» راهنمای سفر به ایران » راهنمای سفر به سیستان و بلوچستان » چابهار » جامع‌ترین راهنمای سفر به چابهار در سال ۱۴۰۲ با تصویر و آدرس
راهنمای سفر به چابهار
چابهار

جامع‌ترین راهنمای سفر به چابهار در سال ۱۴۰۲ با تصویر و آدرس

۲۵ مهر ۱۴۰۲ 11۰1,761

چند سالی است که مسافرت به چابهار به یکی از پرطرفدارترین سفرهای داخلی گردشگران تبدیل شده است. با سفر به چابهار در جنوب شرقی ایران، سفری به یاد ماندنی با ترکیبی از جاذبه‌هایی همچون دریا، کویر و کوهستان را تجربه می‌کنید که هرگز فراموش نمی‌شود. این مقصد توریستی جذاب با آب‌وهوای معتدل و گرم و همچنین جاذبه‌های طبیعی بی‌نظیری مانند جنگل حرا مکانی عالی برای تفریح، خرید و فرار از دغدغه‌های زندگی روزمره است.

در این راهنمای سفر به چابهار با معرفی بندر چابهار، مسیرهای سفر به آن، بهترین جاهای دیدنی چابهار، بهترین رستوران‌های چابهار و هتل‌ها و همچنین تفریحات این شهر، شما را جهت کسب بهترین تجربه در سفر به این شهر یاری می‌کنیم. در ادامه با اقامت ۲۴ همراه باشید.

فهرست این مطلب

چابهار کجاست؟

بندر چابهار به‌عنوان جنوبی‌ترین شهر استان سیستان و بلوچستان و مرکز شهرستان چابهار، در نزدیکی اقیانوس هند قرار دارد. این بندر به‌دلیل این‌که محل پهلوگیری کشتی‌های اقیانوس‌پیما است، از اهمیت استراتژیک، بازرگانی و اقتصادی بالایی برخوردار است و سرمایه‌گذاری‌های بسیاری در آن صورت گرفته است. اگر برای‌تان این سوال پیش آمده که چگونه به چابهار سفر کنیم، در ادامه این راهنمای سفر به بندر چابهار به پاسخ خود می‌رسید.

مسیرهای دسترسی

برای سفر به چابهار ۳ گزینه‌ی زیر پیش روی شما قرار دارد:

  • سفر هوایی به چابهار
  • سفر ریلی به چابهار
  • سفر زمینی به چابهار

با توجه به فاصله‌ی ۱۸۰۰ کیلومتری تهران تا چابهار، بهترین گزینه‌ی سفر از این شهر به چابهار سفر هوایی است که حدود ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه طول می‌کشد و به‌سرعت به مقصد می‌رسید. در مورد سفر زمینی به چابهار نیز به صورت دقیق‌تر در ادامه توضیح می‌دهیم.

راهنمای سفر زمینی به چابهار

سفر زمینی به چابهار نیز یکی از روش‌های سفر به چابهار است که می‌تواند با قطار، اتوبوس یا خودروی شخصی انجام شود. با توجه به این‌که مسیر ریلی مستقیمی به سمت چابهار وجود ندارد، سفر با قطار به چابهار گزینه‌ی چندان مناسبی نیست چون مجبور خواهید شد در ابتدا از تهران با قطار به بندرعباس سفر کنید که حدود ۱۶ طول می‌کشد و از بندرعباس با اتوبوس خود را به بندر چابهار برسانید. در مورد سفر با خودروی شخصی یا اتوبوس نیز، این نکته را در نظر داشته باشید که با توجه به موقعیت جغرافیایی خاص بندر چابهار، این شهر با اکثر شهرهای بزرگ ایران فاصله‌ی بسیاری دارد و مدت زمان زیادی را در مسیر خواهید بود که البته جذابیت‌های خودش را نیز دارد. فاصله‌ی شهرهای بزرگ ایران تا بندر چابهار:

بندر چابهار تا تهران: حدود ۱۸۰۰ کیلومتر

بندر چابهار تا اصفهان: حدود ۱۵۰۰ کیلومتر

بندر چابهار تا شیراز: حدود ۱۲۵۰ کیلومتر

بندر چابهار تا تبریز: حدود ۲۳۰۰ کیلومتر

بندر چابهار تا مشهد: حدود ۱۵۵۰ کیلومتر

هرچند که در سفر زمینی به چابهار زمان زیادی را در مسیر خواهید بود اما امکان بازدید از جاذبه‌های دیدنی شهرهای بسیاری که در طول مسیر قرار دارد را نیز خواهید داشت.

