» جهانگردی » دبی » مرکز خرید مرکاتو دبی | معرفی کامل + راهنمای بازدید
مرکز خرید مرکاتو دبی؛ مرکز خریدی با معماری ایتالیایی
دبی

مرکز خرید مرکاتو دبی | معرفی کامل + راهنمای بازدید

۲۱ دی ۱۴۰۲ 15۰1,842

مراکز خرید دبی با تفریحات و امکانات متنوعی که دارند، دیگر جزئی از  جاهای دیدنی دبی شده‌اند. یکی از مراکز خرید خاص این شهر توریستی، مرکز خرید مرکاتو دبی است. مرکاتو مال دبی با معماری به سبک ایتالیایی، شما را به دوره رنسانس می‌برد و تفریحات آن هر کودک و بزرگسالی را سرگرم می‌کند. در این مطلب از اقامت۲۴ قصد داریم سفری کوتاه به مرکز خرید مرکاتو یکی از بهترین مراکز خرید دبی داشته باشیم و از زیبایی‌ها و امکانات آن حرف بزنیم تا با دیدی عمیقی بتوانید در این مرکز خرید گشت‌وگذار کنید.

فهرست این مطلب

درباره مرکز خرید مرکاتو دبی و معماری شگفت‌انگیز آن

مرکز خرید مرکاتو دبی با معماری شگفت‌انگیز

اولین چیزی که به محض ورود به مرکز خرید مرکاتو دبی، توجه شما را جلب می‌کند، سقف طاقی‌شکل آن است. با ورود به مرکاتو مال دبی، شما زیر یک سقف طاقی‌شکل شیشه‌ای قرار می‌گیرید. به همین دلیل فضای اطراف به راحتی با نور خورشید روشن شده و حس‌وحال تازه‌ای به مرکز خرید می‌بخشد. هنگامی که در مرکاتو قدم می‌زنید، متوجه پنجره‌های بسیار بزرگ، نرده‌های برنجی و همچنین درختچه‌هایی می‌شوید که در فضای اطراف پراکنده‌ هستند. به علاوه، فانوس‌های زیبایی نیز در سرتاسر مرکاتو وجود دارند که همانند چراغ‌های خیابان، این مرکز خرید را درخشان و نورانی می‌کنند.

این مرکز خرید توسط یکی از معماران مشهور ایتالیا به نام دانیل مورلی تاسیس شده است. به همین دلیل معماری این بنا بسیار متفاوت از سایر مراکز خرید دبی است و گوشه‌هایی از آن، تاریخ ایتالیا را به تصویر می‌کشد. مجموع این زیبایی‌ها و طراحی خاص این مال باعث می‌شود تا شما فکر کنید، با یک تونل زمان در کسری از ثانیه از دبی به ایتالیا سفر کرده‌اید. فقط طراحی این مرکز خرید، حال‌وهوای ایتالیایی ندارد و نام آن یعنی مرکاتو یک کلمه ایتالیایی به معنای بازار است.

بنر هتل های دبی بلاگ برای موبایل

درباره بزرگی مرکز خرید مرکاتو دبی باید بگوییم که مساحت کلی آن حدود ۵۹۴۷۲ متر مربع تخمین زده شده است. جالب است بدانید که طبق آمارها سالانه حدودا بیش از ۱۰ هزار نفر از این مرکز خرید در شهر دبی دیدن می‌کنند؛ بنابراین می‌توان این مال را جزو یکی از مراکز خرید محبوب دبی به شمار آورد. 

مرکز خرید مرکاتو دبی کجاست؟

اگر قصد رفتن به مرکز خرید مرکاتو دبی را دارید، باید به محله جمیرا در شهر دبی بروید. این مرکز خرید در کنار خیابان مشهور جمیرا، بین پارک ساحلی جمیرا و باغ وحش دبی خودنمایی می‌کند. گفتنی‌ست منطقه جمیرا در دبی یکی از مناطق پررونق و پررفت‌وآمد به حساب می‌آید.

آدرس مرکز خرید مرکاتو دبی: امارات متحده عربی، دبی، منطقه جمیرا

چگونه به مرکاتو دبی برویم؟

با استفاده از تاکسی، مترو و اتوبوس می‌توانید خودتان را به مرکز خرید مرکاتو دبی برسانید. اتوبوس‌های شماره ۸، ۸۸ و C10 با توقف در ایستگاه‌های خیابان‌های ساحلی جمیره، شما را تا نزدیکی این مرکز خرید می‌رسانند. اگر برای رسیدن به مرکاتو دبی سوار مترو شدید، یادتان باشد که باید در ایستگاه تجارت جهانی پیاده شوید و حدود ۵ دقیقه پیاده‌روی کنید تا به این مرکز خرید برسید.

