» جهانگردی » دبی » دبی مال، بزرگترین و شگفت انگیزترین مرکز خرید دنیا
دبی مال؛ بزرگترین مرکز خرید جهان در دبی
دبی

دبی مال، بزرگترین و شگفت انگیزترین مرکز خرید دنیا

۱۵ آذر ۱۴۰۲ 17۰2,388

وجود جاذبه‌های گردشگری و تفریحی فراوان، هتل‌های بی‌نظیر و همچنین مراکز خرید دبی، هر ساله توریست‌های زیادی را به این شهر زیبا و رویایی می‌کشاند. در این میان نمی‌توان از شگفتی مرکز خرید دبی مال (The Dubai Mall) با فروشگاه‌های متنوع و بخش‌های تفریحی شگفت‌انگیزش غافل شد. دبی مال یکی از پرطرفدارترین جاهای دیدنی دبی است که با وسعت زیاد و امکانات تفریحی جذابش، ساعت‌ها شما را سرگرم می‌کند. در این مقاله از اقامت۲۴ شما را با گوشه‌گوشه و امکانات این مرکز خرید آشنا می‌کنیم و اطلاعات بازدید از بخش‌های مختلف آن را توضیح می‌دهیم.

فهرست این مطلب

معرفی دبی مال

دبی مال که به عنوان بزرگترین مرکز خرید جهان در دبی شناخته می‌شود، بهترین گزینه برای هر گردشگری است که می‌خواهد خریدی دل‌چسب و متفاوت را تجربه کند. یکی از مهم‌ترین مزیت‌های این مرکز خرید، داشتن بخش‌های تفریحی و سرگرمی متنوع است، به‌گونه‌ای که حتی اگر قصد خرید نداشته باشید، می‌توانید بهترین لحظات را در آن سپری کنید. وجود انواع رستوران‌ها با منوی متفاوت، بخش‌های تفریحی مانند آکواریوم، باغ وحش، پیست اسکی، غواصی و همچنین امکانات رفاهی بی‌نظیر، دبی مال را به شگفت‌انگیزترین جاذبه دیدنی و تفریحی دبی تبدیل کرده است. این مرکز خرید در سال ۲۰۰۸ با هزینه میلیارد دلاری تاسیس شد و بیشتر از ۱۲۰۰ فروشگاه دارد.

دبی مال کجاست؟

دبی مال در شهر دبی، مسیر جاده فایننشال سنتر و نزدیک مرتفع‌ترین برج دنیا یعنی برج خلیفه قرار دارد. 

بنر هتل های دبی بلاگ برای موبایل

چگونه به دبی مال برویم؟

برای بازدید از مرکز خرید دبی مال باید در هر نقطه از شهر که هستید، خود را به خیابان فایننشال سنتر برسانید. خوشبختانه این مرکز خرید در منطقه‌ای پررفت‌وآمد واقع شده به همین خاطر راه دسترسی به آن راحت است. برای رفتن به دبی مال با مترو باید سوار خط قرمز مترو شده و در ایستگاه «Burj Khalifa/ Dubai Mall» پیاده شوید.

اتوبوس‌های شماره ۲۷ از ایستگاه بازار طلا در دیره و ۲۹ از ایستگاه الغبیبه نیز شما را به دبی مال می‌رسانند. اگر برای هزینه رفت‌وآمد خود محدودیتی از نظر بودجه ندارید، با تاکسی‌های اوبر و کریم هم می‌توانید به دبی مال بروید.

فروشگاه های دبی مال

دبی مال و فروشگاه‌های متنوع

خریدکردن در دبی مال شما را به وجد می‌آورد زیرا هر آنچه را که نیاز دارید می‌توانید در این مرکز خرید پیدا کنید. همچنین حضور برندهای مطرح و شناخته‌شده در مرکز خرید دبی مال، امکان خریدی باکیفیت را برای شما فراهم می‌کند.

جالب است بدانید که در این مجموعه تجاری تفریحی، چندین بازارچه وجود دارد که در هر کدام از آن‌ها، مغازه‌ها و فروشگاه‌های مختلفی مشغول به کار هستند. بعضی از معروف‌ترین اجناس و بازارچه‌های موجود در این مرکز خرید به شرح زیر است:

پوشاک

اگر قصد خرید پوشاک از مرکز خرید دبی مال را دارید، بهتر است از فروشگاه‌های طبقه همکف و طبقه اول بازدید کنید، چراکه انواع پوشاک با برندهای معروفی مانند منگو، اچ‌اندام، رالف لورن، زارا و… در فروشگاه‌های این طبقات ارائه می‌شوند.

