» جاذبه های گردشگری مازندران » جاذبه های گردشگری رامسر » جاهای دیدنی رامسر » سد میجران رامسر کجاست؟ آدرس دقیق، مشخصات و معرفی تفریحات
سد میجران رامسر
جاهای دیدنی رامسر

سد میجران رامسر کجاست؟ آدرس دقیق، مشخصات و معرفی تفریحات

۱۴ خرداد ۱۴۰۱ 25۱2,475

سد میجران رامسر این بهشت گمشده رامسر، یکی از جاذبه های گردشگری شگفت انگیز مازندران محسوب می شود که کمتر شناخته شده است. رامسر از محبوبترین و زیباترین مقاصد سفر در شمال کشور است که به عروس شهرهای شمال شهرت دارد. اگر در سفر به مازندران به دنبال بازدید از جاهای دیدنی رامسر هستید، می توانید به سراغ این سد زیبا و طبیعت بکر اطراف آن بروید. جنگل های انبوه، رودخانه خروشان و چشم اندازهای بی نظیر این منطقه را به گزینه ای منحصربفرد برای طبیعت گردی تبدیل نموده است. با اقامت ۲۴ همراه باشید تا بیشتر با سد و دریاچه میجران رامسر و زیبایی آن آشنا شوید. در این مقاله قصد داریم به معرفی جامع و کامل این بهشت گمشده بپردازیم.

سد میجران رامسر کجاست؟

«استان مازندران رامسر سد میجران» چند کلمه که در کنار هم روح و جسم شما را به زیبایی مطلق متصل می کند و برای ساعاتی شما را  از دنیای واقعی جدا کرده و به مکانی رویایی پرتاب می کند. اما، سد میجران رامسر کجاست؟ آدرس دقیق سد میجران رامسر در مسیر رامسر به تنکابن است. این سد که در گل سر سبد شهر های شمالی یعنی رامسر، واقع شده است، در ۲۰ کیلومتری رامسر در جاده فرعی جنت رودبار تنکابن قرار گرفته است. مسیر سد میجران از جاده ای آسفالته عبور می کند. به همین دلیل، برای ماشین های سواری نیز مناسب است.

البته، این نکته را مد نظر قرار دهید که امکان دسترسی به خود رودخانه و تاج سد برای عموم باز نیست و تنها می توانید از منظره و جنگل اطراف سد دیدن کنید. اطراف رودخانه که منتهی به سد می شود با حصار محافظت شده است. چرا که فضای رودخانه در اطراف سد به دلیل شرایط آب خطرناک است. به همین دلیل، ماهیگیری در سد میجران رامسر صد در صد نیست.

یکی از قسمت هایی که دل هر بیننده ای را در بازدید از سد میجران رامسر مغلوب می کند، این است که مسافرین از درون جاده به سد و دریاچه که دریاچه خروشانی است و محل احداث سد است، اشراف کامل دارند و منظره بی نظیری آن ها را تا رسیدن به سد همراهی می کند. برای اینکه آدرس دقیق تری از مسیر سد میجران داشته باشید، در قسمت دسترسی به این موضوع اشاره شده است.

آدرس سد میجران در رامسر: ۲۰ کیلومتری رامسر، جاده رامسر-تنکابن، فرعی جنت رودبار، دو راهی روستای طالش سرا

رودخانه میجران

مشخصات سد میجران رامسر

در ۲۴.۵ کیلومتری جنوب شرقی شهر رامسر سدی زیبا بر روی رودخانه نسارود احداث شده که میجران نام دارد. سد میجران مازندران به عنوان یکی از جاهای دیدنی رامسر مانند تکه ای از بهشت است. وجود دریاچه ای زیبا در میان کوهستانی جنگلی و سرسبز، منظره و چشم اندازی رویایی و حیرت انگیز خلق نموده است.

این سد خاکی با هسته بتن آسفالتی در سال ۱۳۸۲ جهت تامین آب زراعی منطقه، آب شرب شهرهای اطراف و توسعه صنعت گردشگری ساخته شده است. طول تاج سد میجران رامسر ۱۸۶ متر، عرض آن ۸ متر و ارتفاع آن ۵.۵ متر بوده و حجم ذخیره آب در پشت سد در حدود ۸ میلیون متر مکعب است.

سد میجران رامسر

دسترسی به سد میجران رامسر

لوکیشن سد میجران رامسر به این صورت است که برای دسترسی به این سد تماشایی باید وارد جاده جنت رودبار شوید. این جاده با ارتفاع ۲۰۰ متر از سطح دریا و گذر از جنگل های انبوه دالخانی، مابین شهرهای رامسر و تنکابن واقع شده است. پس از ورود به جاده و طی ۱۰ کیلومتر باید از جاده فرعی به سمت مارکوه بروید. در این جاده می توانید چشم انداز خارق العاده ای از سد میجران را از دور تماشا کنید.

در ادامه راه به روستای طالش سرا و یک دوراهی خواهید رسید. مسیر مستقیم به روستای کلاچکه منتهی می شود که می توانید از آنجا جنگل پیمایی را آغاز کنید. با گذر از دل جنگل های بکر دالخانی و عبور از رودخانه نسارود و حرکت در امتداد آن می توانید به نزدیکی سد میجران برسید.

این نکته را خاطر نشان کنیم که امکان بازدید از تاج سد وجود ندارد و همچنین نمی توانید با خودرو به دریاچه دسترسی مستقیم داشته باشید. اگر قصد دارید با ماشین شخصی به بازدید از این جاذبه ی دیدنی بروید فقط می توانید از دور و ارتفاع بلند چشم انداز آن را تماشا کنید. برای دسترسی بهتر به سد همانطور که گفته شد باید از درون مسیری جنگلی پیمایش داشته باشید.

