» جهانگردی » دبی » آبنمای دبی (فواره دبی) بزرگترین آب‎نمای موزیکال جهان
1542192182 نگاهی به آبنمای موزیکال دبی
دبی

آبنمای دبی (فواره دبی) بزرگترین آب‎نمای موزیکال جهان

۲۷ آبان ۱۴۰۱ 18۰1,893

آبنمای دبی یا فواره دبی یکی از زیباترین جاهای دیدنی دبی است. این فواره به عنوان زیباترین و بلندترین فواره جهان و دبی به شمار می آید. ویژگی متمایز کننده فواره دبی نسبت به فواره های جهان موزیکال بودنش هست که با آب، نور و موسیقی ادغام شده و مشهورش کرده است. این یک تجربه جذاب برای هر توریستی است که قصد دارد تجربه ای شیرین در تور دبی داشته باشد. این جاذبه دبی هر شب، به فاصله هر نیم ساعت با موسیقی به رقص در می آید و شب های با صفا و عاشقانه ای را برای گردشگران رقم می زند و سوژه فوق العاده ای برای عکاسی در شب را ایجاد می کند. در ادامه به معرفی این جاذبه که یکی از بهترین جاهای دیدنی دبی است خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

آبنمای دبی کجاست؟

فواره دبی در مرکز شهر دبی، در فضایی به وسعت ۱۳ هکتار، در دریاچه مصنوعی برج خلیفه و خارج از محوطه مرکز خرید دبی مال قرار گرفته است. دارای یک محوطه وسیع با چند آبگیر بزرگ که با نرده های فلزی و سنگی محافظت شده اند. این فواره از تمام دریاچه و ساختمان‌های اطراف قابل مشاهده است.

آدرس فواره دبی: دبی،تفرجگاه شیخ محمد بن راشد، دریاچه برج خلیفه

بنر هتل های دبی بلاگ برای موبایل

اب نمای دبی

مشخصات آب‌نما یا فواره دبی

فواره دبی بیش از ۹۰۰ فوت (معادل ۲۷۴.۳۲ متر) مساحت و با ارتفاع ۱۵۰ متری (۵۰۰ فوت) برابر با ارتفاع یک ساختمان ۵۰ طبقه هست که با اجرای موسیقی‌های متنوع طراحی شده است. طراحی این فواره منحصر به فرد، به گونه ایست که شامل پنج میدان با اندازه‌های مختلف و دو قوس و دارای نازل‌ های قدرتمند آب که در هر زمان تا ۲۲۰۰۰ گالن (۸۳۰۰۰ لیتر) آب را تا ارتفاعات بالا پرتاب می‌ کند.

مکانیزم آبنمای دبی

فواره‌ های دبی متشکل از جت ‌های آب پرفشار بسیاری است که به آنان اکستریم، شوترز و ربات ‌های آبی گفته می شود. ربات‌های آبی باعث می ‌شوند که آب در حال رقص باشد در حالی که شوترزهای مرطوب، آب را به سمت بالا تا ۷۳ متر (۲۴۰ فوت) شلیک می ‌کنند. اکستریم ها می توانند آب را تحت بیشترین فشار تا ۵۰۰ فوت (۱۵۲.۴ متر) در هوا پرتاب کنند. این شوترزهای مرطوب، پس از بیرون ریختن آب، صدای مهیبی مانند بوم را ایجاد می‌کنند.

نحوه کار فواره دبی

این فواره بیش از ۶۶۰۰ پروژکتور با روشنایی بالا و ۲۵ پروژکتور موزیکال دارد که بیش از ۱۰۰۰ حالت مختلف آب را ایجاد می‌کنند، در حالی که ۵۰ پروژکتور رنگی، طیف کاملی از رنگ را با مجموع خروجی ۵/۱ میلیون نور، با طیف وسیعی از موسیقی‌ های مختلف از کلاسیک گرفته تا موسیقی معاصر عربی و جهانی ارائه می ‌دهند. در اواخر سال ۲۰۱۰ عنصر جدیدی به نام آتش به فواره اضافه شد که نمایانگر فواره‌ها بود.

آب نمای دبی

امکانات فواره دبی

ابرا سواری بر روی دریاچه دبی

شما می‌ توانید برای دیدن فواره ‌های دبی، سوار بر یک ابرا (قایق سنتی) شوید و بر روی دریاچه حرکت کنید و از نمایش آب ‌نما و مناظر و صداها لذت ببرید. ظرفیت ابراها ۲۰ نفر است و برای هر فرد بزرگسال ۷۴ دلار (۶۵ درهم) هزینه دارد که می ‌توانید طی ۳۰ دقیقه بر روی دریاچه با ابرا سفر کنید. ساعت کاری ابراها از ساعت ۱۷:۴۵ تا ۲۳:۳۰ دقیقه است که آخرین قایق ۳۰ دقیقه قبل از بسته شدن حرکت می ‌کند.

آب نمای دبی

پیاده‌روی بر روی دریاچه

بر روی دریاچه، یک سکوی شناور ۲۷۲ متری واقع شده است، پیاده ‌روی بر روی سکو به شما این امکان را می‌ دهد که به فواره دبی نزدیک شوید این سکو تنها ۹ متر از فواره فاصله دارد. هزینه ورودی %A

۵/۵ - (۴ امتیاز)
×