بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
» ایرانگردی » ۴۰+ جاهای دیدنی کاشان در بهار و تابستان و پاییز و زمستان
عکس جاهای دیدنی کاشان
ایرانگردی

۴۰+ جاهای دیدنی کاشان در بهار و تابستان و پاییز و زمستان

۹ فروردین ۱۴۰۲ 35۰3,331

کاشان یکی از تاریخی ترین و جذابترین شهرهای ایران است که سفر به آن می تواند به یکی از بهترین سفرهای عمرتان تبدیل شود. شاید نام کاشان که به میان آید، ناخودآگاه خانه های تاریخی را در ذهن خود متصور شوید. اما جاهای دیدنی کاشان بسیار زیاد و متنوع هستند و شما می توانید در سفر به این شهر به سراغ آثار باستانی، جاذبه های طبیعی، موزه ها و … بروید.

اگر قصد سفر به کاشان را دارید، پیشنهاد می کنیم تا انتهای این مطلب همراه اقامت ۲۴ باشید. قصد داریم در این مقاله به طور کامل و جامع به معرفی مکان های دیدنی کاشان با عکس بپردازیم.

فهرست این مطلب

مهمترین جاذبه های گردشگری کاشان

جاهای دیدنی کاشان به چند دسته جاذبه های باستانی و تاریخی، طبیعی، فرهنگ و هنر، آیین های سنتی و … تبدیل می شود. همین تنوع باعث شده کاشان به یکی از اصلی ترین انتخاب های گردشگران داخلی و خارجی برای سفری جذاب تبدیل شود. با ما همراه باشید تا بیشتر با جاذبه ها و دیدنی های کاشان آشنا شوید.

خانه تاریخی طباطبایی ها

براساس نظر بسیاری از گردشگران، اصلی ترین جای دیدنی کاشان، خانه تاریخی طباطبایی ها است. این بنای شگفت انگیز به عنوان عروس خانه های تاریخی ایران شناخته می شود. قدمت خانه طباطبایی ها کاشان به دوران قاجار باز می گردد که طی ۱۰ سال بنا شده است.

معماری این خانه که از بناهای معروف و تاریخی کاشان محسوب می شود، براساس فرهنگ و اقلیم منطقه بوده و از تزئینات مجلل و حیرت انگیزی برخوردار است. مساحت خانه تاریخی طباطبایی ها که در لیست آثار تاریخی کاشان جایگاه ویژه ای دارد، ۴۷۰۰ متر مربع بوده و از سه بخش اندرونی، بیرونی و خدمه تشکیل شده است. بخش بیرونی دارای یک حیاط مرکزی، بخش اندرونی دو حیاط و بخش خدمه دارای یک حیاط است.

شما می توانید اوج هنر معماری استادکاران دوران قاجار را در بخش شاه نشین این خانه تاریخی تماشا کنید. تالاری با نورگیرهای مختلف، پنجره های مشبک رنگی، نقاشی های جذاب، آینه کاری و گچ بری های زیبا که نگاه هر بیننده را مبهوت خود می کند.

آدرس: کاشان، خیابان علوی.

ساعت کاری: ۹ الی ۱۷

قیمت بلیط: پنج هزار تومان.

خانه طباطبایی ها jpg

خانه تاریخی بروجردی ها

اگر از علاقمندان به آثار و ابنیه تاریخی هستید، فرصت بازدید از خانه بروجردی ها را در سفر به کاشان از دست ندهید. این بنای تاریخی کاشان زیبا از معماری اصیل و بی نظیری برخوردار است و همین امر موجب شده به عنوان یکی از محبوبترین و معروف ترین جاهای دیدنی کاشان شناخته شود.

قدمت خانه تاریخی بروجردی های کاشان به سال ۱۲۹۲ هجری قمری باز می گردد. ساخت این مجموعه حیرت انگیز که دارای بخش های مختلف بوده و درآن تزئینات هنرمندانه ای به کار رفته، ۱۸ سال طول کشیده است. خانه بروجردی ها به صورت دو طبقه طراحی و ساخته شده و زیربنای آن در حدود هزار مترمربع و مساحت کلی مجموعه ۱۷۰۰ متر مربع است.

تزئینات این خانه شامل نقاشی، حکاکی، گچ بری، آینه کاری و … می شود که شکوه معماری ایرانی را به نمایش گذاشته اند. برای ساخت این بنا از ۱۵۰ بنا و هنرمند استفاده شده است که جزو معماران چیره دست و هنرمند دوران خود محسوب می شدند. بخش های مختلف خانه تاریخی بروجردی ها کاشان شامل بادگیرها، حیاط، بیرونی، اندرونی، زمستان نشین، تابستان نشین، سرداب و اتاق های متعدد می شود.

آدرس: کاشان، خیابان علوی، محله سلطان میر احمد.

ساعت کاری: ۸ الی ۱۸

قیمت بلیط: پنج هزار تومان

خانه تاریخی بروجردی ها jpg

خانه تاریخی عباسیان

خانه تاریخی عباسیان یکی از شاهکارهای معماری ایران به شمار می رود که در زمره جاهای دیدنی کاشان جایگاه ویژه ای دارد. قدمت این بنای شگفت انگیز به دوران قاجار باز می گردد و وسعت آن ۵۰۰۰ مترمربع و زیربنای آن ۷۰۰۰ مترمربع است.

جذابیت خانه تاریخی عباسیان به خاطر تزئینات متحیر کننده گچبری، نقاشی، مقرنس، گره سازی، یزدی بندی و رسمی بندی است. این مجموعه تاریخی شامل پنج حیاط و گودال بوده و معماری آن به گونه ای است که انگار از دل زمین بیرون زده است؛ زیرا طبقه اول آن پایینتر از سطح زمین قرار دارد.

این خانه که یکی از مهمترین بناهای تاریخی کاشان محسوب می شود، در سال ۱۳۷۷ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است. امکاناتی نظیر رستوران سنتی، کافی شاپ، غرفه سوغات کاشان، شربت سرا، کارگاه پارچه بافی و قالی بافی و … لذت بازدید از این محل گردشگری  کاشان را دوچندان می کنند.

آدرس: کاشان، خیابان علوی، محله میر احمد.

ساعت کاری: ۸ الی ۱۸

قیمت بلیط: پنج هزار تومان

خانه تاریخی عباسیان jpg

خانه تاریخی عامری ها

خانه عامری ها به عنوان بزرگترین خانه تاریخی ایران شناخته می شود که از جذابیت بسیار زیادی برخوردار است. این بنای ارزشمند متعلق به دوران زندیه و خاندان بزرگ عامری ها است که در دوران قاجار بازسازی و قسمت هایی به آن اضافه شد.

خانه عامری ها به عنوان یکی از بناهای معروف و تاریخی کاشان، براساس اقلیم منطقه و معماری اصیل ایرانی ساخته شده و دارای دو قسمت بیرونی و اندرونی است. تزئیناتی همچون گچ بری، مقرنس، منبت کاری، نقاشی و … در بخش های مختلف این خانه تاریخی اوج هنر استادکاران و معماران دوران زندیه را به نمایش گذاشته اند.

