» جهانگردی » دبی » ۵۰+ جاهای دیدنی دبی در بهار، تابستان، پاییز، زمستان
جاهای دیدنی دبی
دبی

۵۰+ جاهای دیدنی دبی در بهار، تابستان، پاییز، زمستان

۵ آبان ۱۴۰۲ ۴2,591

شهر زیبا و توریستی دبی از جمله محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در امارات متحده عربی است که سالانه پذیرای میلیون‌ها گردشگر از سراسر جهان است. این حجم از استقبال به دلیل وجود بیشمار جاهای دیدنی دبی است که همگی شگفت‌انگیزند. جاذبه‌های گردشگری دبی به گونه‌ای است که در هر فصلی از سال می‌تواند سفر خاطره‌انگیزی را برای شما به ارمغان بیاورد. با سفر به شهر توریستی دبی می‌توانید انواع تفریحات دبی از ارزان گرفته تا لوکس و لاکچری را تجربه کنید و لحظات خاطره‌انگیزی در کنار دوستان یا اعضای خانواده خود سپری کنید. هر فصلی از سال که به دبی می‌روید، باید با مکان های دیدنی این شهر آشنا باشید تا بتوانید بهترین لیست گردشگری را برای گذران اوقات فراغت خود برنامه‌ریزی کنید. اگر قصد سفر به دبی را دارید، بهتر است پیش از هر اقدامی ابتدا با تمام جاذبه‌های تفریحی و گردشگری که در این مطلب آورده شده است، آشنا شوید سپس نسبت به رزرو هتل دبی اقدام کنید تا بتوانید در هتلی که دوست دارید اقامت داشته باشید.

فهرست این مطلب

دیدنی های دبی

همان‌طور که اشاره شد، شهر دبی از توریستی‌ترین و ثروتمندترین مکان‌های گردشگری است که با داشتن جاذبه‌های بی‌نظیر گردشگری، تفریحی و دیدنی فراوان به شهرت جهانی رسیده است. از آنجایی که این شهر زیبا به ایران نزدیک است، شاهد برگزاری تورهای متنوع گردشگری به مقصد دبی هستیم که با استقبال زیادی نیز مواجه است. اکثر افرادی که قصد گذران تعطیلات در بهترین و زیباترین مقصد گردشگری خاورمیانه را دارند، سفر با تور دبی را به عنوان راحت‌ترین و باکیفیت‌ترین روش انتخاب می‌کنند. اگر قصد سفر به دبی با تورهای گردشگری معتبر و حرفه‌ای را دارید، بهتر است با لیست جاهای دیدنی دبی نیز آشنا شوید، ازجمله:

جزیره نخل جمیرا Palm Jumeirah

پالم جمیرا

یکی از زیباترین و شگفت‌انگیزترین جاذبه‌های طبیعی شهر دبی، شامل مجموعه جزایر مصنوعی به نام جزیره نخل جمیرا است. این جزیره با امکانات تفریحی و رفاهی منحصربه‌فردی که در اختیار گردشگران قرار می‌دهد، به یکی از پربازدیدترین مکان های دیدنی دبی تبدیل شده است. برای بازدید از جزیره نخل باید خود را به منطقه جمیرا برسانید و از دیدن مناظر شگفت‌انگیز آن لذت ببرید. رفتن به این جزیره رویایی در هر ساعتی از شبانه‌روز امکان‌پذیر است و جزو جاذبه‌های دیدنی رایگان شهر دبی محسوب می‌شود.

بنر هتل های دبی بلاگ برای موبایل

مسجد جمیرا Jumeirah Mosque

مسجد جمیرا از جای دیدنی شهر دبی با قدمت تاریخی

یک اثر تاریخی برجسته که معماری آن به سبک قرون وسطایی است در قلب منطقه جمیرا قرار دارد که بسیار تماشایی است. این بنای شگفت‌انگیز به نام مسجد جمیرا از دوره فاطمیان بر جای مانده که اطلاعات تاریخی زیادی را از فرهنگ و تمدن این شهر در اختیار شما قرار می‌دهد. این مسجد دو مناره اصلی دارد که با سنگ‌های ظریف تزئین شده است. مناره‌های مسجد جمیرا با استفاده از نور نورافکن در شب‌ها روشن می‌شود و چشم‌انداز بی‌نظیری را پیش چشمان شما به تصویر می‌کشد.

اطلاعات بازدید از مسجد جمیرا

ساعت کاری: هر روز به غیر از جمعه‌ها از ساعت ۱۰ الی ۲۰

قیمت بلیط: رایگان

آدرس: خیابان جمیرا، خیابان هفدهم

باغ معجزه دبی Dubai Miracle Garden

میراکل گاردن

باغ معجره دبی که به آن میراکل گاردن نیز می‌گویند، از دیگر جاهای دیدنی دبی است که هر ساله از ماه‌های نوامبر تا آوریل به روی گردشگران باز است. اگر در ماه‌های آذر تا اردیبهشت به دبی سفر می‌کنید، حتما از این باغ زیبا و شگفت‌انگیز دیدن کنید. باغ معجزه دبی که در مساحتی بالغ بر ۷۲ هزار مترمربع قرار دارد، بیش از ۱۵۰ میلیون گل زیبا، خاص و رنگارنگ را در دل خود جای داده است. این باغ به عنوان یکی از بهترین جاهای دبی، بزرگ‌ترین باغ گل در دنیا محسوب می‌شود. جالب است بدانید که باغ معجزه دبی و بسیاری از تزئینات آن مانند هواپیمای ایرباس بزرگی که با گل ساخته شده، در کتاب گینس ثبت شده است. 

اطلاعات بازدید از باغ معجره دبی

ساعت کاری: ۹ الی ۲۱

قیمت بلیط: 

  • بزرگسالان: ۵۵ درهم امارات
  • کودکان ۳ الی ۱۲ سال: ۴۰ درهم امارات

آدرس: خیابان البارشای جنوبی، خیابان سوم

اپرای دبی Dubai Opera

اپرا از دیدنی های دبی برای طرفداران هنر

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری دبی، که به ویژه در بین هنرمندان و افراد علاقه‌مند به هنر طرفداران زیادی دارد، سالن اپرای دبی با ظرفیتی بالغ بر ۲۰۰۰ نفر است. این سالن با فرمی شبیه به کشتی، به عنوان شاهکار معماری در این شهر توریستی محسوب می‌شود. در واقع شکل ظاهری سالن اپرای دبی بازگوکننده تاریخ این منطقه زیبا است. انواع برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری مانند باله، اپرا، تئاتر، کنسرت، نمایش‌های مد و فشن و… در این سالن به عنوان بزرگ‌ترین و مجهزترین سالن اپرای جهان برگزار می‌شود. همچنین بعد از دیدن یک برنامه هنری مفرح می‌توانید به رستوران و کافه موجود در این مجموعه بروید و از صرف یک غذا و نوشیدنی دلچسب لذت ببرید.

اطلاعات بازدید از سالن اپرای دبی

ساعت کاری: ۱۰ الی ۲۱

قیمت بلیط: با توجه به نوع برنامه متغیر است.

آدرس: برج خلیفه

دبی مارینا Dubai Marina

مارینا دبی

دبی مارینا از مناطق معروف دبی است که بازدید از آن می‌تواند لحظات هیجان‌انگیزی را برای شما رقم بزند. مارینا دبی در واقع یک تفرجگاه ساحلی زیبا و با امکانات گردشگری است که در بین توریست‌های این شهر بسیار محبوب است. حمام آفتاب روی شن‌های ساحل، تماشای مناظر شگفت‌انگیز طبیعی تا آسمان خراش‌های لوکس، بازدید از بازارهای صنایع دستی و مراکز خرید لوکس، رفتن به کافه‌ها و رستوران‌های بین‌المللی، تنها بخشی از تفریحات مهیج در دبی مارینا محسوب می‌شود. برای بازدید از این محله شگفت‌انگیز در دبی می‌توانید هر زمانی از شبانه‌روز اقدام کنید. فقط کافی است خود را به محله مارینا برسانید و از گشت‌وگذار در این مکان دیدنی و رایگان دبی لذت برید.

مجتمع پارک اند ریزورت Dubai Parks and Resorts

مجتمع پارک اند ریزورت از دیدنی های دبی برای تفریح

اگر قصد دارید چند جای دیدنی و تفریحی دبی را ببینید و در عین حال زمان کافی ندارید، پیشنهاد ما به شما رفتن به مجموعه دبی پارک اند ریزورت است. این مجموعه وسیع، بخش‌های تفریحی زیادی مانند سه پارک موضوعی، یک پارک آبی، رستوران و کافی شاپ را در دل خود جای داده است. جالب است بدانید که در مجتمع پارک اند ریزورت یکی از بهترین هتل های دبی نیز قرار دارد. بازدید از این مجموعه تفریحی، یک روز مفرح و مهیج را برای شما به ارمغان می‌آورد و تجربه سفری خاطره‌انگیز را در اختیار شما قرار می‌دهد.

اطلاعات بازدید از مجتمع پارک اند ریزورت دبی

ساعت بازدید: همه روزه از ۱۰ الی ۲۳

قیمت بلیط: با توجه به بازدید از بخش‌های مختلف، متغیر است.

