بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
» جهانگردی » دبی » ساحل جمیرا دبی کجاست | ساحلی با شن های طلایی در جهان
ساحل جمیرا دبی
دبی

ساحل جمیرا دبی کجاست | ساحلی با شن های طلایی در جهان

۲۱ خرداد ۱۴۰۱ 23۰2,903

ساحل جمیرا دبی (JBR) (الجمیرا دبی) یکی از بهترین سواحل دنیا است که در بین گردشگران و ساکنین دبی محبوبیت زیادی دارد. این ساحل مشهور جزو اصلی ترین جاهای دیدنی دبی محسوب می گردد که از امکانات فوق العاده ای مانند صندلی ‌های راحتی ساحلی و مراکز تفریحات و ورزش‌ های آبی برخوردار است. همچنین در امتداد ساحل جمیرا اقامتگاه‌ ها و هتل ‌های معروفی وجود دارند که برخی از آنها به عنوان بهترین هتل‌ ها و لوکس‌ترین مراکز اقامتی دنیا شناخته می‌ شوند که برای لوکس گردهای تور دبی پیشنهاد می کنیم. در این مقاله از اقامت ۲۴ قصد داریم به طور جامع و کامل به معرفی و بررسی ساحل جمیرا که یکی از بهترین و زیباترین سواحل دبی به شمار می رود بپردازیم. با ما همراه باشید.

معرفی ساحل جمیرا دبی

جاهای دیدنی امارات متحده عربی این کشور را به یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری جهان تبدیل کرده است. ساحل جمیرا دبی به عنوان یکی از شاخص ترین جاذبه های امارات با شن های طلایی، درختان نخل و امکانات تفریحی و رفاهی بی نظیر بهترین گزینه برای استراحت و سپری کردن یک روز خاطره انگیز است.

طول این ساحل شگفت انگیز در حدود ۳ کیلومتر می باشد که به سه بخش تقسیم می گردد. اگر قصد شنا کردن و غواصی را دارید بخش غربی و شرقی ساحل جمیرا بهترین انتخاب است. بخش مرکزی نیز مخصوص تفریحات آبی دیگری همچون جت اسکی، اسکی روی آب و … می باشد.

بنر هتل های دبی بلاگ برای موبایل

جاذبه ها و امکانات رفاهی و تفریحی ساحل جمیرای دبی

وجود هتل های متعدد و متنوع، رستوران های مختلف، پارک ساحلی به وسعت ۱۲ هکتار، استراحتگاه ها، مسیر پیاده روی و دیگر امکانات رفاهی و تفریحی باعث شده ساحل جمیرا دبی به عنوان یکی از بهترین سواحل دنیا شناخته شود. از مهمترین امکانات این ساحل رویایی می توان به موارد زیر اشاره نمود:

تصاویر ساحل جمیرا دبی

پارک ساحلی

اگر به دنبال بهترین پارک دبی هستید که لحظات خوش و به یادماندنی در آن تجربه کنید، باید به ساحل جمیرا بروید. پارک ساحلی جمیرا با ۱۲ هکتار مساحت در سال ۱۹۸۹ میلادی به عنوان اولین پارک ساحلی شهر دبی ساخته شد. این پارک که در نزدیکی سواحل طلایی رنگ خلیج فارس واقع شده دارای درختان نخل فراوانی است و از محیط دلنشینی برخوردار می باشد.

استراحت در زیر سایه این درختان در فضای سبز وسیع و تماشای ساحل و دریا می تواند لذت سفر شما به دبی را دوچندان کند. در این پارک استراحتگاه های مخصوص پیک نیک خانواده ها، زمین های بازی کودکان، اسکله تفریحی، زمین والیبال ساحلی و امکانات متنوع دیگری در نظر گرفته شده است.

ورزش ها و تفریحات آبی

اگر از علاقمندان به ورزش ها و تفریحات آبی هستید بدون شک ساحل جمیرا دبی می تواند بهترین گزینه برای تجربه لحظات مهیج و خاطره انگیز باشد. در پارک آبی این ساحل بی نظیر می توانید انواع تفریحات مانند جت اسکی، قایق سواری، اسکی روی آب، موج سواری، پاراسل و … را تجربه کنید.

اگر دوست دارید به تماشای دنیای زیر آب بروید می توانید غواصی در آب های خلیج فارس را در این ساحل طلایی رنگ انتخاب کنید. در این ساحل باشگاه های مخصوص غواصی با امکانات و تجهیزات حرفه ای و بهترین مربیان دنیا امکان تماشای انواع ماهیان و آبزیان دریا را برای گردشگران فراهم می کنند.