از مهمترین بخش های خانه عامری ها می توان به تالار اصلی، حوض خانه، شاه نشین، آینه خانه، هفت دری و اتاق های مختلف اشاره کرد. در حال حاضر این مجموعه به عنوان یک هتل سنتی مجلل فعالیت می کند و گردشگران فقط امکان بازدید از محوطه بیرونی آن را دارند؛ زیرا اندرونی و اتاق ها و تالارهای آن به بخش های مختلف هتل اختصاص یافته است.

آدرس: کاشان، خیابان علوی، محله سلطان میراحمد.

ساعت کاری: ۹ الی ۱۹

قیمت بلیط: هفت هزار تومان

خانه تاریخی عامری ها jpg

خانه تاریخی احسان

از دیگر خانه های تاریخی و جاهای دیدنی کاشان می توان خانه تاریخی احسان را نام برد. این خانه در بافت تاریخی شهر کاشان قرار گرفته و متعلق به اواخر دوره قاجار است. معماری خانه احسان همانند دیگر خانه های تاریخی کاشان اصالت و شکوه هنر معماری ایرانی را دارد و شامل دو بخش اندرونی و بیرونی است.

سه سرداب، شاه نشین، مهتابی، ایوان تابستانی، دو بادگیر، هشتی ورودی، هفت دری و پنج دری از مهمترین بخش های این مجموعه به شمار می روند. در قسمت های مختلف این خانه می توانید انواع تزئینات چشم نواز گچ بری، نقاشی، مقرنس و … را تماشا کنید و لذت ببرید.

خانه تاریخی احسان در حال حاضر به عنوان یک مجموعه اقامتی فرهنگی فعالیت می کند و یکی از محبوبترین اقامتگاه های سنتی کاشان به شمار می رود. امکانات مختلفی نظیر اتاق های متنوع، رستوران سنتی، موزه، کتابخانه، تالار اجتماعات و … در این اقامتگاه برای رفاه حال بیشتر مسافران در نظر گرفته شده است.

آدرس: کاشان، میدان کمال الملک، ابتدای خیابان فاضل نراقی.

ساعت کاری: ۹ الی ۱۸

قیمت بلیط: پنج هزار تومان

خانه تاریخی احسان jpeg

خانه تاریخی عادل

یکی دیگر از جاهای دیدنی توریستی کاشان خانه تاریخی عادل است که جزو آثار ملی کشور به شمار می رود. این مجموعه در بافت قدیمی شهر کاشان واقع شده و قدمت آن به دوران قاجار بازمی گردد. همانند دیگر آثار مربوط به دوران قاجار و به ویژه خانه های تاریخی، خانه عادل نیز از معماری بسیار زیبا و شگفت انگیزی برخوردار است.

از مهمترین دلایل جذابیت خانه عادل به عنوان یکی از جاهای گردش گری کاشان، می توان به تزئینات فوق العاده آن اشاره کرد. با اینکه این خانه کمتر از ۲۰۰ متر مربع وسعت دارد، اما از اتاق های مختلف با پنجره های مشبک رنگی و دیوارهایی با گچ بری، نقاشی، آینه کاری و … برخوردار است.

خانه عادل در سال ۱۳۹۳ از مالک آن خریداری شد و پس از مرمت و بازسازی در حال حاضر به عنوان یک اقامتگاه سنتی با نام «نه چم» میزبان گردشگران است. البته باید بدانید که فقط امکان بازدید از محوطه بیرونی این مجموعه وجود دارد و نمی توان از اتاق ها و قسمت اندرونی که تبدیل به هتل شده اند بازدید کرد.

آدرس: کاشان، خیابان فاضل نراقی، فرهنگ شش، کوچه نه چم.

ساعت کاری: ۸ الی ۱۸

قیمت بلیط: پنج هزار تومان.

خانه تاریخی عادل jpg

خانه تاریخی آل یاسین

در بازدید از اماکن دیدنی و تاریخی کاشان می توانید به خانه تاریخی آل یاسین نیز سر بزنید. این جا دیدنی کاشان متعلق به دوران محمد شاه قاجار بوده و به دستور او برای محمد تقی حسینی کاشانی عالم معروف سید پشت مشهدی، از مراجع معروف آن زمان، ساخته شده است.

معماری خانه آل یاسین یکی از جاهای دیدنی و تاریخی کاشان به گونه ای است که یک حیاط مرکزی با حوضی زیبا و اطراف آن اتاق ها و بخش های مختلف قرار دارد. از مهمترین فضاهای خانه تاریخی آل یاسین کاشان می توان شاه نشین، مهتابی، هشتی ورودی، ایوان تابستانی، بادگیر، سرداب ها و اتاق های مختلف را نام برد؛ که در آنها تزئینات چشمگیر و هنرمندانه ای مانند گچ بری، مقرنس، نقاشی، گره چینی و … به کار رفته است.

آدرس: کاشان، خیابان امام. جنب خانه بارفروش.

ساعت کاری: ۹ الی ۱۵

قیمت بلیط: پنج هزار تومان

خانه تاریخی آل یاسین jpg

خانه تاریخی مرشدی

یک جای تاریخی کاشان، با صفا و زیبا و به یاد ماندنی، خانه تاریخی مرشدی است که قطعا یکی دیگر از زیباترین جاها دیدنی کاشان محسوب می شود که تبدیل به هتل سنتی شده است. این خانه قدمتی ۲۰۰ ساله دارد و از معماری اصیل ایرانی براساس اقلیم و فرهنگ منطقه برخوردار است. اتاق های مختلف با تزئینات هنرمندانه، حوض خانه، حیاط باصفا با حوض زیبا و درختان و باغچه، آجرکاری و گچ بری های متعدد، درب و پنجره های چوبی و … از مهمترین دلایل جذابیت خانه تاریخی مرشدی به شمار می روند.

آدرس: کاشان، میدان کمال الملک، خیابان ملا حبیب اله شریف، کوچه بوستانی.

ساعت کاری: ۹ الی ۱۷

قیمت بلیط: هفت هزار تومان

خانه تاریخی مرشدی jpeg

خانه تاریخی تاج

خانه تاریخی تاج از دیگر جاذبه های دیدنی کاشان است که قدمت آن به دو قرن پیش باز می گردد. این خانه پس از چندین سال متروکه ماندن، در سال ۱۳۸۳ مورد مرمت و بازسازی قرار گرفت و در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید.

خانه تاریخی تاج کاشان دارای بخش های مختلف همچون اندرونی، بیرونی، گودال باغچه، سرداب ها، بادگیر، شاه نشین، مهتابی، پنج دری، هشتی ورودی، بهار خواب و … است. این خانه سه طبقه نمونه ای ارزشمند از معماری اصیل ایرانی محسوب می شود که با تزئینات متنوع و حیرت انگیز نگاه هر بازدید کننده ای را مبهوت می کند.