آدرس: خیابان شیخ زاید

بازار طلای دبی GOLD SOUK DUBAI

بازار طلا دبی

بازار طلای دبی یک بازار سرپوشیده با معماری سنتی و منحصربه‌فرد است که انواع طلا و جواهرات به قیمت جهانی در آن معامله می‌شود. وقتی وارد این بازار می‌شوید، با دیدن مغازه‌های طلافروشی و درخشش انواع طلا و جواهرات به وجد می‌آیید. جالب است بدانید که طلاسازی یکی از صنایع بزرگ و پردرآمد در دبی محسوب می‌شود، به همین دلیل است که گردشگران برای خرید طلا و جواهرات موردعلاقه خود به بازار طلای دبی می‌روند.

اطلاعات بازدید از بازار طلای دبی

ساعت کاری: 

  • شنبه تا پنجشنبه: ۱۰ الی ۲۲
  • جمعه: ۱۶ الی ۲۲

قیمت بلیط: رایگان

آدرس: منطقه دیره، خیابان آل خلیل

پارک آبی وایلد وادی Wild Wadi Waterpark Jumeirah

پارک آبی وایلد وادی بهترین جاهای دیدنی دبی برای کودکان و بزرگسالان

در بین جاهای دیدنی دبی، نباید از پارک‌های آبی آن غافل شوید. بهترین و هیجان‌انگیز لحظات را می‌توانید در پارک آبی وایلد وادی این شهر تجربه کنید. تصور کنید زمانی که در حال تفریح و خوش‌گذرانی در بین وسایل بازی مانند سرسره‌های مرتفع این مجموعه آبی هستید، می‌توانید مناظر زیبایی از برج العرب را نیز تماشا کنید. بخش‌ها و وسایل بازی این پارک آبی به قدری مجهز است که هر رده سنی و با هر شرایطی می‌توانند از تفریح در آن لذت ببرند. در سفر خود به شهر توریستی دبی حتما سری به پارک آبی وایلد وادی بزنید و لحظات مهیج و خاطره‌انگیزی را در کنار دوستان یا اعضای خانواده خود سپری کنید.

اطلاعات بازدید از پارک آبی وایلد وادی

ساعت کاری: همه روزه از ۱۰ الی ۱۸

قیمت بلیط: ۲۶۹ درهم

آدرس: منطقه ساحلی جمیرا

برج خلیفه دبی Burj Khalifa

برج خلیفه دبی

برج خلیفه شگفت‌انگیزترین سازه در قلب شهر دبی است که با داشتن ۸۲۹ متر ارتفاع، به‌عنوان مرتفع‌ترین برج در جهان شناخته می‌شود. گشت‌وگذار در بخش‌ها و طبقات مختلف این برج و همچنین دیدن مناظر شگفت‌انگیز شهر از بالای برج خلیفه برای هر گردشگری جذاب است. بدون شک می‌توان برج خلیفه را در بالای لیست جاهای لاکچری دبی قرار داد و از دیدن شگفتی‌های آن لذت برد. تماشای مناظر شهر دبی از بالای برج خلیفه در شب، یکی از محبوب‌ترین جاذبه دیدنی به ویژه برای عکاسان محسوب می‌شود.

اطلاعات بازدید از برج خلیفه دبی

ساعت کاری: ۲۴ ساعته

قیمت بلیط:

  • بلیط نوع ۱: ۱۴۹ درهم امارات
  • بلیط نوع ۲: ۳۷۸ الی ۵۳۳ درهم امارات

آدرس: بلوار شیخ محمد بن رشید ۱

گاردن گلو دبی Dubai Garden Glow

گاردن گلو از زیبایی های دبی در پارک زعبیل

یکی دیگر از بهترین جاهای دیدنی دبی که باید در لیست گردشگری خود لحاظ کنید، گاردن گلو دبی نام دارد. این جاذبه دیدنی در پارک زعبیل دبی قرار دارد که انواع سازه‌ها و تندیس‌های نورانی را در دل خود جای داده است. گاردن گلو دبی به عنوان درخشان‌ترین پارک در سراسر دنیا محسوب می‌شود که چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کند. برخی از مهم‌ترین بخش‌های دیدنی در این پارک نورانی و درخشان عبارت است از:

  • پارک دایناسور
  •  گلو پارک
  •  گاردن گلو
  • آیس پارک
  •  مجیک پارک 
  •  آرت پارک 

اطلاعات بازدید از گاردن گلو دبی

ساعت کاری: همه روزه از ۱۷ الی ۲۲

قیمت بلیط: 

  • بزرگسالان: ۷۰ درهم امارات
  • کودکان: ۴۰ درهم امارات

آدرس: خیابان المستقبل، خیابان المجلس

آتلانتیس پالم Atlantis, The Palm

آتلانتیس پالم دبی

در بین جاهای دیدنی دبی نمی‌توان از خاص‌ترین و لوکس‌ترین هتل آن به نام آتلانتیس پالم غافل شد. این هتل ساحلی، بی‌نظیرترین امکانات تفریحی را در دل خود جای داده، تا جایی که می‌توانید بیشترین زمان خود را برای گشت‌وگذار در بخش‌های مفرح و مهیج آتلانتیس پالم صرف کنید. از جذابیت‌های شگفت‌انگیز این هتل، مناظر خیره‌کننده‌ای است که از دریای خلیج فارس پیش چشمان شما به تصویر می‌کشد. اتاق‌های هتل آتلانتیس پالم به سبک عربی تزئین شده و بالکن‌هایی رو به دریا دارد. ساحل اختصاصی، آکواریوم زیر آب، اقامتگاه‌های دنج ساحلی و… از مهم‌ترین امکانات تفریحی این هتل محسوب می‌شود.

آدرس هتل آتالنتیس پالم: جزیره ی پالم جمیرا

برج پارک Burj Park

برج پارک از جاهای دیدنی خاص دبی

برج پارک یکی دیگر از مکان های گردشگری دبی است که چشم‌انداز باشکوهی از بلندترین آسمان‌خراش جهان را پیش چشمان شما به تصویر می‌کشد. قسمت سرازیری این پارک زیبا به برج خلیفه مشرف است و با انواع پوشش گیاهی سرسبز، مکانی عالی برای گذران اوقات فراغت در کنار خانواده محسوب می‌شود. اگر به دوچرخه‌سواری علاقه دارید، می‌توانید با کرایه این وسیله نقلیه، دور تا دور اطراف اولد تاون که به شهر قدیمی دبی نیز شهرت دارد را رکاب بزنید و از تماشای مناظر شگفت‌انگیز لذت ببرید.

ساعت کاری برج پارک دبی: ۶:۳۰ الی ۲۰

اسکی دبی Ski Dubai

اسکی دبی

شاید تصور کنید که در دل یک شهر کویری با گرمای طاقت‌فرسا، خبری از مجموعه‌های تفریحی خاص مانند پیست اسکی نیست. اما باید بدانید که در دل این شهر گرم و سوزان، یکی از وسیع‌ترین پیست اسکی‌های دنیا قرار دارد. اسکی دبی یکی از جاهای لاکچری دبی محسوب می‌شود که می‌توانید ساعت‌ها به تفریح و خوش‌گذرانی در آن بپردازید. برخی از امکانات و بخش‌های تفریحی این مجموعه برفی بی‌نظیر عبارت است از:

  • کوه برفی با ارتفاع ۸۵ متر
  • برف بازی در سالن‌های ویژه
  • سر خوردن از رمپ‌های برفی
  •  جت اسکی 
  •  اسنوبرد 
  • سوار شدن زیپ لاین 
  • تماشای مناظر برفی
  •  تماشای بازی پنگوئن‌ها 

اطلاعات بازدید از اسکی دبی

ساعت بازدید: 

  • یکشنبه تا چهارشنبه: ۱۰ الی ۲۳
  • پنجشنبه تا شنبه: ۱۰ الی نیمه شب

هزینه بلیط:

  • یک روز کامل: ۳۱۰ درهم امارات
  • دو ساعت: ۲۱۰ درهم امارات

آدرس: بزرگراه شیخ زاید، داخل مرکز خرید بزرگ امارات

دبی مال Dubai Mall

دبی مال

اگر در سفر به شهر زیبا و گردشگری دبی، قصد دارید سری به مراکز خرید بزنید، پیشنهاد ما به شما این است که به دبی مال بروید. این مجموعه که به عنوان بزرگ‌ترین مرکز خرید در جهان محسوب می‌شود، علاوه بر فروشگاه‌های متنوع که بهترین و معروف‌ترین برندها را عرضه می‌کنند، بخش‌های تفریحی و رفاهی زیادی نیز دارد. به این شکل می‌توانید هم خریدی عالی و هم لحظات مفرح و مهیجی را تجربه کنید. برخی از امکانات و بخش‌های رفاهی و تفریحی که در مجموعه دبی مال قرار دارد، به شرح زیر است:

  • زمین اسکیت روی یخ
  •  محوطه‌ی بازی 
  • سینما
  • انواع رستوران‌ها
  • اجرای موسیقی‌های زنده 
  • نمایش مد
  • و…

اطلاعات بازدید از دبی مال

ساعت کاری:

  • شنبه تا دوشنبه: ۱۰ الی ۲۴ 
  • سه‌شنبه تا جمعه: ۱۰ الی ۲۳

قیمت بلیط: رایگان

آدرس: خیابان شیخ زاید، جنب برج خلیفه

پارک واقعیت مجازی دبی مال  Virtual Reality park

پارک واقعیت مجازی از دیدنی های دبی برای همه رده سنی

همان‌طور که اشاره شد، بخش‌های تفریحی زیادی در مرکز تجاری دبی مال قرار دارد که می‌توانید ساعت‌ها به تفریح و گشت‌وگذار در این مجموعه شگفت‌انگیز بپردازید. در این میان پارک واقعیت مجازی از بخش‌های هیجان‌انگیزی محسوب می‌شود که لذت سفر به شهر توریستی دوبی را دوچندان می‌کند. این پارک تفریحی و مهیج از بهترین جاهای دیدنی دبی است که برای همه رده سنی شرایط تفریح و خوش‌گذرانی را فراهم کرده است. با رفتن به پارک واقعیت مجازی می‌توانید حس ترس، آرامش و هیجان را به صورت توامان تجربه کنید.