ساحل جمیرا دبی عکس

استراحتگاه

برای آن دسته از افرادی که می خواهند در کنار دریا به استراحت بپردازند و به تماشای غروب زیبای خورشید بنشینند، امکانات بی نظیری در ساحل جمیرا در نظر گرفته شده است. در سراسر این ساحل صندلی های راحتی برای استراحت و لذت بردن از آفتاب و منظره چشم نواز ساحل و دریا وجود دارد.

کافه ها و رستوران ها

از دیگر امکانات رفاهی ساحل جمیرا دبی می توان به کافه ها و رستوران های متعدد و متنوع اشاره نمود. می توانید پس از پیاده روی در این ساحل و یا هنگام استراحت بر روی صندلی های مخصوص و تماشای مناظر انواع نوشیدنی های دلچسب را میل کنید. همچنین نوش جان کردن غذاهای با کیفیت و متنوع مناسب با همه سلیقه ها در رستوران های ساحلی منطقه جمیرا می تواند لحظات خاطره انگیزی از سفر به دبی را برایتان رقم بزند.

مسجد جمیرا دبی

مسجد جمیرا

یکی از مهمترین جاذبه های ساحل جمیرا و اصلی ترین جاهای دیدنی دبی مسجد باشکوه جمیرا است. به نظر بسیاری از افراد این مسجد که شاهکاری از معماری اسلامی محسوب می گردد زیباترین مسجد دبی است. قدمت بنای مسجد خیره کننده جمیرا به سال ۱۹۷۶ میلادی بازمی گردد که به عنوان یکی از قدیمی ترین عبادتگاه های مسلمانان در کشور امارات نیز به شمار می رود.

معماری منحصربفرد این مسجد با مناره های ۴۰ متری سر به فلک کشیده و تزئینات مختلف دیوارها و ستون ها گردشگران را مات و مبهوت می کند. علاوه بر نمای بیرونی، نقش و نگاره های داخل مسجد و به خصوص سقف آن که از ظرافت خاصی برخوردار است بر شکوه و زیبایی آن افزوده است.

پالم جمیرا (نخل جمیرا)

یکی از خاص ترین جاذبه ها و دیدنی های ساحل جمیرا دبی جزیره مصنوعی نخل یا همان پالم جمیرا است. این جزیره مصنوعی با الهام از درخت نخل ساخته شده و دارای ۱ شاخه عظیم است. پالم جمیرا بزرگترین جزیره ساخته دست انسان است که طی سالهای ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۸ کار ساخت آن انجام گرفته است.

از مهمترین امکانات جزیره نخل دبی که در ساحل جمیرا واقع شده می توان به مراکز خرید لوکس، هتل ها، اقامتگاه ها و ویلاهای مجلل، تفرجگاه های ساحلی، پارک های آبی، رستوران های متنوع و مکان های تفریحی دیگر اشاره نمود.

جزیره نخل

شتر سواری

یکی از مهم ترین تفریحات ساحل جمیره، شترسواری است. شتر حیوان مناطق کویری است. گردشگران هر ساله از سراسر جهان به این مناطق سفر می کنند و سوار شدن بر روی شتر را تجربه می کنند. شماهم این تفریح را تجربه کنید.

حمام آفتاب

یکی از تفریحاتی که در ساحل جمیرا در دبی وجود دارد حمام آفتاب است تا از پرتوهای آفتاب لذت ببرید. هنگام آفتاب گرفتن مراقب باشید وسط روز اشعه های آفتاب زیاد می شود. حتما از روغن ها و کرم های ضد آفتاب استفاده نمایید.

ساحل جمیرا دبی کجاست؟

برای دسترسی به این ساحل مشهور و جذاب کار سختی پیش رو نخواهید داشت. شما می توانید با استفاده از اتوبوس و تاکسی به راحتی خود را به ساحل جمیرا دبی برسانید. اگر با مترو هستید، وارد خط قرمز شده و پس از آن می توانید در ایستگاه ۲۳ یا ایستگاه ۲۴ پیاده شوید و خودتان را به ساحل برسانید. اگر هم با تراموا (Tramway) هستید کافیست در ایستگاه اول یا JBR1 یا ایستگاه دوم یا JBR2 پیاده شوید. با وارد شدن به جاده جمیرا و طی نمودن مسیر کوتاهی ساحل جمیرا با شن های طلایی رنگ و هتل ها و فضای منحصربفرد خود نمایان می شود. هزینه ورودی ساحل جمیرا برای هر نفر ۵ درهم است و محوطه آن از ساعت ۷ الی ۲۳:۳۰ باز می باشد.