اطلاعات بازدید از مرکاتو مال دبی

اطلاعات بازدید از مرکز خرید مرکاتو دبی را در قسمت زیر بیان کرده‌ایم تا با آگاهی کامل بتوانید به این مرکز خرید سر بزنید.

  • برای رفتن به مرکز خرید مرکاتو دبی محدودیتی از نظر روزهای هفته وجود ندارد زیرا هر روز از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب باز است. اما اگر جمعه‌ها به این مرکز خرید سر بزنید، شاید برخی از فروشگاه‌های آن بسته باشند. البته این فروشگاه‌ها نیز نهایتا تا ساعت یک و نیم ظهر کار خود را آغاز می‌کنند.
  • شماره تماس این مرکز خرید ۰۰۹۷۱۴۳۴۴۴۱۶۱ و ایمیل آن management@mercatotowncentre.ae است.

بخش‌های مختلف مرکز خرید مرکاتو

مرکز خرید مرکاتو به بیش از ۱۴۰ فروشگاه، انواع رستوران و فست‌فود و تفریحات مختلف مجهز است. در این مرکز خرید می‌توانید کالاهای متفاوتی با تنوع بالا در زمینه موادغذایی، پوشاک، جواهرات، لوازم خانگی و… را ببینید. در بخش سالن مد و زیبایی مرکز خرید مرکاتو، شوی لباس‌هایی از برندهای معتبر جهان برگزار می‌شود. نگران قیمت کالاها در مرکاتو نباشید زیرا قیمت‌ها به نسبت سایر مراکز خرید دبی کمی به‌صرفه‌تر است. در ادامه به معرفی و توضیح ویژگی‌ بخش‌های مختلف این مرکز خرید می‌پردازیم.

فروشگاه‌های مرکاتو مال دبی 

فروشگاه‌های متنوع در مرکز خرید مرکاتو دبی

بیش از ۱۴۰ برند مشهور دنیا در این مرکز خرید گردهم آمدند و اجناس متنوعی را عرضه می‌کنند. فروشگاه‌های مرکاتو مال دبی همه نوع کالایی مانند شکلات، کتاب، لباس، طلا و جواهر، لوازم خانگی، لوازم آرایشی و بهداشتی، اسباب‌بازی و… را می‌فروشند. فروشگاه‌های برندهای معروفی در این مجموعه فعالیت دارند که مهم‌ترین آن‌ها شامل موارد زیر می‌شوند:

  • فروشگاه BORDERS در طبقه همکف و فروشگاه Virgin در طبقه اول مرکز خرید قرار دارد که محصولات فرهنگی و کتاب و بلیط کنسرت را می‌فروشند.
  • فروشگاه اسپینیز یکی از بزرگترین فروشگاه‌های زنجیره‌ای با ۴۰۰۰ متر مربع مساحت است که در طبقه همکف مرکز خرید مرکاتو دبی واقع شده است. محصولات این فروشگاه در زمینه تزئین خانه و طراحی دکوراسیون داخلی هستند.
  • قنادی و شکلات‌فروشی‌هایی به نام‌هایAl Rifai   BALQEES ،Bens Cookies Patchi، و Happy Box در طبقه همکف و اول مرکز خرید قرار دارند.
  • فروشگاه لوازم الکترونیکی، تلفن و کامپیوتر به نام‌های ۰۵۵، iSTYLE ،MOBIGO
  • فروشگاه لباس زنانه، مردانه و بچگانه به نام‌های Bumble ،Bee B180 ،BALMAIN، GANT ،GAP و H&M
  • فروشگاه‌های لوازم خانگی TAVOLA و ZARA HOME
  • فروشگاه‌های ساعت و زیورآلات RIVOLI، JAWHARA، DAMAS و LIALI
  • فروشگاه کیوسک مینتس The Minutes kiosk با ارائه خدماتی مانند تعمیر کفش، کلیدسازی، تعمیر موبایل و ساعت
  • Sharaf Exchange برای ارائه خدمات تبدیل ارز و مالی

غذاخوری‌ها و کافه‌های مرکاتو دبی

رستوران‌های مرکز خرید مرکاتو دبی

در مرکز خرید مرکاتو دبی ده‌ها کافی‌شاپ مختلف به همراه رستوران‌های متنوع در انتظار شما خواهند بود تا خستگی خود را با خوراکی‌ها و نوشیدنی‌های دل‌چسب رفع کنید. در طبقه همکف و اول این مرکز خرید کافه‌های ARABIAN TEA HOUSE ،SLAB ،PAUL و STARBUKS قرار گرفته‌اند که انواع نوشیدنی سرد و گرم و نان‌ و کیک را سرو می‌کنند.

