» جهانگردی » دبی » ۲۰ از سواحل دبی؛ بهترین سواحل مختلط، خانوادگی و شن طلایی
سواحل دبی
دبی

۲۰ از سواحل دبی؛ بهترین سواحل مختلط، خانوادگی و شن طلایی

۱۰ آبان ۱۴۰۲ 6۰1,654

دبی، شهری است که در سال‌های اخیر یکی از مقاصد گردشگری محبوب جهان به شمار می‌آید. جاهای دیدنی دبی علی‌الخصوص ساحل‌های زیبا و تجربه‌های هیجان‌انگیزی که برای گردشگران فراهم می‌کند، مسافران بسیاری را به سمت خود فرامی‌خواند. سفر به دبی نه تنها به معنای کشف یک شهر جدید، بلکه به معنای تجربه‌ی یک دنیای متفاوت از فرهنگ و آشنایی با طبیعت کویری است. سواحل دبی نیز در هر زمان از سال، تجربه‌ای خاص و خوشایند را برای شما رقم می‌زند. 

در تابستان، شما می‌توانید از گرمای آفتاب و دریا لذت ببرید و در زلال‌ترین آب‌ها غوطه‌ور شوید. در فصل پاییز و بهار، هوای مطبوع و معتدل‌ ساحل را لمس کنید و از جلوه‌های دلپذیر پارک‌های ساحلی لذت ببرید. حتی در زمستان نیز دبی با آب و هوای خوب خود مسافران را شگفت‌زده می‌کند. تجربه‌ی کروزهای دریایی و انواع ورزش‌های آبی را در این فصل از دست ندهید. 

با تمام این اوصاف، سوال اصلی اینجاست که از کدام ساحل شروع کنیم؟ساحل خانوادگی و مناسب برای کودکان کدام است؟ زوج‌ها در کدام ساحل می‌توانند عاشقانه‌هایشان را خاطره کنند؟ در این راهنما، تمامی جزئیات از سواحل طلایی دبی تا تجربه‌ی ورزش‌ها و تفریحات آبی دبی و خوراکی‌های دریایی فوق‌العاده را مرور می‌کنیم، با ما همراه بمانید.

بنر هتل های دبی بلاگ برای موبایل

فهرست این مطلب

بهترین سواحل دبی را بشناسید

بدون شک، سواحل دبی از جمله مهمترین جاذبه‌های این شهر هستند. ساحل جمیرا، ساحل جبرالعلی، ساحل کایت بیچ و ساحل مارینا تنها چند مثال از ساحل‌های دبی هستند که با آبی آرام و شن‌هایی نرم‌تر از پنبه‌ از مهمانان خود استقبال می‌کنند. این سواحل علاوه بر اینکه برای شنا دلپذیرند، امکانات و خدماتی را نیز برای تفریح به گردشگران ارائه می‌دهند که گذر لحظات را بی‌نظیرتر می‌کند. اما سواحل دبی که یک بار هم شده، باید از آن‌ها دیدن کنید، عبارتند از:

ساحل جمیرا یا جمیرا بیچ؛ گل سرسبد ساحل‌های دبی

جمیرا از بهترین سواحل دبی

ساحل جمیرا Jumeirah Beach یکی از نقاط جذاب و دیدنی دبی است که هر ساله تعداد فراوانی گردشگر از آن بازدید می‌کنند. حضور در ساحل جمیرا، یکی از معروف‌ترین ساحل‌های دبی، برای عموم آزاد است. این ساحل ویژگی‌های منحصر به فردی دارد که آن را از دیگر سواحل متمایز می‌کند. از جمله ویژگی‌های بارز این ساحل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

تاییدیه پرچم آبی Blue Flag Beach

ساحل جمیرا یکی از سواحل نادر دبی است که تاییدیه پرچم آبی ساحل را از بنیاد آموزش محیط زیست Foundation for Environmental Education دریافت کرده است. این نشان از رعایت استانداردهای بین‌المللی حفاظت از محیط زیست و کیفیت آب و سایر ملاحظات محیطی خبر می‌دهد و به معنای سلامت و تمیزی این ساحل است.

تنوع فعالیت‌های تفریحی و امکانات گردشگری

ساحل جمیرا به عنوان یک مقصد تفریحی برای تمامی افراد از انواع سلیقه‌ها شناخته می‌شود. تفریحات این ساحل به دو بخش تقسیم می‌شود؛ بخشی مخصوص شنا و بخشی که امکان انجام تفریحات ورزشی را فراهم می‌کند. از جمله امکانات ساحل جمیرا می‌توان به غریق نجات، تجهیزات ورزش‌های آبی، کافه‌ها و رستوران‌ها اشاره کرد. این امکانات برای تفریح خانوادگی و گروهی بسیار مناسب هستند. بنابراین اگر برای شنا به ساحل نیامده‌اید، هیجان یک تفریح آبی را از خود دریغ نکنید!

فضای سبز و آرامشی وصف‌ناپذیر

در کنار تمامی این هیجانات آبی، برای کسانی که دوست‌دار آرامش و خلوت با خود و خانواده هستند نیز فضای سبز و نخل‌های سر به فلک کشیده در کنار ساحل فراهم است. نخل‌های سرسبز در کنار شن‌های نرم و روان ساحل، فضای سبز بی‌نظیری را ایجاد کرده که این ساحل را در آغوش دارد. اگر قصد خواندن کتاب در خلوت خود کردید، کتابخانه رایگانی نیز در این ساحل برای شما در دسترس است. تجربه دلنشین و آرامش‌بخش قدم زدن کنار یکی از بهترین سواحل دبی را به هنگام طلوع یا غروب خورشید، در لیست خود قرار دهید.

ساحلی برای عاشقان مراکز خرید

این ساحل در مجاورت مراکز خرید و بازارهای محلی دبی قرار دارد. بنابراین، پس از گذراندن یک روز پرانرژی در ساحل، می‌توانید به خرید و قدم زدن در بازارهای محلی بپردازید.

