» جهانگردی » دبی » بازار طلای دبی؛ معروف ترین بازار طلا در جهان
بازار طلای دبی؛ مشهورترین بازار طلا در جهان
دبی

بازار طلای دبی؛ معروف ترین بازار طلا در جهان

۱۷ آبان ۱۴۰۲ 3۱1,518

در منطقه تجاری دیره شهر دبی یک بازار سنتی وجود دارد که به بازار طلای دبی معروف است و از شگفت‌انگیزترین جاهای دیدنی دبی به شمار می‌رود. در این بازار سنتی و بزرگ، بیش از ۳۶۰ مغازه قرار دارد که اکثر صاحبان آن از تاجران معروف جواهرات محسوب می‌شوند. انواع طلا و جواهرات در طرح‌ها و برندهای مختلف در بازار طلای شهر دبی خرید و فروش می‌شود. این مرکز تجاری پر زرق‌وبرق به دلیل حضور گردشگران و بازدیدکنندگان همیشه شلوغ بوده و همین امر باعث رونق آن در بین بازارهای دبی شده است. از ویژگی‌های مهم بازار طلای شهر دبی این است که می‌توانید هر آن چیزی که دوست دارید و مطابق سلیقه و بودجه شما است در آن پیدا کنید. برای آشنایی با این بازار طلایی و مشهور با ادامه مطلب همراه باشید.

بازار طلای دبی کجاست؟

در منطقه تجاری دیره و در کنار بازار ماهی و سبزیجات دبی، یک بازار سنتی و بزرگ قرار دارد که می‌توانید انواع طلا و جواهرات را در آن مشاهده کنید. بازار طلای شهر دبی همچنین در نزدیکی ایستگاه مترو ال راس واقع شده است که برای بازدید از آن می‌توانید از مترو استفاده کنید. این جاذبه دیدنی و پر زرق‌وبرق شهر دبی به سوق طلا نیز معروف است. 

چگونه به بازار طلای دبی برویم؟

برای رفتن به بازار سوق طلا می‌توانید از وسایل نقلیه عمومی مختلف استفاده کنید، زیرا موقعیت این بازار زیبا و سنتی مناسب است و دسترسی به آن از هر نقطه از شهر دبی آسان است. به این شکل می‌توانید از وسایل نقلیه عمومی زیر استفاده کنید:

بنر هتل های دبی بلاگ برای موبایل
  • مترو: در هر ایستگاهی از متروی دبی که هستید، خود را به ایستگاه الراس برسانید. بعد از خارج شدن از ایستگاه باید ۱۰ دقیقه پیاده‌روی کنید تا به بازار طلا برسید.
  • اتوبوس: برای رفتن به بازار طلای شهر دبی با اتوبوس باید یکی از اتوبوس‌های C28، C09  و C07 را سوار شوید.
  • تاکسی: اگر قصد دارید با تاکسی خود را به بازار طلا برسانید، بهتر است برای رزرو تاکسی از طریق خدمات تاکسی‌رانی UBER  یا  CAREEMاستفاده کنید.

بهترین فصل خرید از بازار طلا دبی

النگوهای طلا با مدل های بی نظیر

به‌طور کلی قیمت طلاهایی که در بازار طلای شهر دبی به فروش می‌رسند، ارزان‌تر از دیگر کشورها ازجمله کشورهای اروپایی است. پایین بودن قیمت طلا در این بازار نیز به این دلیل است که شامل کارمزد کمتری می‌شوند و قیمت آن نزدیک به قیمت طلای خام است. اما باید بدانید که در برخی از ایام سال، جشنواره‌ها و فستیوال‌های تخفیفاتی در این بازار برگزار می‌شود که می‌توانید طلا و جواهرات مورد علاقه خود را در بهترین قیمت ممکن خریداری کنید. اصلی‌ترین جشنواره‌های تخفیفاتی بازار طلای دبی هر ساله در این بازه‌های زمانی برگزار می‌شود:

  • ماه دسامبر تا ژانویه
  • ماه‌ ژُوئن تا آگوست

نکات مهم برای خرید از بازار طلای شهر دبی

باید بدانید که خرید از مغازه‌های موجود در بازار طلای شهر دبی یک خرید امن و مطمئن محسوب می‌شود، زیرا بازرسان شهرداری دبی به‌طور مداوم بر نحوه خرید و فروش این فروشگاه‌ها نظارت و بازرسی دارند و حتی نمونه طلاهای آن‌ها را برای بررسی به آزمایشگاه‌‎های مخصوص می‌فرستند. اما بهتر است پیش از خرید از این بازار زیبا و پر زرق‌وبرق این نکات مهم را به خاطر بسپارید:

  • پیش از خرید از بازار طلای شهر دبی، حتما از قیمت روز طلا که به صورت آنلاین اعلام می‌شود، مطلع باشید. زیرا قیمت طلا در این بازار از نرخ اعلام شده در بازارهای جهانی تبعیت می‌کند.
  • درست است که نرخ طلا ثابت است، اما برای کاهش قیمت طلا می‌توانید روی نرخ هزینه‌های ساخت، چانه‌زنی کنید.
  • عیار بالای طلا، خلوص بیشتر آن را نشان می‌دهد. بنابراین هر چه عیار طلای انتخابی شما بالاتر باشد، باید هزینه بیشتری نیز برای آن پرداخت کنید. به‌طور کلی طلا در شهر دبی بر اساس وزن و قیراط مبادله می‌شود.
  • برای انتخاب و خرید طلا، حتما مغازه‌های مختلف را ببینید و قیمت آن‌ها را به خوبی بررسی و مقایسه کنید.
  • در صورت پرداخت هزینه طلا به صورت نقدی می‌توانید تخفیف بیشتری بگیرید.

قیمت طلا و جواهرات در بازار طلای شهر دبی

طلاهای قیمتی سوق طلای دبی

برای اطلاع از قیمت طلا و جواهرات در بازار طلای شهر دبی این اقدامات صورت گرفته است:

  • در اطراف بازار و فروشگاه‌های آن، تابلوهایی وجود دارد که قیمت روز طلا اعلام می‌شود.
  • قیمت‌های روی تابلو برای ۱۸ هزار، ۲۱ هزار، ۲۲ هزار و ۲۴ هزار درهم در هر گرم، نوشته می‌شود.
  • نحوه تعیین قیمت طلا نیز بر اساس قیمت روز هر گرم و هزینه اجرت ساخت آن است.
  • قیمت طلا در بازار طلای دبی، نوسان روزانه دارد.
  • برای جواهراتی که در این بازار و همچنین تمام فروشگاه‌های طلای سراسر دبی به فروش می‌رسد، ۵ درصد مالیات بر ارزش افزوده لحاظ می‌شود.

امکان خرید طلا در بازار طلای دبی برای گردشگران وجود دارد؟

در طول تاریخ و تا به امروز، طلا یک فلز گرانبهایی محسوب می‌شود که به‌عنوان زینت، سرمایه‌گذاری، پس‌انداز و خرید و فروش استفاده می‌شود. اگر قصد خرید طلا از بازارهای معروف و مشهور دبی را دارید، باید بدانید که از یک مرکز عرضه‌ی طلا و جواهرات جهانی خرید می‌کنید. به دلیل حجم زیادی مبادلات طلا در شهر دبی، لقب شهر طلا را به آن را داده‌اند. بسیاری از گردشگران که از کشورهای مختلف به دبی سفر می‌کنند، ترجیح می‌دهند که طلای مورد نیاز خود را از بازار معروف طلای این شهر تهیه کنند، زیرا هم قیمت‌های خوبی دارد و هم یک خرید امن و مطمئن را تجربه می‌کنند. البته در نظر داشته باشید، میزان طلایی که هر گردشگر می‌تواند از این بازار خریداری کند، به مقررات کشور مبدا او بستگی دارد. زیرا هر کشوری مبلغی را برای ورود طلا توسط مسافران تعیین می‌کند که مبلغ آن به وزن و هزینه طلا بستگی دارد.

اطلاعات بازدید از بازار طلای دبی

نمای بیرونی از بازار طلا

برای بازدید از بازار معروف طلای دبی می‌توانید هر روز از هفته را که می‌خواهید انتخاب کنید اما باید ساعات کاری آن را در روزهای مختلف بدانید. ساعت کاری بازار طلای شهر دبی از شنبه تا پنجشنبه، ۱۰ الی ۲۲ ، و در روزهای جمعه از ۱۶ الی ۲۲ است. همچنین گشت‌وگذار در این بازار سنتی و زیبا برای تمام گردشگران و شهروندان رایگان است.

رستوران های نزدیک به بازار طلای دبی

بعد از گشت‌وگذار در بازار زیبا و پر زرق‌وبرق طلای شهر دبی و خرید جواهرات و طلای مورد علاقه خود، صرف یک غذای لذیذ و خوشمره محلی در بهترین رستوران‌های اطراف بازار سوق طلای دبی می‌چسبد. اگر قصد خوردن غذا و نوشیدنی در نزدیکی بازار طلای شهر دبی را دارید، این گزینه‌ها پیش‌روی شما قرار دارد:

  • کافه اشواق
  • رستوران شبستان
  • کافه باتل
  • رستوران لوکال هوس
  • رستوران گازبو

ما به شما پیشنهاد می کنیم به سراغ رستوران های ایرانی دبی بروید حتی اگر فاصله نزدیکی هم با بازار طلای دبی نداشته باشند. اطلاعات کامل هر رستوران در مقاله مجزا آورده شده که برای مطالعه روی لینک کلیک کنید.

