بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
» جاذبه های گردشگری مازندران » دریاچه الندان ساری کجاست؟ تفریحات، امکانات و دیدنی های نزدیک
دریاچه الندان ساری
جاذبه های گردشگری مازندران

دریاچه الندان ساری کجاست؟ تفریحات، امکانات و دیدنی های نزدیک

۱۶ آذر ۱۴۰۱ 13۰1,740

استان مازندران به دلیل وجود آب و هوای مطبوع و سرسبزی اش جاذبه های دیدنی بشماری دارد. شهر ساری از این امر مستثنا نیست و دارای جاذبه های طبیعی بیشماری است. یکی از این جاذبه های طبیعی دریاچه الندان یا آب بندان است که به زیبایی مشهور هست و گردشگران را به خود جذب می کند. در گویش محلی به آن الندون می گویند. در ادامه به معرفی این دریاچه از جاهای دیدنی ساری می پردازیم با ما همراه باشید.

دریاچه الندان ساری کجاست؟

دریاچه الندان در نزدیکی روستای ازنی از توابع بخش چهاردانگه ساری در منطقه جنگلی پله الندان(جنگل های هیرکانی مازندران) واقع شده و نام دریاچه از منطقه پله الندان گرفته شده است. روستای ازنی در جنوب شهر ساری و حدود ۶۵ کیلومتر با این شهر فاصله و ۲۰ کیلومتر تا کیاسر در دهستان چهاردانگه ساری فاصله دارد. عمق این دریاچه نامشخص است.

آدرس دریاچه الندان: مازندران، ساری، دهستان چهاردانگه، دامنه‌ کوه ازنی

بنر دسکتاپ رزرو هتل های ساری از اقامت24

دریاچه الندان

قدمت دریاچه الندان

قدمت دریاچه الندان به دوره کواترنری زمین شناسی و عصر نوزیستی بشر که به ۲.۵ میلیون سال پیش می رسد.

ویژگی بارز دریاچه الندان

دریاچه الندان یکی از وسیع ترین دریاچه های شمال ایران است. در هر فصل سال جاذبه خاص خودش را دارد. در فصل‌ گرم سال که بارندگی وجود ندارد وسعتش حدود ۱۷ هکتار است و در فصول بارش باران، وسعت این دریاچه تقریبا دو برابر می‌شود و به ۳۰ هکتار می رسد؛ که تنها منبع تأمین‌کننده، بارش باران‌های فصلی است. در اطراف دریاچه به هیچ وجه خانه و سکونت‌گاهی به چشم نمی خورد. همین امر سبب شده است رودخانه‌ای که از آن سرچشمه می‌گیرد دارای آبی زلال و شیرین و گوارا باشد. ویژگی دیگر آن فضای رویایی و آرام این دریاچه هست.

پوشش جانوری دریاچه

در فصول بارندگی اردک‌های وحشی به دریاچه مهاجرت می‌کنند و در آن ساکن می‌شوند. ماهی های متنوعی هم دارد.پوشش جانوری دریاچه الندان

پوشش گیاهی دریاچه

تنوع پوشش گیاهی در دریاچه الندان سبب شده است تا به عنوان یک جاذبه طبیعی معرفی شود. این تنوع شامل درختچه های ازگیل، ولیک و تلکا است. در اوایل فصل بهار در حوالی این دریاچه، گونه های گیاهان دارویی می روید همچنین پیازچه های وحشی شامل گل بنفشه و الزی هم در این مکان رویت می شود. انعکاس درختان در دریاچه منطره بی نظیری را ایجاد کرده است. بستر این دریاچه سخت و نفوذ ناپذیر است و آب را بر روی خود نگه می دارد و باعث ایجاد دریاچه شده است.

دریاچه الندان ساری طبیعت اطراف

شرایط آب و هوایی دریاچه

دریاچه الندان در فصل بهار و پاییز هوایی مطبوع و دلچسب دارد. تابستان گرم و شرجی و زمستان سرد و استخوان سوز. بهترین زمان بازدید از این دریاچه در فصول بهار و پاییز است. بارش باران و بوی نم باران موجب آرامش شما می شود.

جنگل های هیرکانی

امکانات دریاچه

وجود امکاناتی از جمله سرویس بهداشتی، کلبه های چوبی و آلاچیق وجود پمپ بنزین در نزدیکی دریاچه سبب تا حدودی رفاهی شدن این منطقه شده است.

تفریحات دریاچه الندان

در مدت زمانی که از دریاچه بازدید دارید می توانید یکسری تفریحات را هم در کنار دوستان و خانواده داشته باشید. این تفریحات می تواند موجب سلامت روح و روان شما شود. تفریحات این دریاچه قایقرانی، پیاده روی، ماهیگیری و شنا هست.