کیف و کفش

یکی از جذابیت‌های موجود در این مرکز خرید این است که می‌توانید به‌روزترین و باکیفیت‌ترین مدل‌های کیف و کفش را در آن پیدا کنید. برای این منظور پیشنهاد ما این است که به طبقه همکف بروید و سری به فروشگاه لول شوز بزنید تا بهترین برندهای کفش را ببینید.  

لوازم الکترونیکی و تکنولوژی

در دبی مال می‌توانید هر آنچه از محصولات الکترونیکی باکیفیت و به‌روز نیاز دارید، مانند پهباد، رایانه، دوربین، موبایل و… را بخرید.

آرایشی و عطر

در طبقات همکف و اول دبی مال، فروشگاه‌های متنوعی وجود دارد که در زمینه عرضه انواع لوازم آرایشی، عطر و ادکلن فعالیت دارند. در این فروشگاه‌ها می‌توانید برندهای آرایشی اصل و باکیفیت را خریداری کنید.

ساعت و جواهرات

بعضی از فروشگاه‌های مرکز خرید دبی مال به‌ویژه در طبقه همکف با درخشش جواهرات، الماس و ساعت‌های برند، چشم هر گردشگری را به خود جذب می‌کنند. جواهرات این فروشگاه‌ها از برندهای شناخته‌شده ایتالیایی و اروپایی هستند.

بزرگترین آبنبات فروشی دنیا

بزرگترین آب‌نبات‌فروشی در دنیا و دبی مال

 کندی لیشس Candyliciuos یکی از محبوب‎ترین فروشگاه‌های این مرکز خرید برای کسانی است که عاشق شکلات و شیرینی هستند. این فروشگاه با وسعت زیاد و بیش از ۵۵۰۰ شکلات، تافی، شیرینی و آبنبات به عنوان بزرگترین آبنبات‌فروشی دنیا شناخته می‌شود. موقعیت مکانی فروشگاه Candyliciuos در طبقه همکف دبی مال است.

سوق

در مرکز خرید دبی مال، چندین بازارچه مختلف وجود دارد که به آن‌ها سوق می‌گویند و هر کدام از آن‌ها اجناس خاصی را می‌فروشند. بزرگ‌ترین و بیشترین سوق‌های این مرکز خرید، در طبقه همکف قرار دارد که شامل فروشگاه‌های صنایع دستی، پوشاک سنتی، طلا و جواهر و… می‌شود.

خیابان فشن

خیابان فشن در دبی مال

در طبقه همکف و اول این مرکز خرید، قسمتی به نام خیابان فشن با بیشتر از ۱۵۰ فروشگاه لوکس و دکوراسیون خاص قرار گرفته است. در فروشگاه‌های این خیابان اجناسی با برندهای معروف زیر را می‌فروشند:  

  •  لویی ویتون
  •  شانل
  • گوچی
  • کارتیه
  •  پرادا
  •  مکس مارا
  •  دیور
  •   آرمانی
  •  هرمس
  •   رولکس
  • دولچه اند گابانا

خاص و لاکچری بودن خیابان فشن دبی مال به کالاها و برندهایش ختم نمی‌شود و این خیابان به امکانات رفاهی کاملی مانند سالن استراحت، خدمات باربری، سرویس بهداشتی وی آی پی و… مجهز است.    

دهکده

در قسمتی از دبی مال به نام دهکده، تجربه هیجان‌انگیزی از خرید در فضای باز برای شما رقم می‌خورد. در این دهکده علاوه بر فروشگاه‌های متنوع پوشاک، چندین رستوران و کافه قرار دارد که امکان استراحت و صرف یک میان وعده لذیذ را برای شما فراهم کرده است. جالب است بدانید که در دهکده یک مسیر پیاده‌روی سه لاینه وجود دارد که قدم زدن در آن، خالی از لطف نیست.

فصل حراج دبی مال

بهترین زمان خرید برای اینکه بتوانید کالاهای دبی مال را با قیمتی مناسب‌ بخرید،  فصل حراج یا جشنواره خرید دبی است. فصل حراج دبی مال از ۵ دی شروع می‌شود و تا ۸ بهمن ادامه دارد. در بازه زمانی جشنواره خرید، دبی به پایتخت مد و فشن تبدیل می‌شود که علاوه بر امکان خریدی باکیفیت و به‌صرفه می‌توانید از حضور در رویدادهای مد، کنسرت‌ها، جشنواره‌های فیلم، نمایش‌های سرگرم کننده مانند آتش بازی و… نیز لذت ببرید.

