» جاهای دیدنی مازندران » معرفی پارک جنگلی بزچفت؛ مشهور به پارک جنگلی بابلکنار (اطلاعات کامل)
پارک جنگلی بزچفت؛ مشهور به پارک جنگلی بابلکنار
جاهای دیدنی مازندران

معرفی پارک جنگلی بزچفت؛ مشهور به پارک جنگلی بابلکنار (اطلاعات کامل)

۱ تیر ۱۴۰۲ 50۰3,056

پارک جنگلی بزچفت بابلکنار یکی از جاهای دیدنی بابل و یک منطقه گردشگری جذاب است که در شرق بابل و جنوب غربی قائمشهر قرار دارد. این پارک جنگلی با نام قدیمی “پارک جنگلی بابلکنار” نیز شناخته می‌شود و امروزه به‌عنوان یکی از بهترین پارک‌های جنگلی در منطقه شهرت دارد. این جاذبه طبیعی با فراوانی امکانات و زیبایی‌های خاص خود، هر ساله مسافران و گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند.

با فراهم بودن زمین‌های سبز، جنگل‌های بکر، مسیرهای پیاده‌روی، مناطق پیک‌نیک و فعالیت‌های متنوع، پارک جنگلی بزچفت بابلکنار مکانی ایده‌آل برای گردشگران و خانواده‌هاست.

در این مقاله قصد داریم به صورت جامع به معرفی “پارک جنگلی بزچفت بابلکنار” و زیبایی‌های آن، امکانات موجود، فعالیت‌های قابل انجام و تجربه‌هایی که در این محل برای بازدیدکنندگان فراهم می‌شود، بپردازیم. با ما همراه باشید.

بنر دسکتاپ رزرو هتل های ساری از اقامت24

آدرس پارک جنگلی بزچفت در فاصله ۲۲ کیلومتری بابل

پارک جنگلی بزچفت در شهرستان بابل قرار دارد و فاصله بابل تا بزچفت ۲۲ کیلومتر است. برای رسیدن به این پارک می‌توانید مسیر آسفالت جاده گنج‌افروز بابل را دنبال کنید.

لینک گوگل مپ پارک جنگلی بزچفت بابل

مسیر دسترسی به پارک جنگلی بزچفت

اگر قصد بازدید از پارک جنگلی بزچفت را، در صورتی که در مسیری مانند فیروزکوه قرار دارید و ابتدا به قائم‌شهر می‌رسید، باید مسیر خود را تا بابل ادامه داده و سپس به سمت پارک جنگلی بزچفت حرکت کنید. برای رسیدن به این پارک از مسیرهایی مانند جاده‌ی هراز که مستقیما به بابل می‌رسند، کافی‌ست پس از رسیدن به بابل به سمت میدان ولایت و میدان دانشگاه ادامه‌ی مسیر داده و وارد جاده‌ی گنج افروز شوید. پس از طی کردن ۲۲ کیلومتر مسیر آسفالت جاده‌ی گنج‌افروز که کمتر از ۳۰ دقیقه طول خواهد کشید، به تابلوی ورودی پارک جنگلی بزچفت یا همان پارک جنگلی بابلکنار مازندران خواهید رسید.

با انتخاب جاده‌ی فیروزکوه برای رسیدن به این پارک جنگلی، در مسیر می‌توانید از تماشای زیبایی‌های پل ورسک و مناظر سرسبز سوادکوه نیز لذت ببرید.

ویژگی‌های طبیعی پارک جنگلی بزچفت بابلکنار

ویژگی‌های پارک بزچفت
ویژگی‌های پارک بزچفت

پارک جنگلی بزچفت بابلکنار هفتصد و شصت هکتار وسعت دارد که شامل اراضی جنگلی، مراتع و تپه‌های سبز است. این پارک جنگلی از طرف سازمان میراث فرهنگی‌و‌گردشگری کشور به‌عنوان منطقه نمونه گردشگری انتخاب شده است. پارک جنگلی بزچفت دارای گونه‌های درختی متنوعی از جمله شمشاد، راش، بلوط، سرو، کاج، نارون و توسکا است که موجب زیبایی طبیعی این جنگل شده است. برای علاقه‌مندان به طبیعت‌گردی و همچنین کسانی که به‌دنبال عکاسی از طبیعت هستند، پارک جنگلی بزچفت با مناظر خیره‌کننده خود یکی از بهترین مقاصد است.

آب‌وهوای روستای بزچفت و پارک جنگلی بزچفت

شهرستان بابلکنار مازندران با آب و هوای مطبوع و محیط آرامش‌بخش خود شناخته می‌شود. روستای بزچفت بابل و جنگل نزدیک به آن یعنی جنگل بزچفت نیز در فصل‌های مختلف سال آب و هوای بسیار خوبی دارد. این پارک بهاری رویایی و تابستانی خنک و دلپذیر دارد.