آدرس ساحل جمیرا: دبی، Umm Suqeim 3, Jumeirah Road

بهترین زمان بازدید

بهترین زمان بازدید از جمیرا بیچ فصول پاییز، زمستان و بهار است.

اطلاعات بازدید

ساعت بازدید همه روزه از ساعت ۸ صبح تا غروب آفتاب

هزینه ورودی ساحل جمیرا: برای کودکان زیر ۴ سال رایگان، برای کودکان بین ۴تا ۱۲ سال به ازای هر نفر آخر هفته ها و تعطیلات ۱۹۵ درهم و در سایر روزها ۹۵ درهم، بزرگسالان، آخر هفته ها و تعطیلات ۲۹۵ درهم و در سایر روزها ۱۹۵ درهم به ازای هر نفر

شماره تماس : +۹۷۱۴۳۶۶۶۲۳۵

دیدنی های نزدیک ساحل جمیرا دبی

در نزدیکی ساحل جمیرا جاذبه ها و دیدنی های دیگری نیز وجود دارد که می توانید پس از بازدید از این ساحل بی نظیر به سراغ آنها بروید. اگر به دنبال یک مرکز خرید معتبر و نزدیک هستید بهترین گزینه مجتمع سان ست مال دبی است. این مرکز خرید لوکس در فاصله کمی از ساحل جمیرا واقع شده و دارای فروشگاه های متنوع، مراکز سلامت و زیبایی، مراکز پزشکی و تفریحی و رستوران های مختلف است.

از دیگر جاذبه های نزدیک ساحل مجیرا می توان به پارک صفا اشاره نمود. این پارک با چشم اندازهای عالی، فضای سبز وسیع، امکانات رفاهی و تفریحی و … یکی از بهترین محل ها برای پیک نیک و تفریح در دبی محسوب می گردد. مسجد فاروق، مدرسه کایت سواری، برج خلیفه، مقبره القوز، آبشار دبی در خیابان شیخ زاید، سیاره سبز یا گرین پلنت دبی، سافاری صحرا دبی، نمایشگاه حریم سلطان دبی، و مجتمع تفریحی و بازی بولینگ سنتر دیگر جاهای دیدنی اطراف ساحل جمیرا محسوب می شوند.

هتل های نزدیک به جمیرا

هتل های نزدیک ساحل جمیرا دبی

منطقه جمیرا و مخصوصا ساحل آن یکی از بهترین مناطق برای اقامت محسوب می شود. در این ساحل بی نظیر هتل های متعددی وجود دارد که برخی از آنها به عنوان لوکس ترین و مجلل ترین هتل های دنیا شناخته می شوند. از بهترین هتل های نزدیک به ساحل جمیرا دبی می توان هتل های دبی زیر را نام برد:

  • هتل FIVE Palm Jumeirah Dubai
  • هتل Jumeirah Beach Hotel
  • هتل Four Seasons Resort Dubai at Jumeirah Beach
  • هتل Burj Al Arab
  • هتل Jumeirah Mina A’salam
  • هتل Jumeirah Al Qasr
  • هتل رودا بیچ ریزورت
  • هتل راو لامر Rove La Mer
  • هتل کراون پلازا دبی

سؤالات متداول

جمیرا بیچ کجاست؟

ساحل جمیرا دبی در Umm Suqeim 3 در خیابان جمیرا قرار گرفته است که با تراموا و مترو به راحتی می توانید دسترسی پیدا کنید.

چه روزهایی امکان بازدید از ساحل جمیرا وجود دارد؟

امکان بازدید، همه روزه از ۸ صبح تا غروب آفتاب امکان پذیر است.

کودکان خردسال هم اجازه ورود به جمیرا بیچ را دارند؟

بله کودکان زیر ۴ سال هم می توانند با همراهی والدین وارد این ساحل بسیار زیبا شوند.

هزینه ورودی ساحل جمیرا چقدر است؟

برای کودکان زیر ۴ سال رایگان است. بزرگسالان در تعطیلات آخر هفته باید ۲۹۵ درهم بپردازند و برای سایر روزها ۱۹۵ درهم که این مبالغ برای کودکان بین ۴ تا ۱۲ سال به ترتیب ۱۹۵ و ۹۵ درهم است.

۴/۵ - (۸ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×