قوانین بازدید از مرکز خرید دبی مال

گشت‌وگذار در مرکز خرید دبی مال را باید با درنظرگرفتن یکسری از قوانین انجام دهید. در قسمت زیر این قوانین را می‌خوانید: 

  • لباس شما در هنگام حضور در این مرکز خرید باید مناسب و پوشیده باشد.
  • ورود حیوانات خانگی به این مکان ممنوع است.
  • استعمال دخانیات در فضای مرکز خرید دبی مال ممنوع است.
  • انجام حرکات خطرناک مانند اسکیت بورد و… که باعث آزار دیگران می‌شود، در این مجموعه ممنوع است.
  •  خوردن و آشامیدن در ماه رمضان در مرکز خرید دبی مال مجاز نیست.

اطلاعات بازدید از دبی مال

اطلاعات زیر به شما کمک می‌کند تا بازدید از بخش‌های مختلف مرکز خرید دبی مال را در زمان و شرایط مناسبی انجام دهید.  

  • ساعت کاری فروشگاه‌ها، رستوران‌ها، بانک‌ها و مراکز تفریحی دبی مال در روزهای دوشنبه تا پنج‌شنبه از ۱۰ صبح تا ۱۱ شب و جمعه تا یکشنبه از ۱۰ صبح تا ۱۲ شب است.
  • در قسمت‌هایی به نام Grand ، Fashion ، Zabeel و Cinema  از دبی مال پارکینگ با ظرفیت بالا موجود است.

تفریحات دبی مال

دبی مال با تفریحات هیجان‌انگیزش مانند تماشای موجودات آبزی، کارتینگ، اسکی، سینما و…  تجربه لحظاتی متفاوت و ماجراجویانه را برای همه گروه‌های سنی خلق می‌کند. در ادامه با تمام تفریحات موجود در این مرکز خرید آشنا می‌شوید.

بالای برج خلیفه (At the Top Burj Khalifa)

رفتن به بالای برج خلیفه قطعا حس هیجان‌انگیزی را برای شما به همراه دارد چراکه قرار است از نمای بلندترین ساختمان جهان، مناظر دبی را ببینید و لذت ببرید. ساعت بازدید از این تفریح  در روزهای اول هفته ساعت ۹ صبح تا ۱۱ شب و آخر هفته ۵ صبح تا ۱۲ شب است. بلیط برج خلیفه دبی را می توانید از اقامت ۲۴ خریداری کنید.

آکواریوم دبی و باغ وحش زیر آب (Dubai Aquarium and Underwater Zoo)

آکواریوم مرکز خرید دبی مال

 آکواریوم و باغ وحش زیر آب دبی درواقع مخزن آبی به اندازه ۱۰ میلیون لیتر است که انواع موجودات آبزی در آن زندگی می‌کنند. اگر به دنیای موجودات آبزی علاقه دارید، رفتن به این آکواریوم و تماشای ۳۳۰۰۰ موجود آبزی را از دست ندهید. موقعیت مکانی آکواریوم و باغ وحش زیر آب دبی در طبقه دوم دبی مال و قسمت GRAND پارکینگ است. این آکواریوم بخش‌های مختلفی دارد که برای بازدید از آن‌ها باید بلیط تهیه کنید. تهیه بلیط آکواریوم دبی مال را می‌توانید به صورت آنلاین و حتی پرداخت ریالی هم انجام دهید.

شماره تماس:

۸۰۰(۳۸۲۲۴)-۶۲۵۵

ایمیل:

enquiries@thedubaiaquarium.com

ساعت بازدید:

هر روز هفته:  ۱۰ صبح تا ۱۰ شب (آخرین پذیرش ساعت ۹:۱۵ شب )

 اسکی روی یخ (Dubai Ice Rink)

پیست اسکی روی یخ دبی مکانی است که دیگر خبری از گرمای دبی نیست و اسکیت‌بازان آماتور و باتجربه در آن می‌توانند تفریح کنند. در این بخش تفریحی می‌توانید مجموعه متنوعی از آموزش‌های عمومی اسکیت تا اسکی روی یخ را دریافت کنید. پیست اسکی روی یخ در طبقه همکف دبی مال قرار گرفته است. برای خرید بلیط اسکی روی یخ دبی یا پاتیناژ دبی از اقامت ۲۴ اقدام کنید.

شماره تماس:

۸۰۰(۳۸۲۲۴)-۶۲۵۵

ایمیل:

enquiries@dubaiicerink.com

ساعات بازدید:

  روزهای اول هفته: ۱۰ صبح تا ۱۰ شب

 روزهای آخر هفته‌: ۱۰ صبح تا ۱۱ شب

کارتینگ زعبیل (Ekart Zabeel)

کارتینگ زعبیل تجربه‌ای خاص از کارتینگ الکتریکی و مدرن است که در پشت بام مرکز تجاری دبی مال قرار دارد. چه راننده‌ای مبتدی باشید و چه باتجربه؛ در هر دو صورت با رفتن به این بخش تفریحی می‌توانید لحظاتی چالش‌برانگیز با جدیدترین نسل کارتینگ‌های الکتریکی را تجربه کنید. 

