بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
» جهانگردی » دبی » برج خلیفه دبی؛ اطلاعات کامل مرتفع‌ترین سازه دست بشر
برج خلیفه دبی
دبی

برج خلیفه دبی؛ اطلاعات کامل مرتفع‌ترین سازه دست بشر

۱۸ خرداد ۱۴۰۱ 27۰2,934

برج خلیفه دبی یکی از جاهای دیدنی دبی است که بعد از سفر به آن دوست دارید، درباره عجایب و امکاناتش با دیگران صحبت کنید و تصاویرش را برای همیشه در گالری گوشی خود نگه دارید. ما در این قسمت از مقاله اقامت ۲۴ اطلاعاتی مفید و کاربردی را درباره این برج برای شما گلچین کرده‌ایم تا آگاهانه به بازدید از آن بروید. برای آشنایی با بخش‌های مختلف بلندترین سازه دست بشر در ادامه همراه ما باشید.

فهرست این مطلب

برج خلیفه دبی؛ مرتفع‌ترین آسمان‌‌‌‌‌‌خراش جهان

 برج خلیفه دبی در مدت زمان ۶ سال با عناصری زیبا و مصالحی مستحکم ساخته شد تا گردشگران بتوانند در بلندترین سازه جهانی، شاهد چشم‌اندازی زیبا از مناظر دبی باشند. زمانی که به رکوردهای جهانی این برج مثل بلندترین آسمان خراش دنیا، مجهز بودن به سریع‌ترین آسانسورها و مرتفع‌ترین رستوران‌ها نگاهی می‌اندازید، متوجه می‌شوید که چه برج شگفت‌انگیزی در مرکز شهر دبی ساخته شده است. این برج با الهام از طبیعت و گل و معماری اسلامی با ارتفاع ۸۲۸ متر و ۱۶۳ طبقه ساخته شده است. بیشتر از ۱۰۰۰ واحد آپارتمان، طبقات اداری، رستوران، هتل، سالن ورزشی، سکوهای تماشا، کتابخانه و… برای رفاه و تفریح گردشگران در برج خلیفه دبی تعبیه شده است. طراحی داخلی برج خلیفه دبی با اینکه فرهنگ محلی را تداعی می‌کند اما با وجود به کار رفتن عناصر متنوع در آن مثل شیشه، فولاد، کف تراورتن، دیوار‌های گچ‌بری ونیزی و کف‌پوش سنگی، به عنوان یک سازه جهانی شناخته می‌شود. 

تاریخچه برج خلیفه دبی

تاریخچه برج خلیفه دبی

ایده ساخت برج خلیفه، زمانی شکل می‌گیرد که حاکم دبی از ساختمان امپایر استیت آمریکا بازدید می‌کند و مشتاق ساختن سازه‌ای مرتفع در این شهر می‌شود. ابتدا برج خلیفه دبی را به نام برج دبی می‌شناختند اما از آنجا که در زمان ساخت این برج، شیخ خلیفه ابن زاید، حاکم شهر ابوظبی و کشور امارات بوده، اسم برج را به نام حاکم شهر یعنی خلیفه تغییر می‌دهند. پروژه ساخت برج خلیفه دبی در سال ۲۰۰۴ شروع شد و ۶ سال بعد این پروژه به بهره‌برداری می‌رسد.

بنر هتل های دبی بلاگ برای موبایل

ساخت برج خلیفه دبی تحولی چشم‌گیر برای دبی و حتی خاورمیانه به ارمغان آورد، به طوری که گردشگری در امارات به دومین صنعت پردرآمد بعد از منابع نفتی تبدیل شد. به علاوه برج خلیفه دبی عنوان بلندترین سازه بشری را از آن خود کرد که افتخاری قابل توجه برای خاورمیانه به حساب می‌آید. خلاصه کلام اینکه  دبی بعد از ساخته‌شدن برج خلیفه صاحب شهرت و هویت جهانی شد.

برج خلیفه دبی کجاست؟

پیداکردن برج خلیفه دبی با ارتفاع بلند و جلوه زیبایی که دارد، کار چندان سختی نیست. اگر به نزدیکی دبی مال بروید، به راحتی این برج را می‌بینید. برج خلیفه در کشور امارات متحده عربی، مرکز شهر دبی و بلوار شیخ محمد بن راشد یک قرار گرفته است. برج خلیفه تا دریا تقریبا ۵/۳ کیلومتر فاصله دارد و در اطراف آن دریاچه‌ها و رودخانه‌های مصنوعی طراحی شده تا حال‌وهوای اطراف برج زیباتر شود.