هزینه ورودی به ساحل جمیرا

۵ درهم برای هر نفر

آدرس ساحل جمیرا

دبی، شارع جمیرا، ام سقیم ۳

پارک ساحلی الممزار؛ مکانی بی‌نظیر برای پیک‌نیک خانوادگی

ساحل الممزار یکی از بهترین سواحل دبی و از مقاصد دیدنی و زیبای آن است. این ساحل نیز با تاییدیه پرچم آبی ساحل به عنوان یکی از سواحل تمیز و با کیفیت دبی شناخته می‌شود. خبر خوش برای گردشگران این‌که ساحل الممزر، عمومی بوده و برای پیک‌نیک خانوادگی گزینه بسیار مناسبی است. از جمله ویژگی‌های برجسته ساحل الممزار می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

مساحت گسترده و امکانات فراوان ساحل الممراز

با مساحتی بیش از ۱۰۶ هکتار، این ساحل با وسعت یک پارک ساحلی بزرگ، امکانات بی‌نظیری به بازدیدکنندگان نیز ارائه می‌کند. این امکانات محوطه‌های چمنی بزرگ برای پیک‌نیک، ایستگاه‌های باربیکیو، استخرها، آمفی‌تئاتر، محوطه بازی کودکان، تالاب‌ها و امکان اجاره دوچرخه را شامل می‌شود. این تنوع خدمات باعث می‌شود که افراد با تمام سلیقه‌ها و سنین بتوانند از ساحل الممزار لذت ببرند.

اجاره چادر با کولر گازی

کسانی که عاشق کمپ‌های شبانه و خوابیدن با صدای دریا هستند، بدانند که یکی از ویژگی‌های جالب این ساحل، امکان اجاره چادرهایی با کولر گازی است. این آپشن به ویژه برای تابستان‌های گرم دبی بسیار مناسب بوده و به بازدیدکنندگان اجازه می‌دهد تا روزهای گرم را در آفتاب و در کنار دریا با آسایش بگذرانند.

امکانات امنیتی و نظارتی

ساحل الممزار تحت نظارت و کنترل نگهبان‌های ساحلی و گارد‌های امنیتی دبی قرار دارد. این امر باعث می‌شود که ساحل الممزر به یکی از امن‌ترین سواحل دبی تبدیل شود و گردشگران بتوانند بدون نگرانی از امنیت خود در ساحل لذت ببرند.

ساحلی تمیز در کنار آبی زلال

ساحل الممزار دبی

ساحل الممزار به شن‌های سفید و نرمش مشهور است. با توجه به تاییدیه پرچم آبی ساحل، آب دریا نیز در این محدوده، بسیار تمیز است. این موارد باعث می‌شوند که ساحل الممرز به نسبت سایر سواحل دبی، مورد استقبال بیشتری قرار گیرد.

طبیعت بکر و استوایی

حضور بیش از ۱۰۰۰ درخت نخل در این ساحل به همراه طبیعت ساحلی و تالاب‌ها، برای گردشگران اقلیم استوایی را تداعی می‌کند. این محیط زیبا با ترکیب شن‌های نرم و روان و درختان نخل، به تجربه‌ای رویایی در خاطر شما تبدیل می‌شود.

هزینه ورودی به ساحل الممزار

۵ درهم برای هر نفر ( برای اطفال زیر ۲ سال رایگان است)

ورود با ماشین؛ برای هر ماشین ۳۰ درهم

آدرس ساحل الممزار

دبی، شارع  الخلیج، شاطی الممزار

 ساحل لامر؛ بازدید از جدیدترین سواحل دبی

ساحل لامر یکی از بهترین مقاصد ساحلی دبی است که ترکیبی از جذابیت‌های طبیعی، امکانات تفریحی و خدمات رفاهی را در اختیار گردشگران قرار می‌دهد. این ساحل به تازگی به لیست سواحل زیبای دبی اضافه شده و به دلیل ویژگی‌های منحصر به فرد خود، تعداد زیادی از گردشگران را مجذوب خود کرده است. حضور در این ساحل عمومی برای خانواده‌ها مجاز است.

شکم‌گردی در کافه رستوران‌های رنگارنگ

یکی از ویژگی‌های برجسته ساحل لامر وجود فروشگاه‌های متنوع خوردنی‌جات و کافه‌هایی با غذاهای هندی و ایتالیایی است. از طعم‌های لذت‌بخش بستنی گرفته تا خوراکی‌های خوشمزه، شما در این ساحل می‌توانید تجربه‌های متنوعی را رقم بزنید. طعم‌هایی که در این ساحل خواهید چشید، بهترین خاطرات را در ذائقه شما ثبت می‌کنند. تراس‌های کافه‌های ساحلی، مکان‌هایی عالی‌ برای صرف یک وعده سبک در کنار دریا و تماشای چشم‌انداز زیبای ساحل هستند.

پلاژهایی برای آرمیدن در آغوش ساحل

ساحل لامار

در این ساحل، شما از طلوع تا غروب آفتاب فرصت دارید تا در آب دریا شنا کنید. همچنین می‌توانید در کنار ساحل روی صندلی مخصوص حمام آفتاب ریلکس کنید و از لذت آب‌وهوای خوش و مطبوع دریا بهره‌مند شوید. مناظر زیبای ساحل و صدای آرامش‌بخش موج‌های دریا به شما احساس آرامشی بی‌نظیر را هدیه می‌دهد.

هنگامی که شب فرا رسد و پرده‌ی شب بر آسمان انداخته شود، هنوز هم ساحل لامر بستری آرام برای خلوت و لذت است. در این ساعات ممنوع است وارد آب دریا شوید، اما می‌توانید در کنار ساحل نشسته و به صدای موج‌های دریا گوش دهید و تا پاسی از شب با صدای امواج دریا همراه شوید.

فضایی هنری و دیوارنگاره‌هایی دیدنی

یکی از مزیت‌های این ساحل این است که به‌عنوان یکی از جدیدترین سواحل دبی، المان‌های مدرن را نیز با خود دارد. در بخش‌هایی از این ساحل، فضاهای هنری و طراحی‌های زیبایی را می‌توان مشاهده کرد. دیوارهای نقاشی‌شده با طراحی‌های رنگارنگ از هنرمندان محلی، مکان‌های مناسبی برای عکاسی‌های جذاب و خاطره‌ساز فراهم می‌آورند.

مرکز خرید ساحل لامر

برای کسانی که به دبی آمده‌اند تا از هر فرصتی برای خرید استفاده کنند، در ساحل لامر نیز مراکز خرید در نظر گرفته شده است. با خیال راحت به این مرکز خریدهای لوکس بروید و از خرید‌های خود لذت ببرید. 

