» جهانگردی » دبی » دبی مارینا؛ مکان‌های دیدنی، تفریحات و اطلاعات بازدید
دبی مارینا؛ منطقه‌ای لوکس و تفرجگاه ساحلی
دبی

دبی مارینا؛ مکان‌های دیدنی، تفریحات و اطلاعات بازدید

۱۲ بهمن ۱۴۰۲ 31۰2,347

این روزها همه ما می‌دانیم که شهر دبی از جاذبه‌های دیدنی و آسمان‌خراش‌های لوکس پر شده است. حال اگر بخواهید به منطقه‌ای بروید که کلکسیونی از تفریحات لوکس و زیبایی‌ها را در خود جای داده باشد، در رفتن به دبی مارینا شک نکنید. این منطقه با مسیر پیاده‌روی زیبا، رستوران و کافه‌های متنوع و مراکز خرید شیک از جاهای دیدنی دبی است که با حضور در آن گذر زمان را حس نمی‌کنید و غرق در لذت و سرگرمی می‌شوید. برای اینکه بدانید مارینا دبی چه ویژگی‌های جذابی دارد، این مقاله از اقامت۲۴ را تا پایان دنبال کنید.

فهرست این مطلب

معرفی مارینا دبی؛ منطقه‌ای لاکچری و تفرجگاه ساحلی زیبا

دبی مارینا و زیبایی‌های متنوع این منطقه

اگر برای شما این سوال پیش آمده که دبی مارینا چیست، در جواب باید بگوییم که منطقه مسکونی تازه‌تاسیس باشکوه و لوکس در دبی است که با الهام از منطقه‌ای در ونکوور کانادا به نام False Creek ساخته شده است. این منطقه درواقع تفرجگاه ساحلی و از جاهای تفریحی دبی است که آن را در زمینی بکر به طول حدود ۳ کیلومتر ساخته‌اند. معنی اسم مارینا نیز همین تفرجگاه ساحلی است و این منطقه را در زبان انگلیسی به نام Dubai Marina و در زبان عربی به نام مرسی دبی می‌شناسند. این جاذبه گردشگری یک کانال آب مصنوعی به طول ۳ کیلومتر دارد که توانسته آب را از خلیج فارس تا خشکی بکشاند و آب آب‌نمای دبی مارینا را تامین کند. مارینا دبی با وجود تفریحات متنوع، رستوران، پارک و مرکز خرید خود یک فرصت تمام‌عیار برای لذت‌بردن و سرگرم‌شدن گردشگران است.

درباره برج مارینا دبی باید بگوییم که این برج به نام مارینا ۱۰۱ معروف است و ۴۲۵ متر ارتفاع دارد. ساختمان مارینا دبی، بعد از برج‌ خلیفه لقب دومین ساختمان بلند امارات را گرفته است.

بنر هتل های دبی بلاگ برای موبایل

امکانات و ویژگی‌های دبی مارینا 

مارینا دبی؛ منطقه‌ای با امکانات رفاهی و تفریحی فراوان

در منطقه دبی مارینا بیش از ۲۰۰ برج مسکونی، آسمان‌خراش، رستوران، کافه، فروشگاه و انواع قایق‌های تفریحی به چشم می‌خورد. هم‌چنین در این منطقه ۶ پل ثابت روی کانال آن با عمق حداقل ۲.۵ متر وجود دارد که در هر قسمت بسته به ارتفاع پل، کلاب قایق‌سواری در نظر گرفته شده است. ساحل مارینا دبی از دیگر جذابیت‌های این منطقه برای تفریح‌کردن است که با ساحل جمیرا حدود ۲ کیلومتر فاصله دارد. در ضمن یک مرکز خرید بزرگ در این منطقه به نام دبی مارینا مال ساخته شده که مرکز خریدی با کالاهای لوکس و سرگرمی‌های متنوع است.

دبی مارینا کجاست؟

در پاسخ به این سوال که مارینا دبی کجاست، باید گفت که منطقه‌ای لوکس در دبی و کشور امارات است که در امتداد خط ساحلی خلیج فارس دیده می‌شود.

