بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
» جهانگردی » دبی » دهکده جهانی دبی؛ گردشی جذاب با سفر کوتاه به دور دنیا!
دهکده جهانی دبی
دبی

دهکده جهانی دبی؛ گردشی جذاب با سفر کوتاه به دور دنیا!

۷ آبان ۱۴۰۲ 25۰2,383

دوست دارید طی چند ساعت، سفر  به دنیایی از طعم و رنگ و زیبایی را تجربه کنید؟ اگر شوق چنین سفری را دارید، شما را با دهکده جهانی دبی (Global Village Dubai) آشنا می‌کنیم؛ دهکده‌ای که به قول خودشان جهان را با بهترین تفریحات، غذاها و جاذبه‌ها به دبی آورده است. نمایش هنر و خلاقیت کشورهای مختلف دنیا به شما ثابت می‌کند که این دهکده از جاهای دیدنی دبی است و بازدید از آن ارزش هزینه‌کردن و ساعت‌ها وقت صرف‌کردن را دارد. این مقاله از اقامت۲۴ همانند یک تورلیدر حرفه‌ای، شما را با دنیای گلوبال ویلیج دبی آشنا می‌کند تا برای ماجراجویی شگفت‌انگیز در این دهکده آماده شوید.

فهرست این مطلب

معرفی کامل دهکده جهانی دبی

دهکده جهانی دبی متشکل از غرفه‌هایی است که به کشورهای خاورمیانه، آفریقا، اروپا و آمریکا اختصاص دارند. در این غرفه‌ها می‌توانید ساعت‌ها به تماشای نمادهایی از فرهنگ و هنر و تاریخ ۲۶ کشور دنیا مشغول شوید. تمام قسمت‌های این دهکده مانند رویدادها، غرفه‌ها، کارناوال‌ها و غذاخوری‌ها آن‌قدر جذاب است که نمی‌توان از دیدن هیچ‌کدام صرف نظر کرد. رفتن به غذاخوری‌ها فرصتی ناب و تکرارنشدنی برای تست‌کردن هزاران طعم مختلف از غذاهای محلی سراسر دنیاست. اگر می‌خواهید هیجان و بازی، شما و کودکتان را به وجد و ذوق بیاورد، به قسمت تفریحات و کارناوال این مجموعه بروید. نمایش‌های هنری و اجرای موسیقی محلی خاص|، قسمت سرگرم‌کننده دیگر از دهکده جهانی دبی است. با وجود آنکه بخش‌های مختلف گلوبال ویلیج دبی تنوع بالایی دارند اما هم‌چنان این مجموعه در حال گسترش است تا جاذبه‌ و دیدنی‌های بیشتری را به گردشگران نشان دهد.

جالب است بدانید که دهکده جهانی دبی در سال ۲۰۲۰ با اجرای بزرگ‌ترین کنسرت راک مجازی دنیا به نام «Rockin’ ۱۰۰۰ Global Gig» موفق شد در گینس رکورد خود را ثبت کند.

بنر هتل های دبی بلاگ برای موبایل

تاریخچه دهکده جهانی دبی

دهکده جهانی دبی از همان ابتدا وسعت و رونقی به اندازه الان نداشت و برای اولین بار در ژانویه سال ۱۹۹۷ با تعداد محدودی غرفه شروع به کار کرد. در سال‌های اول تاسیس این دهکده بازدیدکننده‌ها حدود ۷۰۰۰ نفر بودند اما در سال‌های اخیر تعدادشان افزایش پیدا کرد و الان به بیشتر از ۷ میلیون نفر می‌رسد.

طی سال‌های اخیر موقعیت مکانی  گلوبال ویلیج دبی تغییر کرده است. ابتدا این دهکده روبه‌روی شهرداری بود و بعد آدرس آن به نزدیکی مرکز خرید وافی تغییر کرد. در حال حاضر دهکده جهانی دبی در مکانی به مساحت حدود ۱,۶۰۰,۰۰۰ متر مربع و جاده شیخ زاید قرار گرفته است.

دهکده جهانی دبی کجاست؟

دهکده جهانی دبی در جاده شیخ محمدبن زاید، خروجی ۳۷ و دبی لند قرار گرفته است. جاده شیخ محمدبن زاید یک جاده اصلی در امارات متحده عربی است که قبلا به آن جاده امارات می‌گفتند و با نماد E 311 شناخته می‌شود. این جاده از New Al Falah در ابوظبی شروع شده و به سمت راس‌الخیمه ادامه پیدا می‌کند.

آدرس دهکده جهانی دبی:

Dubailand, Exit 37, Sheikh Mohammed Bin Zayed Road

چگونه به دهکده جهانی دبی برویم؟

اگر می‌خواهید با روشی مقرون به صرفه و آسان به دهکده جهانی دبی دسترسی پیدا کنید، بهترین روش، استفاده از حمل و نقل عمومی است. ۴ مسیر اتوبوسی شما را به این دهکده می‌رسانند که ساعت کاری آن‌ها از ۳:۱۵ ظهر تا ۱۱:۱۵ شب است. برای پرداخت بلیط یک‌طرفه این اتوبوس‌ها باید ۱۰ درهم پرداخت کنید. این مسیرهای اتوبوسی شامل موارد زیر می‌شوند:

  • مسیر ۱۰۲
  • مسیر ۱۰۳
  • مسیر ۱۰۴
  • مسیر ۱۰۶

مسیر ۱۰۲ از ایستگاه متروی رشیدیه (Rashidiya Metro Station) و مسیر ۱۰۳ از ایستگاه متروی اتحاد (Union Metro Station) قابل دسترسی هستند. به مسیرهای اتوبوسی ۱۰۴ و ۱۰۶ به ترتیب از طریق ایستگاه‌های متروی اتوبوس الغبیبه (Mall of Emirates Metro Station) و مرکز خرید امارات می‌توان رسید.

 رفتن به دهکده جهانی دبی با مترو هم امکان‌پذیر است، البته در نظر داشته باشید که در مسیر خود باید چند خط مترو را عوض کنید. ابتدا باید خط قرمز مترو را از ایستگاه برج خلیفه دبی یا دبی‌مال Burj Khalifa/Dubai Mall به سمت ایستگاه UAE Exchange طی کنید. بعد از طی‌کردن این مسیر، خط مترو را تغییر دهید و خط متروی سبز را سوار شوید. در خط متروی سبز به ایستگاه کریک Creek حواستان باشد که باید در این ایستگاه پیاده شوید.