محوطه بازی کودکان ساحل لامر

اگر کودکی همراه خود دارید، محوطه‌ی بازی کودکان و پارک آبی و بادی برای سرگرمی و تفریح مناسب و بی‌خطر برای آن‌ها فراهم شده است.

هزینه ورودی به ساحل لامر

رایگان

آدرس ساحل لامر

دبی، شارع  ۱b 4A، جمیرا ۱، بین پریل جمیرا و خلیج جمیرا، شاطی لامر

ساحل مارینا دبی

ساحل مارینا نگینی بر انگشتر سواحل دبی است. این ساحل در منطقه مارینا دبی واقع شده و جذابیت‌های فراوانی را در خود جای داده است. این ساحل که به نام «مارینا بیچ » Marina Beach هم شناخته می‌شود، یک مقصد پرطرفدار برای گردشگران و مسافران در دبی محسوب می‌شود.

خدمات لوکس برای شنا در آب‌های ساحل مارینا

یکی از ویژگی‌های برجسته ساحل مارینا، تمیزی و زیبایی آب‌های خلیج فارس در این نقطه است. تمامی امکانات و خدمات یک ساحل عالی، از جمله رختکن‌های مجهز، دوش‌ها، و سایه‌بان‌ها در این ساحل موجودند. این لوازم و تجهیزات همه آنچه که نیاز دارید را برای گذران یک روز دلپذیر در کمال آرامش و لذت، فراهم می‌کنند.

ساحلی بی‌نظیر برای بلاگرها

ساحل لاکچری مارینا دبی

از جذابیت‌های ویژه ساحل مارینا باید به منظره‌های خیره‌کننده اطراف آن نیز اشاره کرد. در این ساحل فرصت‌های بسیاری برای عکاسی و بک‌گراندی زیبا برای خلق عکس‌های خاطره‌انگیز در اختیار شماست. با پیاده‌روی در امتداد ساحل و لذت بردن از لمس شن‌های نرم ساحل و تماشای تلالو درخشان دریا در کنار غروب آفتاب، لحظاتی خاص و رویایی را تجربه می‌کنید.

اقامت در کنار ساحل برای لاکچری پسند‌ها

ساحل مارینا به دلیل وجود اقامتگاه‌های لوکس و هتل‌هایی با امکانات عالی در مجاورت خود، مکانی مناسب برای اقامت در دبی نیز محسوب می‌شود. شما می‌توانید در این مناطق از امکانات و خدمات بی‌نظیر هتل‌ها بهره‌مند شوید و از اقامتی شگفت‌آور در کنار ساحل لذت ببرید.

دسترسی به مراکز خرید معتبر و برند

به‌علاوه، ساحل مارینا به دلیل واقع شدن در نزدیکی منطقه جمیرا بیچ رزیدنس، شما امکان دسترسی به مراکز خرید و رستوران‌های متعدد دارید. در ساحل مارینا دبی، شما می‌توانید از تنوع غذاها و خوراکی‌های محلی و بین‌المللی نیز لذت ببرید.

هزینه ورودی به ساحل مارینا دبی

رایگان

آدرس ساحل مارینا

دبی، شارع المرسی، شارع بریج، شاطی مارینا

ساحل کایت دبی؛ بهترین سواحل دبی برای تفریحات آبی 

ساحل کایت یکی دیگر از سواحل پرطرفدار برای تفریح و ورزش‌های آبی و ساحلی است. این ساحل امکانات متنوعی را در اختیار گردشگران قرار می‌دهد و مکانی عالی برای سپری کردن وقت با دوستان و خانواده به شمار می‌آید. بنابراین، اگر به دبی سفر می‌کنید و علاقه‌مند به تجربه تفریحات آبی و ورزش‌های هیجان‌انگیز هستید، ساحل کایت یکی از بهترین گزینه‌ها برای شما خواهد بود. از ویژگی‌های این ساحل به موارد زیر می‌توان اشاره کرد:

تجهیزات مناسب برای ورزش‌های آبی

ساحل کایت دبی؛ ساحلی پر از شادی و تفریح

 ساحل کایت یا ساحل بادبادک‌ها، به عنوان یکی از بهترین مقاصد برای تفریحات آبی شناخته می‌شود. می‌توانید در این ساحل ورزش‌هایی مانند موج‌سواری، کایت‌سرفینگ و پدل‌بردینگ انجام دهید. ساحل آرام و دریای شفاف آن به شما فرصت می‌دهد تا تجربه تفریحات آبی متنوعی را رقم بزنید.

فضای آزاد و ایمن برای ورزش گروهی

ساحل کایت یک مکان عمومی است که از علاقه‌مندان به ورزش‌های گروهی از جمله فوتبال و والیبال ساحلی، میزبانی می‌کند. در این ساحل شما می‌توانید با دیگر افراد به فعالیت‌های ورزشی پرداخته و دوستان جدیدی پیدا کنید.

مسیر پیاده‌روی

ساحل کایت، یک مسیر پیاده‌روی ۱۴ کیلومتری دارد. این مسیر برای دویدن و پیاده‌روی ایده‌آل است و به شما امکان می‌دهد در طول مسیر از منظره‌های زیبای برج العرب نیز لذت ببرید.

دسترسی آسان به غذا و نوشیدنی

در ساحل کایت، رستوران‌ها و کافه‌های مختلفی وجود دارند که غذاها و نوشیدنی‌های خوشمزه‌ای ارائه می‌کنند. پس اگر احساس گرسنگی کردید، می‌توانید به این مکان‌ها سر بزنید.

فاقد امکانات لازم برای شنا

در این ساحل برخلاف سایر سواحل دبی، امکانات مناسب برای شنا وجود ندارد. امکانات بهداشتی از جمله حمام و دوش‌ به سختی در ساحل کایت یافت می‌شود.

پارکینگ با ظرفیت بالا

اگر با ماشین شخصی به این ساحل می‌روید، خبر خوب این‌که ساحل کایت دارای پارکینگ با ظرفیت بالا برای راحتی گردشگران است.