آدرس: کاشان. خیابان علوی.

ساعت کاری: ۸ الی ۲۳

قیمت بلیط: پنج هزار تومان

خانه تاریخی تاج jpg

خانه تاریخی رزاقیان

خانه رزاقیان یکی دیگر از بناهای کاشان در دسته تاریخی است که متعلق به دوران قاجار بوده و در محله ترک آباد قرار دارد. این خانه قدیمی شامل دو بخش اندرونی و بیرونی است که به صورت دو طرف بنا ساخته شده اند. شاه نشین، سرداب، مهتابی، ایوان تابستانی، بادگیر، هشتی ورودی و … از مهمترین بخش های این مکان تاریخی کاشان به شمار می روند.

در این خانه نیز همانند سایر خانه های قدیمی و اصیل کاشان، تزئینات مختلفی به چشم می خورد که نشان دهنده هنر استادکاران و معماران دوران قاجار است.

آدرس: کاشان، محله ترک آباد

ساعت کاری: ۹ الی ۱۹

قیمت بلیط: پنج هزار تومان

خانه تاریخی رزاقیان jpg

باغ فین

باغ فین یکی از جاهای دیدنی معروف کاشان است که در فهرست آثار ملی ایران جایگاه ویژه ای دارد. قدمت این مجموعه ارزشمند که جزو ۹ باغ ایرانی لیست میراث جهانی است، به طور دقیق مشخص نشده است. اما طبق منابع تاریخی کارشناسان زمان ساخت باغ فین را مربوط به دوران آل بویه می دانند.

باغ تاریخی فین در طی دوران ها و حکومت های مختلف مورد بازسازی قرار گرفته و به عنوان محل استراحت پادشاهان و حاکمان محسوب می شده است. اکثر بازسازی و ساخت بناهای باغ فین در زمان فتحعلی شاه قاجار صورت گرفته است.

باغ فین از بهترین جاهای دیدنی کاشان، شاهد رویدادها و وقایع تاریخی مختلفی مانند قتل امیرکبیر بوده که باعث معروفیت دوچندان آن شده است. معماری این باغ شگفت انگیز و رویایی به خاطر وجود درختان بزرگ و کهنسال، ساختمان های تاریخی، استخرها و جوی های آب و گذرگاه های مختلف هر گردشگری را مجذوب خود می کند.

آدرس: کاشان، خیابان امیرکبیر.

ساعت کاری: ۹ الی ۱۷

قیمت بلیط: پنج هزار تومان

باغ فین jpg

حمام فین

در باغ فین کاشان دو حمام به نام های حمام سلطنتی و حمام صفوی ساخته شده است که یکی از آنها از معروفیت بیشتری برخوردار می باشد. حمام صفوی یا همان حمام فین را می توان مهمترین و معروف ترین بنای باغ فین کاشان معرفی کرد. این حمام تاریخی به خاطر قتل امیرکبیر شهرت خاصی پیدا کرده است و جزو اصلی ترین جاهای دیدنی کاشان به شمار می رود.

حمام بزرگ یا همان حمام سلطنتی که در زمان فتحعلی شاه ساخته شده است، دارای قسمت های مختلفی همچون سربینه، صحن اصلی، شاه نشین، خزینه، اتاق های حجامت، حوض آبگرم، حوض آب سرد و … است. این حمام از معماری بسیار زیبایی برخوردار بوده که نشان دهنده هنر استادکاران و سبک معماری اصیل حمام های ایرانی است. حمام کوچک نیز که در اواخر دوره صفویه به عنوان حمام خدمتکاران بنا شده از نظر معماری ویژگی بارزی ندارد و فقط به خاطر مارای قتل امیر کبیر سر زبان ها افتاده است.

آدرس: کاشان، خیابان امیرکبیر، باغ فین.

ساعت کاری: ۹ الی ۱۷

قیمت بلیط: پنج هزار تومان

حمام فین jpg

حمام سلطان امیراحمد

از دیگر جاهای دیدنی کاشان می توان به حمام سلطان امیراحمد اشاره کرد. این حمام تاریخی از آثار به یادگار مانده از دوران سلجوقی است که در فهرست آثار ملی ایران نیز قرار دارد. حمام سلطان میراحمد نمونه ای ارزشمند از حمام های قدیمی ایرانی و مکان های تاریخی کاشان است که از نظر معماری و تزئینات در میان حمام های تاریخی کشور، جایگاه ویژه ای دارد.

فضاهای مختلف این مجموعه شامل هشتی، سربینه، گرماخوان، سرماخوان، صفه شاه نشین، خزینه، اتاق تنظیف و … است. در این قسمت ها شما می توانید زیباترین و هنرمندانه ترین تزئینات معماری مانند کاشی های فیروزه ای و زرفام، گچبری های هفت لایه، شیشه های رنگی گلجام، موزاییک های طرح دار، نقاشی های دیواری، سقف های طلایی و … را تماشا کنید و لذت ببرید.

آدرس: کاشان، خیابان علوی، کوچه سلطان امیر احمد.

ساعت کاری: ۸ الی ۲۰

قیمت بلیط: پنج هزار تومان

حمام سلطان امیراحمد jpg

بازار سنتی

بازار سنتی یکی از مهمترین جاهای دیدنی کاشان است که در آن آثار تاریخی متعددی وجود دارد. این بازار که در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده، از نظر معماری و تزئینات جزو جذابترین بازارهای تاریخی کشور محسوب می شود. قدمت بازار کاشان به دوران آل بویه و سلجوقی باز می گردد و در زمان صفویه به اوج شکوه خود می رسد.

همچون دیگر بازارهای ایران بازار کاشان نیز دارای بخش های مختلفی است که به فعالیت اصناف گوناگون مانند مسگران، کفاشان و … اختصاص یافته است. مهمترین بخش بازار سنتی کاشان، مرکز فروش و تحارت فرش است که از گذشته تاکنون رونق خاصی دارد.

مسجد و مدرسه امام، امامزاده درب زنجیر، تیمچه امین الدوله، حمام خان، تیمچه صباغ، مسجد میرعماد، کاروان سرای زغالی ها، کاروانسرای میرپنج، بازارچه قیصریه، آب انبار و … مهمترین دیدنی های بازار سنتی کاشان به شمار می روند.

آدرس: کاشان، خیابان بابا افضل.

ساعت کاری: ۸ الی ۲۳

قیمت بلیط: رایگان

بازار سنتی jpg

حمام خان

حمام خان به عنوان یکی از گشتنی های کاشان یادگاری به جا مانده از دوران زندیه است که در بازار سنتی کاشان قرار دارد. این حمام تاریخی دارای معماری اصیل حمام های ایرانی است و سردر آن کاشی کاری زیبایی به چشم می خورد. حمام خان کاشان که در لیست آثار ملی به ثبت رسیده، امروزه به عنوان چایخانه و رستوران سنتی فعالیت می کند.