خرید بلیط و اطلاعات بازدید از دهکده جهانی دبی

قوانین دهکده جهانی دبی

دهکده جهانی دبی قوانین و شرایط مخصوص به خودش را برای بازدید دارد. برای مثال هر ساعتی نمی‌توانید به این مکان بروید یا بمانید. برای اینکه قبل از رفتن به دهکده از شرایط آن به طور دقیق مطلع باشید، ما در این قسمت اطلاعاتی کاربردی را بیان کرده‌ایم. اما قبل از آن باید مطلع باشید که برای ورودی دهکده جهانی دبی باید بلیط تهیه کنید. برای اطلاع از قیمت بلیط دهکده جهانی دبی و خرید آن می توانید از طریق اقامت ۲۴ با پرداخت ریالی در سریعترین زمان ممکن اقدام کنید. 

  • برای ارتباط تلفنی با دهکده جهانی دبی با شماره ۹۷۱۴۳۶۲۴۱۱۴+ تماس بگیرید.
  •  ساعت کاری دهکده جهانی دبی در روزهای یکشنبه تا چهارشنبه از ۴ عصر تا ۱۲ شب و روزهای پنج‌شنبه تا شنبه از ساعت ۴ عصر تا ۱ بامداد است.
  • کودکان زیر ۳ سال و سالمندان بالای ۶۵ سال نیازی نیست هزینه‌ای را بابت ورودی پرداخت کنند.
  • اگر در بازدید از دهکده جهانی دبی، کودک همراهتان است و نگران گم‌شدن او هستید، از پرسنل دهکده بخواهید مچ‌‌بند مخصوص ردیابی کودک را در اختیارتان بگذارند.
  •   گلوبال ویلیج دبی امکانات و خدماتی مانند کارواش، وای‌فای رایگان، تاکسی، باربری و نگهداری کودک را ارائه می‌دهد.
  • دهکده در روزهای سه‌شنبه به جز تعطیلات رسمی برای بازدید خانواده‌ها و بانوان اختصاص دارد.
  • فصل جدید گلوبال ویلیج دبی طی بازه زمانی ۲۶ مهر ماه ۱۴۰۲ تا اردیبهشت ۱۴۰۳ فعال است.
  • برای بازدید از دهکده جهانی دبی، اجازه ندارید همراه خودتان حیوان خانگی ببرید.
  • استفاده از وسایلی مثل دوچرخه، اسکوتر و اسکیت در این مکان ممنوع است.
  • بدون اجازه نمی‌توانید از دهکده جهانی دبی فیلم‌برداری کنید.

غرفه های دهکده جهانی دبی

قدم‌زدن در غرفه های دهکده جهانی دبی از شگفت‌انگیزترین تجربه‌های شما در این مکان خواهد بود. غرفه‌هایی که فرهنگ و هنر و تاریخ کشورهای مختلف از تمام نقاط دنیا را با نمادها و ماکت‌های باشکوه به نمایش می‌گذارند. طبق آماری که در آگوست ۲۰۲۰ اعلام شده، دهکده جهانی دبی ۲۶ غرفه دارد که نماینده کشورهای مختلف هستند. در قسمت زیر با حال و هوا و ویژگی‌های این غرفه‌ها آشنا می‌شوید:

  •    غرفه ایران

ایران یکی از غرفه‌های دهکده جهانی دبی

درمیان انواع متنوعی از غرفه‌‌ها، غرفه‌ای با نام و فضایی آشنا به چشمتان می‌آید که به کشورمان ایران تعلق دارد. در غرفه ایران صحنه‌هایی از کاخ‌های هخامنشی، آثار نقاشی، صنایع دستی و قالی‌بافی را می‌بینید. بخش خوراکی مثل شیرینی‌های سنتی قسمت جذاب دیگری از غرفه کشورمان است.  

  •   غرفه کره

غرفه کشور کره، هماهنگی زیبایی بین طبیعت و معماری این کشور را به نمایش می‌گذارد. در این غرفه مردم کره با لباس‌های محلی به استقبال شما می‌آیند و با رقص فولکلور محلی خوشامد می‌گویند. در غرفه کشور کره می‌توانید انواع کالاهای کره‌ای و محصولات زیبایی را بخرید. در این غرفه هنرمندی حضور دارد که به طراحی با سبک کاریکاتوری کره‌ای مشغول است؛ شما می‌توانید از خودتان چنین تصویری را به این هنرمند سفارش دهید.

  • غرفه مصر

نمادهای باستانی مصر در دهکده جهانی دبی

با حضور در غرفه مصر خودتان را برای پیاده‌روی در قدیمی‌ترین خیابان قاهره آماده کنید. ستون‌هایی بلند دو طرف غرفه مصر را دربرگرفته‌اند تا شاهد نمایی باشکوه باشید. در این غرفه نمادهایی از معابد فراعنه را می‌توانید ببینید.    

  • غرفه بحرین

بوی عطر و عود که به مشامتان رسید، بدانید که به غرفه کشور بحرین رسیده‌اید. در این غرفه می‌توانید غذای محلی بحرین را تست کنید و صدای موسیقی محلی این کشور را بشنوید. نمای غرفه بحرین با سنگ‌هایی خاص به سبک قلعه‌ها ساخته شده و درخت‌های نخل همچون نگهبانان در این غرفه خودنمایی می‌کنند.

  • غرفه آمریکا

غرفه آمریکا در گلوبال ویلیج دبی

در غرفه آمریکا نمادهایی از مجسمه آزادی و طاق مکزیک را می‌بینید و این فرصت را دارید تا مدلی خاص از موسیقی مکزیکی (polka) را بشنوید. در جایی از این غرفه دهکده جهانی دبی قبیله‌های آمریکایی پیش چشمان شما ظاهر می‌شوند و تاریخ و فرهنگ آمریکای شمالی و جنوبی را به تصویر می‌کشند.

