» جاذبه های گردشگری مازندران » مرداب دیوک کلاردشت، منظره‌ای وهم انگیز که دلتان را می‌برد!
مرداب دیوک
جاذبه های گردشگری مازندران - جاهای دیدنی چالوس

مرداب دیوک کلاردشت، منظره‌ای وهم انگیز که دلتان را می‌برد!

۱۸ مهر ۱۳۹۸ 12۰2,393

اگر اهل تهران هستید و علاقمند به طبیعت گردی، قطعا به دنبال دیدنی‌های نزدیک تهران هستید. جایی که برای رفتم به آنجا نیاز به زمین زیادی نداشته باشید و بتوانید آخر هفته خوبی برای خود بسازید. شمال کشور یکی از محبوب ترین مقاصد برای ایرانی‌ها و بخصوص تهرانی‌هاست. کلاردشت مازندران پر از دیدنی‌های جذاب طبیعی است. یکی از زیباترین و متفاوت‌ترین این دیدنی‌های طبیعی مرداب دیوک است. امروز با ما در بلاگ اقامت ۲۴ همراه باشید تا در مورد این منطقه بیشتر بخوانید.

مرداب دیوک
مرداب دیوک

مرداب دیوک، جاذبه ای در میان جنگلی اسرارآمیز

سرزمین های شمالی محصور در میان کوه ها و مملو از رودخانه ‌ها، جنگل ها، مرداب ها و دریاچه های زیبا، هنوز هم جاهای بکر و کم رفت و آمد تری دارند که شاید بسیاری از ما از آن بی خبر باشیم. دیوک مردابی است که در نزدیکی تهران واقع شده. این مرداب یکی از جاهای دیدنی مازندران است که در منطقه‌ کلاردشت قرار دارد. برای رسیدن به این محل، باید از مسیر جاده چالوس به سمت کلاردشت و از میان جنگل های این منطقه عبور کنید.

این مرداب یکی از مناطق اسرارآمیز ایران است که در میان شاخ و برگ انبوه جنگل های کلاردشت قرار گرفته است. پس از کمی پیاده روی در لابلای درختان انبوه و سر به فلک کشیده، در میان مه و خزه های چسبیده به سنگ ها و در حالی که صدای پرندگان گوش شما را نوازش می کند، به این مرداب می رسید. صحنه هایی که در اطراف این مرداب می بینید شبیه لوکیشن های فیلم‌های علمی تخیلی و معما گونه است که قهرمان داستان از میان جنگلی انبوه و مه آلود عبور می کند و از میان شاخ و برگ ها و صخره های خزه ای و بوته‌ ها، به مردابی که سطح آن پوشیده از خزه است می رسد.

بنر دسکتاپ رزرو هتل های ساری از اقامت24

از ان جا که برنامه سفر به مرداب دیوک، یک برنامه کمپینگ و پیمایشی نسبتا طولانی است، پیشنهاد می شود برای رفتن به مرداب دیوک، سبک سفر کنید. کفش مناسب پیاده‌ روی برای جنگل نوردی، یک کوله پشتی با تجهیزات کامل و چادر مسافرتی، یک دوربین عکاسی یا گوشی با دوربین با کیفیت، داروهای شخصی‌ و لباس اضافه حتما به همراه داشته باشید.

مطلب مرتبط: طبیعت گردی، چک لیست سفر به دل طبیعت

مطلب مرتبط: ملزومات سفر پاییز ؛ برای سفر در هوای غیرقابل پیش‌بینی پاییز چه همراه برداریم؟

مرداب دیوک کجاست؟

برای بازدید از این مرداب زیبا نیازی نیست زیاد از تهران فاصله بگیرید. در جاده چالوس وقتی به سمت کلاردشت مازندران بروید به این منطقه خواهید رسید. البته بری رسیدن به این مرداب وهم انگیز و زیبا باید در عمق جنگل‌های انبوه و مه گرفته نفوذ کنید. همین نکات هستند که سفر به مرداب زیبای دیوک را هیجان انگیز می‌کنند.

سطح مرداب پوشیده از خزه دیوک
سطح مرداب پوشیده از خزه دیوک

مرداب دیوک که یکی از زیباترین و جذاب‌ترین مرداب‌های ایران است از جاذبه‌های مهم کلاردشت است. دیوک در دل درختان انبوه و پر شاخ و برگ کلاردشت آرامیده و برای رسید به آن باید کمی پیاده روی کنید. اگر اهل کمپ کردن باشید، خوابیدن کنار مرداب و صبح بیدار شدن با صدای پرندگان و مه روی مرداب و درختان قوطه‌ور بر آن شما را مجذوب خود خواهد کرد.