آدرس: کاشان. بازار سنتی

ساعت کاری: ۹ الی ۲۲

قیمت بلیط: رایگان. در صورت استفاده از چایخانه و رستوران هزینه سفارش مدنظر باید پرداخت شود.

حمام خان jpeg

تیمچه امین الدوله

تیمچه امین الدوله از معروفترین و زیباترین جاهای دیدنی کاشان در بازار سنتی است. این تیمچه در یکی از نقاط مرکزی بازار سنتی واقع شده و همچون نگینی می درخشد. قدمت این تیمچه به دوران قاجار باز می گردد و معماری آن عظمت و شکوه سبک معماری ایرانی را به نمایش گذاشته است.

سقف این مجموعه دارای مقرنس کاری های آجری و کاشی کاری شده و طاق بندی های زیبایی است که شاهکار معماری و مهندسی آن دوران محسوب می شوند. در این تیمچه یک هشتی و فضای میانی با حجره هایی در اطراف وجود دارد. اگر به دنبال مکان های زیبای کاشان کاشان هستید تیمچه امین الدوله را از دست ندهید.

آدرس: کاشان، تقاطع خیابان بابا افضل و میدان کمال الملک، بازار سنتی کاشان.

ساعت بازدید: ۸ الی ۲۲

قیمت بلیط: رایگان

تیمچه امین الدوله jpg

مسجد مدرسه آقا بزرگ

اگر به دنبال بازدید از یکی از بناهای باشکوه و قشنگ ترین جاهای گردشگری کاشان هستید، باید به سراغ مسجد مدرسه آقا بزرگ بروید. این مسجد متعلق به دوران قاجار بوده و برای برگزاری نماز جماعت، کلاس ها و مجالس درس ساخته شده است. این بنای ارزشمند در طول زمان دستخوش تغییراتی شده است اما همچنان اصالت و شکوه خود را حفظ کرده است.

معماری مسجد مدرسه آقا بزرگ کاشان نمونه ای بارز از سبک معماری شگفت انگیز ایران دوران قاجار به شمار می رود. در این مسجد زیبا تزئینات هنرمندانه ای همچون گچ بری، مقرنس کاری، کاشی کاری، رسمی بندی، کتیبه های گچی و کاشی، کنده کاری های چوبی، نقاشی، یزدی بندی، گره چینی و … به چشم می خورد.

مسجد مدرسه آقا بزرگ از دو طبقه و بخش های مختلفی مانند سردر، جلوخان، کریاس هشت ضلعی، صحن های فوقانی و تحتانی، حجره های مختلف، گنبد آجری، گلدسته ها، صندوق خانه، سرداب، کلاس های مدرسه، آب انبار، حوض خانه و … تشکیل شده است.

آدرس: کاشان، خیابان فاضل نراقی.

ساعت بازدید: ۹ الی ۲۰

قیمت بلیط: پنج هزار تومان

مسجد مدرسه آقا بزرگ jpg

مسجد جامع

مسجد جامع یکی دیگر از دیدنیهای کاشان است که قدمت آن به دوران سلجوقیان باز می گردد. قبل از اسلام بنای این مجموعه متعلق به یک آتشکده بوده که پس از ورود اسلام به ایران تبدیل به مسجد شده است. مسجد جامع قدیمی ترین بنای کاشان است که از نظر تاریخی و معماری ارزش بسیاری دارد.

از بخش های مهم مسجد جامع کاشان می توان به یک صحن وسیع، حوض خانه، شبستان ها، محراب اصلی، مناره آجری و … اشاره کرد. تزئینات مختلفی مانند گچ بری ها، مقرنس کاری و … بخش های مختلف این مسجد را زیباتر کرده اند.

آدرس: کاشان، خیابان بابا افضل، محله میدان کهنه

ساعت کاری: ۸ الی ۱۸

قیمت بلیط: رایگان

مسجد جامع jpg

مسجد میرعماد

مسجد میرعماد از دیگر بنا های تاریخی کاشان است که در دوران سلجوقی ساخته شده و در دوران صفویه مورد بازسازی و مرمت قرار گرفته است. این مسجد قدیمی از ارزش تاریخی بالایی برخوردار بوده و معماری ان به صورت مربع و چهار ایوانی است.

سردر رفیع مسجد میرعماد نشان دهنده هنر معماری دوران صفویه است. همچنین این مسجد دارای گنبدخانه و دو شبستان غربی و جنوب شرقی است که براساس معماری اصیل مساجد ایرانی ساخته شده اند. مسجد میر عماد به عنوان یکی از جاهای دیدنی کاشان در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

آدرس: کاشان، میدان فیض، جنب بازار بزرگ.

ساعت کاری: ۹ الی ۱۸

قیمت بلیط: رایگان

مسجد میرعماد jpg

بقعه خواجه تاج الدین

بقعه یا مقبره خواجه تاج الدین از دیگر بناهای تاریخی و جاذبه های کاشان است که در مرکز بافت تاریخی این شهر قرار دارد. این اثر ارزشمند متعلق به دوران سلجوقیان بوده و محل دفن دو امامزاده به نام های شاهزاده اسحاق و شاهزاده ابی طالب فرزندان حمزه بن موسی بن جعفر (ع) است.

بقعه خواجه تاج الدین به عنوان یکی از جاهای دیدنی و زیارتی کاشان، از بخش های مختلفی همچون خانقاه، زیارتگاه، مسجد، مدرسه و آب انبار تشکیل شده است. این بنا با معماری ایرانی اسلامی ساخته شده و در آن تزئینات مختلفی همچون گچ بری، آجر کاری و چندین نقاشی زیبا وجود دارد.

آدرس: کاشان، خیابان فاضل نراقی.

ساعت کاری: ۹ الی ۱۷

قیمت بلیط: رایگان

بقعه خواجه تاج الدین jpg

شهر زیر زمینی نوش آباد

یکی از شگفت انگیزترین جاهای دیدنی کاشان اصفهان، شهر زیرزمینی نوش آباد است که قدمت آن به دوره ساسانی باز می گردد. این آثار دیدنی کاشان یکی از پایتخت های ساسانیان در دوره انوشیروان بوده و ارزش تاریخی بالایی دارد. شهر زیر زمینی اویی که با نام شهر زیرزمینی نوش آباد سر زبان ها افتاده، مجموعه ای حیرت انگیز در عمق ۴ تا ۱۶ متری است.

این مجموعه به صورت دست کند ساخته شده و شامل راهروها، اتاق ها، کانال های متعدد، چاه ها و بخش های مختلف دیگری است. در طبقه اول این شهر دالان هایی جهت گمراه کردن دشمنان طراحی شده و در طبقه دوم و سوم محل پناه و زندگی و ذخیره اذوقه تعبیه شده است. این شهر دارای ورودی های متعددی است که برخی از آنها طی زمان از بین رفته اند.