اطلاعات بازدید از پارک واقعیت مجازی دبی

ساعت کاری: ۱۰ الی ۲۴

هزینه بلیط:

  • بزرگسالان: ۱۵۰ درهم امارات
  • کودکان: ۱۰۰ درهم امارات

آدرس: خیابان شیخ زاید، مجتمع تجاری دبی مال

برج العرب Burj Al Arab

برج العرب دبی

در بین مکان های دیدنی دبی، نمی‌توان از زیبایی و شگفتی هتل برج العرب غافل شد. هتل برج العرب با ارتفاعی بالغ بر ۳۲۱ متر از بلندترین هتل‌های جهان و به عنوان نمادی از شهر دبی شناخته می‌شود. این هتل با ساختمانی زیبا و خیره‌کننده در یک جزیره مصنوعی و در نزدیکی ساحل جمیرا واقع شده است که به خاطر موقعیت مکانی بی‌نظیری که دارد، شگفت‌انگیزترین مناظر را از شهر دبی و دریا به چشمان شما هدیه می‌دهد. 

اطلاعات بازدید از برج العرب

ساعت کاری: ۲۴ ساعته

هزینه بلیط: رایگان

آدرس: ساحل جمیرا

موزه اتحاد Etihad Museum

موزه اتحاد؛ جایی برای دیدن زیبایی های دبی

در سال ۲۰۱۷ یک موزه در شهر دبی تاسیس شد که هدف آن آشنایی شهروندان و گردشگران این شهر با نحوه ایجاد و همچنین توسعه امارات متحده عربی بود. این مجموعه دیدنی با نام موزه اتحاد، از جنبه‌های تاریخی بسیار غنی محسوب می‌شود. بنابراین اگر به تاریخ و تمدن شهرهای مختلف علاقه دارید، می‌توانید در سفر به دبی به این موزه زیبا و غنی سری بزنید. جالب است بدانید که در طراحی و ساخت بنای موزه اتحاد از یک نسخه خطی بسیار قدیمی الهام گرفته شده است. در موزه معاصر اتحاد انواع اشیا، اسناد و اقلام که نشان دهنده موضوعات مختلف سیاسی، مذهبی، اجتماعی، فرهنگی و تاریخی امارات است، حضور دارد. 

اطلاعات بازدید از موزه اتحاد دبی

ساعت بازدید: همه روزه از ۱۰ الی ۲۰

هزینه بلیط: ۲۵ درهم امارات

آدرس: منطقه المینا، خیابان جمیرا

شهربازی IMG Worlds of Adventure

شهربازی img دبی

در کنار دیگر جاهای دیدنی دبی، می‌توانید حس ماجراجویی و هیجان را نیز تجربه کنید. برای تجربه لحظاتی شاد، مفرح و مهیج پیشنهاد می‌شود به شهربازی آی ام جی بروید و در وسیع‌ترین شهربازی شهر دبی، بهترین اوقات را در کنار دوستان و اعضای خانواده خود سپری کنید. در این شهربازی بخش‌های مختلفی وجود دارد که برای گروه‌های سنی مختلف در نظر گرفته شده است، بنابراین می‌توانید با خیال راحت در کنار اعضای خانواده خود از خردسال تا سالمند به این مجموعه تفریحی سرپوشیده بروید. برخی از جذابیت‌ها و بخش‌های تفریحی خاص شهربازی img  عبارت است از:

  • دهکده گمشده دایناسورها 
  • بیش از ۲۸ مرکز تهیه غذا
  • انواع وسایل بازی مانند ترن هوایی، رنجر و…

اطلاعات بازدید از شهربازی آم ام جی دبی

ساعت کاری: 

  • دوشنبه تا پنجشنبه: ۱۲ الی ۲۲
  • جمعه تا یکشنبه: ۱۲ الی ۲۳

قیمت بلیط: ۷۲۵ درهم امارات

آدرس: اتوبان شیخ زاید

پارک آبی آکواونچر Aquaventure Waterpark

آکواونچر دبی

اگر در فصل‌های گرم سال به دبی می‌روید، باید بدانید که تفریح و بازی در مجموعه‌های آبی این شهر بسیار دلچسب است. پارک آبی آکواونچر از پرطرفدارترین جاهای دیدنی دبی محسوب می‌شود که انواع سرگرمی‌ها و وسایل بازی را در دل خود جای داده است. قرار گرفتن این مجموعه آبی در یکی از زیباترین جزایر مصنوعی دبی به نام آتلانتیس، جذابیت آن را دوچندان کرده است. در پارک آبی آکواوانچر بیش از ۱۰۰ سرسره آبی مهیج وجود دارد که یکی از آن‌ها به عنوان بلندترین سرسره آبی در دنیا شناخته می‌شود. استخرهای آبی متنوع و متعدد با کامل‌ترین تجهیزات، بهترین شرایط را برای استراحت و دور کردن استرس فراهم کرده است. بعد از کلی تفریح و بازی می‌توانید به کافه‌ها و رستوران‌های این مجموعه آبی بروید و از صرف نوشیدنی خنک و غذایی لذیذ لذت ببرید.

اطلاعات بازدید از پارک آبی آکواوانچر

ساعت بازدید:

  • شنبه تا چهارشنبه: ۸ الی ۲۲
  • پنجشنبه و جمعه: ۱۳ الی ۱۹

هزینه بلیط: ۳۵۵ درهم

آدرس: جزیره پالم جمیرا

خانه شیخ سعید آل مکتوم House of Sheikh Saeed Al Maktoum

خانه شیخ سعید؛ از جاهای دیدنی معروف دبی

در کنار رودخانه دبی یک خانه قدیمی ب معماری زیبا وجود دارد که در گذشته محل سکونت سعید آل مکتوم بوده است. امروزه خانه شیخ سعید آل مکتوم به یکی از موزه‌های معروف شهر تبدیل شده که انواع تصاویر و مصنوعات قدیمی در آن به نمایش گذاشته می‌شود. در این خانه قدیمی، ۳۰ اتاق وجود دارد که با گشت‌وگذار در آن‌ها می‌توانید تصاویری از شهر قدیمی دبی؛ نحوه ساخت قایق، ماهیگیری، دریانوردی، نوشته‌های قدیمی را مشاهده کنید. 

اطلاعات بازدید از خانه شیخ سعید آل مکتوم

ساعت کاری: 

  • شنبه تا پنجشنبه: ۸ الی ۲۰:۳۰
  • جمعه: ۱۵ الی ۲۰:۳۰

هزینه بلیط: ۱۵ درهم امارات

آدرس: منطقه الفهیدی

Museum of The Future موزه آینده

موزه آینده دبی

اگر می‌خواهید برخی از جاهای دیدنی دبی با قیمت مناسب و مقرون‌به‌صرفه را بینید، می‌توانید از موزه‌های زیبای این شهر دیدن کنید. در کنار تعداد زیادی از موزه‌های دبی، نمی‌توان از جذابیت‌های موزه آینده غافل شد، زیرا برای ساخت آن از به روزترین تکنولوژی‌ها استفاده شده است. این موزه با هدف نمایش فناوری‌های جدید و تکنولوژی‌های روز دایر شده است، تا جایی که می‌توانید با امکانات و فناوری‌های ۵۰ سال آینده نیز آشنا شوید. جالب است بدانید که ساختمان موزه آینده، خود به تنهایی یک شاهکار تماشایی است که از معماری چندبعدی در ساخت آن استفاده شده است. در سفر به شهر گردشگری و رویایی دبی، حتما سری به موزه آینده بزنید و حال و هوای خاص و منحصربه‌فرد آن را ترجبه کنید.