  • غرفه کویت

غرفه کویت ماکتی زیبا و خیره‌کننده از یکی از معروف‌ترین کاخ‌های این کشور به نام کاخ سیف را پیش چشمانتان ظاهر می‌کند.اگر به هنر خوشنویسی علاقه دارید، دیدن این غرفه با وجود نمایش هنر خوشنویسی عربی برایتان جذاب خواهد بود.

  • غرفه فلسطین

غرفه فلسطین در دهکده جهانی دبی قرار است تصویر جدیدی را غیر از آنچه تا به حال در ذهن خود داشته‌اید، ایجاد کند. این غرفه سنت و فرهنگ و تاریخ کشورش را با موسیقی، رقص و عمارت معروفش به نام Shahwan با شما به اشتراک می‌گذارد.

  • غرفه کشورهای اروپایی

نماد کشورهای اروپایی در دهکده جهانی دبی

غرفه اروپا نمادهایی از برج ایفل و پیزا را به نمایش گذاشته تا به میراث و تاریخ اروپا ادای احترام کرده باشد. این غرفه از گلوبال ویلیج دبی با الهام از معماری کلاسیک رومی و رنسانس فلورانس ساخته شده است. یکی از دیدنی‌های اروپا کاخ شونبرون Schönbrunn در وین است که در زمان‌های خیلی دور، اقامتگاه پادشاهان بوده و ۱۴۰۰ اتاق دارد. در بازدید ازغرفه اروپایی دهکده جهانی دبی این شانس را دارید که نمایی از این کاخ معروف را ببینید.

  • غرفه عمان

آنچه شما را مطمئن می‌کند که در غرفه عمان حضور دارید، رایحه خاص کندر است. در غرفه عمان نمادی از کوه‌های زیبا به نام Hajar جلوه‌گری می‌کنند و فضای غرفه از صدای اجرای بادیه‌نشینان پر شده است. جایی از غرفه عمان به بازارهای سنتی این کشور اختصاص دارد و انواع عتیقه‌جات را می‌فروشند.

  • غرفه قطر

 در غرفه کشور قطر دستتان باز است تا هر چه می‌خواهید از پوشاک و صنایع دستی گرفته تا انواع خوراکی مثل ادویه‌ها را بخرید. در این غرفه یکی از بازارهای معروف قطر به شکل زیبایی شبیه‌سازی شده است. اگر اهل خوردن قهوه هستید، حتما از غرفه قطر یک فنجان قهوه تازه آسیاب‌شده را بنوشید. برای اینکه خوشگذرانی شما در این غرفه ماندگار شود، یک عکس سلفی در پارک Rumailah آن از خودتان بگیرید.

  • غرفه یمن

غذا و موسیقی یمن در دهکده جهانی دبی

غذا و موسیقی و رقص در غرفه یمن شما را با حال‌وهوای این کشور آشنا می‌کند. در این غرفه با نمادهایی از حیات وحش این کشور مانند بزکوهی آشنا می‌شوید.

  • غرفه لبنان

تاریخ و فرهنگ غنی لبنان را می توان در میان موسیقی سنتی، غذاها و موزه‌های مجلل غرفه این کشور جست‌و‌جو کرد.

  • غرفه روسیه

در غرفه روسیه معماری باشکوه موزه‌ معروف این کشور به نام Arkhangel’skiy Kafedral’nyy را می‌بینید. می‌دانیم به خاطرسپردن اسم این موزه سخت است اما معماری آن با گنبدهای طلاکاری‌شده و نقاش‌های دیواری بعید است از خاطرتان پاک شود. دیوارها و سقف موزه در غرفه روسیه شبیه یک بوم نقاشی هستند که اثرهای هنری زیبایی را به تصویر کشیده‌اند.

  • غرفه سوریه

غرفه سوریه در دهکده جهانی دبی

فضا و حال و هوای غرفه سوریه برگرفته از تمدن و تاریخ این کشور است. در این غرفه بناهای معروف تاریخی این کشور مانند دیوارهای ارگ دمشق، شهر باستانی پالمیرا و کاخ الاعظم را می‌بینید و با فرهنگ و صنایع دستی و آشپزی مردم سوریه آشنا می‌شوید.

  • غرفه تایلند

تماشای لباس‌های رنگی، غذاهای خیابانی سنتی و رقص‌های محلی در غرفه تایلند ناخودآگاه لبخند را روی چهره شما می‌نشاند و می‌فهمید که چرا تایلند به نام سرزمین لبخندها معروف شده است. بنای معروف معبد غار ببر Wat Tham Suea در این غرفه یک سوژه ناب برای عکاسی‌ شما خواهد بود.

  • غرفه ترکیه 

غرفه ترکیه در گلوبال ویلیج دبی

زیبایی‌ بناهای معروفی مانند ایاصوفیه و برج گالاتا و منطقه‌هایی هم‌چون کاپادوکیا در غرفه ترکیه شما را محو خودش می‌کند. اگر به این بناهای نمادین دقت کنید، ردپایی از یونان، ارمنستان و کشور خودمان را می بینید. جواهرات، اثرهای هنری سرامیکی و سفالی و چینی و فرش‌های نفیس ترکی از دیدنی‌های غرفه ترکیه در گلوبال ویلیج دبی هستند.

  • غرفه مراکش 

غرفه مراکش در دهکده جهانی دبی یکی از قدیمی‌ترین و ارزشمندترین دروازه‌های شمال آفریقا به نام باب‌المنصور را به نمایش می‌گذارد. این دروازه با الگوهای هندسی خاص و گل‌‌آرایی زیبا توجه شما را جلب می‌کند. اگر علاقه‌مند به جست‌وجو در تاریخ و سنت مراکش هستید، با حضور در غرفه این کشور، ماجراجوی جذابی را در میان غذاها، صنایع دستی و بازار سنتیش آغاز کنید.

  • غرفه افغانستان

غرفه افغانستان در دهکده جهانی دبی

آنچه در نگاه اول در غرفه افغانستان به چشمتان می‌آید، ماکتی از موزه‌ای به نام  قصر دارالامان کابل است. درباره تاریخچه این قصر یا موزه باید بگوییم که پادشاهی به نام امان‌الله در دهه ۱۹۲۰، آن را ساخته و نماد دوران مدرن افغانستان است. در غرفه افغانستان از این موزه که بگذرید به ادویه‌ها، شیرینی‌ها، محصولات سفال و فرش افغان می‌رسید.

