بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
» جاذبه های گردشگری مازندران » نمک آبرود، نگین گردشگری شمال کشور
نمک آبرود
جاذبه های گردشگری مازندران - جاذبه های گردشگری چالوس - جاهای دیدنی چالوس

نمک آبرود، نگین گردشگری شمال کشور

۱۹ خرداد ۱۴۰۱ 33۰2,331

شهرک توریستی نمک آبرود یکی از جاهای دیدنی مازندران است که بین شهرهای چالوس و تنکابن قرار دارد. این مجموعه گردشگری و تفریحی جزو مقاصد اصلی سفر در کشور محسوب می گردد و در ایام مختلف میزبان مسافران زیادی است. این مجموعه بزرگ از موقعیت مکانی ویژه ای برخوردار بوده و در دامنه کوه های سرسبز و نزدیک به ساحل دریای خزر واقع شده است. علاوه بر پارک های جنگلی، امکانات رفاهی و تفریحی متنوع، یکی از دلایل اصلی شهرت نمک آبرود تله کابین آن است.

اگر شما هم قصد سفر به شمال و بازدید از نمک آبرود را دارید پیشنهاد می کنیم تا انتها همراه ما باشید. در این مقاله از اقامت ۲۴ به بررسی و معرفی جامع و کامل نمک آبرود می پردازیم.

نمک آبرود شهرک توریستی

در استان مازندران و مابین شهرهای چالوس و تنکابن شهرکی توریستی به نام نمک آبرود قرار دارد که تبدیل به یکی از قطب های گردشگری شمال کشور شده است. نمک آبرود در ۱۲ کیلومتری غرب چالوس و در محیطی خاص و منحصر بفرد قرار دارد و از دو بخش مسکونی و توریستی تشکیل شده است.

بنر دسکتاپ رزرو هتل های ساری از اقامت24

این شهرک توریستی در غرب استان مازندران قرار دارد و از فاصله کمی تا شهرهای مهم و مناطق گردشگری برخوردار است. برای مثال فاصله نمک آبرود تا چالوس ۱۲ کیلومتر و فاصله آن تا تهران ۱۵۹ کیلومتر است. برای دسترسی نمک آبرود می توانید از ماشین شخصی و یا اتوبوس استفاده کنید. همچنین آن دسته از مسافرانی که قصد دارند با هواپیما به مازندران سفر کنند و از این شهرک توریستی بازدید نمایند فرودگاه های شهرهای رامسر و نوشهر نزدیکترین فرودگاه ها به این مجموعه محسوب می گردند.

شهرک توریستی نمک آبرود مازندران از نمای کلی

آب و هوای نمک آبرود

نمک آبرود دارای آب و هوای مربوط و کوهستانی است که از جنوب با رشته کوه البرز و از شمال به دریای خزر می رسد. در فصول مختلف سال دارای آب و هوای متنوعی است که بهار و پاییز دارای آب و هوای مرطوب و معتدل، تابستان ها شرحی و زمستان ها سرد هست. بهترین فصل برای مسافرت به این منطقه بهار است.

آب و هوای نمک آبرود

تفریحات نمک آبرود

نمک آبرود مجموعه ای کامل با تفریحات و امکانات رفاهی متنوع است که می تواند خاطرات به یادماندنی برای گردشگران رقم بزند. قیمت تفریحات نمک آبرود متفاوت بوده و با هر سلیقه و هر نوع بودجه ای می توان اوقات خوشی را در آن سپری کرد. از مهمترین مراکز سرگرمی مجموعه تفریحی می توان به موارد زیر اشاره نمود:

تله کابین نمک آبرود

اصلی ترین دلیل شهرت این منطقه توریستی وجود تله کابین نمک آبرود است که امکان صعود به قله های سرسبز جنگلی را فراهم می کند. این تله کابین که یکی از امن ترین و شناخته شده ترین تله کابین های ایران به شمار می رود دارای دو خط است.