اطلاعات بازدید از موزه آینده دبی

ساعت بازدید: ۱۰ الی ۱۸

هزینه بلیط: ۱۴۵ درهم امارات

آدرس: خیابان شیخ زاید، منطقه مرکز تجارت

باغ پروانه ها Dubai Butterfly Garden

باغ پروانه‌ها از زیباترین جاهای دیدنی دبی

باغ پروانه‌های دبی از زیباترین جاهای دیدنی این شهر است که ۱۵۰۰ پروانه در آن زندگی می‌کند. ساختمان داخلی و بخش‌های مختلف این مجموعه شگفت‌انگیز با نمادهایی از پروانه‌ها، تزئین شده و فضایی آرامش‌بخش، زیبا و رویایی را خلق کرده است. دما و رطوبت بخش‌های مختلف باغ پروانه‌ها با نحوه زیست گونه‌های مختلف هماهنگ است، به همین خاطر می‌توانید از تماشای پرواز این موجودات رنگارنگ در کنار خود لذت ببرید. در قسمتی از باغ، موزه پروانه‌ها قرار دارد که در آن اشیا هنری و نقاشی‌هایی است که در ساخت آن‌ها از پروانه‌های تاکسی درمی شده استفاده شده است. این مجموعه زیبا یکی از بهترین جاهای دیدنی دبی برای کودکان محسوب می‌شود، زیرا در قسمتی از باغ، نحوه تبدیل کرم ابریشم به پروانه‌های زیبا و رنگارنگ به شکل جذابی، آموزش داده می‌شود.

اطلاعات بازدید از باغ پروانه‌های دبی

ساعت بازدید: همه روزه ۹ الی ۱۸

هزینه بلیط: ۹۰ درهم امارات

آدرس: البرشای جنوبی، کنار میراکل گاردن

دهکده جهانی Global Village Dubai 

دهکده جهانی دبی

دهکده جهانی دبی از جذاب‌ترین مکان های گردشگری دبی است که با بازدید از آن، گویی به دور دنیا سفر کرده‌اید. این جاذبه دیدنی و گردشگری در مساحتی بالغ بر ۱/۶۰۰/۰۰۰ مترمربع، سالانه از بیش از ۵ میلیون بازدید کننده، میزبانی می‌کند. در این پارک موضوعی که در واقع درباره فرهنگ کشورهای مختلف سخن می‌گوید، اتفاقات جالبی برای دیدن و تجربه کردن وجود دارد، ازجمله:

  •  ۲۶ غرفه جهانی
  • نمایش‌های فرهنگی
  •  اتومبیل سواری
  •  غرفه غذای خیابانی
  • موزه عجیب و غریب 
  •  بارهای متنوع
  • یک دهکده میراث فرهنگی
  • صحنه نمایش‌های روزانه
  •  نمایش بدلکاری 
  •  تئاتر کودکان 
  • و…

اطلاعات بازدید از دهکده جهانی دبی

ساعت کاری:

  • شنبه تا چهارشنبه: ۱۵:۳۰ الی ۲۴
  • پنجشنبه و جمعه: ۱۵:۳۰ الی ۱ بامداد

هزینه بلیط: ۲۰ درهم امارات

آدرس: خیابان شیخ محمد بن زاید

قاب دبی Dubai Frame

قاب دبی

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری دبی که به عنوان نمادی از این شهر محسوب می‌شود، قاب دبی نام دارد که مناظر باشکوه و چشم‌نوازی از دبی جدید و قدیم را پیش چشمان شما قاب می‌کند. قاب دبی در واقع پلی بزرگ و معروف است که بخشی از گذشته دبی را به حال مدرن و مجلل آن، وصل می‌کند. با بازدید از این سازه قدیمی و تاریخی می‌توانید چشم‌اندازی از بخش‌های سنتی و قدیمی و مناظری از آسمان‌خراش‌های مدرن و شیک را به صورت توامان نظاره کنید.

اطلاعات بازدید از قاب دبی

ساعت کاری: همه روزه از ساعت ۹ الی ۲۱

هزینه بلیط:

  • بزرگسالان: ۵۰ درهم امارات
  • کودکان ۳ تا ۱۲ سال: ۲۰ درهم امارات

آدرس: الکفاف دبی، زعبیل

موزه ایلوژن Museum Of Illusions

موزه ایلوژن دبی

اگر می‌خواهید ساعات خوشی را در شگفت‌انگیزترین و هیجان‌انگیزترین دیدنی های دبی، سپری کنید، حتما سری به موزه ایلوژن یا موزه توهمات دبی بزنید. همان‌طور که از اسم این مکان گردشگری مشخص است، همه چیز در آن بر اساس خطای دید، درک می‌شود. اتاق‌های سه‌بعدی این مجموعه دیدنی، به گونه‌ای است که ذهن بازدیدکنندگان را فریب می‌دهند و واقعیت را زیر سوال می‌برند. اگر قصد بازدید از موزه توهمات دبی را دارید، حتما دوربین خود را به همراه داشته باشید تا تصاویر بی‌نظیر و شگفت‌انگیزی از لحظات خود ثبت کنید. برخی از جذابیت‌های موزه ایلوژن به شرح زیر است:

  • وجود ۶۰ هولوگرام
  • اتاق‌های پر از آینه
  •  تونل چرخان
  •  تصاویر عجیب‌و‌غریب 
  •  شعبده‌های بصری،
  • و…

اطلاعات بازدید از موزه ایلوژن دبی

ساعت کاری:

  • جمعه تا یکشنبه: ۱۰ الی ۲۲
  • دوشنبه تا پنجشنبه و تعطیلات: ۱۰ الی ۲۳

هزینه بلیط: 

  • بزرگسالان: ۲۲دلار
  • افراد ۵ تا ۱۵ سال: ۱۶ دلار

آدرس: کریک دبی، خیابان السیف

برج ساعت Deira Clocktower

برج ساعت از مکان های دیدنی دبی بدون هزینه

اگر به دنبال کاهش هزینه جاهای دیدنی دبی هستید و می‌خواهید گشت‌وگذاری اقتصادی و مقرون‌به‌صرفه داشته باشید، باید بدانید که بازدید از معروف‌ترین سازه دبی به نام برج ساعت، که به عنوان نمادی از این شهر محسوب می‌شود، رایگان است. بنای این برج بسیار ساده است و در تزئینات آن فقط از یک آبنمای کوچک و ساده استفاده شده است. این برج مشهور، با ظاهر ساده و بدون زرق و برق خود، به عنوان هفدهمین برج ساعت زیبا در سراسر جهان شناخته می‌شود. برای تماشای این برج زیبا فقط کافی است هر ساعت از شبانه‌روز، خود را به میدان ساعت دبی برسانید و از دیدن قدمت و جذابیت‌های آن لذت ببرید.

محله الفهیدی Al Fahidi

محله الفهیدی از جاذبه های گردشگری دبی با قدمت طولانی

یکی دیگر از جاهای دیدنی دبی که پیشینه تاریخی دارد و اکثر تاجران شهر در آن سکونت دارند، محله الفهیدی است. با گشت‌وگذار در این منطقه از شهر، گویی در حال مرور تاریخ قدیمی دبی هستید. کافه‌ها و رستوران‌ها با بوی غذاهای محلی و خانه‌های با صفا، حال و هوای خاصی به این منطقه بخشیده است. محله الفهیدی معروف‌ترین جاذبه گردشگری دبی است که برخی مکان‌های دیدنی مانند موزه الفهیدی را نیز در دل خود جای داده است. برای قدم زدن در این بافت تاریخی فقط کافی است به محله الفهیدی دبی بروید و هر زمان از شبانه‌روز از دیدن زیبایی‌های آن لذت ببرید.

دهکده غواصی Heritage village

دهکده غواصی دبی

دهکده غواصی دبی از جمله جاذبه های گردشگری این شهر است که آداب و نحوه زندگی عرب‌های بادیه‌نشین، روش امرار معاش، سبک لباس، غذا و معماری خانه‌های آن‌ها را به نمایش می‌گذارد. از آنجایی که پایه و اساس تجارت مردم این منطقه در قدیم به دریا وابسته بوده است، در این مکان دیدنی دبی روش ماهیگیری، صید مروارید، ساخت کشتی و دیگر فعالیت‌های تجارت دریایی به شکل جذابی به تصویر کشیده شده است. دهکده غواصی دبی مکانی مناسب برای آشنایی با معماری، فرهنگ و میراث دریایی این منطقه است که بهتر است در سفر به دبی، سری به آن بزنید. برخی دیگر از بخش‌های جذاب و دیدنی دهکده غواصی عبارت است از:

  • قهوه خانه‌ها
  •  فروشگاه عرقیات گیاهی 
  • غرفه‌های نساجی
  • کارگاه سفالگری
  •  کارگاه نجاری
  • کارگاه  بافندگی 
  • تماشای موسیقی‌های خیابانی و سنتی
  • و…

اطلاعات بازدید از دهکده غواصی دبی

ساعت کاری:

  • شنبه تا پنجشنبه: ۸ الی ۲۰
  • جمعه: ۱۵ الی ۲۲

هزینه بلیط:

  • بزرگسالان: ۶۰ درهم امارات
  • کودکان: ۳۰ درهم امارات

آدرس: منطقه الشندغه، نزدیکی دهانه نهر دبی

آکواریوم لاست چمبرز The Lost Chambers Aquarium

آکواریوم لاست چمبرز

از جذابیت‌های شهر زیبا و توریستی دبی، وجود یک آکواریوم شیشه‌ای بزرگ در فضایی خاص و منحصربه‌فرد است که تماشای آن هر گردشگری را به وجد می‌آورد. در آکواریوم لاست چمبرز دبی، دالان‌های مختلفی وجود دارد که دور تا دور آن دیواره‌های شیشه‌ای قرار گرفته که در پس آن‌ها می‌توانید زندگی و جست‌وخیز انواع موجودات دریایی را تماشا کنید. در این آکواریوم بیش از ۶۵۰۰۰ موجود دریایی نگهداری می‌شود که در میان آن‌ها انواع کوسه، اسب دریایی، سفره ماهی، ماهی گوشت‌خوار پیرنا و… نیز به چشم می‌خورد. بازدید از این جاذبه گردشگری دبی، بدون شک لحظات خاطره‌انگیزی را برای شما به ارمغان می‌آورد.