تاریخچه چابهار

بندر چابهار از دوران گذشته دارای اهمیت بسیاری بوده است. نام این شهر در متون تاریخی به دو صورت زیر به‌کار رفته است:

  • چابهار: بیانگر آب‌وهوای معتدل این بندر و بهاری بودن هوای آن در هر ۴ فصل سال
  • چاه‌بهار: اشاره به آبیاری درختان منطقه با آب چاه

هرچند بندر چابهار به‌واسطه موقعیت خاص جغرافیایی که دارد همیشه مورد توجه بوده، اما طرح بندر چابهار با هدف توسعه بازرگانی و اقتصادی منطقه، در سال ۱۳۵۲ راه‌اندازی شد و در نهایت پس از انقلاب اسلامی به بهره‌برداری رسیده است. این منطقه در حال حاضر یکی از مقاصد مهم توریستی کشور نیز محسوب می‌شود.

آب و هوای چابهار

همانطور که قبل از این اشاره شد، چابهار به چهار بهار معروف است و در تمام فصل‌های سال آب‌وهوای معتدل و مناسبی دارد. این آب‌وهوای مناسب موجب سرسبزی منطقه شده که دلیل آن نزدیکی به مدار راس‌السرطان و منطقه استوا است. از نکات قابل‌توجه در مورد بندر چابهار این است که آب‌وهوای آن در فصل تابستان نسبت به سایر شهرهای جنوبی ایران خنک‌تر است.

بهترین زمان سفر به چابهار

بهترین زمان سفر به چابهار
بهترین زمان سفر به چابهار

با توجه به هوای نسبتا معتدل چابهار در تمام روزهای سال، در همه‌ی فصل‌ها می‌توانید به سفر به چابهار فکر کنید. با این‌حال بهترین زمان برای مسافرت به چابهار بین ماه‌های آبان تا فروردین است که آب‌وهوای چابهار در بهترین حالت خودش قرار دارد. ویژگی‌های سفر به چابهار در هر یک از فصل‌های سال به‌صورت زیر است:

  • مسافرت به چابهار در فصل بهار

فروردین‌ماه با توجه به تعطیلات نوروزی و آب‌وهوای معتدل چابهار، از شلوغ‌ترین روزهای این شهر بندری است که خود نشانه‌ای‌ست برای عالی بودن این زمان جهت مسافرت به چابهار. در نظر داشته باشید که در اردیبهشت و خرداد، با توجه به شرجی شدن هوا سفر به چابهار چندان توصیه نمی‌شود؛ البته به آن شدتی نیست که آزاردهنده باشد و در صورتی که با هوای شرجی مشکلی نداشته باشید، بسیار هم خوب است.  

  • مسافرت به چابهار در فصل تابستان

در فصل تابستان با افزایش بادهای موسمی از شدت شرجی بودن هوا کم می‌شود و همزمان با برگزاری «جشنواره مونسون» در این فصل، به تعداد گردشگران بندر چابهار افزوده می‌شود.

  • مسافرت به چابهار در فصل پاییز

در فصل پاییز با سرد شدن هوا، به لباس مناسب برای سفر به چابهار که شامل انواع لباس گرم می‌شود، نیاز پیدا می‌کنید. در فصل پاییز شاهد خلوت‌ترین روزهای بندر چابهار خواهید بود که امکان سفر با هزینه کمتر را نیز برای شما فراهم می‌کند. چرا که به دلیل تقاضای پایین‌تر، هزینه اقامت و رفت‌وآمد کمتر می‌شود. 

  • مسافرت به چابهار در فصل زمستان

فصل زمستان با هوای بسیار معتدل و هتل‌های نه‌چندان شلوغ، یکی از بهترین زمان‌های برای سفر به چابهار است. برخی دیدنی‌های چابهار مانند جنگل حرا و بندرهایش در این فصل تماشایی می‌شوند. 