آدرس: امارات متحده عربی، دبی، نزدیک به دبی مال

 ۱ Sheikh Mohammed bin Rashid Blvd – Downtown Dubai – Dubai – United Arab Emirates

چگونه به برج خلیفه دبی برویم؟

دسترسی به برج خلیفه دبی از طریق دبی‌مال امکان‌پذیر است و در نظر داشته باشید که هیچ تاکسی شما را تا برج نمی‌رساند، مگر اینکه مهمان هتل آرمانی باشید. اگر می‌خواهید سریع و در عین حال مقرون‌به‌صرفه به برج خلیفه دبی برسید، بهتر است از مترو استفاده کنید. خط قرمز متروی دبی (M1) شما را تا نزدیکی برج خلیفه دبی می‌رساند. ایستگاه متروی برج خلیفه نام ایستگاهی است که باید از آن پیاده شوید. بعد از این ایستگاه باید به سمت دبی مال بروید تا به برج خلیفه دسترسی پیدا کنید. مسیر دبی مال تا برج خلیفه در حد یک ربع پیاده‌روی لازم دارد اما اگر پیاده‌روی برایتان سخت است، سوار اتوبوس F13 شوید.

معماری برج خلیفه دبی

معماری زیبا و خاص دهکده جهانی دبی

آقای آدریان اسمیت Adrian Smith، معمار ارشد یک شرکت آمریکایی، سازنده اصلی برج خلیفه دبی بوده است. این برج ابتدا قرار بود کاربردی مسکونی داشته باشد، به همین دلیل قصد داشتند طرح آن را براساس برج سامسونگ در کره جنوبی درست کنند. اما از این طرح استفاده نشد و آقای آدریان اسمیت با اعمال تغییرات در طراحی بخش‌های بالایی برج و همچنین تغییر کاربری، شاهکاری بی نظیر را خلق کرد. اگر به معماری و طراحی برج خلیفه دبی دقت ‌کنید، اثراتی از معماری اسلامی و مسجد جامع سامرا (مسجدی در دوران خلافت عباسیان) را می‌بینید.

عجیب و جالب است بدانید که طرح برج خلیفه دبی از شکل گلی به نام هایمنوکالیس (گیاهی بیابانی از خانواده نرگسیان) گرفته شده است. این برج از نمای بالا به شکل حرف Y  دیده می‌شود که سه بال دارد. هر کدام از این بال‌ها دارای هسته بتونی و ستون‌های محیطی نیز هستند.  این طرح Y  از نظر استحکام‌بخشیدن به ساختمان برج و داشتن چشم‌اندازی زیبا حائز اهمیت است. به علاوه Y  شکل‌بودن برج خلیفه باعث شده تا نیروی باد کمتری به آن وارد شود. در ادامه ویژگی‌های بخش‌های مختلف برج خلیفه را توضیح می‌دهیم:

  •   در طراحی برج از سیستمی استفاده شده تا در مواجه با زلزله و باد همانند یک سیلندر تو خالی عمل کند و مقاوم باشد.
  •  قسمت پایه برج، پودیوم نام دارد که در اتصال برج به زمین نقش دارد.
  • اگر از پایین‌ترین قسمت برج تا انتهای آن را دنبال کنید، متوجه می‌شوید که در قسمت‌های پایینی، سازه اصلی به دور هسته مرکزی به صورت یکنواخت پیچیده شده است. هر چقدر که ارتفاع برج بیشتر می‌شود، سازه اصلی به صورت مارپیچی عقب‌نشینی می‌کند و از حجم برج تا رسیدن به نوک آن کم می‌شود.
  • آنچه باعث شد برج خلیفه دبی با لقب بلندترین سازه جهان شناخته شود، منار مخروطی آن است. در ساخت این منار ۴۰۰۰ تن فولاد به کار رفته و  ارتفاعش به بیشتر از ۲۰۰ متر می‌رسد.
  •  برج خلیفه طوری طراحی شده تا در برابر انواع حوادث طبیعی مانند آتش سوزی، رعد و برق و زلزله تا حد زیادی ایمن باشد.
  •  برای ساخت برج خلیفه ۳۳۰ هزار متر مکعب بتن استفاده کرده‌اند تا در برابر وزن بالای ساختمان و آب و هوای گرم دبی مقاوم باشد.
  •  نمای بیرونی برج حالت شیشه‌ای دارد و ۱۶ هزار صفحه شیشه‌ای در طراحی آن به کار رفته است. در ساخت پنل‌های مثلثی و بخش لوله‌ای برج، فولاد ضد زنگ استفاده کرده‌اند.
  • وزن آلومینیوم استفاده شده در برج خلیفه دبی چیزی معادل وزن پنج هواپیمای A380 است.