هزینه ورودی به ساحل کایت دبی

رایگان

آدرس ساحل کایت دبی

دبی، بلوار المنار، شارع جمیرا، کنار ساحل جمیرا دبی

ساحل الصفوح؛ زیبای خفته در سواحل دبی

ساحل الصفوح al Sufouh Beach یکی دیگر از سواحل زیبای دبی است. این ساحل به شما امکان می‌دهد تا در فضایی آرامش‌بخش، از زیبایی‌های طبیعی این شهر لذت ببرید. اگر به دنبال راه فرار از شلوغی و زندگی شهری هستید، حتما این ساحل را به لیست مکان‌های دیدنی سفر خود، اضافه کنید. بسیاری از کسانی که به دبی می‌آیند از وجود ین ساحل بی خبرند. بنابراین اگر به دنبال محلی خلوت و خصوصی‌تر هستید، ساحل الصفوح جواهری کمیاب است.  در مورد ویژگی‌های این ساحل باید گفت:

مکانی بکر و مخفی

ساحل الصفوح یا بلک پالاس بیچ، یکی از مخفی‌ترین سواحل تفریحی دبی است. این ساحل دنج که با نام سیکرت بیچ Secret Beach هم شناخته می‌شود، به دلیل قرارگیری بین ساحل پالم جمیرا و برج العرب، از دید بسیاری از گردشگران مخفی می‌ماند. این روزها خلوت بودن سواحل گردشگری، متاعی است کمیاب!

شن‌های سفید و منظره بی‌نظیر

شن‌های سفید ساحل زیبای الصفوح

ساحل الصفوح دبی به شن‌های سفید و مناظر زیبای خود شهرت دارد. اینجا منظره‌ای پانورامایی از برج العرب و جزیره پالم جمیرا در اختیار شماست. این ساحل بکر و جذاب، قلب مهمانان خود را با شن‌های سفید و آبی فیروزه‌ای دریایش تسخیر می‌کند.

مکانی بدون امکانات تجهیزات

ساحل الصفوح به بکری و بی‌امکانات بودنش شناخته می‌شود. این ساحل فاقد امکاناتی همچون رختکن، صندلی برای آفتاب‌گرفتن و دوش حمام است. اما همین کمبود تجهیزات باعث جذابیت خاص این ساحل می‌شود. افراد از این نکته به شدت لذت می‌برند و به اینجا به عنوان محلی امن از دنیای شلوغ بیرون پناه می‌آورند.

دسترسی آسان

برای رسیدن به ساحل الصفوح، شما می‌توانید از مسیر جاده ساحلی جمیرا استفاده کنید. این مکان جذاب با تمام کمبودهایش به دلیل جذابیت‌های طبیعی و جو آرامش‌بخشی که دارد، محلی عالی برای گذراندن زمان و مدیتیشن است.

ساحلی عمومی و بدون هزینه ورودی

یکی از ویژگی‌های جذاب ساحل الصفوح این است که برای ورود به آن هیچ هزینه‌ای نیاز نیست. این ساحل رایگان و آزاد است و همه افراد می‌توانند از آن بهره‌برند. این ویژگی، ساحل سیکرت را به یک مکان پرطرفدار برای ساکنین و گردشگران دبی، تبدیل کرده است.

باید به خاطر داشت که این ساحل فاقد تجهیزات و امکانات است. بنابراین، پیشنهاد می‌شود که وسایل و لوازم شخصی خود را همراه ببرید.

هزینه ورودی به ساحل الصفوح دبی

رایگان

آدرس ساحل الصفوح دبی

دبی، منطقه الصفوح، شهر شیخ نشین دبی، شارع الصفوح۱

ساحل نخل جمیرا یا پالم جمیرا

شهر دبی در امارات متحده عربی با سواحل تفریحی و تنوع وسیعی از جزایر مصنوعی، از ظرفیت گردشگری برجسته‌ای برخوردار است. یکی از این جزایر مصنوعی شگفت‌انگیز در دبی، جزیره نخل جمیرا است که به شکل یک نخل بزرگ در دریا گسترده شده است. اگر به دنبال سفری لاکچری و پر از تجربه‌های هیجان‌انگیز در دبی هستید، ساحل نخل جمیرا با ظاهر دلفریب و هتل‌های لوکس خود منتظر شماست. از تفریحات، غذاهای لذیذ محلی و بین المللی و تماشای غروب آفتاب در این منطقه لذت ببرید. ویژگی‌های این ساحل خصوصی عبارتند از:

نخل جمیرا؛ شاهکار مهندسی

نخل جمیرا یکی از شاهکارهای مهندسی است که به شکل یک جزیره نخلی‌شکل در دریا ایجاد شده است. این جزیره به خاطر شکلش از بالا که به نمای یک نخل شباهت دارد، شناخته می‌شود. برای دسترسی به این جزیره، شبکه‌ای از پل‌ها و جاده‌ها ایجاد شده که امکان رسیدن به انواع اماکن تفریحی و رفاهی را فراهم می‌کنند.

مکان‌های تفریحی و رفاهی

امکانات تفریحی و هتل‌های ساحل نخل جمیرا

نخل جمیرا دارای مجموعه‌ای از هتل‌های لوکس، رستوران‌ها، شاپینگ مال‌ها و مراکز تفریحی است. از جمله ویژگی‌های جذاب این جزیره می‌توان به آکواریوم آتلانتیس، پارک آبی وایلد وادی و پارک مواج اشاره کرد. این اماکن تفریحی خاص و منحصر به فرد باعث می‌شوند که توریست‌ها و گردشگران، لحظات شگفت‌انگیزی را در نخل جمیرا سپری کنند.

ساحل کلوپ ریوا

برای دسترسی به ساحل‌های زیبا و شنی نخل جمیرا، باید از کلوپ ریوا (Riva Beach Club) وارد شوید. این کلوپ، تنها جایی است که به‌صورت دریاچه از آب دریا استفاده می‌کند و به گردشگران اجازه ورود به ساحل نخل جمیرا را می‌دهد. امکانات رفاهی و تفریحی زیادی نیز در این کلوپ قرار دارد که ظرفیت بالایی از خوش‌گذرانی را برای مهمانان خود فراهم می‌کند.

تماشای غروب آفتاب

یکی از لحظات زیبایی که در نخل جمیرا تجربه می‌شود، تماشای غروب آفتاب است. وقتی که آفتاب به زیبایی در غرب افق آرام می‌گیرد و نور طلایی خود را به آب دریا می‌پاشد، ساحل پالم جمیرا بهترین منظره را به خود می‌بیند.

