» جاذبه های گردشگری مازندران » مازیچال کلاردشت
mazichal kelardasht
جاذبه های گردشگری مازندران

مازیچال کلاردشت

۱۰ آذر ۱۳۹۷ 11۰2,462

در سراسر ایران دهکده ها و روستاهایی زیبا و سرسبز وجود داشته، که با برخورداری از آب و هوایی دلپذیر، منظره هایی زیبا و چشم انداز هایی بی نظیر، چشم هر بیننده ای را مبهوت و قلب هر مسافری را به تسخیر خود در می آورد. دهکده مازیچال کلاردشت یکی از این دهکده ها بوده که به دلیل برخورداری از چشم انداز و مناظر زیبا در میان علاقه مندان به طبیعت گردی و همچنین گردشگری روستایی دارای طرفداران بسیاری است.

وبلاگ اقامت ۲۴ قصد دارد در این مطلب شما را با دهکده زیبای مازیچال بیشتر آشنا کند.

مقاله مرتبط : “بهترین مکان ها برای آفرود”

بنر دسکتاپ رزرو هتل های ساری از اقامت24

مازیچال کلاردشت

مازیچال کجاست

مازیچال، دهکده ای زیبا و دیدنی در نزدیکی کلاردشت بوده و در استان مازندران و ۴۸ کیلومتری شهر چالوس واقع شده است. مازیچال با وسعتی در حدود ۱۵۰۹ کیلومتر مربع دشتی وسیع بر فراز کوه ها بوده و با واقع شدن در ارتفاع ۲۶۰۰ متر از سطح دریا، تجربه گام برداشتن بر روی ابرها را برای شما به ارمغان می آورد. زیبایی ها و حس قدم زدن بر روی چمن زارهای مازیچال که به دهکده موزی چال نیز شهرت دارد،  بی تردید وصف نشدنی بوده و حسی عجیب و شگفت آوری را برای هر بیننده ای به یادگار خلق می کند.

به دلیل ارتفاع زیاد این دهکده، یکی از چشم انداز هایی که در مازیچال کلاردشت می توان آن را مشاهده کرد، پدیده اقیانوس ابر بوده و همچنین می توان گفت با حضور در این دهکده می توان ابر ها را به آغوش کشید.

معنی نام مازیچال

نام دهکده موزی چال و یا مازیچال کلاردشت در گویش محلی از ترکیب دو کلمه موزی به معنی درخت بلوط و چال به معنی گودال به وجود آمده و دلیل آن نیز وجود درختان بلوط فراوان در گودال های موجود در این منطقه است.

مازیچال کلاردشت

آب و هوای مازیچال

دهکده مازیچال به دلیل واقع شدن در ارتفاعات دارای آب و هوایی سرد و کوهستانی بوده و حتی در روزهای گرم تابستان از آب و هوایی خنک و دلپذیر برخوردار است. این روستا همواره به عنوان یکی از ییلاق های منطقه در تابستان بشمار آمده و تنها می توان در تابستان به آن سفر کرد زیرا در این فصل از سال حتی برای گذراندن شب باید از لباس گرم و لوازم گرمایشی بهره برد.

زیبایی های و چشم اندازی های مازیچال

همانطور که گفته شد یکی از بهترین چشم انداز هایی که می توان در این منطقه مشاهده کرد، پدیده اقیانوس ابر بوده که دور تا دور مازیچال کلاردشت را فرا گرفته و منظره ای زیبا به این روستا بخشیده است. همچنین قله های اطراف دهکده در فصل بهار مملو از برف بوده و چهره سفید پوش آنها یکی دیگر از چشم انداز های زیبا و منحصر به فرد این دهکده بوده و تجربه بی نظیری را برای مسافران خود به ارمغان می آورد.

مسیر دسترسی به مازیچال

برای رسیدن به بهشت گمشده مازندران، دهکده مازیچال کلاردشت باید مسیر جاده چالوس را در جهت مرزن آباد در پیش گرفته و پس از رسیدن به سمت کلاردشت مسیر خود را تغییر دهید. پس از رسیدن به کلاردشت به فاصله ۷ کیلومتر از این شهر در مسیر عباس آباد فاصله گرفته تا به ابتدای جاده مازیچال برسید.

[quote]اگر در جاده خاکی مازیچال ۱۷ کیلومتر به پیش بروید، به دشتی وسیع بر بلندای کوه رسیده که هیچ جای دیگر مانند آن را نمی بینید.[/quote]

مازیچال کلاردشت

اقدامات پیش از سفر به مازیچال

در نظر داشته باشید که این روستا در ارتفاعات بالایی از سطح دریا قرار گرفته و در بیشتر فصل از سال پوشیده از برف و یا باران است. از این رو بهتر است پیش از راهی شدن به سمت مازیچال از باز بودن جاده آن اطمینان حاصل کنید. همچنین هیچگونه امکانات رفاهی، اقامتی و پذیرایی در این دهکده وجود نداشته و در صورتی که قصد شب ماندن در این روستا را دارید، حتما با خود چادر، لباس گرم و کیسه خواب به همراه داشته باشید.

[quote]فراموش نکنید که لوازم و مواد غذایی مورد نیاز خود را پیش از سفر و رسیدن به مازیچال تهیه کنید، زیرا هیچ فروشگاهی در دهکده وجود ندارد.[/quote]

منبع : وبلاگ اقامت ۲۴

لطفا به این مقاله امتیاز دهید ..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×