خط اول با تعداد ۴۲ کابین چهار نفره مسیر ۲۱۰۰ متری تا بالای قله زیبای مدوبن را در مدت زمان کمتر از ۱۵ دقیقه طی می کند. خط دوم نیز با تعداد ۳۵ کابین شش نفره و طی مسیری ۱۷۰۰ متری گردشگران را به قله تماشایی دیو حمام می رساند.

در ایستگاه های دوم هر دو خط تله کابین امکانات رفاهی متنوع مانند رستوران، کافی شاپ و … وجود دارد. همچنین جاذبه های طبیعی مانند جنگل بکر و طبیعت بی نظیر و چشم اندازهای رویایی از دیگر جذابیت های مسیر تله کابین و ایستگاه های آن محسوب می شوند.
خطوط تله کابین از ۹:۳۰ صبح تا ۱۰ شب هست. بهای بلیط تله کابین برای هر نفر ۱۲۰هزار تومان است. برای جانبازان و خانواده شهدا و آزادگان نیم بها است.

تله کابین نمک ابرود

کدام خط تله کابین نمک آبرود بهتر است؟

شاید برای شما هم این سوال پیش آید که در سفر به این شهرک توریستی جذاب از کدام خط تله کابین استفاده کنیم؟ خط یک قدیمی تر بوده و مسیر طولانی تری را طی می کند و شما می توانید به ارتفاع بالاتری بروید. بسیاری از گردشگران این خط را انتخاب می کنند اما خط دوم نیز با کابین های جدیدتر مسیر چشم نوازی دارد.

هر دو خط تله کابین جذابیت ها و زیبایی های مخصوص به خود را دارند و می توانند لحظات به یادماندنی و خاطرات شیرینی از سفر به شمال را برای گردشگران فراهم آورند.

خطوط تله کابین

سورتمه نمک آبرود

یکی دیگر از تفریحات هیجان انگیز و جذاب این شهرک توریستی نمک آبرود پیست سورتمه است. این سورتمه مسیری ۱۲۵۰ متری از میان جنگل را با حداکثر سرعت ۲۵ کیلومتر بر ساعت طی می کند و چشم اندازهای خارق العاده ای از طبیعت را پیش رویتان قرار می دهد.

شما می توانید در نمک آبرود سورتمه سواری کنید و تجربه ای متفاوت و هیجان انگیز را در طبیعی بی نظیر داشته باشید. از مزیت های این تفریح مهیج می توان به قرارگیری آن در بخش پایینی مجموعه نمک آبرود اشاره نمود که برای استفاده از آن نیازی به سوار شدن به تله کابین نیست.
محدودیت سنی بالای ۵ سال دارد.و کودکان ۵ تا ده سال به همراه والدین و با بلیت دو نفره امکان پذیر هست.

سورتمه نمک آبرود

پارک ماجراجویی نمک آبرود

از دیگر تفریحات مهیج این شهرک توریستی می توان به پارک ماجراجویی اشاره نمود که در ایستگاه دوم خط دو تله کابین واقع شده است. این پارک دارای ۲ خط زیپ لاین موتوردار و ۲ خط پل معلق به صورت موازی بر روی دره زیبای دیو حمام است.

دره دیو حمام ۶۰ متر قطر و عمقی حدود ۴۵ متر دارد که زیپ لاین و پل معلق بر فراز آن نصب شده است. این تفریحات فرصت ماجراجویی و تجربه ای فوق العاده را برای گردشگران فراهم می کند و لحظات نشاط آوری را رقم می زند. در این پارک تفریحاتی وجود دارد که شامل :

زیپ لاین نمک آبرود

زیپ لاین نمک آبرود درقسمت دیو حمام که یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری این منطقه است.زیپ لاین تفریحی جذاب، هیجان انگیز و پرطرفدار  است که در مجموعه نمک آبرود قرار دارد که طرفداران این تفریح می توانند با تله کابین به قسمت بالای مجموعه رفته و از این سرگرمی لذت ببرند. با رعایت نکات ایمنی در این مجموعه می توانید به راحتی و با خیال راحت به تفریح خود بپردازید. مجموعه در هر شرایط آب و هوایی باز است. برای دسترسی به این قسمت باید سوار تله کابین خط ۲ شوید.