هزینه ورودی به ساحل پالم جمیرا دبی

۵ درهم به ازای هر نفر، پارکینگ ۲۰درهم برای هر ماشین

آدرس ساحل نخل جمیرا دبی

دبی، منطقه پالم جمیرا، شاطی نخله الجمیره

ساحل شراتون جمیرا Sheraton Jumeirah Beach

در لیست بهترین سواحل خصوصی دبی، ساحل شرایتون امتیاز رتبه اول را به دست می‌آورد. این ساحل به مهمانان هتل شرایتون دبی امکان دسترسی رایگان ارائه می‌دهد. البته اگر شما مهمان این هتل نیستید، می‌توانید با پرداخت هزینه‌ی ورودی نسبتا بالایی، به این ساحل خیره‌کننده دسترسی پیدا کنید.

ساحل زیبای شراتون دبی

در ساحل شرایتون امکان فعالیت‌های آبی هیجان‌انگیزی را دارید که شامل اسکی روی آب، پاراسل، بانانا سواری، فلای بورد و ماهیگیری می‌شوند. این تنوع زیادی که در ورزش‌های آبی وجود دارد بسیار لذت‌بخش و سرگرم‌کننده است. اگر به آرامش و تماشای مناظر طبیعی علاقه دارید، کابین‌های زیبا و شنی این ساحل مناسب جهت استراحت و حمام آفتاب هستند.

هتل Sheraton Jumeirah Beach Resort یک هتل پنج ستاره و لوکس در دبی است. این هتل با ۲۵۶ اتاق آماده‌ی پذیرایی از شماست. این هتل از امکاناتی همچون وای‌فای رایگان، پارکینگ رایگان، سالن ورزشی، اسپا، ماساژ، سونا، خدمات اتاق VIP و پذیرش ۲۴ ساعته برخوردار است. اتاق‌های این هتل به تلویزیون و ماهواره، مینی‌بار و امکانات تهیه‌ی چای و قهوه مجهز هستند. رستوران‌های هتل نیز انواع غذاهای ایتالیایی، محلی، بین‌المللی و چینی را در منوی خود ارائه می‌دهند. این هتل از فرودگاه دبی ۳۰/۳ کیلومتر، از برج العرب ۹/۵ کیلومتر و از پارک آبی آکواونچر ۶/۸ کیلومتر فاصله دارد. اقامت در این هتل برای زوج‌ها لحظاتی رویایی را خلق خواهد کرد.

هزینه ورودی به ساحل شراتون جمیرا دبی

تنها افرادی که در هتل اتاق رزرو دارند، مجاز به استفاده از ساحل اختصاصی هتل شراتون هستند. افراد عادی با پرداخت ۹۹ درهم در ایام غیرتعطیل و ۱۴۹ درهم در روزهای تعطیل به امکانات این ساحل دسترسی یابند.

آدرس ساحل شراتون دبی

دبی، منطقه مارینا دبی، شاطی هتل شراتون

ساحل ام سقیم یا سان ست بیچ

ساحل ام سقیم یا ساحل سان‌ست بیچ یکی دیگر از سواحل تفریحی دبی است که به خاطر زیبایی وصف‌ناپذیرش شهرت دارد. این ساحل با نام ساحل عمومی یا ساحل مفتوح(باز) دبی نیز شناخته می‌شود. ام سقیم یکی از بهترین سواحل دبی برای تجربه‌ی تماشای غروب آفتاب است، چرا که اینجا اجازه شنا پس از غروب آفتاب نیز داده می‌شود. همچنین تماشای برج العرب دبی از این ساحل فوق‌العاده است. می‌توانید یک منظره‌ی زیبا را در قاب خاطرات خود به تصویر بکشید. ویژگی‌های اصلی این ساحل عبارتند از:

منظره برج العرب

ساحل برج‌العرب دبی

آنچه که این ساحل را به یک مقصد شلوغ و جذاب تبدیل کرده، نزدیکی به برج العرب دبی است. این ساحل امکان مشاهده‌ی برج العرب دبی، که یکی از ساختمان‌های شگفت‌انگیز دنیا است را از زاویه‌ی بسیار ویژه‌ای، برای شما فراهم می‌کند.

تفریحات و امکانات

ساحل سان‌ست بیچ دارای امکاناتی همچون سایه‌بان، رختکن‌ها، حمام، اینترنت رایگان و خدمات نجات غریق است. این امکانات برای شما لحظاتی لذت‌بخش را فراهم می‌کنند.

همه چیز مهیای یک حمام آفتاب دلپذبر

در ساحل سان‌ست، می‌توانید با امکانات خوبی که در اختیارتان قرار می‌گیرد، ساعت‌ها از آفتاب لذت ببرید و از دسترسی به طبیعت زیبایی که در این ساحل قرار دارد، بهره‌مند شوید. این مکان برای عکاسی نیز بسیار جذاب است.

راحتی در دسترسی

ساحل ام سقیم در منطقه شیخ نشین دبی واقع شده و از ساحل‌های عمومی و رایگان دبی به حساب می‌آید. فاصله این ساحل تا مرکز شهر حدود ۱۶ کیلومتر است و از ایستگاه متروی فرست گلف بان قابل دسترسی است.

هزینه ورودی به ساحل ام سقیم دبی

رایگان

آدرس ساحل سان‌ست یا ام سقیم دبی

دبی، منطقه شیخ نشین دبی، شاطی ام سقیم

ساحل برج العرب دبی

ساحل برج العرب در منطقه‌ی برج العرب دبی واقع شده و جزو بهترین مقصدهای توریستی این شهر محسوب می‌شود. این ساحل به عنوان یک ساحل عمومی و خانوادگی شناخته می‌شود و همواره شلوغ و مملو از گردشگران سراسر جهان است. برای گرفتن عکس‌های زیبا و تماشای غروب آفتاب در کنار برج العرب دبی حتما به این ساحل بروید. ساحل برج العرب و ساحل کایت دبی در کنار یکدیگر واقع شده و دسترسی آسانی به یکدیگر دارند.

ساحل برج‌العرب

یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد این ساحل، امکان مشاهده برج العرب از نزدیک است. از جنوب ساحل کایت، می‌توان به ساحل برج دسترسی یافت. این فاصله، بسیار کم بوده و مرز مشخصی ندارد. بنابراین، شما می‌توانید حضور در هر دو ساحل را تجربه کنید. از ویژگی‌های این ساحل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

امکانات تفریحی ساحل برج العرب

  • زمین‌های بازی: برای دوستداران ورزش‌های تیمی مانند والیبال، فوتبال و بسکتبال، زمین‌های بازی مناسبی در این ساحل وجود دارد.
  • تفریحات آبی: شما می‌توانید موج‌سواری، شنا، غواصی، و اسکی بر روی آب را در این ساحل تجربه کنید.