آدرس مارینا دبی:

کشور امارات متحده عربی، ۲۰ کیلومتری جنوب غربی دبی، بین دبی و جبل علی

چگونه به دبی مارینا برویم؟

اولین سوال برای دسترسی به این منطقه این است که چگونه به دبی مارینا برویم. خوشبختانه برای دسترسی به مارینا دبی می‌‌توانید از انواع وسایل نقلیه عمومی مانند اتوبوس، مترو و تراموا استفاده کنید. اتوبوس‌ شماره ۸ در منطقه دیره و اتوبوس شماره ۸۴ در منطقه القوز شما را به مارینا دبی می‌‌رسانند. برای رسیدن به مارینا دبی از طریق مترو باید ابتدا سوار خط قرمز مترو شده و در ایستگاه Sobha Realty یا DMCC پیاده شوید. برای رفتن به این منطقه از طریق ماشین می‌توانید یکی از مسیرهای خیابان ملک سلمان‌بن‌عبدالعزیز آل سعود یا جاده شیخ زاید را طی کنید.

اطلاعات بازدید از مارینا دبی

هنگام بازدید از دبی مارینا اطلاعات زیر را به خاطر بسپارید تا گشت‌وگذار شما با آگاهی بیشتری همراه باشد.

  • اگر با ماشین به دبی مارینا می‌روید در نظر داشته باشید که در این منطقه جای پارک محدود است.
  • هنگام حضور در این منطقه بهتر است لباستان پوشیده و مطابق فرهنگ مردم آن‌جا باشد.
  • نزدیک‌‌ترین ساحل به دبی مارینا، ساحل JBR است که نیازی به پرداخت ورودی ندارد.
  • به صورت ۲۴ ساعته می‌توانید به ساحل مارینا دسترسی داشته باشید.
  • شناکردن بعد از غروب خورشید در سواحل مارینا مجاز نیست.
  • در مسیر پیاده‌روی دبی مارینا می‌توانید با پرداخت مبلغی نه چندان زیاد، دوچرخه کرایه کنید.

معماری دبی مارینا

معماری دبی مارینا

در سال ۱۹۹۹ شرکت کانادایی به نام HOK معماری و طراحی منطقه مارینا دبی را انجام داد. آنچه مهم است در طراحی این منطقه به آن توجه کنید این است که آب‌نمایی در بیابان مارینا حفر شد که بیشتر از ۱۲ درصد کل زمین مارینا را به خود اختصاص می‌دهد. پروژه ساخت دبی مارینا در دو فاز اجرا شد که در ادامه با جزئیات این دو فاز آشنا می‌شوید.

فاز اول

فاز اول مارینا دبی مساحتی برابر ۲۵ هکتار دارد و دارای شش برج به نام‌های الماس، فیروزه، مرجان، مشک، عنبر و الیاس هستند. هزینه‌ای که دولت دبی برای ساخت این فاز پرداخت کرده، برابر با ۲.۱ میلیارد درهم بوده است. این قسمت، مسیر پیاده‌روی به طول ۷ کیلومتر دارد و به امکانات متنوعی مانند رستوران و کافه مجهز است.

فاز دوم

این فاز هنوز تکمیل نشده و قرار است آسمان‌خراش‌های مرتفعی در آن ساخته شود تا نام بلندترین بلوک جهان را از آن خود کند. بعضی از برج‌های این فاز شامل برج بی‌نهایت، اوشن هایتس، مارینا پیناکل، سلفا و پنتومینیوم می‌شود.

جاذبه‌ها و تفریحات مارینا دبی

منطقه دبی مارینا با تفریحات متنوع خود نه تنها شما را سرگرم بلکه شگفت‌زده می‌کند. اگر تفریحات زیر را در این منطقه تجربه کنید، مطمئن باشید که خاطره‌ای خوش از سفر به دبی در ذهن و یادتان ثبت می‌شود. 

تور قایق‌های تندرو (Speed Boat Tour)

قایق‌های تندرو در دبی مارینا

اگر دوست دارید تفریحات مارینا دبی را با چاشنی هیجان بالا تجربه کنید، سوار قایق‌های تندروی این منطقه شوید. در این مسیر دریایی، هوای پاک خلیج فارس را نفس می‌کشید و شهر باشکوه دبی را از نمایی متفاوت می‌بینید. ساعت ۴ و نیم ۵ عصر زمان مناسبی برای انجام این تفریح است تا بتوانید غروب زیبای خورشید را تماشا و عکس‌هایی جذاب را ثبت کنید. قایق‌های تندرو در مسیر خود از جاذبه‌های معروفی هم‌چون هتل معروف پنج ستاره و لوکس آتلانتیس، برج العرب و تالاب نخل عبور می‌کنند. این قایق‌ها کاملا ایمن و مجهز به GPS با سرعت ۶۵ کیلومتر بر ساعت حرکت می‌کنند و به اندازه ۱۱ نفر ظرفیت دارند.