اطلاعات بازدید از آکواریوم لاست چمبرز

ساعت کاری: همه روزه از ساعت ۱۰ الی ۲۱

هزینه بلیط:

  • بزرگسالان: ۱۱۵ درهم امارات
  • کودکان ۳ تا ۷ سال: ۹۰ درهم

آدرس: اتوبان شیخ زاید، جزیره پالم جمیرا

مرکز خرید ابن بطوطه Ibn Battuta Mall

ابن بطوطه از جاهای دیدنی مهم دبی برای خرید

همان‌طور که می‌دانید در شهر زیبا و توریستی دبی انواع مراکز خرید از سنتی تا مدرن و لاکچری وجود دارد که می‌توانید هر آنچه را که دوست دارید خریداری کنید. در این میان مرکز خرید ابن بطوطه یکی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین مراکز خرید دبی محسوب می‌شود که امکانات و ویژگی‌های متفاوت و منحصربه‌فردی دارد. طراحی این مرکز خرید به گونه‌ای است که می‌توانید در آن با معماری و آثار باستانی ۶ کشور ازجمله چین، مصر، تونس، ایران، اندلس و هند آشنا شوید. این سبک معماری داخلی بازار ابن بطوطه، آن را به یکی از باشکوه‌ترین جاهای دیدنی دبی تبدیل کرده است. در این بازار خاص و تماشایی با مساحتی بیش از ۵۲۱۰۰۰ مترمربع، ۵۰ رستوران، ۲۷۰ فروشگاه مختلف و ۲۱ سینما قرار دارد که می‌توانید با گشت‌وگذار در آن، لحظات خوش و مفرحی را سپری کنید. 

اطلاعات بازدید از مرکز خرید ابن بطوطه دبی

ساعت کاری: ۲۴ ساعته

هزینه بلیط: رایگان

آدرس: خیابان شیخ زاید، حد فاصل جزیره پالم جمیرا و پالم جبل علی

چرخ و فلک دبی Ain dubai

عین دوبی

بزرگ‌ترین چرخ و فلک جهان، در شهر دبی قرار دارد که چشم‌انداز حیرت‌انگیزی را مقابل چشمان شما به تصویر می‌کشد. چرخ و فلک دبی که به عین دبی نیز شناخته می‌شود، دارای کابین‌های مختلفی است که هر کدام امکانات و خدمات مختلف و متنوعی را در اختیار گردشگران قرار می‌دهند. این جاذبه تفریحی به‌عنوان بی‌نظیرترین جاهای لاکچری دبی محسوب می‌شود که تجربه متفاوتی از سفر به این شهر توریستی را در اختیار شما قرار می‌دهد. 

اطلاعات بازدید از چرخ و فلک دبی

ساعت کاری: همه روزه از ساعت ۱۲ الی ۲۲

هزینه بلیط: از ۳۵ دلار شروع می‌شود و با توجه به نوع کابین متغیر است.

آدرس: جزیره بلوواترز 

سیاره سبز The green planet dubai

سیاره سبز از بهترین جاهای دبی برای طرفداران جانوران و گیاهان

در دل کویرهای دبی، بهشتی اعجاب‌انگیز وجود دارد که با رفتن به آنجا، گویی در دل جنگل‌های گرمسیری قدم می‌زنید. سیاره سبز دبی یا گرین پلنت یک جنگل مصنوعی با انواع گونه‌های گیاهی و جانوری خاص است که در فضایی سرپوشیده قرار دارد. در بخش‌ها و طبقات مختلف آن، می‌توانید زندگی انواع جانوران و گیاهان خاص را ببینید و با آن‌ها تعامل کنید. وجود گونه‌های مختلف جانوری و گیاهی در اکوسیستم‌های مختلف سیاره سبز، آن را به یکی از بی‌نظیرترین جاهای دیدنی این شهر تبدیل کرده است. پیشنهاد ما این است که بازدید از گرین پلنت دبی را در بالای لیست گردشگری خود در سفر به این شهر زیبا و رویایی قرار دهید.

اطلاعات بازدید از سیاره سبز دبی

ساعت کاری: 

  • یکشنبه تا چهارشنبه: ۱۰ الی ۱۹
  • پنجشنبه تا شنبه: ۱۰ الی ۲۰

هزینه بلیط: ۱۴۰ درهم

آدرس: منطقه الوصل، خیابان المدینه

بازار پارچه Dubai Textile Souk

بازار پارچه؛ جای دیدنی شهر دبی برای خرید

اگر به گشت‌وگذار در بازارهای سرپوشیده و سنتی و خرید سوغاتی در طول سفر به دبی، علاقه دارید، حتما سری به بازار پارچه این شهر بزنید. یکی از جذابیت‌های این بازار خاص و زیبا این است که با ورود به آن، مغازه‌هایی را می‌بینید که ویترین‌های رنگارنگی دارند که بسیار تماشایی است. در بازار پارچه دبی می‌توانید انواع پارچه‌ها از کشورهای مختلف را تهیه کنید و با خرید محصولات نساجی مانند کفش عربی، یک سوغاتی خاص را برای عزیزان خود ببرید. در صورتی که به‌دنبال پارچه‌های دست‌دوز هندی و عربی هستید، این بازار همان جایی است که به‌راحتی می‌توانید این محصولات را در آن پیدا کنید. 

اطلاعات بازدید از بازار پارچه دبی

ساعت کاری: ۱۰ الی ۲۲

هزینه بلیط: رایگان

آدرس: محله بور دبی

خور دبی یا دبی کریک Dubai Creek

خور دبی از مکان های دیدنی دبی برای تفریح

یکی از معروف‌ترین مکان های دیدنی دبی که بسیاری از تفرجگاه‌های توریستی و هتل‌های معروف در آن قرار دارد، منطقه خور دبی یا دبی کریک است. منطقه خور در مرکز شهر دبی قرار گرفته که در واقع به عنوان جداکننده شهر به دو بخش اصلی به نام‌های دیره و بر محسوب می‌شود. در اطراف رودخانه خور دبی، انواع مراکز تفریحی و گردشگری، رستوران‌های محلی تا لاکچری، هتل‌ها و.. وجود دارد که می‌توانید ساعت‌ها به گشت‌وگذار و تفریح در آن بپردازید. در سفر به شهر توریستی دبی، قدم زدن در محله خور دبی را فراموش نکنید. 

سافاری دبی Dubai Safari

سافاری دبی

در لیست جاهای دیدنی دبی، باید به‌دنبال کمی هیجان نیز باشید، به همین دلیل بهتر است سری به سافاری دبی بزنید. این مجموعه تفریحی به ویژه در میان جوانان، بسیار محبوب و پرطرفدار است، زیرا لذت ماشین‌سواری در شن‌های طلایی و داغ بیابان‌های دبی، می‌تواند به بهترین خاطره از سفر به این شهر توریستی تبدیل شود. نمایش رقص عربی، خوردن و نوشیدن بهترین خوراکی‌ها، بازدید از دهکده حیوانات آفریقایی، تماشای دهکده اکتشاف و… از دیگر فعالیت‌های تفریحی است که می‌توانید در مجموعه سافاری دبی تجربه کنید.

اسکای دایو Skydive Dubai

اسکای دایو از مکانهای دیدنی شهر دبی برای تفریح

یکی از بهترین و معروف‌ترین مکان‌های چتربازی در دنیا، در شهر توریستی دبی قرار دارد. در مجموعه اسکای دایو دبی، می‌توانید هیجان پرواز را زیر نظر افراد متخصص و آموزش‌دیده، تجربه کنید. این جاذبه دیدنی دبی برای آن دسته از افرادی که به دنبال تفریحات مهیج و شگفت‌انگیز هستند، گزینه عالی محسوب می‌شود. جالب است بدانید که امکان چتربازی در مجموعه اسکای دایو در دو بخش مجزا وجود دارد.

اطلاعات بازدید از اسکای دایو دبی

ساعت کاری: در ماه‌های مختلف سال، متغیر است.

هزینه بلیط: با توجه به نوع بازی متغیر است.