منظره برج العرب

شاید باورش برایتان کمی دشوار باشد، اما تماشای غروب آفتاب کنار برج العرب از جذابیت‌های اصلی این ساحل است. معماری بی‌نظیر این سازه سبب شده تا گردشگران زیادی برای تماشای آن، به این ساحل بیایند. حتی خیلی از افراد بخاطر جذابیت این سازه تصمیم می گیرند در هتل برج العرب اقامت کنند.

پارکینگ برای همه

این ساحل دارای پارکینگ با ظرفیت بالا است که برای آسانی دسترسی با وسیله نقلیه شخصی مناسب است. این ویژگی برای ما ایرانیان خصوصیت مهمی است.

هزینه ورودی به ساحل برج العرب دبی

رایگان

آدرس ساحل برج العرب

دبی، منطقه برج العرب دبی، ساحل برج العرب

ساحل JBR دبی

ساحل jbr دبی

ساحل JBR (جمیرا بیچ رزیدنس) دبی یکی از بهترین سواحل این شهر برای تفریحات آبی و تفریحات خانوادگی می‌باشد. این ساحل در اقامتگاه ساحلی جمیرا واقع شده و امکانات فراوانی از جمله رستوران‌ها، مراکز خرید، زمین‌های بازی برای کودکان، دوش‌ها، و تخت‌های ساحلی را فراهم می‌کند. ویژگی‌های این ساحل عبارتند از:

تفریحات آبی

ساحل JBR بهترین مکان برای تجربه تفریحات آبی است، از جت‌اسکی و پدل بورد تا موج‌سواری تمام آن چیزی که از یک تجربه آبی هیجان‌انگیز انتظار دارید را در این ساحل خواهید یافت.

مسیر پیاده‌روی و مسیرهای دوچرخه‌سواری 

بلوار The Walk این ساحل بهترین مکان برای پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری کنار دریا است. در طول این مسیر، بوتیک‌های شیک، کافه‌ها، غرفه‌های جواهرات و زیورآلات، صنایع دستی و حتی سینما روباز را مشاهده می‌کنید.

رستوران‌ها و کافه‌ها

مجموعه‌ای از رستوران‌ها و کافه‌های معتبر و متنوع در ساحل جی بی آر واقع شده‌اند. از رستوران‌های محلی گرفته تا کافه‌های بین‌المللی با غذاهایی لذیذ. شما می‌توانید از تنقلات و غذاهای با کیفیت آن‌ها لذت ببرید.

تفریحات شبانه

اگر به تفریحات شبانه علاقه دارید، ساحل JBR دارای کلوپ‌ها و رستوران‌های لوکس برای گذران شب‌های شاد و خاطره‌انگیز است.

موسیقی و اجراهای خیابانی

اجرای موسیقی خیابانی نیز در این ساحل حال و هوای دیگری به آن می‌بخشد. اگر طرفدار محیط‌های زنده و گرم برای معاشرت هستید، این ساحل برای شما ساخته شده است.

هزینه ورودی به ساحل جی بی آر دبی

رایگان

آدرس ساحل برج JBR

برای دسترسی به ساحل JBR، می‌توانید از متروی دبی استفاده کنید و در ایستگاه مارینا پیاده شوید. سپس با تراموا به ساحل JBR بروید.

ساحل مرکاتو دبی؛ خانه سنگ‌های قیمتی

ساحل مرکاتو دبی جواهری پنهان در دنیای ساحل‌های دبی است. این ساحل بدون شک یکی از جذاب‌ترین و آرامش‌بخش‌ترین مقصدهای تفریحی در دبی به شمار می‌آید. با ترکیب طبیعت ساحلی زیبا و امکانات ساده، ساحل مرکاتو دبی به تنهایی یک تجربه‌ی ویژه را برایتان به ارمغان می‌آورد.

سنگ‌های قیمتی نهفته در دل ساحل

ساحل مرکاتو به داشتن سنگ‌های قیمتی در بین سواحل دبی، شناخته می‌شود. البته محل استخراج این سنگ‌ها تنها توسط مردم محلی قابل شناسایی است و تاکنون از سوی گردشگران کشف نشده‌اند.

آرامش و خلوت محض

ساحل مرکاتو دبی

 ساحل مرکاتو، محلی برای کسانی است که به دنبال آرامش و خلوت با خود در ساحل هستند. کمترین تعداد گردشگر در این ساحل مشاهده می‌شود. این ویژگی، اجازه می‌دهد تا آرامشی وصف‌ناشدنی بر آن حاکم شود.

پیاده‌روی و ورزش صبحگاهی

مسیر پیاده‌روی زیبایی در ساحل مرکاتو وجود دارد که علاقمندان به ورزش‌های صبحگاهی می‌توانند در آن قدم بزنند. این مسیر در کنار دریا و در طبیعت بکر، فرصت خوبی برای فعالیت‌های ورزشی فراهم می‌کند.

کتابخانه برای دوستداران کتاب

ساحل مرکاتو دارای کتابخانه‌ای است که برای دوستداران کتاب مکانی آرام برای مطالعه نیز فراهم می‌کند. همچنین نیمکت‌هایی در امتداد ساحل قرار گرفته‌اند که به شما امکان نشستن و لذت بردن از مناظر طبیعی را می‌دهند.

مرکز خرید مرکاتو

مرکز خرید مرکاتو یکی از بهترین مراکز خرید در دبی است که در نزدیکی ساحل مرکاتو واقع شده است. این مرکز خرید با ارائه انواع فروشگاه‌ها و رستوران‌های معتبر، تجربه یک روز دلپذیر را برای شما در این ساحل، تضمین می‌کند.

معایب ساحل مرکاتو

یکی از اصلی‌ترین محدودیت‌های ساحل مرکاتو دبی، کمبود امکانات و تفریحات آبی است. تاکنون امکانات تفریحی و ورزش‌های آبی در این ساحل به شکل کافی توسعه نیافته است. به همین دلیل، اگر به دنبال تفریح آبی و هیجان‌انگیز هستید، ساحل‌های دیگر دبی را برای شما مناسب‌ترند.