 برای این سفر دریایی دقت کنید که افراد مبتلا به مشکلات قلبی، زنان باردار و کودکان با وزن کمتر از ۱۵ کیلوگرم نباید سوار قایق شوند. زمان حرکت قایق‌های تندروی دبی مارینا ۱۰:۳۰ صبح، ۱۲:۳۰ و ۲:۳۰ ظهر و ۴:۳۰ عصر است و هر سفر دریایی حدود ۱:۳۰ ساعت طول می‌کشد. در نظر داشته باشید که قیمت اجاره این قایق‌ها، ۱۷۹ درهم برای بزرگسالان و ۱۰۹ درهم برای کودکان زیر ۱۲ سال است. 

تور اتوبوس با تخفیف در دبی (Discounted Bus Tour in Dubai)

تور اتوبوسی در مارینا دبی

گشت‌وگذار با تور اتوبوس در دبی از دیگر تفریحات جذاب ماریناست که فرصت تماشای دبی را از نمایی متفاوت برای شما فراهم می‌کند. اتوبوس‌های این تور همگی مجهز به تهویه مطبوع، آب سرد و اینترنت رایگان هستند. اتوبوس‌های بزرگ دبی (DUBAI BIG BUS) سه نوع سرویس زیر را ارائه می‌دهند:

  • سرویس کلاسیک

هزینه این سرویس برای هر بزرگسال ۷۱ دلار است و شما را به بازدید از کروز Dhow و بیش از ده موزه دبی می‌برد. 

  • سرویس پرمیوم

این سرویس، خدمات سرویس کلاسیک را به علاوه تور شارجه (شهری بزرگ در شمال دبی با فرهنگی غنی) را ارائه می‌دهد. قیمت هر بلیط پرمیوم اتوبوس دبی برای بزرگسالان ۸۲ دلار (در سال ۲۰۲۳ میلادی) است. 

  • سرویس لوکس DELUXE 

سرویس لوکس تمام گشت‌وگذارهای سایر سرویس‌ها را ارائه می‌دهد، البته با این تفاوت که مدت گشت شما در این سرویس ۷ روز است. با این سرویس می‌توانید از بیش از ۲۰ جاذبه دیدنی بازدید کنید و قیمت آن برای هر بزرگسال ۸۸ دلار است.

اتوبوس‌ها در مسیرهای ۳ گانه BLUE MARINA ،GREEN BEACH و RED CITY حرکت می‌کنند که با مسیر آن‌ها در قسمت زیر بیشتر آشنا می‌شوید. 

مسیر مارینا آبی یا بلو مارینا تور اتوبوس دبی

مدت زمان سفر با اتوبوس در مسیر مارینا آبی، ۱:۳۰ طول می‌کشد که در مسیر خود ۱۲ بار توقف می‌کند. ایستگاه‌های این مسیر شامل مرکز خرید امارات، دبی مارینا، مرکز خرید مارینا، اسکله، ساحل، شهر مدیا و… می‌شود.

مسیر ساحل سبز تور اتوبوس دبی

مسیر ساحل سبز ۲ ساعت و ۲۰ دقیقه طول می‌کشد و در ایستگاه‌های زیر توقف دارد:

  • دبی مال
  •  سیتی واک
  •  خانه اتحادیه
  •  مسجد جمیرا
  •  مرکاتو 
  • جمیرا
  •  ساحل کایت
  •  ساحل عمومی جمیرا
  •  برج العرب
  •  سوق مدینات
  •  آتلانتیس پالم
  •  پارک الاتحاد 
  •  مرکز خرید امارات

مسیر شهر سرخ تور اتوبوس دبی

در مسیر شهر سرخ، به مدت ۲ ساعت در دبی گشت‌وگذاری دل‌چسب را تجربه و از جاذبه‌های زیر دیدن می‌کنید:

  • وافی مال
  •  دبی مال
  •  فواره دبی
  • مرکز خرید برجمان
  • موزه دبی
  • بازار قدیمی
  •  دهکده میراث
  •  بازار طلا
  •  بازار ادویه
  • هتل ریویرا
  • هتل بانیاس
  •  اسکله دوو 
  •  مرکز شهر دیره

باشگاه قایق بادبانی مارینا دبی (Dubai Marina Yacht Club)