شماره تماس:

+۹۷۱-۴-۳۶۲-۷۵۰۰

سینما ریل (Reel Cinema)

تجربه تماشای فیلم با جدیدترین بلندگوها و صفحه نمایشی باکیفیت را در سینما ریل دبی مال خواهید داشت. این سینما در طبقه دوم مرکز خرید قرار گرفته و به تعداد زیادی سالن و رستوران مجهز است.

شماره‌تماس:

۸۰۰(۳۸۲۲۴)-۶۲۵۵

ایمیل:

enquiries@reelcinemas.ae

ساعت بازدید:

 ۱۱ ظهر تا ۳ بامداد

هیستریا (Hysteria)

شگفت‌انگیزترین اتاق وحشت را در بخش هیستریا دبی مال می‌توانید ببینید. در این بخش تفریحی امکان خرید کالاها و سوغاتی‌های مختلف با تم ترسناک وجود دارد. هیستریا در طبقه دوم و قسمت پارکینگ سینمای دبی مال قرار دارد.

شماره‌تماس:

+۹۷۱-۵۲-۲۲۳-۰۸۶۶

ایمیل:

info@hysteria.ae

محوطه بازی (Play DXB)

پارک واقعیت مجازی در دبی مال

محوطه بازی DXB بیشتر از ۳۰ بازی و سرگرمی مانند ترامپولین و واقعیت مجازی برای کودکان و بزرگسالان دارد که ساعت‌ها می‌توان در آن غرق بازی شد. این  پارک واقعیت مجازی در طبقه دوم دبی مال قرار گرفته و به یک کافه مجهز است. در نظر داشته باشید که برای استفاده از وسایل این محوطه بازی باید بلیط تهیه کنید اما ورود به آن هزینه‌ای ندارد.

شماره‌تماس:

۸۰۰(۳۸۲۲۴)-۶۲۵۵

ساعت بازدید:

 دوشنبه تا پنجشنبه: ۱۰ صبح تا ۱۰ شب (آخرین ساعت برای پذیرش افراد ۹:۳۰ شب)

جمعه تا یکشنبه: ۱۰ صبح تا ۱۲ شب (آخرین ساعت برای پذیرش افراد ۹:۳۰ شب)

سافت پلی (Soft Play)

بخش تفریحی سافت پلی، فضایی امن برای سرگرم شدن کودکان است زیرا با وجود کفپوش نرم احتمال آسیب‌دیدن آن‌ها بسیار کم خواهد بود. انواع وسایل بازی نیز در این فضا به شکلی نرم طراحی شده‌اند تا امنیت کودکان حفظ شود.

شماره‌تماس:

+۹۷۱-۴-۳۶۲-۷۵۰۰

موزه نور بی نهایت (INFINITY DES LUMIÈRES)

موزه نور بی‌نهایت یک موزه خاص و منحصربه‌فرد در دبی مال است که با فناوری‌های روز دیجیتال، آثار هنری بزرگترین معماران جهان را به نمایش می‌گذارد. در این فضا در حین تماشای آثار هنری از شنیدن موسیقی آرامش‌بخش نیز لذت خواهید برد. در نظر داشته باشید که این موزه به طور موقت به دلیل بازسازی، بسته است.

شماره‌تماس:

+۹۷۱-۴-۲۳۶-۶۶۴۴  

ایمیل:

contact@infinitylumieres.com

اسکای دایو دبی (Sky Views)

رصدخانه اسکای دایو در ارتفاع ۲۱۹.۵ متری از سطح زمین، جاذبه‌ گردشگری خاص و جدیدی در دبی مال است که چشم‌اندازی خیره‌کننده از دبی را برای شما به تصویر می‌کشد. بلیط اسکای دایو دبی از اقامت ۲۴ به شکل ریالی قابل خریداری است.

شماره‌تماس:

۸۰۰(۲۸۸۴۳)-۸۶۷_

ایمیل: 

info@skyviewsdubai.com  

ساعت بازدید:

 هر روز از ۱۰ صبح تا ۱۰ شب

منطقه بازی‌های ورزشی زعبیل (Zabeel Sports District)

زعبیل مجموعه‌ای بزرگ با وسعت ۲۰۰۰۰ فوت مربع است که ۵ زمین ورزشی تنیس، دو زمین بسکتبال و والیبال، چهار زمین سرپوشیده بدمینتون و یک زمین برای کریکت (توپ‌دنده؛ نوعی ورزشی تیمی) را در خود جای داده است. منطقه ورزشی زعبیل که در پشت بام دبی مال با چشم‌اندازی زیبا قرار گرفته، فرصتی شگفت‌انگیز برای جوانان و بزرگسالان است تا ورزش موردعلاقه خود را در فضایی بزرگ و با امکانات تفریحی و رفاهی متنوع تجربه کنند. در قسمتی از این منطقه ورزشی می‌توانید خوراکی‌های سالم مانند پروتئین‌بار و آبمیوه را بخرید.