زیپ لاین نمک آبرود

پل معلق نمک آبرود

پل معلق نمک آبرود یکی دیگر از تفریحات بسیار هیجان انگیز و جذاب این شهرک است این پل معلق شما را به میان جنگل های انبوده نمک آبرود می برد و می توانید مناظر بسیار زیبای جنگل ها را مشاهده کنید. ارتفاع بسیار زیاد و وجود مه در اطرافتان نشان از سردی از هواست که باید با خودتون لباس گرم همراه داشته باشید. برای رسیدن به این پل معلق، خط ۲ تله کابین را سوار بشید. ارتفاع این از سطح زمین ۴۵ متر است. مواد استفاده شده در این پل از چوب و طناب است و تنها یک نفر در عرض ان می تواند راه برود. دسترسی به این مجموعه باید سوار خط ۲ تله کابین شوید.

پل معلق نمک آبرود

پاراگلایدر نمک آبرود

یکی از تفریحات هیجان انگیز نمک ابرود، پاراگلایدر سواری است. اوج گرفتن در آسمان و مناظر زیبای زمین زیر پای شما حس تازگی و سبکی را به شما می دهد. جهت استفاده از پاراگلایدر نمک آبرود بایستی به مجموعه پروازی نمک آبرود مراجعه کنید و از آن لذت ببرید.

پاراگلایدر نمک آبرود

چتر پاراسل نمک آبرود

پاراسل، پرواز با چتری متصل به قایق است که توسط قایق هدایت می شود. حس پرواز بر روی آب تجریه جذاب و شگفت انگیز را برای افراد ایجاد می کند.

پاراسل نمک ابرود

بالن سواری

پرواز با بالن تجربه ای خاص و ماجراجویانه هست. در مسیر پرواز با بالن بین ۱۶۰ تا ۱۸۰ کیلومتر بر فراز آسمان پرواز خواهید کرد و بین دو تا سه نفر بر این بالن ها سوار خواهند شد. پرواز با بالن به شرایط آب و هوایی بستگی دارد.

بالن سواری نمک آیرود

فرودگاه تفریحی نمک آبرود

اگر از عاشقان پرواز هستید حتما در سفر به شمال کشور به فرودگاه تفریحی نمک آبرود مراجعه کنید. این بخش جزو تفریحات بسیار پرطرفدار، مهیج و جذاب این شهرک توریستی محسوب می شود و می تواند لذت سفر شما را دو چندان کند.

فرودگاه تفریحی نمک آبرود با داشتن کادر مجرب و حرفه ای، فرصت پروازی به یادماندنی بر فراز جنگل های سرسبز و ساحل دریای خزر و تماشای چشم اندازهایی رویایی را فراهم می کند. شما می توانید پرواز با هواپیماهای کوچک دو نفره، گلایدر، پاراگلایدر، بالن و کایت را نیز تجربه کنید. این بخش در قسمت ضلع شمالی شهرک قرار دارد.

بالن سواری در نمک آبرود یکی از تفریحات جدید و بسیار هیجان انگیز این مجموعه محسوب می شود که گردشگران زیادی مجذوب آن می شوند. همچنین پاراگلایدر نمک آبرود نیز تفریحی خاص و منحصربفرد برای سنین مختلف مخصوصا جوانان به شمار می رود که لحظات به یادماندنی را رقم می زند.
فرودگاه تفریحی نمک آبرود

کارتینگ نمک آبرود

برای علاقمندان به رانندگی، سرعت و هیجان تفریحی جذاب در مجموعه نمک آبرود در نظر گرفته شده است. کارتینگ نمک آبرود با استانداردها و تاییدیه های لازم امکان تجربه رانندگی با سرعت و هیجان بالا در پیست های شبیه پیست های مسابقات فرمول یک را فراهم نموده است.