باشگاه قایق بادبانی دبی مارینا

باشگاه قایق‌های بادبانی دبی مارینا (DUBAI MARINA YACHT CLUB) از تفریحات جذاب مارینا برای علاقه‌مندان تفریحات آبی است. پرسنل این باشگاه همگی به زبان انگلیسی مسلط بوده و برنامه‌های مهیجی را با قایق‌های تفریحی در خلیج فارس تدارک می‌بینند. باشگاه قایق بادبانی مارینا دبی که به اختصار DMYC نامیده می‌شود، در امتداد ۳.۵ کیلومتری کانال مارینا واقع است. این باشگاه دارای اسکله‌های متنوعی است تا بتوان باتری قایق‌ها را شارژ کرد و هم‌چنین محل استقرار قایق‌ها و جایی برای استراحت و تفریح هستند. برای مثال در CLUB HOUSE MARINA 134 قایق بادبانی قرار گرفته و WEST BAY MARINA فضایی آرام با ارائه ورزش گلف را دارد. قایق تفریحی چارتر آتنا از امکانات ویژه این باشگاه است که می‌توان در آن مهمانی و مراسم مختلف را با ظرفیت ۱۴ نفر مهمان اجرا کرد.

اگر می‌خواهید ساعاتی خوش را در دبی تجربه کنید و انواع خوراکی‌های لذیذ را بچشید، می‌توانید بلیط یات پارتی در مارینای دبی را تهیه کنید.

غروب و شام در کشتی تفریحی (Sunset and Dinner Cruise)

کشتی تفریحی دبی مارینا

حتی تصورش هم جذاب است؛ اینکه با یک کشتی لوکس، سواحل زیبای خلیج فارس را پشت سر بگذارید. کشتی تفریحی دبی مارینا با سه اندازه متفاوت مثل یک میزبان حرفه‌ای با غذاهای و نوشیدنی‌های درجه یک از شما پذیرایی می‌کند. غذاهای این مجموعه را هتل ۵ ستاره آدرس با کیفیت بالا سرو می‌کند. مدت سفر تور کشتی دبی مارینا  ۲ ساعت است و در ساعات ۴:۳۰ عصر و ۸ شب مسافران را پذیرش می‌کند. قیمت کروز شبانه مارینا دبی برای بزرگسالان ۱۶۵ درهم با بوفه است و اگر قصد صرف شام هم داشته باشید به این مبلغ ۹۵ درهم اضافه می‌شود.

باشگاه گلف دبی (Emirates Golf Club)

باشگاه گلف در مارینا دبی

باشگاه گلف دبی یا EMIRATES GOLF CLUB از مکان های دیدنی دبی مارینا با فضایی سرسبز است که برای عاشقان ورزش گلف حتما محیطی دل‌انگیز خواهد بود. این باشگاه در ۴ دوره موفق به دریافت جوایز معتبر بین‌المللی شده و در فهرست برترین باشگاه‌های گلف جهان قرار دارد. باشگاه گلف دبی تاکنون میزبان تورهای اروپایی، تور OMEGA DUBAI DESERT CLASSIC و OMEGA DUBAI LADIES MASTERS بوده که رویدادهای مهمی در زمینه ورزش گلف هستند. محیط زمین گلف منطقه مارینا دبی به اندازه ۶ کیلومتر وسعت دارد و در اطراف تپه‌های شنی احداث شده است. وجود ۷ دریاچه آب شیرین و شور فضای این زمین گلف را زیبا و باصفا کرده است.

باشگاه گلف امارات علاوه بر ارائه خدمات گلف با استانداردهای جهانی، رستوران‌های معروفی برای سرو غذاهای بین‌المللی دارد. رستوران فرانسوی Le Classique در این باشگاه غذاهای خوشمزه فرانسوی را سرو می‌کند و رستوران M نیز غذاهای مدیترانه‌ای سالم را در اختیار بازیکنان قرار می‌دهد. Spike Bar هم که در تراس بزرگی واقع شده، غذاهای بوفه‌ای را برای گردشگران سرو می‌کند. به علاوه باشگاه گلف به فروشگاه‌های تجهیزات و لوازم تخصصی گلف، نیز مجهز است.

سینما ریل دبی (Reel Cinema)

سینما ریل در دبی مارینا

سینما ریل (REEL CINEMAS) یکی از تفریحات مهیج مارینا برای عاشقان هنر است. این سینمای لوکس تجربه‌ای جدید و لذت‌بخش از تماشای بهترین و جدیدترین فیلم‌های روز جهان را در اختیارتان قرار می‌دهد. سینما ریل با مبلمان‌های نرم و راحت دارای ۲۲ پرده نمایش فیلم است و بزرگ‌ترین مجتمع سینمایی THX کشور امارات به شمار می‌آید. اگر دوستدار فضاهای لوکس هستید، به سالن پلاتین در سینما ریل بروید و از دیدن طراحی آن با سنگ مرمر و امکانات راحت این فضا لذت ببرید.