جاهای دیدنی چابهار

جاهای دیدنی چابهار

بندر چابهار دارای جاهای دیدنی و جاذبه‌های طبیعی و تاریخی بسیاری است که سالانه گردشگران زیادی را از سراسر ایران به خود جذب می‌کند. برخی از مهم‌ترین جاذبه‌های معروف بندر چابهار عبارت‌اند از:

جاهای دیدنی چابهار محدود به موارد معرفی شده در بالا نیست و با سفر به این شهر زیبا، با مناظری حیرت‌انگیز مواجه می‌شوید که هیچ‌گاه فراموش نخواهید کرد.

تفریحات چابهار

تفریحات چابهار

یکی از نکات قابل توجه افراد در سفر به هر شهری، تفریحات و مراکز تفریحی آن است. مهم‌ترین تفریحات چابهار شامل تفریحات آبی مانند غواصی، موج سواری، قایق سواری، جت اسکی، پاراسل سواری و ویک بوردینگ است که می‌تواند آدرنالین شما را به بالاترین حد ممکن برساند. برخی از مهم‌ترین پارک‌های آبی و مراکز تفریحی چابهار که عبارت‌اند از:

  • پارک سنگی لیپار چابهار
  • خلیج گواتر چابهار
  • ساحل دریا کوچک چابهار
  • کلبه غواصی چابهار
  • ساحل تیس چابهار

رستوران‌های چابهار

رستوران‌های چابهار

بندر چابهار یکی از مقاصد گردشگری بی‌نظیر برای علاقه‌مندان به رستوران‌گردی است. برخی از بهترین رستوران‌های چابهار شامل موارد زیر است:

  • رستوران بلوچ
  • رستوران مکران
  • رستوران دریایی براسان
  • رستوران بام چابهار
  • رستوران تهرانی
  • رستوران ساحلی خلیج
  • غذای هندی دهلی دربار
  • رستوران شیش محل
  • ایرانویچ

بندر چابهار با رستوران‌های فوق‌العاده‌ی خود که انواع غذاهای محلی، ایرانی و بین‌المللی را برای مهمانان سرو می‌کنند، همه‌ی سلایق را راضی می‌کند.

مراکز خرید چابهار

یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های بندر چابهار، مراکز خرید و بازارهای پر تعداد آن است که این شهر را به گزینه‌ای عالی برای علاقه‌مندان به بازارگردی و خرید تبدیل کرده است. برخی از مهم‌ترین مراکز خرید چابهار عبارت‌اند از:

  • بازار پردیس چابهار
  • بازار فردوس چابهار
  • مجتمع تجاری صالحیار
  • بازار صدف چابهار
  • بازار تیس چابهار
  • بازار ابریشم چابهار

در بازارهای چابهار انواع محصولات از کیف و کفش تا لوازم آشپزخانه، لوازم آرایشی، پوشاک برند و … را می‌توانید خریداری کنید.

سوغاتی‌های چابهار

در چابهار نیز مانند اکثر شهرها، سوغاتی‌ها به دو دسته‌ی خوردنی‌ها و صنایع دستی تقسیم می‌شوند که هر کدام را به تفکیک معرفی می‌کنیم.

سوغاتی‌های خوردنی چابهار

شیرینی لندو

لندو یک شیرینی سنتی مربوط به منطقه چابهار است که از خرما، گندم و کنجد تهیه می‌شود. این شیرینی یکی از مهم‌ترین سوغاتی‌های چابهار محسوب می‌شود.

انواع ماهی و میگو

در بندر چابهار به دلیل ارتباط با اقیانوس‌های آزاد، انواع ماهی‌ها را می‌توانید پیدا کنید و برای عزیزانتان به‌عنوان سوغاتی ببرید.

میوه‌های استوایی

در بازار بندر چابهار در تمامی فصول سال میوه‌هایی مانند انبه وجود دارد. همچنین میوه‌های خاصی مانند پاپایا که در سایر شهرهای ایران وجود ندارد را می‌توانید از بازارهای چابهار به‌عنوان سوغاتی خریداری کنید.

ادویه جات

یکی دیگر از سوغاتی‌های پرطرفدار چابهار، ادویه‌های خاص و با کیفیت این شهر است. ادویه‌هایی مانند: ادویه ماهی، ادویه پادشاه آشپزخانه، ادویه فلافل، ادویه ترشیجات، ادویه دال عدس و غیره. 