هزینه ورودی به ساحل مرکاتو دبی

رایگان

آدرس ساحل مرکاتو دبی

دبی، شارع جمیرا، شارع ۱۵۲، ۴b

ساحل قنتوت دبی

ساحل قنتوت دبی یکی دیگر از سواحل معروف دبی است که به عنوان ساحلی اختصاصی تحت نظر هتل Golden Tulip Al Jazira قرار دارد. این ساحل طلایی با امکاناتی عالی برای تفریحات آبی متنوعی همچون کایت‌سواری و جت اسکی میزبان گردشگران فراوانی است. ویژگی‌های این ساحل عبارتند از:

تفریحات ورزشی

در ساحل قنتوت دبی، تورهای ورزشی از جمله والیبال ساحلی نیز برگزار می‌شود. علاقمندان به ورزش‌های ساحلی در قنتوت فرصت ورزش در آب با دیگر بازدیدکنندگان را می‌یابند.

کایت‌سواری (Kitesurfing)

ساحل قنتوت یکی از بهترین مکان‌ها برای کایت‌سواری در دبی به شمار می‌رود. توریست‌ها می‌توانند در این ساحل این ورزش مهیج را تجربه کنند و از باد و موج‌های دریا نهایت لذت را ببرند.

جت اسکی (Jet Ski)

اگر از تجربه جت اسکی در آب به هیجان می‌آیید، در ساحل قنتوت این تجربه شگفت‌انگیز برای شما فراهم شده است. می‌شود. می‌توانید با جت اسکی در دریا سرعت بگیرید و لحظاتی شاد و هیجان‌انگیز را برای خود و اطرافیانتان خلق کنید.

اسکی روی آب (Water Skiing)

اسکی روی آب یکی از ورزش‌های مورد علاقه گردشگران در ساحل قنتوت دبی است. با کشیده شدن توسط قایق در آب، این ورزش را در اوج هیجان تجربه کنید.

امکانات باربکیو و پیک‌نیک خانوادگی

ساحل قنتوت امکاناتی مانند باربکیو را برای خانواده‌ها فراهم کرده است. این باربیکیوها به شما اجازه می‌دهد تا لحظات خوش‌گذرانی در کنار ساحل را با دوستان و خانواده بسیار لذت‌بخش‌تر کنید.

استخرهای آب شیرین

استخرهای اختصاصی ساحل قنتوت

استخرهای مخصوصی نیز در ساحل قنتوت دبی برای شنا و آب‌تنی در نظر گرفته شده است. اگر ترجیح می‌دهید در آب شیرین شنا کنید نه دریا، این استخرها گزینه خوبی برای شماست. این مزیت یک آپشن اضافی در ساحل قنتوت برای گردشگران به شمار می‌آید.

هزینه ورودی به ساحل قنتوت دبی

۳۰ درهم برای هر نفر

آدرس ساحل قنتوت

دبی، خیابان شیخ زاید به سمت ابوظبی، قنتوت ۳۹۹

ساحل سفید دبی White Beach

ساحل سفید، یکی از مقاصد توریستی زیبا در دبی است که باشگاهی در ساحل خصوصی هتل آتلانتیس دبی به شمار می‌آید. این ساحل در جزیره‌ی نخل جمیرا واقع شده و ترکیب منحصر به فرد ساحل سفید با مناظر خیره‌کننده دبی مارینا، این مکان را به یک مقصد حیرت‌انگیز برای گذران لحظات سفر تبدیل کرده است.

ساحل سفید دبی

یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد این ساحل، وجود استخری بزرگ برای مهمانان است. این استخر همراه با صندلی‌های مخصوص برای آفتاب‌گرفتن، امکان ایجاد لحظاتی شاد و مطبوع برای استراحت و تفریح را فراهم می‌کند. شما می‌توانید در این مکان دلپذیر و روح‌انگیز از آب دریا لذت ببرید و در آفتابی گرم و خوشایند خود را ریلکس کنید.

ساحل سفید تا دیروقت در شب باز می‌ماند و مهمانان می‌توانند در رستوران این مکان هر آنچه که در منوی متنوع آن می‌بینند را سفارش دهند و لحظات شادی را تا سپیده صبح سپری کنند. همچنین ساحل سفید ویژگی‌های خاصی برای هر روز از هفته دارد، اما یکشنبه به عنوان روز ویژه این ساحل شناخته می‌شود. در این روز، وعده‌های غذایی خوشمزه و فعالیت‌های سرگرم‌کننده‌ای برای زوج‌ها و گروه‌های کوچکتر در نظر گرفته شده‌اند.

هزینه ورودی به ساحل سفید دبی

۱۵۰-۲۰۰ درهم برای هر نفر

آدرس ساحل سفید دبی

دبی، طریق الهلال، ساحل وایت بیچ

ساحل فیرمونت دِ پالم دبی

این یک ساحل سوپرلاکچری اختصاصی است که متعلق به هتل فیرمونت د پالم است. طول این ساحل چیزی در حدود ۸۰۰ متر است و در اختیار مسافران این هتل قرار می‌گیرد.

هزینه ورود به ساحل فیرمونت د پالم دبی

ورود به این ساحل فقط برای مهمانان هتل امکان پذیر است.

آدرس ساحل فیرمونت د پالم

نخل جمیرا، هتل فیرمونت

 ساحل نیکی دبی

این ساحل در قسمت اسکله پرل جمیرا واقع شده است و با ویو بی‌نظیرش به یکی از بهترین سواحل این شهر افسانه‌ای تبدیل شده است. این ساحل در واقع یک اقامتگاه ساحلی ۵ ستاره است که افق بی‌نظیری از آب‌های خلیج همیشه فارس را به نمایش می‌گذارد.

هزینه ورودی ساحل نیکی

این ساحل برای مهمانان اقامتگاه خود رایگان است. استفاده از این ساحل برای عموم ممکن نیست.

آدرس ساحل نیکی دبی

پرل جمیرا، اقامتگاه ساحلی نیکی دبی

ساحل آزور دبی

این ساحل بی‌نظیر در قلب دبی و در منطقه JBR قرار دارد. میزان امکاناتی که در این ساحل به گردشگران ارائه می‌شود بسیار زیاد است و حتی یک بخش VIP هم دارد که برای ورود به آن باید از قبل هماهنگ کرده باشید. یکی از جذابیت‌های بی‌نظیر این ساحل، شن‌های سفید و دیدنی آن است که قدم زدن روی آن‌ها بسیار لذت بخش است و جان می‌‌دهد برای عکاسی.

