» جهانگردی » دبی » بازار پارچه دبی یا بازار بور دبی؛ معرفی کامل با عکس و آدرس
بازار پارچه دبی
دبی

بازار پارچه دبی یا بازار بور دبی؛ معرفی کامل با عکس و آدرس

۲۱ آبان ۱۴۰۲ 6۰1,504

در شهر مدرن و زیبای دبی که انواع جاذبه‌های تفریحی و گردشگری را در دل خود جای داده است، مراکز خرید مختلفی از بازارهای سنتی تا مراکز تجاری مجلل وجود دارد. یکی از زیباترین و پربازدیدترین بازارهای دبی، به بازار پارچه دبی معروف است که به آن بازار بور دبی هم گفته می‌شود. در این بازار که به عنوان یکی از بهترین جاهای دیدنی دبی شناخته می‌شود، انواع پارچه و محصولات مربوط به نساجی در آن پیدا می‌شود. وجود مغازه‌های پارچه‌فروشی متنوع در بازار پارچه شهر دبی، هر سلیقه‌ای را پوشش می‌دهد. یکی از محبوب‌ترین سوغاتی‌های شهر دبی که در بین گردشگران بسیار محبوب است، کفش عربی نام دارد که می‌توانید انواع مختلف آن را در این بازار خریداری کنید. پیشنهاد می‌شود در سفر خود به شهر توریستی دبی، از این بازار معروف دیدن کنید. 

بازار پارچه دبی کجاست؟

در محله بردبی و در خیابان الفهدی دبی، یک بازار بزرگ قرار دارد که می‌توانید انواع پارچه را به صورت عمده و جزیی خریداری کنید. افراد محلی و تجار این شهر، بازار پارچه شهر دبی را به بازار بور دبی نیز می‌شناسند. رفتن به این بازار به ویژه به آن دسته از افرادی که با هدف خرید به شهر دبی سفر می‌کنند، توصیه می‌شود. چراکه انواع پارچه‌های عربی باکیفیت و رنگارنگ، پارچه‌هایی از سراسر دنیا و همچنین پارچه‌های دست دوز عربی و هندی در این مکان عرضه می‌شود.

آدرس: دبی، محله بور، خیابان الفهدی

بنر هتل های دبی بلاگ برای موبایل

چگونه به بازار پارچه دبی برویم؟

بازار پارچه شهر دبی موقعیت مکانی خوبی دارید و دسترسی به آن آسان است. برای رفتن به این بازار زیبا و دیدنی، دو راه اصلی وجود دارد که می‌توانید یکی از آن‌ها را دنبال کنید:

مترو

اگر قصد دارید با مترو به بازار زیبای پارچه دبی بروید، باید ابتدا در هر ایستگاهی که هستید، سوار مترو خط سبز شوید و در نهایت در ایستگاه آل فهیدی که در منطقه ۵ دبی قرار دارد، پیاده شوید. اکنون در محله بور دبی هستید و با چند دقیقه پیاده‌روی به بازار پارچه می‌رسید.

قایق

روش دیگری که برای رفتن به بازار پارچه شهر دبی پیش‌روی شما قرار دارد، گذر از نهرهای دبی با قایق است. این راه برای گردشگران جذابیت بیشتری دارد و تجربه جدیدی را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد. زیرا شما با سوار شدن در قایق‌های سنتی عربی که به آن آبرا می‌گویند، می‌توانید یکی از جاذبه‌های دیدنی و تفریحی دبی را نیز تجربه کنید. برای این منظور ابتدا به ایستگاه مترو دبی در منطقه دیره بروید و با دنبال کردن خط سبز مترو خود را به ایستگاه آل-راس برسانید. سپس از پایانه مترو خارج شده و با کمی پیاده‎روی به سمت اسکله دیره اولد سوک آبرا بروید. وقتی به اسکله رسیدید برای تهیه بلیط و سوار شدن در قایق، در کنار دیگر گردشگران در صف بایستید. با پرداخت ۱ دلار سوار قایق می‌شوید و پس از طی مسافتی حدود ۶ دقیقه به مقصد می‌رسید. در طول مسیر نیز می‌توانید از دیدن ساختمان‌های قدیمی دبی با معماری خاص و منحصربه‌فرد لذت ببرید.