آدرس: کاشان، شهر نوش آباد، خیابان امام خمینی.

ساعت کاری: ۸ الی ۲۰

قیمت بلیط: ۱۰ هزار تومان

شهر زیر زمینی نوش آباد jpg

تپه سیلک

تپه سیلک یکی دیگر از معروف ترین جاهای دیدنی کاشان است که قدمت آن به هشت هزار سال قبل باز می گردد. این منطقه باستانی به عنوان یکی از قدیمی ترین تمدن های شناخته شده در جهان شناخته می شود که آثار مختلفی در آن مربوط به دوران های نوسنگی، عصر مس و سنگ، عصر آهن، دوران شهر نسینی و دوره مادها پیدا شده است.

براساس یافته های باستان شناسی مانند خرده سفال ها، دوکگ های ریسندگی و بافندگی، کوره های ذوب فلزات، ابزارها و وسایل مختلف، خانه ها و … کارشناسان بر این باورند که سیلک قدیمی ترین زیگورات و تمدن شهر نشینی فلات ایران به شمار می رود. در حال حاضر جاهای دیدنی سیلک کاشان شامل بخش های مختلفی مانند نمایشگاه یافته های باستان شناسی (خمره ها، دفینه ها، اسکلت ها و …)، سالن نمایش، کارگاه های کاوش می شود.

آدرس: کاشان، خیابان امیرکبیر، خیابان امیرالمومنین، انتهای ذوالفقار دهم.

ساعت کاری: ۹ الی ۱۷

قیمت بلیط: ۱۰ هزار تومان

تپه سیلک jpg

قلعه جلالی و حصار سلجوقی

قلعه جلالی و حصار سلجوقی از مهمترین بناهای تاریخی کاشان به شمار می ورند که بخشی از هویت این شهر هستند. قلعه جلالی و حصار سلجوقی در زمان حکومت جلال الدین ملک شاه سلجوقی و به منظور محافظت از شهر ساخته شده اند که امروزه بخش کمی از انها باقی مانده است.

معماری این آثار باستانی کاشان به گونه ای است که در زمان خود به بارو یا همان دیوار محافظ شهر متصل بوده و از برج های متعد برخوردار بوده است. در این مجموعه دو بنای گنبدی شکل وجود دارد که درواع یخچال های قدیمی هستند.

آدرس: کاشان، خیابان علوی.

ساعت بازدید: ۸ الی ۱۹

قیمت بلیط: رایگان

قلعه جلالی و حصار سلجوقی jpeg

آتشکده خرم دشت

آتشکده خرم دشت یکی از بناهای جامانده از دوران ساسانیان است که جزو آثار تاریخی کاشان محسوب می شود. این بنا چهار طاقی از سنگ و گچ ساخته شده و دیوارهای آن عرض ۱۰ متری دارند. آتشکده تاریخی خرم دشت به عنوان محل پرستش آتش و برگزاری مراسم های آئینی و مذهبی در زمان ساسانیان مورد استفاده قرار می گرفته است.

اهمیت تاریخی و معماری این بنای تاریخی کاشان موجب شده در فهرست آثار ملی ایران به ثبت برسد. اثار مختلفی مانند سفال های گوناگون از این آتشکده پیدا شده اند که نشان دهنده قدمت و ارزش بالای آن می باشند. بنای آتشکده در روستای خرم دشت و ۲۰ کیلومتری کاشان واقع شده و علاوه بر بازدید از آن می توانید از جاهای دیدنی اطراف مانند روستای خرم دشت و روستای دره نیز بازدید کنید.

آدرس: کاشان، روستای خرم دشت.

ساعت بازدید: آزاد

قیمت بلیط: رایگان

آتشکده خرم دشت jpg

موزه ملی

در محوطه جنوب غربی باغ فین، موزه ای به نام موزه ملی واقع شده که به عنوان یکی از دیدنی های کاشان میزبان گردشگران زیادی است. بنای این موزه در زمان قاجار ساخته شده و یکی از قدیمی ترین موزه ایران است که فعالیت خود را در سال ۱۳۴۶ آغاز نمود.

موزه ملی کاشان شامل چهار بخش باستان شناسی، منسوجات، کتابت و نسخ خطی و معاصر است که در آن اشیا گرانبهایی در معرض نمایش قرار گرفته اند. از مهمترین اشیا این موزه می توان به اشیای مفرغی، سرامیک و وسایل و ابزارهای باستانی پیدا شده در تپه های سیلک، چغازنبیل، حسنلو و خوروین اشاره کرد.

آدرس: کاشان، خیابان امیرکبیر، باغ فین، ضلع غربی.

ساعت بازدید: ۹ الی ۱۹

قیمت بلیط: پنج هزار تومان

موزه ملی jpg

موزه اسباب بازی و عروسک

موزه اسباب بازی و عروسک یا همان موزه خیمه شب بازی کاشان، یکی از خاص ترین موزه های ایران و مکانهای دیدنی و گردشگری کاشان است. بنای این موزه خانه ای قدیمی متعلق به دوران قاجار است که از معماری بی نظیری برخوردار می باشد. در این بنا علاوه بر موزه یک اقامتگاه بومگردی جذاب نیز فعالیت می کند.

در این مجموعه اسباب بازی ها و عروسک هایی توسط آقای سهرابی گردآوری شده اند که بازدید از آنها می تواند به یکی از جذابترین بخش های سفر به کاشان محسوب شود. قدمت برخی از این اسباب بازی ها به ۱۵۰ سال پیش باز می گردد که شامل عروسک های خیمه شب بازی، عروسک های چوبی، سنگی، گلی و پارچه ای است.

همچنین بخشی دیگر در موزه اسباب بازی کاشان به نام کارگاه آشنایی و ساخت اسباب بازی و عروسک وجود دارد. بازدید از این موزه و بخش های مختلف آن برای بزرگسالان یادآور دوران شیرین کودکی خواهد بود و کودکان نیز با تماشای اسباب بازی ها و عروسک های مختلف به وجد خواهند آمد. علاوه بر عروسک های ایرانی، عروسک ها و اسباب بازی های دیگر کشورها نیز به این موزه اضافه شده اند که جذابیت خاص خود را دارند.

آدرس: کاشان، خیابان علوی، بن بست علامه.

ساعت بازدید: ۹ الی ۱۷

قیمت بلیط: پنچ هزار تومان

موزه اسباب بازی و عروسک jpg

آرامگاه سهراب سپهری

اگر از علاقمندان به فرهنگ و ادب و به ویژه شعر و شاعری هستید، بازدید از آرامگاه سهراپ سپهری، شاعر معروف ایرانی را در سفر به کاشان از دست ندهید. آرامگاه این شاعر در صحن امامزاده سلطان علی ابن محمد باقر (ع) روستای مشهد اردهال در ۴۲ کیلومتری غرب کاشان واقع شده است.