اگر می‌خواهید در مرکز خرید مرکاتو غذاهای فست‌فودی نوش جان کنید، می‌توانید به فست‌فودهای معروف KFC، مک دونالد، ALBERTOS CHIKEN و FOOD TRENDS سر بزنید و انواع همبرگر، ساندویچ، پیتزا و کنتاکی را سفارش دهید. در این مرکز خرید علاوه برای کافه و رستوران و فست‌فود، فروشگاه‌های مخصوص دسر و بستنی هم به چشم می‌خورد. 

تفریحات مرکز خرید مرکاتو دبی

تفریحات مرکز خرید مرکاتو دبی

بخش تفریحات مرکز خرید مرکاتو دبی با داشتن انواع بازی و سرگرمی و سینما، شما و کودکانتان را ساعت‌ها سرگرم می‌کند. اگر می‌خواهید بهترین لحظات را همراه خانواده سپری کنید، به تفریحات مختلف زیر سر بزنید و بازی مورد علاقه خود را انجام دهید.        

LANES N GAMES

در این مرکز بازی و سرگرمی که به تازگی در مرکاتو مال دبی افتتاح شده، می‌توانید انواع بازی‌های ویدئویی، بولینگ و واقعیت مجازی را انجام دهید. این بخش تفریحی در طبقه همکف مرکز خرید و نزدیک به فست‌فود «Food Trends» قرار گرفته است.

 ساعت کاری:

هر روز از ۱۰ صبح تا ۱۰ شب

روزهای تعطیل: از ۱۰ صبح تا ۱۲ شب

شماره‌تماس:

+۹۷۱ ۴ ۲۲۴ ۲۷۳۳

VOX CINEMAS

سینمای مرکز خرید مرکاتو با تجهیزات پیشرفته خود، شما را محو تماشای تصاویری باکیفیت می‌کند. امکانات این سینما شامل  هفت صفحه نمایش VIP، سیستم صوتی پیشرفته، صندلی‌های بزرگ و VIP و دستگاه پروجکشن است. این سینما در طبقه اول قرار گرفته و شروع فعالیت آن از ۱۰ صبح است. در این سینما می‌توانید انواع فیلم‌های دو و سه بعدی را در یک محیط کاملا اختصاصی مشاهده کنید.

شماره‌تماس:

+۹۷۱ ۵۶ ۳۳۴ ۷۱۷۲

FUN CITY

اگر می‌خواهید با کودکانتان در یک مجموعه تفریحی امن و جذاب سرگرم شوید، در رفتن به قسمت فان سیتی شک نکنید. در این مرکز تفریحی، کودکان شما می‌توانند انواع بازی‌های متنوع مانند سواری را تجربه کنند و مهارت‌های حرکتی خود را بهبود ببخشند. فان سیتی در طبقه اول مرکز خرید مرکاتو دبی قرار گرفته و ساعت کاری آن هر روز از ۱۰ صبح شروع می‌شود.

شماره‌تماس:

+۹۷۱ ۴ ۳۴۹ ۹۹۷۶

امکانات و خدمات مرکز خرید مرکاتو در دبی 

مرکز خرید مرکاتو دبی برای رفاه و راحتی بازدیدکنندگان امکانات و خدمات متنوعی را ارائه می‌دهد؛ امکاناتی که در کمتر مرکز خریدی می‌توانید پیدا کنید. در قسمت زیر با لیستی از خدمات و امکانات این مرکز خرید آشنا می‌شوید:

  • خدمات مالی
  • دستگاه خودپرداز و پرداخت نقدی 
  • امکانات کودکان مانند صندلی کودک و وسایل تعویض نوزاد
  • خدمات اورژانس
  • کمک‌های اولیه
  • مکانی مخصوص وسایل گمشده و پیداشده
  • ویلچر
  • میز خدمات مشتری
  • خدمات توریستی
  • سرویس اتوبوس رایگان
  • خدمات بهداشتی و زیبایی
  • کارواش
  • راهنمای مرکز خرید
  • آرایشگاه مردانه 
  • نمازخانه مخصوص آقایان و بانوان
  • وای فای رایگان
  • خدمات خیاطی
  • تلفن عمومی
  • تاکسی
  • کرایه خودرو
  • خشکشویی
  • خدمات عکاسی
  • تعمیرات مخصوص کفش، گوشی و ساعت 
  • چاپ روی تی‌شرت
  • خدمات پست و پیک به صورت بین‌المللی

