بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
» جاذبه های گردشگری مازندران » دریاچه ممرز نوشهر
دریاچه ممرز
جاذبه های گردشگری مازندران

دریاچه ممرز نوشهر

۱۷ تیر ۱۳۹۷ 10۰2,020

کشور زیبا و پهناور ایران، در هر گوشه و کنار خود طبیعتی منحصر به فرد، با رنگ های متفاوت دارد. طبیعتی بکر و دست نخورده که هر طبیعتگردی آرزوی گام نهادن به آنها را داشته و همچنین هر روزه می تواند شاهد طبیعتی زیبا و جدید باشد.

اگر از مخاطبان گردشگری در طبیعت هستید و علاقه به طبیعتگردی دارید، با وبلاگ اقامت ۲۴ در معرفی دریاچه ممرز نوشهر، یکی از مکان های طبیعی و شگفت انگیز مازندران همراه باشید.

 دریاچه ممرز

 

 دریاچه ممرز کجاست؟

در ۵ کیلومتری شمال روستای چلندر شهرستان نوشهر، دریاچه ای با نام ممرز واقع شده است. این دریاچه که به تالاب ارواح نیز شهرت دارد، در میان جنگل انبوه درختان پهن برگ منطقه ملا کلا قرار گرفته است.

بنر دسکتاپ رزرو هتل های ساری از اقامت24

دریاچه ممرز در حدود ۷۰۰ متر طول و ۲۰۰ متر عرض داشته و به دلیل وجود درختان خشک شده که از میان آب سر بیرون آورده اند، دارای چشم انداز زیبا بوده و منظره منحصر به فردی را خلق کرده است.

 

بیشتر بخوانید : “سفر به دریاچه های زیبای ایران

 

 دریاچه ممرز

 

دیدنی های دریاچه ممرز

آنچه که در اولین نگاه به دریاچه ممرز، توجه شما را به خود جلب می کند، بازمانده هایی از تنه درختان هستند که در میان دریاچه قرار دارند و به درختان مرده مشهورند.

حضور این درختان نیز بر وهم فضا می افزاید و یکی از شگفتی های این دریاچه به شمار می رود.

این دریاچه یکی از بکرترین مناطق گردشگری شمال کشور بشمار آمده که به دلیل دارا بودن ظاهری وهم انگیز، به دریاچه ارواح نیز شهرت داشته و مخاطبان بسیاری را به سوی خود جذب می کند.

 دریاچه ممرز

 

فضای بکر و ساکت اطراف دریاچه، در اکثر روزهای سال آمیخته با مه و صدای حیوانات وحشی بوده که در هر لحظه به گوش می رسد. این اصوات که با وجود درختان خشکیده در میان دریاچه در هم می آمیزد، نفس هر بازدید کننده ای را در سینه حبس کرده و هیجان حضور در آن را به اوج می رساند.

همچنین به دلیل بکر بودن منطقه، امکان مواجهه با حیات وحش بسیار زیاد است.

دریاچه ممرز در آغوش یک جنگل زیبا قرار دارد و در کنار تماشای دریاچه می توان، سری هم به درون این جنگل زده و از دیدن انبوه درختان سر به فلک کشیده که هر یک زیبایی خاص خودشان را دارند، لذت برد.

 دریاچه ممرز

 

این دریاچه بسیار زیباست اما هیچ گونه امکاناتی در اطراف آن وجود ندارد و هنوز آنچنان که باید، مورد توجه قرار نگرفته است. البته این نبود امکانات یکی از دلایل بکر ماندن این طبیعت تماشایی است و برای برخی از افراد یکی از جذاب ترین ویژگی ها به شمار می شود.

اگر قصد سفر به این دریاچه را دارید برای اقامت خود باید از هتل های موجود در نوشهر بهره ببرید. برای این کار بهتر است پیش از سفر اقدام به رزرو هتل در نوشهر کرده و با خیالی آسوده راهی سفر شوید.

 

بیشتر بخوانید : “هتل های ارزان شمال کشور

 

 دریاچه ممرز

 

دسترسی به دریاچه ممرز

برای رسیدن به دریاچه ممرز باید راهی نوشهر شده و با ورود به یک جاده فرعی به روستای صلاح الدین کلای سفلی رسید. سپس وارد یک جاده فرعی در میان جنگل شده که تنها می توان با خودروهای کمک دار از آن عبور کرد.

 دریاچه ممرز

 

در اینجا یک تجربه متفاوت از آفرود برای مسافران این دریاچه زیبا رقم می خورد و به خاطره ای فراموش نشدنی در ذهنشان تبدیل می گردد.

پس از گذر از پستی و بلندی های جاده و پشت سر گذاشتن انبوه درختان، در نهایت این دریاچه است که چشمان هر بیننده ای را مسحور خود می کند.

 

منبع : وبلاگ اقامت ۲۴

۴.۱/۵ - (۲۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×