ساعت بازدید:

 هر روز از ۸ صبح تا ۱۲ شب

شماره‌تماس:

+۹۷۱-۴-۴۴۸-۵۱۳۱

ایمیل:

info@zabeelsportsdistrict.com

اپرای دبی (Dubai Opera)

اپرای دبی با اجراهای هنرمندانه در سطح جهانی، از اپرا و باله گرفته تا کنسرت و نمایش موزیکال برای هنردوستان جذاب و تماشایی است.

شماره‌تماس:

+۹۷۱-۴-۴۴۰-۸۸۸۸

دبی دینو (Dubai Dino)

دبی دینو در دبی مال

تفریحات دبی مال از توجه به دنیای دایناسورها غافل نشده و با نمایش اسکلتی از دایناسور ۱۵۵ میلیون ساله در طبقه همکف خود، شما را شگفت‌زده می‌کند. این اسکلت حدود ۷ متر ارتفاع و ۲۴ متر طول دارد و در ناحیه دمش شکستگی دیده می‌شود.

ساعت بازدید

شما می‌توانید دبی دینو را در ساعات کاری مرکز خرید دبی مال مشاهده کنید.

شماره‌تماس:

+۹۷۱-۴-۳۶۲-۷۵۰۰

ایمیل:

info@thedubaimall.com

شهربازی ترمپو اکستریم (Trampo Extreme)

اگر کودک همراهتان است به شهربازی ترمپو اکستریم بروید و خیالتان راحت باشد که او با بازی‌های مختلف و فعالیت‌های ورزشی مانند پریدن و کوهنوردی سرگرم می‌شود. در این شهربازی نگران آسیب‌دیدن فرزندان خود نباشید زیرا تیمی متخصص مراقب ایمنی آن‌ها هستند.

شماره‌تماس:

+۹۷۱-۴-۵۸۰-۴۴۱۱

ایمیل:  

inquiries@trampo.com

امکانات و خدمات دبی مال

امکانات و خدمات بی‌نظیری در مجموعه دبی مال برای تجربه خریدی لذت‌بخش در اختیار شما قرار می‌گیرد. توجه داشته باشید که در صورت بروز هر گونه مشکل می‌توانید به میزهای خدمات مهمان در سراسر مرکز خرید دبی مال مراجعه کنید. بعضی از اصلی‌ترین خدمات و امکانات موجود در این مرکز خرید شامل موارد زیر می‌شود:

  •   خدمات خرید بدون دخالت دست

امکان این خرید در فروشگاه‌های خیابان مد وجود دارد که می‌توانید خریدهایتان را بدون نیاز به حمل با دست، درب هتلتان تحویل بگیرید.

  • نماینده خدمات دیجیتال مهمان

راهنمای دیجیتالی به نام اسما در قسمت خدمات مهمان دبی مال، پاسخگوی سوالات شما در هر زمینه‌ای خواهد بود.

  • محل نگهداری از خریدهای مشتریان

در ورودی و پارکینگ خیابان مد دبی مال، مکان‌هایی برای نگهداری کیسه‌های خرید مشتریان در نظر گرفته شده است.

  •  نقشه‌های لمسی راهنمای بازار در دبی مال

نقشه‌های دیجیتالی و لمسی به شما کمک می‌کنند تا بهترین مسیر برای پیداکردن فروشگاه مدنظر خود را در مرکز خرید دبی مال طی کنید. 

  •  وای فای رایگان

با اتصال به شبکه Dubai Mall by Emaar می‌توانید از اینترنت رایگان در دبی مال استفاده کنید.

  • سرویس حمل‌ونقل

میز خدمات مهمان در دبی مال، سرویس حمل‌ونقل رایگان را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد تا به نقاط مختلف مرکز خرید دسترسی پیدا کنند.

  • حمل‌و‌نقل عمومی

از بخش‌های Catwalk به مترو، Grand Drive به اتوبوس‌های RTA و از طبقه همکف و خروجی P1 Waitrose به تاکسی‌های RTA و اینترنتی در دبی مال دسترسی خواهید داشت.

  • نمازخانه

نمازخانه‌های مخصوص آقایان و بانوان در طبقات مختلف دبی مال قرار گرفته که این مکان‌ها را می‌توانید با نقشه‌های لمسی پیدا کنید. 