سوغاتی‌های صنایع دستی چابهار

صنایع دستی چابهار

ظروف سفالی

خاک چابهار برای ساخت ظروف سفالی بسیار عالی است که منجر به تولید انواع ظروف سفالی با کیفیت در این منطقه شده است.

نگین‌های قیمتی

یکی از سوغاتی‌های چابهار انگشترهای حاصل از سنگ‌های قیمتی این منطقه است.

آیینه دوزی و سکه دوزی

یکی از سوغاتی‌های جذاب چابهار، پارچه‌ها و سایر وسایل تزئین شده با سکه و آیینه‌ها است که در بازارهای این بندر می‌توانید خریداری کنید.

سوزن دوزی

لباس‌ها و پارچه‌های جذاب با طرح‌های خلاقانه که بر اثر سوزن دوزی ایجاد شده‌اند از مهم‌ترین سوغاتی‌های چابهار محسوب می‌شوند.

غذاهای محلی چابهار

تست کردن غذاهای محلی چابهار یکی از بهترین تجربیات در مسافرت به چابهار است که به هیچ‌وجه نباید آن را از دست بدهید. تعدادی از مهم‌ترین غذاهای محلی چابهار شامل موارد زیر است:

کراهی میگو

اگر از طرفداران غذاهای دریایی هستید، کراهی میگو که از معروف‌ترین غذاهای چابهار است را حتما امتحان کنید. 

بت ماش

بت ماش یکی از غذاهای محلی چابهار است که در مراحل پخت آن از برنج، سبزیجات و ماش استفاده می‌شود.

تخلان

تخلان یکی از غذاهای محلی پرطرفدار چابهار در فصل‌های سرد سال است که از دنبه گوسفند و گندم تهیه می‌شود.

تنورچه

از خوشمزه‌ترین غذاهای محلی چابهار می‌توان به تنورچه اشاره کرد که در کنار برنج یا به تنهایی صرف می‌شود. برای تهیه تنورچه، گوشت را با ادویه‌های جنوبی و هندی به‌طور کامل کباب می‌کنند.

همچنین علاوه بر غذاهای معرفی شده، از دیگر غذاهای محلی چابهار می‌تواند به پلو زعفرانی، خوراک خرما و تباهگ اشاره کرد که می‌توانید در سفر به چابهار آن‌ها را امتحان کنید.

جشن‌های فرهنگی و آداب و رسوم چابهار

آداب و رسوم و رقص‌های محلی چابهار

استان سیستان و بلوچستان دارای فرهنگ غنی چند هزار ساله است که سرشار از جشن‌ها و مراسم آیینی قابل‌توجه است. در سفر به چابهار یکی از تفریحات جذاب، شرکت در جشن‌های فرهنگی و مراسم خاص این منطقه است. تعدادی از مهم‌ترین آداب و رسوم چابهار عبارت‌اند از:

عید نوروز به سبک چابهار

عید نوروز یکی از عیدهای مهم برای مردم چابهار است که به‌صورت دسته‌جمعی در کوه خواجه جشن می‌گیرند و آن را به شیوه جذاب خودشان جشن می‌گیرند.

موسیقی بلوچی

موسیقی بلوچی یکی از نمادهای فرهنگی منطقه چابهار است. در موسیقی بلوچی از سازهایی مانند رباب و تنبورگ استفاده می‌شود. این موسیقی یکی از بخش‌های اصلی در جشن‌ها، عروسی‌ها و مراسم‌های مختلف در چابهار است.

رقص بلوچی

یکی از رقص‌های جذاب محلی ایران، رقص بلوچی است که انواع مختلفی از جمله دو چایی، سه چایی، کوپکو و … دارد. رقص بلوچی نیز مانند موسیقی بلوچی یکی از نمادهای فرهنگی منطقه چابهار است.

عید فطر به شیوه چابهاری‌ها

عید فطر نیز از اعیاد مهم مردم چابهار است که در این عید خانم‌های بلوچی با شیرینی‌های سنتی از دیگران پذیرایی می‌کنند. مردم چابهار نماز عید فطر را در محلی به نام عیدگاه می‌خوانند.