سهراب سپهری از مشهورترین شاعران معاصر ایران است که در کاشان به دنیا آمد. او دارای آثار مختلفی است که مجموعه هشت کتاب جزو خاص ترین آثار ادبی دوران معاصر به شمار می رود. سهراب سپهری علاوه بر شاعری، نویسنده و نقاش چیره دستی نیز بود که طرفداران زیادی دارد.

آدرس: کاشان، روستای مشهد اردهال، امامزاده سلطان علی ابن محمد باقر(ع)

ساعت بازدید: آزاد

قیمت بلیط: رایگان

آرامگاه سهراب سپهری jpg

ابیانه

یکی از خاص ترین جاهای دیدنی گردشگری کاشان، روستای ابیانه است. این روستا به خاطر معماری و نوع ساختمان ها، پوشش مردم محلی، جاذبه ها و دیدنی های مختلف و واقع شدن در منطقه ای با طبیعت بی نظیر به یکی از محبوبترین جاذبه های گردشگری کاشان تبدیل شده است.بی دلیل نیست که به ابیانه و برزک بهشت گمشده کاشان می گویند.

روستای ابیانه با قرار گرفتن در ارتفاع ۲۲۲۲ متر از سطح دریا، به عنوان یکی از بلندترین نقاط مسکونی ایران دارای آب و هوای مطبوعی است. کوهپایه های اطراف به همراه چشمه سارها و مزارع و باغات مختلف باعث زیبایی دوچندان این روستا شده اند.

اما دلیل اصلی شهرت روستای ابیانه از زیباترین جاهای دیدنی کاشان، بافت حیرت انگیز و پلکانی و خانه های زیبا و رنگی است. علاوه بر این شما می توانید در بازدید از ابیانه مردم محلی را با پوشش های جذاب سنتی خود تماشا کنید که شامل شلوار گشاد و درازی از پارچه سیاه برای مردان و پیراهن های بلند با پارچه های گلدار و رنگارنگ برای زنام به همراه چارقد سفید رنگ می شود.

معماری خانه های ابیانه مانند خانه های ماسوله به صورت پلکانی است و درب و پنجره های آنها به صورت ارسی طراحی شده اند. قرار گرفتن این خانه ها در کوچه های تنگ و باریک باعث بیشتر شدن جذابیت آنها شده است. از ویژگی های منحصربفرد این خانه می توان به رنگ سرخ نمای خارجی آنها اشاره کرد که با استفاده از خاک سرخ متعلق به معدن مجاور روستا پوشیده شده اند. قدمت این خانه ها به دوران های سلجوقی، صفوی و صفوی باز می گردد و علاوه بر زیبایی ظاهری از ارزش تاریخی بالایی نیز برخوردارند.

قدمت این روستا به درستی تعیین نشده است اما کارشناسان آن را متعلق به ۱۵۰۰ سال پیش می دانند. در این روستا که جزو آثار ملی ایران نیز به شمار می رود، دیدنی های مختلفی نظیر آتشکده، مساجد تاریخی، زیارتگاه ها، آب انبارها، موزه مردم شناسی، قلعه های تاریخی، قبرستان قدیمی، حسینه ها، حمام ها، آسیاب ها، کاروانسراها، اشترخانه ها و … وجود دارد.

آدرس: کاشان، روستای ابیانه

ساعت بازدید: آزاد

قیمت بلیط: رایگان

ابیانه jpg

آتشکده هارپاک

آتشکده هارپاک قدیمی ترین بنای روستای ابیانه و از جاهای دیدنی کاشان استان اصفهان است که نمونه ای از معابد زرتشتی محسوب می شود. قدمت این آتشکده به دوران هخامنشیان بازمی گردد که در دوران ساسانیان بازسازی شده و بخش هایی به آن اضافه شده است. این سازه دارای سه طبقه به شکل چهار طاقی است که یک طبقه آن برای آداب مذهبی، یک طبقه به عنوان جایگاه آتش و طبقات و بخش های دیگر برای پرستش است.

آدرس: کاشان، روستای ابیانه

ساعت کاری: آزاد

قیمت بلیط: رایگان

آتشکده هارپاک jpg

قمصر

قمصر یکی از جذابترین مناطق گردشگری کاشان است که به عنوان مرکز گلاب گیری ایران شهرت زیادی دارد. این شهر زیبا به خاطر وجود گل های محمدی و کارگاه های گلابگیری همیشه یکی از مقاصد سفر محسوب می شود و گردشگران زیادی در فصل بهار به ویژه اردیبهشت ماه راهی قمصر می شوند.

گلاب حاصل از گل های محمدی قمصر بهترین و عالی ترین گلاب دنیا است که طرفداران زیادی دارد. این شهر علاوه بر موضوع گلاب گیری به خاطر قدمت تاریخی از ارزش بالایی برخوردار است. قمصر طبق یافته های باستان شناسان قدمتی برابر با دوران قبل از اسلام دارد. جاذبه های تاریخی و اماکن و باقی مانده های باستانی گواه این مسئله هستند که قمصر از گذشته تا کنون شهری مهم در ایران محسوب می شده است.

در قمصر به عنوان یکی از مهمترین جاهای دیدنی کاشان در اردیبهشت، جاذبه های مختلفی نظیر باغ پرندگان، منطقه حفاظت شده برزک، باغ کیهان، چشمه آب صالح، قله گرگش، برج حسن کر، مسجد جامع، خانه وروو، سرای خاتون، موزه گلاب، خانه های تاریخی، امامزاده پیر داوود، امامزاده میر سلیمان و … وجود دارد. جاهای دیدنی کاشان باغ پرندگان قمصر در مسیر کاشان به قمصر قرار گرفته که بازدید از آن خالی از لطف نیست.

آدرس: کاشان، آزاد راه کاشان-نطنز، شهر قمصر.

ساعت بازدید: آزاد

قیمت بلیط: رایگان

قمصر jpg

نیاسر

نیاسر یکی دیگر از جاهای دیدنی شهر کاشان است که در منطقه ای خوش آب و هوا قرار دارد. این شهر تاریخی به همراه قمصر جزو مهمترین مراکز گلابگیری کشور محسوب می شود. علاوه بر این جاذبه های دیدنی نیاسر نظیر غار، آبشار، چهارطاقی، حمام قدیمی، اسیاب تاریخی و … وجود دارد.

مزارع گل سرخ محمدی و کارگاه های گلاب گیری اصلی ترین دلیل جذابیت نیاسر به شمار می روند. هرساله در این شهر مراسم گلابگیری و جشنواره های هیجان انگیز و جذابی برگزار می شود که گردشگران داخلی و خارجی زیادی را به این شهر می کشاند.

آدرس: کاشان، بزرگراه خلیج فارس، شهر نیاسر.