دانستنی‌های برج خلیفه (حقایق)

مشخصات برج خلیفه دبی با ارقام شگفت‌انگیز

ساخت برج خلیفه دبی از ایده‌هایی شگفت‌انگیز و علوم تخصصی نشات گرفته است. در فرایند ساخت این برج، اعداد و ارقام و حقایق جالبی دخیل هستند. برای مثال فرصت دوبار تماشا کردن غروب خورشید یا تمیزکردن شیشه‌های برج در مدت زمان ۳ماه، شما را مشتاق می‌کند تا از این برج زیبا دیدن کنید. در قسمت زیر از این اعداد و ارقام و حقایق جذاب باخبر می‌شوید:

  • ارتفاع برج خلیفه دبی ۸۲۸ متر یعنی ۳ برابر برج ایفل است و بیشتر از ۱۶۰ طبقه دارد.
  • مساحت کل برج خلیفه ۵۳۰ هزار متر مربع است.
  • منطقه اطراف برج خلیفه و بلوار محمد بن راشد با بیشتر از  ۱۰۰۰ اثر هنری از هنرمندان معروف جهان تزئین شده است.
  •  برج خلیفه دبی لقب بلندترین ساختمان و سازه مستقل جهان را کسب کرده است.
  • وزن آلومینیوم استفاده شده در برج خلیفه دبی چیزی معادل وزن پنج هواپیمای A380 است.
  • بیشتر از ۳۰۰ متخصص چینی برای طراحی نمای بیرونی برج خلیفه دبی تلاش کرده‌اند.
  • ۲۸ هزار و ۲۱۶ پنل شیشه‌ای در نمای بیرونی برج خلیفه به کار رفته که تمیزکردن آن‌ها حدود ۳ ماه زمان می‌برد.
  • طول کل میلگردهای برج خلیفه به اندازه فاصله تهران تا نیویورک است.
  • ظرفیت برج خلیفه نزدیک به شهری کوچک و به اندازه ۳۵ هزار نفر است.
  • سرعت ساخت ۱۰۰ طبقه اول برج خلیفه شگفت‌انگیز است و این طبقات را  طی ۱۰۹۳ روز ساخته‌اند. این جمله به این معناست که ساخت هر طبقه فقط حدود ۱۰ روز زمان برده است.
  • بیشتر از ۴۰ آزمایش تونل باد انجام شد تا مطمئن شوند باد به برج خلیفه و ساکنانش آسیبی وارد نمی‌کند.
  • بلندترین آسانسور خدماتی دنیا به برج خلیفه تعلق دارد که با سرعت حدود ۲۵ کیلومتر بر ساعت حرکت می‌کند.
  • مصرف آب روزانه در بلندترین برج دبی به اندازه یک میلیون لیتر است.
  •  مساحت دریاچه مصنوعی برج خلیفه بیشتر از ۱۲۰ هزار متر مربع بوده و آب نمای این دریاچه تنها از ساعت ۱۸ تا ۱۸:۳۰ روزهای یکشنبه و چهارشنبه روشن می‌‌شود.
  •  ۱۲هزار کارگر طی ۶ سال برای ساخت برج خلیفه زحمت کشیدند.
  • در برج خلیفه دبی این شانس را دارید که دو بار یعنی یک بار از طبقه پایین و بار دیگر از طبقه ۱۴۸ غروب خورشید را تماشا کنید.
  • پارکینگ برج خلیفه به اندازه ۲۹۵۷ خودرو ظرفیت دارد.
  • برج خلیفه دبی ۱۷۰۰۰ هزار در دارد. درهای این برج دارای سیستم ردیابی باد هستند.
  • ۳۹ هزار تن فولاد برای ساخت برج خلیفه دبی به کار رفته است.