عید قربان به سبک چابهار

در عید قربان نیز مانند عید فطر، مردم چابهار در عیدگاه دور هم جمع می‌شوند و نکته جالب توجه این است که بزرگداشت عید قربان تا ۳ روز ادامه دارد که بیانگر اهمیت عید قربان برای مردم این منطقه است.

مراسم ازدواج در چابهار

مراسم‌های ازدواج در چابهار با موسیقی و رقص بلوچی، سه شبانه‌روز طول می‌کشد و از بخش‌های مختلفی تشکیل شده است. هشت بخش یک مراسم ازدواج در چابهار عبارت‌اند از:

  • گِندونِن
  • هِبَرجنی
  • بربند مال
  • جُل بندی
  • حِنا دوزوکی
  • حِنا راستکی
  • سرآپی یا سرآب و مشاطه
  • شب یکجایی

فرودگاه و ترمینال و راه‌آهن چابهار

همان‌طور که پیش از این نیز اشاره شد، در حال حاضر خط ریلی مستقیم به چابهار وجود ندارد و این شهر ایستگاه راه‌آهن ندارد. با این‌حال در صورتی که قصد مسافرت به چابهار با اتوبوس را داشته باشید، اتوبوس شما وارد ترمینال پایانه این شهر می‌شود. برای کسب اطلاعات در مورد پایانه چابهار می‌توانید با شماره تلفن ۰۵۴۳۵۳۳۱۰۴۵ تماس بگیرید. همچنین فرودگاه چابهار در شهرستان کنارک و در فاصله ۴۵ دقیقه‌ای از بندر چابهار قرار دارد و در حال حاضر شرکت‌های هواپیمایی بزرگی مانند زاگرس، ایران ایر و کاسپین در مسیر هوایی تهران-چابهار فعال هستند.

حمل و نقل عمومی در چابهار

پس از سفر به چابهار، یکی از دغدغه‌های گردشگران چگونگی جابجایی در داخل شهر و رفتن به نقاط بیرون از شهر است. در بندر چابهار شما می‌توانید با روش‌های زیر به گشت‌وگذار در شهر و اطراف آن بپردازید:

  • کرایه خودرو

در صورتی که صرف هزینه برای حمل‌ونقل برای شما اهمیتی ندارد، می‌توانید با کرایه ماشین‌های مدل بالا به سادگی از تمام چابهار دیدن کنید.

  • تاکسی

کرایه تاکسی درون‌شهری نیز یکی دیگر از روش‌های حمل و نقل است که به شما امکان بازدید از نقاط مختلف چابهار را می‌دهد.

  • اتوبوس

ارزان‌ترین روش حمل‌ونقل در چابهار نیز استفاده از اتوبوس‌های درون‌شهری است که البته ممکن است اتوبوس به سمت تمام مقصدهای مورد نظر شما موجود نباشد.

شماره‌های اضطراری چابهار

در سفر به هر شهری، در اختیار داشتن شماره تلفن‌های مهم و ضروری می‌تواند به شما کمک کند تا در سریع‌ترین زمان ممکن، با یک تماس اطلاعات مورد نیاز خود را دریافت کنید. چند مورد از شماره تلفن‌های ضروری چابهار را در ادامه برای شما آورده‌ایم:

پیش‌شماره چابهار: ۰۵۴

فرمانداری شهرستان چابهار :‌ ۳۵۳۳۰۳۰۰- ۰۵۴

شهرداری چابهار: ۳۵۳۲۰۰۰۴- ۰۵۴

اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان چابهار : ۳۵۳۳۵۰۵۱- ۰۵۴

روابط عمومی شهرداری چابهار: ۱۳۷- ۰۵۴

آتش نشانی منطقه آزاد چابهار: ۱۲۵- ۳۵۳۱۴۴۴۴

پاسگاه انتظامی منطقه آزاد چابهار: ۳۵۳۱۲۲۰۹- ۰۵۴

ستاد اجرایی خدمات سفر منطقه آزاد چابهار: ۳۵۳۱۲۳۲۳ و ۳۵۳۱۲۲۴۴- ۰۵۴

روابط عمومی منطقه آزاد چابهار: ۳۵۳۱۲۳۵۷- ۳۵۳۱۲۲۳۰- ۰۵۴

سامانه اطلاع رسانی گردشگری کشور : ۰۹۶۶۹

اطلاعات پرواز : ۱۹۹

کنترل ترافیک منطقه آزاد چابهار: ۳۵۳۱۲۲۶۹- ۰۵۴

آزمایشگاه صدف چابهار: ۰۵۴۳۵۳۲۰۹۶۹

بیمارستان دریایی چابهار: ۰۵۴۳۵۳۸۶۱۶۷

بیمارستان کنارک چابهار: ۰۵۴۳۵۳۸۴۶۷۴

درمانگاه سینا چابهار: ۰۵۴۳۲۲۲۱۹۱۷

پایانه مسافربری چابهار: ۰۵۴۳۵۳۳۱۰۴۵

معرفی بیمارستان‌ها و کلینیک‌های چابهار

آشنایی با مراکز درمانی و بیمارستان‌های مقصد سفر، می‌تواند در زمان وقوع اتفاقات ناگوار بسیار مفید باشد. مهم‌ترین مراکز درمانی چابهار عبارت‌اند از:

  • بیمارستان امام علی (ع) چابهار

آدرس: چابهار، تقاطع خیابان بلوار قدس و خیابان شهید باهنر

  • درمانگاه شبانه روزی سینا

آدرس: چابهار، حافظ، میدان مادر، بلوار قدس

  • کلینیک مرکز جراحی محدود ایرانیان

آدرس: چابهار، منطقه آزاد چابهار

  • بیمارستان کنارک

آدرس: کنارک، خیابان چابهار

هزینه سفر به چابهار

هزینه سفر به چابهار

هزینه سفر به چابهار بسته به نوع سفر شما تغییر می‌کند. مهم‌ترین عوامل در تعیین هزینه سفر به چابهار شامل موارد زیر است:

  • هتل محل اقامت
  • مدت زمان سفر
  • بلیط هواپیما یا هزینه بنزین

اگر به‌دنبال سفری ارزان و مقرون‌به‌صرفه به چابهار هستید، بهتر است در یکی از هتل آپارتمان‌ها یا هتل‌های ۳ ستاره چابهار اتاق رزرو کنید. همچنین تعداد روزهای اقامت شما در چابهار نیز روی هزینه تمام شده تاثیر بسیاری دارد. از دیگر موارد مهم تاثیرگذار روی هزینه سفر به چابهار، روش حمل و نقل است که در صورت استفاده از سفر هوایی طبیعتا هزینه بیشتری باید پرداخت کنید. در نظر داشته باشید هرچند سفر با خودروی شخصی ممکن است ارزان‌تر به‌نظر برسد اما لازم است علاوه‌بر هزینه بنزین، سایر هزینه‌های خودرو از جمله هزینه استهلاک را نیز در نظر بگیرید. سفر با تور چابهار نیز یکی از روش‌های رایج مسافرت به این شهر است که ممکن است هزینه کمتری در بر داشته باشد.

نکات سفر به چابهار

در زمان سفر به چابهار توجه به نکات زیر به شما کمک می‌کند تا سفری خاطره‌انگیزتر را تجربه کنید:

  • از رها کردن زباله در طبیعت چابهار خودداری کنید.
  • در زمان بازدید از مناطق طبیعی گردشگری چابهار، آب و مواد خوراکی به‌همراه داشته باشید چون این مناطق فروشگاه ندارد.
  • در بازدید از جنگل‌های چابهار و مناطق طبیعی از تور لیدر یا اهالی محلی کمک بگیرید تا گم نشوید.
  • با توجه به حساسیت مردم محلی روی شن و ماسه، توصیه می‌شود شن و ماسه را به‌عنوان یادگاری از این منطقه خارج نکنید.

