشمه‌ها رواج دهد. تا مثل همیشه شاهد زیبایی، درخشش و رنگ‌های مختلف آب بر این مسیر پلکانی باشیم. باداب سورت به عنوان یک ژئوپارک یکی از حیرت‌برانگیزترین مظاهر طبیعت به شمار می‌رود.  

آلاشت

در استان مازندران در فاصله‌ای تقریباً ۳۹ کیلومتری از شهر ساری روستایی ییلاقی و دنج با نام روستای آلاشت وجود دارد. این روستا آب و هوایی بی‌نظیر و خنک دارد. به صورتی که حتی در گرمای تابستان باز هم خنک است. گویی جریان نسیم در این منطقه هرگز از حرکت باز نمی‌ایستد. این روستای تماشایی زادگاه پهلوی اول بوده است. اکنون همچنان خانۀ پدری پهلوی اول با عنوان موزۀ مردم‌شناسی باقی مانده است و برای عموم قابل بازدید است.

سنگده

یکی دیگر از دلبرانه‌ترین و تماشایی‌ترین جاهای دیدنی مازندران با نام کوتاه و مبهم سنگده شناخته می‌شود. نامی کمتر شنیده شده که دلیل بکر، منحصر به فرد بودن این جاذبه است. برای رسیدن به سنگده لازم است پس از عبور از فیروزکوه همچنان به راه خود ادامه دهید. از پل زیبای ورسک نیز بگذرید و باز هم مسیر را ادامه دهید. تا به روستایی پنهان در قلب مازندران برسید که نام سنگده بر سر در آن می‌درخشد. روستای تماشایی سنگده مخصوصاً در فصل خزان چهره‌ای ناب و رؤیاوار به خود می‌گیرد. زیباترین عکس‌های پاییزی را می‌توان در قلب روستای سنگده در مازندران همیشه سبز گرفت. این روستا گرچه پنهان است اما بسیار بسیار زیباست.  

۳/۵ - (۲۲ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×