بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
» گوناگون » شهرهای توریستی ایران و جاذبه های گردشگری آنها
مشهد
گوناگون

شهرهای توریستی ایران و جاذبه های گردشگری آنها

۱۵ شهریور ۱۳۹۷ 14۰1,709

ایران به دلیل برخورداری از تاریخ و تمدن کهن، دارای جاذبه های گردشگری بسیاری بوده و به هر شهر کشور که وارد شوید، می توان مجموعه ای بی نظیر از جاذبه تاریخی، طبیعی و گردشگری را مشاهده کرد.

اما برخی از شهرهای ایران به دلیل برخورداری از جاذبه های گردشگری منحصر به فرد، دارای مخاطب و گردشگر بیشتری بوده و همه روزه مسافران بسیاری به این شهرها سفر می کنند.

در ادامه با وبلاگ اقامت ۲۴ همراه بوده تا با شهرهایی از کشور که بیشترین گردشگر را دارند، آشنا شوید.

 

مقاله مرتبط : “بهترین جاهای دیدنی مشهد

 

مقاله مرتبط : “مناطق بکر شمال ایران

 

مشهد

مشهد یکی از کلان شهرهای ایران و پایتخت معنوی کشورهای جهان اسلام است.

این شهر به دلیل وجود بارگاه منور رضوی در آن، در میان مسلمانان جهان به ویژه شیعیان، جایگاه ویژه ای داشته و همه روزه سفرهای بسیاری به عنوان گردشگری زیارتی به این شهر صورت می گیرد.

 

مشهد
مشهد یکی از کلان شهرهای ایران و پایتخت معنوی کشورهای جهان اسلام است.

 

این شهر که مرکز استان خراسان رضوی نیز بوده، علاوه بر حرم مطهر رضوی، مکان های تفریحی، زیارتی، گردشگری و تاریخی بسیار دیگر نیز داشته و می توان در سفر به این شهر علاوه بر بهره مندی از آثار معنوی آن از جاذبه های گردشگری بی نظیر مشهد نیز دیدار کرد.

در شهر مشهد مکان های جذابی نظیر آرامگاه فردوسی، آرامگاه نادر شاه افشار، بند گلستان، زیارتگاه امام زادگان یاسر و ناصر، پارک کوهسنگی، پارک ملت، باغ وکیل آباد، ییلاقات طرقبه و شاندیز، سرزمین موج های آبی، شهربازی سرزمین بازی ها، شهر بازی پارک ملت، تفرجگاه چالیدره و بسیاری دیگر وجود دارد.

همچنین در این شهر برای رفاه حال مسافران، هتل ها، هتل آپارتمان ها و سایر محل های اقامتی بسیاری ایجاد شده و مسافران می توانند در زمان سفر به این شهر با رزرو هتل در مشهد به راحتی و آسودگی خیال از سفر خود لذت ببرند.

شهر مشهد همه روزه شاهد مسافران و گردشگران بسیاری بوده که به این شهر سفر می کنند و به همین منظور و برای حمل و نقل آنها فرودگاه، راه آهن و ترمینال با بهترین کیفیت ایجاد شده تا مسافران بنا به سلیقه خود به راحتی نوع سفر را انتخاب کنند.

 

اصفهان

اصفهان یکی از شهرهای بزرگ و گردشگر پذیر کشور بوده و به سبب تاریخ کهن و جاذبه های گردشگری بی نظیر، به عنوان مهد هنر و فرهنگ ایران شناخته می شود.

این شهر در تمام طول تاریخ مورد توجه دولت های گوناگون بوده و همچنین در دوره صفوی، اصفهان به عنوان پایتخت ایران انتخاب شده بود.

در اصفهان جاذبه های تاریخی و دیدنی بسیاری وجود داشته که هر یک از آنها دارای معماری و تزئینات منحصر به فردی بوده و هنر ایرانیان را از گذشته تا کنون روایت می کند.

 

اصفهان
اصفهان مهد هنر و فرهنگ ایران

 

از جاذبه های تاریخی و مکان های دیدنی و تفریحی اصفهان می توان از میدان نقش جهان اصفهان، سی و سه پل، پل خواجو، کاروانسرا و یا هتل عباسی اصفهان، منارجنبان، مسجد شیخ لطف الله، آکواریوم اصفهان و بسیاری مکان زیبا و دیدنی دیگر نام برد.