این مجموعه از ساعت ۱۰:۳۰ صبح تا ۱۰شب فعال بوده و برای بزرگسالان و نوجوانان مسیرهای جداگانه تعبیه نموده است. طول مسیر بزرگسالان ۶۰۰ متر و حداکثر سرعت در این پیست ۸۰ کیلومتر در ساعت و طول مسیر نوجوانان ۲۰۰ متر و حداکثر سرعت در این پیست ۴۰ کیلومتر در ساعت است. در هنگام بارندگی پیست تعطیل است.
کارتینگ نمک آبرود

پیست موتور چهار چرخ

برای علاقمندان به موتور سواری با هیجان و سرعت و همچنین عبور از مسیرهای صعب العبور، مجموعه نمک آبرود، برای این دسته از علاقمندان پیست موتورهای ۴ چرخ یا ATV را فراهم آورده است در این پیست موتورهای چهارچرخ باگی با قدرت ۲۰۰ و ۲۵۰ سی سی وجود دارد و قابلیت همزمان چند موتور در پیست و امکان دریفت در پیست خاکی را فراهم آورده است.

کرایه موتورها به مدت نیم ساعت است که به صورت دو نفره و یا تکنفره از آن استفاده کنید. در زمان بارندگی پیست تعطیل است.

پیست موتور چهارچرخ نمک ابرود

پیست دوچرخه سواری بانوان

در شهرک تفریحی نمک آبرود پیستی برای دوچرخه سواری بانوان وجود دارد که علاقمندان می توانند از آن استفاده کنند. همچنین محلی امن و کاملا محصور شده و طبیعی است که مختص بانوان است. دوچرخه سواری در هوای پاک و در میان انبوه درختان جنگل ها سبب سلامتی روح و روان شما می شود. این پیست هنگام برودت هوا بسته است. این پیست تنها پیست جنگلی بانوان در شمال کشور است.

تایم کاری این پیست از ابتدای فروردین تا پایان مهر ماه به جز ایام تعطیل است بهای بلیط برای نیم ساعت حضور در این مکان گرفته می شود. خانم های باردار و معلولین حرکتی امکان حضور در این پیست را ندارند.

پیست دوچرخه سواری نمک ابرود

سینمای ۶ بعدی نمک آبرود

سینمای ۶ بعدی نمک آبرود این امکان را برای بازدیدکنندگان فراهم می سازد تا در هنگام تماشای فیلم در محیطی شبیه سازی شده قرار گرفته و حس فیلم را بهتر درک کنند. با توجه به کیفیت سالن سینما و فیلم‌های ارائه شده، هر روز به تعداد افرادی که علاقه دارند از این سینما استفاده کنند افزوده می‌شود.

سواحل نمک آبرود

تفرجگاه با داشتن ساحلی آرام و زیبا و امکانات متنوع خاطره خوشی را در ذهن مسافران بجای خواهد گذاشت. هر ساله طرح ساحل سالم در فصل تابستان در این تفرجگاه ساحلی دایر است که در طول تابستان با جنگ شادی، اجرای مسابقات و برنامه های شاد و مفرح بازدید کنندگان را همراهی می کنند. این تفرچگاه در قسمت شمالی منطقه نمک آبرود واقع شده است.

این تفرچگاه دارای امکاناتی از جمله اقامت شبانه روزی، طرح شنا محتص بانوان و آقایان که هر کدام دارای ۴۰ چتر سایبان است، همچنین دارای بوفه، چایخانه های سنتی، عکاسخانه سنتی، دوش آب، سرویس بهداشتی، اسکله قایقرانی پدالی و موتوری به مساحت ۶۰ متر مربع دارد. این تفرچگاه دارای ۱۴۲ آلاچیق و ۱۴ کلبه چوبی، ۵ دستگاه سوئیت مبله، ۱۸۰ چادر و کمپینگ هست. در کنار خط ساحلی، رستوران ساحلی با نمای دریا و رودخانه نیز برپاست. دارای پارکینگ با ظرفیت ۱۰۰۰ دستگاه هست.