ویژگی های بازار پارچه شهر دبی

تنوع و امکانات بازار پارچه دبی

ویژگی‌های بازار پارچه شهر دبی به‌گونه‌ای است که حتی اگر قصد خرید ندارید، از گشت‌وگذار در آن لذت خواهید برد. معماری خاص این بازار که بخش‌های از سقف آن با چوب‌بری‌های زیبا تزئین شده، بسیار دیدنی است. همچنین اکثر مغازه‌هایی که به فروش پارچه می‌پردازند نیز از جنس چوب ساخته شده‌اند. این سبک از معماری در کنار نورپردازی خاص و همچنین وجود فانوس‌های قدیمی در قسمت‌هایی از بازار، حال‌وهوای منحصربه‌فردی به این جاذبه دیدنی شهر دبی بخشیده است. محصولاتی که در بازار پارچه دبی عرضه می‌شود، بسیار متنوع است و مهم‌ترین و پرطرفدارترین آن‌ها شامل موارد زیر می‌شود:

  • پارچه‌های متنوع و سنتی عربی
  • پارچه‌های زیبا و دست دوز عربی
  • پارچه‌های تولید شده از تمام کشورهای دنیا
  • کوسن
  • پارچه‌های پر زرق‌وبرق مناسب لباس مجلسی
  • پارچه‌های پولک دوزی شده با دست
  • انواع پارچه‌های توری، نخی، گیپور، مخمل، ابریشمی و…

شاید برای شما جالب باشد که بدانید اکثر فروشندگان این مغازه‌ها از مهاجران هندی هستند.

بهترین فصل بازدید از بازار پارچه دبی

همان‌طور که می‌دانید، شهر دبی ازجمله شهرهای عربی است که آب‌وهوای بسیار گرمی در تابستان دارد. به همین دلیل بهترین زمان سفر به این شهر زیبا و توریستی، فصل‌های خنک سال مانند زمستان و بهار است. اما از آنجایی که بازار پارچه این شهر، از مراکز خرید سرپوشیده و مجهز به سیستم تهویه هوا محسوب می‌شود، می‌توانید هر فصلی از سال از آن بازدید کنید. 

اطلاعات بازدید از بازار پارچه دبی

بازدید از بازار پارچه دبی

برای بازدید از بازار بزرگ پارچه دبی، نیازی به تهیه بلیط و صرف هزینه برای رزرو آن ندارید، زیرا بازدید از این بازار و گشت‌وگذار در آن برای عموم مردم رایگان است. همچنین ساعت کاری تمام فروشگاه‌های بازار پارچه شهر دبی از دوشنبه تا شنبه هر هفته به شرح زیر است:

  • صبح‌ها از ساعت ۹ الی ۱۴
  • عصرها از ساعت ۱۶ الی ۲۱

نکته: ساعت کاری این بازار جمعه‌ها از ۶ صبح الی ۱۴ و عصرها از ۱۶ تا ۲۱ است. دقت فرمایید که یک شنبه روز تعطیلی این بازار است. 

شلوغ‌ترین زمان این بازار مربوط به عصر روزهای پنج‌شنبه و جمعه است.

شماره تماس بازار پارچه دبی: ۹۷۱۵۰۷۶۸۸۵۱۲+ 

رستوران های نزدیک بازار پارچه دبی

بعد از گشت‌وگذار در بزرگ‌ترین و معروف‌ترین بازار پارچه در شهر دبی و خرید پارچه‌های موردعلاقه و سوغاتی‌های زیبا، صرف یک وعده غذای گرم، لذیذ و محلی می‌چسبد. اگر بعد از بازدید از این بازار قصد خوردن غذا و نوشیدنی در کنار دوستان یا خانواده خود را دارید، این گزینه‌ها که در نزدیکی بازار هستند، پیش‌روی شما قرار دارد:

  • کافه چایخانه عربی با فاصله ۵۷۸m
  • رستوران کشتی تفریحی دینر دبی مارینا با فاصله ۷۴۱m
  • رستوران حاتم طائی با فاصله ۱/۲km
  • فست فود کی اف سی واقع در میدان بانیاس

علاوه بر این شم می توانید به سراغ رستوران های ایرانی دبی بروید. اگر این رستوران ها را نمی شناسید ما در مقاله ای مجزا به طور کامل معرفی کرده ایم.