هتل های چابهار

یکی از مهم‌ترین نکات در زمان سفر، هتل محل اقامت است. بندر چابهار به‌عنوان یک مقصد توریستی دیدنی دارای اقامتگاه‌های متنوعی است که دست گردشگران را برای انتخاب هتل محل اقامت باز می‌گذارد. تعدادی از پرطرفدارترین هتل های چابهار شامل موارد زیر است:

  • هتل ۵ ستاره لیپار چابهار

آدرس: چابهار، منطقه آزاد تجاری صنعتی

  • هتل ۴ ستاره فردوس چابهار

آدرس: چابهار، منطقه آزاد تجاری صنعتی، خیابان تجارت

  • هتل ۴ ستاره شاهان چابهار

آدرس: چابهار، ابتدای بلوار قدس

  • هتل ۴ ستاره لاله چابهار

آدرس: چابهار، انتهای بلوار امام خمینی، مقابل پارک الغدیر

  • هتل ۳ ستاره آذین چابهار

آدرس: چابهار، بلوار قدس، اسکله شهید بهشتی، ساختمان اداری جدید

  • هتل ۲ ستاره سپیده چابهار

آدرس: چابهار، خیابان فردوسی، جنب هواپیمایی جمهوری اسلامی

  • هتل آپارتمان شوهاز چابهار

آدرس: چابهار، بلوار امام خمینی، چهار راه یخسازی، تقاطع جمهوری

  • هتل آپارتمان رز مکران چابهار

آدرس: چابهار، بلوار شهید ریگی، ریگی ۱۶، ابتدای بلوار توحید، خیابان دینارزهی ۹

  • هتل آپارتمان گراناز چابهار

آدرس: چابهار، بلوار قدس، نبش خیابان جانبازان

تور چابهار

یکی از بهترین روش‌های سفر به چابهار، سفر با تور است. برای سفر به چابهار شما می‌توانید از بین تورهای هوایی و زمینی چابهار، تور مناسب با شرایط خود را انتخاب کنید. سفر با تور چابهار مزایای بسیاری دارد؛ از جمله این‌که فقط کافی است لباس‌های خود را در چمدان قرار دهید و سایر برنامه‌ریزی‌ها را به‌عهده‌ی تور بگذارید. همچنین تورها به شما امکان بازدید از بیشترین جاهای دیدنی در کمترین زمان ممکن را می‌دهند و خیال شما را از بابت رزرو بلیط هواپیما و رزرو هتل محل اقامت راحت می‌کنند. بهترین روش رزرو تور چابهار، رزرو تور به‌صورت آنلاین از طریق سایت اقامت ۲۴ است که به شما امکان رزرو بهترین تورها به بهترین قیمت را می‌دهد. یکی از ویژگی‌های بزرگ این تور، امکان انتخاب هتل دلخواه است. در واقع در این تور می‌توانید هر هتلی که مایل هستید را در هر تاریخ دلخواهی رزرو کنید. 

کلام پایانی؛ چابهار بندری دیدنی برای تمام فصول سال

در این راهنمای مسافرت به چابهار، با معرفی کامل بندر زیبای چابهار و روش‌های مسافرت به این شهر، تلاش کردیم که شما را در سفری به یاد ماندنی به چابهار یاری کنیم. بندر چابهار به واسطه موقعیت جغرافیایی منحصربه‌فرد خود دارای آب‌وهوایی معتدل در اکثر روزهای سال است و با جاذبه‌های گردشگری حیرت‌انگیزی که دارد، توجه هر گردشگری را به خود جلب می‌کند. توصیه می‌کنیم در صورتی که تا به‌حال به این بندر سفر نکرده‌اید، بازدید از آن را در بین برنامه‌های آینده‌ی خود قرار دهید.

برای سفر به چابهار چند روز لازم است؟

اگر به‌صورت شخصی به چابهار سفر می‌کنید، تعداد روزهای سفر در اختیار خودتان است اما تورهای چابهار معمولا ۳ یا ۴ روزه هستند.

بهترین موقع سال برای سفر به چابهار چه موقعی است؟

چابهار در اکثر روزهای سال هوای معتدلی دارد اما از آبان تا پایان فروردین‌ماه بهترین زمان سفر به بندر چابهار است.

پیشنهاد شما برای خرید سوغاتی در چابهار چیست؟

از بهترین سوغاتی‌های چابهار می‌توان به شیرینی لندو، ادویه جات خاص چابهار و پارچه‌های سوزن‌دوزی شده اشاره کرد.

هزینه سفر به چابهار چقدر می شود؟

هزینه سفر به چابهار بسته به نوع سفر، هتل محل اقامت، مدت زمان سفر و هزینه‌ای که برای خورد و خوراک صرف می‌کنید متفاوت است.

۳.۹/۵ - (۱۴ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×