  • غرفه امارات متحده عربی

برج‌های بادگیر، شترها، نخل‌ها و قایق‌ها نمادها و به نوعی تزیینات غرفه امارات متحده عربی هستند. به این نمادها بازاری با محصولاتی مثل خرما و قهوه، قالیچه، لباس سنتی و عطر را هم اضافه کنید.

  • غرفه کشورهای آفریقایی

نمایش قبایل خاص در غرفه آفریقایی دهکده جهانی دبی

اگر قبیله‌های آفریقایی با استایل و فرهنگ خاصشان شما را جذب می‌کند، برای رفتن به غرفه آفریقا در دهکده جهانی دبی شک نکنید. یکی از مشهورترین قوم‌های آفریقایی به نام ماسایی در این غرفه با مراسم مخصوص به خودشان هنرنمایی می‌کنند و غرفه را به شوروحال می‌آورند. موزه آروشا با طاق‌های متقاطع از دیگر دیدنی‌های غرفه آفریقا است.

  • غرفه ژاپن

ژاپن یکی از غرفه‌های جذاب دهکده جهانی دبی

غرفه ژاپن در گلوبال ویلیج دبی برای شما ماجراجویی جذابی را در دروازه سنتی Torii، جنگ‌جویان سامورایی و کوه باشکوه فوجی در نظر گرفته است.

  • غرفه عربستان سعودی

غرفه عربستان سعودی محله قدیم و معروف جده به نام البلد را به نمایش می‌گذارد. این محله آن‌قدر ارزشمند و تاریخی بوده که در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. در بازار غرفه عربستان سعودی انواع منسوجات، زیورآلات نقره‌ای و طلایی و خوراکی‌هایی مثل انواع ادویه و عسل را می‌بینید.

  • غرفه پاکستان

نمایش تاریخ و فرهنگ پاکستان در دهکده جهانی دبی

 غرفه پاکستان با بناهایی مانند مسجد پادشاهی و مقبره بزرگان، نمایانگر تاریخ و فرهنگ و مذهب کشور پاکستان است. در این غرفه علاوه بر این بناها، بازاری پررونق و هیاهو با صداها و عطر و طعم‌های متنوع قرار گرفته است. 

  • غرفه هند

زیبایی‌های هند در دهکده جهانی دبی

علاقه‌مندان تاریخ و فرهنگ و سنت کشور هند، غرق در زیبایی‌ها و صداها و عطرهای غرفه هند می‌شوند. یکی از کاخ‌های معروف و زیبای هند به نام قصر بادها در این غرفه شبیه‌سازی شده تا در این کاخ باشکوه قدم بزنید و بتوانید آن را تصویرسازی کنید. در غرفه هند گلوبال ویلیج دبی، موسیقی زنده و رقص هندی اجرا می‌شود و صنایع دستی ارزشمند این کشور به فروش می‌رسد. 

  • غرفه چین

غرفه چین در گلوبال ویلیج دبی

ساختمان این غرفه با الهام از فضاهای فرهنگی چین ساخته شده است. هنگامی که به غرفه چین وارد می‌شوید، رقص اژدهای مشهور را می‌بینید و صدای موسیقی چینی به گوشتان می‌رسد. اگر اهل دم‌نوش و چای هستید، از بخش چای‌های اصیل چین در این غرفه غافل نشوید. 

در بین غرفه‌های مختلف گلوبال ویلیج دبی دو غرفه به نام‌های Khalifa Foundation و ۹۷۱ from the community دیده می‌شود. این غرفه‌ها مخصوص مردم امارات هستند تا کسب و کارشان را راه بیندازند و محصولات مختلف را بفروشند.

غذاخوری‌ های دهکده جهانی دبی

لذت طعم‌های مختلف در غذاخوری‌های دهکده جهانی دبی

اگر به تست‌کردن غذاهای مختلف بین‌المللی علاقه دارید، غذاخوری‌های دهکده جهانی دبی دنیایی جذاب برای شما خواهد بود. گلوبال ویلیج دبی بیشتر از ۲۰۰ رستوران، کافه و غرفه غذاهای خیابانی را در خود جای داده است. غذاخوری‌های دهکده جهانی دبی برای ذائقه‌های مختلف، غذاها و خوردنی‌های متنوع مثل انواع دسر، فست‌فود، تنقلات و میوه‌های تازه را سرو می‌کنند. در قسمت زیر با انواع غذاخوری‌های این مجموعه آشنا می‌شوید:

  • رستوران‌ها

در رستوران‌های دهکده جهانی دبی انواع غذاهای محلی از کشورهای مختلف سرو می‌شود. اگر از بین تمام غذاهای بین‌المللی باز هم انتخابتان غذاهای ایرانی است، به رستوران Persian Kabab بروید و غذاهای کبابی را سفارش دهید.  

  • فست‌فودها

فست‌فودهای گلوبال ویلیج دبی منویی با غذاهای برگر زغالی، سیب‌زمینی سرخ‌شده، مرغ سوخاری و ساندویچ را ارائه می‌دهند.

  • کافه‌ها

اگر در دهکده جهانی دبی، عصرانه و میان‌وعده‌هایی را مثل نوشیدنی‌های سرد و گرم و کیک را هوس کردید، سراغ کافه‌های این دهکده بروید.

  • غذاهای خیابانی

 غذاهای خیابانی فرصتی برای خوردن غذای کشورهای مختلف مانند ایتالیا، ترکیه، تایلند و ژاپن است که قیمتی مناسب دارند.

  • خیابان شادی

خیابان شادی برای طرفداران غذاهای خیابانی حسی شبیه به اسم این خیابان را تداعی می‌کند. در این خیابان انواع غذاها مانند سیب‌زمینی پنیری، پیتزا و میگو طبخ می‌شود.