  • پاور بانک

میز خدمات مهمان در دبی مال در ازای دریافت کارت شناسایی معتبر، پاوربانک ارائه می‌دهد.

  •  ویلچر

ویلچر در میز خدمات مهمان این مرکز خرید به صورت رایگان قابل دسترس است.

  •  محل وسایل گمشده

این مکان که در طبقه همکف کنار بانک ابوظبی دبی مال قرار گرفته، محلی برای نگهداری وسایل گمشده است.

  • تیم امنیتی 

تیم امنیتی به صورت شبانه‌روزی در دسترس است تا در صورت وقوع بحران فورا رسیدگی‌های لازم را انجام دهد.

  •  ایستگاه‌های شارژ موبایل

این ایستگاه‌ها با دریافت کارت شناسایی معتبر، موبایل شما را شارژ می‌کنند.

  •  کارت هدیه عمار

کارت هدیه عمار را از میز خدمات مهمان می‌توانید تهیه کرده و در مراکز خرید مختلف مانند مارینا مال، دبی هیلز و… استفاده کنید.

  •  دستگاه‌های خودپرداز

دستگاه‌های خودپرداز مختلفی در قسمت ورودی و لابی‌های دبی مال برای رفع نیازهای بانکی و مالی بازدیدکنندگان تعبیه شده است.

  • چرخ دستی Kiddie

در این مرکز خرید می‌توانید چرخ دستی‌هایی به نام Kiddie را برای کودکانتان کرایه کنید تا راحت‌تر به خریدتان بپردازید. 

علاوه بر خدماتی که در قسمت بالا ذکر کردیم، خدمات زیر نیز برای شما در این مرکز خرید دسترس است:

  • نقشه راهنما به زبان‌های عربی، انگلیسی، چینی و روسی
  • خدمات فرودگاهی
  • رنگ‌کردن شیشه ماشین
  • مرکز نگهداری چمدان و کیف

کافه و رستوران‌های دبی مال

یکی از جذاب‌ترین بخش‌های خرید در مرکز تجاری دبی مال، صرف یک وعده غذایی یا میان‌وعده و نوشیدنی دلچسب است که خستگی گشت‌وگذارتان در بین فروشگاه‌های مختلف را برطرف می‌کند. خوشبختانه در این مرکز خرید کافه‌ها و رستوران‌های متنوعی وجود دارند که انواع غذاهای بین‌المللی را برای تمام سلیقه‌ها و ذائقه‌ها سرو می‌کنند. در طبقه دوم این مرکز خرید، فودکورتی بزرگ به چشم می‌خورد که بیشتر مشتریان آن افرادی هستند که برای تماشای سینما ریل به این طبقه آمده‌اند. بعضی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین رستوران‌ها و کافه‌های این مرکز خرید را در قسمت زیر معرفی کرده‌ایم:

  • Breakfast at Le Gourmet

اگر می‌خواهید صبحانه لذیذ فرانسوی را میل کنید، به این کافه بروید. کافه Le Gourmet در طبقه دوم مرکز خرید دبی مال قرار گرفته و از ۱۰ صبح تا ۱ ظهر فعالیت دارد.

  شماره تماس:

 +۹۷۱-۴-۳۳۹-۹۹۳۳

ایمیل:

Lafayettegourmet.chef@medsdubai.com

  • Lunch Affair

در این غذاخوری از ساعت ۱۰ صبح تا ۱ ظهر می‌توانید ناهار دلخواهتان را سفارش دهید.

شماره‌تماس:

 +۹۷۱-۴-۳۶۲-۷۵۰۰

  • رستوران ترکی CZN Burak

اگر می‌خواهید روزتان را با یک خوراکی خوشمزه ترکی آغاز کنید، به رستوران CZN Burak در طبقه همکف مرکز خرید دبی مال بروید. انواع صبحانه ترکی در این رستوران با کره، پنیر، تخم‌مرغ، زیتون، گوجه فرنگی و… سرو می‌شود.

  • رستوران نیوشانگهای New Shanghai 

در رستوران نیوشانگهای انواع غذاهای چینی مانند سوپ رشته فرنگی و نان سرخ‌شده را می‌توانید تست کنید.

شماره‌تماس:

+۹۷۱-۴-۲۲۴-۶۸۱۹

ایمیل:

nsh.dbm.ae@azadea.com

  • رستوران ناندوز NANDO’S

در فضای خانوادگی ناندوز می‌توانید انواع غذاهای آفریقایی را تست کنید. این رستوران در قسمت زیرین طبقه همکف مرکز خرید دبی مال قرار دارد.