به دلیل اینکه اصفهان یکی از گزینه های مسافران و گردشگران برای سفر بشمار می آید، در این شهر هتل های بی نظیر و با کیفیت فراوانی وجود داشته که می توان با رزرو هتل در اصفهان سفری خاطره انگیز را در این شهر تجربه کرد.

برای سفر به اصفهان می توان از فرودگاه شهید بهشتی این شهر بهره برد یا خود را از طریق راه آهن و قطار به اصفهان رساند.

 

شیراز

شیراز یکی دیگر از شهرهای پر گردشگر ایران بوده که  به دلیل قدمت کهن، از آن با نام مهد تاریخ و تمدن ایران زمین نام برده می شود.

این شهر در دوره هخامنشیان پایتخت ایران بوده و پادشاهانی نظیر کورش کبیر، داریوش و خشایارشاه در این شهر حکومت کرده اند.

همانطور که گفته شد این شهر از تاریخ و تمدن کهنی برخوردار بوده که سب شده جاذبه های تاریخی فراوانی در این شهر از گذشته به یادگار مانده باشد.

با سفر به شیراز می توان از جاذبه های تاریخی و زیبایی نظیر تخت جمشید، پاسارگاد، باغ ارم، باغ عفیف آباد، نقش رستم، مسجد نصیرالملک، ارگ کریمخانی، بازار و حمام وکیل، شاه چراغ و باغ نارنجستان قوام بازدید کرد.

 

شیراز
شیراز مهد تاریخ و تمدن ایران زمین

 

همچنین در این شهر آرامگاه شاعران نامدار ایرانی، سعدی و حافظ قرار داشته که به غیر از مخاطبان مکان های تاریخی، علاقه مندان شعر و ادب را نیز به این شهر می کشاند.

در زمان سفر به شیراز می توانید با رزرو هتل های شیراز نظیر هتل ارگ، ارم، کریم خان، هتل هما و چمران سفر و اقامتی دل انگیز و فراموش نشدنی را تجربه کنید.

 

گیلان و مازندران

بیشتر شهرهای استان های گیلان و مازندران به دلیل نزدیکی به کوه های سرسبز، جنگل های زیبا و دریای خزر در تمام روزهای سال مملو از گردشگر بوده و تعداد زیادی از مسافران به هر بهانه ای سعی می کنند روزهایی را در شهرهای این استان ها سپری کنند.

یزد

یکی دیگر از شهرهای دیدنی و پر از جاذبه و آثار زیبای کشورمان یزد می‌باشد. این شهر به عنوان عروسی در قلب کویر ایران خود نمایی می‌کند و معماری بی‌نظیر اماکن و بافت شهری مناطق مختلف آن هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می‌نماید. بزرگترین و اولین شهر خشتی جهان دارای جاذبه‌های تاریخی منحصر به فردی از جمله باغ دولت آباد، مسجد جامع، آب انبار امیر چخماق، آتشکده بهرام، حمام خان، میدان امیر چخماق، بافت تاریخی شهر و … می‌باشد که از معماری بی نظیری همراه با هنر و ذوق ایرانی برخوردار هستند.

یزد به عنوان اولین شهر ثبت شده ایران در فهرست آثار یونسکو می‌باشد که به عنوان دومین شهر تاریخی جهان نیز شناخته می‌شود. یزد به شهر بادگیرها و قنات‌ها مشهور است و در نقاط مختلف آن می‌توانید بادگیرها و آب انبارهای تاریخی با معماری‌های خاص و چشم نواز را مشاهده نمایید.

بی تردید در ایران شهر های گردشگر پذیر دیگری نیز مانند کیش، قشم، خرم آباد، مریوان و بسیاری شهرهای دیگر نیز وجود داشته که هر یک به نوع خود جاذبه ها و دیدنی های خود را دارند و گشت و گذار در ایران تنها به چند شهر محدود نمی شود.

 

منبع : وبلاگ اقامت ۲۴

 

 

 

لطفا به این مقاله امتیاز دهید ..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×