جالب است بدانید که کنار صندلی‌های این سینما دکمه‌ای قرار گرفته که با فشار دادن آن شخصی برای ارائه خدمات پیش شما می‌آید و حتی به شما بالشت و پتو می‌دهد تا با آسودگی و لذت فیلمتان را ببینید. سینما ریل مارینا دبی، دارای یک مرکز خرید و سالن بزرگ برای میزبانی از مهمانی‌های ۳۰ تا ۳۰۰ نفر است. در این سینما برای هماهنگی مهمانی‌ها افراد مخصوصی به شما برای برگزاری جشن تولد یا یک کنفرانس تجاری کمک می‌کنند و در عین حال می‌توانند فیلمی را با استفاده از سیستم‌های صوتی و پروژکتورهای حرفه‌ای به نمایش بگذارند.

اسکای دایو دبی (Sky Dive)

اسکای دایو از تفریحات مارینا دبی

اسکای دایو دبی یا پرش از آسمان از تفریحات خاص و مهیجی است که بر فراز آسمان امارات متحده عربی می‌توانید آن را تجربه کنید. اسکای دایوینگ درواقع همان چتربازی و سقوط آزاد است که در ارتفاع حدود ۱۲۰ مایل از سطح زمین از هلی کوپتر می‌پرید و تجربه سقوط آزاد به سطح زمین را خواهید داشت. اسکای دایوینگ دبی یکی از بهترین و ایمن‌ترین اسکای دایوینگ‌ها در جهان است که زیر نظر مدرسه USPA آمریکا فعالیت می‌کند. در این مجموعه می‌توانید آموزش‌های لازم در زمینه پریدن از هواپیما و اسکای دایوینگ را با بالاترین سطح استاندارد جهانی بیاموزید. پس از پرش از هواپیما حدود ۶۰ ثانیه بی‌نظیر از سقوط آزاد را تجربه می‌کنید؛ ثانیه‌هایی که شاید در زندگیتان دیگر تکرار نشوند. در حین این تجربه منظره‌های زیبای پالم، برج العرب یا صحرای دبی را می‌بینید. برای انجام این تفریح نکات زیر را مد نظر داشته باشید:

  • طناب مهار، کلاه و عینک ایمنی از جمله وسایل موردنیاز شما برای انجام سقوط آزاد هستند.
  •  دقت کنید که همراه داشتن گذرنامه و یا تصویر آن برای خرید بلیط اسکای دایوینگ دبی لازم است و شما باید فرم مربوط به این تفریح را امضا کنید.
  • شما در طول این فعالیت باید لباس ورزشی و راحت بپوشید.
  •  این تفریح برای خانم‌های باردار یا کسانی که از بیماری خاصی رنج می‌برند، مجاز نیست. 
  • افراد زیر ۱۸ سال و بالای ۶۰ سال برای انجام اسکای دایوینگ نیاز به تاییدیه پزشکی دارند.
  •  وزن خانم‌ها برای انجام این ورزش حداکثر ۹۰ کیلوگرم و آقایان تا۱۰۰ کیلوگرم اعلام شده است.

گراویتی زون دبی (Gravity Zone)

گراویتی زون در مارینا دبی

گراویتی زون دبی با تفریح هیجان‌انگیز بانجی جامپینگ گره خورده که به تنهایی یا با فردی دیگر می‌توانید از یک برج بپرید. این تجربه برای بعضی از افراد جذاب و برای بعضی دیگر ترسناک است، پس مهم است که قبل از انجام این تفریح، از تمام شرایط آن اطلاعات کافی کسب کنید. گراویتی زون نسبت به اسکای دایوینگ ارزان‌تر است و درنهایت ایمنی کامل، شما را جابه‌جا می‌کند. گراویتی زون را کودکان زیر ۱۴ سال نمی‌توانند انجام دهند. 

دبی مارینا واک (Dubai Marina Walk) 

مسیر پیاده‌روی دبی مارینا

پیاده روی در مارینا دبی با اینکه هزینه‌ای ندارد اما قدم‌زدن در این مسیر در حوالی ساحل قطعا لذت‌بخش خواهد بود. در این مسیر ۷ کیلومتری آسفالت‌شده می‌توانید علاوه بر پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری را هم تجربه کنید و به صدها فروشگاه و رستوران سر بزنید. رستوران‌های Coco’s Zaatar w Zeit و Ruby Tuesdays از جمله رستوران‌های معروف این مسیر هستند.