امکانات و بخش‌های مختلف برج خلیفه

از کاربردهای متنوع برج خلیفه دبی، می‌توان فهمید که این برج به امکانات زیادی مجهز است. امکانات برج شامل هتل، رستوران، سالن ورزشی، اتاق سرگرمی و… می‌شود که در قسمت زیر با آن‌ها بیشتر آشنا می‌شوید.

بالای برج (سکوهای تماشا) At The Top

سکوهای تماشای برج خلیفه دبی

اگر می‌خواهید از نمایی شیشه‌ای و ارتفاع بیشتر از ۴۰۰ متر، نظاره‌گر تمام زیبایی‌های دبی باشید، به سکوهای این برج بروید. دیدن دبی از دریچه این سکوها، هیجان‌انگیزترین لحظات شما را در برج خلیفه رقم می‌زند، پس ثبت این لحظه‌ها را در دوربین یا گوشی موبایل خود فراموش نکنید.

در طبقه ۱۲۴ برج خلیفه، سکوهایی به نام At The Top ساخته شده تا بتوانید از ارتفاعی بالا، مناظر خیره‌کننده‌ دبی را ببینید. با سریع‌ترین آسانسورهای جهان می‌توانید به این سکوها برسید. این سکوها در ارتفاع ۴۵۲ متری خود به تراس‌های بزرگ و روباز مجهز هستند. برای داشتن تجربه‌ای متفاوت و دقیق‌تر پیشنهاد می‌کنیم، از تلسکوپ‌های موجود در این سکوهای تماشا استفاده کنید و از دیدن زیبایی‌های دبی بیشتر لذت ببرید. در این قسمت از برج خلیفه، فروشگاه‌هایی برای خرید سوغات نیز وجود دارند.

۴ سال بعد از ساخت سکوی اول در برج خلیفه، سکوی دوم به نام At The Top SKY هم ساخته شد. این سکو در طبقه ۱۴۸ برج با ارتفاع ۵۵۵ متری قرار گرفته و دو نوع فضای سرپوشیده و باز دارد. دسترسی به این سکو از طریق  اسکای لانژ برج خلیفه  امکان‌پذیر است و برای حضور در آن ۴۵ دقیقه فرصت دارید.

سکوی دیگری که در برج خلیفه، نمایانگر زیبایی‌های دبی است، در طبقه ۱۲۵ قرار دارد. شما با رفتن به این سکو، روی سطح شیشه‌ای قدم می‌گذارید و زیبایی‌های دبی را با زاویه ۳۶۰ درجه می‌بینید. تلسکوپ‌هایی پرقدرت در سکوهای طبقه ۱۲۵ برای نمایش بهتر دیدنی‌های دبی تعبیه شده است. برای حضور در سکوهای طبقه ۱۲۴ و ۱۲۵برخلاف سکوی طبقه ۱۴۸ محدودیت زمانی وجود ندارد.

سوئیت اداری

بخش‌های اداری برج خلیفه دبی در طبقه‌های ۱۰۸ تا ۱۵۴ قرار گرفته‌اند. البته در بین این طبقات اداری، ۱۲۴، ۱۲۵ و ۱۴۸ کاربرد اداری ندارند و مکانی برای رفت و آمد مردم هستند تا از بلندی برج سایر قسمت‌ها را ببینند.

رستوران اتمسفر At.mosphere Burj Khalifa Dubai

رستوران برج خلیفه دبی

حضور در رستوران اتمسفر فقط تجربه خوردن یک غذای خوشمزه نیست؛ این رستوران با نمایش پانورامایی از دیدنی‌های دبی، در سالنی مجلل از شما پذیرایی می‌کند. اتمسفر یکی از مرتفع‌ترین رستوران‌های جهان است که در طبقه ۱۲۲ و ارتفاع ۴۴۲ متری از سطح زمین قرار دارد. سرآشپزی باتجربه در این رستوران انواع غذاهای بین‌المللی متنوع مانند خاویار، استیک، خوراک ذرت، جگر، ماهی و… را سرو می‌کند. برای اینکه مطمئن شوید طعم غذاها با ذائقه شما سازگار است یا خیر، می‌توانید از پرسنل رستوران اتمسفر کمک بگیرید. گردشگران معتقدند قیمت غذاها در رستوران اتمسفر نسبتا بالاست اما جذابیت و کیفیت این رستوران ارزش این هزینه را دارد.ساعت کاری رستوران اتمسفر از ۷ صبح تا ۲ بامداد است.