جاهای دیدنی نزدیک به مرکاتو مال دبی

مرکز خرید مرکاتو به جاذبه‌های دیدنی متنوعی نزدیک است که شما می‌توانید بعد از خرید به این مکان‌ها نیز سر بزنید و گشت‌وگذارتان در سفر به دبی را لذت‌بخش‌تر کنید. در ادامه لیستی از این مکان‌های دیدنی را که به مرکاتو نزدیک هستند، ارائه می‌کنیم.

گرین پلنت یا سیاره سبز دبی The green planet dubai

سیاره سبز از دیدنی‌های حوالی مرکز خرید مرکاتو

سیاره سبز دبی یا جنگل بارانی دبی یکی از زیباترین جاذبه‌های این شهر است. این مکان در واقع نوعی جنگل مصنوعی است که حدودا سه هزار نوع گونه مختلف حیوانات و گیاهان را در خود جای داده است. فاصله سیاره سبز تا مرکاتو حدودا ۲ کیلومتر بوده و با ۷ دقیقه رانندگی می‌توانید به این مکان برسید. شما می توانید بلیط سیاره سبز دبی را از اقامت ۲۴ به شکل ریالی تهیه کنید.

موزه اتحاد Etihad Museum

موزه اتحاد یکی از بزرگترین موزه‌های دبی است که معماری زیبایی نیز دارد. این موزه، تاریخ سیاسی امارات را نشان می‌دهد و شامل هشت گالری مختلف است. فاصله مرکز خرید مرکاتو دبی تا موزه اتحاد ۴.۴ کیلومتر بوده که با ماشین حدودا ۹ دقیقه زمان می‌برد.

برج خلیفه Burj Khalifa

برج خلیفه؛ آسمان‌خراشی نزدیک مرکاتو مال دبی

برج خلیفه آسمان‌خراشی مشهور در دبی است که در نزدیکی مرکز خرید مرکاتو قرار دارد. لقب آسمان‌خراش واقعا برازنده این برج است چراکه به اندازه ۸۲۸ متر ارتفاع دارد. امکانات و ویژگی‌های این برج در نوع خود منحصربه‌فرد است. برای مثال در فضای بیرونی این برج آبنمای دبی به چشم می‌خورد که می‌تواند آب را تا ارتفاع ۱۵۰ متری پرتاب کند. فاصله مرکاتو تا برج خلیفه حدودا ۴.۴ کیلومتر است و با ۱۳ دقیقه رانندگی می‌توان به این برج رسید.

ساحل جمیرا Jumeirah Beach

جمیرا ساحلی شگفت‌انگیز با شن‌های سفید است که در جاده ساحلی جمیرا قرار دارد. این ساحل به امکانات مختلفی مانند صندلی راحتی و جت اسکی برای استراحت و تفریح مجهز است. ساحل جمیرا تا مرکاتو مال دبی تنها حدود ۱۵ دقیقه فاصله دارد.

قاب دبی Dubai Frame

قاب دبی بزرگترین قاب عکس جهان است که در پارک زعبیل دبی با طراحی خاصش خودنمایی می‌کند. گالری، بخش هیجان‌انگیز قاب دبی است که ۹۵ متر طول دارد و کف آن شیشه‌ای است. این جاذبه دیدنی با مرکز خرید مرکاتو حدود ۲۰ دقیقه فاصله دارد.

دبی مال Dubai Mall

دبی مال؛ مرکز خرید معروف نزدیک مرکاتو مال

از مرکز خرید مرکاتو حدود ۱۵ دقیقه مسافت را که طی کنید، به دبی مال می‌رسید. دبی مال در فضای وسیع خود ۱۲۰۰ فروشگاه و تفریحاتی مانند آکواریوم دبی، شهربازی، سینما و زمین یخی را جای داده است. انواع برندهای معروف مانند ورساچه، گوچی، شانل، کریستین دیور و… در این مرکز خرید به فروش می‌رسند.

هتل های نزدیک به مرکز خرید مرکاتو

همان‌طور که گفتیم مرکاتو مال دبی در منطقه‌ معروف جمیرا قرار گرفته است. اگر دوست دارید هتل شما در این منطقه باشد، لیست زیر را که گلچینی از هتل های دبی در نزدیکی جمیرا است، بررسی کنید.