تفریح هایی که در این تفرچگاه می توانید انجام دهید از جمله: جت اسکی، قایق، شاتل و چتر پاراسل، هاور کرافت هست.
ساحل نمک آبرود

جت اسکی نمک آبرود

علاقمندان به تفریحات آبی می توانند از جت اسکی استفاده کنند تا هیجان و سرعت را تجربه کنند . در کنار اسکله نمک آبرود می توانید سوار جت اسکی شوید.
جت اسکی نمک آبرود

شهربازی

شهربازی که تمامی سنین می توانند از آن استفاده کنند. این مجموعه با انواع وسایل و بازی های تفریحی و هیجان انگیز مثل ماشین تصادفی و دستگاه بوستر ۴۵ متری فریز بی ۱۸ نفره، تاب زتجیری و بازی واقعیت مجازی و … لحظات شاد و مفرحی را برای شما ایجاد می کند. این مجموعه در قسمت پایین مجموعه نمک آبرود واقع شده است. مجموعه در هر شرایط آب و هوایی باز است.
شهربازی نمک آبرود

باشگاه تیراندازی

علاقمندان به تیراندازی می توانند در این قسمت از مجموعه به تیراندازی با تفنگ دو لول و تیر و کمان بپردازند. این باشگاه به عنوان دومین باشگاه تیراندازی کشور شناخته شده است. مساحت باشگاه تیراندازی ۳۰ هزار متر مربع هست. این مجموعه در طول سال پذیرای علاقمندان است. شرط ورود به باشگاه داشتن سن ۱۲ سال به بالاست. این باشگاه دارای ۵ سکوی تیراندازی است. در هر شرایط آب و هوایی می توان از باشگاه استفاده کرد.
باشگاه تیراندازی نمک آبرود

پینت بال نمک آبرود

اگر می خواهید تفریحی هیجان انگیز و ورزشی مفرح را در این شهرک توریستی تجربه کنید باید به سراغ پینت بال بروید. این مجموعه در فضایی جنگلی و منحصربفرد احداث شده و می توانید شورو هیجان یک تعقیب و گریز مسلحانه را در یک نبرد واقعی در آن داشته باشید.

پینت بال این مجموعه به عنوان بزرگترین پینت بال جنگلی کشور شناخته می شود و ساعت کار آن از ساعت ۱۰:۳۰صبح تا ۱۱:۳۰ شب هست. در صو.رت باران شدید سایت تعطیل است. افراد بالای ده سال می توانند حضور داشته باشند.

پینت بال نمک آبرود

جاهای دیدنی نمک آبرود

در نمک آبرود کجا برویم؟ نمک آبرود جاهای دیدنی بیشماری دارد که علاوه بر تفریحات متنوع شما می توانید از این جاهای دیدنی نمک آبرود نیز بازدید نموده و اوقات خوشی را سپری کنید. از مهمترین جاهای دیدنی این شهرک توریستی چالوس می توان به موارد زیر اشاره نمود:

پارک جنگلی

اگر به دنبال جنگل های نزدیک هستید یکی از بهترین و زیباترین مناطق جنگلی شمال کشور پارک جنگلی خود مجموعه نمک آبرود است. پارک جنگلی شهرک توریستی نمک آبرود با بیش از ۲۰۰ هکتار مساحت دارای انواع درختان و پوشش گیاهی است. این پارک مکانی عالی برای طبیعت گردی و قدم زدن در میان درختان سرسبز و با طراوت محسوب می شود. پارک جنگلی دو قسمت هست پارک جنگلی بنفشه و پارک جنگلی شمشاد. پارک جنگلی بنفشه نمک آبرود وسعت بیشتری را در بر گرفته است.

