بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
» جاذبه های گردشگری مازندران » جاذبه های گردشگری رامسر » ییلاق گرسماسر رامسر، مقصد خنک تابستانی در شمال ایران
ییلاق گرسماسر رامسر، مقصد خنک تابستانی در شمال ایران
جاذبه های گردشگری رامسر

ییلاق گرسماسر رامسر، مقصد خنک تابستانی در شمال ایران

۲۹ خرداد ۱۴۰۱ 21۰2,090

در گرماگرم تابستان، رفتن به جاذبه های گردشگری با آب و هوای خنک لذت خاصی خواهد داشت؛ چه برسد که طبیعت بکر و چشم نوازی هم در انتظارتان باشد. ییلاق گرسماسر رامسر یکی از جاذبه های گردشگری در نزدیکی عروس شهرهای ایران است که یک مقصد مناسب تفریحی و گردشگری در تابستان محسوب می شود. به جرات می توان گفت ییلاق گرسماسر یکی از شاهکارهای طبیعی و از زیباترین روستاهای ایران در خلقت خداوند است؛ جایی که پر از چشمه های روان و پوشش گیاهی زیبا و متنوع است و قله های مرتفع زیادی هم در خود دارد. برای رفتن به قله زیبای کوه سماموس هم که محبوب کوهنوردان مخالف است، باید از طبیعت زیبای ییلاق گرسماسر رامسر عبور کنید. در مسیر منطقه ییلاقی روستای گرسماسر می توانید برخی دیگر از جاهای دیدنی رامسر را ببینید که همگی چشم نواز و زیبا هستند. حتما کنجکاو شده اید که بیشتر درباره ییلاق گرسماسر بدانید. در ادامه با ما همراه باشید تا اطلاعات جامعی درباره این جاذبه گردشگری محسوب در شمال ایران در اختیارتان قرار دهیم.

موقعیت مکانی ییلاق گرسماسر رامسر

روستای گرسماسر یکی از روستاهای نزدیک به رامسر است که در فاصله ۴۰ کیلومتر از بخش جنوب غربی این شهر واقع شده است. این ییلاق یک منطقه با مساحت وسیع را شامل می شود که پر از دشت های بزرگ سرسبز و کوهستان های خنک و مرتفع است. در بخش جنوبی و شمالی ییلاق گرسماسر، رشته کوه های البرز صف کشیده اند. هم چنین گرسماسر از سمت غرب به روستای رستم سر، از طرف شرق به روستای زیبای بزشی محله محدود شده است. ارتفاع نزدیک به دو هزار متری ییلاق گرسماسر رامسر از سطح دریای خزر باعث شده است که حتی در اواسط گرمای تابستان هم، شاهد یک آب و هوای معتدل و خنک در این منطقه باشیم. البته این ییلاق پر بارش، زمستان های نسبتا سردی را پشت سر می گذارد.

موقعیت مکانی ییلاق گرسماسر رامسر

آشنایی با طبیعت سرسبز و زیبای ییلاق گرسماسر رامسر

همانطور که اشاره کردیم، شاخص ترین ویژگی که در طبیعت ییلاق گرسماسر رامسر پیدا می شود، وجود دشت های سرسبز، آب و هوای معتدل و خنک کوهستانی، قله های مرتفع و همین طور چشمه های آب روان است که جلوه خاص و زیبایی به فضای این منطقه بخشیده است. تنوع پوشش گیاهی در جنگل های ییلاق گرسماسر هم از دیگر ویژگی هایی است که بسیار به چشم می آید. در کنار کوه سماموس، یک کوه مرتفع دیگر با نام دزکول یا دژکول در این منطقه هست که ویژگی های جذابی دارد. اگر بتوانید خودتان را به قله این کوه برسانید، تمامی مناطق شهر رامسر و تنکابن جلوی چشمانتان قرار خواهند گرفت. اغلب گردشگرانی که به ییلاق گرسماسر می آیند، قصد فتح قله کوه های سماموس و دزکول را در سر دارند؛ این یک فرصت عالی برای شما هم محسوب می شود که در یکی از بهترین مناطق کشور، کوهنوردی کنید.

 علت نامگذاری گرسماسر چه می تواند باشد؟

قلعه گرزمان یکی از قلعه های نزدیک به روستای گرسماسر رامسر است که قدمت تاریخی زیادی هم دارد. گرزمان به معنای منطقه ای در بالای بهشت است. این معنی و تعبیر به شایستگی، زیبایی طبیعت ییلاق گرسماسر رامسر را وصف می کند که تکه ای از بهشت است. نام گرزمان در طول زمان به نام گرسماسر تغییر کرده است و  این نام بر کل منطقه ییلاقی در نزدیکی رامسر نهاده شده است. منطقه گرسماسر و روستای گرسماسر قدمتی بیش از هزار سال را یدک می کشند. خوشبختانه جنگل ها و پوشش گیاهی این منطقه ییلاقی بر خلاف سایر جنگل های کشور، در طول تاریخ آسیب چندان زیادی ندیده است و هنوز که هنوز است از بهترین جاهای دیدنی در شمال ایران محسوب می شود.