 گشت‌وگذار در پارک جنگلی بزچفت بابلکنار: بهترین مقصد طبیعت‌گردی در استان مازندران

جاذبه‌های گردشگری پارک بزچفت بابل
جاذبه‌های گردشگری پارک بزچفت بابل

پارک جنگلی بزچفت بابلکنار یکی از بهترین مقاصد طبیعت‌گردی در استان مازندران است که می‌تواند ساعت‌ها گشت‌وگذار جذابی را برای شما رقم بزند. جاذبه‌های طبیعی این پارک عبارت‌اند از:

  • جنگل‌های سرسبز

بزچفت با داشتن جنگل‌های سرسبز و پوشیده از درختان زیبا، یک مکان بسیار زیبا و دل‌انگیز است. در هر فصل سال، زیبایی‌های جنگل بزچفت آدم را مبهوت می‌کند.

  • آبشارها

پارک جنگلی بزچفت دارای آبشارهای زیبا و دیدنی است. جریان آب در این آبشارها آرام و زیباست و صدای آب به همراه منظره‌های دل‌انگیز، امکان تجربه لحظاتی آرامش‌بخش را فراهم می‌کند.

  • زمین‌های چمنی

پارک جنگلی بزچفت دارای زمین‌های چمنی فراوان است که مکانی مناسب برای استراحت و پیک‌نیک با خانواده و دوستان است. این زمین‌های چمنی با اطراف سبز و طبیعتی دل‌چسب، امکان گذراندن اوقات به‌یادماندنی را فراهم می‌کنند.

  •  مسیرهای پیاده‌روی

پارک جنگلی بزچفت با داشتن مسیرهای پیاده‌روی زیبا، فرصتی را برای گردش و تفریح در محیط طبیعی فراهم می‌کند. این مسیرها به همراه فضای سبز و تماشای زیبایی‌های طبیعی، امکان تجربه لحظاتی آرامش‌بخش را برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کنند.

امکانات رفاهی پارک جنگلی بزچفت

امکانات رفاهی پارک جنگلی بابلکنار
امکانات رفاهی پارک جنگلی بابلکنار

متأسفانه امکانات پارک جنگلی بابلکنار چندان چشم‌گیر نیست. با این حال، حداقل امکاناتی در این پارک فراهم شده است که می‌توان از میان آن‌ها به موارد زیر اشاره کرد:

  • آلاچیق
  • سرویس بهداشتی
  • مسجد
  • پارک بازی کودکان
  • باربیکیو
  • زمین فوتبال
  • رستوران
  • قهوه‌خانه
  • آبخوری
  • چراغ‌های متعدد

همچنین، خدمات پارکینگ و نگهبانی نیز در این پارک ارائه می‌شود، اما باید توجه داشت که اقامت شبانه در این مکان ممکن نیست.

تاریخچه پارک جنگلی بزچفت بابلکنار

پارک جنگلی بزچفت یک پارک جنگلی نزدیک بابل است که تاریخچه‌ای طولانی و با ارزش در ایران دارد. این منطقه از زمان‌های قدیم به عنوان یکی از منابع اصلی چوب در استان مازندران شناخته شده است. در طول سالیان متمادی، توجه به حفظ این منطقه و گسترش فعالیت‌های گردشگری در آن، باعث شده است که پارک جنگلی بزچفت بابلکنار به یک مقصد مهم برای گردشگران تبدیل شود.

دیدنی‌های نزدیک به پارک جنگلی بزچفت

دیدنی‌های اطراف پارک بزچفت
دیدنی‌های اطراف پارک بزچفت

با توجه به فاصله‌ی کم پارک جنگلی بزچفت از شهر بابل، می‌توانید از سایر مقاصد گردشگری بابل نیز دیدن کنید که در ادامه چند مورد معرفی می‌شود:

  • آبشار تیرکن یا هفت آبشار

این آبشار که در فاصله‌ی ۲۸ کیلومتری پارک جنگلی بزچفت قرار دارد  و یکی از زیباترین آبشارهای استان مازندران محسوب می‌شود. آبشار تیرکن از هفت آبشار کوچک تشکیل شده و ارتفاعی در حدود ۹ متر دارد.

لینک گوگل مپ آبشار هفتگانه تیرکن مازندران

  • امامزاده قاسم بابل

این امامزاده که بین اهالی محلی به آستانه مشهور است، یکی از جاذبه‌های گردشگری تاریخی مذهبی در شهرستان بابل است و سالانه بازدیدکنندگان بسیاری دارد.

لینک گوگل مپ امامزاده قاسم بابل 

  • قلعه بابل

قلعه بابل یکی از نمونه‌های باستانی معماری دفاعی است و به دوره صفویه تعلق دارد. این قلعه دارای دیوارهای ضخیم، برجها و ساختمانهای درونی است که می‌توانید آن‌ها را بازدید کنید.