  • هتل پنج‌ ستاره جمیرا بیچ (Jumeirah Beach)
  • هتل پنج ستاره کرون پلازا جمیرا (Crowne Plaza Jumeirah)  
  • هتل پنج ستاره میلینیوم پلازا داون تاون (Millennium Plaza Downtown)
  • هتل پنج ستاره ریکسوس پریمیوم (Rixos Premium)
  • هتل چهار ستاره حیات پلیس جمیرا (Hyatt Place Jumeirah)
  • هتل سه ستاره رز اگزکتیو ورلد ترید سنتر (Rose Executive DWTC) 
  • هتل سه ستاره سیتی مکس بر دبی (Citymax Bur) 
  • هتل سه ستاره ناین (Nine) 

بازدید راحت و بی‌دغدغه از مرکز خرید مرکاتو با تور دبی

وقتی کوله‌بار سفرتان را به سمت دبی می‌بندید، ممکن است دغدغه‌هایی مانند از کجا بلیط تهیه کنم و کدام هتل بهتر است اقامت داشته باشم، ذهن شما را درگیر کند. سفر با  تور دبی این جنس دغدغه‌های شما را به خوبی پاسخ می‌دهد چراکه می‌توانید خودتان طبق بودجه و علاقه خود، زمان سفر و نوع هتلتان را تعیین کنید. چنین سفری این مزیت را برای شما به همراه دارد که با خیالی آسوده و زمان کافی بتوانید از مرکز خرید مرکاتو و سایر جاذبه‌های دبی بازدید کنید.

صحبت پایانی

مرکز خرید مرکاتو دبی یکی از مراکز خرید دیدنی است که امکانات و خدمات متنوعی را به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهد. هنگام رفتن به مرکاتو مال دبی از توجه به معماری ایتالیایی آن غافل نشوید و ببینید چگونه سقف طاقی‌شکل آن به زیبایی طراحی شده است. در این مرکز خرید می‌توانید انواع لباس مردانه، زنانه، بچگانه، کیف و کفش، لوازم آرایشی و بهداشتی، عینک، زیورآلات، موادغذایی و… را بخرید.

سؤالات متداول

مرکز خرید مرکاتو چند طبقه است؟

این مرکز خرید دارای ۲ طبقه است که پارکینگ در زیر زمین بوده و بسیاری از خدمات در لابی زیر زمین در دسترس هستند.

در مرکاتو دبی چه اجناسی به فروش می‌رسد؟

هر گونه لباس و آیتم مربوط به لایف استایل، مدل و فشن، اکسسوری‌ها، کفش، عینک، جواهرات، لوازم آرایشی – بهداشتی و شیرینی‌جات را می‌توانید از این مرکز خرید بخرید.

چه چیزی باعث شهرت مرکز خرید مرکاتو شده است؟

علاوه بر تنوع بالای کالاها و خدمات، سبک معماری رنسانس ایتالیایی و محیط دل‌انگیز آن، این مرکز خرید را معروف و محبوب کرده است.

آیا در این مرکز خرید ویلچر برای افراد معلول در دسترس است؟

بله. علاوه بر ویلچر، محل مخصوص رفت و آمد معلولین هم در نظر گرفته شده است.

پارکینگ مرکز خرید مرکاتو رایگان است؟

بله. هم پارکینگ طبقه زیر زمین و هم پارکینگ بخش ورودی مرکاتو مال رایگان هستند.

اگر در این مرکز خرید وسیله‌ای را گم کردیم، چطور درخواست کمک کنیم؟

کافی‌ست به میز پذیرش خدمات مشتریان که در ورودی اصلی مرکاتو مال قرار گرفته بروید یا با شماره ۴۱۶۱ ۳۴۴ ۰۴ تماس بگیرید.

آیا در مرکز خرید مرکاتو، ووشر گیفت می‌فروشند؟

بله. در بخش میز خدمات مشتریان که در جلوی ورودی است، می‌توانید خریداری کنید و توسط همه مغازه‌ها پذیرش می‌شود.

آیا مرکاتو مال دبی صرافی دارد؟

بله. این مرکز خرید مجهز به صرافی است.

نزدیکترین ایستگاه مترو به مرکاتو مال دبی کجاست؟

Financial Center و Al Jaffliya نزدیک‌ترین ایستگاه‌های مترو به مرکاتو مال دبی هستند.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×