هتل آرمانی Armani Hotel

هتل آرمانی برج خلیفه دبی

در طبقه‌های ۳۹ و زیرین برج خلیفه دبی هتلی با طراحی ایتالیایی و امکانات مدرن به نام آرمانی قرار دارد. نام این هتل برگرفته از طراح معروف ایتالیایی آن یعنی جورجیو آرمانی است. ویژگی منحصر به فرد هتل آرمانی در مجهز بودن به انواع رستوران‌های هندی، ایتالیایی، ژاپنی، مدیترانه‌ای و اقامتگاه‌های خاص است که در ادامه آن‌ها را معرفی می‌کنیم.

رستوران Armani Amal

اگر اهل خوردن غذاهای تند هندی هستید، به رستوران Amal بروید و طعم اصیل غذاهای هندی را بچشید. طعم این غذاها با چشم‌انداز فواره دبی در این رستوران به یادماندنی‌تر می‌شود.

رستوران Armani Ristorante

با اقامت در هتل آرمانی این شانس را دارید که غذاهای خاص ایتالیایی را نوش جان کنید. رستوران ایتالیایی Armani Ristorante در هتل آرمانی منوی متنوعی از غذاهای ایتالیایی را ارائه می‌دهد.

رستوران Armani Hashi

رستوران ژاپنی برج خلیفه دبی

سرآشپز رستوران Armani Hashi در هتل آرمانی شما را مهمان طعم و مزه‌های خاص ژاپنی می‌کند. در فضای این رستوران غذای ژاپنی مورد علاقه خود را سفارش دهید و از شنیدن موسیقی آرامش‌بخش آن لذت ببرید.

رستوران Armani Deli

رستوران آرمانی دلی به صورت کلاسیک در دو رنگ سفید و مشکی طراحی شده و انواع غذاهای اروپایی را برای شما طبخ می‌کند. از این رستوران می‌توانید انواع نان‌های خوش‌عطر و طعم را سفارش دهید. طبق تجربه بعضی از گردشگران، خدمات این رستوران کیفیت چندان بالایی ندارد و بهتر است از این نظر بهبود پیدا کند. 

رستوران Armani Mediterraneo

همان‌طور که از نام رستوران Mediterraneo پیداست، انواع غذاهای مدیترانه‌ای، یونانی، اسپانیایی و خاورمیانه‌ای در آن سرو می‌شود. این رستوران از  ۷ تا ۱۱ صبح برای وعده صبحانه، از ۱۲:۳۰ تا ۳ ظهر برای وعده ناهار و از ۶:۳۰ تا ۱۰ شب برای وعده شام باز است.

اقامتگاه‌های آرمانی

اقامتگاه‌های برج خلیفه دبی

هتل آرمانی با انواع سوئیت‌ها و اقامتگاه‌های لوکس با ظرفیت‌های متفاوت میزبان مسافران از سراسر دنیاست. هر یک از اقامتگاه‌های هتل آرمانی با ظرفیت و امکاناتی متفاوت پذیرای مسافران هستند. تعدادی از این اقامتگاه‌ها شامل موارد زیر می‌شوند:

Armani Deluxe Room

اتاق‌های دلوکس در هتل آرمانی فضایی جمع و جور به اندازه ۴۵ متر مربع دارد. تخت کینگ، حمام، تلویزیون و اینترنت رایگان از جمله امکانات این اتاق‌ها هستند. ظرفیت اتاق‌های دلوکس به اندازه ۳ نفر است.

Armani Classic Room

اقامتگاه‌های کلاسیک هتل آرمانی با اتاق‌های ۷۰ متری در مرکز برج قرار گرفته‌اند. این اقامتگاه‌ها به اتاق نشیمن، اتاق خواب، تخت تاشو، تلویزیون و دستگاه قهوه‌ساز مجهز است.

Armani Premiere

اتاق‌های اقامتگاه Premiere در تمام طبقات هتل آرمانی به چشم می‌خورند. طراحی این اتاق‌ها را جورجیو آرمانی انجام داده و هر کدام دارای کمد دیواری، اتاق نشیمن، اتاق خواب و حمام هستند. بعضی از اتاق‌های این اقامتگاه را می‌توانید با صبحانه سفارش دهید.