پارک جنگلی نمک آبرود

موزه خودرو

از دیگر جاهای دیدنی این شهرک توریستی می توان به موزه خودروهای تاریخی اشاره نمود. در این مجموعه خاص ۲۵ خودرو منحصربفرد و شگفت انگیز در معرض نمایش قرار دارند که قدیمی ترین آنها مربوط به دوران احمدشاه قاجار است. رولز رویس سیلور گوست، بنز K500 و جگوار MK 10 از مهمترین خودروهای این نمایشگاه محسوب می شوند.

موزه خودروهای تاریخی نمک آبرود

آکوالیون

یکی از خاص ترین و جذاب ترین جاهای دیدنی نمک آبرود آکوالیون و نمایش شیر دریایی است. در این بخش که در جنوب مجموعه تفریحی نمک آبرود واقع شده، قرار است با تنها شیر دریایی اسپانیایی کشور آشنا شوید. شما می توانید در آکوالیون به تماشای حرکات این شیر دریایی بنشینید و لذت ببرید. علاوه بر نمایش شیر دریایی می توانید از سایر قسمت های آکوالیون مانند برکه فلامینگوها، آکواریوم ماهی ها، رستوران ها و کافه های متنوع نیز بهره ببرید.
اکوالیون نمک آبرود

شما می توانید برای خرید بلیط تفریحات این شهرک توریستی، به سایت نمک آبرود مراجعه نموده و پس از عضویت در باشگاه هواداران از مزایای ویژه آن برای خرید بلیط بهره مند شوید.

فاصله زمانی نمک آبرود

از شهر تهران تا مجموعه نمک آبرود سه ساعت با سواری راه هست

بهترین زمان سفر

با توجه به شرایط آب و هوایی نمک آبرود بهترین فصل سال بهار و پاییز است.

چگونه به نمک آبرود برویم؟

با عبور از چالوس، در ۱۲ کیلومتری چالوس – تنکابن به نمک آبرود خواهید رسید. تابلوهای راهنمایی را دنبال کنید تا به شهرک توریستی نمک آبرود برسید.

اطلاعات سفر

مدت زمان بازدید ۲ تا ۵ ساعت، ساعت دسترسی به صورت شبانه روزی است. ایام عزاداری ائمه اطهار تعطیل می باشد. با توجه به فصول مختلف برخی از بخش های تفریحی تا غروب آفتاب باز است. بهای تله کابین ۱۳۰ هزار تومان است.

هتل های نمک آبرود

شهرک توریستی نمک آبرود وسعتی ۶۵۰ هکتاری دارد و بخشی از آن به شهرسازی اختصاص یافته است. ساختمان‌های مختلف چند طبقه، ویلاهای لوکس و هتل های با کیفیت با نمایی شگفت انگیز از جنگل، برای اقامت دائمی و فصلی در شهرک نمک آبرود ساخته شده‌اند.

هتل ونوس

از بهترین هتل های چالوس و نمک آبرود می توان هتل ۵ ستاره ونوس پلاس را نام برد. این هتل ۱۳ طبقه که ۱۰ طبقه آن به بهره برداری رسیده است، دارای ۱۵۰ واحد اقامتی لوکس و مجلل می باشد. موقعیت مکانی این هتل و قرارگیری در شهرک نمک آبرود موجب شده است مهمانان در محیطی منحصربفرد با نمای زیبایی از جنگل های سرسبز شمال کشور اقامتی دلنشین و خاطره انگیز را تجربه کنند.

هتل ونوس نمک آبرود از امکانات و خدمات بی نظیری همچون مجموعه ورزشی، سالن بازی، رستوران های ایرانی و فرنگی، کافی شاپ، مجموعه آبی و ماساژ و … برخوردار است.

هتل ونوس پلاس نمک آبرود

۳.۶/۵ - (۹ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×