بازارهای خوراکی دهکده جهانی دبی

در دهکده جهانی دبی علاوه بر رستوران و فست‌فود و کافه، بازارهای مختلف زیر هم جایی برای لذت‌بردن از خوردنی‌ها هستند:

  • بازار چات هندی

بازار چات هندی در گلوبال ویلیج دبی

اگر غذاهای هندی به ذائقه شما نزدیک است، حتما از بازار چات با خوراکی‌های مختلف هندی مانند ادویه‌ها، ترشی، کباب و سمبوسه لذت می‌برید.

  • بازار شناور

بازار شناور در دهکده جهانی دبی، بازاری لذت‌بخش برای کسانی است که عاشق غذاهای دریایی هستند. در این بازار می‌توانید طعم غذاهای دریایی را از کشورهایی مانند اندونزی، ویتنام و مالزی بچشید.

  • بازار راه‌آهن

اگر شما عاشق شیرینی‌جات هستید، به بازار راه‌آهن بروید و از خوردن انواع کیک، شیرینی، شکلات، بستنی و دسر لذت ببرید. بازار راه‌آهن نمونه مشابه از بازار راه‌آهن بانکوک در تایلند است.

  • بازار میوه

بازار میوه در دهکده جهانی دبی

بازار میوه دهکده جهانی دبی از میوه‌های استوایی تروتازه پر شده است. این تکه‌های میوه را می‌توانید با بستنی  بخرید و از خوردن این ترکیب فوق‌العاده خوش‌طعم لذت ببرید.

بخش‌های متفرقه دهکده جهانی دبی

 لذت‌بردن و سرگرم‌شدن در دهکده جهانی دبی فقط به غرفه‌هایش محدود نمی‌شود. این دهکده، سرگرمی‌ها و امکانات زیر را تدارک دیده تا هر لحظه شما در اینجا متفاوت و هیجان‌انگیز رقم بخورد.

منطقه ماجراجویی پیتر خرگوشه Peter Rabbit Adventure Zone

پیتر خرگوشه در دهکده جهانی دبی

دهکده جهانی دبی در سال ۲۰۲۱ اعلام کرد قرار است مجموعه جذابی به نام منطقه ماجراجویی پیتر خرگوشه برای سرگرمی، خرید و خوش‌گذرانی کودکان و بزرگسالان در اکتبر همین سال تاسیس شود. این مجموعه با الهام از شخصیت دوست‌داشتنی پیتر خرگوشه در کارتون پیتر خرگوشه طراحی شده است. کودکان می‌توانند ماجراجویی و تفریح خود را در قسمت‌های مختلفی از این منطقه دنبال کنند. قسمت‌های مختلف منطقه پیتر خرگوشه را در قسمت زیر توضیح داده‌ایم:

  •      باغ آقای مک‌گرگور McGregor’s garden

این باغ فرصتی جذاب برای سرگرم‌شدن کودکان به کارهایی مثل کاشت گیاه و باغبانی است. باغ مک‌گرگور در نزدیکی کافه آقای خرگوش قرار دارد.

  •  کافه آقای خرگوش Fresh Farm Café

در کافه آقای خرگوش می‌توانید آبمیوه و قهوه سفارش دهید و از حضور در مجموعه پیتر خرگوشه بیشتر لذت ببرید.

  •   پارک ناتکین سنجابه Squirrel Nutkin Activity Park

کودکان در این پارک فعالیت‌های هیجان‌انگیز مثل پریدن و نوعی کوهنوردی را تجربه می‌کنند.

  •     هزارتوی تربچه Radish Dash Maze

در هزارتوی تربچه، کودکان برای پیداکردن پیتر خرگوشه و راه خروجی، حس‌هایی پر از هیجان و شوق و ذوق را تجربه می‌کنند. لحظات سرگرم‌شدن کودکان در این هزارتو را عکاسی کنید تا بهترین و خاطره‌انگیزترین لحظه‌های دوران کودکیشان ماندگار شود.

  •   شکار گنج

اگر ماجرای پیتر خرگوشه برایتان جذاب است، حتما از بازی شکار گنج لذت می‌برید. این بازی را می‌توان به صورت گروهی یا تک‌نفره انجام داد و بازیکنان باید تلاش کنند تا قفل‌ گنج باز شود.

  •  فروشگاه منطقه ماجراجویی پیتر خرگوشه

آخرین ایستگاه در منطقه پیتر خرگوشه را به صورت فروشگاهی می‌بینید که اسباب‌بازی‌های این شخصیت کارتونی را می‌فروشد.

موزه باور میکنی یا نه ریپلی Ripley’s Believe It or Not

موزه باور می‌کنی یا نه در دهکده جهانی دبی

موزه باور میکنی یا نه ریپلی، دنیایی از شگفتی‌ها و مکان‌های عجیب و غریب با ۲۲۰ اثر هنری کم‌یاب است. نمایشگاه دهکده جهانی دبی، مجسمه مومی، تالار وحشت و گالری‌های جذاب در این موزه، هر لحظه شما را برای عکاسی وسوسه می‌کند.  

  • هزارتوی آینه Mirror Maze

هزارتوی آینه نام قسمتی از این موزه است که شما را میان نور و رنگ غرق می‌کند. این هزارتو بهترین مکان برای کسانی است که اهل گرفتن عکس‌های سلفی هستند.

  • گالری Human Oddities

در یکی از گالری‌های موزه باور میکنی یا نه ریپلی، شگفتی‌های طبیعت و انسان مانند ماکتی از شکارچیان ماقبل تاریخ را می‌بینید. جالب است بدانید که این ماکت‌ها از مواد ساده‌ای مثل دکمه و چوب کبریت ساخته شده‌اند.

  • تالار وحشت

تالار وحشت جایی است که با نمایش سلاح‌ها و ابزارهایی مثل تبر و خنجر، به شما فرصت تامل درباره تاریخ هولناک مجازات در کشورهای مختلف را می‌دهد.

  • بازی‌های واقعیت مجازی

در این بخش، بازی‌های واقعیت مجازی طراحی شده‌اند تا کودکانتان بازی هیجان‌انگیزی را در میان هیولاها تجربه کنند.

گالری‌های دیگر این موزه به موضوعاتی مثل فضا و قهرمانانی مثل اسپایدرمن پرداخته است.