جاهای دیدنی نزدیک بازار طلای دبی

دیدنی‌های اطراف بازار طلای دبی

بعد از بازدید از بازای طلای شهر دبی و تجربه یک خرید هیجان‌انگیز و مناسب، می‌توانید به جاهای تفریحی و گردشگری اطراف این بازار بروید. به این شکل می‌توانید در زمان خود در طول سفر به دبی صرفه‌جویی کرده و جاهای بیشتری از شهر را ببینید. برخی از معروف‌ترین و زیباترین مکان‌های دیدنی و تفریحی نزدیک به بازار سوق طلای دبی عبارت است از:

تور دبی برای بازدید از بازار طلا

اگر می‌خواهید به یک سفر تجاری یا تفریحی برای خرید از بازار طلای دبی به این شهر بروید، پیشنهاد می‌کنیم از تور دبی اقامت۲۴ استفاده کنید. در این تور می‌توانید نزدیک‌ترین هتل‌ها به این بازار را به دلخواه خود رزرو کنید و دیگر نگران درد سرهای رزرو بلیط هواپیما و اقامت در این شهر نباشید. لازم به ذکر است که در این طور می‌توانید هر بازه زمانی دلخواه و هر هتلی در این شهر را انتخاب کنید.

هتل های نزدیک بازار طلای دبی

بازار طلای شهر دبی در محله دیره قرار دارد و فاصله کم آن تا فرودگاه یک مزیت محسوب می‌شود. به همین دلیل بسیاری از گردشگران به ویژه آن‌هایی که به قصد خرید طلا به دبی سفر می‌کنند، به دنبال اقامت در هتل‌های نزدیک این بازار هستند. خوشبختانه در اطراف بازار طلای شهر دبی هتل‌ها و اقامتگاه‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید با توجه به خواست و بودجه خود یکی از آنها را انتخاب کنید. نزدیک‌ترین هتل‌ها به این بازار را در زیر لیست کرده‌ایم که می‌توانید آن‌ها را در صفحه هتل های دبی رزرو کنید. 

  • هتل ریجنسی دیره
  • هتل کراون پلازا دیره
  • هتل هیلتون دیره
  • هتل نسیم پلازا دیره
  • هتل پارتنون دیره

سخن پایانی

در قلب شهر توریستی و گردشگری دبی، یک بازار بزرگ و سنتی قرار دارند که تمام مغازه‌های آن به فروش طلا و جواهرات می‌پردازند. این بازار شهرت جهانی دارد و با نام بازار طلای دبی و همچنین بازار سوق طلا شناخته می‌شود. اکثر صاحبان فروشگاه‌های این بازار از تاجران قدیمی و معروف طلا در دبی هستند. خرید طلا و جواهرات از بازار طلای شهر دبی امن، مقرون‌به‌صرفه و مطابق سلیقه هر گردشگری است. با توجه به استقبال زیاد گردشگران از خرید طلا در بازار سوق طلای دبی، در این مطلب به معرفی تمام آن چیزی که باید از این بازار زیبا و پر زرق‌وبرق بدانید، پرداختیم.

بازار طلای دبی کجاست؟

بازار طلای شهر دبی در منطقه تجاری دیره و در کنار بازار ماهی و سبزیجات قرار دارد.

آیا می‌توان در نزدیکی بازار طلای شهر دبی، هتل یا اقامتگاه پیدا کرد؟

بله. انواع هتل‌های مختلف مانند ریجنسی دیره،کراون پلازا دیره، هیلتون دیره، نسیم پلازا دیره، پارتنون دیره و... در نزدیکی این بازار قرار دارند.

بهترین طلافروشی‌های دبی کدام‌اند؟

بی‌شک بهترین طلافروشی‌های دبی در سوق طلای دبی هستند.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

تعداد دیدگاهها: ۱

  1. النا

    سایت طلاسی بهترین پلتفرم برای خرید فروش انلاین طلای خام و بدون اجرت که شروع قیمت طلا از ۵۰ هزار تومان شروع میشه .مختص کسانی هست که به دنبال پس انداز و سرمایه گذاری پرسود در طلا هستن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×