آدرس:

  • آدرس دراپ زون پالم: خیابان السیاحی، مینا سیاحی
  • آدرس دراپ زون صحرا: ۳۵ کیلومتری دبی، در E66 جاده العین دبی، نزدیک مرقام

مرکز خرید مرکاتو Mercato Shopping Mall

بازار خرید مرکاتو

یکی دیگر از مراکز خریدی که می‌توانید در طول سفر به دبی، به آنجا بروید، مرکز خرید مرکاتو نام دارد. معماری این مجموعه تجاری بسیار خاص و الهام گرفته از تاریخ معماری ایتالیا است. با رفتن به مرکز خرید مرکاتو گویی سفری به زمان دارید و بخش‌هایی از دوره رنسانس ایتالیا را مشاهده می‌کنید. در این مرکز خرید، علاوه‌بر گشت‌وگذار در مغازه‌ها و فروشگاه‌های متنوع می‌توانید از بخش‌های تفریحی و رفاهی آن نیز دیدن کنید، ازجمله:

  • مرکز تفریحات 
  •  سینما وکسVox Cinemas
  • رستوران
  • کافی شاپ
  • و…

اطلاعات بازدید از مرکز خرید مرکاتو

ساعت کاری: ۱۰ الی ۲۲

هزینه بلیط: رایگان

آدرس: جمیرا بیچ پارک

اوت لت مال Dubai Outlet Mall

اوت لت مال از بهترین جاهای دبی برای خرید به صرفه

اگر قصد دارید به مراکز خرید شیک و لاکچری دبی بروید، پیشنهاد ما به شما خرید از اوت لت مال دبی است. این مجموعه تجاری از محبوب‌ترین جاهای دیدنی دبی محسوب می‌شود که امکان خریدی باکیفیت و از بین برندهای شناخته شده را فراهم می‌کند. وجود بیش از ۲۵۰ فروشگاه در مرکز اوت لت مال، به شما این امکان را می‌دهد تا هر آنچه را دوست دارید، خریداری کنید. با استفاده از امکانات تفریحی موجود در این مجموعه تجاری نیز، می‌توانید لحظاتی مفرح در کنار خریدی لذت‌بخش، سپری کنید. 

اطلاعات بازدید از اوت لت مال دبی

ساعت کاری: ۱۰ الی ۲۲

هزینه بلیط: رایگان

آدرس: بلوار العین

مارینا مال دبی Dubai Marina Mall

مارینا مال دبی

اکثر گردشگران شهر توریستی دبی، در کنار انجام تفریحات مهیج و مفرح، ساعاتی را به گشت‌وگذار در مراکز خرید معروف این شهر اختصاص می‌دهند. اگر به دنبال مرکز خریدی لوکس و لاکچری هستید، مارینا مال دبی، بهترین گزینه پیش روی شما محسوب می‌شود. معماری بی‌نظیر، حضور برندهای معروف جهانی، امکانات رفاهی عالی و همچنین برخی مراکز تفریحی، این مرکز خرید را به یکی از محبوب‌ترین جاهای دیدنی شهر دبی تبدیل کرده است. بعد از یک خرید رضایت‌بخش حتما به این بخش‌های تفریحی مارینا مال دبی نیز سری بزنید:

  • رستوران‌های باکیفیت
  •  مرکز بازی کودکان
  •  سینما
  • کافی‌شاپ

اطلاعات بازدید از مارینا مال دبی

ساعت کاری: ۱۰ الی ۲۲

هزینه بلیط: رایگان

آدرس: خیابان شیخ زائد، نزدیک ساحل جمیرا

آکواریوم دبی Dubai Aquarium & Underwater Zoo

آکواریوم دبی

یکی دیگر از مکان های دیدنی دبی که نباید از آن غافل شوید، آکواریوم دبی نام دارد. در این جاذبه گردشگری دبی بیش از ۱۴۰ گونه موجود دریایی وجود دارد که امکان مشاهده زندگی و نحوه زیست بسیاری از آبزیان را برای شما فراهم می‌کند. اکثر گردشگرانی که تجربه بازدید از آکواریوم دبی را دارند، از آن به عنوان شگفت‌انگیزترین جاهای دیدنی این شهر یاد می‌کنند. جالب است بدانید که در بخش‌هایی از این مجموعه تفریحی می‌توانید از غواصی و شنا در کنار برخی آبزیان لذت ببرید. همچنین مشاهده پنگوئن‌ها، سفره ماهی‌ها، کروکودیل‌ها، سمورهای آبی، کوسه‌ها و دیگر گونه از جانوران آبزی، هر گردشگری را به وجد می‌آورد.

اطلاعات بازدید از آکواریوم دبی

ساعت کاری:  ۱۰ الی ۲۲

قیمت بلیط : ۲۹۹ درهم امارات

آدرس: دبی مال

آبنمای دبی The Dubai Fountain

فواره دبی

در نزدیکی معروف‌ترین برج جهان به نام برج خلیفه، آبنمایی وجود دارد که با جذابیت‌های خود به یکی از برترین جاهای دیدنی دبی تبدیل شده است. این آبنما در دریاچه برج خلیفه و با ارتفاع بسیار زیاد قرار دارد. جالب است بدانید که آبنمای دبی در هر ثانیه، حدود ۲۲ گالن آب را به سمت آسمان پرتاب کرده و مناظر شگفت‌انگیزی را ایجاد می‌کند. تماشای آبنمای دبی با نمایش موزیکال جذاب، خاطره خوشی از سفر به این شهر توریستی را در ذهن هر گردشگری ثبت می‌کند. 

اطلاعات بازدید از آبنمای دبی

ساعت کاری::  ۱۷:۴۵ الی ۲۳:۳۰ 

قیمت بلیط: ۶۵ درهم امارات

آدرس: بلوار شیخ محمد بن رشید ۱

Jumeirah Beachساحل جمیرا دبی 

ساحل جمیرا دبی

قدم زدن در ساحل سفید و ماسه‌ای جمیرا، از علاقه‌مندی‌های هر گردشگری است که وارد شهر دبی می‌شود. ساحل جمیرا از زیباترین و باشکوه‌ترین سواحل دبی محسوب می‌شود که امکانات رفاهی و تفریحی مناسبی را برای گردشگران فراهم کرده است. وجود مجتمع خرید، پارک آبی وایلد وادی، استراحتگاه‌های ساحلی زیبا، صندلی‌های آفتاب، انجام ورزش‌های آبی و … در ساحل جمیرا، لحظات خوشی را برای گردشگران رقم می‌زند. رفتن به این ساحل در هر زمانی از شبانه‌روز امکان‌پذیر است.

مرکز تجارت جهانی دبی Dubai World Trade Centre

مرکز تجارت جهانی؛ از مراکز دیدنی شهر دبی

شهر دبی به داشتن آسمان‌خراش‌های مرتفع و بی‌نظیر معروف است. ساختمان مرکز تجارت جهانی دبی نیز یکی از آسمان‌خراش‌های این شهر توریستی است که به‌عنوان مهم‌ترین مرکز تجاری در منطقه خاورمیانه در حال فعالیت است. اکثر گردشگران با شنیدن نام مرکز تجارت جهانی، این تصور را دارند که فقط رویدادهای مهم تجاری در این مجموعه برگزار می‌شود، در حالی که شاهد برپایی انواع نمایشگاه‌ها و رویدادهای سرگرم‌کننده در این مجموعه شگفت‌انگیز هستیم. در این ساختمان تجاری بخش‌های مختلفی وجود دارد که به شرح زیر است:

  • تالار شیخ رشید
  • تالار مکتوم
  • تالار رقص الملاکوه
  • تالارهای شیخ سعید
  • تالارهای زعابیل
  • رستوران‌ها
  • هتل‌ها
  • دفاتر و سالن‌های پذیرایی

اطلاعات بازدید از مرکز تجارت جهانی دبی

ساعت کاری: ۱۰ الی ۱۹

آدرس: خیابان شیخ زاید 

لگولند دبی Legoland  Dubai

لگولند دبی

یک پارک تفریحی در شهر توریستی دبی وجود دارد که با مضمون لگو، به یکی از جاذبه های گردشگری دبی تبدیل شده است. لگولند از بهترین جاهای دیدنی دبی برای کودکان است که می‌توانند فعالیت‌های تفریحی و خلاقانه متفاوتی را تجربه کنند. برخی از بخش‌های مفرح، مهیج و منحصربه‌فردی که در این مجموعه وجود دارد عبارت است از:

  • ۴۰ سواری تعاملی 
  • ۱۵ هزار مدل لِگو 
  • ساختمان‌هایی ساخته شده از ۶۰ میلیون قطعه لگو
  •  بخش کارخانه
  •  شهر لگو
  • قلمرو پادشاهی
  •  محوطه تخیل
  •  فضای ماجراجویی 
  •  مینی لند

اطلاعات بازدید از لگولند دبی

ساعت کاری: ۱۰ الی ۱۸

هزینه بلیط:

  • بزرگسالان: ۲۹۵ درهم
  • کودکان: ۲۵۰ درهم

آدرس: خیابان شیخ زاید

پارک بالیوود دبی BollywoodParks Dubai

پارک بالیوود دبی

از متفاوت‌ترین جاهای دیدنی دبی می‌توان به پارک بالیوود اشاره کرد. این مجموعه تفریحی به عنوان اولین پارک در جهان محسوب می‌شود که با تم دنیای فیلم‌های بالیوودی و هندی ساخته شده است. پارک بالیوود هند به ویژه برای آن دسته از افرادی که عاشق شخصیت‌های فیلم‌های هندی هستند، بسیار مناسب است. زیرا در این پارک می‌توانید با دنیای فیلم‌های هندی و شخصیت‌ها و قهرمانان آن‌ها به‌طور جذابی آشنا شوید. از بخش‌های اصلی این پارک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  •  تقاطع بمبئی
  • بلوار بالیوود
  • رویال پلازا
  • تئاتر تاج‌محل
  • سلام هند

اطلاعات بازدید از پارک بالیوود دبی

ساعت کاری:

  • شنبه تا پنجشنبه: ۹ الی ۲۴
  • جمعه: ۱۰ الی ۲۴

هزینه بلیط: ۲۷۵ درهم

آدرس: جاده شیخ زاید

پناهگاه حیات وحش رأس الخور دبی Ras Al Khor Wildlife Sanctuary

راس الخور دبی

یکی دیگر از مقاصد گردشگری در شهر دبی که با طبیعت گره خورده است و جاذبه‌های دیدنی شگفت‌انگیزی دارد، پناهگاه حیات وحش راس الخور است. در این مجموعه دیدنی و زیبا، بیش از ۴۷ گونه گیاهی متنوع و ۲۷۰ گونه جانوری خاص و کمیاب حضور دارند. انجمن پرندگان جهان، راس الخور را یکی از مهم‌ترین و غنی‌ترین زیستگاه‌های پرندگان می‌داند. یکی از جذابیت‌های بی‌نظیر این زیستگاه، حضور بیش از ۵۰۰ فلامینگو است که در حال زندگی در این مجموعه هستند. 