پارک‌های آبی دبی مارینا

برای تجربه تفریح خانوادگی و جذاب سراغ پارک‌های آبی دبی مارینا بروید و از شنا با دلفین‌ها و سرسره‌های هیجان‌انگیز لذت ببرید. پارک‌های آبی این منطقه شامل پارک آبی آکواونچر، پارک آبی وایلد وادی و خلیج دلفین می‌شود که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

خلیج دلفین دبی (Dolphin Bay)

خلیج دلفین در مارینا دبی

شنا‌کردن با یک دلفین بازیگوش دوست‌داشتنی را دوست دارید؟ مرکز دلفین دبی که به نام خلیج دلفین دبی نیز شناخته می‌‌شود، یکی از بزرگ‌‌ترین مراکز نگهداری و نمایش دلفین‌‌ها در دنیاست که در آتلانتیس پالم قرار دارد. با حضور در این خلیج می‌توانید با دلفین‌ها تعاملی جذاب داشته باشید، با آن‌ها شنا و غواصی کنید و با این موجودات عکس‌های یادگاری بگیرید. فضای مخصوصی که در این خلیج می‌توانید به دلفین‌ها نزدیک شوید، ATLANTIS DOLPHIN ENCOUNTER نام دارد.  سن افراد برای شناکردن باید ۸ سال به بالا  باشد و اگر قصد شناکردن با دلفین‌ها را در آب‌های عمیق دارید، سن شما باید ۱۲ سال به بالا باشد. کودکان می‌توانند با جلیقه نجات وارد آب شده و لحظات خاطره انگیزی را با این موجودات دوست داشتنی تجربه کنند. 

وایلد وادی دبی (Dubai Wild Wadi)

پارک وایلد وادی در نزدیکی مارینا

پارک وایلد وادی دبی مقابل برج العرب در منطقه مارینا قرار دارد که نظیرش در خاورمیانه و حتی اروپا هم ممکن است پیدا نشود. هر تفریح آبی که فکرش را بکنید، می‌توان در پارک آبی وایلد وادی تجربه کرد؛ از سرسره‌ای که بیش از ۳۰ متر ارتفاع دارد تا ترن‌سواری در آب! جمیرا اِسکِرا JUMEIRAH SCEIRAH از معروف‌ترین سرسره‌های وایلد وادی است که در ارتفاع ۳۲ متری از سطح زمین قرار گرفته و یک کپسول منتظر شماست که باید داخل آن بروید. به خاطر داشته باشید که تنها کسانی می‌توانند این تفریح آبی را تجربه کنند که قدشان بیشتر از یک متر و ده سانتی‌متر و وزنشان کم‌تر از ۱۳۶ کیلوگرم باشد. برج سورج  BURJ SURJ، مستر بلسترز MASTER BLASTERS، تنتروم اَلِی TANTRUM ALLEY و موج‌‌سواری در استخر موج Breakers Bay از جذاب‌ترین وسایل تفریحی در پارک وایلد وادی هستند.

پارک آبی آکواونچر (Aquaventure)

پارک آبی آکواونچر در مارینا دبی

آکواونچر (AQUAVENTURE WATERPARK) یک پارک آبی پرطرفدار نه فقط در دبی مارینا بلکه در خاورمیانه است. سرسره‌های آبی هیجان‌انگیز و گشت‌وگذار در تالاب‌های پر از کوسه، فرصتی ناب برای خوش‌گذرانی در این پارک است. پارک آبی آکوانچر دبی یا پارک آبی آتلانتیس با مساحت ۴۲ هکتار به اندازه‌ای زیبا، بزرگ و مدرن است که با ورود به آن حس می‌کنید  در شهری کوچکی رویایی مثل ونیز قرار دارید. سرزمین دلفین‌ها و شیرهای دریایی، آکواریوم، وسیله‌های بازی و غواصی از تفریحات مختلف این پارک هستند. سرسره آبی آکوا کندا طولانی‌ترین سرسره در پارک آکواونچر و خاورمیانه است که شما را به مسیری پرپیچ‌وخم و تونل‌های باریک و سرپوشیده می‌برد و درنهایت به فضایی قیفی‌شکل می‌رساند. تجربه خاص دیگر از سرسره‌های این پارک با سرسره حمله کوسه رقم می‌خورد که بعد از عبور از یک تونل شما را وارد دنیای ماهی‌ها و آبزیان می‌کند. البته نگران آسیب‌دیدن از سمت موجودات دریایی نباشید چراکه شما در یک محفظه شیشه‌ای قرار دارید و از این نظر ایمن خواهید بود.