ساعت بازدید: آزاد

قیمت بلیط: رایگان

نیاسر jpg

چهار طاقی نیاسر

یکی از مهمترین آثار تاریخی کاشان که در شهر نیاسر قرار دارد، چهارطاقی مربوط به دوران ساسانی است. این بنا همانند چهارطاقی خرم دشت به عنوان یکی از عبادتگاه های زرتشتی در دوران ساسانیان محسوب می شود که از سنگ و گچ ساخته شده و ارزش تاریخی بالایی دارد.

آدرس: کاشان، نیاسر.

ساعت بازدید: آزاد

قیمت بلیط: رایگان

چهار طاقی نیاسر jpg

آبشار نیاسر

اگر از علاقمندان به طبیعتگردی و جاهای دیدنی و سرسبز کاشان هستید، بازدید از آبشار نیاسر را از دست ندهید. این محل دیدنی کاشان در محله سرکمر نیاسر واقع شده و در حدود ۲۵ متر ارتفاع دارد. بدنه رسوبی و آهکی آبشار نیاسر یکی از دلایل خاص بودن این جاذبه طبیعی است که در طول سالیان به شکل لایه لایه و قندیل درآمده است. آبشار نیاسر جزو جاهای تفریحی کاشان هم محسوب می شود چرا که محل بازی کودکان نیز هست. اگر به دنبال سوژه عکاسی عالی و به یاد ماندنی هستید عکاسی در پایین و بالای آبشار که مسیری به سمت بالا دارد را فراموش نکنید.

آدرس: کاشان، نیاسر

ساعت بازدید: آزاد

قیمت بلیط: رایگان

آبشار نیاسر jpg

غار رئیس نیاسر

یکی از شگفت انگیزترین جاهای دیدنی کاشان، غار رئیس نیاسر است. این غار عجیب که قدمت آن به دوره اشکانیان باز می گردد، از دست سازه های بشر است. براساس یافته های باستان شناسی و اسناد تاریخی، از این جای دیدنی طبیعی کاشان به عنوان محلی برای پرستش آیین میترائیسم استفاده می شده است. آب در این آیین اهمیت و قداست زیادی داشته و در غار رئیس معبدی برای پیروان میترا محسوب می شده است.

آثار تاریخی مختلفی نظیر سکه های سلجوقیان و ایلخانان، ظروف سفالی ساسانی، سفال های اشکانی، مجسمه سنگی سر قوچ و … در طی کاوش های مختلف در این مکان گردشگری کاشان پیدا شده اند. غار دستکند رئیس به صورت سه طبقه بوده و راهروهای مختلفی دارد که بسیار باریک هستند.

آدرس: کاشان، نیاسر، محله سرکمر

ساعت بازدید: ۹ الی ۱۷

قیمت بلیط: رایگان

غار رئیس نیاسر jpg

کویر مرنجاب

یکی از زیباترین و پرطرفدارترین کویرهای ایران که جزو دیدنی های کاشان نیز محسوب می شود، کویر مرنجاب است. این کویر در شمال شهرستان آران و بیدگل از توابع کاشان واقع شده و در بین کویرنوردان و طبیعتگردان جایگاه ویژه ای دارد. تپه های شنی بلند مهمترین دلیل جذابیت این کویر به شمار می روند که در کمتر نقطه از ایران مانند آنها وجود دارد.

کویر مرنجاب به عنوان یکی از مکان های تفریحی کاشان نیز شناخته می شود. علاوه بر پیاده روی و گشت و گذار در کویر مرنجاب، شما می توانید تفریحات مختلفی را در بازدید از منطقه تجربه کنید و خاطرات خوشی را رقم بزنید. از مهمترین این تفریحات می توان به سافاری، شترسواری، موتور چهار چرخ، رصد ستارگان و آسمان شب، عکاسی و … اشاره کرد.

در این کویر دیدنی های مختلفی وجود دارد که پیشنهاد می کنیم فرصت بازدید از دریاچه نمک، جزیره سرگردان، چاه دست کند، ریگ بلند، کو کلنگ، چاه هندوانه، قلعه کرشاهی، چاه کنجه و … را از دست ندهید.

ادرس: کاشان، ۴۰ کیلومتری شمال آران و بیدگل.

ساعت بازدید: آزاد

قیمت بلیط: بازدید از کویر مرنجاب رایگان است و فقط در صورت استفاده از تفریحات آن باید هزینه مربوطه پرداخت شود.

کویر مرنجاب jpg

کاروانسرای مرنجاب

کاورانسرای مرنجاب یکی از جاهای تاریخی کاشان به شمار می رود که در دل کویر مرنجاب واقع شده است. این کاروانسرا متعلق به دوران صفویه بوده و از ارش تاریخی بالایی برخوردار است. معماری این کاروانسرا به صورت قلعه ای و مربع شکل با وسعت ۳۵۰۰ متر مربع است که شش برج و دیوارهای بلند دارد.

کاروانسرای شاه عباسی مرنجاب به عنوان یکی از اصلی تر ین کاروانسراهای ایران در مسیر جاده ابریشم، حیاطی با ابعاد ۲۰ در ۳۰ متر و ۲۹ اتاق دارد. همچنین بخشی از این مجموعه به اصطبل اختصاص یافته است. در حال حاضر این کاروانسرا پس از بازسازی و مرمت به عنوان یک اقامتگاه سنتی در دل کویر فعالیت می کند و به عنوان یک مهمانسرای جذاب میزبان گردشگران داخلی و خارجی زیادی است.

آدرس: کاشان، ۵۰ کیلومتری شمال آران و بیدگل، کویر مرنجاب.

ساعت بازدید: آزاد

هزینه بلیط: رایگان

کاروانسرای مرنجاب jpg

کویر ابوزید آباد

از دیگر مکان های دیدنی کاشان اصفهان می توان کویر ابوزید آباد را نام برد که کمتر شناخته شده است. این کویر زیبا دارای شنزارهای روان و تپه های شنی متعدد است که مناظر بدیع و چشم نوازی را خلق کرده اند. در منطقه کویری ابوزیدآباد کاشان جاذبه ها و دیدنی های مختلفی وجود دارد که بازدید از آنها می تواند لذت سفر شما را دو چندان کند.

رمل های ماسه ای، دریاچه نمک چال عروس، کوه یخاب، آب انبار صفوی و … از مهمترین این جاذبه های به شمار می روند. علاوه بر این موارد، کاروانسرایی قدیمی متعلق به دوران صفوی نیز در کویر ابوزید آباد وجود دارد که در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

شما می توانید هنگام بازدید از کویر ابوزید آباد به عنوان یکی از بهترین محل های تفریحی کاشان از تفریحات مختلفی نظیر عکاسی، آفرود سواری، شتر سواری، تماشای ستارگان در شب، موتور چهار چرخ نیز بهره مند شوید.

آدرس: ۳۰ کیلومتری شرق کاشان، کویر ابوزید آباد.

ساعت کاری: آزاد

قیمت بلیط: برای بازدید از کویر ابوزیدآباد نیازی به تهیه بلیط نیست. اما برای استفاده از تفریحات باید هزینه لازم پرداخت شود.