 علت نامگذاری گرسماسر چه می تواند باشد؟

بهترین زمان برای سفر به ییلاق گرسماسر رامسر و نکات مهم

بدیهی است که شما هم دوست داشته باشید در اوج گرمای تابستان به مناطق خنک کشور سفر کنید. در فصول بهار و تابستان علاوه بر آب و هوای خنک، جاذبه های ییلاقی گرسماسر یک جلوه زیباتری به چشمان شما هدیه می دهند. اوایل پاییز هم فرصت مناسبی است تا طبیعت پاییزی و زرد ییلاق گرسماسر را از نزدیک ببینید و لذت ببرید. هر فصلی جذابیت های خاص خودش را به طبیعت هدیه می دهد. شاید دلتان بخواهد زمستان های پوشیده شده از برق جنگل های ییلاق گرسماسر را هم ببینید؛ اما به دلیل آب و هوای فوق العاده سرد و یخبندان در این فصل، سفر شما به این منطقه پر از چالش و سختی خواهد بود.

قبل از سفر به ییلاق گرسماسر رامسر، دقت کنید که وسایل ضروری مانند لباس گرم، عینک آفتابی، کفش پیاده روی و کوهنوردی راحت، کوله پشتی همراه با وسایل شخصی را همراه داشته باشید. هم چنین بهتر است حتی در فصول گرم سال هم، از پیش بینی آب و هوای گرسماسر اطلاع پیدا کنید. در روستای گرسماسر و پارک جنگلی دالخانی در گرسماسر، چندین رستوران وجود دارند که در صورت نیاز می توانید به آان ها مراجعه نمایید.

نحوه دسترسی به منطقه ییلاقی گرسماسر

برای دسترسی به ییلاق گرسماسر تنها ۵۰ کیلومتر از شهر رامسر فاصله دارید که پیمودن این مسافت با خودروی شخصی بیش از یک و نیم ساعت طول نمی کشد. برای رفتن به منطقه ییلاق گرسماسر رامسر، کافیست از جاده رامسر – تنکابن، وارد جاده جنت رودبار شوید و این مسیر آسفالت و مناسب را تا انتها طی کنید. همانطور که اشاره کردیم، طبیعت جذابی حتی قبل از رسیدن به گرسماسر هم در مسیرتان وجود خواهد داشت که می توانید از آن لذت ببرید.

نحوه دسترسی به منطقه ییلاقی گرسماسر

جاهای دیدنی نزدیک

بهتر است قبل از سفر به منطقه ییلاق گرسماسر، یک الی دو روز خودتان را برای گشت و گذار در این منطقه اختصاص دهید. چون جاذبه های دیدنی متنوع با طبیعت چشم نواز در اطراف این منطقه انتظار شما را می کشد که نباید هیچ کدام را از دست دهید. فولاد چشمه، پارک جنگلی دالخانی، رستم سر، تله بن، دریاچه قو، آبشار سیاسرت، کشکلایه و منطقه جواهرده از دیگر جاهای دیدنی نزدیک به منطقه ییلاق گرسماسر رامسر هستند که می توانید از آنها هم بازدید  کنید.

هتل های نزدیک

برای اقامت یک  الی دو روزه در ییلاق گرسماسر رامسر، چندین انتخاب پیش روی خود دارید؛ به عنوان انتخاب اول می توانید در پارک اقامتگاه جنگلی دالیخانی که دارای امکانات مناسبی مانند سرویس بهداشتی است، کمپ و چادر بزنید. هم چنین کمپ زدن در مناطقی در ییلاق گرسماسر در کنار چشمه ها و یا استقرار در اقامتگاه و سوئیت های روستای گرسماسر، انتخاب دیگریست که پیش رو دارید. چندین هتل و اقامتگاه هم مانند هتل هالیدی پارک، هتل لتر دریا، اقامتگاه جنت و مجتمع اقامتی یوگا در مسیر جاده جنت رودبار به ییلاق گرسماسر واقع شده اند. در صورتی که بخواهید از سایر جاذبه های گردشگری شهر زیبای رامسر دیدن کنید، رزرو هتل های رامسر یکی دیگر از انتخاب های جذاب برای استقرار در نزدیکی ییلاق گرسماسر رامسر است. هتل آپارتمان کوثر رامسر و هتل پارسیان رامسر، نزدیکترین هتل های شهر رامسر به ییلاق گرمسار هستند.

۳.۷/۵ - (۴ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×