Armani Executive 

سوئیت‌های برج خلیفه دبی

در این اقامتگاه‌های هتل آرمانی می‌توانید انواع غذاهای مدیترانه‌ای را سفارش دهید چراکه رستوران Mediterraneo در همین قسمت از هتل واقع شده است. سرویس بهداشتی، اتاق نشیمن، اتاق خواب، حمام با وان و تخت تاشو از امکانات موجود در این اقامتگاه‌ها هستند.

Armani Ambassador

اقامتگاه‌های Ambassador با امکاناتی مثل اتاق نشیمن، کمد، اتاق خواب و حمام به اندازه ۴ نفر ظرفیت دارد. در این اقامتگا‌ه وعده صبحانه نیز سرو می‌شود.

لانژ برج خلیفه دبی  THE  lounge

لانژ برج خلیفه دبی؛ جایی برای استراحت با چشم‌اندازی زیبا

اگر می‌خواهید طعم متفاوتی از استراحت و تفریح را بر بلندای برج خلیفه بچشید و مناظر دبی را با تلسکوپ دقیق و عمیق ببینید، به لانژ بروید. لانژ از جاهای دیدنی برج خلیفه دبی است که در طبقات ۱۵۲ تا ۱۵۴ و ارتفاع ۵۸۵ متری قرار گرفته  و در آن می‌توان چای و قهوه و وعده صبحانه را سفارش داد. 

واحدهای مسکونی

طبقات ۳۹ تا ۱۰۸ برج خلیفه دبی به واحدهای مسکونی اختصاص دارند. آپارتمان‌های این قسمت ۹۰۰ عدد هستند و شامل سوئیت‌های یک تا چهار خوابه می‌شوند.

سالن‌های تفریحی و ورزشی

سالن‌های ورزشی برج خلیفه دبی

در سالن‌های ورزشی برج خلیفه در حالی ورزش می‌کنید که چشمتان به چشم‌اندازی زیبا از منظره‌های دبی می‌افتد و با انرژی مضاعف به حرکات ورزشی خود ادامه می‌دهید. سالن‌های تفریحی و ورزشی برج خلیفه دبی با وسعت ۶۳۲۰ متر مربع برای سطوح مختلف طراحی شده و دارای تجهیزات پیشرفته و کامل است. برای استفاده از سالن‌های ورزشی برج خلیفه گزینه‌های مختلفی مثل باشگاه بدنسازی، باشگاه اسپا و استخر وجود دارد. در قسمت زیر درباره خدمات و امکانات این مجموعه ورزشی توضیح داده‌ایم.

باشگاه بدنسازی The Burj Club GYM

در باشگاه بدنسازی برج خلیفه دبی، کلاس‌های گروهی تناسب اندام برگزار می‌شود. یکی از طبقات باشگاه بدنسازی برج خلیفه به بانوان اختصاص دارد و امکانات آن شامل سالن بدنسازی، کمد و اسپا (خدمات مربوط به مراقبت از پوست و مو و ماساژ) می‌شود.

باشگاه اسپا The Burj Club SPA

باشگاه اسپا در دو طبقه برای بانوان و آقایان در برج خلیفه دبی ساخته شده و امکاناتی هم‌چون سونا، اتاق بخار و ماساژ را در اختیار شما قرار می‌دهد. یکی از امکانات ویژه این باشگاه دوشی است که با آب باران و آبشار، صدای موسیقی و بوی خوش تجربه خاصی را برای شما خلق می‌کند.

روف‌تاپ Rooftop

اگر زمانی خواستید خستگی بعد از ورزش را با تفریحی جذاب رفع کنید، به روف‌تاپ برج خلیفه دبی بروید. در این قسمت انواع نوشیدنی‌های گوارا و غذاهای لذیذ را می‌توانید سفارش دهید، روی تخت‌خواب‌های شیک آن استراحت کنید و محو تماشای چشم‌اندازی به سمت فواره دبی شوید.

ساعت کاری و نحوه بازدید از برج خلیفه دبی

دانستن اطلاعات بازدید از برج خلیفه دبی و قسمت‌های مختلف آن به شما کمک می‌کند تا در شرایط و زمان‌های مناسب از این برج بازدید کنید.  