اطلاعات بازدید از پناهگاه حیات وحش راس الخور دبی

ساعت کاری: ۹ الی ۱۶

هزینه بلیط: رایگان

آدرس: راس الخور دبی

پارک ساحلی الممزر دبی Al Mamzar Beach Park

ساحل الممرز دبی

زیباترین ساحل دبی که چشم‌انداز بی‌نظیری از دریا را پیش چشمان شما به تصویر می‌کشد، پارک ساحلی الممزر نام دارد. این پارک ساحلی با مساحتی بالغ بر ۱۰۶ هکتار بهترین مکان برای انجام تفریحات خانوادگی و ورزش‌های آبی است. تماشای دریای مواج و آبی رنگ، قدم زدن بر روی شن‌های ساحلی و انجام بازی‌های سرگرم کننده، این ساحل را به یکی از اصلی‌ترین جاهای دیدنی دبی تبدیل کرده است. امکانات رفاهی مختلفی مانند استخر، رختکن، آلاچیق و … در این ساحل وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. بازدید از این ساحل رایگان بوده و در هر ساعت از شبانه‌روز امکان‌پذیر است. برای تجربه لحظاتی شاد و مفرح در ساحل الممزر، فقط کافی است خود را به منطقه دیره دبی برسانید.

ساحل الصفوح Sufouh Beach

ساحل الصفوح؛ جای دیدنی و آرام شهر دبی

اگر دوست دارید در ساحلی دنج و خلوت، مناظر باشکوه دریا را مشاهده کنید و از انجام بازی‌های آبی و ساحلی لذت ببرید، پیشنهاد ما به شما، ساحل الفصوح است. شگفتی این ساحل این است که در نقطه‌ای میان پالم جمیرا و برج العرب واقع شده که چشم‌انداز بی‌نظیری دارد. اگر برای ساحل گردی در دبی، جزیره الفصوح را انتخاب کرده‌اید، باید بدانید که در این ساحل هیچ نوع امکانات تفریحی و رفاهی وجود ندارد، زیرا از هیاهوی حضور گردشگران زیاد دور بوده و بسیار ساکت و دنج است. بعد از ساحل گردی می‌توانید به پارک الفصوح که در مقابل ساحل قرار دارد بروید و از گشت‌وگذار در منطقه‌ای سرسبز لذت ببرید. بازدید از ساحل الفصوح رایگان بوده و در هر ساعتی از شبانه‌روز امکان‌پذیر ازست.

 Rahim Khan Mosque مسجد الرحیم  

مسجد الرحیم؛ از مکان های دیدنی دبی با حال‌وهوای معنوی

یکی دیگر از بهترین جاهای دبی که حال و هوایی عرفانی و مذهبی دارد، مسجد الرحیم است. معماری خاص و بی‌نظیر این مسجد به همراه تزئینات و طرح‌های شگفت‌انگیز، آن را به یکی از بناهای قدیمی و دیدنی دبی تبدیل کرده است. در نقش طاق این مسجد از معماری اصیل ایرانی اسلامی الهام گرفته شده است. وسعت مسجد الرحیم به قدری است که در هنگام نماز جماعت، ۲۰۰۰ نمازگزار در آن حضور دارند. این جاذبه دیدنی و باشکوه در منطقه مارینا دبی واقع شده است.

پارک موضوعی موشن گیت دبی Motiongate theme park Dubai

پارک موشن گیت دبی

یکی دیگر از مکان های تفریحی دبی که حال و هوای خاصی دارد و با تم هالیوود طراحی شده است، پارک موشن گیت دبی نام دارد. در این پارک می‌توانید لحظات هیجان‌انگیز و متفاوتی را تجربه کنید، به این شکل که در انیمیشن‌های هالیوودی حضور دارید. تم‌هایی که در پارک موضوعی موشن گیت مشاهده خواهید کرد از انیمیشن‌های شرکت‌های بزرگ جهان الهام گرفته شده است، مانند:

  • دریم‌ورکس
  • کلمبیا پیکچرز
  •  لاینزگِیت

این پارک موضوعی بی‌نظیر، بخش‌های مفرح و مهیج متفاوتی دارد، ازجمله:

  • استودیو سنترال 
  •  دنیای اسمورف‌ها
  • و…

اطلاعات بازدید از پارک موشن گیت دبی

ساعت کاری: ۱۱ الی ۲۰ 

هزینه بلیط: ۳۳۰ درهم

آدرس: جبل علی

شهر متل پلی دبی mattel play town

شهر متل پلی از دیدنی های دبی برای بازی کودکان

از جاذبه‌های دیدنی دبی که هم برای بزرگسالان و هم برای کودکان جذاب است، شهر متل پلی دبی نام دارد. در این شهر، می‌توانید انواع اسباب‎بازی‌های محبوب کودکان را پیدا کنید و در بخش‌های تفریحی و آموزشی آن، ساعات خوشی را در کنار کودکان خود سپری کنید. سنجش مهارت تفکر، حل مسئله و خلاقیت کودکان در این مجموعه تفریحی و آموزشی امکان‌پذیر است. برای تجربه لحظاتی خاطره‌انگیز، شاد و مفرح در کنار کودکان خود، حتما سری به شهر متل پلی دبی بزنید.

اطلاعات بازدید از شهر متل پلی دبی

ساعت کاری: همه روزه از ساعت ۱۰:۳۰  الی ۱۹

هزینه بلیط: 

  • بزرگسالان: ۱۱۰ درهم
  • کودکان: ۵۰ درهم

آدرس: خیابان الصفا

مجموعه تفریحی تریل زون دبی Thrill Zone Entertainment Centre

پارک تریل زون دبی

اگر به همراه دوستان خود به دبی سفر می‌کنید، می‌توانید لحظات خوش و به یادماندنی در مجموعه تفریحی تریل زون دبی را تجربه کنید. در این مجموعه تفریحی و هیجان‌انگیز بخش‌های مختلفی برای سرگرمی و بازی وجود دارد که هر نوع سلیقه‌ای را پوشش می‌دهد، ازجمله:

  • لیزرتگ
  •  سینمای ۶ بعدی
  •  سالن رقص 
  • انواع گالری 
  • پارک ژوراسیکی وحشتناک 
  •  بازی‌های رایانه‌ای
  • و…

همچنین بعد از ساعت‌ها بازی و تفریح در این مجموعه می‌توانید یک غذای لذیذ در کنار دوستان خود در بهترین رستوران این مجموعه میل کنید.

اطلاعات بازدید از تریل زون دبی

ساعت کاری: ۱۰ الی ۲۴ 

هزینه بلیط: با توجه به نوع بازی و بخش‌ها متغیر است.

آدرس: خیابان شیخ زاید

شهربازی مادهش ورلد Modesh World

مادهش ورلد؛ از بهترین جاهای دیدنی دبی برای تفریح کودکان و خانواده

در شهربازی مادهش ورلد به عنوان یکی از جاهای دیدنی دبی که برای خانواده و کودکان مناسب است، انواع امکانات و برنامه‌های تفریحی فراهم شده است. سرگرمی‌های ماجراجویانه و مهیج برای کودکان، نمایش‌های صحنه‌ای جذاب، انواع بخش‌ها و وسایل بازی و… تنها بخشی از تفریحات مهیج در این مجموعه محسوب می‌شود. در سفر به دبی و برای تجربه لحظاتی خاطره‌انگیز و به یادماندنی در کنار کودکان خود، حتما سری به شهربازی مادهش ورلد دبی بزنید.

اطلاعات بازدید از شهربازی مادهش ورلد دبی

ساعت کاری: ۱۰ الی ۲۳

هزینه بلیط: با توجه به نوع بازی متغیر است.

آدرس: مرکز تجارت بین‌المللی

دلفیناریوم دبی Dubai Dolphinarium

دلفیناریوم دبی

در یکی از مجموعه‌های تفریحی و گردشگری دبی، انواع دلفین‌ها و فوک‌های دریای زندگی می‌کنند که دیدن آن‌ها از نزدیک بسیار لذت‌بخش است. دلفیناریوم دبی در مساحتی ۵۰۰۰ مترمربع واقع شده که در ساخت آن فناوری‌های صوتی و نوری مدرن و پیشرفته به کار برده شده اشت. با ورود به این مجموعه می‌توانید نمایشی از بازی دلفین‌ها را به مدت ۴۵ دقیقه مشاهده کنید. 