کویر ابوزید آباد jpg

جوشقان قالی

شهر جوشقان قالی شهری کوهستانی با طبیعتی بکر و مناظر زیبا است که از توابع قمصر و جزو جاهای دیدنی کاشان محسوب می شود. این تفرجگاه کاشان از آب و هوای خنکی برخوردار بوده و به عنوان یکی از مقاصد جذاب طبیعتگردی اطراف کاشان به شمار می رود.

باغات میوه، مزارع گل محمدی، رودخانه و چشمه سارهای مختلف، بافت سنتی، مردمانی با فرهنگ و آداب و رسوم اصیل از مهمترین دلایل جذابیت جوشقان قالی هستند.

آدرس: کاشان، قمصر، شهر جوشقان قالی

ساعت بازدید: آزاد

قیمت بلیط: رایگان

جوشقان قالی jpg

جاهای دیدنی کاشان در بهار

فصل بهار به خاطر آب و هوای مطبوع و سرسبزی و طراوت همیشه یکی از بهترین زمان ها برای سفر به نقاط مختلف محسوب می شود. کاشان نیز به خاطر موقعیت جغرافیایی خود در فصل بهار به عنوان یکی از اصلی ترین مقاصد سفر توسط گردشگران انتخاب می گردد.

شما می توانید از جاهای دیدنی کاشان در بهار مانند آثار تاریخی، جاذبه های طبیعی، روستاهای مختلف، کویر و … بازدید کنید و سفری به یادماندنی داشته باشید. برخی از مناطق دیدنی کاشان در فصل بهار به اوج زیبایی خود می رسند که بازدید از آنها جزو برنامه های اصلی مسافران است. دسته ای از این جاذبه ها از نظر ما جزو جاهای دیدنی کاشان در اردیبهشت هستند مثل بازدید از قمصر و نیاسر بخاطر وجود جشنواره گلاب گیری. از مهمترین جاهای دیدنی کاشان در نوروز، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قمصر
  • نیاسر
  • جوشقان قالی
  • ابیانه
  • غار رئیس
  • خانه طباطبایی
  • خانه عامری ها
  • خانه بروجردی ها
  • باغ فین
  • حمام فین
  • بازار سنتی
  • تیمچه امین الدوله
  • خانه موزه عروسک کاشان (به دلیل اجرای برنامه های ویژه در عید نوروز)

جاهای دیدنی کاشان در تابستان

از آنجایی که کاشان در منطقه ای کویری واقع شده، در فصل تابستان از آب و هوای گرم و خشکی برخوردار است. اگر در این فصل قصد سفر به کاشان را دارید می توانید به برخی از جاهای دیدنی کاشان بروید که از آب و هوای مطبوع و دل انگیزی برخوردارند. بهترین مکان دیدنی کاشان در تابستان شامل موارد زیر می شوند:

  • نیاسر
  • جوشقان قالی
  • غار رئیس
  • باغ فین
  • حمام سلطان میراحمد
  • بازار سنتی
  • شهر زیرزمینی نوش آباد
  • کوه کرکس

جاهای دیدنی کاشان در پاییز

گردشگرانی که دوست ندارند در آب و هوای گرم تابستان به کاشان سفر کنند، فصل پاییز بهترین گزینه برای آنها است. در این فصل برخی از جاهای دیدنی کاشان به قدری زیبا می شوند که بازدید از آنها می تواند به خاطره انگیزترین سفر عمرتان تبدیل شود. آب و هوای مطبوع و خنک و رنگارنگ شدن برگ های درختان در پاییز از دلایل اصلی جذابیت سفر به کاشان در این فصل محسوب می شوند. شما می توانید در ماه های پاییز از جاهایی دیدنی کاشان دیدن کنید:

  • باغ فین
  • خانه عامری ها
  • مسجد جامع
  • خانه طباطبایی ها
  • بازار سنتی
  • کویر مرنجاب
  • کویر ابوزید آباد
  • تپه سیلک
  • شهر زیرزمینی نوش آباد
  • خانه عباسیان
  • مسجد مدرسه آقابزرگ

جاهای دیدنی کاشان در زمستان

کاشان در زمستان همچون دیگر مناطق مرکزی و کویری کشور دارای آب و هوای نسبتا سرد و خشکی است. با اینکه بازدید از آثار تاریخی کاشان در همه فصل ها امکان پذیر است، اما بازدید از برخی از جاهای دیدنی کاشان در فصل زمستان گزینه ای مناسب محسوب نمی شوند. اگر در روزهای سرد سال عازم کاشان شدید، می توانید به سراغ جاذبه های زیر بروید:

  • بازار سنتی
  • خانه های تاریخی
  • موزه ملی
  • موزه اسباب بازی و عروسک
  • مسجد میرعماد
  • بقعه خواجه تاج الدین

کاشان یکی از جذابترین و دیدنی ترین شهرهای کشور است که همیشه به عنوان مقاصد سفر اصلی توسط گردشگران انتخاب می شود. کاشان جای دیدنی بسیار دارد و جاذبه های کاشان تنوع بالایی دارند و شما با هر سلیقه و علاقمندی می توانید در سفر به کاشان لحظات خوش و به یادماندنی را تجربه کنید. امیدواریم با استفاده از مطالب ارائه شده درباره جاهای دیدنی کاشان سفری خاطره انگیز به این شهر تاریخی و با صفا داشته باشید.

سؤالات متداول

جاهای دیدنی کاشان در عید نوروز کدامند؟

جاهای دیدنی کاشان در بهار و نوروز شامل قمصر، نیاسر، جوشقان قالی، خانه های تاریخی، بازار سنتی، موزه های مختلف هستند.

جاهای دیدنی و زیارتی کاشان کدام هستند؟

مسجد آقا بزرگ، مسجد جامع کاشان، مسجد میر عماد، بقعه تاج الدین، آتشکده خرم دشت و آتشکده هارپاک جزو جاذبه های گردشگری و زیارتی کاشان محسوب می شوند.

جاهای دیدنی تفریحی کاشان کدامند؟

اماکن دیدنی تفریحی کاشان شامل کویر مرنجاب، کویر ابوزیدآباد، قمصر، نیاسر و باغ فین هستند.

جاهای دیدنی رایگان کاشان کدام هستند؟

جاذبه های دیدنی و گردشگری کاشان که برای بازدید از آن نیاز به پرداخت یا تهیه بلیط ندارید شامل بازار سنتی، تیمچه امین الدوله، مسجد جامع، مسجد میرعماد، بقعه خواجه تاج الدین، قلعه جلالی و حصار سلجوقی، آتشکده خرم دشت، آرامگاه سهراب سپهری، آتشکده هارپاک، قمصر، نیاسر و کل جاذبه های آن، کویرها بجز خدمات و تفریحات جانبی و تور و جوشقان قالی هستند.

۴.۷/۵ - (۳۸ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×