  •    برای بازدید از برج خلیفه دبی محدودیت زمانی ندارید و هر ساعت از شبانه‌روز می‌توانید از این برج دیدن کنید.
  •   برای ارتباط تلفنی با مجموعه برج خلیفه دبی می‌توانید با شماره ۰۹۷۱۴۸۸۸۸۸۸۸تماس بگیرید.
  •     روزهای پنج‌شنبه تا شنبه ۱۰ صبح تا ۱۲ شب و یکشنبه تا چهارشنبه از ۱۰ صبح تا ۱۰ شب، می‌توانید سکوهای تماشای برج خلیفه دبی واقع در طبقات ۱۲۴ و ۱۲۵ را ببینید.

خرید بلیط برج خلیفه دبی با روشی آسان و قیمتی مقرون‌به‌صرفه

برای بازدید از برج خلیفه دبی و ورود به این سازه مرتفع باید بلیط تهیه کنید. اگر می‌خواهید با دست پر و بی‌دغدغه به سمت برج خلیفه دبی بروید، بهتر است قبل از رفتن برای خرید بلیطتان اقدام کنید. برای خرید بلیط ورودی برج خلیفه دبی در نظر داشته باشید که قیمت آن در زمان‌های پربازدید و کم‌بازدید تفاوت دارد. افرادی که می‌خواهند با بلیطی مقرون‌به‌صرفه از برج خلیفه دیدن کنند، بایستی سراغ بلیط ایام غیر پیک بروند. در هر دو حالت چه شرایط شما با بلیط‌های ایام پیک سازگار باشد و چه بخواهید بلیطی با قیمت مناسب را بخرید، در اقامت۲۴ شرایط خرید هر دو نوع بلیط برای طبقات مختلف برج فراهم است. ترانسفر رفت و برگشت فواره‌های دبی تور دریاچه از دیگر خدماتی است که خرید آن تنها با چند کلیک ساده در اقامت ۲۴ امکان‌پذیر است.

بهترین زمان بازدید از برج خلیفه دبی

بهترین زمان بازدید از برج خلیفه دبی برای افراد مختلف فرق می‌کند؛ برای بعضی از افراد بهترین زمان بازدید وقتی است که هوا مساعد باشد و برای بعضی دیگر زمانی است که برج خلوت باشد.

  • اگر می‌‌خواهید برج را در حالتی ببینید که شلوغ و پررفت‌وآمد نباشد، ۱۰ صبح تا ۱۲ ظهر بهترین ساعات بازدید هستند.
  • بهترین زمان بازدید از برج خلیفه دبی از نظر آب و هوای معتدل، ماه‌های آبان تا اسفند است.
  • قبل از غروب آفتاب بهترین زمان رفتن به برج خلیفه دبی برای کسانی است که قصد دارند زیباترین عکس‌ها را از مناظر دبی ثبت کنند.

سفری با فراغ بال و آرامش خاطر با تور دبی

ویژگی‌ها و دیدنی‌های  منحصر به فرد برج خلیفه دبی، شما را مشتاق می‌کند تا هر چه زودتر از آن بازدید کنید. اگر برای بازدید از این برج دیدنی تصمیمتان را گرفته‌اید، اول باید به فکر روشی مناسب و راحت برای سفر به دبی باشید. تور دبی با تهیه بلیط و رزرو هتل، سفری آسان و بی‌دغدغه را برای شما مهیا می‌کند تا با آرامش خاطر و فراغ بال بیشتری بتوانید از دیدنی‌های این شهر لذت ببرید.

جاهای دیدنی نزدیک به برج خلیفه دبی

بازدید از برج خلیفه فرصت مناسبی برای سر زدن به جاهای دیدنی دبی است. در اطراف این برج مرتفع، جاهای دیدنی متنوعی قرار گرفته‌اند که ساعت‌ها می‌توانند شما را سرگرم کنند. در این قسمت با جاهای دیدنی دبی در حوالی برج خلیفه آشنا می‌شوید.  

دبی مال The Dubai Mall

دبی مال در چند قدمی برج خلیفه دبی

در مسیر دسترسی به برج خلیفه دبی، مرکز خریدی مرتفع با ۱۲۰۰ فروشگاه را می‌بینید. این مرکز خرید، دبی مال نام دارد که احتمالا اسم آن را بارها شنیده باشید. باغ وحش، آکواریوم، رستوران، سینما، آب‌نما، خیابان مد و بازار طلا از قسمت‌های مختلف مرکز خرید دبی مال هستند. اگر زمانی به این مرکز خرید رفتید، تماشای فواره یا آبنمای دبی آن را از دست ندهید.