مطالب مرتبط:

مازیچال کلاردشت

بهترین جای شمال برای مسافرت

منظره مه گرفته مرداب دیوک
منظره مه گرفته مرداب دیوک

این جنگل ها هنوز هم سر سبز و زیبا هستند اما رفته رفته در اواسط پاییز چهره‌ای متفاوت پیدا ‌می‌کنند. پر از رنگ‌های زرد و قرمز و نارنجی که حتی جذابیت آن را بیشتر هم خواهند کرد. آرامش کم‌نظیر دیوک شما را بابت تصمیم سفر به اینجا مطمئن خواهد کرد. اما وقتی در عمق این درختان سر به فلک کشیده پیش می‌روید تازه به سورپرایز اصلی می‌رسید. مرابی زیبا، پوشیده از خزه که اگر خوش‌شانس باشید و مه باشد فوق‌العاده خواهد بود.

برای بازدید از مرداب دیوک، همین حالا اقدام به رزرو هتل های کلاردشت از اقامت ۲۴ کنید.

دیوک در فصول مختلف سال چگونه است؟

جنگل‌های زیبای کلاردشت مازندران در بهار فوق‌العاده زیبا هستند. طبیعت زنده‌ای که در حال بیدار شدن از خواب زمستانی است. زمینی سرسبز و درختانی که پر است از جوانه‌های سبز و زنده. هرچه در طول سال پیش می‌رویم و به روزهای گرم تابستان می‌رسیم، خورشید این سرسبزی را بیشتر نشان می‌دهد. مرداب کم کم خودی نشان می‌دهد و زنده‌تر می‌شود.

مرداب دیوک در جنگلهای سرسبز کلاردشت
مرداب دیوک در جنگلهای سرسبز کلاردشت

پاییز این منطقه فوق‌العاده چشم‌نواز و رویایی است. جشنواره‌ رنگها که برای عاشقان طبیعت و عکاسی دلبری می‌کند. البته هرچه قبل از پاییز تا بهار این منطقه برای سفر مناسب است، زمستانها را زیاد برای سفر به آن پیشنهاد نمی‌کنیم. هوای سرد و بارندگی‌ها و رطوبت اقامت در اینجارا برای شما دشوار خواهد کرد. پس بهترین زمان سفر به دیوک نیمه اول سال است.

برای سفر به مرداب دیوک چه نکاتی را باید رعایت کرد؟

در نظر داشته باشید که برای رسیدن به محل مرداب باید از بین جنگل پیاده‌روی کنید. کفش مناسب پیاده‌روی نسبتا طولانی اولین چیزی است که باید به آن توجه کنید. نکته بعدی اینست که قطعا هرچه سبک‌تر سفر کنید پیاده‌روی لذت‌بخش‌تری خواهید داشت. از طرفی هرچه بیشتر بار ببرید انرژی بیشتری مصرف می‌کنید که علاوه بر کم شدن سرعتتان ممکن است در مصرف آذوغه ناپرهیزی کنید.

درختان سر به فلک کشیده کلاردشت دیوک
درختان سر به فلک کشیده کلاردشت دیوک

نکته بعدی برای چنین سفرهایی به همراه داشتن حداقل یک لباس گرم اضافه است. گاهی در دل جنگ هوا جوری خنک می‌شود که شاید پیش بینی نمی‌کردید. لوازم ضروری و داروهای شخصی نیز باید همراهتان باشد. سایر موارد به مدل سفر و میزان ماندنتان بستگی دارد.

سفر، دیداری با طبیعت

افرادی که برای سفر کمتر طبیعت بکر را انتخاب می کنند ارتباط‌شان آرام آرام از طبیعت دور و دورتر و سپس قطع می‌شود. در چنین شرایطی قلب‌شان زودتر از سایر افراد سخت می‌شود. شاید هم بهتر باشد بگوییم زودتر غم و درد و سختی‌های روزگار روی قلب‌شان چنبره می‌زند. ما آدم‌ها در هر حال و در هر شرایط و در هر موقعیتی که باشیم بدون شک به میزان بسیار زیادی به طبیعت و مناظر باشکوهش محتاجیم. ما در هر سن و سالی، در هر کسوت و مقامی نیاز داریم که زمانی را صرف طبیعت و زیبایی‌ها و لطافت‌های ظریفش کنیم. گاهی وقت‌ها سفر به یک مرداب با ویژگی‌هایی خیلی خیلی خاص می‌تواند زمینۀ مناسبی برای خلوت با طبیعت به شمار رود. از همان خلوت‌هایی که گاهی ممکن است تمام درد و رنج و اندوه زندگی را با خود از بین ببرد. همان لحظه‌ای که محرم اسراری آرام کنار شما می‌نشیند و سراپا گوش می‌شود تا تمام حرف‌های ناگفتنی شما را بشنود. طبیعت، مخصوصاً آوای سکوت مردابش همان رفیق شفیق است که پای درد دل شما می‌نشیند.

منبع: اقامت ۲۴

لطفا به این مقاله امتیاز دهید ..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×