دروازه شادی

برای اینکه مسافت کمتری را تا پارکینگ دهکده جهانی دبی طی کنید، در سال ۲۰۲۲ دروازه شادی به عنوان ورودی سوم دهکده ساخته شد.

جاده آسیا

جاده آسیا در  گلوبال ویلیج دبی خیابانی برای گذرکردن عابران پیاده است. در این خیابان ۴۳غرفه قرار گرفته که غذاهایی خاص را می‌فروشند.

کابانا

اگر می‌خواهید در نزدیکی ساحل، اجراهایی سرگرم‌کننده را ببینید و لذت ببرید، پیشنهاد می‌کنیم در دهکده جهانی دبی برای خودتان کابانا رزرو کنید. کابانا اتاقک‌هایی از جنس چوب یا حصیر در دهکده هستند که می‌توانید آن‌ها را برای هشت نفر رزرو کنید.

تفریحات دهکده جهانی دبی

 بخش‌های جذاب و دیدنی دهکده جهانی دبی هم‌چنان ادامه دارد و شامل نمایش‌ها، رویدادها و کارناوال‌ها می‌شود. در این قسمت با انواع تفریحات دهکده جهانی دبی آشنا می‌شوید که شما را در دنیایی از سرگرمی‌ها و هیجانات و زیبایی‌ها غرق می‌کند.

نمایش‌های دهکده جهانی دبی 

نمایش‌های دهکده جهانی دبی

در دهکده جهانی دبی دنیایی از نمایش‌های مختلف (با تعداد بیشتر ۴۰۰۰۰ هزار) توسط گروه‌های مختلف کودکان، هنرمندان و بدلکاران و… اجرا می‌شود. این نمایش‌ها هر کدام در دسته‌بندی خاصی قرار می‌گیرند که در ادامه با آن‌ها بیشتر آشنا می‌شوید.

  •  نمایش‌های کودکانه

این نمایش‌ها مخصوص کودکان طراحی شده‌اند اما اجراهای جذابشان برای بزرگسالان هم دیدنی و لذت‌بخش است. در این نمایش‌ها شخصیت‌های کارتونی پیتر خرگوشه، پی‌جی ماسک و هم‌چنین نمایش‌های عروسکی براساس کتاب قصه‌ها، قرار است کودکان را سرگرم کند.

  •    نمایش بدلکاران و دلقک‌ها

نمایش بدلکاران در دهکده جهانی دبی، شما را با نمایش‌های عجیب و غریب و ترفندهای خاص متعجب و سرگرم می‌کند. دلقک‌ها هم با شیرینی‌کاری‌ها و حرکات جالب خود نمی‌گذارند، لحظه‌های شما در  گلوبال ویلیج دبی معمولی و کسل‌کننده سپری شود.

  • نمایش‌های خیابانی

در نمایش‌های خیابانی شاهد هنرنمایی‌ها و حرکات خاص شعبده‌بازها، آکروبات‌ها، سوارکاران و تک‌دوچرخه‌سواران هستید. یکی از گروه‌های خاص در این نمایش‌ها، گروه فیلیپینی Urban Crew است که با حرکات آکروباتیک شما را سرگرم می‌کند.

علاوه بر نمایش‌هایی که در قسمت بالا ذکر کردیم، آتش‌بازی و رقص فواره‌ها نیز در دهکده جهانی دبی نمایشی جذاب است که در روزهای آخر هفته می‌توانید آن‌ها را در دهکده ببینید.  

رویدادهای گلوبال ویلیج دبی

رویدادهای دهکده جهانی دبی

رویدادهای دهکده جهانی دبی، گوش و چشمان و قلب شما را مهمان اجرای موسیقی‌های خاص از کشورهای مختلف می‌کند.

  •  اجراهای فرهنگی و هنری بین‌المللی هنرمندان

هنرمندان کشورهای ترکیه، تایلند، کره، لبنان، هند، ژاپن و قاره‌های مختلف شما را مهمان نواها، موسیقی و رقص با اجراها و لباس‌های خاص می‌کنند و خاطره‌ای به یادماندنی را در ذهن و قلبتان ثبت می‌کنند.

  •  برنامه‌های موسیقی متنوع و سرگرم‌کننده

قسمتی از رویدادهای گلوبال ویلیج دبی به اجرای کنسرت‌های زنده تعلق دارد. در این کنسرت‌ها بیشتر از ۴۰۰ هنرمند، صدای موسیقی محلی نقاط مختلف جهان را به گوش شما می‌رسانند. در این رویداد شاهد اجرایی به نام (Loud House) هستید که تلفیقی از نمایش و موسیقی بالیوودی به همراه نورپردازی‌های جذاب است. کلمبیایی‌ها نقش پررنگی در اجرای رویدادهای موسیقی و نمایش کمدی دهکده جهانی دارند. برای مثال گروه کلمبیایی «AAIJAA»در این دهکده با درام‌نوازی رویدادی خاص را خلق می‌کنند.

کارناوال‌های دهکده جهانی دبی

  کارناوال‌های دهکده جهانی دبی جایی برای لذت‌بردن و بازی‌کردن و سرگرم‌شدن در میان بیشتر از ۱۷۰ بازی است. کارناوال فقط کودکان شما را سرگرم نمی‌کند و بخشی از بازی‌ها برای گروه سنی بزرگسال هم طراحی شده است. کارناوال دهکده طیف متنوعی از بازی‌های جدید مجازی و کلاسیک با موضوعات مختلف را دربرمی‌گیرد که در ادامه آن‌ها را معرفی می‌کنیم.

بازی‌های هیجان‌انگیز و ماجراجویانه

بازی‌های هیجان‌انگیز دهکده جهانی دبی

اگر بازی‌های هیجان‌انگیز برای شما حس لذت و شادی را به همراه دارد، برای تجربه بازی‌های زیر درنگ نکنید.

فلای فرنس Fly France

با فلای فرنس آماده یک پرواز هیجان‌انگیز شوید و صدای تپش قلبتان را بشنوید. با این بازی می‌توانید به هر سمت که می‌خواهید بچرخید و از دیدن منظره‌های مختلف لذت ببرید. برای استفاده از این وسیله باید قد فرد حداقل ۱۲۵ سانتی‌متر باشد.