 اگر به بخش کوسه سافاری پارک سر بزنید، می‌توانید در دنیای ماهی‌ها و آبزیان شنا و غواصی کنید. به طور کلی در نظر داشته باشید که برای استفاده از سرسره‌های پارک آبی آکواونچر شرایط قدی وجود دارد و قد بازدیدکنندگان باید بیشتر از ۱۲۰ سانتی متر باشد. آکواریوم پارک آبی آکواونچر بزرگ‌تر از تمام آکواریوم‌هایی است که تا به حال دیده‌اید. تجربه‌های شگفت‌انگیز شما در این مجموعه شامل کشف دنیای آتلانتیس، غواصی در آکواریوم، تماشای تمساح‌ها، سرزدن به اتاق آکواریوم گم‌شده و شنا با لوله‌های تنفسی خواهد بود.

تفریحات ورزشی

در دبی مارینا امکان تفریحاتی هیجان‌انگیز برای شما فراهم است که فعالیت ورزشی هم به حساب می‌آیند. در ادامه با این مدل از تفریحات بیشتر آشنا می‌شوید. 

مرکز غواصی پاویلیون (Pavilion Dive Center)

غواصی در دبی مارینا

در مرکز غواصی پاویلیون در اعماق اقیانوس شناور می‌شوید و می‌توانید در میان ماهی‌ها و موجودات آبزی ماجراجویی خود را شروع کنید. در این سفر دریایی، بیشتر از ۳۰ مربی مجرب غواصی در کنار شما هستند تا غواصی در اعماق ۴۰ متری خلیج فارس را به مدت ۳۰ دقیقه تجربه کنید.

اسکای دایو دبی (Sky Dive)

اسکای دایو دبی تجربه‌ای باشکوه از پرش از آسمان و چتربازی است. این تفریح با بالاترین سطح ایمنی و استانداردهای جهانی اجرا می‌شود و قبل از انجام آن لازم است ۳۰ دقیقه تمرین کنید. در اسکای دایو، سقوط آزاد شما ۶۰ ثانیه طول می‌کشد و می‌توانید مدلی از آن را انتخاب کنید که لحظه‌های انجام این تفریح را با عکاسی و فیلم‌برداری ماندگارتر کند. 

گراویتی زون (Gravity Zone)

گراویتی زون یک ماجراجویی جذاب در آسمان امارات است که بانجی جامپینگ آن سقوطی به اندازه ۵۰ متر دارد. این تفریح آدرنالین خون شما را بالا می‌برد و درعین حال با وجود تجهیزات مناسب مانند طناب الاستیک ایمنی کافی دارد. 

خلیج دلفین دبی (Dolphin Bay)

در خلیج دلفین دبی می‌توانید از نزدیک با دلفین‌ها ملاقات کنید و با این موجودات دوست‌داشتنی ارتباطی نزدیک داشته باشید. موقعیت مکانی این خلیج در آتلانتیس پالم است. برای استفاده از این تفریح کودک شما باید حداقل ۸ سال سن داشته باشد. در این بخش می‌توانید با دلفین‌ها شنا و غواصی کنید و با آن‌ها عکس بگیرید.

مرکز خرید مارینا دبی

دبی مارینا مرکز خریدی دارد که با داشتن بیش از ۱۴۰ فروشگاه، جایی دوست‌داشتنی برای علاقه‌مندان خرید است. مرکز خرید مارینا دبی در منطقه ساحلی مارینا قرار گرفته و کلکسیون پروپیمانی از برندهای معروف در زمینه پوشاک، لوازم آرایشی و بهداشتی و لوازم خانگی را در خود جای داده است.

دبی مارینا مال

مارینا مال دبی

دبی مارینا مال با ۴ طبقه به امکانات و تفریحاتی لوکس مجهز است که شبیه آن را در کمتر جایی می‌توانید پیدا کنید. در فروشگاه‌های مارینا مال دبی (MARINA MALL DUBAI) می‌توانید انواع کالاهای لوکس را بخرید و از تفریحات متنوع آن مانند سرسره یخی، باشگاه بولینگ و سینما استفاده کنید. ساعت کاری این مرکز خرید از یکشنبه تا پنج‌شنبه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب و روزهای جمعه و شنبه از ۱۰ صبح تا ۱۱ شب است.

جاهای دیدنی نزدیک دبی مارینا 

جاهای دیدنی نزدیک مارینا

منطقه دبی مارینا در نزدیکی چند جای دیدنی قرار گرفته که بازدید از آن‌ها قطعا برای شما جذاب خواهد بود. در لیست زیر جاهای دیدنی نزدیک این منطقه را معرفی کرده‌ایم که هرکدام با ویژگی خاص خود سرگرم‌کننده و تماشایی هستند. 