آکواریوم و باغ وحش زیر آب دبی محل زندگی انواع متنوعی از گونه‌های دریایی در مخزنی بزرگ و پر از شگفتی است که دیدن آن برای علاقه‌مندان جانوران آبزی جذاب و هیجان‌انگیز خواهد بود.

موزه آینده دبی Museum of The Future

 یکی دیگر از دیدنی‌های نزدیک به برج خلیفه دبی، موزه آینده است. در این موزه انتظار دیدن اشیای تاریخی را نداشته باشید، چراکه قرار است شاهد قدرت تکنولوژی و فناوری باشید. وسایل نقلیه برقی آینده‌نگر، جت‌های الکتریکی، بانک DNA و ایستگاه فضایی هوپ از جمله دیدنی‌های این موزه هستند. موزه آینده دبی در بزرگراه شیخ زاید و ترید سنتر دو قرار گرفته است. 

قاب دبی Dubai Frame

آیا تا به حال قاب عکسی به ارتفاع ۱۵۰٫۲۴ و عرض ۹۵٫۵۳ متر را دیده‌اید؟ اگر دوست دارید چنین قاب عکسی را از نزدیک تماشا کنید، به پارک زعبیل، نزدیک به ایستگاه متروی الجافلیه بروید. قاب دبی که با نام‌های دبی فریم و پرواز دبی هم شناخته می‌شود، یک اثر معماری از جنس آلومینیوم و فولاد و بتن است. یکی از تجربه‌های هیجان‌انگیز شما در این قاب، راه رفتن روی مسیر شیشه‌ای در طبقه آخر این قاب است. 

هتل‌های نزدیک به برج خلیفه دبی

بعضی از گردشگران بعد از بازدید از برج خلیفه دبی مایل هستند، در همین برج و هتل پنج‌ستاره آرمانی آن اقامت داشته باشند. اگر انتخاب شما چنین هتلی نیست اما می‌خواهید در هتلی اقامت کنید که در نزدیکی برج خلیفه واقع شده باشد، از لیست هتل های دبی در قسمت زیر کمک بگیرید.

  • هتل پنج ستاره میلینیوم پلازا داون تاون Millennium Plaza Downtown
  • هتل پنج ستاره هیلتون الحبتور سیتی Hilton Al Habtoor City
  • هتل چهار ستاره لوا Leva
  • هتل سه ستاره گرند میفر Grand Mayfair
  • هتل سه ستاره  سیتی مکس بر دبی Citymax Bur

صحبت پایانی 

برج خلیفه دبی امکان تماشای زیبایی‌های این شهر از بلندترین ارتفاعات را به شما می‌دهد. این برج بلندترین سازه دست بشر است که با بیشتر از ۱۶۰ طبقه در بلوار شیخ محمد دبی قرار دارد. در برج خلیفه دبی می‌توانید اقامتی راحت را در هتل پنج ستاره آرمانی تجربه کنید، دیدنی‌های دبی را از سکوهایش تماشا کنید و در رستوران‌های این برج غذاهای بین‌المللی را سفارش دهید. بازه زمانی آبان تا اسفند بهترین زمان برای بازدید از برج خلیفه از نظر آب و هوای خنک و معتدل است.

اگر تجربه بازدید از برج خلیفه را داشتید، برای ما بنویسید کدام قسمت از این برج برایتان شگفت‌انگیز بود؟

سوالات متداول

برج خلیفه دبی چند طبقه است؟

برج خلیفه دبی ۱۶۳ طبقه دارد.

برج خلیفه دبی چند متر است؟

ارتفاع برج خلیفه دبی به ۸۲۸ متر می‌رسد.

برج خلیفه در کدام کشور است؟

برج خلیفه در کشور امارات متحده عربی و مرکز دبی قرار دارد.

فاصله برج خلیفه تا دبی مال چقدر است؟

برج خلیفه دبی تا دبی مال فاصله‌ای ندارد و با پیاده‌روی ۴ دقیقه‌ای می‌توانید از برج به دبی‌مال برسید.

صاحب برج خلیفه چه کسی است؟

صاحب برج خلیفه، شرکت املاکی Emaar Properties با مدیریت محمد علابر است.

۴.۳/۵ - (۷ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×