اطلاعات بازدید از دلفیناریوم دبی

ساعت کاری: سه سانس ۱۱، ۱۴، ۱۸

هزینه بلیط: ۱۰۵ درهم

آدرس: پارک Creek، ورودی شماره یک

جاهای دیدنی دبی در بهار

بهترین جاهای دبی در بهار

از آنجایی که دبی یک شهر کویری با آب‌وهوای گرم و سوزان محسوب می‌شود، شاهد حضور گردشگران زیادی در این شهر زیبا و توریستی در فصل بهار هستیم. در این فصل می‌توانید انواع تفریحات آبی مهیج و خاطره‌انگیز را انجام دهید و اوقات خوشی را در تعطیلات خود در کنار دوستان و اعضای خانواده سپری کنید. اگر در فصل بهار به دبی می‌روید، این جاذبه‌های تفریحی و دیدنی را در لیست گردشگری خود لحاظ کنید:

  • پارک آبی آتلانتیس آکواونچر 
  • پارک آبی وایلد وادی 
  • سافاری دبی
  • آتلانتیس پالم
  • جزیره نخل جمیرا

جاهای دیدنی دبی در تابستان

شهر دبی تابستان‌های گرم، سوزان و طاقت‌فرسایی دارد. به همین دلیل است که در این فصل، شهر دبی بسیار خلوت بوده و توریست‌های کمی این شهر را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب می‌کند. با توجه به گرمای هوا و تابش آفتاب سوزان، بهتر است در فصل تابستان، آن دسته مکان های دیدنی دبی را انتخاب کنید که در مکان‌های سرپوشیده قرار دارد و مجهر به سیستم سرمایشی است، ازجمله:

  • اسکی دبی
  • دلفیناریوم
  • شهربازی مادهش ورلد
  • سیاره سبز
  • آکوریوم دبی

جاهای دیدنی دبی در پاییز 

مکان های دیدنی دبی در پاییز

شهر دبی در فصل پاییز از آب‌وهوای نسبتا مطلوبی برخوردار است، به همین دلیل برای دیدن جاذبه های گردشگری دبی در پاییز می‌توانید گزینه‌های زیادی را در نظر داشته باشید. برخی از بهترین جاهای دیدنی شهر دبی در فصل زیبای پاییز عبارت است از:

  • ساحل جمیرا
  • پناهگاه حیات وحش راس الخور
  • پارک ساحلی الممزر
  • موزه ایلوژن
  • باغ معجره دبی

جاهای دیدنی دبی در زمستان

بهترین آب‌وهوای شهر دبی را می‌توانید در فصل زمستان تجربه کنید. در ماه‌های مختلف زمستان، شهر دبی پذیرای بیشترین تعداد گردشگران است که از سراسر دنیا برای گذران اوقات فراغت خود به این شهر رویایی و شگفت‌انگیز سفر می‌کنند. خبر خوب این است که دست شما برای انتخاب جاهای گردشگری دبی در فصل زمستان باز است و می‌توانید هر نوع تفریحی را با توجه به سلیقه و علاقه خود انتخاب کنید. همچنین بهتر است لیست زیر را به عنوان بهترین جاهای دیدن دبی در زمستان در نظر داشته باشید:

  • مجموعه تفریحی تریل زون دبی
  • پارک بالیوود 
  • آبنمای دبی
  • چرخ و فلک دبی
  • آکواریوم لاست چمبرز

جاهای دیدنی دبی در شب

جاهای دیدنی دبی در شب اکثر گردشگران، عاشق تفریحات شبانه این شهر توریستی و زیبا هستند. جنب و جوش توریست‌ها و تفریح و شادی آن‌ها حال و هوای خاصی به شب‌های دبی بخشیده است. اگر شما نیز عاشق گشت‌وگذار شبانه در بین جاذبه‌های دیدنی و تفریحی دبی هستید، بهتر است این گزینه‌ها را به عنوان جاهای دیدنی دبی در شب خاطر بسپارید:

  • برج خلیفه
  • گاردن گلو
  • برج ساعت
  • قاب دبی
  • برج پارک

جاهای لاکچری دبی

همان‌طور که می‌دانید شهر دبی یکی از مدرن‌ترین، ثروتمندترین و درعین حال گران‌ترین شهرهای توریستی دنیا محسوب می‌شود. به همین دلیل برخی از تفریحات آن، به دلیل لاکچری بودن نیاز به صرف هزینه زیادی دارد. اگر دوست دارید در سفر به دبی یک یا چند جاهای لاکچری دبی را از نزدیک ببینید و سفری خاطره‌انیگز را برای خود رقم برنید، به موارد زیر توجه داشته باشید:

  • چرخ و فلک دبی
  • مارینا مال دبی
  • اسکای دایو
  • پارک واقعیت مجازی دبی مال
  • برج العرب
  • برج خلیفه

جاهای دیدنی دبی برای کودکان

هترین جاهای دیدنی دبی برای کودکان

اگر در کنار اعضای خانواده و کودکان خود به دبی می‌روید، بهتر است در لیست گردشگری خود مکان‌هایی را درنظر داشته باشید که برای تفریح و سرگرمی کودکان نیز مناسب باشد، زیرا قرار است این کودکان دوست‌داشتنی نیز خاطره خوبی از سفر خود در ذهن ثبت کنند. برخی از جاهای دیدنی دبی برای کودکان نیز مناسب است عبارت است از:

  • شهر متل پلی دبی
  • پارک بالیوود
  • لگوند لند
  • موزه ایلوژن
  • باغ پروانه‌ها
  • شهربازی img

جاهایی دیدنی دبی که میشه با مترو رفت

اگر برای گشت‌وگذار در شهر و بازدید از جاذبه‌های گردشگری دبی قصد دارید با وسایل نقلیه عمومی مانند مترو رفت‌وآمد کنید، خبر خوب این است که اکثر جاهای دیدنی این شهر به مترو دسترسی دارد. اما بهتر است پیش از شروع یک روز مفرح و مهیج ابتدا مسیرهای متروی شهر دبی را بررسی کنید. برخی از مکان‌های تفریحی دبی که می‌توانید با مترو به آنجا بروید شامل موارد زیر است:

  • بازار طلا
  • بازار پارچه
  • خانه شیخ سعید آل مکتوم
  • موزه اتحاد
  • دبی مال
  • اپرای دبی

جاهای دیدنی رایگان دبی

بسیاری از گردشگرانی که برای گذران تعطیلات و اوفات فراغت خود دبی را انتخاب می‌کنند، به‌دنبال یک سفر اقتصادی و مقرون‌به‌صرفه هستند. برای صرفه‌جویی در هزینه‌های سفر به دبی می‌توانید از مکان‌های دیدنی بازدید کنید که برای رفتن به آنجا هزینه‌ی از شما دریافت نمی‌شود، جاهای دیدنی رایگان دبی مانند:

  • مسجد الرحیم
  • ساحل الصفوح
  • پناهگاه حیات وحش راس الخور
  • محله الفهیدی
  • مرکز خرید مرکاتو

سخن پایانی

دبی ازجمله شهرهای توریستی و گردشگری در امارات متحده عربی است که شگفتی‌های بی‌نظیری را در دل خود جای داده است. برای دیدن جاهای دیدنی دبی به هفته‌ها و ماه‌ها زمان نیاز است. اما اگر می‌خواهید لیست گردشگری خود را پیش از شروع سفر به این شهر زیبا و رویایی تهیه کنید، بهتر است ابتد با تمام جاذبه های گردشگری دبی آشنا شوید. به این شکل می‌توانید سفری خاطره‌انگیز و به یادماندنی را در کنار دوستان و اعضای خانواده خود سپری کنید. با توجه به استقبال بی‌نظیر گردشگران از این شهر شگفت‌انگیز در این مطلب به بررسی تمام آن چیزی که باید از مکان های دیدنی دبی بدانید، پرداختیم.

سوالات متداول

پربازدیدترین جاذبه دبی کدام است؟

برج خلیفه به عنوان پربازدیدترین جاذبه دبی شناخته می‌شود.

محبوب‌ترین جاذبه‌های توریستی دبی کدامند؟

برج خلیفه، آبنمای دبی، آکواریوم دبی، باغ وحش زیر آب و پارک آبی آتلانتیس آکواونچر دبی از محبوب‌ترین جاذبه‌های توریستی دبی هستند.

برای بازدید از کل جاذبه‌های دبی چند روز لازم داریم؟

حداقل ۴ تا ۵ روز زمان لازم است تا بتوانید از جاذبه‌های دبی دیدن کنید.

بهترین جاهای گردشی دبی برای کودکان کدام است؟

پارک واقعیت مجازی، موشن‌گیت، شهربازی ای‌ام‌جی و لگولند از جاهای دیدنی معروف دبی برای کودکان است.

۵/۵ - (۵ امتیاز)

تعداد دیدگاهها: ۴

  1. شیدا

    متن خواندنی با توضیحات کاملی و دقیقی بود. ممنون از مجله اقامتگاه ۲۴

    • علیرضا قانع

      سلام خواهش میکنم خوشحالیم که براتون مفید بوده

  2. مصطفی کاظمی

    واای چقدر دوست دارم برم دبی رو‌ بگردم. چه جاهای خوشگلی داره. 😍😍

    • علیرضا قانع

      آرزوی هر ایرانی، دبی گردی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×