هونولو لوپ HonoloLoo

بازی هونولو لوپ شما را همانند برگ در باد با ارتفاع ۶۳ متر می‌چرخاند، پس باید خودتان را برای بازی فوق‌العاده هیجان‌انگیز آماده کنید. حداقل قد کسانی که این بازی را می‌توانند انجام دهند، ۱۴۰ سانتی‌متر است.

برج جهانی  Global Burj

با بازی برج جهانی ناگهان از ارتفاع ۸۵ متری سقوط می‌کنید و لذت و ترس را با هم تجربه می‌کنید. اگر علاوه بر پول بلیط خود، مبلغی در حد ۲۵ درهم بپردازید، دوربین‌های پیشرفته فیلم بازی‌کردن شما را ضبط می‌کنند و نشان می‌دهند شما لحظه به لحظه چه احساساتی را تجربه کرده‌اید.

شانگ‌های Shang High

با ارتفاع ۸۵ متر در هوا می‌چرخید و از دیدنی‌های شگفت‌انگیز دهکده جهانی دبی لذت می‌برید. 

بازی اسلینگ‌شات آتن Athens Slingshot

اسلینگ شات آتن، بازی دیگر در گلوبال ویلیج دبی است که هر لحظه حس پرتاب‌شدن‌ با سرعت فوق‌العاده زیاد را به شما القا می‌کند. هیجان اسلینگ شات آتن آن‌قدر بالاست که هم‌چنان مدتی بعد از بازی حس می‌کنید، هیجان و ترس در بدنتان جریان دارد.

ترن‌های هوایی Fantasy Island

در سرزمین ترن‌های هوایی جزیره خیال یا Fantasy Island سوار ترن‌های لوپ فایتر Loop Fighter و کریزی گلف راید شوید و از هیجان این ترن‌ها لذت ببرید. در سرزمین ترن‌ها نمایش‌هایی جذاب از آتش‌بازی و بازی‌های نمایشی را می‌بینید.

جامائیکا درام Jamaica Drum

چند لحظه فکر کنید به این که قرار است بچرخید و وارونه شوید؛ اگر این بازی را دوست دارید، سراغ جامائیکا بروید. این بازی برای ۲۴ نفر ظرفیت دارد و شرط حداقل قد برای استفاده، ۱۳۰ سانتی‌متر است.

مسکومکس Moscow Max

بازی مسکومکس برای کسانی طراحی شده که عاشق هیجان بالا هستند. این بازی، شما را مثل یک آونگ معلق در هوا نگه می‌دارد و با نیرویی شدید می‌چرخاند.

بازی‌های مناسب برای خانواده‌ها  و کودکان

بازی‌های خانوادگی دهکده جهانی دبی

اگر می‌خواهید لذت بازی‌کردن را با چند نفر یا خانواده خود تجربه کنید، بازی‌های زیر را در کارناوال به شما پیشنهاد می‌کنیم:

بازی ماشین کوبنده Vroom UAE

با بازی ماشین کوبنده با سرعت رانندگی کنید و از برخورد با ماشین‌های دیگر نترسید و لذت ببرید. شرط قد برای این بازی در حالت تک‌نفره حداقل ۱۲۵ سانتی‌متر و با همراه حداقل ۱۰۰ سانتی‌متر است.

بازی برج‌های ترانسیلوانیا Transylvania Towers

بازی برج‌های ترانسیلوانیا طوری طراحی شده تا هم برای شما جذاب باشد و هم تا حدی ترسناک. قسمت هیجان‌انگیز این بازی زمانی است که سوار کالسکه‌ای معلق می‌شوید و از هتل ترانسیلوانیا دیدن می‌کنید.

موج‌سواری میامی Miami Surf

با بازی موج‌سواری میامی آماده موج‌سواری پرهیجان و پرپیچ و خم در کنار رودخانه‌ای به طول ۲۴۰ متر می‌شوید. برای انجام این بازی باید با ۳ نفر دیگر همراه شوید.

چرخ و فلک Festival Wheel

چرخ و فلک Festival طی دورزدن مسیر ۶۰ متری، نمایی خارق‌العاده از دبی را به شما نشان می‌دهد. کودکان با هر قدی می‌توانند این چرخ و فلک را به همراه یک بزرگسال سوار شوند.

بمبمئی اکسپرس Mumbai Xpress

اگر می‌خواهید به همراه کودک خود سوار ترن هوایی با سرعت و هیجانی ملایم شوید، بمبمئی اکسپرس بازی مناسبی برای شماست.

اسب عربی Arabian Horse

بازی اسب عربی به اندازه ۵۸ نفر ظرفیت دارد و به گونه‌ای طراحی شده که اسب‌ها حول یک فضای دایره‌ای می‌چرخند. شرط قدی برای این بازی حداقل ۱۱۰ سانتی‌متر است.

گردش در رم Roaming Rome

گردش در رم یک مدل بازی است که حس لذت پرواز همچون یک پرنده را به شما می‌بخشد؛ پرنده‌ای که شما می‌توانید کنترل حرکتش را به دست بگیرید.

تای‌توئیست Thai Twist

اگر کودکانتان دوست دارند هیجانی شبیه به سقوط آزاد را تجربه کنند، بازی تای‌توئیست را در دهکده جهانی دبی پیشنهاد می‌کنیم. بازی تای‌توئیست  به اندازه ۱۲ نفر ظرفیت دارد و کودکان می‌توانند  تا ارتفاع ۱۷ متر بالا روند.

نیویورک جامپ New York Jump

بازی نیویورک جامپ را به همراه کودکتان انجام دهید و از پرش‌های هیجان‌انگیز روی ترامپولین لذت ببرید.

دزد دریایی هفت دریا Seven Sea Pirate

بازی دزد دریایی هفت دریا با ترن هوایی کوچک و صندلی‌های چرخان، شما را به دنیای دزدان دریایی می‌برد. این بازی به اندازه ۱۶ نفر ظرفیت دارد.