جاهای دیدنی نزدیک بازار پارچه دبی

جاهای دیدنی نزدیک بازار پارچه دبی

در صورتی که بعد از گشت‌وگذار در بازار پارچه شهر دبی زمان کافی برای دیدن دیگر جاذبه‌های دیدنی و تفریحی این شهر را دارید، بهتر است برای صرفه‌جویی در زمان خود، نزدیک‌ترین جاهای دیدنی را انتخاب کنید. به این شکل می‌توانید از مکان‌های بیشتری از شهر دبی بازدید کنید و با قسمت‌های مختلف شهر در طول سفر خود آشنا شوید. برخی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین مکان‌های گردشگری نزدیک به بازار پارچه دبی عبارت است از:

 هتل های نزدیک بازار پارچه دبی

اگه به قصد خرید یا بازدید از بازار بور دبی به این شهر سفر می‌کنید، توصیه می‌کنیم برای اقامت خود از هتل‌های نزدیک این بازار استفاده کنید. به این ترتیب می‌توانید در رفت‌وآمد خود بسیار هوشمندانه‌تر عمل کرده و زمان زیادی را صرف این کار نکنید. تمامی این هتل‌ها را در زیر برای‌تان لیست کرده‌ایم که می‌توانید آن‌ها را از صفحه هتل های دبی رزرو کنید. 

  • هتل کنکورد اینن دبی
  • هتل ۴ ستاره عربین کورتیارد اند اسپا
  • هتل نوا دبی 
  • هتل مظمی کاسا

 تور دبی برای بازدید از بازار پارچه

بازارهای دبی نه تنها در خاورمیانه، که در کل جهان معروف هستند و بسیاری از مردم برای خرید از آن‌ها از سراسر جهان راهی دبی می‌شوند. بازار پارچه دبی نیز از این قضیه مستثنی نیست. اگر شما هم می‌خواهید از این بازار دیدن کنید پیشنهاد می‌کنیم از تور دبی اقامت۲۴ استفاده کنید. با این تور می‌توانید تعداد روزهای اقامت در دبی را به صورت دلخواه انتخاب کنید و هتل مورد نظرتان را نیز از میان تمام هتل‌های دبی انتخاب کنید. به این ترتیب می‌توانید برنامه یک سفر فوق‌العاده را بچینید و علاوه‌بر بازدید از این بازار، جاهای دیدنی دیگر این شهر را نیز ببینید.

سخن پایانی

شهر توریستی و گردشگری دبی به داشتن بازارها و مراکز خرید متنوع معروف است و به همین دلیل بسیاری از گردشگران با هدف خرید به این شهر سفر می‌کنند. یکی از معروف‌ترین مراکز خرید این شهر که انواع پارچه و محصولات نساجی در آن عرضه می‌شود، بازار پارچه دبی نام دارد. معماری سنتی، حال‌وهوای خاص و تنوع پارچه در این بازار، آن را به یکی از محبوب‌ترین مکان‌های دیدنی شهر دبی تبدیل کرده است. پیشنهاد می‌شود در سفر به شهر دبی حتما از بازار پارچه آن دیدن کنید و از خرید انواع سوغاتی محلی در آن لذت ببرید.

بازار پارچه دبی کجاست؟

بازار پارچه شهر دبی در محله بور دبی و در خیابان الفهدی دبی قرار دارد.

راه‌های دسترسی به بازار پارچه شهر دبی کدام است؟

برای رفتن به این بازار زیبا دو راه پیش‌روی شما قرار دارد که شامل سوار شدن در قایق‌های سنتی عربی و گذر از نهرها و همچنین مترو می‌شود.

آیا در نزدیکی بازار پارچه شهر دبی جاذبه دیدنی دیگری وجود دارد؟

بله. پس از بازدید از این بازار زیبا و معروف می‌توانید از جاذبه‌های دیدنی نزدیک آن مانند معبد هندوها در دبی، مسجد جامع، قلعه الفهیدی، موزه دبی، محله بستکیه و خانه شیخ سعید آل مکتوم نیز دیدن کنید.

۳.۵/۵ - (۲ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×