دریاچه سد میجران

تفریحات سد میجران رامسر

رامسر سد میجران قسمت گمشده پازل آرامش است. جایی که سکوت بکر، صدای پرندگان و حرکت مواج رودخانه می تواند افکار شما را با خودش ببرد. به همین دلیل، در این منطقه تنها طبیعت است که می تواند سرگرم کننده باشد و در واقع جز جنگل و رودخانه تفریح خاصی در آن وجود ندارد. مگر اینکه، کمی خلاقانه بخواهید عمل کنید و این بار وسایل تفریحی مانند دوربین عکاسی را با خود به همراه بیاورید و این همه بکر بودن را به تصویر بکشید. یا اگر دستی در طراحی و نقاشی دارید، بوم رنگ خود را بیاورید و ساعاتی از حضور در طبیعت را روی بوم خود نقاشی کنید. اگر هم به طبیعت گردی علاقه دارید می توانید کفش مناسب و کوله کوهنوردی و وسایل لازم را با خود همراه کنید و ساعاتی را در این منطقه به گشت و گذار بپردازید. اگر هم به شب مانی در جنگل علاقه دارید، می توانید وسایل اقامت خود را همراه بیاورید یا از خانه های اجاره ای روستا استفاده کنید.

بهترین زمان سفر

با اینکه هر فصلی از سال زیبایی های خاص خود را دارد اما بهترین زمان برای بازدید از سد میجران بهار و پاییز است. در فصل بهار درختان سرسبز و جنگل طراوت خاصی دارد و آب و هوا بسیار مطبوع است. قدم زدن در میان جنگل و تماشای سد می تواند خاطرات فراموش نشدنی برایتان رقم بزند.

در پاییز، پادشاه فصل ها نیز می توانید زیباترین و رویایی ترین چشم اندازها از سد میجران و طبیعت اطراف آن را شاهد باشید. درختانی رنگارنگ منظره ای خارق العاده ایجاد می کنند که تماشای آنها بسیار دل انگیز و روح افزا خواهد بود.

بهار و پاییز بهترین فصل سفر به رامسر

دیدنی های نزدیک

اصلی ترین و مهمترین جاذبه نزدیک به سد زیبای میجران جنگل دالخانی است. این منطقه یکی از خاص ترین مناطق جنگلی شمال کشور به شمار می رود که طبیعت بکری دارد. پیاده روی در جنگل دالخانی و جنگل پیمایی از گزینه های اصلی سفرهای یک روزه و چند روزه بسیاری از طبیعت گردان محسوب می گردد.

روستاهای اطراف سد مانند جنت رودبار، طالش سرا، کلاچکه و … نیز جزو جاهای دیدنی این منطقه به شمار می روند. روستاهایی با بافت قدیمی و سنتی زیبا و مردمانی مهمان نواز در میان جنگل، قطعا می توانند میزبان لحظات خاطره انگیزی باشند. از دیگر دیدنی های نزدیک می توان به آبشار سیاسرت، موزه مارتیروس، آبشار سوتَراش، زیپ لاین، جنگل عباس آباد، آبشار ممشلم، قلعه مارکوه، دریاچه قو و آبشار کوهسار هستند.

هتل های نزدیک

برای اقامت در نزدیکی سد دل انگیز میجران چند گزینه پیش رو دارید. می توانید در این منطقه بکر و رویایی کمپ برپا نموده و شبی به یادماندنی را سپری کنید. البته برای چادر زدن و برپایی کمپ در اطراف سد و در میان جنگل باید تجهیزات لازم و کافی همراه داشته باشید.

هتل های نزدیک سد میجران دالخانی

یکی دیگر از گزینه های اقامت در این منطقه اجاره خانه های روستای و ویلاهای متنوع است. اگر هم اقامتی راحت در مکانی لوکس می خواهید می توانید به سراغ هتل های نزدیک بروید. از بهترین و نزدیکترین هتل های رامسر می توان به هتل ۴ ستاره آزادی، هتل آپارتمان کوثر و هتل آپارتمان نیستان در شهر رامسر اشاره نمود.

سؤالات متداول

[toggle title=”سد میجران رامسر کجاست؟” state=”close”]آدرس دقیق سد میجران در ۲۴.۵ کیلومتری جنوب شرقی رامسر و بر روی رودخانه نسارود واقع شده است.[/toggle]

[toggle title=”فاصله رامسر تا سد میجران چقدر است؟” state=”close”]فاصله سد میجران از رامسر ۲۴.۵ کیلومتر است که حدود ۴۷ دقیقه با ماشین فاصله است.[/toggle]

[toggle title=”بهترین فصل سفر برای بازدید از سد میجران رامسر چه موقعی است؟” state=”close”]معمولا فصل بهار و پاییز بهترین فصل بازدید است.[/toggle]

[toggle title=”آیا امکان بازدید از سد میجران رامسر برای همه وجود دارد؟” state=”close”]امکان بازدید از تاج سد و دریاچه سد میجران برای عموم مردم وجود ندارد.[/toggle]

۴.۲/۵ - (۱۲ امتیاز)

تعداد دیدگاهها: ۱

  1. قیمت سیم کارت اعتباری همراه اول

    زیباای اینجارو نه میشه توصیف کرد نه میشه به تصویر کشید فقط باید اونجا باشی و با چشمای خودت بهشت و ببینی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×