شماره‌تماس:

+۹۷۱-۴-۲۸۷-۵۴۸۹

ایمیل:

managertdm@nandosuae.ae

  • رستوران Social House Dubai

این رستوران تمام وعده‌های غذایی را در فضای مدرن خود سرو می‌کند و چشم‌اندازی زیبا و جذاب از فواره دبی را پیش چشمانتان ظاهر می‌کند.

شماره‌تماس:

 ۹۷۱۳۳۹۴۸۶۴۰+

  • رستوران Asma 

رستوران Asma غذاهایی با طعم عربی از موادی تازه و باکیفیت را سرو می‌کند. 

شماره‌تماس:

+۹۷۱-۴-۳۹۴-۰۶۴۶

ایمیل:

info@asma.ae

  • رستوران Somewhere

این غذاخوری در خیابان فشن دبی مال قرار گرفته و با انواعی از غذاهای بین‌المللی از شما پذیرایی می‌کند.

  • رستوران Peppermill

اگر اهل خوردن غذاهای هندی هستید، رفتن به رستوران پپرمیل واقع در طبقه دوم مرکز خرید دبی مال قطعا برایتان جذاب خواهد بود. این رستوران دارای دو فضای روباز و سرپوشیده است.

  • رستوران Cheesecake Factory

رستوران چیز کیک فکتوری علاوه بر سرو غذاهایی مانند پاستا، پیتزا و ماهی، خوراکی‌های خوشمزه و شیرینی مثل ترافل، چیزکیک و شکلات سفید را هم برای شیرینی‌دوستان آماده می‌کند. این رستوران در طبقه همکف و نزدیک ورودی آکواریوم قرار گرفته است.

به طور مختصر کافه‌ها و رستوران‌های دیگر دبی مال شامل موارد زیر هستند:

  • اونو شیکاگو گریل (UNO Chicago Grill)
  • رد لابستر (Red Lobster)
  • تی جی آی فرایدیز (TGI Friday’s)
  • یو سوشی (U Sushi)
  • کاستا کافی (Costa Coffee)
  • کافه باتیل (Cafe Bateel)
  • کافه نانوایی هومینگبرد (Hummingbird Bakery)

جاهای دیدنی نزدیک به دبی مال

همان‌طور که اشاره شد، امکانات تفریحی مرکز تجاری دبی مال به‌قدری زیاد است که برای بازدید از آن‌ها به ساعت‌ها زمان نیاز دارید. اگر بعد از گشت‌وگذار در این مرکز خرید، وقت کافی برای بازدید از دیگر جاهای دیدنی دبی را داشتید، پیشنهاد ما سرزدن به مکان‌های زیر است:

 برج خلیفه Burj Khalifa

برج خلیفه آسمان خراشی معروف در حوالی دبی مال است که از ارتفاع ۸۲۸ متری آن می‌توان مناظر دبی را به تماشا نشست. برج خلیفه به امکانات خاصی هم‌چون سالن ورزشی، هتل، رستوران، پارک و آب‌نما مجهز است. معماری این برج با الهام از گیاهی بیابانی طراحی شده و با شکل و شمایل خاصش خودنمایی می‌کند. برج خلیفه تا مرکز خرید دبی مال کمتر از ۵ دقیقه فاصله دارد.

موزه آینده دبی Museum of The Future

موزه آینده دبی با فناوری که در بخش‌های مختلف آن به کار رفته، تصویری از زندگی بشر را در چند سال آینده نشان می‌دهد. شما در موزه آینده دبی با قدرت هوش مصنوعی و ربات‌ها آشنا می‌شوید و می‌فهمید تکنولوژی تا حد می‌تواند چالش‌های زندگی انسان را آسان کند. موزه آینده در بزرگراه شیخ زائد دبی قرار گرفته و حدود ۱۰ دقیقه با مرکز خرید دبی مال فاصله دارد.

فواره دبی The Dubai Fountain

فواره دبی از جاهای دیدنی نزدیک به دبی مال

فواره دبی جایی است که در چند قدمی دبی مال قرار گرفته و شما را با صدا، تصویر و نورهای شگفت‌انگیز محو خود می‌کند. آبنمای شگفت انگیز دبی نمایشی از حرکات زیبای آب و نور است که گویی با موسیقی به رقص درآمده‌اند. اجرای فواره دبی را از ساعت ۶ عصر تا ۱۱ شب هر نیم ساعت یک‌بار می‌توانید تماشا کنید. موقعیت مکانی این فواره در بلوار شیخ محمدبن راشد و کنار برج خلیفه است.

قاب دبی Dubai Frame

قاب دبی آسمان خراشی متفاوت و به شکل قاب عکس است که تصویر مدرنی از دبی را به تصویر می‌کشد. این سازه با ارتفاع حدودی ۱۵۰ متر به صورت طلایی ساخته شده و در تزیینات آن نقش‌های زیبایی به کار رفته است. قاب دبی در پارک زعبیل دبی قرار گرفته و حدود ۱۰ دقیقه با مرکز خرید دبی مال فاصله دارد. 