یک قدم نزدیک‌تر به دهکده جهانی با تور دبی

قبل از اینکه بخواهید برای رفتن به دهکده جهانی برنامه‌ریزی کنید، اول باید به دنبال روشی مناسبی برای سفر به دبی باشید. سفر با  تور دبی به شما کمک می‌کند تا بدون دغدغه و با اطمینان خاطر به مقصد برسید. این تور با تهیه بلیط و رزرو هتل، ذهنتان را خالی از دغدغه می‌کند تا سفری خاطره‌ساز را تجربه کنید.

جاهای دیدنی نزدیک به دهکده جهانی دبی

موقعیت مکانی گلوبال ویلیج دبی، فرصت بازدید از جاهای دیدنی دیگری را هم به شما می‌دهد. برای مثال شما می‌توانید از جاهای دیدنی دبی مثل برج خلیفه، دبی مال و باغ گل‌ها که هرکدام در نوع خود بی‌نظیر و شگفت‌انگیز هستند، دیدن کنید.

  برج خلیفه Burj Khalifa

خلیفه نام برج معروفی است که با ۸۲۸ متر ارتفاع در آسمان و زمین دبی خودنمایی می‌کند. این برج در بلوار شیخ محمد بن راشد یک، نزدیک به دبی‌مال و دهکده جهانی دبی قرار دارد. برج خلیفه به امکانات متنوع و پیشرفته‌ اداری، مسکونی، هتلی و ورزشی مجهز است.

 دبی مال The Dubai Mall

دبی ‌مال سازه مرتفع دیگری است که در قسمت مرکزی دبی و جاده فایننشال سنتر قرار دارد. اگر به این مرکز خرید رفتید، تماشای یکی از دیدنی‌ترین فواره‌های موزیکال دنیا را از دست ندهید. دبی مال ۱۲۰۰ فروشگاه دارد و به امکاناتی مثل زمین یخ، آکواریوم، باغ وحش، سینما، شهربازی و سالن غذاخوری مجهز است. در این مال اجناس معروف‌ترین برندها مانند ورساچه، گوچی، شانل، کریستین دیور و دولچه گابانا را می‌بینید.

 دبی میراکل گاردن Dubai Miracle Garden

باغ گل در نزدیکی دهکده جهانی دبی

زمانی که به دبی میراکل گاردن پا می‌گذارید، بهشتی پر از گل پیش چشمان شما ظاهر می‌شود. گوشه‌گوشه این باغ با گل آراسته شده و جالب است بدانید که از این نظر ثبت رکورد گینس را دارد. در این باغ علاوه بر گل هزاران گونه از زیباترین پروانه‌ها به چشم می‌خورند. باغ میراکل تا دهکده جهانی دبی حدود ۳۰ کیلومتر فاصله دارد و در برشای جنوبی و خیابان سوم قرار دارد.

پارک آبی آتلانتیس Atlantis Aquaventure Waterpark

در محوطه هتل آتلانتیس دبی، پارک آبی با سرسره‌هایی جذاب و هیجان‌انگیز قرار گرفته است. بیشتر از ۱۰۵ سرسره‌ و بازی‌‌ آبی در پارک آتلانتیس وجود دارد تا شما به صورت تکی یا گروهی تفریح کنید. پارک آتلانتیس در پالم جمیرای دبی و انتهای نخل جمیرا قرار گرفته است.

هتل‌های نزدیک به دهکده جهانی دبی

هتل‌های متنوعی از نظر قیمت و امکانات در نزدیکی دهکده جهانی دبی برای اقامت مسافران قرار دارد. شما بسته به شرایط، سلیقه و بودجه خود می‌توانید از لیست زیر یکی از هتل های دبی را انتخاب کنید و در نزدیکی این دهکده اقامتی ایدئال داشته باشید.

  •   هتل پنج ستاره هیلتون Hilton Al Habtoor City  
  •  هتل پنج ستاره دی اچ The H
  •  هتل پنج ستاره آرمانی Armani
  •  هتل پنج ستاره برج العرب Burj Al Arab
  •  هتل چهار ستاره لوا Leva
  •  هتل چهار ستاره رویال کنکورد دیره Royal Concorde Deira
  •  هتل ویلا چهار ستاره روتانا Villa Rotana
  • هتل سه ستاره سان اند سندز  Sun and Sands
  • هتل سه ستاره ناین Nine
  • هتل سه ستاره گرند میفر Grand Mayfair

صحبت پایانی

هر سن و سلیقه‌ای که داشته باشید، با حضور در دنیای تفریحات و سرگرمی‌های دهکده جهانی دبی، اوقات خوشی را تجربه می‌کنید. در گلوبال ویلیج دبی غرفه‌ها، نماینده ۲۶ کشور مختلف هستند که معروف‌ترین نمادهای تاریخی و فرهنگیشان را به نمایش می‌گذارند. در غذاخوری‌‎های این دهکده با طعم غذاهای بین‌المللی آشنا می‌شوید و در قسمت کارناوال‌ها می‌توانید با هیجان‌انگیزترین بازی‌ها خودتان و کودکتان را سرگرم کنید. اجرای موسیقی زنده و نمایش‌ کشورهای مختلف، لحظاتی به یادماندنی را برای شما به ارمغان می‌آورند.

اگر زمانی به دهکده جهانی دبی بروید، در کدام قسمت‌ دوست دارید ساعت‌ها وقت بگذرانید و سرگرم شوید. با ما در کامنت ها نظرات خودتان را به اشتراک بگذارید.

سؤالات متداول

دهکده جهانی دبی کجاست؟

دهکده جهانی دبی در جاده شیخ محمدبن زاید، خروجی ۳۷ و دبی لند قرار گرفته است.

گلوبال ویلیج دبی چه بخش‎‌هایی دارد؟

غرفه ۲۶ کشور دنیا، کارناوال‌ها، رویدادها، نمایش‌های هنری، موزه، غذاخوری و بازار از بخش‌های مختلف گلوبال ویلیج دبی هستند.

آیا برای بازدید از دهکده جهانی دبی باید بلیط تهیه کرد؟

بله. برای بازدید از این مجموعه باید ورودی پرداخت کنید.

دهکده جهانی دبی در چه بازه زمانی فعالیت دارد؟

فصل جدید برگزاری این دهکده طی بازه زمانی مهر ماه ۱۴۰۲ تا اردیبهشت ۱۴۰۳ است.

لطفا به این مقاله امتیاز دهید ..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×