  • کشتی تفریحی Dhow
  • آکواریوم لاست چمبرز
  • پارک الاتحاد

رستوران‌های نزدیک دبی مارینا

برای رفع خستگی از گشت‌وگذار خود در دبی مارینا می‌توانید غذایی لذیذ را در رستوران‌های نزدیک این منطقه نوش جان کنید که شاخص‌ترین آنها رستوران های ایرانی دبی هستند. اگر هوس کردید غذایی ایرانی را در این محدوده میل کنید، می‌توانید به رستوران ایران‌زمین دبی مارینا بروید و غذایی طبق ذائقه خود را سفارش دهید. رستوران‌های زیر هم در نزدیکی منطقه مارینا با غذایی باکیفیت از شما پذیرایی می‌کنند.

  • رستوران ZEST
  • رستوران Pepper & Salt
  • رستوران Zabeel Social
  • رستوران Little Neighborhood 
  • رستوران Dhow Star Floating
  • رستوران Wazuzhu
  • رستوران Voi 
  • رستوران Amal

هتل‌های منطقه مارینا دبی

هتل های منطقه مارینا دبی امکاناتی لوکس و متنوع را در اختیار شما قرار می‌دهند. اگر می‌خواهید در نزدیکی مارینا اقامتی دل‌چسب را تجربه کنید، از لیست زیر که انواع  هتل دبی را معرفی کرده، کمک بگیرید.

  • هتل پنج‌ستاره رافلز (Raffles)
  • هتل پنج‌ستاره  برج العرب (Burj Al Arab)
  • هتل پنج‌ستاره کرون پلازا جمیرا (Crowne Plaza Jumeirah)
  • هتل پنج‌ستاره آتلانتیس د پالم (Atlantis the Palm)
  • هتل چهار ستاره حیات پلیس جمیرا (Hyatt Place Jumeirah)
  • هتل چهارستاره الوفت پالم جمیرا (Aloft Palm Jumeirah)
  • هتل چهارستاره تو سیزنز (Two Seasons)
  • هتل سه ستاره  رز اگزکتیو ورلد ترید سنتر (Rose Executive DWTC)

پیش به سوی سفری راحت به دبی

از لحظه‌ای که شما خیال خوش سفر به دبی را در ذهنتان می‌پروانید تا زمانی که آن را واقعی و عملی می‌کنید، احتمالا سوالات و دغدغه‌هایی زیادی سراغ شما می‌آید. هر چقدر دغدغه شما برای مسائلی مانند تهیه بلیط و پیداکردن محل اقامت کمتر باشد، سفرتان با خوشی بیشتری همراه خواهد بود. یکی از راه‌ها برای اینکه چنین دغدغه‌هایی را به حداقل برسانید، سفر با تور دبی است. این مدل سفر، زمان و انرژی کافی را برای شما فراهم می‌کند تا با خیالی آسوده درمیان جاذبه‌های دبی مانند مارینا و… گشت‌وگذار کنید.

آنچه درباره دبی مارینا گفتیم و دانستیم

دبی مارینا از آن جاذبه‌هایی است که ارزش دارد برای دیدن و حضور در آن، ساعت‌ها وقت بگذارید. آرامش، زیبایی و سرگرم‌کنندگی از ویژگی‌های خاص مارینا دبی است. در این منطقه لوکس شما می‌توانید تفریحات هیجان‌‌انگیزی مانند سقوط آزاد را تجربه کنید یا سوار قایق‌های تندرو شوید. فراموش نکنید که در مسیر پیاده‌روی مارینا، لذتی توام با آرامش را تجربه خواهید کرد البته اگر دوست‌دار چنین فعالیتی باشید.

سوالات متداول

معنی اسم مارینا چیست؟

مارینا به معنای تفرجگاه ساحلی است.

برج مارینا دبی چه نام دارد؟

برج مارینا ۱۰۱ نام دارد و دارای ۱۰۱ طبقه با ارتفاع ۴۲۵ متر است. این برج به عنوان دومین ساختمان بلند امارات متحده عربی بعد از برج خلیفه شناخته می‌شود.

آیا می‌توانیم اطراف مارینا دبی پیاده‌روی کنیم؟

بله. در دبی مارینا یک مسیر پیاده‌روی ۷ کیلومتری در اطراف ساحلی زیبا و چندین فروشگاه و رستوران وجود دارد.

۵/۵ - (۴ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×