قایقرانی

قایق های پدالی موجود در دریاچه این امکان را به شما می دهد تا از طبیعت زیبای دریاچه لذت ببرید و عرض دریاچه را با قایق های پدالی به آرامی بازدید کنید.  قایق سواری با این قایق ها می تواند یک ورزش خانوادگی را برای شما به وجود بیاورد و در کنار خانواده یک روز شاد و مفرح را با قایقرانی و دیدن مناظر زیبای دریاچه الندان لذت ببرید. همچنین در این دریاچه قایق موتوری هم وجود دارد. سوار شدن بر روی قایق های موتوری لذت قایق سواری را دوچندان می کند و نسیم خنک به همراه قطرات آب دریاچه حس تازگی و سرزندگی را به شما می بخشد.

پیاده روی

وجود دریاچه الندان در میان جنگل کیاسر، امکان پیاده روی را برای بازدیدکنندگان فراهم آورده است. پیاده روی علاوه بر اینکه یک ورزش محسوب می شود و بر سلامت جسم و روان اثر می گذارد. همچنین بودن در طبیعت شما را خوشحال می کند و موجب آرامش شما می شود. با پیاده روی در این جنگل با مشاهده درختان و گیاهان و حیوانات موجود فضا را برای عکاسی و لذت بردن از فضا را ایجاد کرده است.

ماهیگیری

ماهیگیری یکی از فعالیت هاییست که موجب آرامش شما می شود و استرس را از ذهن شما دور می کند. دریاچه الندان با ماهی های متنوعی که دارد امکان ماهیگیری را برای شما فراهم می کند. اما تابلو عدم ماهیگیری در دریاچه وجود دارد تا جلوی ماهیگیری بی رویه گرفته شود

شنا

امکان شنا در دریاچه وجود دارد اما با توجه به نامشخص بودن عمق دریاچه پیشنهاد میشود لب دریاچه شنا کنید. شنا یکی از ورزش های مفرح برای سلامت جسم و روح انسان هاست اما باید توجه داشت که دریاچه یک مکان طبیعی است و آلودگی هایی دارد که موجب بیماری های گوارشی می شود.

تفریحات و قایقرانی

اطلاعات بازدید دریاچه الندان

بازدید از دریاچه الندان رایگان و به صورت ۲۴ ساعته است، ورودی دریاچه ۲۰ هزار تومان است، بهترین فصل برای بازدید از این دریاچه فصول بهار و پاییز هست که آب و هوای مطلوبی دارد، دارای سرویس بهداشتی است. هنگام سفر به این منطقه باید همراه خود غذا، آب آشامیدنی، لباس و کفش مناسب، لاستیک زاپاس، جعبه کمک های اولیه و چادر مسافرتی داشته باشید. در نزدیکی جاده پمپ بنزین هم وجود دارد. از جمله تفریحاتی که می توانید در این دریاچه داشته باشید عبارت است از قایق رانی، موتور سواری، کوه نوردی، پیاده روی، ماهیگیری و شنا هست. دسترسی به سوپر مارکت در نزدیکی روستا الندان وجود دارد. دو الی سه ماه آب منطقه کم هست. حدود ۵ کیلومتر جاده خاکی دارد که ماشین رو هست. دهیاری برای هر خودرو یک پلاستیک زباله می دهد تا از آلوده شدن محیط جلوگیری کند. قایق ها اجاره ای هستند.

طبیعت الندان

جاهای دیدنی نزدیک

زمانی که بازدیدتان از دریاچه الندان تمام شد می توانید به مکان های تفریحی نزدیک و نسبتا دورتر به دریاچه مراجعه کنید. از جمله این جاذبه ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

روستای الندان، رودخانه لاکبار، روستای آزِنی، دریاچه پله، آبشار سنگ لوه، امام زاده سید رحیم، روستای کیاده، قبله کوه، آرامگاه حسن کیاده، جنگل کیاسر، روستای اروت، روستای وری، بام کیاسر، موزه کلانتری

هتل های نزدیک

به دلیل دوری بیش از حد نسبت به شهر ساری توصیه می کنیم از اقامتگاه های نزدیک دریاچه استفاده کنید.

اقامت ۲۴ در تمامی طول سال برای رزرو هتل های ساری ‏بالاترین میزان تخفیف را در نظر گرفته است تا تجربه ای خوش برای شما عزیزان را رقم بزند.‏

۴.۵/۵ - (۲ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×