 گشت‌وگذاری راحت در دبی با انتخاب سفری مناسب

سفر شما به دبی که راحت و بی‌درسر باشد، قاعدتا انرژی و آرامش بیشتری را برای گشت‌وگذار در این شهر و سرزدن به مکان‌های مختلف از جمله مرکز خرید دبی مال خواهید داشت. یکی از گزینه‌های سفر که چنین شرایطی را برای شما فراهم می‌کند، سفر با تور دبی است. سفر با تور دبی این مزیت را دارد که خیالتان از بابت رزرو هتل و تهیه بلیط راحت است و با دراختیارداشتن زمان کافی می‌توانید از جاهای دیدنی این شهر بازدید کنید.

هتل‌های نزدیک به مرکز خرید دبی مال

برای اقامت در نزدیکی مرکز خرید دبی مال، گزینه‌های مختلفی از هتل‌ها پیش روی شماست. هرکدام از این هتل های دبی با توجه به هزینه خود امکانات مختلفی را ارائه می‌دهد. در لیست زیر هتل‌های اطراف دبی مال را معرفی کرده‌ایم تا با توجه به سلیقه و بودجه خود یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.

  • هتل پنج ستاره آرمانی Armani
  • هتل پنج ستاره برج‌العرب Burj Al Arab
  • هتل پنج ستاره میلینیوم پلازا داون تاون (Millennium Plaza Downtown)
  • هتل چهار ستاره رافلز (Raffles)
  • هتل چهار ستاره حیات پلیس جمیرا (Hyatt Place Jumeirah)
  • هتل سه ستاره سیتی مکس بر دبی (Citymax Bur)
  • هتل سه ستاره رز اگزکتیو ورلد ترید سنتر (Rose Executive DWTC)

 صحبت پایانی

دبی مال با داشتن بیشتر از ۱۲۰۰ فروشگاه، شهربازی، سینما، کافه و رستوران و… برای تمام گروه‌های سنی سرگرم‌کننده و جذاب است. در این مرکز خرید می‌توانید هر آنچه را از کیف، کفش، لباس، لوازم خانگی و الکترونیکی نیاز دارید، بخرید. بعضی از اجناس مرکز خرید دبی مال در بازه زمانی ۵ دی تا ۸ بهمن مشمول تخفیف می‌شوند و قیمتشان برای مشتریان مقرون‌به‌صرفه‌تر تمام می‌شود. این مرکز خرید انواع خدمات مختلف مانند پاوربانک، نقشه لمسی، ویلچر، وای‌فای، نمازخانه، چرخ دستی و… را ارائه می‌دهد.

  سؤالات متداول

فاصله دبی مال تا برج خلیفه چقدر است؟

مرکز تجاری دبی مال در نزدیکی برج خلیفه و در فاصله ۱ کیلومتری از آن واقع شده است.

دبی مال چه تفریحاتی دارد؟

مرکز خرید دبی مال به امکانات تفریحی متنوعی مانند سینما، آکواریوم، پیست اسکی، شهربازی، محوطه بازی، کارتینگ و اتاق وحشت مجهز است.

چه برندهایی در دبی مال فعال هستند؟

مرکز تجاری دبی مال معروف‌ترین برندهای جهانی در زمینه پوشاک، عطر، وسایل الکترونیکی و کیف و کفش را ارائه می‌دهد. تعدادی از برندهای موجود در این مرکز خرید شامل Canon، Sony، Asics، Zara، H&M، Gap و Giordano می‌شود.

دبی مال تا چه ساعتی باز است؟

مرکز خرید دبی مال در روزهای دوشنبه تا جمعه از ۱۰ صبح تا ۱۲ شب و مابقی روزهای هفته از ۱۰ صبح تا ۱۱ شب باز است.

دبی مال بزرگتر است یا ایران مال؟

دبی مال و ایران مال هر دو از بزرگ‌ترین مراکز خرید محسوب می‌شوند اما مساحت دبی مال (بیش از ۱,۱۲۴,۰۰۰ مترمربع) چندین برابر مساحت ایران مال (۳۱۷۰۰۰ مترمربع) است.

طراح دبی مال چه کسی بوده است؟

طراحی و معماری دبی مال را یک شرکت سنگاپوری به نام دی پی آرشیتکت انجام داده است.

مالکیت دبی مال در اختیار چه کسی است؟

صاحب دبی مال فردی به نام غیث بن احمد المحرابی است.

۳.۵/۵ - (۸ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×