هزینه ورود به ساحل آزور

در تمام روزهای هفته ۱۰۰ درهم و از جمعه تا یک شنبه ۱۵۰ درهم. برای اطلاع از هزینه بخش VIP باید با ایمیل reservations@azure-beach.com تماس بگیرید.

آدرس ساحل آزور دبی

ساحل جمیرا، ریکسوس پرمیوم، ساحل آزور

ساحل السیف دبی

ساحل السیف دبی تلفیقی از فضای سنتی و مدرن است. السیف در اواخر سال ۲۰۱۷ راه اندازی شد و به عنوان پایگاه غواصی دبی شناخته می‌شود. این ساحل جذاب دارای دو بخش است که یکی از آن‌ها دارای بافت قدیمی است و دیگری بسیار مدرن ساخته شده است.

هزینه ورود به ساحل السیف

رایگان

آدرس ساحل السیف دبی

امتداد خط ساحلی دبی، جنب الفهیدی

همه آنچه درباره قوانین سواحل دبی باید بدانید!

در دبی نیز مانند سایر کشورها، دو گونه ساحل وجود دارد؛ سواحل خصوصی و عمومی. قوانین و مقررات مرتبط با هر کدام به شرح زیر است:

قوانین سواحل عمومی دبی

  • لباس‌های شنا: در سواحل عمومی دبی، باید لباس‌های شنایی که مناسب شنا کردن هستند را بپوشید. حضور نیمه برهنه یا برهنه در اماکن عمومی(خارج از ساحل) ممنوع است.
  • پیکنیک و گردش: اکثر سواحل عمومی دبی اجازه ورود با غذا و نوشیدنی‌های شخصی به ساحل را می‌دهند. اما مصرف الکل در انظار عمومی ممنوع است.
  • نظافت ساحل: حفظ نظم و تمیزی ساحل وظیفه همه بازدیدکنندگان است. باید زباله‌های خود را در مخازن مخصوص زباله انداخته و ساحل را تمیز نگه دارید.
  • تجهیزات و وسایل شخصی: استفاده از تجهیزات شخصی مانند شمشیرهای تمرینی یا توپ‌ها باید در مکان‌های مخصوص مجاز باشد. همچنین، موتورسیکلت‌ها و اسکوترهای برقی برای ورود به ساحل معمولا ممنوع هستند.

قوانین سواحل خصوصی دبی

  • عضویت یا رزرو: برخی از سواحل در دبی خصوصی هستند و عموم مردم برای ورود به این سواحل نیاز به عضویت یا رزرو دارند. هزینه‌ها و شرایط مرتبط با این عضویت‌ها متفاوت است.
  • قوانین لباس: در سواحل خصوصی، قوانین لباس ممکن است متفاوت باشند. معمولا از مردم انتظار می‌رود که لباس‌های مناسب شنا بپوشند.
  • محدودیت‌های زمانی: برخی از سواحل خصوصی تعداد محدودی از بازدیدکنندگان را در یک زمان مشخص قبول می‌کنند. بنابراین، به رزرو در زمان معین نیاز دارید.

مهم است که قبل از ورود به سواحل عمومی یا خصوسی در دبی، مقررات مرتبط با آن ساحل را چک کنید و به آنها پای‌بند باشید. همچنین، در نظر بگیرید که قوانین ممکن است تغییر کند، بنابراین همیشه اطلاعات خود را به روز کنید.

چگونه با تور به سواحل دبی برویم؟

اگر می‌خواهید در تور دبی دست‌تان باز باشد و بتوانید نزدیک بهترین ساحل‌ها هتل بگیرید، توصیه می‌کنیم از تور دبی اقامت۲۴ استفاده کنید؛ چرا که این یک تور شخصی‌ است که می‌توانید هر هتلی را که می‌خواهید در آن برای خود انتخاب کنید.

بهترین هتل‌های ساحلی دبی

بسیاری از هتل های دبی نزدیک به سواحل دیدنی و زیبای این شهر هستند. اگر مایلید در سفر خود از این سواحل دیدن کنید پیشنهاد می‌کنیم در یکی از هتل‌های لیست زیر اقامت داشته باشید تا دسترسی شما به سواحل راحت‌تر باشد.

  • هتل آتلانتیس
  • هتل بولگاری دبی
  • برج‌العرب
  • هتل هیلتون دبی
  • هتل والدوف آستوریا در پالم جمیرا

جمع‌بندی

سواحل دبی جواهری درخشان در گردشگری امارات متحده عربی هستند. گذران لحظات در این ساحل‌ها یکی از بهترین انتخاب‌هایی است که گردشگران در سفر به دبی انجام می‌دهند. از بهترین سواحل دبی می‌توان به ساحل جمیرا، الممزار، لامر، مارینا، کایت، الصفوح، نخل جمیرا، شراتون، ام سقیم، برج العرب، جی بی آر، مرکاتو، ساحل سفید و … اشاره کرد که هر کدام تفریحات آبی مختص خودشان را دارند. شما می توانید به راحتی از طریق اقامت ۲۴ اقدام به خرید بلیط تفریحات آبی دبی کرده و با پرداخت ریالی هیچ دغدغه ای نداشته باشید. اکنون می‌توانید از میان سواحل زیبای دبی، با اطلاعاتی که در این مقاله خواندید، با توجه به سلیقه و علایق خود، بهترین انتخاب را برای یک سفر خاطره‌انگیز انجام دهید.

سواحل خانوادگی دبی کدامند؟

ساحل جمیرا، کیت بیچ و جزیره پالم جمیرا مناسب برای بازدید خانوادگی به همراه کودکان هستند.

کدام یک از سواحل به سواحل طلایی دبی معروف هستند؟

سواحل جمیرا، قنطوت و جبل علی به سواحل طلایی دبی شهرت دارند.

بهترین سواحل مختلط دبی کدامند؟

ساحل مرسی دبی و کیت بیچ

در سواحل دبی چی بپوشیم؟

لباس شنا، عینک آفتابی، کفش سبک ساحلی

لطفا به این مقاله امتیاز دهید ..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×