لینک گوگل مپ قلعه بابل

  • بازار بابل

بازار بابل یک بازار تاریخی و شلوغ است که به عنوان یکی از بازارهای قدیمی ایران شناخته می‌شود. در این بازار می‌توانید از معماری سنتی و فروشگاه‌های محلی بازدید کنید و از تنوع کالاها و صنایع دستی محلی بهره‌برداری کنید.

لینک گوگل مپ بازار تاریخی بابل

  • پل قدیمی محمد حسن خان بابل

پل قدیمی بابل یکی از عناصر مهم تاریخی شهر بابل است. این پل در طول رودخانه بابل‌رود واقع شده و دارای معماری زیباست. می‌توانید از روی این پل عبور کرده و چشم انداز زیبای اطراف را لمس کنید.

لینک گوگل مپ پل قدیمی محمد حسن خان بابل

  • موزه گنجینه بابل

موزه گنجینه بابل در یکی از کاخ‌های معروف دوره پهلوی قرار دارد و آثار مردم‌شناسی، تاریخی و باستانی کشف شده از نقاط مختلف مازندران را به نمایش می‌گذارد. ساختمان این موزه در سال ۱۳۰۷ بنا شده و به دلیل ویژگی‌های خاص معماری در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است. این موزه شامل سه بخش زیر است:

  • بخش باستان‌شناسی
  • بخش مردم‌شناسی
  • بخش یادمان‌های چوبی

لینک گوگل موزه گنجینه بابل

بهترین زمان بازدید از پارک جنگلی بزچفت

پارک جنگلی بزچفت یک مقصد گردشگری برای تمام فصول سال است و در هر چهار فصل سال زیبایی خود را دارد. با این‌حال بهترین زمان برای بازدید از این پارک جنگلی زیبا در فصل بهار و در ماه اردیبهشت است که درختان سرسبزی خیره‌کننده‌ای دارند. همچنین در فصل پاییز در آبان ماه نیز می‌توانید با منظره‌ای پر از برگ‌های زرد و نارنجی جذاب مواجه شوید که قطعا توجه شما را جلب خواهد کرد. همچنین در نظر داشته باشید که فصل‌های پربارش زمان مناسبی برای بازدید از این جنگل نیست چون زمین گل‌آلود به شما امکان لذت بردن از پیاده‌روی را نخواهد داد.

اقامتگاه‌های مناسب در نزدیکی پارک جنگلی بزچفت

در اطراف پارک جنگلی بزچفت بابل اقامتگاه‌های بوم‌گردی متنوعی وجود دارد. اقامتگاه‌های بوم‌گردی معمولاً به صورت سنتی و محلی ساخته شده‌اند و تجربه‌ای از زندگی روستایی و فرهنگ محلی را به میهمانان ارائه می‌دهند.

هتل‌های نزدیک به پارک جنگلی بزچفت

می‌توانید برای رزرو هتل، مشاهده قیمیت و آدرس هر کدام از هتل‌های نزدیک به این پارک جنگلی، به صفحه‌ی رزرو هتل‌های بابل مراجعه نمایید. نام برخی از آن‌ها را در زیر ببینید.

  • هتل نگین بابل

از مزایای هتل یک ستاره نگین بابل می‌توان به دسترسی آسان به دریاچه سد البرز، زیارتگاه سید علی کیا سلطان، پارک جنگلی چای باغ و بابل رود اشاره نمود.

  • هتل باغ سرهنگ بابل

از مزایای این هتل می‌توان به دسترسی آسان به مناطق گردشگری و طبیعت زیبای بابل از جمله سنبل رود اشاره کرد.

  • گاردن هتل ویشارده

گاردن هتل ویشارده یکی از زیباترین اقامتگاه‌های بوم‌گردی شیرگاه است. این هتل در جنوب بابل و منطقه شیردار کلا در حاشیه جاده گنج افروز قرار دارد.

  • هتل مهران قائمشهر

هتل مهران قائمشهر نیز یکی از هتل‌های نزدیک به پارک جنگلی بزچفت بابلکنار است که می‌توانید برای بازدید از این پارک جنگلی، در آن اقامت کنید.

جمع بندی

پارک جنگلی بزچفت بابلکنار با زیبایی‌های طبیعی خیره‌کننده، تنوع گونه‌های گیاهی و جانوری، و فعالیت‌های تفریحی منحصر به فرد، یک مقصد گردشگری فوق‌العاده در استان مازندران است. این پارک برای علاقه‌مندان به طبیعت‌گردی، پیاده‌روی  و عکاسی فرصت‌های بی‌نظیری را فراهم می‌کند. اگر شما هم به دنبال یک مکان آرامش‌بخش در طبیعت هستید، پارک جنگلی بزچفت در بابلکنار بهترین گزینه است. این پارک با فضایی دل‌چسب و زیبا، مکانی ایده‌آل برای گردش و استراحت خواهد بود.

۴.۶/۵ - (۴۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×